Annonce

Afstumpede terrorplaner og dum panikpolitik

tekst 145 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

På linje med dansk deltagelse i krigene i Afghanistan og Irak har karikaturkrisen forøget terrortruslen mod Danmark og danskere i udlandet, og det er (endnu) et eksempel herpå, vi netop er vidne til i den amerikanske sag om to anholdte, der planlagde terror mod Jyllands-Posten og ville dræbe Flemming Rose og Kurt Westergaard.

Jyllands-Postens Flemming Rose iscenesatte i 2005 et ensidigt karikatur-stunt mod landets muslimer, som har gavnet antimuslimske kræfter såvel som fundamentalistiske islamister. Kurt Westergaard bidrog med en propagandakarikatur, hvis virkemidler er helt sammenlignelig med karikaturer, vi historisk kender fra det antisemitiske blad Der Stürmer.

Usympatisk og unødvendigt - men langtfra så grotesk og vanvittigt som at ville slå dem eller andre tilfældige ihjel.

Men desværre er der afstumpede individer, der i lighed med de anholdte i USA aldrig kan eller vil forstå, at hverken kritik, fornærmelser eller regulær propaganda kan eller skal bekæmpes med vold og massemord, men med ord, tryksværte mod tryksværte.

Enhver, der går med planer om vold eller mord mod Rose og Westergaard eller andre fra Jyllands-Posten som ‘hævn’ over Muhammed-karikaturerne, udstiller i virkeligheden deres fatale fattigdom på selvværd og tillid til egne argumenter. Hvis man er såret eller vred over at blive hånet og dæmoniseret af propaganda og hårdkogt retorik, men kun kan reagere med vold, eksemplificerer man naturligvis også, at man ikke stoler et sekund på betydningen af sine egne ord og argumenter. Man er ikke alene parat til at skalte og valte med menneskeliv, man er en idiot, der er parat til at skalte og valte med menneskeliv.

Heldigvis er terrortruslen uhyre minimal. Selv om den er forøget i Danmarks tilfælde i de senere år, er en flerdobling af en uhyre ringe risiko fortsat uhyre ringe. Der er absolut ingen grund til panik - ikke én islamistisk terroraktion er blevet gennemført i Danmark, og til trods for, at bevidstheden om terrortruslen igen og igen bruges og misbruges politisk til at afmontere frihedsrettigheder (ganske som terroristerne håber på), er også nærværende sag et bevis på, at efterretningstjenesterne har været flere skridt foran terrorplanerne.

Derfor er det også endnu et udslag af populistisk panikpolitik, når bl.a. Dansk Folkeparti straks rykker ud med en åbning for at stramme terrorloven.

I stedet for at forære terrorister (og terrorister in spe) denne sejr af en indrømmelse, bør budskabet være: Der er absolut ingen grund til panik. Osama bin Laden, al Qaeda & Co. er en kæmpe fiasko - på trods af en velvillig og tilbagevendende medie-eksponering af deres globale terror-opfordringer, er gennemførelsen af terror i Vesten forsvindende minimal.

Der er alt for få, som efterlever opfordringerne, og efterretningstjenesterne er alt for effektive til, at skyggen af panik er begrundet.

Det er grotesk og urimeligt, at der er mennesker, som er tvunget til at leve under politibeskyttelse og med den daglige bevidsthed om et påtrængende had og tilbagevendende trusler fra terrorister, som bekæmper tryksværte med blod.

Men ytringsfriheden er ikke reelt truet fra denne kant, og frihedsrettighederne i øvrigt bliver kun truet, hvis vi lader panikpolitikere undergrave dem.

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR

KOMMENTARER

 
 
BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på Politiken.dk
Læsernes kommentarer 145
Af Henning Hansen 08:37 28. OKT

Hørt!

Af Samir Saleh 08:45 28. OKT

http://www.takeourworldback.com/itwasntmuslims.htm

Af Samir Saleh 08:52 28. OKT

Det var ikke muslimer !.

http://www.takeourworldback.com/itwasntmuslims.htm

Af S. Nielsen 08:53 28. OKT

@Rune
Hånden på hjertet. Skrev du ikke dette indlæg allerede, da du hørte nyheden fra USA første gang i går?
Danske politikere handler forudsigeligt og især DF kommer med deres sædvanlige antidemokratiske forslag, der endnu engang vil true både ytringsfrihed og den personlige frihed.
Terrorristerne må klappe i deres beskidte hænder over, at Danmark har et parti som DF.

Alle uden undtagelse lever op til deres rolle i dette politiske teater. Selv SF levede op til forventningerne med at fordømme terrorristerne, og lige så forudsigeligt vil kommentarerne i diverse blogs beskylde venstrefløjen for ikke at tage terrorristerne alvorligt

Af Karsten Bille 09:00 28. OKT

Panikpolitikere ja - men sandt for dyden også en panikPRESSE.

Det er beskæmmende, at den (sandsynligvis minimale) terrortrussel nu atter kan legitimere yderligere indgreb i demokratiske og grundlovsfæstede borgerrettigheder.

Men selvfølgelig: Danmark deltager i en angrebskrig, og vi fremturer med en "håneret" som en del af ytringsfriheden, såe....

Af S. Nielsen 09:01 28. OKT

Det ville have overrasket mig mere, hvis DF havde udtalt, at arrestationen af de terrrormistænkte viser, at diverse terrorpakker virker optimalt, så måske er det på tide at overveje de negative følger at denne terrorlovgivning har for demokratiet, for ingen kan være i tvivl om at jo mere samfundet strammer skruen, jo større er risikoen for at vi lever i et samfund, som ingen ønsker.

Af Ole Wolf 09:10 28. OKT

Tryksværte vs. tryksværte virker kun, hvis man er delvist jævnbyrdige. En gruppe på 100 skribenter kan ikke vinde et slag på skrift mod 10.000 skribenter, der ejer medierne, med mindre de er helt usædvanligt talentfulde.

Af K Kjaer 09:18 28. OKT

Rune Engelbreth.
Hvis vi ser tilbage , så har højest 100 menneskers leg med ilden påført alle vi andre en trussel, fordi deres analyseevne har været helt forkert. Verden er i en ny magtballance og denne har få mennesker skullet lege med i så tåbelig form og egoisme, at vi nu ser, at vi som danskere må opleve "terrortrussel". De allerhøjest 100 mennesker har sat vores liv på spil ved, at skrige ytringsfrihed , samtidig med , at de uden rødmen vil kvæle vores ytringsfrihed. Westergårds latterlige tegninger har sat vore alles sikkerhed på spil, men det er ikke tegningerne, der er så opsigtsvækkende, men det politiske misbrug af samme . En statsminister, der ikke kunne være diplomat. Der kunne butikken være lukket. Dansk Folkeparti, der satte og sætter begrebet "ytringsfrihed " højere end danskernes sikkerhed. Men som samtidig vil kvæle vores ytringsfrihed . Hvilket er bevist igen og igen med Danmarks radio og Det kongelige teater samt censur på påklædning , censur på kunst, der ikke er folkelig nok.
Hvornår bliver danskerne trætte af, at være gidsler for Dansk Folkeparti.Hvornår kræver danskerne diplomatiet genindført i Danmark. Hvornår synes danskerne, at det er nok med politikere, der jokker rundt i verden, som en flok elefanter i en glasbutik.

Af Bøjesen 09:21 28. OKT

Det viser bare hvad islam er for en størrelse.

Af Alfred B. Andersen 09:27 28. OKT

@K Kjaer

Hvis vi bare allesammen konverterede til islam, fik vi sikkert fred. Det er på tide med en genoptrykning af tegningerne.

Af K Kjaer 09:40 28. OKT

Alfred B Andersen.
Kan du huske atomtruslen. Verden var i en magtballance og diplomatiet og dialogen var af yderste vigtighed dengang. Er danskere blevet dummere siden dengang . Nej kun 13 % er blevet dummere og har desværre ført 87% ud i denne situation, som du er fortaler for skal gøres værre. Du nyder åbenbart , at disse 13% skal forværre 87% af danskernes situation.
Da I er til fare for flertallet af danskerne og til fare for jerselv så ville en fængsling af jer være rimelig.

Vi 87% er trætte af jeres ufornuftige provokationer.

Af Henrik 09:42 28. OKT

Muhammed tegninger NU! - Tak!

Af Alfred B. Andersen 09:54 28. OKT

@K Kjaer

Kunne du ikke lige komme med noget valid dokumentation som påviser, at 87% af befolkningen er imod trykningen af Muh-tegningerne.
Eller det er måske for meget forlangt.
Og hvorfor nøjes med at bure 13% af befolkningen inde. Det ville være meget nemmere bare at stille dem op af muren.

Af Henrik Larsen 09:56 28. OKT

Rune: "ytringsfriheden er ikke reelt truet"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Den akut Stockholm syndrom ramte ypperstepræst i de oikofobes offerkult, Rune, har tydeligvis mistet forstanden!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Af K Kjaer 09:59 28. OKT

Henrik:
Du ønsker ikke fred for os danskere . Kan jeg se. Du beviser klart, at fornuften ikke længere findes blandt jer få %.
Du repræsenterer landsbyidioterne i Danmark , der kun ønsker ufred og diktetur. DFs diktatur.

Af heidi aune 10:02 28. OKT

Afsløringen af terrorplanerne må da være en ønskedrøm, der er gået i opfyldelse for DF! Nu får de nok et argument for at begrænse vor frihed yderligere, af hensyn til vor tryghed. Dette uagtet at de selv har været med til at skabe baggrunden for situationen - hvor kunne jeg godt bruge lidt ansvarlig selvrefleksion i det parti!

Af Henrik Larsen 10:05 28. OKT

K Kjaer: "så ville en fængsling af jer være rimelig."

Rød/islamo-fascisternes sande natur afsløres!!

For dem er de "vantro", "utøj" uden frihedsrettigheder!

Eller som der står i den muslimske "Mein kamph," koranen:

Sura 9:123

-I, der tror! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse!

Af Bennedsen 10:07 28. OKT

Ja, så er det igen tid til finanslovsforhandlinger. Det er ved at blive en tradition, at PET 'afslører' terrortrusler når de gerne vil have flere ressourcer. Sidst var det tunesersagen, der ovenikøbet satte finansloven på stand-by, så længe at VKO kunne lave en særlov mod tuneserne.

Af S. Nielsen 10:07 28. OKT

Og Henrik Larsen og Alfred leverer deres kommentarer lige så forudsigeligt. Ærlig talt, er der overhovedet grund til at bruge sin tid på det her, når alle er så forudsigelige?

Af K Kjaer 10:07 28. OKT

Henrik Larsen.
Nej det er bare sund fornuft og ikke Stockholmsyndrom. Dem der lider af Stockholmsyndrom er dem som er havnet i Dansk folkepartis garn.
87 % af danskerne er fornuftige mennesker , der udemærket kan se , at hvis vore politikere og statsminister havde opretholdt dialogen og diplomatiet efter muhammedtegningerne, så havde problemet være løst. Hvis VKO ikke var hoppet på Georg Bushes vanvittige politik , så havde ingen kendt Danmark i udlandet. VKOs totalt forfejlede pejling af Danmarks rolle i verden har ført os derhen , hvor vi er nu.

Af Henrik Larsen 10:09 28. OKT

Islam har ABSOLUT INTET svar på fri og fredelig sameksistens mellem verdens 6.000.000.000 mennesker

-Og det har islams nyttige idioter heller ikke!!

Af K Kjaer 10:13 28. OKT

Henrik Larsen: Tak for din koranhenvisning.
Men allermest tak for , at du afslører digselv som rablende vanvittig.Jeg ved godt, at du prøver, at forsvare Dansk Folkeparti, men du afslører blot DF som rablende vanvittige eksistenser i Danmark.

Af Henrik Larsen 10:14 28. OKT

K Kjaer:

"Nej det er bare sund fornuft [at fængsle de 13% af befolkningen der stemmer på DF]"

-Tak for den oplysning - så genkender vi fascisterne!!

Af Bennedsen 10:15 28. OKT

Ville denne her såkaldte terrortrussel mon nogensinde være kommet til offentlighedens kendskab i Danmark, hvis ikke PET, i lighed med tunesersagen, havde valgt at gå i medierne med den?

I virkeligheden ved vi ikke, hvor mange lignende 'trusler', der har været i tidens løb, som bare aldrig er blevet offentliggjort.

For mig er spørgsmålet, hvorfor PET finder det opportunt at gå til medierne i denne sag, for hvilken gavn kan offentligheden have af at vide noget om den?

Det her er bare en gentagelse af tunesersagen.

Af Carsten Munk 10:16 28. OKT

Før muhammedtegningerne var der stadig tænksomme mennesker, som ikke vidste hvor voldelige og truende muslimer er. Muhammedtegningerne var en nødvendig øjenåbner af rang, som har vist verden, hvor primitive og voldelige mellemøstlige muslimer synes at være af natur.

Vi trænger til at få sendt de værste hjem igen. Hvorfor i alverden forsørge nogen som hader os, og kun drømmer om at gøre os ondt?

Af Merckel 10:20 28. OKT

REL:
"Osama bin Laden, al Qaeda & Co. er en kæmpe fiasko..."
"Der er alt for få, som efterlever opfordringerne, og efterretningstjenesterne er alt for effektive til, at skyggen af panik er begrundet."

Er der ikke nogen, som kan lukke eks-sa_ta*_nis*ten REL ud af sin osteklokke?

Siden 11/9-2009 har der været mere end 14.000 muslimske terrorangreb rundt om i verden!

Af Henrik Larsen 10:21 28. OKT

Islamo-fascisten Tahawwur Hussain Rana der ville bombe JP og dræbe Flemming Rose og Kurt Westergård:

"Kald mig bare gammeldags, men jeg føler mig tvunget til at udøve vold mod de, som har
fornærmet profeten muhammed."

K Kjaer: "Nej det er bare sund fornuft [at fængsle de 13% af befolkningen der stemmer på DF]"

Fascismens farve er TYDELIGVIS ligelyldig!!

Af K Kjaer 10:21 28. OKT

Henrik Larsen :
Psykiatriloven foreskriver, at når nogen er til fare for sigselv og andre, så kan de for, at beskytte dem og andre komme under opsyn og behandling.
Kalder du nu også det faschisme . Det er udelukkende af kærlighed til Danmark og flertallet i Danmark, at jeg mener , at der er nogen, der bør tage sig af jer.

Af Henrik Larsen 10:26 28. OKT

K Kjaer går i Rød-fascisternes fodspor, der også altid tog sig "kærligt" af politiske modstandere af Sovjetunionen ved at spærre dem inde - føj for sa_tan!!

Fascismens farve er ligegyldig, HUSK DET!!

Af Carsten Munk 10:26 28. OKT

Heidi Aune

DF har da hverken lod eller del i at mellemøstens muslimske taber diktaturer ikke kan skabe ordentlige livsbetingelser for sine borgere, så de kunne finde på at ønske at blive hjemme.

Og DF har da heller ikke hverken lod eller del i at mellemøstens fødselsoverskud er så uintegrerbare som man skal være skup skør radikal for ikke at kunne indse.

Tænk et skønt hvor skønt her kunne blive(igen), når vi får den enorme udgift løftet af vores skuldre, og sendt disse voldelige uintegrerbare sendt hjem hvor de hører hjemme, hvis de hører hjemme nogen steder. Her gør de ihvertfald ikke.

Af K Kjaer 10:28 28. OKT

Carsten Munk :
Mærkeligt, at du kører din sædvanlige plade. Nej Muhammedtegningerne var ikke en øjenåbner om muslimer, som du påstår. Vi kan højest sige, at det var en øjenåbner for, at vore politikere ikke længere ønskede diplomati og dialog med verden, men prøvede, at lave ufred .
Ingen fornuftige mennesker generaliserer.

Af Henrik Larsen 10:29 28. OKT

Info:

Husk at skrive: sa_tan, sa_tanisme, sa_tanist, osv

Rune accepterer ikke normal skrivemåde - hans sa_taniske fortid spøger - ha, ha, ha,...

Af K Kjaer 10:34 28. OKT

Carsten Munk:
Her er skønt i danmark. Det eneste vi kunne have undværet , er DFs misbrug af de tegninger. Vi er dødtrætte af al den ufred som DF er skaber af. Vi er trætte af alle DFs løgnehistorier.

Af K Kjaer 10:36 28. OKT

Henrik Larsen:
Du er lige til galeanstalten. Men sikkert medlem af DF. .

Af Alfred B. Andersen 10:37 28. OKT

@K Kjaer

At Danmarks omdømme i den formørkede muslimske del af verden er ramponeret, må absolut betragtes som noget positivt. Og at vi nu er lige så hadede som USA og Israel er en præstation vi som danskere kun kan være stolte af. Det viser at Danmark står på den rigtige side.

Af Henrik Larsen 10:40 28. OKT

@K Kjaer

-Er du ved at løbe tør for argumenter?!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Af heidi aune 10:45 28. OKT

@Carsten Munk; "Muhammedtegningerne var en nødvendig øjenåbner af rang, som har vist verden, hvor primitive og voldelige mellemøstlige muslimer synes at være af natur."

Mener du seriøst at det er ok bevidst at fremprovokere voldelige modreaktioner? Og hvem fortæller det mest om, provokatøren eller den provokerede?

Jeg er dybt bekymret over din generalisering af samtlige mellemøstlige muslimer som værende voldelige og primitive af natur ud fra nogle enkeltstående tilfælde - men du mener måske så også at det er ok at generalisere hele den vestlige verden ud fra de enkelte vestlige lejesoldaters optræden rund om på de forskellige kamppladser?

Af K Kjaer 10:49 28. OKT

Alfred B Andersen:
Er det virkelig DFs politik, at sætte alle danskeres liv på spil , for, at bevise, at danmark er på den "rigtige side" Du glemmer , at USA har et supermagtmilitær , Israel lige så, men ikke Danmark.
Du mener, at DFs symbolpolitik er den rigtige , men at DF har bombet DK tilbage til før sproget blev anvendeligt som middel mellem mennesker er da helt vanvittigt. Du mener ligeledes , at Georg Bush var istand til, at vurdere for Danmark . En præsident som selv amerikanerne nu kan se var vanvittig.
Hvis det er , at være på den rigtige side , at sætte mange 100 års rennome på spil i verden,så tror jeg, at de fleste danskere ikke ønsker , at være der.
I Danmark ønsker vi tryghed og ikke en flok landsbytosser der skrigende render rundt med nogle talentløse tegninger og kalder sig danskere, men som reelt kun vil fattiggøre danskere, så de kan indføre diktatur.

Af Henrik Larsen 10:49 28. OKT

@ Over-fangelejr-kommandør K Kjaer

-Et flertal af danskere mener ikke, at statsministeren skal sige undskyld for tegningerne. Det viser blandt andet en meningsmåling fra Epinion for Radioavisen, der viser, at 79 procent siger nej til en undskyldning overfor både muslimske lande og herboende muslimer!

-Et flertal på over 60% af befolkningen mener det var iorden af JP at bringe muhammed tegningerne!

Der bliver trangt når du skal have fængslet alle de mennesker, hva?!

Det ser ud som om, du, og Rune, og resten af det oikofobe slæng, er i mindretal!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Af K Kjaer 10:54 28. OKT

Henrik Larsen:
Nej jeg kan debattere i dagevis med tosser som prøver at sætte danskernes tryghed over styr, med latterlige og ufornuftige argumenter, der blot beviser, at det er rablende tosser, der har ført Danmark ud i fare fordi de har afskaffet det som vi danskere har været så stolte af : diplomati og eftertænksomhed.
Hvad er vi nu intet.

Af K Kjaer 10:59 28. OKT

Henrik Larsen:
Nej det er dansk lovgivning, at beskytte mennesker mod sigselv og beskytte andre. Men du har det vel som andre DFere, at I ikke respekterer dansk lovgivning.

Men dine indlæg bliver mere og mere vanvittige og du beviser, at du er et menneske man ikke kan stole på.

Af WilliamJansen 11:00 28. OKT

Westergaards tegning er ikke at sammenligne med Stürmer. Der er forskel på at karikere og håne et folk (som nazisterne gjorde), og karikere og håne et enkelt specifikt, misogynt, racistisk, åndsformørket, voldsforherligende, voldeligt, voldtagende, forbryderisk individ som døde for 1.400 år siden.

JP/Politikens Hus karikerede ikke muslimer. De karikerede Muhammed.

Islam-kritikken handler ikke om muslimer. Islam-kritikken handler om abstrakte idéer. Muslimer kan selv vælge i hvilket omfang de identificerer sig med idéerne, og dermed selv bestemme på et case-to-case-basis i hvilket omfang Islam-kritikken rammer dem.

Af Alfred B. Andersen 11:05 28. OKT

@K Kjaer

Hvis venstrefløjen virkelig ønsker tryghed i Danmark hvorfor fanden lukkede I så rablende islamister og almindelige kriminelle elementer ind i landet da i havde magten??
Der er vel allerede nu 2-300.000 operationelle muslimer på dansk område. Hvor mange flere vil du have herop før du er tilfreds???

Af Jensen, Senior 11:06 28. OKT

@ heidi aune

"Afsløringen af terrorplanerne må da være en ønskedrøm, der er gået i opfyldelse for DF! Nu får de nok et argument for at begrænse vor frihed yderligere, " Hvorledes er din frihed blevet begrænset? - jeg er oprigtigt interesseret.

Af heidi aune 11:07 28. OKT

Og hvor mange muslimsk funderede terrorangreb er det nu lige vi har haft her i Danmark? De må næsten have været et dagligt fænomen, hvis jeg forstår DF-tilhængerne her ret?

Af K Kjaer 11:16 28. OKT

William Jansen . Nu er du flueknepper og totalt åndsformørket.
Dels plejer det ikke , at være afsenderen, der deffinerer, hvordan modtageren skal føle. Dels er det efterrationalisering og intet andet. Disse mennesker som føler sig såret har gang på gang sagt " vi er sårede over disse tegninger". Men i krigssøgende med DF i front regner dem jo ikke for nogen som I gider høre på.Fordi, hvis I lytter til dem, så ville vi få fred i Danmark og det ønsker I ikke. I vil kun jorde halvdelen af verdens befolkning og det er total vanvid og minder mest af alt om, at kæmpe mod vindmøller.

Af K Kjaer 11:20 28. OKT

Alfred B Andersen:
Nu rabler det også for dig. Dels i din selvopfundne forestilling af " I venstreorienterede"
Så du beviser bare , at sandheden ikke er god nok til dig og dermed må jeg anse dig for , at være ude i et propagandistisk ærinde. Propaganda er kendetegnet ved , at anvende løgne.

Af henrik Larsen 11:26 28. OKT

@K kjaer

Din demokrati (mis?)forståelse er skræmmende:

"så ville en fængsling af jer [anderledestænkende] være rimelig"

Islamo fascisterne går ikke forgæves, når de skal bruge en nyttig idiot som dig!

Som Tøger Seidenfaden siger i dagens leder om den koldekrigs nyttige, rød-fascistiske idioter:

"Problemet var, i hvilken grad mange i Vest levede ..., UDEN SANS for alvoren i den undertrykkelse, der fandtes på den anden side."

-Problemet er idag, i hvilken grad mange i Vesten lever, UDEN SANS for alvoren i truslen fra islam!!

Af K Kjaer 11:44 28. OKT

Alfred B Andersen:
Nu rabler det også for dig. Dels i din selvopfundne forestilling af " I venstreorienterede"
Så du beviser bare , at sandheden ikke er god nok til dig og dermed må jeg anse dig for , at være ude i et propagandistisk ærinde. Propaganda er kendetegnet ved , at anvende løgne.
Og du er et tydeligt bevis på, hvad jeg skriver og dermed til fare for digselv og andre.

Af Kris Hansen 11:44 28. OKT

Så har 4 ynkelige racister igen ødelagt en debat!

Af heidi aune 11:48 28. OKT

@Henrik Larsen;
"Problemet er idag, i hvilken grad mange i Vesten lever, UDEN SANS for alvoren i truslen fra islam!!"

Jeg vil meget gerne bede dig præcisere nærmere hvori truslen består, samt hvilke kilder du funderer din påstand på?

Af Henrik Larsen 11:50 28. OKT

Over-fangelejr-kommandør K Kjaer
fortsætter sine indespærringer af anderledestænkende:

"du er et tydeligt bevis på, hvad jeg skriver og dermed til fare for digselv og andre."

Islamo-fascisterne har virkeligt en nyttig forbundsfælle i K Kjaer!

Af K Kjaer 11:51 28. OKT

henrik larsen.
Min demokratiopfattelse fejler intet fordi jeg ved at love og regler i Danmark beskytter demokratiet mod mennesker, der vil omstyrte demokratiet , hvilket du er fortaler for.
Du vil ikke give muslimer deres demokratiske rettigheder, du vil svine dem og dermed beviser du, at du vil omstyrte demokratiet.Og er helt i tråd med DF, der også ønsker , at omstyrte demokratiet med løgnagtig propaganda.

Af heidi aune 12:03 28. OKT

Citat fra Berlingeren idag:
"Fristelsen fra politisk hold til at love yderligere stramninger for at vise vælgerne handlekraft er selvfølgelig stor, men hvis balancen tipper til fordel for yderligere stramninger nu og her, så risikerer man på længere sigt at løbe terroristernes ærinde – som i sidste ende er at ødelægge vores frie og åbne samfund.

Det er værd at huske på, at PET i samarbejde med andre efterretningstjenester i denne sag tilsyneladende har formået at forhindre et meget alvorligt terroranslag mod Danmark. Vel og mærke med de forhåndenværende midler."

Af M. Nielsen 12:09 28. OKT

MEGET enig, hr. Engelbrecht! Også enig med K. Kjaer!!
"Terrortruslen" får nu medierne til at gå totalt i selvsving og er blot vand på Dansk Folkepartis mølle. DF har endnu engang fået en undskyldning til at udnytte folks angst.
Når det så er sagt, så er der i vores lille land også brug for selvransagelse: Hvad med lidt almindelig god opførsel og respekt for andre?
K. Kjaer har allerede formuleret det på fornemste vis, men lad os slå fast: Netop når vi lever i en såkaldt global verden, skal vi overveje grundigt, hvad vi generaliserer om! Vi/JP har ingen ret til at misbruge ytringsfriheden til skade for både vore muslimske medborgere og i sidste ende os selv. Jeg føler mig i hvert fald taget som gidsel af de få, der absolut skulle tilsvine Danmarks gode rygte - og så i ytringsfrihedens navn!!

Af Michael Larsen 12:10 28. OKT

K Kjaer

Der er sikkert også nogle, der føler sig såret over dine skriverier, så vil du være så tolerant, forstående og imødekommende at holde kæft? Tak.

Ovenstående er ironisk, men det viser, at det ALDRIG må være modtagerens sårede, fornærmede eller på anden måde påvirkede følelser, der skal definere, om noget er rigtigt eller forkert, godt eller skidt.

Med venlig hilsen

P.S.
Enig med Kris Hansen i, at debatten er ødelagt, men det kan ikke kun tilskrives "racister".

Af Michael Larsen 12:14 28. OKT

Der er nogle, der forsøger at lægge sorteper hos PET. Men fik vi ikke at vide igår, at offentliggørelsen skyldtes lovgivningen i USA, der krævede offentliggørelse af anklageskriftet? Med mindre PET står for lovgivningen i USA og kontrollerer FBI, så må i godt nok til at spænde hjelmen...

Med venlig hilsen

Af Alfred B. Andersen 12:14 28. OKT

@K Kjaer

Nu må du altså blive lidt mere konkret. Efter hvilke paragraffer i den danske straffelovgivning skal 13% af befolkningen idømmes fængselsstraf???

Af Samir Saleh 12:24 28. OKT

It was not muslims !.

"http://www.takeourworldback.com/itwasntmuslims.htm"

Af Michael Larsen 12:24 28. OKT

Enig med REL i, at de lige må spise brød til, inden de farer ud med forslag til stramninger i terrorlovgivningen. Der er intet, der tyder på, at der er behov for stramninger p.t.
Men REL kommer med den sædvanlige påstand om, at terroristerne (de islamistiske af arten) ønsker at afmontere frihedsrettighederne her i landet, ja sådan set i hele vesten. Men der er absolut intet fundament for den påstand. Eller måske REL vil komme med et svar på, hvad man ønsker at opnå ved at afmontere frihedsrettighederne i vesten og Danmark? Terroristerne(igen, af den islamistiske art) opererer hovedsageligt i muslimske lande. Der forsøger de rigtigt nok at afmontere frihedsrettighederne, de få der nu engang måtte være, og indføre kalifatet. Men i vesten og/eller Danmark? Nej. Det eneste mål, jeg kan se, for deres terror i vesten er, at skræmme os til at blande os udenom, så de har frit spil. Ganske som vi gjorde i Europa i 80'erne og 90'erne. Og det virker jo på nogle. Så kan i selv regne ud, hvem i er.

Med venlig hilsen

Af Henrik Larsen 12:30 28. OKT

@heidi aune, der åbenbart lever i en osteklokke og overhovedet ikke ved hvad der sker omkring hende.

Tahawwur Hussain Rana der ville bombe JP og dræbe Flemming Rose og Kurt Westergård:

"Kald mig bare gammeldags, men jeg føler mig tvunget til at udøve vold mod de, som har fornærmet profeten muhammed."

Hvilket jo er helt i tråd med "profeten" muhammeds sædvane, som enhver god muslim skal følge, som da muhammed blev kritiseret af digteren Abu Afak:

-Profeten spurgte sine mænd: "Hvem vil ordne denne slyngel for mig?" En ung muslim Salim bin Umayr meldte sig frivilligt, og myrdede den gamle digter mens han sov.

Da digteren Asma bin Marwan hørte om drabet på hendes kollega blev hun oprørt og skrev et digt.

Da Muhammad hørte om dette, så han sig straks om efter en frivillig: "som kunne dræbe Marwins datter". En muslim ved navn Umar bin Adiy al-Khatmi påtog sig snigmorderjobbet og dræbte poeten sammen med hendes ufødte barn samme nat. Men efter udåden blev Umayr grebet af bekymring over, at han måske havde begået en alvorlig synd.

Men Muhammad forsikrede ham: "Du har hjulpet Gud og hans apostel, O Umayr!" Men burde han ikke straffes?

"To gedebukke", svarede islams profet, "ville end ikke bryde deres hoveder over hende."

47% af herboende muslimer udtrykte forståelse for de voldlige reaktioner på muhammed tegningerne!!

Af Michael Larsen 12:31 28. OKT

Alfred B. Andersen

Nu har K Kjaer jo altså nævnt psykiatriloven tidligere, så mon ikke det stadig er den, hun mener kan benyttes? Alle DF'ere er nemlig sindssyge, kan du jo nok forstå.

Med venlig hilsen

Af K Kjaer 12:34 28. OKT

Mikael Larsen : nå nu vil du indføre censur her på siden. Det befræfter blot , hvilket morads I ufornuftige er ved, at føre DK ud i.

Alfred : Grundloven og love til bevarelse af demokratiet.Samt flirten med injurier , bagvaskelse og racisme.

Af Bennedsen 12:39 28. OKT

@Michael Larsen 12:14 28. OKT

Har du et link til oplysningen om, at lovgivningen i USA kræver offentliggørelse af anklageskriftet (i dagspressen?)?

Jeg synes, det er en interessant oplysning.

Af Henrik Larsen 12:41 28. OKT

Og her er et eksempel på en "god dansk muslim" der følger sin let fornærmelige "profet":

AK, Ahmad Khaldhahi, terrordømt fra Vollsmose

22-årige AK afgav forklaring.
Anklager Kirsten Dyrmann læste op fra en politirapport fra september 2006. Den 22-årige mand fortalte dengang, at han var meget sur over tegningerne. Og den “bums”, der stod bag tegning­erne, skulle slås ihjel.

AK var i tvivl om, hvordan han skulle håndtere sagen. På en af hjemmesiderne skrev AK således:

“Jeg søger opskriften på en hurtigdræbende gift, og jeg gør det selv. Gud er mit vidne på det, jeg siger.”

En af de andre debattører anbefalede AK, at tegnerne skulle dø på samme måde, som den hollandske filminstruktør Theo van Gogh blev myrdet. “Dolk ham til døde”, skrev debattøren.

Ingen trusler????????????????

Kom ud af osteklokken Heidi!!

Af heidi aune 12:42 28. OKT

@Michael Larsen;
Ja, det virker som om Dansk Folkeparti har lagt an til en konfrontationskurs overfor såvel herboende muslimer, som de internationale humanitære organisationer vi nu engang er medlem af - netop med henblik på at udelukke os selv fra deltagelse i vor internationale omverden.

Af Christian 12:52 28. OKT

Heidi Aune "Afsløringen af terrorplanerne må da være en ønskedrøm, der er gået i opfyldelse for DF! Nu får de nok et argument for at begrænse vor frihed yderligere, af hensyn til vor tryghed. Dette uagtet at de selv har været med til at skabe baggrunden for situationen - hvor kunne jeg godt bruge lidt ansvarlig selvrefleksion i det parti!"

Heidi accepterer terror, og ser det som et nødvendigt virkemiddel. hun mener også det er danmarks egen skyld, ligesom jeg formoder at det også var usas, englands og spaniens skyld da de blev ramt af terrorangreb.

Heidi jeg tror du hader dig selv mere end noget andet, ellers bliver man ikke så afstumpet som dig., og dernæst hader du din egen kultur og dit eget land.

Du er ikke et hak bedre end kommunisten fra udkanten af Esbjerg, Karin Bennedsen, der er så heldig, at hendes hjemsted ikke vil være et reelt terrormål..

Af heidi aune 12:54 28. OKT

@Henrik Larsen;
Hvordan kan det være at du tillader dig, på baggrund af et par enkelttilfælde, at stemple hele den muslimske befolkning som potentiel sikkerhedsrisiko?

Og, som jeg har spurgt tidligere, men ikke fået svar på:
Hvor mange muslimsk funderede terrorangreb er det nu lige vi har haft her i Danmark? De må næsten have været et dagligt fænomen, hvis jeg forstår DF-tilhængerne her ret?

Af heidi aune 13:01 28. OKT

@Christian;
Det er sgu da lidt af et postulat du kommer med, når du på baggrund af din citering af mig tillægger mig terroristsympatier!

Men du mener måske, lidt á la G.W. Bush at alle, der ikke er med dig befinder sig i den diametralt modsatte (fjende-)ende af landskabet?

Af Henrik Larsen 13:08 28. OKT

Vi har lykkeligvis en dygtig efterretningstjeneste, der har forhindret diverse terror-grupper (Vollsmose, glasvej, osv) samt tuneserne i at gennemfører deres angreb - Men nu ved du "hvori truslen består!!"

@heidi aune

Udgør nogle muslimer en potentiel sikkerhedsrisiko?

Når 47% af herboende muslimer udtryker forståelse for de voldlige reaktioner på muhammed tegningerne, er det et KÆMPE problem!!

Af Henrik Larsen 13:14 28. OKT

Og forståelsen blandt muslimer for drab på mennesker der "fornærmer islam" er udbredt:

Endnu en "velintegreret muslim" Omar Shah, der blandt andet er kendt fra Kristeligt Dagblads debatsider, skriver i en lukket mailingliste med 300 medlemmer om mordet på Van Gogh:

"Synd for ham (Van Gogh) at han ikke længere kan nyde sit perverse kunstværk eller rettere Alhamdullilah (GUDSKELOV) og må Allah swt (den ophøjede) give hans "morder" sabr(tålmodighed i hårde tider)".

Af Alfred B. Andersen 13:17 28. OKT

@K Kjaer

13% af befolkningen. Det svarer immervæk 6-700.000 potentielle indsatte. Spørgsmålet er om Kriminalforsorgen overhovedet er gearet til en sådan opgave. Men der kan måske åbnes for, at man kan afsone i hjemmet med eletronisk fodlænke.

Af Henrik Larsen 13:21 28. OKT

Truslen mod ikke-muslimer er latent.

Hvis man under en diskussion om problemet med børne-ægteskaber i mellemøsten, gør opmærksom på at pæ_dofili er en institutionaliseret del af islam ved Muhammads voldtægt af den stakkels 8 årige Aisha.

Ja så er man som den svenske præst truet på livet og må lever under politi beskyttelse.

Af Henrik Larsen 13:25 28. OKT

Info:

Husk at skrive: pæ_dofil, pæ_dofile, pæ_dofili, osv

Rune accepterer ikke normal skrivemåde fordi - Ja, jeg aner faktisk ikke hvorfor Rune ikke tillader, at man skriver pæ_dofil??

Af heidi aune 13:27 28. OKT

@Henrik Larsen;
Nu er det at udvise forståelse for en reaktion/handling/holdning jo ikke ensbetydende med at man selv står inde for, eller vil begå det samme.

Hvis vi vitterligt har et terroristproblem blandt muslimer i Danmark, så lad os da endelig bruge PET til at optrævle dem - de har jo vist deres værd i denne sag. Men lad dog de øvrige muslimer være i fred - de er uskyldige indtil det modsatte er bevist!

Af Yousef Abudayyeh 13:29 28. OKT

Det er zionisterne der prøver at puste ild i gløderne igen.

Af Christian 13:29 28. OKT

@Heidi A.. Vi er på ingen måde i samme boldgade.. Jeg tror ikke på du er demokratisk anlagt, og jeg tror du har en mere eller mindre synlig sympati for islamister, der ønsker den vestlige verdens endeligt..

Du væmmes ikke over terrorplanerne, men fokuserer straks på at det er danmarks egen skyld, og hovedsageligt DF's.

Når man tager tingene i den rækkefølge mener jeg absolut man har et problem, og jeg tror ikke på du er demokratisk anlagt.

Af Henrik Larsen 13:32 28. OKT

Nu var problemet i Nazi-Tyskland jo at flertallet "viste forståelse for" de fås gasning af 6.000.000 jøder!!

Af Kriatian Rasmussen 13:33 28. OKT

En "propagandakarikatur" hold nu op Rune !

Af Carsten Munk 13:43 28. OKT

Kirsten Kjær

Du mener det er modtageren, som skal definere, hvor krænket man føler sig?

Jamen så vil jeg gerne have at du for eftertiden holder din kæft, for det krænker mig i allerhøjeste grad at skulle høre på en som har fået så lidt ud af sine 7-8 års skolegang.
Og fatter du det ikke, så vil jeg opfordre alle som er blevet krænket som jeg til at opsøge dig, hvor du bor og brænde din bolig ned.

Af Thomas Rasmussen 13:43 28. OKT

Hvad mener REL om at Enhedslisten på deres hjemmeside støtter og samler ind til 2 terroristorganisationer? Og hvad mener han om at De Radikale, S og SF vil samarbejde med et parti som Enhedslisten som støtter sådanne terroristorganisationer?

Af heidi aune 13:44 28. OKT

@Christian;
Hvis det er hvad du får ud af tolkningen af mine udsagn, tja, så siger det faktisk mere om dig end om mig... Det lyder faktisk på dig, som om det kun er folk, der er enig i din udlægning af virkeligheden, der med rette kan kalde sig demokrater. Er det virkelig demokrati, som du forstår det?

Af Simay Uzgun 13:49 28. OKT

Det er zionisterne der prøver at puste ild til bålet.

Af Chrstian 13:53 28. OKT

kan terror retfærdiggøres, hvis man hader usa, israel, dk etc.? jeg postulerer at du anerkender terror som et til tider nødvendigt redskab. du accepterer dette, fordi din foragt for ovennævnte lande er tilpas stor. jeg er demokrat, og hvor findes der reelle demokratier i mellemøsten?

Vil du indrømme din foragt for amerikansk og israelsk politik? vil du indrømme din sympati for kvindeundertrykkende styrer? vil du indrømme din ligegyldighed over for terrorhandlinger?

Af heidi aune 14:08 28. OKT

@Henrik Larsen;
Og hvori består den parallel? Hvis jeg udviser en forståelse for at en person mener det er ærgerligt at få en p-bøde, er det så ensbetydende med at jeg går ind for ulovlige parkeringer? Eller hvis jeg kan forstå at det er meget fristende at modtage et tilbud om "sort arbejde", at jeg så pr. definition mener "sort arbejde" er legalt?

Af Carsten Munk 14:10 28. OKT

Heidi Aune

Skal vi virkelig bare forlade os på at muslimerne er uskyldige indtil andet er bevist?

Du synes ikke sagen er alt for alvorlig til bare at håbe det bedste?

Af Carsten Munk 14:19 28. OKT

Heidi Aune

Jeg håber virkelig ikke du er så dum som du lyder til.

Jeg håber virkelig at du inderst inde godt selv kan høre hvor klamt og ulækker din bakken op og sympati for muslimernes voldelige optræden lyder.

Af Henrik Larsen 14:19 28. OKT

I sidste uge blev den tysk tyrkiske forfatter Seyran Ates udsat for dødstrusler på grund af hendes nye bog 'Islam har brug for en seksuel revolution'.

Ingen trusler????????????

Kom ud af osteklokken, heidi!!

Af Henrik Larsen 14:24 28. OKT

´@heidi, det er vist din "parallel" der ikke holder.

Når 47% af danske muslimer viser forståelse for vold i islams navn fordi nogle uskyldige tegninger "fornærmer" tosserne - SÅ ER DET ET KÆMPE PROBLEM!!

Af Carsten Munk 14:29 28. OKT

Henrik Larsen

Og over 70% af muslimerne i Europa herunder Danmark synes det var berettiget at begå terroren 9-11. Og holdt fest natten lang i København, Aarhus, Odense og Aalborg. Kørte rundt med deres grønne terror flag ud af bilvinduerne og hornet i bund.

Heidi Aune, indse dog at du holder med de forkerte. Drop dine terror venner og kom over til vi andre på freden og frihedens side.

Af Henrik Larsen 14:32 28. OKT

Ja, smid burkaen og befri dig selv heidi ;-)

Af Alfred B. Andersen 14:43 28. OKT

@Henrik Larsen

Heidi Aune`s had til alt dansk og kærlighed til alt muslimsk er så nedgroet, at frelse ikke er en option i hendes tilfælde. Hvilket man kan forvisse sig om ikke på denne blog, men også på fruentimmerets rablerier ovre på Facebook-gruppen "Danmarks Løver".

Af Marianne Mandoe 14:43 28. OKT

1. Enhver har lov til at sige/trykke/tegne hvad de ønsker. Ytrings og trykkefrihed.
2. Er der nogen indefor eller udenfor Danmarks grænser der får ondt over noget der er udtrykt, så må de tage det op med rette vedkomne.
3. Det er ikke den danske stats pligt at gå ind i en sag hvor et privatejet firma har brugt ytringsfriheden.
4. Er der stadig nogen der har ondt over noget der er blevet udtrykt må de gå til domstolene med det. Det er det loven er der for.
5. Er der så stadig, efter domstolene har givet deres mening, nogen der har ondt, så må det vel nærmest være dem der har et problem. Ikke resten af os.

Muhammedtegningerne var bare sidste skud på en meget lang dansk tradition hvor intet er helligt, og alle bliver karikerede på et eller andet tidspunkt. Den tradition er blevet brugt til at pille personer eller grupper ned når de har taget sig selv lidt for alvorligt. Bo Bojesen har nok været en af de fremmeste på dette område. Vores politiske liv ville have været fattigere hvis ikke han havde revset alt og alle uden at skelne til partifarve eller religion.

Det mest bizare i denne her sag er at DF på engang hylder ytringsfriheden med henvisning til muhammedtegningerne, og prøver at knægte selv samme ytringsfrihed når de selv bliver kritiseret.
Det eneste Muhammedtegningerne kan bruges til er at slå DF oven i hovedet med når de, gang på gang, prøver at skræmme sig til at folk og kulturinstitutioner holder mund.

Og nu kommer jeg nok lidt på kant med dem der normalt er enige med mig:
Muhammed-tegningerne er helt OK.

Og for at fremture vil jeg så komme på kant med nogle andre:
Muhammed-tegningerne burde have været velkomne for alle ikke-fanatiske muslimer. Et startskud til at få rystet åget af de rabiate af sig.

Og for at sætte det sidste søm i egen kiste:
Dem der har brugt Muhammed-tegningerne for at forsøge at vise hvor onde alle muslimer er, har i den grad skudt sig selv i foden. Det eneste de har opnået er at vise hvor afbalancerede og fornuftige stort set ALLE danske muslimer er. Der har været stor ballade UDENLANDS om tegningerne. Og kun ET tifælde af Danske muslimer der har haft planer om at udøve vold pga af tegningerne. Faktisk er det sidste skud på stammen, disse Amerikanske planer, kun nummer 3 på listen over folk der har brugt tegningerne som direkte undskyldning for at opføre sig som idioter.

Problemet er at tegningerne udløser langt mere idioti i Danmark, blandt danskere, end hos nogen andre befolkningsgrupper i verden.
DF et al ser det som gallionsfiguren på det skib de kalder "Retten til at håne alt hvad der ikke er dansk".
Venstrefløjen ser dem som undtagelsen der bekræfter reglen om ytringsfrihed.
Og så kan kampen fløjtes igang. Igen og igen og igen.

Tegningerne var karikaturer. Langt de fleste med humor, respekt og et vist mål af kærlighed.
De blev trykt. De blev kommeteret. Og så burde den ikke være længere. Og slet ikke i lille Danmark.
JP HAR ret til at trykke sådanne tegninger. Det kan slet ikke diskuterest.
Folk HAR ret til at blive sure. Det kan heller ikke diskuteres.
Det HAR været omkring retssystemet, så det er afgjort at det var OK.
Den danske stat har INTET at gøre med hvad private foretager sig, og bør under ingen omstændigheder kunne blive bedt om at blande sig.
For skal de have pligten til at blande sig i den slags tilfælde, så skal de også have retten til at bestemme hvad og hvornår medier og private siger og trykker.
Noget jeg tror venstrefløjen ikke har taget med i betragtning.
Og noget jeg tror DF i den grad har taget med i betragtning.
For det ville i høj grad være vand på deres mølle at Regeringen har noget at skulle have sagt overfor ytringsfriheden. De kan bare ikke sige det, da lige netop DEN udtalelse vil være grundlovsstridig.

Begge side opfører sig som forurettede børn i en børnehave.
Vi har YTRINGSFRIHED. Ganske vist under ansvar overfor domstolene. Ikke noget med at opfordre til vold og andre kriminelle handlinger. Men vi har ytringsfrihed.

Det er der så elementer både i og udenfor Danmark der ikke bryder sig om. Og det er i den grad vand på DFs mølle.
Glem de skide tegninger. Lad nu være med at give DF mere skyts imod ytringsfriheden end de allerede har.
Og lad være med at bruge tegningerne som banner for hvor onde muslimer er.
For begge dele er skadelige. Lad dem afgå stille ved døden.

Folk der vil udøve terror vil ALTID finde en undskyldning. Hvis ikke det var tegningerne, så ville det bare være en anden mindre, eller tænkt, fornærmelse.

Der HAR altid været terror.
Der VIL altid være terror.
Vi må bare leve med det, og sørge for at vores frihed ikke bliver begrænset fordi nogle af terroristerne tilfældigvis påstår de er muslimer.
For terror kan ikke undgås med mindre vi alle, i hele verden, indvilliger i at blive forvandlet til "Stepford Wives".

Af G.Berg 14:54 28. OKT

Hvad er problemet? Muslimer vil officiellt ikke skæres over en kam med terrorister og så må de vel acceptere att "Dansker" eller "USA" eller "Vesten" eller "Vantro" heller ikke vil skæres over en kam og se sig selv og deres børn truet til livet eller tvinges til at "undskylde" for et eller andet - Lige regler for alle er den eneste vej ud af det her morads - ligesom færdselslovene er for ALLE !!!

Af G.Berg 15:04 28. OKT

Hvad er problemet? Lige regler for ALLE!!!Muslimer siger at de ikke vil skæres over een kam og sættes i bås med terrorister. Almindelige mennesker vil heller ikke skæres over een kam og sættes i bås med politiker, tegnere, aviser, "Vesten", "USA", "Vantro"
"korsriddere" etc.p.p. Der er ikke noget at undskylde.
Disse grundregler ligesom færdselsloven må gælde ALLE!

Af FRANK LYSBRO PEDERSEN 15:17 28. OKT

Jyllands-Posten ville så gerne få flere læsere/abonnenter ved at blamere sig ja faktisk udøve grovkornet § 140 strafbart blasfemi (kunne have været chikaner imod blinde mennesker m.v. som pt i stor stil slås § 237-ihjel på danske offentlige hospitaler AF ARROGANTE SELVUDNÆVNTE LÆGELIGE DRABSBØDLER MED ACCEPT FRA STATSLIGE TITALEJURISTER JF MINE SAGSVAR FRA SAMME ARROGANCEELEMENTER SIDEN 2006- da de jo ikke behandlingsmæssigt udgør bl.a blasfemi-eliten)mht disse totalt ligegyldige Muhammedtegninger..

JP-og Co udøvede en grovkornet forhånelse af disse menneskers tro.DE BØR STRAFFES FOR.

Af Simay Uzgun 15:27 28. OKT

Zionister prøver at puste ild til bålet.

Af P Christensen 15:45 28. OKT

Panikpolitik er når man i angst stryger de rabiate med hårene og udøver selvcensur.

Muslimer bliver vrede, når tegninger viser
hvilke uhyrligheder, der foretages i deres "profets" navn.
Men ikke over uhyrlighederne selv.

Og de har fuld backup af middelalder-medløbere som Rune-huggeren.

Af jens 16:16 28. OKT

Nemli'. De fanatiske islamister har intet at have deres forbandede ideologi i. Må ty til selvmordsbomber o.l., for at blive hørt. Stakler! Hvorfor ta'r I ikke bare livet af jer selv og lader uskyldige mennesker være i fred? Ikke engang små børn kan I lade leve, lede fuckhoveder. Hver dag en ny bombeidiot, som er så dum, at tro ludere venter på ham i det islamiske himmerige, og at hans evne til at tilfredsstille disse, skulle være i behold, når han har sprængt sig selv i stumper og stykker.
Er det fordi, I synes brændt kød lugter godt? Hold kæft, for en åndsvag samling mordere, I består af. Og aldrig kan I få nok af død og lemlæstelse. SVIN!

Af Henrik Larsen 16:37 28. OKT

Dejligt at hører formanden for Dansk Pakistansk Venskabsforening, Tariq Sundoo udtale:

"Ord skal mødes med ord og ikke med vold"

Det kunne den voldsforherligende Rune Engelbreth Larsen lære noget af, eftersom han i sit "humanistiske" rædsels manifest skrev:

"Vi må møde intolerancen, som den møder os, ord for ord og SLAG for SLAG."

PS: Havde Pia Kjærsgård skrevet det, havde hun stadigt været hjemmehjælper!!

Af Michael Vestergaard 16:39 28. OKT

Endnu engang, er det fullscale konflikt i dfére vil ha`? Tænk på konsekvensen, af jeres hadefulde retorik. Ufatteligt at i ikke se, at i er en del af problemet, og ikke en del af løsningen.

Af Carsten Munk 16:42 28. OKT

Marianne Mandoe

Egentlig er jeg lidt ked af at kritisere i dit seneste indlæg som jeg er ret enig i. Især at det ikke kan betale sig at begrænse sine ytringer over for nogen, heller ikke muslimer, for gør man det finder de bare på noget nyt.
Det er jo netop pointen med at man ikke kan andres "krænkede" følelser afgøre, hvad man kan tillade sig at give udtryk for eller ej.
Det var al ære og respekt sådan set hele JyllandsPostens pointe med at bringe tegningerne, at gøre opmærksom på, at der ikke er nogen, som kan bestemme hvad andre må skrive eller tegne, hvilket JP gjorde tydeligt rede for, da JP bragte tegningerne på forsiden af kultursektionen den hine dag...

Der hvor kæden springer af er hvor du siger at muslimerne i Danmark reagerede besindigt. Det gjorde de på ingen måde, tværtimod. De afslørede i allerhøjeste grad sit had mod os og vores politiske system, og besvarede deres krænkede følelser med vold og ikke mindst trusler om vold.

Har du glemt at hele sagen faktisk startede med at imamer med dansk statsborgerskab, ekstremister af værste skuffe(mindst en for ekstremistisk til at kunne være i Egypten) rejste den voldelige muslimske verden rundt og opfordrede til at gøre Danmark og danskerne ondt? Har du glemt demonstrationerne og truslerne? Har du glemt, hvordan muslimerne i månedsvis skulede ondt til alle danskere de mødte på deres vej?

Og med hensyn til at DF skulle være hykleriske i sit forsvar for ytringsfriheden. Sikke noget vrøvl. Ytringsfrihed betyder ikke nogen frihed til at kunne sige alt uden at blive sagt imod. Uanset om man hedder Bonnichsen, er farisær præst eller hvem man end måtte være. Kommer man med politiske udtalelser, så skal man kunne tåle mosten. Det er faktisk det, det hele drejer sig om, at hverken muslimer eller andre krænkede som Bonnichsen, Ellemann og hvad de ellers hedder må lære. Vil de være med, så må de spille spillet som vi andre, der er ingen fribilletter.

Men spillet stopper ved vold og trusler om vold, som er den muslimske udgave af ytringer. Det rækker vores tålmodighed ikke til, og fatter muslimerne ikke snart det, må de tage hjem igen.

Af Marianne Mandoe 16:44 28. OKT

@ Michael Vestergaard
De hverken kan eller vil se at de er en stor del af problemet. Lige så stor som de fanatiske muslimer der stadig tærsker langhalm på nogle, i øvrigt, ganske uopsigtsvækkende karikaturer.

Af Carsten Munk 16:53 28. OKT

Michael Vestergaard

Det var fordi man ikke stoppede Hitler i tide, at vi fik 2. verdenskrig.

Og stopper vi ikke muslimerne i tide kommer vi til at opleve en ny verdenskrig.

Den eneste forskel er at denne bliver langt mere alvorlig. Dengang var der 70 mio tyskere, her er der 1.4 mia muslimer, hvor de ekstreme på ingen måde står tilbage for nazisterne, hverken ideologisk eller i metode.

Lær dog af historien

Af Lars Frandsen 16:55 28. OKT

"Kurt Westergaard bidrog med en propagandakarikatur... Usympatisk og unødvendigt" I himlen hvor er det dog godt tænkt, Rune! Fortæl om din opdagelse til Salman Rushdie, Ayann Hirsi Ali o.a. så de ikke fortsat render rundt og provokerer unødvendigt på en usympatisk facon.

Af S. Nielsen 16:59 28. OKT

Jeg kan se, at Henrik Larsen heller ikke er i stand til at begå sig i en debat.
Han holder sig ikke tilbage fra at bruge direkte citatfusk idet han citerer K Kjaer for at have skrevet: "Nej det er bare sund fornuft [at fængsle de 13% af befolkningen der stemmer på DF]"
Hvor dybt kan man falde i forsøget på at kunne argumentere?

Henrik Larsen.
Du er et strålende eksempel på, at internetdialog mangler moralsk filter. Din form for argumentation er ikke bare afskyelig, men direkte løgnagtig

Af Hans Sørensen 17:18 28. OKT

. hansen
Man kunne jo gribe problemet klogere an til gavn for os alle!!! Med andre ord..jeg er hamrende træt af populistiske politikere, der kun er ude på magten for magtens skyld og ikke at gavne hele Danmark med de Klogeste beslutninger!!!
HS
Hvis de klogeste beslutninger er et knæfald for Islam, så glem det.
HS
Der er ingen grund til at udsætte problemet til vores børnebørn.

Det største problem er at der er utroligt mange danskere der teer sig som Hipomændene under 2. verdenskrig. Hippomændene troede også at træerne voksede ind i himlen, men der kom en opgørelsens dag, der er ingen grund til at tro at de der freder muslimerne ikke kan blive stillet for en dommer når tiden kommer.

Af Hans Sørensen 17:34 28. OKT

Hvornår bliver danskerne trætte af, at være gidsler for Dansk Folkeparti.Hvornår kræver danskerne diplomatiet genindført i Danmark.
HS
Det er min opfattelse at danskerne bliver gladere og gladere for DF. Partiet er det eneste der sætter sandheden i højsædet, modsat de venstreorienterede, som kun er ballademagere.

Med hensyn til diplomatiet, kunne du jo begynde med at modererer dine kommentarer en smule så de ikke dominerer de venstreorienterede for meget.

Af Hans Sørensen 17:37 28. OKT

Kirsten Kjær
Hvornår bliver danskerne trætte af, at være gidsler for Dansk Folkeparti.Hvornår kræver danskerne diplomatiet genindført i Danmark.
HS
Det er min opfattelse at danskerne bliver gladere og gladere for DF. Partiet er det eneste der sætter sandheden i højsædet, modsat de venstreorienterede, som kun er ballademagere.

Med hensyn til diplomatiet, kunne du jo begynde med at modererer dine kommentarer en smule så de ikke dominerer de venstreorienterede for meget.

Af Lazian 18:00 28. OKT

Du er bare sej Rune. Thumbs up & Wise words

Af Sophie 18:06 28. OKT

Så i morges et interview med Helle Thorning. Har hun i forhold til muhammed tegningerne ændret holdning eller hvad ?? Var der andre der så det ?? I interviewet virkede hun meget enig i hele den præmis de tegninger er bygget op omkring, det mindes jeg bestemt ikke at hun var da Muhammedkrisen var på sit højeste. Så hvad angår populisme, så er det vist ikke kun DF der står for dette.

Af anil mola 18:54 28. OKT

så sandt!§ rune støtter dig til det sidste , du er vores eneste stemme i aviserne

Af Hans Sørensen 19:02 28. OKT

heidi aune
Og, som jeg har spurgt tidligere, men ikke fået svar på:
Hvor mange muslimsk funderede terrorangreb er det nu lige vi har haft her i Danmark? De må næsten have været et dagligt fænomen, hvis jeg forstår DF-tilhængerne her ret?

HS.
Der sker i hundredvis af muslimske terrorangreb i DK hvad med stenkast mod busser skyderi mod politiet præsten på Nørrebro, grønlænderne i Gjellerup en islamistisk organisation der med Socialdemokraten Hamid El Mousti der truer med at gøre DK til en muslimsk stat, en anden tyrk der vil have indført arabisk som valgfri fag på skolerne, tvunget hallalslagtning af kød serveret i statens institutioner, omredigering af danske skolebøger så de ikke genere den fredelige religion ISLAM, alt dette og meget mere anser jeg for muslimsk terro mod DK.

De faisærer der støtter op om disse tiltag, er at betragte som en slags hippofolk som på et senere tidspunkt må stå til ansvar for deres støtte til at ruinerer DK.

Af Tom Romdal 19:02 28. OKT

På denne blog kan man læse udsagn som "At Danmarks omdømme i den formørkede muslimske del af verden er ramponeret, må absolut betragtes som noget positivt." og "Det er på tide med en genoptrykning af tegningerne."

Men ingen aviser vil trykke tegningerne. Lisbeth Knudsen fra Berlingeren: "Det er dybt tragisk, at det skal være sådan, men det ville være uansvarligt at fremprovokere andre galninge til at gøre det samme«, siger Berlingskes chefredaktør.
---Hvis det er argumentet for at undlade at bringe tegningerne, taber man så ikke kampen for den højt besungne ytringsfrihed?---
"Jo, det kan man måske godt sige, men jeg er nødt til at tage nogle konkrete hensyn til mine medarbejderes sikkerhed, som kommer i første række. Længere er den ikke"
(fortsættes)

Af Tom Romdal 19:06 28. OKT

Dermed er der altså sket det beklagelige, at Jyllandsposten pubertære forhånelse af alle muslimer har afstedkommet en knægtelse af ytringsfriheden i Danmark. Der er så mange latente terrortrusler at de danske medier vælger selvcensuren i stedet for den naturlige journalistiske tilgang. JPs oprindelig skamløshed bakket op af VKO-regeringens agenda har foræret de rabiate islamister en fin sejr.

Af Navn* 19:08 28. OKT

Tidligere var der ingen terrorister der anede hvad Dan- mark var for noget .

Så kom de borgerlige og Pia Kjærsgård til,og bare efter 8 år er Danmark nu forvandlet til et TERRORMÅL AF 1. PRIORITET!!!

Hele den danske befolkning nu taget som gidsler af disse idiotiske politikere!

Se, det er en udenrigspolitik , der vil noget!!!

Mon ikke regeringen og Df's udenrigspolitik vil gå over i historien som værende lige så stupidt som kong Hans felttog til Ditmarsken år 1500?

Af Jens West 19:20 28. OKT

Gaaaab, hvor er der mange halal facister herinde.

Af Agnete S 19:39 28. OKT

Det er er vist ikke HELT sådan, man udregner sandsynligheden for, at noget vil ske, Rune. Hvis du havde ret i dine antagelser, så kunne vi også jo helt se bort fra truslen om atomkrig - sådan én har vi da aldrig haft - og klimakatrastrofer, for dem har vi da heller ikke mærket noget til.


"Der er absolut ingen grund til panik - ikke én islamistisk terroraktion er blevet gennemført i Danmark" Kom igen! Tænk!

Af Kris Hansen 19:48 28. OKT

AF Hans Sørensen 17:18 28. OKT
der er ingen grund til at tro at de der freder muslimerne ikke kan blive stillet for en dommer når tiden kommer.

--

Ahhh så meget for ytringsfriheden ;)

Af Navn* 20:25 28. OKT

Hans Sørensen

"De faisærer der støtter op om disse tiltag, er at betragte som en slags hippofolk som på et senere tidspunkt må stå til ansvar for deres støtte til at ruinerer DK."

de enesrte hippofolk er Df- bærmen og deres spytslikkere.

Af jimmi 20:35 28. OKT

det er altså en mærkelig ide at danmark skal indrette
sin udenrigspolitik således at den ikke generer nogen..nej jeg er stolt over at vi har en regering der tør vælge side og som aktivt prøver at gøre en forskel

Af Mona Lisa 21:03 28. OKT

Ytringsfrihed er frihed under ansvar. Hvor er jeg træt af at konsekvensen af manglende ansvarlighed skal tages af alle os andre og ikke af dem der ikke har været sig deres ansvar bevidst. Hvor er jeg træt af at populismen styrer dette lands folkestyre. Hvor er jeg træt af de lovgivningsmæssige forbrydelser og det misbrug der sker under dække af terrorlovgivningen. Hvor er jeg træt af gorilla-adfærd i folketinget.

Af Michael Larsen 21:25 28. OKT

Bennedsen

"Har du et link til oplysningen om, at lovgivningen i USA kræver offentliggørelse af anklageskriftet (i dagspressen?)?

Jeg synes, det er en interessant oplysning."


Jeg har søgt og fejlet. Det nærmeste jeg er kommet er de amerikanske procesregler, men der står intet om offentliggørelse, blot at dommeren og anklagede skal have anklageskriftet i hånden senest 13 dage efter et eller andet tidspunkt, som jeg ikke lige har kunnet regne ud. Mener i hvert fald, det var noget i den stil, der stod.
Jeg har ikke set det omtalt nogen steder, men er sikker på, jeg hørte det i nyhederne igår. Med notorisk dårlig hukommelse, kan jeg dog tage fejl. Jeg tror dog ikke, at der med offentliggørelse mentes i dagspressen, blot at det skulle være offentligt tilgængeligt. Men eftersom min hukommelse er min eneste kilde, så vil jeg undlade at riste folk over en sagte ild, hvis de fortsat vil skyde PET sten i skoene.

Med venlig hilsen

Af Jens West 21:51 28. OKT

Mona Lisa
"Hvor er jeg træt af de lovgivningsmæssige forbrydelser og det misbrug ....

Din gamle hallal hippie, hvorfor slår du dig ikke ned i et andet land? Prøv med Saudi, så kan du lære det kan du.

Af Mona Lisa 22:03 28. OKT

@Jens West
Og hvor er jeg træt af kommentarer som din

Af Henrik Larsen 22:42 28. OKT

@S. Nielsen (Stupid Nielsen?)

K Kjaer: "Da I [DF] er til fare for flertallet af danskerne og til fare for jerselv så ville en fængsling af jer være rimelig."

Mere fascistisk og u-demokratisk blever det vist ikke?!

Af heidi aune 23:02 28. OKT

Nu har jeg været ude af debatten her i nogle timer, men det er da helt fantastisk hvilke egenskaber og holdninger jeg er blevet tillagt her i mellemtiden ;-)

@Hans Sørensen; Vi to har åbenbart vidt forskellige definitioner af hvad, der falder ind under begrebet terror. For mig ligger spørgsmål om evt halalslagtning eller arabiskundervisning meget fjernt fra terrordefinitionen.

Der sker i hundredvis af muslimske terrorangreb i DK hvad med stenkast mod busser skyderi mod politiet præsten på Nørrebro, grønlænderne i Gjellerup en islamistisk organisation der med Socialdemokraten Hamid El Mousti der truer med at gøre DK til en muslimsk stat, en anden tyrk der vil have indført arabisk som valgfri fag på skolerne, tvunget hallalslagtning af kød serveret i statens institutioner, omredigering af danske skolebøger så de ikke genere den fredelige religion ISLAM, alt dette og meget mere anser jeg for muslimsk terro mod DK.

Af heidi aune 23:05 28. OKT

Ups! Sidste afsnit skulle have stået i citationstegn!

Af Henrik Larsen 23:39 28. OKT

Det er ikke let, at ramme tasterne når Burkaen dækker, hva Heidi? :-)

Af Martin P 00:25 29. OKT

Jeg er født og opvokset her i Danmark. Er kun halv udlænding. Jeg føler mig 100% dansk, men alligevel skal jeg debattere de skide tegninger med mine venner konstant, da jeg ikke syntes man behøver at svine andre til. Jeg føler at tegningerne udspringer af dybt had og foragt og ikke for ytringsfrihedens pris og andet. Det jeg mener er at hvis jeg, der føler mig som en dansker, bliver lidt såret over tegningernes hensigt, hvordan har en psykopat eller en fanatiker det så? Især en der har fået slået halvdelen af sin familie ihjel af vestlige styrker.

Af birgit tjalve 00:27 29. OKT

Det er utroligt så naive danske redaktører kan være, og hvor forløjet al den snak om ytringsfrihed kan være.Som anstændige mennesker kan man finde andre måder at fortælle noget om hvad en religion kan bruges til end at tegne provokerende karikaturtegninger, det er både naivt og dumt og uden visionsevne, at tro det ikke skader os danskere.Man råber op om ytringsfriheden som selvforsvar, det er så grotesk at sammensvorne redaktører i dumstædighed gør det igen, dumhed, idioti, så kan nationalisme rigtig komme til udtryk, for vi må jo blive i vores land, så forhadte har de sørget for at danskerne bliver.

Af heidi aune 01:52 29. OKT

@Henrik Larsen;
Nu dækker min imaginære burka ikke lige mine fingre... Men hvis du har brug for at tolke det sådan, så for min skyld ingen alarm ;-)

Af Hans Sørensen 02:30 29. OKT

Heidi
@Hans Sørensen; Vi to har åbenbart vidt forskellige definitioner af hvad, der falder ind under begrebet terror.
HS
Det tror jeg gerne, du kender sikkert heller ikke forskel på dit og andres

Af Marianne Mandoe 06:58 29. OKT

@Carsten Munk.
OK. Taget til efterretning.
Næste gang skriver jeg "Danske muslimer minus 4".

4 idioter, og du skærer straks alle danske muslimer over en kam. Hvad med det kæmpekoloenorme flertal af danske muslimer som overhovedet ikke reagerede?
Nåh nej.... de er jo MUSLIMER og dermed automatisk fanatikere.

Det er ikke min kæde der er hoppet af. Det er din. ;-)

Af Per Lundbech 09:32 29. OKT

Siden du nu igen sammenligner Westergaards tegning med nazistisk/antisemitisk propagandakultur, skal jeg da gerne igen minde dig om den tegning du selv bragte på forsiden af dit eget tidskrift Faklen, engang for ikke så mange år siden, hvor Uffe Ellemann-Jensen blev portræteret som Hitler under overskriften "Kampen mod Fascismen".

http://lundbech.com/wp-content/uploads/2008/02/Uffe_Hitler.jpg

Det kan også illustrere overfor dine læsere at når du nu igen spiller nazismekortet, så skal det ikke tillægges større betydning, for hvis Uffe Ellemann i din optik kunne være fascismens frontfigur i Danmark, hvor placerer din sammenligning af Westergaards tegning med "Der Stürmer" så Westergaard? Lidt til højre for midten?

Der er mange fascister i Danmark, hva?

Af Erling Søby 09:36 29. OKT

Rune Engelbreth skriver: "Kurt Westergaard bidrog med en propagandakarikatur, hvis virkemidler er helt sammenlignelig med karikaturer, vi historisk kender fra det antisemitiske blad Der Stürmer."

Præcis det samme kan vel siges om Politikens karikaturtegninger af Pia Kjærsgaard. Så vi må bare konstatere, at det endnu en gang er lykkedes Rune Engelbreth at spille nazi-kortet, og som altid på tendentiøst og helt uhistorisk grundlag.

Af Nobody Knows 10:41 29. OKT

Politiken hyrer specialister for at kranke personlige oplysningerne på internettet. Det gør avisen uden at den danske stat reagerer eller forsøger at kontrollere den moralske nedbrydning, som hersker danske medier siden 2001. Resultatet er tydeligt, argumenter fra psykopater under terrortrussel.Enhedslist eller ej, I skal vide at vise kriminelle hændelser kan kræve blod.

Af birgit tjalve 11:50 29. OKT

Hvis et barn ustandseligt føler sig moppet på gr. af udseende,påklædning eller bestemte anderledes måder at være på, vil et sådant barn, som måske af naturen er fredeligt, før eller senere føle sig så trængt og så opfyldt af fortvivlelse, at det måske kan finde på hærværk på mang måder. Det er det, vi danskere ustandselig gør overfor anderledes tænkende -, og følende- og anderledes klædte mennesker, i stedet for, at mobilisere lidt venlig nysgerrighed og tro på at du ved venlighed kan nå langt med andre mennesker, nej så lader man janteloven og en oppisket stemning mod andre religioner mod anderledes mennesker, få overtage magten over mange mennesker i Danmark, uheldigvis har pressen troet, at alle vi danskere har det sådan, og derfor kan man i udlandet og i Danmark få det indtryk at vi alle er fremmedfjendske og ubehagelige mennesker, som ikke har respekt for andres religioner.
Kristendommen har selv en broget historie, som ikke er at prale med, så besind jer, der har det så svært med at andre tør vise noget, som for jer er anderledes.
Med årene vil - hvis vi er venlige - afstanden mindskes og vi vil se, at burkaer forsvinder med årene og at mange vil føle, at igennem tolerancen og respekten vi udviser, at vi ikke er så respektløse og inhumane. Jeg har selv arbejdet med moppede mennesker, og ved nogenlunde, hvad jeg taler om.
Der skal så lidt til før andre kan føle, at vi accepterer dem, men tænk hvilke lidelser vi overfører på mange mennesker, når man
ikke viser dem tillid og forståelse.

Af thomas M 12:20 29. OKT

nu er der nok gang i den,ja vi må jo vænne os til her i DK at hvis man går ind på et værtshus og spørger om der er nogen der vil slås, så er der nok det.Man kan jo ikke fornærme andres religion uden at man må regne med at de fornærmede bliver sure,så nu må vi her i Dk ta skraldet for nogle populistiske redaktører og tegnere ,men uanset hvad J P siger i dag,så tror jeg at de gerne havde været foruden de famøse tegninger i dag ,selv om de i "ytringsfrihedens" navn påstår noget andet.
Men der er i dag en tendens til at man med "loven i hånd" prøver et nedgøre og genere og "mobbe" "anderledes" mennesker og man går lige til lovens grænser (se på trafikken) sådan kan et samfund ikke fungere ,for at vi alle kan være her er vi nødt til at opføre os ordentligt overfor hinqanden idet man følger en indre "opdragelse, og ikke bare går så langt som man med rimelighed kan slippe fra det uden at blive arresteret. men men ,det kræver jo en vis del af det man kalder for almindelig opdragelse , og det er jo nok en mangelvare i dag.

Af Henrik Larsen 13:36 29. OKT

47% af herboende muslimer udtrykker forståelse for de voldlige reaktioner på muhammed tegningerne.

47% af 500.000 muslimer = 4 muslimer ??????????????????????????????????????????????????

Af thomas M 13:58 29. OKT

til Henrik Larsen. det er nemlig lige det du nævner der der er problemet,, det er det vi skal bort fra procent mig her og procent mig der, og undersøgelser af ditten og datten ,man skal have sine egne almindelige gode og ordentlige leveregler og ikke hvad loven siger ,man kan slippe afsted med ,og væk med alt det der "retshaveriske". alle (og jeg mener alle) skal bare lære ar opføre sig ordentligt så kan vi sagtens være her allesammen,men de fleste af os er så egoistiske i dag at det trodser enhver beskrivelse,hvis man kan tjene en "femmer" ved at rakke andre ned så gør man det.

Af Samatar Hassan Haji 23:56 30. OKT

Til "Henrik Larsen" du er saa fyld af løgn naar du tager en lille citat ud af Koranen ogsaa lige skifter ud et par ord og saa skal du prøve at lukke øjnene paa de gode danske. Du siger at Sura 9:123 siger "I, der tror! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse" min k@re ven her er den rigtige overs@ttelsen http://www.submission.org/suras/sura9.html

Henrik Larsen du er og bliver en DF landsby tosse, bare lade v@re med at sprede din sygedom til de gode Dansker som vil gerne leve i harmony med deres medmennesker

Af Samatar Hassan Haji 00:04 31. OKT

@ K Kjaer Fra dine logiske tankegange er du en af de dansker jeg elsker at tale med og er stolt over at bo i samme land med (den gang jeg boede der... synd at der skulle v@re saa mange skide Henrik Larsen og DF'er....

Af isabelle mandel 09:49 31. OKT

For omkring 20 år siden havde Farum et stort problem med utilpassede indvandrerdrenge. Vi havde også et anseligt antal indvandrerkvinder, der aldrig kom ud af hjemmet, og blev forsørget af det offentlige. Vi havde ligeledes et stort antal nydanske mænd uden arbejde. Farum var ikke det eneste sted med disse problemer. Man talte om, at det bare var et spørgsmål om tid - at næste generation ville blive bedre integreret. Problemet var bare, at flertallet af de unge hentede ægtefæller i hjemlandet, så vi blev ved med at have 1.generationsindvandrere, som ingen forventede noget af. De færreste så, at situationen var uholdbar. Langsomt begyndte man at tale om, at noget nok skulle gøres en dag, at man måske fx skulle sørge for sprogundervisning og aktivering. MEN den brede befolkning talte IKKE om islam. Religionen havde ikke en døjt med sagen at gøre. Kultur og manglende skolegang, manglende arbejde og, hos flygtningene, traumatiske oplevelser/opvækst var baggrunden for problemerne med integration. Det har ændret sig i takt med at DF har fået lov til at sætte dagsordenen. I dag taler vi ikke om mennesker og menneskers baggrund og livsvilkår. Vi taler om ISLAM. Derfor er det umuligt at løse de reelle problemer. Hvis du har brug for en skruetrækker og sender manden i byen efter en hammer, får du altså ikke samlet reolen :o)

Af Hans Sørensen 00:32 1. NOV

AF Samatar Hassan Haji 00:04 31.
@ K Kjaer Fra dine logiske tankegange er du en af de dansker jeg elsker at tale med og er stolt over at bo i samme land med (den gang jeg boede der... synd at der skulle v@re saa mange skide Henrik Larsen og DF'er....
HS
Det er da glædelig nyt at du ikke bor i Danmark mere, de fleste danskere kipper med flaget når en muslim forlader Danmark. Alle muslimer er så glade for Kirsten Kjaer, så der er sikkert en der forbarmer sig over hende og tager hende med til Saudi Arabien.

Du behøver ikke at forsvare koranen, jeg har læst den, og den burde forbydes i Danmark på grund af alle de voldelige suraer, men det kommer vel en dag.

Annoncer
 
 
 
 
 

Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.

Rune Engelbreth Larsen

En humanistisk blog af Rune Engelbreth Larsen.

Læs mere

Modtag en mail, når der er nyt på bloggen

RSS

 

Bøger af Rune Engelbreth Larsen




FRIHED OG RETFÆRDIGHED

»Nummer Seks er naturligvis et dæknavn for Rune Engelbreth Larsen. For i sin seneste bog 'Frihed og retfærdighed - Arv og aktualitet' gør han op med visse totalitære tendenser, der i mere subtil form har infiltreret demokratiske retssamfund ... Resultatet er et mærkeligt væsen ... gennemført sympatisk i sit forsvar for den personlige frihed ...«
(Anders Engberg-Pedersen, Weekendavisen)

> Bestil bogen her

Ny bog af Rune Engelbreth Larsen: Danmark er en kvinde
DANMARK ER EN KVINDE
'Danmark er en kvinde – på genopdagelse i den danske natur' er en odyssé til 30 danske naturperler i ord og billeder. Fra Grenen og Råbjerg Mile til Hammeren og Helligdomsklipperne på Bornholm har forfatteren over et år gennemrejst nogle af landets smukkeste landskaber - for første gang.

»Han gi'r os Danmark - og naturen tilbage« (Karen Syberg, Politiken)

»Fornemt værk ... fantastiske billeder« (Jens-Martin Ipsen, Berlingske Tidende)

> Uddrag og fotos fra bogen
> Bestil bogen portofrit her

 
 

Engelbreths links

HUMANISTISKE LINKS
> Center for Positiv Integration (blog)
> Center for Rets- og Politiforskning (blog)
> Det tabte land (Kjeld Hansen)
> Danmarks Løver (frihedsbevægelsen)
> Eftertanke (Jens-André P. Herbener)
> Faklen.dk (red.: Carsten Agger)
> Herbener.dk (Jens-André P. Herbener)
> Kritisk journalistik (Nalle Kirkvåg)
> Leyla Tamer (blog)
> Mardi (Flemming Chr. Nielsen)
> Modspil.dk (Carsten Agger)
> VHS (Ole Sandberg)

ANDRE SIDER AF OG MED ENGELBRETH
> Danarige.dk
> Forlaget Dana
> Humanisme.dk
> Panhumanism.com

ANDRE ARTIKLER AF ENGELBRETH
> Oversigt over månedens samlede indlæg

DEBAT-ADFÆRD PÅ BLOGGEN
> Debatregler på denne blog