Mest kommenterede
Nazificering?
1478 Kommentarer
Blog Rune Engelbreth Larsen
Humanistisk blog med kritiske kommentarer til politiske begivenheder.
Blogs
-
06. feb
Afskaffelse af St. Bededag vil igen straffe det arbejdende mindretal Rasmus Jarlov
-
03. feb
Uværdig vildledning Peter Skaarup
-
30. jan
Bloggen skifter adresse ... Rune Engelbreth
Seneste debat
- 13. feb. KL. 00.01
- 2. feb. KL. 23.01
- 31. jan. KL. 11.35
- 30. jan. KL. 10.54
- 29. jan. KL. 13.00
- 28. jan. KL. 19.55
- 27. jan. KL. 11.05
- 27. jan. KL. 08.01
- 25. jan. KL. 14.22
- 25. jan. KL. 14.22
Seneste tv-analyse
-
02:48
-
02:14
-
03:02
-
02:16
-
02:09
Mest læste Debat
- 13. feb. KL. 00.01
Henrik Dam Kristensens mekaniske kynisme
| tekst | 51 Kommentarer | del |
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
I årevis er Hicaz Belek blevet brutaliseret, voldtaget og misbrugt af sin mand, og nu, hvor hun endelig er blevet skilt, kan hun se frem til at blive tvangsudvist af Danmark.
Hun er 33 år og mor til tre børn, og forlod sin mand for et år siden, efter at være blevet udsat for vold og overgreb dagligt i ti år, men da det er hendes daværende mand, der har opholdstilladelse, betyder det, at hun nu pr. automatik får afslag på sin egen ansøgning om opholdstilladelse.
Manden blev dømt for vold og er i dag indlagt på en psykiatrisk afdeling, mens Hicaz Belek opholder sig på et krisecenter. Hendes eksmand har skandaliseret hende i en grad, der gør det livsfarligt for hende at opsøge sin familie, der bor i en kurdisk landsby.
Efter dette årelange mareridt var hendes valgmuligheder altså enten at forblive i et ægteskab med en sindssyg voldsmand eller redde sig ud af mareridtet for blot at blive smidt ud af Danmark? Og sagen er langtfra enestående.
Det fortæller noget om den danske lovgivnings bizarre foragt for det mest undertrykte, misbrugte og brutaliserede individ. Det fortæller noget om hvilken kynisme, der trives blandt de ansvarlige i Udlændingeservice, der ikke protesterer imod en beslutning i den konkrete sag, der kun kan karakteriseres som foragtelig.
Og det fortæller noget om Socialdemokraternes accept af samme vanvid, at Henrik Dam Kristensen vurderer sagen som systemets mand: »Fra et juridisk perspektiv skal hun udvises. Det er selvfølgelig en tragisk historie, men sådan fungerer loven altså.« (Politiken, 7.2.2010).
Sådan taler kun den mest mekaniske systempolitiker. Det er akkurat samme indstilling som hos den teknokrat, der ville stå og glo tomt på en statsligt sanktioneret prygling i Iran eller Kina med et skuldertræk: »Fra et juridisk perspektiv skal hun prygles. Det er selvfølgelig en tragisk historie, men sådan fungerer loven altså.«
Der er ingen forskel overhovedet på den holdning til systemets totale og nærmest sakrale ufejlbarlighed, der ligger bag. Og truslen om tvangsudvisning er og bliver et utilgiveligt brutalt statsovergreb mod Hicaz Belek, der i princippet er lige så groft som det, hun har været udsat for af sin psykopatiske eksmand.
Henrik Dam Kristensens mekaniske automatreaktion er systempolitikerens, når systempolitikeren er værst - at Socialdemokraterne kan fastholde denne mand i en ledende rolle, fortæller desværre, hvor langt ind i partiets ledelse accepten af selv de mest afstumpede konsekvenser af en kynisk lovgivning rækker.
Pernille Rosenkrantz-Theil har udgivet en pressemeddelelse, hvor hun fastslår, at enten er Henrik Dam Kristensen blevet fejlciteret, eller også strider han mod partilinien.
Jeg har dog en svag erindring om, at Henrik Dam Kristensen også tidligere har støttet regeringens "faste og fair" udlændingepolitik.
Gad vide hvad sagen Hicaz Belek og hendes voldelige eksmand har kostet de danske skatteydere til dato, kr. 5 millioner? kr. 8 millioner?? Det kunne være interessant at få beløb på, så vil man bedre kunne forstå hvorfor at de løber tør for penge i socialforvaltningerne rundt omkring i kommunerne
Den politiske verden får tiltagende grad af ikke blot systemverden, men totalitær systemverden. Det betyder at politiske kommentarer i højere grad udformes til udbygning og stabilisering af systemets magtanvendelse, og at systemkritikere i højere grad kriminaliseres.
Der er ligeledes en tendens til at systemets ansigt - ledelse - godt kan rumme en vis grad af forskellighed, og også kan skiftes ud gennem valglignende handlinger, der giver systemets ansigt et skær af demokrati.
Men alle, der professionelt er beskæftiget med det politiske system tilhører en magtelite, et politbureau, der ikke afstår fra nogen form eliminering af systemkrititikere, selv om det undertiden sker med en vis beklagelse.
Beton har en vis hærdningstid - betonen i HDK hoved er således nået til et stadium hvor det er gennemhærdet og virkeligheden derfor er ophævet.
Han er ganske enkelt klam - S når det er værst!
Desuden skulle Jens West overveje hvad han koster - f eks mig - af kvalme!
"Det er akkurat samme indstilling som hos den teknokrat, der ville stå og glo tomt på en statsligt sanktioneret prygling i Iran eller Kina med et skuldertræk: »Fra et juridisk perspektiv skal hun prygles. Det er selvfølgelig en tragisk historie, men sådan fungerer loven altså.«"
Så øh... HVORDAN var det nu lige, du behandlede Abdul Wahid Pedersens "stening er en del af shariah"? Nåh ja! Du forsvarede denne "mekaniske systempolitiker"(Islamist)! Men jeg kan da godt se, at stening er mere acceptabelt fra et humanistisk synspunkt end en udvisning/hjemsendelse...
Med venlig hilsen
Har Dam Kristensen fuldstændigt glemt, ganske som regeringen, at der er noget der hedder "Humanitær opholdstilladelse"?
Åbenbart.
Det er blevet for nemt bare at sige at "Sådan er reglerne" selv når reglerne slet ikke er så entydige endda.
Ganske som de kvinder der er blevet handlet, tvunget i prostitution. De bliver bedt om at angive dem der har forbrudt sig mod dem, og bliver så hyttet ud af landet til en fremtid hvor de kan se frem til enten at ryge tilbage i samme situation i et andet land, eller at "organisationen" hævner sig på dem.
Danmark er et sygt samfund, der ikke længere er i stand til at se ud over flødeskumskagen til søndagskaffen.
Altså for dem der HAR råd til flødeskumskager.
Nu er EU-ansøgerlandet Tyrkiet jo et stort land, så fruen kan bare slå sig i en anden del af Tyrkiet. Hun behøver vel ikke ligefrem vælge familiens kurdiske landsby.
Jeg er i den grad enig i kommentaren. Når Henrik Dam Kristensen udtaler sig i sager om "fremmede" er jeg stærkt i tvivl om han virkelig udtrykker socialdemokraternes grundlæggende synspunkter. Men eftersom ingen i partiets top tager afstand fra ham, må han jo gøre det......
Hvorfor har man ikke udvist hendes voldelige eksmand for længe siden?
I dette (og mange andre tilfælde) skal DEN VOLDELIGE MAND UDVISES. Hvis de udenlandske mænd vidste, at de ville blive udvist på stedet, så kunne det være, at de stoppede deres voldelige adfærd mod deres koner.
UD MED DEM. Så kunne kvinderne leve fredeligt.
Men det tvivler jeg på Rune E. er enig i. Han mener garanteret, at manden også skulle have lov at blive.
Henrik Dam er fejlciteret. S SF R og Ø fremlægger nu fælleskab et lovforslag om voldsramte kvinder, det blev fremlagt i 2006, men VKO stemte i mod, nu regner man med at få det igennem. Det giver opholdstilladelse til disse kvinder der er skilt osv. Så REL tjek selv en sag før du hamre løs. tak.
Hicaz Beleks historie ER, eller vil komme til at, danne FORLÆG, for den DREJEBOG for fri adgang til det danske samfund, som ASYL-ADVOKATER har skrevet, for at OMGÅ den danske ASYL-LOVGIVNING.
Angående Pernille Rosenkrantz-Theil kan hun skride ud af Socialdemokraterne og gerne tage de dele af ENHEDSLISTEN og RADIKALE VENSTRE som i øjeblikket internt i partiet, fører sig frem på blandt andre Henrik Dam Kristensens regning! Ud med jer! I forstyrrer vores arbejde med seriøs integration.
HDK's udtalelse er en skændsel for alle, der har stemt på ham. Tænk, at vi har valgt sådanne politikere. Tænk, at Socialdemokratiet, som oprindelig kæmpede for solidaritet med de undertrykte, kan stå bag så umenneskelig en politik. Jeg stemmer aldrig mere på S.
Altså, nu gider jeg ikke høre mere om enkeltsager, og hvad muslimerne foretager sig bag hjemmets fire vægge. Det må de selv ordne. Det er slet ikke noget, som kommer os ved. Og det kommer overhovedet ikke REL ved. Det står REL frit for at tage sig af sagen. Og selv b e t a l e. REL lad være med at bebyrde hele samfundet med det. Vi har finanskrise. Der står meget mere på spil, end personsager. Hold fokus. Folks private anliggender må de selv ordne. Skatteyderne har rigeligt at se til i forvejen. STOP NU.
Henrik Dam blev IKKE fejlciteret, men fortryder / blev banket på plads.
Jeg kan tilslutte mig begrebet mekanisk systempolitiker om Henrik Dam Kristensen for mig at se er han et menneske der har mistet evnen til at sætte sig i en andens sted, en grundlæggende egenskab for at kunne bibeholde sin medmenneskelighed og sin værdighed som menneske.
Pia Bay
Den kvinde kunne have forladt sin mand og Danmark for mange mange år siden da han begyndte at udøve vold mod hende. At hun skal hjem til det land hun hører til er kun ret og rimeligt. Hun har hele tiden vidst hun ikke havde opholdstilladelse i Danmark, så jeg fatter slet ikke problemet.
Hjem til hendes hjemland Tyrkiet og langt væk fra hendes eksmand er det bedste for alle parter. Det vidunderlige Tyrkiet som titusindevis af danskere elsker at rejse til må så beskytte hende hvis der er belæg for det.
Hej HBW,
Mener du at Henrik Dam er fejlciteret for følgende:
»Jeg formoder at Udlændingeservice har gjort deres arbejde. Jeg er selvfølgelig ked af, at hun har oplevet de ting, som hun har«, siger han og fortsætter: »Udlændingeservice har helt sikkert lavet deres hjemmearbejde og undersøgt sagen nærmere. De har nok oplysninger, der beviser, at hun ikke er truet på livet i Konya«.
Journalisten tilføjer desuden:
Henrik Dam Kristensen mener ikke, at der er behov for en lovændring, der skal hjælpe voldsramte kvinder, der venter på opholdstilladelse.
Ifølge ham, virker loven som den skal.
Beklager, men i mine ører er der solid substans i RELs analyse.
HBW er en troværdig blogger. Henrik Dam Kristensen er åbentlyst blevet fejlciteret i denne sag. Dette er frygtelig dårlig journalistik. En beklagelse fra Rune Engelbreth haster.
Den kvinde er dagligt igennem 10 år blevet mishandlet af sin mand iflg. Engelbreth.
Hvad sker der lige oppe i hovedet på den kvinde hun er jo komplet idiot. Det er simpelthen ikke danmarks problem at en tyrkisk kvinde har valgt at blive sammen med sin voldelige ægtemand i 10 år ovenikøbet uden opholdstilladelse. Ingen grund til at klynke over hende.
Hvor er det hjertevarmende at se den medmennskelighed der strømmer fra en stor del af de få kommentarer der er kommet.
Det er rart at vide at man bor i et land hvor anstændig behandling af folk hvis liv ligger i ruiner er hverdagskost.
(advarsel til allergikere: produktet er fremstillet på en fabrik hvor der anvendes ironi)
Henrik Dam Kristensen er absolut ikke blevet fejlciteret, det kan alle der så TV-avisen pågældende dag bevidne.
Kvinden har så fået 2 muligheder - blive slået ihjel af sin ægtemand i Danmark, eller rejse til Tyrkiet og blive slået ihjel af mandens familie. Hvor er det sørgeligt at vi har en opposition med Villy Søvndal og Helle Thorning, der kun siger det som de tror vælgerne gerne ville høre og som de tror at der er stemmer i, Henrik Dam ved jo udmærket, at der er noget som hedder humanitær opholdstilladelse.
En kurdisk kvinde bliver mishandlet og voldtaget af sin ligeledes kurdiske mand. Dette skandaliserer kvinden i en grad så det ifølge Rune Engelbreth gør det livsfarligt for den pågældende kvinde at vende hjem. Og disse mennesker synes du ikke der er grænser for, hvormange vi kan tage imod her i landet? Hmmm
Godt nok mange kvindehadere der kommenterer.
Sagen er jo at det er REL der har forfattet teksten. Hvis det havde været Pia der havde sagt det samme, så havde piben fået en anden lyd.
Hver gang der er larm omkring en udvisningssag, tager REL automatisk og ukritisk asylsøgerens forklaring for gode varer. Det er muligt at der ligger en trist historie bag den omtalte sag, men udlændinge er ligeså gode til kynisk manipulation som alle andre i denne verden. Og udlændinge har med årene lært hvordan man mobiliserer det humanistiske nordeuropa som sidste ankeinstans før udvisning:
1)man mobiliserer pressen
2)man hævder at være i livsfare af alle mulige difuse grunde 3)det bedste er hvis man kan få et kamerahold til at filme 4-5 børn som sidder og kigger apatisk ind i en væg (alle er selvfølgelig undfanget og født i det forfærdelige flygtningecenter og er herefter blevet psykisk syge af det lange toturlignende ophold i Danmark)
@ Martin
Fremmedhad og kvindehad hænger ofte sammen.
Ja Rune, du har ret
Selv folk fra DF mener, i modsætning til Henrik Dam Kristensen, at loven skal ændres, for at sikre, at kvinder som den omtalte, ikke kommer i samme situation.
Det er beskæmmende, som medlem af Socialdemokratiet i 44 år, at ingen i partiet har taget afstand fra HDKs umenneskelige holdning.
Socialdemokraterne ligner mindre og mindre det parti jeg meldte mig ind i og som det jo er dejligt at være medlem af.
De folk, der her i bloggen ikke kan se den nød kvinden er i er kolde, ,selvglade, selvtilfredse overmætte danskere.
Hilsen
Bent Lui Nielsen
Det har INTET med at være kvindehader, hvis man synes en kvinde er idiot for at blive 10 år med en voldelig ægtemand. Voksne kvinder er vel ansvarlige for deres eget liv eller mener i nu at kvinder skal være under administration ?
Der er intet der har tvunget hende til at blive hos hendes mand for 10 år siden. Hun gik ikke fra sin mand og det kan ikke være danmarks fejl slet ikke være danmarks problem når hun ALDRIG har haft opholdstilladelse i Danmark.
Til gengæld kan det vidunderlige Tyrkiet tage sig af hende. Tyrkiet er jo et land som man ønsker at få i EU og et fantastisk land iflg. titusinvis af ferie glade danskere. At hun skal tilbage til det land hvor hun er født og har boet det meste af sit liv, har sit statsborgerskab, opholdstilladelse, kultur og religion kan da ikke andet end at siges at være iorden
Trist er det at kvinder lader deres voldelige mænd mishandle dem, men kvinder må være ansvarlige for deres eget liv og helt sikkert ikke lade et fremmed land være ansvarlig for hendes dårlige frivillige 10 årig ophold sammen med en voldelig ægtemand.
Hvis damen er selvforsørgende og har været det i langt hovedparten af den tid hun har været her, kan jeg sagtens leve med at hun bliver.
Omvendt mener jeg ikke at Danmark skal give husly og økonomisk dækning til folk, der ikke bidrager til samfundet og ej har opholdstilladelse. Men det kunne løses ved at lukke for statskassen 100 %(også kontanthjælpen) hvis man ikke har opholdstilladelse men hvor omstændighederne er ganske særlige.
Det der bare ikke må ske er at vi skal gå og brødføde alverdens folk som ikke bidrager til samfundet. Det er så naivt, dem der bare vil lukke flest mulig ind og give dem mest mulige penge for at lave mindst muligt.
Hvis Engelbreht er bare halvt så meget humanistisk som han udgiver sig for at være, og det hele ikke blot handler om et had til DF, så er her en oplagt sag
http://www.bt.dk/bttv/clip/44/7934
Vi venter spændt, datteren og mig
Den mest afstumpede konsekvens af en kynisk lovgivning er parrets blotte ophold i Danmark. Kynisk overfor den herboende skatteydere. Kynisk overfor disse mennesker der kommer hertil i troen på at vi har overskud og vilje til at give dem et sorgløst liv med 5 værelses og Bmw; Når sandeheden er en anden! At invandrere fra ikke vestlige lande ofte oplever problemer med deres ophold i DK kan vel kun overraske støtter af venstrefløjen, idet disse ikke er villige til at annerkende den kulturmæssige kløft og virkningerne heraf, når det kommer til virkelighedens integration. Ikke den der foregår oven i hovedet på en velmendende sociologi-studerende på kua med lilla ble om hovedet, men den der foregår dybt nede i det menneskelige sind, hvadenten du er født her eller i Izmir. Folk i Danmark er gennem et århundrede blevet forkælet med et "totalitært" system der har sikret underhold til samfundets svageste, på bekostning af de stærkeste. D, erfor kan det ikke undres at der gennem de seneste 20 år vrænges mer og mer ansigt, når tilsyneladende usynlige og uforstålige kræfter, forestår yderligere tilgang af disse mennesker, fra lande hvor kulturkløften er så dyb at ethvert anstændigt integrationsforsøg på forhånd må droppes. Måske disse kræfter findes hos en ignorent overklasse der underklassen udvidet fordi det har en løntrykkende effekt og de altså kan forøge likviditet i egne rækker. Måske de findes hos den humaniora-uddannede del af den offentlige sektor, der er bange for enten at fremstå ignorente eller miste deres job i udlændingeservice,jobcentre,ydelseskontorer,sprogcentre,retssystemet,fængselsvæsnet etc. etc. etc .??
Jeg taler for Ærlig Integration. Jeg mener det er moralsk nedbrydeligt for Danske Statsborgere og skatteydere at over halvdelen af indsatte i danske fængsler er udlændinge. At 70 % af invandrerkvinderne ikke arbejder. De kan for min skyld godt holde fast i deres kultur der som bekendt dikterer at manden arbejder, og kvinden passer hjem og børn, men det er svært at acceptere når hun så samtidig modtager underhold fra statskassen. Det er ikke Ærlig Integration!
Nu kan man så med rette sige: Men det går fremad!! 2`gere klarer sig stadig bedre uddannelsesmæssigt. Flere invandrere ejer egen bolig. Der knyttes nye bånd de kommende generationer imellem. Men vi må passe på at prisen for dette dejlige scenario ikke bliver for høj. Og med sagen om Hicaz Belek ER den allerede for høj. Jeg må beklageligvis sige at hende og hendes mand tilsyneladende ikke var integrationsbare. Kultur kløften var for dyb. Skyd mig blot, men nu er det sagt!! Og Nej venstrefløj... Det er ikke Danmarks skyld!! Der er ikke noget i vejen for at drømme om et bedre og rigere liv. Men bare fordi man tager til Danmark er der ingen garanti udstedt. Ikke engang for en fædrelands dansker!! Har netop her til morgen bladret i Hus Forbi; det er lidt af en øjenåbner.
Gad vide, hvordan kvinden har kunnet være i Danmark i 10 år uden opholdstilladelse? Har hun været her på et turistvisum, som så er blevet fornyet regelmæssigt?
Der er mange uklarheder i denne sag, som i så mange andre enkeltsager, som bliver taget op i medierne for at appellere til vores medfølelse.
Kvinden har tidligere søgt opholdstilladelse, men fået afslag, så det kan ikke komme bag på hende, at hun på et tidspunkt bliver nødt til at rejse ud af landet.
Jeg kan godt have medfølelse med kvinden og hendes tre børn, men sagen smager lidt for meget af spekulation i folks følelser.
@Jens West.
I de nazistiske folkeskolebøger var der tilsvarende regnestykker,.hvis en jøde kostede så og så meget - hvor mange af det og det kunne man så få for de samme penge. Dine holdninger er afskyelige.
tænk engang at man skulle opleve mig være enig med REL
men ja jeg synes hun skal have lov at blive så kan vi sende det svin af en mand til sibirien.
SÅDAN BEHANDLER MAN BARE IKKE EN KVINDE.
men ok hun er ikke dybt kriminel så skal hun selvfølgelig ud,denne sag stinker.
tune ængebræks larsens humoristiske autmatmeninger... ak ak
Jeg forstår ikke hvordan Hicaz Belek kan bo ti år i Danmark uden opholdstilladelse? Det kan man da ikke?
Det kan så være at hendes opholdstilladelse er afhængig af hans, fordi hun er familiesammenført, men det er da stadig en opholdstilladelse?
Mads Hansen: AT sammenligne de nazistiske folkeskolebøger med dette er uintilligent. Det har INTET med nazisme at gøre. Vi sender ikke disse mennesker i konzentrationslejre eller myrder dem.
Rune skriver "hendes eksmand har skandaliseret hende i en grad, der gør det livsfarligt for hende, at opsøge sin familie der bor i en kurdisk by".
Jamen, det er jo en uhyggelig kultur! Hun er blevet mishandlet af sin mand og så er det livsfarligt for HENDE, at opsøge sin familie.
Kan Rune E. da ikke se, at det er en middelalderlig kultur (religion)?? Hvor mange skal vi brødføde af dem?
Marianne Mando: Fremmedhad og kvindehad hænger sammen, skriver du. Sikke noget vrøvl!!
Hvor har du gået i skole - hvis du da har gået i skole. Det er som at sammenligne pærer med æbler. Se Peter Jensens intilligente indlæg 23:15 8. febr. og bliv klogere!!
jacob staub
"At 70 % af invandrerkvinderne ikke arbejder. De kan for min skyld godt holde fast i deres kultur der som bekendt dikterer at manden arbejder, og kvinden passer hjem og børn, men det er svært at acceptere når
hun så samtidig modtager underhold fra statskassen."
Har du aldrig hørt om 400 timers reglen som blev indført af DF udelukkende for at fratage arbejdsløse muslimske kvinder kontanthjælpen , så de må prostituere sig for ikke at dø af sult?
Hicaz har udholdt pinen i 10 aar, sammen med den psykopat af en mand, som hun var gift med (nu fraskilt) - SO ER ET BAAR UK! - Henrik Dam Kristensen er netop den idiot der gor et socialdemokratisk valg umulig - Skulle socerne vinde neste valg (Guderne forbyde det) saa vil de antagelig gore nojagtig som VK og lefle for DF. - Desverre er SF ligesaa et uduelig regerinsparti - STAKKELS LILLE RACISTISKE DANMARK.
I venstrefolk har svær ved, at gå efter bolden.Det bliver altid manden.Forsøg karaktermord, anbefaling fra venstre spindoctorer.
At udvise manden ændrer ikke ved at kvinden dermed træder ud af sit ægteskab og derfor ikke længere kan ophold sig i Danmark.
Denne og anden lovgivning er gjort juridisk uangribelig, fordi politikerne ikke ønsker at forholde sig til de enkelte sager og det smitter af på Udlændingeservice. Juraens bud på de 10 bud, absolutte og uantastatelige. Men landet er ikke større end at vi burde kunne håndtere situationen for disse mennesker fra gang til gang - også uden at geråde ud i flere selvmodsigelser end dem vi nu ser:
Loven beskytter voldsmanden i en tid, hvor regeringen og Socialdemokratiet (til dels) søger at beskytte offeret gennem strengere straffe. Ægtemandens vold er jo udøvet på dansk grund og vi kan dermed ikke forholde os udeltagende til kvindens skæbne.
Hva`be`har! Hr.Henrik Dam Kristensen giderdu lige at gentage,jeg vil meget gerne finde ud af om du er blevet rigtigt citeret.
Glimrende pointe Jens West der har. Hvor meget har Hicaz Belek og hendes voldelige eksmand egentlig kostet det Danske samfund, og hvad ville prisen for de Danske skatteydere blive, hvis hun ikke blev sendt tilbage til hjemlandet. Ville Engelbrecht være parat til at give hende husly og forsørge hende retsen af hendes liv?? Eller er det bare omkostningsfri luftning af egen godhed hans blog-indlæg går ud på?? Vi har i forvejen importeret rigeligt med Kurdere og Tyrkere, som permanent skal forsørges af den Danske velfærdsstat, og nu er de offentlige kasser altså ved at være tomme. Vi har i forvejen verdens højeste skattetryk, så der er ikke mere at hente der. I forvejen forlader de veluddannede landet p.g.a. de høje skatter.
Føj for den lede, jeg er tidligere socialdemokrat, men stemmer nu på SF!
Er det den politik I vil føre hvis I vinder valget?
Hvad siger Helle til det?
De eneste der reagerer er de konservative!
Her i Vejle har vi haft en lignende sag, hvor en ung enke og hendes 5 årige datter skulle udvises, men den er midlertidig omstødt, da hun er født i Danmark og hendes far, som døde i en bilulykke, havde opholdstilladelse!
Det er helt grotesk, at sende enlige mødre hjem til hjemlandet, som børnene slet ikke kender, da de er født og opvokset i Danmark og taler godt dansk!
Her er det barnet der har fået opholdstilladelse, og da man sjældent skiller mor og børn, kan de altså blive!
Hvor stopper disse mareridt for disse stakkels flygtninge, der er flygtdet fra krig og vold, hvorefter de bare bliver sendt tilbage?
hvis der er noge,der har had mod nogen fremmede - så prøv at spørge personalet på fx hospitalerne rundt om i Danmark. Børneafdelinger , hvor børn er indlagte, og kun de indlagte børn må spise eller få mad fra de dertil indrettede vogne, der står på gangene. Hvem er det lige, der tager fra børnene uden tanke for andre syge børn?Hvem er det lige ,der har født og ligger på stue med en anden kvinde fra ukendt land, hvis mand højlydt knævrer løs i timevis - så en ikke kan få lov til at sove sin første nat efter at have født sin første fødte? Kvinden taler ikke hverken dansk eller engelsk - så manden er også hendes tolk! Jeg er kvinde og blufærdig og ligger i en seng med nattøj på! Ovenikøbet skal jeg udsættes for krænkende tilstedeværelse af en fremmed mand, der til hver en tid kan glo på mig mens jeg forsøger at sove fra hans "højtaler" munddiare...hvor er hensynet til andre? Jeg er ikke almindeligvis ond eller hævngerrig, men alting har en grænse! Jeg savner at folk tør sige deres mening på en måde så de ikke bliver kaldt rasister eller menneskefjendske. Bare fordi man ikke kan holde ud ikke at have loiv til at sige ting, som er politikse ukorrekte! Hvis ikke vi kan få lov til det - bliver der aldrig tale om et frit samfund. Men derimod om trusler på livet og frygt for en kniv i ryggen, når man står med ryggen til!
Hvem har prøvet at tage til med toget til Hundige st.for at handle ind i Bilka? I døren ud fra stationen øverst oppe - står et par unge drenge. Nej hvor ser de hadefulde ud - intet har jeg eller mine gjort dem - alligevel mærker man en foragt for alt hvad der er dansk. Jeg bor såmænd bare i mit fædreland! Er blåøjet og har fire børn og er gift med en jyde fra et indremissionsk hjem. Det sidste kan jeg ikke gøre for,kan jeg? Altså det indremissionske hjem!!! Alting er ikke sort og hvidt. Og uanset hudfarve - får man ikke noget godt ud af at kaste med sten når man selv bor i glashus!
Der er de gode og så er der de onde - hvor er du selv? Jeg kan for egen del sige at jeg er ren - har aldrig løjet om min næste.Aldrig stjålet. Aldrig bagtalt nogen! Aldrig været misundelig! Aldrig sagt et og ment noget andet,vel`? Og så er der ham der ham der hedder "Englebræk" - mage til selvhøjtidelighed.Hvorfor tager du ikke præstekraven af idag. Det er ikke søndag endnu! Det er så trættende at høre på Tordenskjolds soldater altid. Go home. Og lad andre komme til med nogle originale selvstændige ideer til at hjælpe den siddende regering ud af kattepinen...ikke mange får den hjælp de har brug for - så hvorfor tror I at en voldsramt kvinde fra Tyrkiet skal...personligt synes jeg det er tragisk - men ingen kommer hende eller de 3 børn til undsætning. Det er der ikke PR i,vel`?
De nationareligiøses største problem er at det drejer sig om muslimer. Muslimer kan man behandle som det passer en. Og det er komplet ligegyldig om det handler om voldsramte kvinder, eller børn der er født og opvokset i DK. De skal bare HERAUUUUUUS!
Jeg er træt af at få skudt i skoene at jeg er et dårligt menneske fordi jeg ikke ser det som min pligt at redde alle muslimer der på en eller anden måde er kommet i klemme i sit eget primitive kultur mønster eller sin primitive religion. Alle jer der ønsker frelse burde søge til et land hvor vi ikke alle betaler for den byrde disse mennesker er. Mine penge skal gå til danskere ikke mellemøstens befolknings byrde. Jer tosser der ønsker at sponsorere den muslimske ekspansion skal ikke gøre det for mine penge
Rune Engelbreth du og dine er i øvrigt stadigvæk de menneskelige kakkelarker. Med jeres logik køber jeg selv ammunitionen til riflen der skal henrette mig. Hvad med at angribe den Religion og kultur som er skyld i denne kvindes problemer istedet for bare at lægge det for fødderne af danskerne men det har i vel hverken forstand eller evne til
Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.
Modtag en mail, når der er nyt på bloggen
Seneste indlæg
30. jan 2012 kl. 08.30
Bloggen skifter adresse …
24. jan 2012 kl. 13.02
Kjærsgaards forargelse over Breiviks manifest som teater
20. jan 2012 kl. 12.51
Endnu en højtuddannet skal smides ud af landet
Seneste kommentarer
4. feb 2012 kl. 08.34
"No Name: Har jeg ikke ret i, at DF høsted..."
4. feb 2012 kl. 08.25
"Poul Nielsen: Du kan stadig skrive. Politi..."
2. feb 2012 kl. 07.34
Bøger af Rune Engelbreth Larsen

FRIHED OG RETFÆRDIGHED
»Nummer Seks er naturligvis et dæknavn for Rune Engelbreth Larsen. For i sin seneste bog 'Frihed og retfærdighed - Arv og aktualitet' gør han op med visse totalitære tendenser, der i mere subtil form har infiltreret demokratiske retssamfund ... Resultatet er et mærkeligt væsen ... gennemført sympatisk i sit forsvar for den personlige frihed ...«
(Anders Engberg-Pedersen, Weekendavisen)

DANMARK ER EN KVINDE
'Danmark er en kvinde – på genopdagelse i den danske natur' er en odyssé til 30 danske naturperler i ord og billeder. Fra Grenen og Råbjerg Mile til Hammeren og Helligdomsklipperne på Bornholm har forfatteren over et år gennemrejst nogle af landets smukkeste landskaber - for første gang.
»Han gi'r os Danmark - og naturen tilbage« (Karen Syberg, Politiken)
»Fornemt værk ... fantastiske billeder« (Jens-Martin Ipsen, Berlingske Tidende)
> Uddrag og fotos fra bogen
> Bestil bogen portofrit her
Engelbreths links
HUMANISTISKE LINKS
> Center for Positiv Integration (blog)
> Center for Rets- og Politiforskning (blog)
> Det tabte land (Kjeld Hansen)
> Danmarks Løver (frihedsbevægelsen)
> Eftertanke (Jens-André P. Herbener)
> Faklen.dk (red.: Carsten Agger)
> Herbener.dk (Jens-André P. Herbener)
> Kritisk journalistik (Nalle Kirkvåg)
> Leyla Tamer (blog)
> Mardi (Flemming Chr. Nielsen)
> Modspil.dk (Carsten Agger)
> VHS (Ole Sandberg)
ANDRE SIDER AF OG MED ENGELBRETH
> Danarige.dk
> Forlaget Dana
> Humanisme.dk
> Panhumanism.com
ANDRE ARTIKLER AF ENGELBRETH
> Oversigt over månedens samlede indlæg
DEBAT-ADFÆRD PÅ BLOGGEN
> Debatregler på denne blog
Hele Danmarks Dirch...
Se eller gense de bedste klip med Dirch, oplev Nikolaj Lie Kaas fortolkning af den folkekære skuespiller, eller få den store boks med de 10 bedste Dirch Passer-film. Alt sammen til Pluspris.
Pluspriser fra 80 kr.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 80 kr.
Alm. pris 100 kr
|
|
Pluspris 59 kr.
Alm. pris 69 kr
|
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1749 kr.
Alm. pris 2130 kr
|







Loading ...




God tone i debatten
Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.
›Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR