Annonce
Annonce

Blogs

Marketing
Marketing

Joblinks

Marketing
Annonce

Dansk gentagelse af amerikansk racisme?

tekst 120 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Jacob Holdts store foto-udstilling, “Ghettoen i vore hjerter”, der blev vist i juni 2007 i Kanonhallen i København og i august 2008 i Gellerup i Århus, er udgangspunktet for et interview med fotografen og foredragsholderen i dagens Politiken. Her påpeger Jacob Holdt bl.a., hvordan vi i Danmark gentager de fordomsfulde og dæmonisernede grundfejl over for muslimer, som vi tidligere kritiserede USA for at gøre sig skyldig i over for landets sorte:

»Amerikanske politikere har for længst indset, at dæmonisering fører til ghettoer og fængsler, og i dag er det ikke længere god tone at svine minoriteter til fra talerstolene. Det betyder, at de toner heller ikke siver ned til de svageste, og så taler de heller ikke sådan. Men vi, der har peget fingre ad den amerikanske racisme imod sorte, har nu travlt med at gentage fejlene! Danske politikere sviner indvandrere til.«

»Når sorte og hvide de ikke mødes, fører det til den udstødelse og ghettoisering, som de hvide altid har bebrejdet de sorte.«

»De første smertensråb fra barnet viser sig typisk på den her klodsede måde – som kriminalitet eller racisme. Det er symptomet på undertrykkelsen, men i samme øjeblik det viser sig, reagerer vi med yderligere undertrykkelse. Dét er undertrykkelsens onde cirkel og essensen af racisme overalt i verden.«

Et eksempel på, hvordan politikerne og pressen skaber yderligere distance, er den proportionsforvrængende overfokusering på problemer, som involverer etniske og religiøse minoriteter. Bandevold og berigelseskriminalitet relateres hyppigt til religions- og kulturbaggrund, så snart der er tale om indvandrerbaggrund (hvad enten denne ligger flere generationer tilbage eller ej), hvorimod f.eks. voldelig og racistisk hooliganisme og pæredansk hustruvold aldrig relateres til de involveredes danske kulturbaggrund.

Det er samme overdrevne slagside vi oplever i den igangværende rasen mod muslimernes ramadan, som bloggeren Allan Hansen her illustrativt har vendt på hovedet:

Forbyd Jul og Påske for danske børn

Det er kommet frem at mange danske børn er trætte og ukoncentrede i tiden omkring jul og påske. Al den fede mad og sodavand gør at børnene har problemer med indlæringen. Eleverne er ikke i topform og kan ligefrem falde i søvn i timerne. Odense kommune mener nu det skal være slut med jul og påske for børn i folkeskolen - “Det kan ødelægge deres fremtid”, udtaler formanden for børn- og ungeudvalget Jane Jegind. “Det handler om børnenes sundhedstilstand og det handler om deres mulighed for at lære. Vi må gøre vores holdning klar - at i Danmark i 2008 er det ikke acceptabel at spise fed mad, chokolade og sodavand i julen.” Et flertal i folketinget vil nu forbyde danske børn i at holde jul og påske. Venstre, Socialdemokraterne og Dansk Folkeparti går sammen om at forbyde børn i at spise den fede mad og usunde sukkervand.

Allan Hansen, 12.9.2008

Det illustrerer i og for sig Jacob Holdts pointe om, at den måde, politikere og presse italesætter og iscenesætter synet på udstødte minoriteter i generaliserende negativer, selvfølgelig også hurtigt afspejler sig i øget fordomsfuldhed i samfundet. Proportionsforvrænginger og overfokusering på problemer blandt indvandrere får majoritetsbefolkningen til at tage sig overordentlig uskyldsren og frelst ud og skaber kun yderligere distance, større marginalisering og flere fordomme. Trykket vokser, og tryk avler som bekendt modtryk.

Det er denne onde cirkel, der er kernen i Jacob Holdts fotoudstilling, som trækker på fire årtiers rejser blandt udstødtes miljøer overalt i verden og dermed et enestående erfaringsgrundlag fra ghettoen, gaden og slummen.

Læs mere her: Jacob Holdt og ghettoen i vore hjerter

SKRIV kommentar

BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på politiken.dk
Læsernes kommentarer 120 kommentarer
  •  
AF West 10:02 18. SEP

Hvor mange indvandrer relaterede knivoverfald, skyderi, drab, og voldtægter kan Rune Engelbreth mon acceptere om måneden?

AF Juhl 10:08 18. SEP

Det kan aldrig skade at kigge tilbage og lære af tidligere fejl, men jeg synes at vi her har at gøre med 2 vidt forskellige problemstillinger. Sorte amerikanere kæmpede tidligere for at opnå lige vilkår og rettigheder, som hvide borgere. Den kamp som visse muslimske gruppe fører i DK har mere karakter af, at opnå udvidede beføjelser og særrettigheder, hvilket indikerer en distancering fra det samfund de lever i frem for en integrering. Derfor synes jeg, det er en forfejlet sammenligning, idet muslimske borgere har lige demokratiske rettigheder, som den resterende befolkning. Hvorvidt enkelte blokkere finder tonen i debatten en smule skinger skal vel opfattes som at debatten er inde i en "afgørende" fase, hvor følelser måske skinner mere igennem end ønsket og argumentationen derved bliver en smule useriøs.
Allan Hansen´s blog finder jeg plat og useriøs, men ikke desto mindre åbner den for en diskussion om hvilke værdier og traditioner vi vil bygge sammenfundet på.

AF Salo 10:19 18. SEP

Peter West:

Nul formentlig.

AF Bjerre Christensen 10:23 18. SEP

@ Peter West: Det er et retorisk spørgsmål, som falder uden for emnet.

Det er årsagerne REL diskuterer, og dem bliver vi nødt til at afdække, hvis problemerne skal løses...

http://www.stiftenblog.dk/showpost.asp?bid=1552&pid=11349

AF Mikkelsen 10:36 18. SEP

Det er næsten uforståligt, at en person som Jacob Holdt, der har rejst så meget i USA ikke forstår at de historiske og nutidige fohold for den sorte del af befolkningen i USA ikke er sammenlignlig med debatten om invandrere i Danmark og at "dæmonisering fører til ghettoer og fængsler" er ikke korrekt.

I USA var der en klar lovgivet adskillelse mellem sorte og hvide. Først som slaver og senere i forskellige Staters lovgivning om adskillelse. Dette afstedkom en retorik direkte afspejlet i lovenes racistiske og absurde substans.
Men denne retorik og lovgivning var for længst ophørt i 80'erne og 90'erne hvor ghettodannelsen i USA for alvor tog fart, og den sorte del af befolkningen blev ekstremt overrepræsenteret i fængslerne.

Latinoer har aldrig været udsat for samme type retorik eller historie, men er også endt i ghettoere i dele af USA. Nøjagtigt som rigtig mange hvide er endt i ghettoligende trailer parks. Igen, uden at være "dæmoniseret" i den offentlige debat.

Derudover er den sorte del af befolkningen ikke invandrere men 100% Amerikanske statsborgere, der taler 100% engelsk og ikke er kendetegnet ved for størstedelens vedkommende at tilhøre en og samme religion eller religiøs retning.

Problemet med ghettodannelser i USA er et resultat af specielt økonomi samt folks almindelige adfærd om at bo sammen med folk af samme "race" og kultur. Det er påvist massere af gange hvordan ghettoer opstår og det har intet med den påståede "dæmonisering" at gøre.

I Danmark har vi, som alle andre steder, problemer ved invandring.
Og ligesom med alle andre problemer som samfundet skal løse, så er det en kompleks sag med mange variable.
Men to af de tungeste er nu engang antal samt adfærd / kultur.

I Danmark gøres det straks til racisme, fremmedhad, danskhed, tilbageståenhed og andre sære påståede forbindelser hvis man ytrer sig om de ovenstående variables betydning for invandringens effekt på samfundet.

Så jo, der sker efterhånden en dæmonisering i Danmark, men den går desværre begge veje, og for f.eks. Politikken og denne Blogs vedkommende går den for det meste ud på at nedgøre og dæmoniserer dem der ikke er enige i en udlændingepolitik af De Radikales / Enhedslistens støbning.

AF Sadic 10:36 18. SEP

Peter West: Har du overhovedet læst blogindlægget?

For problemstillingen i subjekt er jo hverken antallet af voldtægter (skulle det i øvrigt være et specifikt indvandrerproblem?) eller kriminalitet generelt, men politikeres og mediers hykleri i forhold til at være frelste og gøre samfundsproblemer til et spørgsmål om kultur og etnicitet frem for social baggrund.

AF Jensen 11:00 18. SEP

Kevin der er ikke nogen problemer i at inddrage de nævnte faktorer i debatten.
Problemet opstår når vi kommer til et punkt hvor disse faktorer bliver eneste argument, når vi holder op med at skele til hvad diskrimination øget forarmning og generel demonisering for/af en specifik befolkningsgruppe har at sige.
Altså når vi ender i en situation hvor alt bliver forklaret med "de kommer jo også der fra". Når vi kommer der til kan samfundet passende fralægge sig alt ansvar for de stakkels mennesker og så ellers bare sige at det er deres egen skyld.
Hvilket vi jo i den grad ser ske nu.
Mere straf færre penge er hvad en fokusering udelukkende på de faktorer du nævner afstedkommer. Hvis man kigger på de sociale faktorer som i sagens natur må spille en rolle, så giver den linje som er lagt for dagen, jo kun yderligere problemer. Kan det ikke siges at være korrekt?

Eksempel: Vi ved jo at der i den grad forgår kønsdriskiminering i forskellige middelalder samfund i mellemøsten. Når så et par bliver nød til at flygte og ender i Danmark, tror du så at disse kønsroller bliver normaliseret ved at vi siger til paret "nu skal i fanme makke ret, du slår ikke mere og du smider burkaen!"? Du skal tænke på at det er et værdisæt som de er blevet indoktrineret med fra de var spæd.
Kunne man forstille sig at f.eks. et stykke oplysningsarbejde kunne hjælpe på situationen? Frem for straf, økonomisk sanktion, straf, økonomisk sanktion, straf, økonomisk sanktion, etc.? Bare sådan rent hypotetisk, kunne man så ikke godt tænke sig at de ville have nemmere ved at tilpasse sig det danske samfund hvis de ikke fra dag 1 blev placeret i en lavere samfundsklasse end os andre? Huske; dette er udelukkende et hypotetisk tankeeksperiment.
Hvis en enkelt DF'er skulle deltage, kan vedkommende altid falde tilbage på de faktorer som du nævner i dit indlæg og kalde dem de væsentligste deteminanter for indvandrenes (og disses efterkommere) adfærd. Så den hellige grav er vel forvarret.

AF T. 11:04 18. SEP

"Dansk gentagelse af amerikansk racisme?"

Ja, det skal jeg da lige love for! Den eneste afgørende forskel på Dansk FOolkeparti og Klu Klux Klan er at man i sidstnævnte endnu ikke er begyndt at gå med sjove hvide hatte og brænde kors af...

AF Salo 11:23 18. SEP

Fra en svensk rapport vedrørende kriminalitet i Sverige:

"Invandrare födda i Finland, Danmark och Norge är mer överrepresenterade än invandrar-gruppen som helhet. Nordiska invandrare stod för nästan 50 procent av de invandrarrelaterade brotten 1993, åren 1985–1989 var siffran
68 procent". (kilde BRÅ, Brottsförebyggande rådet)

Så kan man jo undre sig. Er de nordiske naboer til Sverige så forskellige? Er det deres etnicitet der gør, at de er mere kriminelle en svenskerne? Näppe.

Nu vil jeg umiddelbart gætte på, at størsteparten af personerne i statistikken er af finsk herkomst, da der var en betragtelig arbejdskraftsindvandring til Sverige fra Finland ca. 1960 - 1970. Omtrent 300.000 personer.

Kort fortalt: Så ramte oliekriser og anden økonomisk nedtur. Dem der ligger "på bunden" er dem der bliver hårdest ramt. Læs: De mister f. eks. arbejde relativt før end andre, og herefter er dørene åbne for diverse sociale problemer, der spreder sig som ringer på vandet indenfor f. eks. familielivet.

At finner skulle have en indeboende kriminalitet i sig, fordi de har en stor del i statistikken, er en ganske mærkelig tankegang. Kunne det tænkes, at der er et socialt moment der udgør hele kabalen?

For øvrigt, så er kriminaliteten i Finland lavest i de nordiske lande.

AF B 12:08 18. SEP

Jacob Holdt og REL er ude med et godt budskab her.

Hvis man er DF'er, så er det mindste man kan gøre at tage ud at besøge en muslimsk familie, og prøve at snakke med dem. Hvad er det værste der kunne ske?

Det samme gælder for os anti-racister. Det nytter ikke noget at spille dummekortet hver gang. Man må prøve at snakke rigtigt med en DF'er og forstå hvor fanden de kommer fra. Imødekommenhed virker begge veje.

AF Larsen 12:23 18. SEP

A B

Hvem siger, at DF'ere ikke HAR besøgt muslimske familier, prøvet at snakke med dem eller måske endda har muslimer i venne-/bekendtskabskredsen? Du har vist ikke lært, at lægge stereotyperne på hylden endnu, hva'?

AF Larsen 12:51 18. SEP

Kan man ikke lide virkeligheden, så kan man jo altid ignorere den, ikke sandt Rune Engelbreth Larsen? Må jeg anbefale dig og Jacob Holdt at læse lidt om USA's "re-segregation"?

http://findarticles.com/p/articles/mi_m1571/is_n23_v10/ai_15461434

http://www.reuters.com/article/domesticNews/idUSN2933434120070829

http://blogs.orlandosentinel.com/news_education_edblog/2008/01/school-segregat.html

http://www.cbsnews.com/stories/2001/08/14/eveningnews/main306467.shtml


Der er lidt information, du kan give dig i kast med. Jacob Holdt aner ikke, hvad han taler om. At du giver ham ret viser blot, at du heller ikke aner, hvad du taler om.

Så bringer du også en rent opdigtet historie som forsøg på at underbygge din uvidenhed. Historien om ramadanens indflydelse på børnenes evner er sgu da i det mindste underbygget og ikke opdigtet. Kan du virkelig ikke finde på et bedre argument end at falde tilbage på fabler og eventyr?

AF Ilskov-Jensen 13:01 18. SEP

IDIOTERNES VAGTPARADE!

Når europæerne i fortiden koloniserede fremmede kontinenter, så opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som ofre, og kolonisatorerne som racister.

Når folk fra fremmede kontinenter i nutiden koloniserer Europa, så opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som racister, og kolonisatorerne som ofre.

Folk der ikke formår at frigøre sig fra fortidens stereotyper, opfatter jeg som idioter.

ERGO vil jeg kalde Jacob Holdt for en idiot.

En idiot, som hyldes af idioter...

Henrik Ilskov-Jensen

AF Ilskov-Jensen 13:06 18. SEP

P.S.:

Hvad kalder man et menneske, der anlægger dobbelte standarter?

En HYKLER...

Jacob Holdt med elastik-moralen gør sig derfor også fortjent til betegnelsen HYKLER!

Måske skulle man kalde ham for en "idiotisk hykler"...!?

Eller lyder "en hyklerisk idiot" måske bedre"...?

Henrik Ilskov-Jensen

AF Jensen 13:57 18. SEP

Michael

De DF'er jeg har stiftet bekendsskab med, har ikke hverken besøgt muslimske familier eller har muslimer i vennekredsen.
Mange af dem har enddog aldrig snakket med en muslim.
Det skal lige siges jeg kommer pårindeligt fra Thyborøn, der er der ikke hovedrystende mange indvandre. Men alligevel er det almen kotume at de der indvandre de kommer bare for at tage vores jobs, vil leve på offentlig forsørgelse, tager vores kønne piger og henter hustruer fra deres hjemlande. Ud over det er de alle sammen naturligvis også kriminelle og voldlige, de snyder i skat og sælger narko. Og hvad man nu ellers kan finde på.
Og dette uden at der overhovedet er nogen af dem der han stiftet det fjerneste bekendsskab med nogen af dem.

Det kan godt være at min oplevelse af DF'ere ikke er dækkende for dem alle, men det er nu engang den oplevelse jeg har. Så kan du sige at nu generalisere jeg bare bredt og optræder som jeg altid beskylder DF'ere for at gøre. Og korrekt den må jeg tage på mig. Men jeg har da trods alt en lang række personlige erfaringer at bygge på.

AF Hansen 14:19 18. SEP

@Michael Larsen

"Du har vist ikke lært, at lægge stereotyperne på hylden endnu, hva’?"

De såkaldt "gode" og "anstændige" mennesker er i virkeligheden noget af det fordomsfulde man overhovedet kan forstille sig. De har virkelig delt verden op i sort og hvidt, eller rettere i "de gode" og "de onde", hvor sidstnævnte selvfølgelig er alle der ikke hører til deres eget segment.

AF West 14:33 18. SEP

37% af alle forbrydelser i Danmark begås af indvandrere. Hanne Bech Hansen fra Københavns politi udtaler at invandrer kriminalitet er stigende og er pt den største trussel. Kan i forholde jer til det - eller er det for tæt på virkligheden?

AF Jakobsen 14:56 18. SEP

Det er skræmmende at se REL igen og igen bruge Shansen(Margrethe Hansen) og Mavepuster Allan som "argumenter" for noget som helst.

Mere hadsk retorik end man finder hos netop disse 2 bloggere findes ikke.
Shansen blev for nyligt taget i en ufattelig kampagne imod Uriaspostens Kim Møller hvor hun havde fotomanipuleret Kim Møller med afføring i hovedet og benyttede Kim Møllers børn i samme forbindelse. Alt sammen under dæknavn, men det viste sig at være samme IP som Shansen, Lady-in-red m.m.

og Allan Hansen forsvarede denne opførsel. Allan Hansen kalder gud og hver mand for racist, eks. den forfulgte Hirsi Ali.

Det er en kæmpe gåde at det er sådan nogle person REL kan finde på at trække frem. Det må virkelig knibe med talent på venstrefløjen hvis man kan bruge ekstremister.

AF HA 15:09 18. SEP

AB
"Det samme gælder for os anti-racister. Det nytter ikke noget at spille dummekortet hver gang. Man må prøve at snakke rigtigt med en DF’er og forstå hvor fanden de kommer fra. Imødekommenhed virker begge veje"

OK, smart. Hvad med om i opsøgte de miljøer, hvor racismen notorisk trives?
Det muslimsk arabiske mellemøsten, feks? Eller tilsvarende i København?
Der er virkelig noget at tage fat på...

AF Larsen 15:18 18. SEP

Peder Steen Jensen

Måske du kan forklare mig logikken bag, at brokke sig over generaliseringer, og så "kræve" at DF'ere skal/bør lære nogle indvandrere/muslimer at kende? Er det bedre, hvis de generaliserer på baggrund af deres personlige erfaringer frem for nyhedsartikler, undersøgelser, statistikker m.v.?(For dit eget vedkommende kunne man spørge, om det er ok, at du generaliserer DF'ere på baggrund af dine egne erfaringer?)
Ærligt talt er det ikke andet end hykleri, vel?

Jeg synes sådanset, det er helt fint, du generaliserer, for det gør vi mennesker helt naturligt. Jeg tager sådanset hatten af for, at du står ved dit hykleri. Det kunne andre lære af.

Jeg ved ikke, om jeg kan kategoriseres som "DF'er", selvom jeg stemte DF ved seneste valg(skal dog siges, det var en protest stemme, og jeg ikke ved, hvad jeg stemmer næste valg. det må tiden vise). Jeg har dog muslimske indvandrere og efterkommere i min vennekreds. Faktisk består den ikke af andet, og har ikke bestået af andet i en årrække. Det udelukker dog ikke, at jeg ikke kan se problemer med indvandring osv. Og det er der faktisk også en hel del indvandrere, der kan.

AF B 15:26 18. SEP

@jan hansen

"De såkaldte gode og anstændige mennesker"?

Jeg påpeger jo netop at man skal lære muslimer at kende, LIGESOM man skal lære dem som bliver kaldt racister at kende. Det handler jo netop om ikke at stemple nogle som onde. Hvis du havde læst interviewet med Jacob Holdt i dag ville du nok forstå hvad jeg mente.

Det er vist på tide at du fornyr retorikken: "Vi" opfatter os ikke som "de gode". "Vi" opfatter at der er et problem i DK idag, og det vil "vi" gøre noget ved. Jeg ser dig absolut ikke som en ond person hvis du stemmer på DF. Men jeg opfatter en manglende empati fra partiets side.

AF Larsen 15:27 18. SEP

@ Peder Steen Jensen

"Det kan godt være at min oplevelse af DF’ere ikke er dækkende for dem alle, men det er nu engang den oplevelse jeg har."

Det kan godt være at min oplevelse af muslimer ikke er dækkende for dem alle, men det er nu engang den oplevelse jeg har.

AF B 15:33 18. SEP

@ T HA

Ja, der findes garanteret masser af muslimske racister, det tvivler jeg slet ikke på. Men vi lever jo trods alt i DK, og er det egentligt ikke ret ligegyldigt hvad mennesker i mellemøsten går og tænker i den sammenhæng?

Angående racisme blandt arabere i DK, ja det er rigtigt. Der er en tydelig: "Hvis i ikke kan lide os, så kan vi heller ikke lide jer"-stemning i gang.
Ligesom dit indlæg lyser af: "Hvis de må være racister, så må vi også."

Begge dele virker ret barnlige på mig. Jeg forstår slet heller ikke hvorfor jeg skal undskylde for at sige at begge sider trænger til at udvise mere forståelse? I det mindste trækker jeg ikke nazisme-kortet, vel?

Denne diskussion er spildt på aggressive indlæg. Folk vil høre sig selv tale, ikke på de andre.

AF Mikkelsen 15:35 18. SEP

Hej Peder,

Lad mig lige slå fast at mit indlæg handlede om det ulogiske og forkerte i RELs / Holdts indlæg. Altså, at "dæmonisering" skaber ghettoer og sender folk i fængsel.
Det er forkert i en dansk sammenhæng såvel som i en Amerikansk.
Man kan endda tilføje at netop den sorte del af den amerikanske befolkning er sagget ekstra bagud i både uddannelse og median indkomst i forhold til andre minoritetsgrupper igennem de sidste 20 år; i samme periode som Political Correctness fuldstændig overtog debattonen.

Hvis man, som blogejeren her, kun forholder sig til én dimensionel årsagssammenhænge, kunne man faktisk bedre sige at det modsatte er tilfældet, altså at den ikke-dæmoniserende debat har skabt flere konkrete problemer for en minoritetsgruppe.
Men det siger jeg ikke, da der intet belæg er for det, men blot for at illustrere hvor letfunderet argumentationen er på denne blog.

Men derudover er jeg ikke helt sikker på at jeg helt kan følge / svare dig, alt den stund at jeg lidt i tvivl om hvad du faktisk mener.

Jeg forstår ikke hvad du mener når du skriver at antallet af indvandrere og adfærd / kultur skulle have noget med sanktioner at gøre. Eller med andre ord, jeg kender ikke til at man straffes mere og får færre penge pga af antal eller adfærd / kultur?!?

Og jeg mener fortsat at det er stort set umuligt at indrage antal og adfærd / kultur i ligningen uden at der straks skal hentydes til racisme og xenofobi og andet der afsporer debatten.

Derudover er indvandrere ikke en homogen flok, og at gøre dem til ofre ved at skrive "de stakkels mennesker" mener jeg er alvorlig fejl i argumentationen.
Jeg kender personligt, mine legekammerater fra lille af, tre pakistanske familier og de regner sig i hvertfald ikke som del af nogen stakkels minoritet.
Men anekdotiske beviser til side, så mener jeg det er typisk for argumentation at man gerne vil definere nogen der er stakkels og ofre og derved nogle der er gode da de forsvarer staklerne, mens andre kan gøres onde fordi det påståes at de ikke forsvarer dem eller ligefrem vil gøre dem ondt.

Når man først har etableret sådan en form for frelste og ikke-frelste, så bliver debatten kun om hvem, hvorfor og hvordan nogle er onde og andre gode.
Med andre ord bliver det umuligt at diskuttere løsninger og forholde sig til de egentlige problemer, fordi alt skal drukne i en kunstig meta-konflikt om gode og onde mennesker.

Mit eget indlæg er desværre allerede et bevis på dette, da vi nu er involveret i en metadiskussion.

Så lad mig slutte med at svare på dit eksempel, selvom det på ingen måde har med mit indlæg at gøre eller hvad jeg har ytret mig om:

Jeg mener sådan rent principielt ikke at man skal omvende folk fra en kultur til en anden selvom de skifter land.
Jeg mener også det er praktisk umuligt. Jeg smider ikke selv min kultur fra mig når jeg f.eks. bor i et andet land.
I konkrete tilfælde duer principper oftest ikke, og derfor kan man heller ikke bare tæske sin kone i DK med henvisning til at det er tilladt i ens hjemkultur. Loven skal selvfølgelig overholdes.

Når det gælder anden kulturrelateret adfærd, der ikke overtræder nogen lov, så er det en sag for den enkelte.

Samfundet skal f.eks. ikke pådutte nogen at spise flæskesteg juleaften og det skal f.eks. sige fra hvis nogen forsøger at pådutte samfundet ting der alene er forankret i en anden kultur, f.eks. konetævning eller kosher menu i institutioner.

Og for endelig at nå til dit spørgsmål, beklager den lange vej, så ja! oplysning kan der aldrig komme for meget af, så længe det ikke dikterer et tvunget kulturskifte, for det kommer ikke til at virke, eller er en erstatning for en sanktion som en domstol ellers skulle have taget sig af.

Og set i det lys formoder jeg at du ser indfødsretsprøven som en god ting, da den netop oplyser om dansk samfundsform, kultur og historie? :)

AF B 15:37 18. SEP

Niels B Larsen:
"“Det kan godt være at min oplevelse af DF’ere ikke er dækkende for dem alle, men det er nu engang den oplevelse jeg har.”

Det kan godt være at min oplevelse af muslimer ikke er dækkende for dem alle, men det er nu engang den oplevelse jeg har."


Bare til din underretning:
Muslimer hører under en religion der har flere retninger end kristendommen. DF'ere hører under én politisk fløj i et lille land. Du kan ikke sammenligne de to. Det er nok den form for diskrimination vi er nogle der synes du burde holde dig fra.

AF Larsen 15:38 18. SEP

@ A B

Er ca. 5 års ophold i arabiske lande nok til at give fyldestgørende kendskab til muslimer generelt og islam i særdeleshed?

Det er, hvad jeg har i bagagen.

AF Hussein 16:06 18. SEP

I 60erne havde japanerne ry for at lave elendige biler, men satte de sig ned og tudede over fordomme og stereotyper? Nej, de forbedrede deres biler, så de i dag har fået ry for at være verdens mest pålidelige.

Fordomme og stereotyper kan være uretfærdige for nogle, men bunder jo altid i nogle reelle forhold. Derfor er der ikke brug for Jakob Holdts klynken, men for at stadig flere indvandrere handler modsat stereotyperne og fordommene, ligesom succesrige sorte og en voksende sort middelklasse i USA har været med til at nedbryde racisme.

Endelig er der oplagt nogle dybe sociale sår, der skal heles, efter at sorte i USA bev taget som slaver i århundreder. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan Jakob Holdt kan sammenligne det med indvandrere i Danmark, der kom til Danmark og med det samme mangedoblede deres levestandard.

Dog skal det understreges at muslimske lande har en LAV kriminalitet, så problemet opstår tydeligvis her i mødet med "blødsødne" danske værdier.

AF Jakobsen 17:07 18. SEP

Iøvrigt er det fuldstændigt overdrevent. Der har været enkelte, så vidt endda socialdemokrater, som har været yderst bekymret for elever som under Ramadanen har været yderst inaktive, og dette påvirker klart deres uddannelse. Jeg har ikke bidt mærke i at nogen har talt om "forbud" mod ramadanen, ej heller har jeg hørt nogen tale om tvangsfodring. Har REL det?

Hvis man er i en situation hvor danske vaner og normer påvirker indlæringen klart uhensigtsmæssigt er det jo også noget der sættes en indsats ind for.

Men i REL-Danmark er det nærmest forbudt overhovedet at berøre sådanne emner, når det drejer sig om islam, og skal partout set i racistisk skær.
Om noget ved jeg at det for mange debattørers vedkommende bunder i en helt reel bekymring overfor eleverne - og det er beskæmmende at se at der bliver kastet rundt med racisme-flaget konstant.

Tænk hvis REL måske turde anerkende at problemstillingen rummer klare uhensigstmæssigheder, at det er dybt forkasteligt at der findes "religiøst politi" blandt muslimske elever som mobber og presser de elever der ikke faster i perioden i stedet for at bruge det evindelige racisme-kort

AF Schmidt 17:33 18. SEP

Religiøst "politi" hører ikke hjemme i et frit og moderne samfund. Men det gør et "kulturpoliti" sandelig heller ikke :)

AF Larsen 17:43 18. SEP

@ Jesper Jakobsen

"det er beskæmmende at se at der bliver kastet rundt med racisme-flaget konstant."

Hvem har andet end et skuldertræk tilovers for den betegnelse længere?

Den er komplet udvandet til at omfatte alt fra saglig kritik over berettiget religionskritik til yderligtgående efter den oprindelige paragraf rigtig racisme.

Kort og godt. Begrebet kan ikke anvendes på saglig vis længere.

AF ørntoft 18:04 18. SEP

Vend den anden kind til, hvis alle levede efter de 10 bud havde vi ikke sådanne problemer; jeg er ikke religiøs,eller troende.
Det eneste der er sikkert i dette liv er andres dumhed/naivitet, døden og skattevæsnet!

AF jensen 18:46 18. SEP

det er ikke flatterende for Engelbreth eller Politiken at I hopper på Jacob Holdt's krampagtige relancering sit lysbilledshow.
Men det er da direkte sjovt at læse Engelbreth beskylde andre for at vende tingene på hovedet, en disciplin som Engelbreth er danmarks mester i.

AF Jakobsen 20:26 18. SEP

Nu skal REL nok igen få vendt tingene på hovedet, men ret befriende at se en ærke-kulturradikal som Ammitzbøl sætte de her ord på REL og Radikal bagland.

"Den nuværende radikale linie er udtryk for positiv diskriminaton af det muslimske mindretal – en slags omvendt Dansk Folkeparti."...
"I virkeligheden er den radikale linie udtryk for diskrimination. Partiet laver en slags omvendt Dansk Folkeparti. Dansk Folkeparti tillægger det muslimske mindretal en masse negative egenskaber og konkluderer, at alle verdens problemer skyldes muslimer. Det Radikale Venstre har en tendens til at overtage en række af disse fordomme: Muslimer er mere nærtagende, de har ikke nær så meget humor, de forstår ikke nuancer osv. Det er selvfølgelig noget fordrukkent sludder. Muslimer er lige så forskellige som alle andre mennesker, men det glemmer Det Radikale Venstre, når partiet bøjer sine principper og taler på andre måder end ellers.
Det er en mere positiv form for diskrimination og stempling – men det er ikke desto mindre, hvad der er tale om. Det Radikale Venstre sætter et stort fedt stempel på alle muslimer, hvor der står »Synd for«. Men det er ikke synd for alle muslimer i Danmark. Langt de fleste står op hver eneste dag og passer deres arbejde eller uddannelse. Dem er det ikke synd for. Dem er det godt for. Og de bør ikke fastholdes i en falsk offerrolle."

Og så får tørklæde-i-retsale tilhængere også den bredside der SKAL komme fra kulturradikalt ophav

AF p 21:54 18. SEP

Jacob Holdt, sikke et useriøst indslag til debatten omkring indvandrere i DK... Tænk at sammenligne vores forhold i DK med amerikansk racisme og forholdet mellem sorte og hvide i USA... Men mere utroligt at politiken ikke sortere sådanne artikler ud med henvisning til useriøsitet.
Man kan kun konkludere at JH åbenbart ikke har gjort sit forarbejde og åbenbart ikke kender historien godt nok - når han drager sine sammenligninger. PINLIGT JACOB HOLDT !!!

AF Hearns 23:53 18. SEP

Det er meget lettere at give DF 51 % af stemmerne ved næste folketingsvalg.
Så er jeg overbevist om at vi kan få opsagt de tåbelige konventioner de rødfacistiske elementer har bundet Danmark til, få lavet en lov og med tilbagevirkende kraft kan sende (1, 2 og 3 generation)af disse "Kulturfremmede" hjem hvor de hører til - og det er ikke i et civiliseret land som Danmark.
Iøvrigt er der brug for et retsopgør, i stil med det som blev indført med tilbagevirkende kraft efter den Tyske besættelse. Så vi kan få straffet alle medløberne fra 70erne, 80erne og 90erne - med betragtelige fængselsstraffe for deres landssvig - jeg kunne snildt forestille mig 4 år som man idømte de danske SS-soldater som standard, og de førte endda ikke krigen ind på dansk jord.
Der er selvfølgelig enkelte politikere og fremtrædende medlemmer af "Dansk flygtningeindustri" der burde stuves af vejen for livstid, for det enorme milliardtab de her påførte Danske mænd og kvinder.

I øvrigt kan jeg enormt godt lide Henrik Ilskovs indlæg, dejligt at der er klarsynede og humoristiske Danskere der kan gennemskue rødfacisternes dagsorden med en god portion humor. "Humor er jo det salt der forhindrer hjernen i at rådne" - hvilket forklarer den hørm der gerne opstår omkring disse venstresnoede totalitære, når de åbner munden.

AF Hansen 09:07 19. SEP

en forfulgt racist er stadig en racist. Hirsi Ali er bl.a. personen bag følgende udsagn:
"Islam er den nye facisme" og "Islam er en nihilistisk destruktiv dødskult" - så racist er hun sgu. I et retssamfund skal man naturligvis ikke forfølges fordi man er racist - men man skal sku heller ikke hædres med medaljer.
Men det er naturligvis en skævvridning af debatten at diskutere mine holdninger - frem for den absurde skævvridning der finder sted i pressen og hos politikerne.

AF Lindstrøm 09:42 19. SEP

Bravo, Thomas Hearns, suverænt ironisk indlæg. (medmindre jeg har misforstået noget?)

AF Karstoft 10:20 19. SEP

Jeg vil gerne lige gøre op med den opfattelse om at muslimer i Danmark kræver at der tages særhensyn til dem. Det er decideret forkert. Muslimer kræver bare, helt retfærdigt, samme ret som andre danskere til at udøve deres religion.
Det er selvfølgelig helt op til de individuelle virksomheder om de ønser at tilbyde halalkød osv. Det at ingen mainstream virksomheder gør dette er dog mere tegn på at at der lige netop tænkes ekstra over at man ike skal imødekomme muslimske danseres ønsker selvom det er en god forretning.

Venlig Hilsen

Jon

AF Hansen 10:49 19. SEP

@ Thomas Hearns

De eneste der bliver og bør dømmes i dette land, er folk der overtræder racismeparagraffen. Og den har du vist overtrådt adskillige gange her på politiken debat.

http://da.wikipedia.org/wiki/Racismeparagraffen

AF Rasmussen 11:34 19. SEP

Så kommer REL endnu engang med en af hans genbrugsdogmer som vi har hørt til bevidstløshed. Prøv at forhold dig til de narkobander med indvandrerbaggrund som p.t. skyder på alt og alle i København og Århus og prøv at forhold dig til kriminalstatistikkerne som viser at indvandrerne er flere gange mere kriminelle end danskerne. Senest har vi jo hørt Københavns politidirektør bekymret udtale at 3/4 af alle som bliver fremstillet i retten i København er med indvandrerbaggrund - trods det faktum at de (endnu) kun udgør 20% af befolkningen. Venstrefløjens banale familiesammenføringspolitik fra de sidste 10-40 år har medført at vi har et historisk kriminelt samfund.

AF Karstoft 11:35 19. SEP

Undskyld mig, der skulle stå:

Det er selvfølgelig helt op til de individuelle virksomheder om de ønsker at tilbyde halalkød osv. Det at ingen mainstream virksomheder gør dette er dog mere tegn på at der lige netop tænkes ekstra over at man ikke skal imødekomme muslimske danskeres ønsker selvom det er en god forretning.

Venlig Hilsen

Jon

.................................................

Besøg min blog:

http://jonswall.wordpress.com/

AF Ilskov-Jensen 12:31 19. SEP

Når europæerne i fortiden koloniserede fremmede kontinenter, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som ofre, og kolonisatorerne som racister.

Når folk fra fremmede kontinenter i nutiden koloniserer de europæiske lande, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som racister, og kolonisatorerne som ofre.

Mennesker, der ikke formår at frigøre sig fra fortidens stereotyper om "de hvide" som de evigt "onde", vil jeg betegne som IDIOTER.

ERGO er Jacob Holdt en idiot.

Ja, han kan sågar med fuld ret kaldes en idiotisk HYKLER, så sandt som mennesker, der måler med dobbelte standarter, normalt betegnes som hyklere...

Henrik Ilskov-Jensen

AF lundqvist 13:11 19. SEP

@Kris Hansen

Nu er jeg jo ikke jurist, men hvor er det lige Thomas Hearns overtræder den lov. Har du en sag kan du altid anmelde ham for overtrædelse af samme lov. En juridisk grund regler er man er uskyldig til det modsatte er bevist.

AF Hansen 13:55 19. SEP

@ hans lundqvist

Tag et kig i diverse debatter og du vil se, at Thomas Hearns samt hans ligesindede, har overtrådt racismeparagraffen i mange tilfælde. En af dem er endda allerede dømt for racisme. Desuden skriver manden ikke under eget navn. Det er der få af racisterne der gør her på debatten. Tøsedrenge!

AF Sørensen 14:42 19. SEP

Thomas Hearns

Det er lettere at give DF 51 af stemmerne.

Tak for dit indlæg, du har talt eller skrevet på tusindvis af danskeres mening vedr. den sag.

Men det snerper der henad.

Dagbladet INFORMATION meddelte igår 18. sept. at DF var at betragte som det MEST DANSKE parti med næsten 50%

AF lundqvist 15:48 19. SEP

@Kris Hansen

Ja for jeg har da lidt svært ved at se det i denne tråd.

Jeg vil også lige indskyde at wikipedia ikke er ubios, og som sådan kan den ikke bruges til at henvise til.

Racisme paragraffen er i øvrigt elendig og burde i mine øjne afskaffes. den er en hån i et åbent demokratisk samfund.

Iøvrigt kunne jeg godt tænke mig den var en eller anden der kunne informere mig og den oprindelige betydning af Racisme og ikke den udvandede FN, EU efter 1980 udviklede udgave. Det er en så fortæsket frase som kræver en korrekt definition.

Og lige til slut der kan være mange personlige grunde til man ikke blogger i eget navn, som kun den enkelte kender til. Googler du eks mig, kommer der en forfærdelig masse informationer ud, som jeg måske ikke bryder mig om andre får vished om.

AF Salo 19:12 19. SEP

hans lundqvist:

Hvis man vil deltage i diverse debattråde på Politiken, så skal man opgive fornavn og efternavn. Længere er den ikke.

Og man ER en tøsedreng, hvis man ikke tør stå ved det man skriver! Dem der skriver under alias: Kom ud af den burka!

AF kocsis 01:07 20. SEP

Henrik Ilskov-Jensen

"Når europæerne i fortiden koloniserede fremmede kontinenter, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som ofre, og kolonisatorerne som racister.

Når folk fra fremmede kontinenter i nutiden koloniserer de europæiske lande, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som racister, og kolonisatorerne som ofre."

Fuldstændig grotesk og smagløs parallel.
De europæiske staters koloniherredømmers udbredelse var systematiske, statsunderstøttede og foregik via erobringskrig,massemord og folkedrab på de lokale befolkninger.
Vil du være så venlig at dokumentere hvilke af de fremmede kontinenters nutidige"kolonisering" af Europa opviser lignende træk?

AF Larsen 09:36 20. SEP

@ peter kocsis

Næh. Ilskov har fuldkommen ret. Se fx. det nye muslimske område med eget retssystem: http://jp.dk/indland/krimi/article1443786.ece

Der er koloniseret... :-(

AF Larsen 10:18 20. SEP

Også nogle kvinder bliver "koloniseret" sydfra...:

"En 24-årig kvinde anmeldte i morges, at hun var blevet udsat for fuldbyrdet voldtægt i Frederikshavn.

Voldtægten fandt sted omkring klokken halv seks i en gyde ved Føtex på Rådhus Allé.

- Hun gik i området, da en mand greb fat i hende og foretog fuldbyrdet voldtægt, siger vagtchef Jan Stagsted fra Nordjyllands Politi til P4 Nordjylland.

Politiet har endnu ikke det store signalement af manden, ud over han er 35-40 år og talte gebrokken dansk Oplysninger til Nordjyllands Politi på 114."

http://jp.dk/indland/krimi/article1443844.ece

AF Holdt 10:43 20. SEP

@Kære debattører

Det er spændende at læse jeres indlæg, men jeg synes ikke at ret mange af jer forholder jer til emnet racisme. Mine argumenter om dette kom dog heller ikke særligt godt frem i Politikens artikel.

Da jeg har undervist om racisme og lavet workshops i over 360 amerikanske universiteter i 30 år er der næppe et argument jeg endnu ikke har hørt i dette multi-etniske samfund.
I de seneste år er der dog kommet et nyt argument: "Jamen, jeres racisme i Danmark er jo langt, langt værre!"
Rygtet spredes af de mange højtuddannede indvandrere i eller fra Danmark, der flygter videre til de friere forhold i USA fordi de ikke kan holde den vedvarende hetz og mistænkeliggørelse i Danmark ud længere.

Ligesom hvide amerikanere ikke forstår og erkender hvor undertrykkende deres racisme er for de sorte, er det tydeligt (også af jeres indlæg her på siden) at danskerne ikke forstår den ødelæggende psykologiske effekt af deres racisme på indvandrere og især muslimer.

Derfor har jeg lavet nogle pædagogiske billedbøger til brug for lærere og formidlere, som jeg synes I bør kigge på:


Hvordan bliver vi racister? En billedbog i 60 afsnit om ”vores racisme”:

http://www.american-pictures.com/dansk/racisme/racisme-1.htm

Hvorfor "vores" egen racisme er farligere end Ku Klux Klans. En billedbog om Ku Klux Klans rolle i forhold til os gennemsnitsdanskere:

http://www.american-pictures.com/dansk/racisme/kkk-1.htm


Definitioner på vores (danske) racisme og vores integration:

http://www.american-pictures.com/dansk/racisme/definition-1.htm


Bemærk!!! Racisme - f.eks. den aktive handling med at tage sine børn ud af skoler med sorte i USA eller indvandrerbørn i Danmark hvorved vi aktivt skaber ghettoer - kan sjældent anskueliggøres fotografisk:

http://www.american-pictures.com/roots/chapter-56.htm

Det er overalt i verden lettere at fotografere ofrene for vores racisme og den vrede vi skaber i de mennesker, som føler sig forkastede og udstødte af os (som vi jo allerede kan se i den høje kriminalitet blandt 2. generationsindvandrere i Danmark, men ikke tilsvarende i 2. generationsindvandrere i USA, hvor disse føler sig velkomne - bortset fra mexicanere og andre (kristne) latinoer):

http://www.american-pictures.com/roots/chapter-60.htm

De kærligste hilsner
Jacob Holdt
www.american-pictures.com
www.kukluxklan.info

AF HA 12:49 20. SEP

Kocsis
Hvordan egentlig med den muhamedanske kolonisation?
Stormogulerne i Indien feks? Mange andre gode eksempler på dine trosfællers hærgen med masssedrab for alvor, slavehandel og "racistisk" religiøs undertrykkelse (foruden reel racisme). Du påstår jo at have læst Grimberg. Læs den hellere igen.
Parallellen iøvrigt helt relevant til illustration af almindelig, håbløs naivisme i den politiske korrektheds navn.

AF Poulsen 13:31 20. SEP

"Vor Gud han er så fast en borg" prøv at slå baggrunden for den salme op Kocsis og så snak om erobringskrig og kolonisation og islam.
Tumpe.

AF Brandt 13:40 20. SEP

Naser Khader har ret: Islamisme er en racistisk ideologi - den er vor tids racisme.

http://liberalalliance.dk/show/727/Islamisme_er_vor_tids_racisme.htm

AF Poulsen 13:45 20. SEP

Kocsis service:

Og det er ikke bare noget, der skete en gang, nej… det sker i dag. Kristne, der bliver forfulgt. Jeg ved godt, at vi i kristendommen ikke har en meget bedre historie, for vi har også faret frem med vold og mord – korstogene, hvor ridderne slog ihjel i Jesu navn. Ja, selv Luther, som vi ellers skylder så meget har foreslår følgende plan overfor jøderne: ”For det første foreslår jeg, at man sætter ild på deres synagoge eller skole og dækker det, som ikke kan brænde, med jord, så at intet menneske nogen sinde ser en sten eller slagge deraf”. Og de djævle, Luther synger om i ”Vor Gud han er så fast en borg” –



”Og myldred djævle frem på jord

og os opsluge ville” –



De djævle var ikke først og fremmest åndsmagter, nej, det var tyrkerne og islam, der på det tidspunkt belejrede Wien og stod lige for at kunne erobre hele Europa.

http://www.webpastor.dk/pradiken/2006/2JULEDAG2006.html

AF spera 17:18 20. SEP

Itsly is a country of recent immigration, there are two types of immigration between the North and the South of Italy. Where Ilive near Salerno (South Italy-near Naples) the immigrants are irregular and clandestine with all the negative conseguences. Most of the problems are caused by romanians people but as they are in EU, they can't be rejected so the solution should be avoiding other entrance or create some programms for social integration.It's difficult to avoid politic influences, what it's necessary to do is create a rebirth of immigration law and increase the ability of intervention for clandestine entrance and security.

AF Ebbesen 18:12 20. SEP

Er det Racisme at forbinde politisk Islam med Terrorisme?

Vi ser evig og hver måned, uger eller endda dag at muslimer sprænger sig selv i luften for at beskytte deres "fredelige" religion.
Men vi ser aldrig Buddhister, Scientologer, Sikher, Jøder eller Taoister gøre det samme.
Denne agressive forsvar af "fredelig" religion er unik for islam. Så hvorfor er det racisme at forbinde islam med terror?

Islam var en praktisk og klog religion for 1400 år siden. Der bragte islam fred og orden til det anarki og klankrige der herskede over den arabiske halvø. Islam var godt for Arabien.

Men det var 1400 år siden. Verden har udbviklet sig. Det har Islam ikke. Alt det islamiske terror vi ser idag er symptomer på at islam er forældet. Den eneste måde hvorpå vi kan hjælpe muslimer med at reformere deres religion er ved at kritisere islam hele tiden, indtil muslimer vil se kritisk på deres religion og deres hellige bog: koranen. Når muslimer vil hører på vores kritik af islam og koranen så kan de se kritisk på dem selv og deres religion. Så kan de omskrive koranen og reformere deres religion, således idioter ikke igen kan misbruge islam til vold, stening, terror og krig.

Hvis vi bliver ved med at kritisere islam så vil muslimer i den sidste ende være nød til at reformere islam, således islam endelig kan blive en moderne og fredelig religion som alle andre.


At råbe op om racisme vil kun ligge låg på debatten og tvinge mundkurv på alle. Men dette vil i sidste end kun lede til mere had. For hovedproblemmet i dag er ikke Dansk Folkeparti. Dansk Folkeparti er kun et symptom på hvad der er galt i verden. Hovedproblemmet idag er at islam til stadighed prøver at tvinge verden til at skrue verdens sind 1400 år tilbage.

AF kocsis 21:00 20. SEP

Niels Larsen

Også nogle kvinder bliver “koloniseret” sydfra…:

“En 24-årig kvinde anmeldte i morges, at hun var blevet udsat for fuldbyrdet voldtægt i Frederikshavn.

Voldtægten fandt sted omkring klokken halv seks i en gyde ved Føtex på Rådhus Allé.

- Hun gik i området, da en mand greb fat i hende og foretog fuldbyrdet voldtægt, siger vagtchef Jan Stagsted fra Nordjyllands Politi til P4 Nordjylland.

Politiet har endnu ikke det store signalement af manden, ud over han er 35-40 år og talte gebrokken dansk Oplysninger til Nordjyllands Politi på 114.”

Hvor ved du fra han ikke kommer nordfra?

AF kocsis 21:05 20. SEP

T HA


"Kocsis
Hvordan egentlig med den muhamedanske kolonisation?
Stormogulerne i Indien feks? Mange andre gode eksempler på dine trosfællers hærgen med masssedrab for alvor, slavehandel og “racistisk” religiøs undertrykkelse (foruden reel racisme). Du påstår jo at have læst Grimberg. Læs den hellere igen."

Vil du ikke gøre bloggen den store tjeneste at i det mindste lære at læse indenad inden du udgyder dit idioti over de sagesløse bloggere?
Ilskov siger,og hvad jeg gerne vil have forklaring på er:

"Når folk fra fremmede kontinenter i nutiden koloniserer de europæiske lande"

Hvad har det med stormogulerne i Indien at gøre?

AF kocsis 21:11 20. SEP

niels Larsen

"Næh. Ilskov har fuldkommen ret."

ilskov skrev:

“Når europæerne i fortiden koloniserede fremmede kontinenter, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som ofre, og kolonisatorerne som racister.

Når folk fra fremmede kontinenter i nutiden koloniserer de europæiske lande, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som racister, og kolonisatorerne som ofre.”

Du bedes dokumentere at indvandringen til Europa i moderne tid er et militært erobringskrig styret af diverse ikke europæislke stater ,samt hvor mange europæiske folkeslag dette indvandring har udryddet.

AF kocsis 21:19 20. SEP

Niels larsen


e fx. det nye muslimske område med eget retssystem: http://jp.dk/indland/krimi/article1443786.ece

Det er en udmærket ide ,at imamerne ordner bagatelagtige uenigheder blandt indvandrere idbyrdes, i stedet for at belaste retvæsnet og politiet ,som Dansk Folkeparti og regeringen har "reformeret", så de må siges at være ude af stand til at fungere effektivt længere.

AF Larsen 21:47 20. SEP

@ peter kocsis

"Hvor ved du fra han ikke kommer nordfra?"

Mørk i huden og nordfra? :-(

AF Larsen 21:50 20. SEP

@ peter kocsis

"Du bedes dokumentere at indvandringen til Europa i moderne tid er et militært erobringskrig styret af diverse ikke europæislke stater ,samt hvor mange europæiske folkeslag dette indvandring har udryddet."

Hvad har militær nødvendigvis med kolonisation at gøre?

Kosovo blev koloniseret af albanere uden militær indblanding og uden at udrydde serbere.

AF Larsen 21:52 20. SEP

@ peter kocsis

"Det er en udmærket ide ,at imamerne ordner bagatelagtige uenigheder blandt indvandrere idbyrdes, i stedet for at belaste retvæsnet og politiet"

Det er det da. Men det er blot ikke tilfældet.

AF Salo 22:13 20. SEP

Nels B. Larsen

"Kosovo blev koloniseret af albanere uden militær indblanding og uden at udrydde serbere".

Tillad mig at småle. Kosovo-albanerne beboede nu området allerede før den slaviske invasion for omtrent 1500 år siden.

Få nu styr på historien. Gerne den MODERNE historie.

AF West 22:14 20. SEP

Nu plejer mine kommentarer først at blive sat på adskillige timer efter de er skrevet.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan jo kun gisne..

Den samme Allan var ham, der lancerede Dansk Frisind på Avisen.dk
Jeg troede i min naivitet, at han havde noget at gøre med den nystartede forening, og stillede ham i den forbindelse nogle spørgsmål om foreningens holdninger.
Jeg fik de mest tåbelige svar, ualmindeligt ubegavede og behæftet med en manglende indsigt, der burde føre til, at han blev stemplet som uvederhæftig.
Heldigvis fandt jeg stifteren på Facebook, og deltog i deres generalforsamling. Er nu med i bestyrelsen.
Måske kunne man have håbet på, at ham Allan så mødte op til en forenings stiftelse, han tog ejeskab for. Men nej, pist borte er de, dem der kun fører pennen i en debattone, hvor man sidder tilbage med en kvalmende fornemmelse.

Blot er eksempel:
Jeg spurgte på bloggen, hvordan man stiller sig til rygeforbuddet, idet jeg personlig oplever, at dette forgud er blot et af mange.
Det har jo ikke meget med frisind at gøre.
Så svarer han, at det er fint med forbud.
jeg spurgte om deres (hans) holdning til kønslemlæstelse (kvindelig omskæring), hvortil han svarede, at han ikke havde i sinde at tage bukserne af mig.
Hvor dum har man lov til at være?

AF Larsen 00:04 21. SEP

@ Martin Salo

I stand corrected. Du har ret. :-)

AF kocsis 00:37 21. SEP

Nels B. Larsen

"Hvad har militær nødvendigvis med kolonisation at gøre?"

ilskov paralleliserede den europæiske kolonisaton der foregik med militære midler og massemord på hele befolkninger ,med en påstået kolonisation af Europa af ikkeeuropæiske magter i i NUTIDEN.
Jeg vil derfor gerne have beviser for parallelen.

Jeg gentager:
“Du bedes dokumentere at indvandringen til Europa i moderne tid er et militært erobringskrig styret af diverse ikke europæislke stater ,samt hvor mange europæiske folkeslag dette indvandring har udryddet.”

AF kocsis 00:39 21. SEP

Niels B. Larsen:
"Mørk i huden og nordfra"

Hvor står det at han er mørk i huden?

AF kocsis 00:41 21. SEP

Niels B. Larsen:


“Det er en udmærket ide ,at imamerne ordner bagatelagtige uenigheder blandt indvandrere idbyrdes, i stedet for at belaste retvæsnet og politiet”

Det er det da. Men det er blot ikke tilfældet."

Det er netop tilfældet ,det var det artiklen i Jyllandspposten hylede op om , som, om det var et problem,,kan du ikke engang læse dine egne links?

AF H 00:53 21. SEP

I skal være glade for jeg ikke er en Reinhard Heydrich. Jeg ville ønske en radikal løsning på "problemet" af indvandringen, en centralt styret påbud til alle muslimerne.

Derudover ville jeg kræve religionskritik og filosofi allerede i folkeskolen. Men det må vi jo ikke for EU og deres korrupte ansatte.

Jeg skal fortælle Jer, at Italien er hårdt ramt af EU, på trods at Italien forsøger sig med indenrigspolitiske ændringer mod indvandringen, er enhver ændring bandlyst af EU.

Stem på EU. I vil se lyset (Fiat lux)

AF Larsen 07:05 21. SEP

@ peter kocsis

Omkring 15 millioner indvandrer/flygtninge på under 30 år er ganske afgjort sammenligneligt med kolonisation.

Og det er det antal udefrakommende, som Europa nu er tvunget til at lide under byrden af.

AF Larsen 07:06 21. SEP

@ peter kocsis

"Hvor står det at han er mørk i huden?"

Det sagde de såmænd i radioen; "udlænding og mørk i huden".

AF Larsen 07:08 21. SEP

@ peter kocsis

"Det er netop tilfældet ,det var det artiklen i Jyllandspposten hylede op om , som, om det var et problem,,kan du ikke engang læse dine egne links?"

Det var netop ikke tilfældet, da der er tale om politianmeldelser, som trækkes tilbage.

Ergo er det næppe bagatelsager. De afvises som regel af politiet.

AF lundqvist 09:17 21. SEP

@Janus H

Som bosat i en årrække i Italien, kan jeg lige indskyde at Italienerne er kendte for ikke at følge alle EU regler, lammehaledikkende som Danmark. Eksempelvis er det Italienske Carabineri (militærpoliti) i modstrid med Eu lovgivning, hvilket betyder Italien betaler bøde hvert år til Eu for at beholde sit korps.

AF Andersen 09:21 21. SEP

Det ville være passende om humanisten Jakob Holdt næste mål var, at rette sit fokus på den i Islam indbyggede apartheid nemlig, dens opdeling af menneskeheden i Rene og Urene,i rettroende og vantro, i Dar al-Islam og Dar al-Harb, i 2. klasses mennesker og Allahs udvalgte 1. klasses mennesker.

Og hvorfor sætter han ikke fokus på hvad Jihad og Shariaen betyder for sameksistensen mellem muslimer og ikke-muslimer ?

Og hvad med at fokusere på hvorfor det har været nødvendigt for de islamiske lande at oprette Cairo-deklarationen, samt at sætte sig på UNs Menneskerettighedsorganisation?

Og hvad med de forsøg disse lande nu gør på at stoppe enhver kritik af Islam, at få kriminaliseret de mennesker der bl.a. kritiserer Shariaén, gennem hhv. Durban I konferencen i 2001 og den efterfølgende Durban II som skal løbe af stablen i 2009?

Det ligger lige for at tage fat på bl.a. disse områder,men, men, men..... det går naturligvis ikke!

Der er nemlig ingen forretning i at tage fat på kritiske analyser af, hvad der foregår i Islams navn - og hvorfor.

Det er til gengæld forbundet med sandsynligheder for at blive udsat for ubehageligheder af forskellig art - lige fra skriftlige og verbale trusler til mordforsøg, samt udelukkelse af det gode, ikke-islamiske selskab og dermed sandsynligvis Holdt-forretningens afvikling.

Så hellere blive på den sikre side og fortsætte med at trække " de hvide" i USA og ikke-muslimerne i Danmark frem som årsagen til al den elendighed som Afro-amerikanere og Muslimer må døje.

Desuden er arbejdsområdet ikke udtømt for Holdt med at fokusere på de Hvide og ikke-muslimerne indenfor ovnnævnte landområder, idet Holdt kan fortsætte sit arbejde ved at tage fat på de Hvides skyldighed i, at det går som det går i de Afrikanske og de Islamiske lande.

God arbejdslyst, Holdt.

AF Ejsing 14:25 21. SEP

Jacob Holdt er åbenbart så besat af sin racismefobi, at han ikke ænser forskellen mellem modvilje mod folk af anden race og modstand mod indførsel af hele eller dele af love og regler fra en religiøs/politisk ideologi. Følger man hans tankegang vil antinazisme, antifacisme, antikommunisme, antikapitalisme, antivold, antikrig og i det hele taget alle antiideer inklusiv antiracisme være udtryk for racisme, idet ideer alene kommer fra mennesker.

AF Poulsen 15:04 21. SEP

Jacob Holdts forretning er jo baseret på at han kan finde racisme alle mulige steder. Det gør han så - men kun der hvor den hvide mand står som skurken, resten giver han fanden i, sikkert fordi, der er ingen penge at tjene. DEller vil vi se ham rejse rundt i de islamiske lande og skildre kvindernes forhold. Vise hvordan indvandrerne (ansat som tjenestefolk) har de i de arabiske olistater? Eller blot som en anden debattør fremhævede - hvad med islams opdeling i rene og urene mennesker?
Det er svært at tage Jacob Holdts kritik alvorligt. For kritiken er en-øjet, grænsende til blind, og dertil uvidende og alene fokuseret på hvor han kan - mod betaling - holde sine foredrag mv. Manden bestiller jo ikke andet end at prædike skyld, skyld, skyld - men altså som sagt kun overfor den hvide mand. Derfor er hans verdensbillede forudsiglig, hans samfundskritik stereotyp og baseret på nogle (forældede)forhåndantagelser om hvor skylden skal placeres. Forhåndsantagelserne minder til forveksling om fordomme. Så Jacob Holdt - Kom nu ud af det triste verdensbillede a la anno 1970 - verden er et helt andet sted nu og det er debatten også. Du er kørt fast.

AF Nielsen 15:07 21. SEP

Allan(om hvad Hirsi Ali har sagt):

"Islam er den nye facisme” og “Islam er en nihilistisk destruktiv dødskult” - så racist er hun sgu"

Aha. Hvis jeg nu skrev: "Scientology er den nye fascisme", ville jeg så også være racist? Og imod hvilken race?

VH
Jacob

AF kocsis 16:05 21. SEP

Niels B. Larsen

"Omkring 15 millioner indvandrer/flygtninge på under 30 år er ganske afgjort sammenligneligt med kolonisation.

Og det er det antal udefrakommende, som Europa nu er tvunget til at lide under byrden af."

Hvilke europæiske befolkninger er udryddede af indvandringen,hvilke våbensystemer og militære organisation har de 15 millioner indvandrere, og hvilke ikke- europæiske regeringer har systematisk stået bag og støttet indvandringen økonomisk og militært?

AF kocsis 16:10 21. SEP

Vivi Andersen


"Det er til gengæld forbundet med sandsynligheder for at blive udsat for ubehageligheder af forskellig art - lige fra skriftlige og verbale trusler til mordforsøg, samt udelukkelse af det gode, ikke-islamiske selskab og dermed sandsynligvis Holdt-forretningens afvikling."

Må jeg i denne forbindelse citere en tidligere indlæg fra en DF-sympatisør,som jeg undrer mig over at du, der er modstander af vold og trusler, ikke allerede tidligere har taget afstand fra:




Thomas Hearns, Ålborg den 12. Sep kl. 13:23:

Nå! Så gør Hells Angels det som De rigtige danskere - i årevis - har været forhindret i. De nemlig slår igen over for disse “kulturberigere” som “DE RØDE NAZISTER” i årevis har ladet strømme ind i landet til støtte for deres egen sag - undertrykkelse og tyranni af for den etnisk danske befolkningsgruppe.
Well! Nu trækker det ligesom op til et ordentligt slag på det plan “De røde nazister” altid har stået for - nemlig med voldelige midler, og i samarbejde med de “kulturberigere” vi er blevet påprakket af dette venstresnoede sammenrend - at forfølge vi der altid har råbt “vagt i gevær”. Men mon ikke hvervekampagnen der nu er lanceret vil resultere i at hundrede og atter hundrede unge danske mænd, danner samlet front mod et forholdsvist lille sammenrend af “Røde nazister”, og nogle få hundrede “Kulturberigere”.
Nuvel, tænk hvis det ydermere skulle det vise sig at blot nogle enkelte % af de tusindvis af brave Danske mænd, der har kæmpet mod muslimer i Bosnien, Irak og Afghanistan - og som ser ud til i et ret stort omfang at føle sig svigtet af de venstresnoedes modstand mod deres nyttige og nødvendige arbejde mod den verdenstrussel der hedder Islam. Ja tænk hvis de tilslutter sig Hells Angels initiativ. Så kommer der jo altså en voldsom våbenteknologisk viden ind i denne kreds af unge mænd - og unge mænd der har set hvad resultatet af Islam og de venstresnoedes naivisme (eller måske fejhed” betyder.
Man kan befrygte at det nok kunne resultere i en farlig situation for især folk som Kocsis, Salo og Mandel - og jeg håber derfor at de har været fornuftige nok til ikke at bruge deres egne navne, da deres argumenter i høj grad har været baseret på tilsvining, og personangreb mod sunde nationale interesser - det som kaldes at “Skide i egen rede”.
Desværre kan denne “krig” også komme til at koste civile ofre blandt danskerne - dette bør man så holde de politikere og medløbere, der siden 80ernes har været den indirekte årsag til disse tilstande - ansvarlige for. Og evt. indføre love med tilbagevirkende kraft - ligesom det skete efter besættelsen 1940 - 45.

AF kocsis 16:12 21. SEP

Janus H,

“I skal være glade for jeg ikke er en Reinhard Heydrich. Jeg ville ønske en radikal løsning på “problemet” af indvandringen, en centralt styret påbud til alle muslimerne.”

Sikke sympatiske personer Jannus fantaserer om at blive.

“Derudover ville jeg kræve religionskritik og filosofi allerede i folkeskolen. Men det må vi jo ikke for EU og deres korrupte ansatte.”

Dokumenter at EU har forbudt ovennævnte fag i den danske folkeskole.

“Jeg skal fortælle Jer, at Italien er hårdt ramt af EU, på trods at Italien forsøger sig med indenrigspolitiske ændringer mod indvandringen, er enhver ændring bandlyst af EU.”

Italien har selv skrevet under på EU direktiverne, hvis Italien var imod kunne de bare have ladet være.

AF kocsis 16:13 21. SEP

Niels B. Larsen


"Omkring 15 millioner indvandrer/flygtninge på under 30 år er ganske afgjort sammenligneligt med kolonisation.

Og det er det antal udefrakommende, som Europa nu er tvunget til at lide under byrden af."


Jeg gentager:
“Du bedes dokumentere at indvandringen til Europa i moderne tid er et militært erobringskrig styret af diverse ikke europæislke stater ,samt hvor mange europæiske folkeslag dette indvandring har udryddet.”

AF Jehu 16:51 21. SEP

"ERGO vil jeg kalde Jacob Holdt for en idiot.

En idiot, som hyldes af idioter…"

Interessant, at du har et magisk spejl, Henrik Ilskov-Jensen!

AF Hansen 18:16 21. SEP

vil ikke gå i infight med DFs disciple her, men vil lige fortælle at jeg intet har med dansk frisind at gøre - du må blande to Allan-er sammen.

AF kocsis 21:43 21. SEP

Martin Poulsen



"“Vor Gud han er så fast en borg” prøv at slå baggrunden for den salme op Kocsis og så snak om erobringskrig og kolonisation og islam.
Tumpe."!


Det viser sig ikke overraskende,at bloggens overtroglodyt Martim Poulsen kan ikke engang det mest elementære historie!


Han er ikke klar over at
Luther levede i det 16 årh,og
den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede og fortsatte langt efter tyrkerne var slået tilbage!

Desuden er han så ubegavet, at han ikke engang kan læse indenad, og derfor er det udenfor hans rækkevide at fatte diskussionens pointe: at Ilskov sammenligner den NUTIDIGE indvandring i Europa med den skændige europæiske kolonialisation, der som bekendt baserede sig på massedrab.
Så hvad tyrkerne og Luther har at gøre med diskussionen , må fortone sig i Poulsens atrofierede hjernevindinger.

AF kocsis 21:52 21. SEP

Patrick Reay Jehu

"Interessant, at du har et magisk spejl, Henrik Ilskov-Jensen!"

Ilskov_Jensen er en af de talrige bloggere fra blandt DF tilhængerne, der ikke er istand til at svare på kritik af de groteske påstande de fremkommer med,ikke evner at gå ind i en reel diskussion og kun bruger bloggen til at sprede deres sygelige budskaber.

Feks. har han ikke engang magtet af svare på min tidligere kritik:




Henrik Ilskov-Jensen påstod:

“Når europæerne i fortiden koloniserede fremmede kontinenter, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som ofre, og kolonisatorerne som racister.

Når folk fra fremmede kontinenter i nutiden koloniserer de europæiske lande, opfatter Jacob Holdt og ligesindede de indfødte som racister, og kolonisatorerne som ofre.”

Jeg skrev:

Fuldstændig grotesk og smagløs parallel.
De europæiske staters koloniherredømmers udbredelse var systematiske, statsunderstøttede og foregik via erobringskrig,massemord og folkedrab på de lokale befolkninger.
Vil du være så venlig at dokumentere hvilke af de fremmede kontinenters nutidige”kolonisering” af Europa opviser lignende træk?

Svaret er som sædvanligt :tavshed.

AF kocsis 21:58 21. SEP

Martim Poulsen


"Jacob Holdts forretning er jo baseret på at han kan finde racisme alle mulige steder. Det gør han så - men kun der hvor den hvide mand står som skurken"


Nu er Jacob Holt selv en hvid mand,så naturlig nok må man begynde at kritisere sine egne, i stedet for som Martin Poulsen at starte med at kritisere alle andre.

AF Mettstein 09:39 22. SEP

hold da kæft REL´s naive forsvar er gået så vidt som til at negligere de sortes lange hårde kamp for retfærdighed i usa

føj for satan, hvordan kan REL samligne en flok taberes økonomiske chartertur med de sorte efterkommere af slaver i usa?

muslimere her idanmark er kommet af egen fri vilje, de sorte i usa er blevet pisket dertil

muslimerne herhejmme har et valg, de kan bare rejse hjem

AF West 11:42 22. SEP

Allan Hansen
Ja, det må jeg så, det beklager jeg!
Men før du skriver DF's disciple bør du gå ind og se, hvad Dansk Frisind er for en størrelse, du vil blive meget overrasket.
Og det er netop ganske sigende for tendensen her i landet, når vi taler danskhed på venstrefløjen, så får mange en dårlig smag i munden.
Det minder mig om "ANDEN"'S show, hvor han siger, at det er i orden, når sorte står frem og råber Black Power, men hvis en hvid står frem og råber: White Power, så klinger det anderledes fælt i vore ører.
Anders Mattesen vil også have lov at flage, gå med dannebrogbluse, alt sammen fordi han er - dansk!
Se, det gav lidt at tænke over.

AF Larsen 12:07 22. SEP

"peter kocsis, holte den 21. Sep kl. 21:58:

Nu er Jacob Holt selv en hvid mand,så naturlig nok må man begynde at kritisere sine egne, i stedet for som Martin Poulsen at starte med at kritisere alle andre."

Det er da decideret racistisk at skrive det, er det ikke? Fordi man er hvid, skal man starte med at kritisere hvide? Hvor er "farveblindheden" henne?
Følger man din logik her, så kan man ikke kritisere "andre", hvis man er tilfreds med "sig selv og sine". Mener man, der er større problemer blandt "andre", så skal man lige bruge noget tid på de mindre problemer blandt "sig selv og sine", før man kan kritisere de større problemer blandt "andre". Det holder naturligvis ikke.
Nej, det "naturlige" er naturligvis, at kritisere hvad man mener bør kritiseres, og der vægter vi altså tingene forskelligt som individer. Og naturligvis skal hudfarve og andre "finurligheder" ikke stå i vejen for vores kritik.

AF Larsen 12:59 22. SEP

"peter kocsis, holte den 21. Sep kl. 21:43:

Det viser sig ikke overraskende,at bloggens overtroglodyt Martim Poulsen kan ikke engang det mest elementære historie!

Han er ikke klar over at
Luther levede i det 16 årh,og
den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede og fortsatte langt efter tyrkerne var slået tilbage"

Vil du virkelig påstå, at "den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede"? Vi har godt nok haft travlt, hva? På 8-9 eller mindre år har vi underlagt os verden, koloniseret vidt og bredt og mistet det hele igen. Der har fandme været turbo på.
OK, jeg ved godt, det var en fejl, for det kan du naturligvis ikke tro. Derfor, lad os gå til det mere seriøse.

Du skal nok lære at differentiere en smule. Eksempelvis startede den "grusomme kolonisation" af Amerika allerede i det 15.-16. århundrede, mens den "grusomme kolonisation" af Australien begyndte i det 18. århundrede... Den "grusomme kolonisation" startede altså på forskellige tidspunkter i forskellige verdensdele. Derudover startede meget af kolonisationen i eks. Afrika og Asien med handelsstationer, og blev først senere til erobringskrig m.v.

AF HA 14:00 22. SEP

Ad Kocsis
"Nu er Jacob Holt selv en hvid mand,så naturlig nok må man begynde at kritisere sine egne, i stedet for som Martin Poulsen at starte med at kritisere alle andre."

Privat logik. Lærebogseksempel.

Det gør det vanskeligt at realitetskorrigere Kocsis i noget som helst. Og altså også hans helt forvredne syn på den europæiske, og tilsvarende neglect af samtidig arabisk-muslimsk kolonialisme,
for ikke at nævne trosfællernes racistiske overgreb. Hvad angår den nutidige muslimske, kunne man henvise til det muslimske broderskabs udtrykte planer herom. Men Kocsis viger jo end ikke tilbage for at forsvare Hibz ut Tahrir.
Han kompenserer for sin manglende argumentatoriske sammenhæng ved, på pedantisk vis, ustandseligt at kræve sine forskellige vrangopfattelser modbevist ved dokumentation, i en skøn blanding med infantile skældsord, der hældes ud over hans mange opponenter.
Bliv endelig hængende ved bloggen Kocsis.
Du sætter virkelig RELs niveau i relief.

AF kocsis 19:09 22. SEP

T HA,

"Men Kocsis viger jo end ikke tilbage for at forsvare Hibz ut Tahrir."



Dokumentation udbedes.

AF kocsis 19:20 22. SEP

"i det 16 årh,og
den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede og fortsatte langt efter tyrkerne var slået tilbage."

Vil du virkelig påstå, at “den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede”? Vi har godt nok haft travlt, hva? På 8-9 eller mindre år har vi underlagt os verden, koloniseret vidt og bredt og mistet det hele igen. Der har fandme været turbo på."

jeg skriver "det 16 årh",og ordet "dette" viser selvfølgelig tilbage til dette årstal,men dette indviklede sætningsstruktur er tilsyneladende for svær for dig ?





"Du skal nok lære at differentiere en smule. Eksempelvis startede den “grusomme kolonisation” af Amerika allerede i det 15.-16. århundrede, mens den “grusomme kolonisation” af Australien begyndte i det 18. århundrede… Den “grusomme kolonisation” startede altså på forskellige tidspunkter i forskellige verdensdele. Derudover startede meget af kolonisationen i eks. Afrika og Asien med handelsstationer, og blev først senere til erobringskrig m.v."


Tak for oplysningerne,men hvis du havde kunnet læse indenad kunne du have sparet dig for anstrengelserne ,fordi jeg skrev følgende:

"i det 16 årh,og
den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede og fortsatte langt efter tyrkerne var slået tilbage”

Så der ligger en historisk differentiering,idet tyrkerne jo først blev slået tilbage i det 17. årh.,og jeg skriver “fortsatte langt efter".

AF kocsis 19:22 22. SEP

Michael Larsen,


Jeg skrev:

"i det 16 årh,og
den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede og fortsatte langt efter tyrkerne var slået tilbage.”

Du svarer:

Vil du virkelig påstå, at “den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede”? Vi har godt nok haft travlt, hva? På 8-9 eller mindre år har vi underlagt os verden, koloniseret vidt og bredt og mistet det hele igen. Der har fandme været turbo på.”

Jeg skriver “det 16 årh”,og ordet “dette” viser selvfølgelig tilbage til dette årstal,men dette indviklede sætningsstruktur er tilsyneladende for svær for dig ?

“Du skal nok lære at differentiere en smule. Eksempelvis startede den “grusomme kolonisation” af Amerika allerede i det 15.-16. århundrede, mens den “grusomme kolonisation” af Australien begyndte i det 18. århundrede… Den “grusomme kolonisation” startede altså på forskellige tidspunkter i forskellige verdensdele. Derudover startede meget af kolonisationen i eks. Afrika og Asien med handelsstationer, og blev først senere til erobringskrig m.v.”

Tak for oplysningerne,men hvis du havde kunnet læse indenad kunne du have sparet dig for anstrengelserne ,fordi jeg skrev følgende:

“i det 16 årh,og
den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede og fortsatte langt efter tyrkerne var slået tilbage”

Så der ligger en historisk differentiering,idet tyrkerne jo først blev slået tilbage i det 17. årh.,og jeg skriver “fortsatte langt efter”.

AF kocsis 19:27 22. SEP

Michael Larsen

"et er da decideret racistisk at skrive det, er det ikke? Fordi man er hvid, skal man starte med at kritisere hvide? Hvor er “farveblindheden” henne?"

Nu er Holts kritik jo ang.USA,og der er det på sin plads at begynde kritikken med de hvide racister og ikke med dem ,de er ofre for de hvides racisme.
Men du mener åbenbart at det er ofrene for racismen der skal kritiseres?

AF kocsis 19:31 22. SEP

T HA,


"for ikke at nævne trosfællernes racistiske overgreb."

Jeg er fuldstændig klar over mine kristne trosfællers racistiske overgreb.

AF kocsis 20:23 22. SEP

peter kocsis, holte den 22. Sep kl. 20:19:

Berlingeren:

Ekspert: DF retter ind efter EU-regler

Udlændingeaftalen bygger på en afgørende ny accept fra Dansk Folkeparti af EU-reglerne, som partiet ellers kritiserer så kraftigt. Det siger EU-ekspert.

Mandag den 22. september 2008, 19:49

Udlændingeaftalen forbrødrer regeringen og Dansk Folkeparti. Men det mest epokegørende element i aftalen er DF’s accept af EU-reglerne.

Sådan lyder vurderingen fra EU-eksperten Marlene Wind, leder af Center for Europæisk Politik på Københavns Universitet.

- Dansk Folkeparti accepterer den fri bevægelighed og accepterer, at EU-reglerne står over nationale regler. Det er realiteten og det vigtigste i aftalen, siger hun.

Derfor accepterer regeringens unionskritiske støtteparti, at danske borgere, som har boet eller arbejdet i et EU-land, kan tage en ægtefælle med til Danmark - også selv om ægtefællen ikke har lovligt ophold i noget EU-land.

Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) vil overbevise sine EU-kolleger om, at de skal skrue retstilstanden tilbage til før Metock-dommen.

Men det er en hensigtserklæring med ren indenrigspolitisk adresse, vurderer Marlene Wind.

- Der er 27 andre lande, hvoraf mange har en anden holdning end Danmark til dette spørgsmål. Det bliver utroligt svært.

/ritzau/


DF har endnu engang holdt sine egne vælgere for nar.

AF Dahl 20:32 22. SEP

#16506

Hvad har det med denne tråd at gøre?

AF Larsen 21:15 22. SEP

Peter Kocsis

Du er godt nok aggressiv, hva'? Nu er der det problem, at du har knækket dine sætninger. Det kan være udtryk for fejleditering, hvilket det ofte er, hvorfor jeg gik ud fra, der var tale om en ny sætning. Jeg går ikke ud fra, det var et forsøg på en art knækprosa, så er du utilfreds med, hvordan folk læser dine skriverier, så lær at skrive ordentligt?

Uanset hvordan du end vender og drejer det, så er det jo ikke korrekt, at "den grusomme kolonisation" startede i det 16. årh., eftersom den begyndte i det 15. Så ups, det er en fejl.
Derudover, så ville jeg jo gerne forsøge at få dig til at meditere lidt over, at det jo ikke var en ubrudt ensartet "politisk linje" fra "den grusomme kolonisation" af Amerika til "den grusomme kolonisation" af Afrika, hvilket dit korte afsnit får det til at lyde som, da kolonisationen af Amerika var fundamentalt anderledes fra kolonisationen af Asien og Afrika. Det kunne jeg så åbenbart ikke få dig til.

"Nu er Holts kritik jo ang.USA,og der er det på sin plads at begynde kritikken med de hvide racister og ikke med dem ,de er ofre for de hvides racisme.
Men du mener åbenbart at det er ofrene for racismen der skal kritiseres?"

Det var ikke, det du skrev, vel? Du skrev:

"Nu er Jacob Holt selv en hvid mand,så naturlig nok må man begynde at kritisere sine egne, i stedet for som Martin Poulsen at starte med at kritisere alle andre.”

Hvorfor forsøger du at ændre fokus? Er du selv opmærksom på, at det var noget vrøvl, du fyrede af før? Er det derfor?
Jeg mener, at ALLE ofre for racisme i USA bør beskrives. Det gælder de latinamerikanske ofre for sort racisme, de sorte ofre for latinamerikansk racisme, de asiatiske ofre for sort racisme, de sorte ofre for asiatisk racisme, de sorte ofre for sort racisme, asiatiske ofre for asiatisk racisme, latinamerikanske ofre for latinamerikansk racisme og naturligvis minoritetsofrene for hvid racisme, de hvide ofre for minoriteternes racisme samt de hvide ofre for hvid racisme.
Dit spørgsmål om, hvorvidt jeg hellere så ofrene for racisme kritiseret, er naturligvis fuldstændig latterligt. Jeg anerkender, at ofre for racisme er at finde blandt alle racer og etniciteter (i USA), mens dit spørgsmål indikerer, at du mener, at kun hvide (amerikanere) kan være racister. Umiddelbart ville jeg kalde dig racist, men du har sikkert en forklaring? Ellers kan du jo altid forsøge at flytte fokus igen, ik'?

AF kocsis 22:21 22. SEP

* Politiken-forsiden


En god dag for Danmark!

Foreningen Ægteskab Uden Grænser glæder sig over aftenens udlændingeaftale mellem regeringen og Dansk Folkeparti:

»Nu har vi mere eller mindre på skrift, at de er enige med os i, at EU-reglerne står over dansk lov. Det er vand på vores medlemmers mølle«, fortæller forkvinden Bolette Kornum.
POLITIKEN:


Flere vil benytte EU-reglerne
Aftalen betyder, at flere fremover vil benytte sig af EU-reglerne og komme til Danmark, vurderer Kornum, som i øvrigt ikke ser de store problemer i de skærpede krav til familiesammenføring.

»Det er helt fint med stikprøver og dokumentationskrav. Vi har hele tiden opfordret vores medlemmer til at vedlægge dokumentation for det, de har lavet«.


Dansk Folkeparti hylede op om vi skulle ud af EU:det kom vi ikke!

Dansk Folkeparti hylede op om vi skulle ignorerere EU-lovgivningen-det skal vi ikke!
Det eneste der ignoreres er DF og deres sygelige politik!
Men hvordan kan DF vælgerne finde sig i at deres parti gør sig selv og dem til grin gang på gang?

AF Sørensen 22:53 22. SEP

@Niles B. Larsen, Otto Bismark, Thomas Hearns:

DF har desværre svigtet jer :(

http://politiken.dk/politik/article571303.ece

AF Sørensen 22:55 22. SEP

Hitler har også rettet på sig til sidst :(

http://politiken.dk/politik/article571283.ece

AF kocsis 23:05 22. SEP

"Nu er der det problem, at du har knækket dine sætninger. Det kan være udtryk for fejleditering, hvilket det ofte er, hvorfor jeg gik ud fra, der var tale om en ny sætning. Jeg går ikke ud fra, det var et forsøg på en art knækprosa, så er du utilfreds med, hvordan folk læser dine skriverier, så lær at skrive ordentligt?"

Jeg skrev:


“i det 16 årh,og
den grusomme europæiske kolonisation af Afrika,Asien,Amerika og Australien først startede i dette århundrede og fortsatte langt efter tyrkerne var slået tilbage.”

Nu sluttede jeg min sætning på følgende måde:

"fortsatte langt efter tyrkerne var slået tilbage.”

Jeg ved godt det er for meget af forlange af dig,men det hører til almen viden at tyrkerne blev slået tilbage i det 17 århundrede,hvad der i sig selv udelukker at ordet "dette"henviser til vort århundrede.Men eftersom jeg nu er klar over , at du ikke kender ovennævnte historiske faktum, beklager jeg meget at have været årsag til en misforståelse,ved at lave en knækket sætning.




"Derudover, så ville jeg jo gerne forsøge at få dig til at meditere lidt over, at det jo ikke var en ubrudt ensartet “politisk linje” fra “den grusomme kolonisation” af Amerika til “den grusomme kolonisation” af Afrika, hvilket dit korte afsnit får det til at lyde som, da kolonisationen af Amerika var fundamentalt anderledes fra kolonisationen af Asien og Afrika. Det kunne jeg så åbenbart ikke få dig til."


Fundamentalt anderledes var den europæiske kolonisationen netop ikke,fordi alle steder drejede sig om militært organiserede erobringstogter ,krydret med massedrab på lokale befolkninger,ødelæggelse af lokale kulturer og økonomisk udsugning.Eller du har måske aldrig hørt om belgierne i Kongo,opiumskrigen mod Kina, englændernes ødelæggelse af den tidlige indiske bomuldsindustri,eller udryddelsen af Tasmaniens urbefolkning?

"Hvorfor forsøger du at ændre fokus? Er du selv opmærksom på, at det var noget vrøvl, du fyrede af før? Er det derfor?"

Jeg ændrer ikke fokus .Tingene står normalt i en kontekst, hvad du åbenbart endnu ikke har fundet ud af , men hvis du gør dig den ringe ulejlighed at læse tidligere indlæg i debatten så vil du måske forstå , at Holt virkede i USA,så derfor gælder min sætning:
“Nu er Jacob Holt selv en hvid mand,så naturlig nok må man begynde at kritisere sine egne, i stedet for som Martin Poulsen at starte med at kritisere alle andre.”,
selvfølgelig først og fremmest for USA.Man behøves ikke for arveprins Knud gentage hele den forudgående debat i ethvert indlæg.

Eller du tror måske at sætningen gælder for lande hvor der ikke findes en domnerende hvid racisme?Så havde det sandeligt været noget vrøvl.Men vrøvlet befinder sig udelukkende på din side.


"Jeg mener, at ALLE ofre for racisme i USA bør beskrives. Det gælder de latinamerikanske ofre for sort racisme, de sorte ofre for latinamerikansk racisme, de asiatiske ofre for sort racisme, de sorte ofre for asiatisk racisme, de sorte ofre for sort racisme, asiatiske ofre for asiatisk racisme, latinamerikanske ofre for latinamerikansk racisme og naturligvis minoritetsofrene for hvid racisme, de hvide ofre for minoriteternes racisme samt de hvide ofre for hvid racisme."

Imponerende arbejdsprogram!God arbejdslyst.Men siden du alligevel tager dig af det meste,kan jeg vel holde mig til udelukkende at kritisere den hvide racisme,altså ikke fordi jeg er racist,men fordi jeg ikke kan overkomme så mange racismer på en gang, så det er ligesom logisk at start med det værste?Når vi så får udryddet den hvide racisme,kan vi i ro og mag vende os mod de andre,og jeg foreslår at vi dernæst starter med en historisk undersøgelse af negerslavernes racisme,der entydigt og diskriminerende var vendt mod deres hvide velgørere.

AF Poulsen 23:07 22. SEP

Nå, jeg kan se at det arrige spædbarn Kocsis har afleveret et par skriblerier med adresse til mig. Jeg kan også se at andre så udmærket allerede har tilbagevist hans vrøvl. Nu forlanger han så sikkert at se dokumentation for at det er vrøvl han skriver.

Bær over med ham. Der er nogen man bare ikke kan nå. Han er Pol onlines trold.

AF Poulsen 23:08 22. SEP

DF får et kanonvalg næste gang. Bare det jeg ville sige.

AF kocsis 23:50 22. SEP

Niles B. Larsen, Otto Bismark, Thomas Hearns:


Må jeg tillade mig at citere Brockdorff?

“Dansk Folkeparti er ikke længere garant for danskheden.”

AF Abdul 11:27 23. SEP

Jeg er nydansker, er født og vokset op i dette land. Jeg har samme rettigheder som enhver borger i dette land har. Men jeg føler mig ikke accepteret, selvom jeg har gjort mange ting for at blive det.

Jeg er dansk statsborger og er ved at tage en uddannelse. Men føler ikke at jeg får den samme behandling, som pæredanskere får. Via medier og politikker, føler jeg at der bliver set ned på mig. Sommetider får jeg en følelse af at jeg er en trussel imod dette samfund. I virkeligheden vil jeg bare have det bedste ud af mit liv og gøre en forskel for menneskeheden.

Desværre ligger det i menneskenes natur, at danne fordomme over ting man observere, at være sammen med de mennesker man har samme værdier og normer, holde fast ved sin fortolkning af virkeligheden.. osv..

AF Ryberg 19:18 23. SEP

Hvis jeg kalder andre for idioter kunne det så være fordi at jeg er bange for selv at blive kaldt en idiot?
Den danske diskurs er blevet ændret lige siden midten af 90'erne. Aviserne tog lige pludslig nogle emner op om invandrerelateret kriminalitet. Det var ikke noget jeg lagde mærke til i bybilledet, men alligevel var det åbenbart lige pludselig et problem. Det er klart at der i den danske diskurs vil være en tendens til at forkaste Jacob Holdts udsagn fordi vi igennem 15 år er blevet flasket op med at der er et invandrerproblem. Ordet integration bliver stort set ikke brugt mere, og hvis det gør bliver det brugt i forstanden assimilering. Jeg er ret sikker på at danskeren vil tage sig selv i forsvar, og ikke se på hvad man kan gøre ved sig selv. Det er alle andres skyld, og invandrerne kommer til et land hvor de bare har at lære at være danske - Helst mere danske end de indfødte. Man skal også helst se danske ud, eller i hvert tilfælde ikke se for fremmed ud.
Jeg mener ikke at sammenligningen imellem USA og Danmark, som sådan er vigtig, men jeg tror vi kan lære meget af Jacob Holdts måde at approache mennesker som vi er bange for fordi at vi ikke kender dem. En del af den ubegrundede frygt vil nok forsvinde.
Lad os gå tilbage til før medierne og politikerne blev, så optagede af flygtningeproblemet. Lad os gå tilbage til det såkaldt naive. Måske kan det så være at vi kan se at vi er naive i dag. Jeg vil ikke kalde andre for idioter, men jeg tror at vi kan blive formet af en lang påvirkning

AF kocsis 19:35 23. SEP

Martin Poulsen



"DF får et kanonvalg næste gang. Bare det jeg ville sige."

Som belønning for at tilslutte sig EU og EU domstolens afgørelser?Jamen så er DF vælgerne da meget mere fornuftige end jeg troede, vi er jo enige om det væsentlige,undskyld for alle mine fordomme.

AF Poulsen 22:16 23. SEP

Så er der gået 2 timer og 45 min uden at trolden har kommenteret. Det er vist rekord Hvor er du Kocsis?

AF Mettstein 10:32 24. SEP

:: Muhammed Abdul ::

det lyder som om du sidder i saksen, jeg er også født og opvokset i danmark, men ligner til forveksling en araber, jeg har dog ikke på noget tidspunkt føldt at danskerne syntes mindre om mig, jeg tror du fokusere for negativt, hvornår har en dansker eller danskere stoppet dig eller hindret dig i noget du gerne ville? har danmark iike givet dig en uddannelse? et liv? jeg tror du skulle ta og se på dine "tros"fæller for det er dem der har fordomme og det er dem der fuckker det op for dig og andre invandrere der gerne vil være danske

"Desværre ligger det i menneskenes natur, at danne fordomme over ting man observere"

ja og desværere er dem med de største fordomme alligvel rejst fra mellemøsten hertil,de skal omgår vantro, de skal omgår folk der spiser svin, de skal omgår letpåklædte kvinder, de skal indordne sig et system de ikke forstår og ikke respekterem MEN alligevel kommer de...i pengenes navn..........kapitalistiske islamister.......dårlig kombination

og de ødelægger dine muligheder Muhammed
ikke danskerne, men dine egne trosfæller

AF Larsen 11:00 24. SEP

Jacob Holt:

"I de seneste år er der dog kommet et nyt argument: “Jamen, jeres racisme i Danmark er jo langt, langt værre!” Rygtet spredes af de mange højtuddannede indvandrere i eller fra Danmark, der flygter videre til de friere forhold i USA fordi de ikke kan holde den vedvarende hetz og mistænkeliggørelse i Danmark ud længere."

Hvad er det for en hetz og mistænkeliggørelse, du taler om? Er det ikke efterhånden ved at være uudholdeligt at skulle blive ved med at høre på, hvor dårlige og racistiske mennesker, vi danskere er!
Gentages en myte ofte nok, bliver den med tiden til sandhed, og det er nøjagtigt, hvad nogle arbejder hårdt for i dette tilfælde. Underligt nok er det kun sjældent udlændingene selv, der giver udtryk for, at vi danskere skulle være specielt slemme overfor "fremmede", tværtimod opleves vi faktisk meget ofte som et venligt, imødekommende og tolerant folkefærd. Det modsatte indtryk gives i stedet af de selvretfærdige, "intellektuelle" og særligt "humanistiske" etniske danskere, som altid påberåber sig retten til at vide bedre. I denne gruppe findes selvfølgelig personer som REL, Jacob Holt og Troels Kløvedal, som en morgen under "tegning-krisen" stod frem på tv og -nærmest harmdirrende- anklagede hele den danske befolkning for at være skyld i nogle muslimske gruppers psykopatiske handlinger- pga vores dårlige behandling af udlændinge!
Faktum er, at "fremmede" har nøjagtig de samme rettigheder og muligheder i DK som etniske danskere, og de bliver generelt også behandlet på lige fod. Er det ikke tilfældet, skyldes det hverken religion eller hudfarve, men personernes individuelle karakter eller opførsel.

AF Andersen 15:48 24. SEP

Rune du er sååå langt ude, at man kun kan trække på smilebåndet! Hvilke rettigheder har indvandrere fra Mellemøsten ikke som vi har??? Er det et problem, at nævne at folk bliver ukoncentreret? Ja, hvis man vil tvinge dem til at spise! Og ja, muslimer ift. andre invandrere og etniske danske laver meget mere kriminalitet. Nå ja, øh er det fordi,jeg tillader mig at sige, at jeg ikke bryder mig specielt meget om denne religion??? Helt ærligt - tage dig dog sammen!

AF Andersen 17:36 24. SEP

Til peter kocsis! Who the hell is Brockdorff? Er han da garant for danskheden! Næ ytringsfrihed, ligestilling, afstandtagen til dødsstraf, imamer, der vil gifte homosexuelle, drenge og piger, der svømmer sammen, accept af religion som blot en ideologi etc - se det er danskhed!

AF kocsis 19:29 24. SEP

Martin Poulsen




"Så er der gået 2 timer og 45 min uden at trolden har kommenteret. Det er vist rekord Hvor er du Kocsis?"

Men der gik ikke 2 timer 45 min inden bloggens overtroglodyt,Martin Poulsen,belastede elnettet med endnu et fuldstændigt indholdsløst indlæg.

AF Sørensen 21:24 24. SEP

Jacob Holdt

Som du skriver har du opholdt dig I USA 30 år. Jeg har set-læst dine små billed bøger, dog mener jeg ikke at du viser de fattige hvide, men du aner måske ikke at der lever 5 mill. hvide på gaden, og der er vel det samme af den sorte race, det er mit indtryk at de ikke har de helt store problemer med at leve under de samme broer eller nedrivningsmodne bygninger.

Jeg besøgte Nordfolk med den danske marine i 1954. Med det formidable beløb af vores hyre, 3 US til 10 dage, havde vi ikke mulighed for at besøge de fine restauranter, så vi dumpede ind på det første det bedste værtshus vi kom forbi. Det viste sig at være kun for sorte, på det tidspunkt var der total raseadskillelse.

Vi blev modtaget meget gæstfrit, selv drikkevarerne kunne vi ikke få lov at betale, foruden vi tre danskere var der en hvid tidligere mesterbokser der blev kaldt little Jack Dempsey. JD. Fortalte os at vi kunne få problemer hvis Mp-erne kom på besøg, vi tog chansen og havde nogle hyggelige timer.

Jeg har en god ven fra Jamaica, han fortalte hvordan hans familie fik de hvide til at flytte til andre områder i Boston, de sorte købte et hus i et hvidt område, og inden 2 år var de fleste af de hvide flyttet, ikke sådan at de sorte generede de hvide, det er meget sjældent at de sorte og hvide går i samme kirke, de hvide kan have enkelte sorte kirkegængere, ellers ikke.

I det meste af min tid i Caribien har jeg bygget for USA missionærer mormoner og katolikker , fra tid til anden kommer der frivillige teams for at give en hånd med.
Men det er kun hvide.

Nu er det et land med udelukkende sorte, det er hvide missionærer, men det er uhyre sjældent at der kommer sorte fra USA for at hjælpe de sorte.

Det er forståeligt at du ikke kan se alt på 30 år.

Men at sammenligne racisme i USA med danskernes uvilje mod muslimerne og Islam, beviser at du blot har tabt tråden i de 30 år du har opholdt dig i USA.

Muslimerne er, på grund af USA s størrelse, heller ikke så synlige som i DK. Muslimerne edkohar, jeg tror, det er 3 stater hvor de har bygget et alternativt samfund op, de opfører sig noget bedre, da USA ikke behøver at spørge domstolene for at returnerer de der laver problemer, sådan er det i alle tilfælde med de sorte emigranter, og det selv om de har erhvervet et amerikansk pas, det bliver i værste fald ombyttet med rigtigt hjemrejsepas til vedkommendes land.

AF Sørensen 21:44 24. SEP

Mohammed Abdul

Meld dig ud af Allahs forening det vil gøre en forskel





Kocsis

Du er helt ellevild med at imamerne overtagerpolitiets arbejde, det er da meget forståeligt, jeg mener også at vi skal have mere politi, men det organiserer den nye justitsminister, fra den , som du hyler op om, så dårlige regering,

Med andre ord, du er tilhænger af Lisabontraktaten, hvad også er meget forståeligt,
Det vil sige at du godtager med åbne øjne og dit lyse ungarske sind at pædofili skal bedømmes på samme neveau som homoseksuelle og lesbiske, dvs. At nu kan imamerne med den gode islamske samvittighed, sidde mellem brødre og dømme hinanden uden at det danske politi kan røre dem med en lillefinger Er du selv pædofil

Du vil altid have beviser, de muslimske krigere, selv om de ikke er bevæbnet, vælter ind over EUs grænser, og Cadaffi det gode menneske har lovet at EU ville være under Islams vold før der er gået 30 år, du kan selv høre hans opkast på arabisk, men det forstår en ungarer med din uddannelse naturligvis.

AF Hansen 22:01 24. SEP

@ Per Larsen
"Er det ikke efterhånden ved at være uudholdeligt at skulle blive ved med at høre på, hvor dårlige og racistiske mennesker, vi danskere er!"

Ja det er jo åh så farligt at se sig selv i spejlet. Puha hvad nu hvis man fandt ud af, at ens ansigt ikke er så rart at se på, som man nu gik rundt og bildte sig selv ind ;)

 
Annonce
Annonce
Annonce

Seneste blogs

Marketing

Om bloggen

rel-pol En humanistisk blog med kritiske noter og kommentarer til politiske begivenheder og kulturelle strømninger af Rune Engelbreth Larsen. Læs mere om bloggen her ...

PÅ GENOPDAGELSE I DANSK NATUR

Ny bog af Rune Engelbreth Larsen: Danmark er en kvinde NY BOG AF RUNE ENGELBRETH LARSEN:

'Danmark er en kvinde – på genopdagelse i den danske natur' er en odyssé til 30 danske naturperler i ord og billeder. Fra Grenen og Råbjerg Mile til Hammeren og Helligdomsklipperne på Bornholm har forfatteren over et år gennemrejst nogle af landets smukkeste landskaber - for første gang.

Ud over at være en beretning, der knytter personlige naturoplevelser til kulturhistoriske noter og betragtninger fra en række danske landskaber, handler bogen kort fortalt om en naturfremmed danskers genopdagelse af Danmarks naturrigdomme.

> Uddrag og fotos fra bogen
> Bestil bogen portofrit her

Oplysning og tolerance

»Enorm viden og indsigt ... Overbevisende!« (Kjeld Holm, Politiken)

»Imponerer uomgængeligt ved sin tyngde og fremlagt ... med overlegen og dog stilfærdig sproglig argumentation« (Niels Houkjær, Berlingske Tidende)

»Det kunne være så morsomt og berigende for alle parter, hvis de mest fremmedfjendtlige og islamistforskrækkede bare lige øjede i Rune Engelbreth Larsens bog. Der er nu ikke noget som oplysning. Det kan føre til mere tolerance.« (Georg Metz, Information)

> Anmeldelser, uddrag af bogen m.m.
> Bestil bogen her
> Rune Engelbreth Larsens øvrige forfatterskab

Andre sider af og med Engelbreth

Seneste indlæg

ADFÆRD PÅ BLOGGEN (FAQ)

 
 
 
Pluspris 399 kr.
Alm. pris 499 kr
 
Pluspris 200 kr.
Alm. pris 250 kr
 
Tilbud i februar

Aperitif, 7-retters menu med tilhørende vinmenu, vand, kaffe og 1 hjemmelavet likør. Pluspris frokost 1.780 kr. Pluspris aften 1.880 kr.
 
Pluspris 120 kr.
Alm. pris 180 kr