Annonce

Langballe-karikatur, Krarups offerrolle og DF’s agurketidsdiskrimination

tekst 127 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Søren Krarup og Jesper Langballe er forurettede. Deres parti bliver hetzet af de homoseksuelle.

Langballe er blevet udstillet som en muskelsvulmende homoseksuel parade-deltager i en fotomanipuleret karikatur. Det er ‘tak for sidst’, efter at han har kaldt Copenhagen Pride 2010 for »frastødende«.

Han tilføjede ganske vist, at han også ville finde en heteroseksuel parade frastødende, men den ‘redning’ giver paradens formand, Ole Santos ikke meget for: »Der findes ikke heteroparader, hvor der kæmpes for en seksuel minoritets rettigheder til ligestilling vedrørende adoption og ægteskab. Langballes heteropointe er kun med for at få lov til at kalde homoparader for frastødende.« (B.T., 23.7.2010).

Langballe er imidlertid rystet over at blive offer for den fotomanipulerede satire og udtaler til B.T.: »Når man laver sådan nogle manipulerede billeder, så afslører man sin underlødighed. Det kan umuligt gavne de homoseksuelles sag, for der er sikkert mange lige som mig, der også bliver frastødt.«

Der kan man bare se. Langballe synes ikke, at karikaturen er morsom - den er derimod kontraproduktiv, underlødig og frastødende?

Heller ikke hans fætter griner ret meget. Copenhagen Pride »ser Dansk Folkeparti som en sygdom, der skal udryddes,« siger Krarup (Berlingske Tidende, 24.7.2010). »Det er jo de homoseksuelle, der kører en hetz mod os,« tilføjer han. Proportionsforvrængningen vil ingen ende tage.

Krarup har dog ret i en sekundær pointe, som han også får nævnt: Han har ret i, at den mail fra en DF-pressemedarbejder, der udtrykte sig patroniserende og hånligt over for homoseksuelle, ikke lovede dem ‘tærsk’ i fysisk forstand (medmindre man bevidst fejllæser den). Og der er måske heller ikke grund til at betvivle hans oprigtighed, når han bedyrer, at han ikke har noget imod homoseksuelle som sådan?

Det er imidlertid ikke alene helt hen i vejret, når han hævder, at partiet er udsat for en hetz fra de homoseksuelle, men det må dog også siges, at han virkelig har en bizar måde at kommunikere et budskab om, at han ikke skulle have noget imod homoseksuelle.

Vi taler trods alt om en politiker, der i adskillige tilfælde har langet ud efter homoseksuelles kamp for lige rettigheder, ja, som er gået betydeligt længere end dét i sine stærkt nedladende udsagn, som jeg bl.a. skrev om i et foregående blog-indlæg:

Under indtryk af spredningen af HIV forsvarede han i 1991 at »tvangsregistrere homoseksuelle« som »et selvfølgeligt selvforsvar fra samfundets side mod den uhyggelige sygdom« (B.T., 28.3.1991).

Og i 1995 fik homoseksuelle at vide, at de var ulykkelige mennesker med et handicap: »Der skal rigtig nok ikke peges fingre ad homoseksuelle. På grund af deres handicap er de ulykkeligt stillet i livet, og der skal ikke peges fingre ad ulykkelige. Men disse handicappede skal på den anden side heller ikke kræve deres handicap gjort til noget normalt og rigtigt.« (Ekstra Bladet, 23.1.1995).

Ulykkelige? Hvorfor skulle homoseksuelle være mere ulykkelige end heteroseksuelle? Det skulle da kun være i de tilfælde, hvor familie og venner eller det omgivende samfund udtrykker foragt for eller sorg over deres liv og identitet.

Men Krarups indstilling har heller ikke ændret sig i nyere tid: »Homoseksuelle er handikappede, fordi de ikke kan opfylde betingelserne for et ægteskab og skabe en familie. Derfor kan de heller ikke forlange at blive ligestillet på det område.« (Søren Krarup, Nyhedsavisen, 26.4.2007).

Politiken.dk, 21.7.2010

Det er ikke den eneste ’sag’, Dansk Folkeparti har rejst den sidste tid.

Agurketiden er jo traditionelt Dansk Folkepartis foretrukne etape. Det er her, en del andre politikere går i sommerferieskjul (Lene Espersen måske i lidt mere bogstavelig forstand end de fleste), men Dansk Folkeparti tænder automatpiloten på den fladest tænkelige strækning og håber, at medierne og vælgerne har slået hjernen fra.

Aviserne mangler forsidehistorier, tv-nyhederne savner indslag om andet end strandede hvaler og prustende cykelryttere, og så kan Dansk Folkeparti jo bidrage med at fyre op under Den Evige Muslim og lancere nye diskriminationsforslag.

Senest ønsker man den diskriminerende 24 års-regel sat op til en 28 års-regel, der under et papirtyndt dække af at skulle dæmme op for tvangsægteskaber kriminaliserer kærlighedsægteskaber.

Socialdemokraternes udlændinge- og integrationsordfører Henrik Dam Kristensen udtaler træffende: »Det er et uforståeligt forslag, for det handler jo ikke om at løse et problem. Det handler bare om at stramme skruen (…) De får aldrig nok. Hvad med 35 år? Eller hvad med 100 år?« (Politiken.dk, 25.7.2010).

Problemet er imidlertid, at argumentet med nøjagtig samme ret kunne rettes mod den allerede eksisterende 24 års-regel, som Socialdemokraterne ikke vil afskaffe: Det handler jo ikke om at løse et problem.

Det handler om signalpolitik med indvandrerne i den sædvanlige rolle som kollektivt diskriminationsobjekt. Tvangsægteskaber imødegås ikke ved at kriminalisere så bredt, at kærlighedsægteskaber ryger med.

Imidlertid har Dam Kristensen ret i, at Dansk Folkepartis forslag er et letgennemskueligt stunt. Det skinner da også igennem med al tydelighed af Kristian Thulesen Dahls bemærkning om, at partiet kræver en 28 års-regel som pris for at have stemt for regeringens økonomiske genopretningspakke: »Noget for noget.«

Der er jo ikke tale om skyggen af behov for en ændring af loven, og der er heller ikke engang tale om en forhandlingssituation i forbindelse med udlændingeloven, endsige en forhandlingssituation i forbindelse med nogen som helst anden lovgivning.

Der er ene og alene tale om, at Kristian Thulesen Dahl midt i sommervarmen har fået den fikse idé, at kræve ‘betaling’ for DF-stemmer (med tilbagevirkende kraft), for der er intet som helst reelt rationelt ræsonnement bag at slynge ‘28′ år ud - bortset fra den tanke, at der er stemmer i at diskriminere indvandrere for diskriminationens skyld.

Længere er den ikke, og kombinationen af de to fætres forargelse over ‘de homoseksuelles hetz’ og Thulesen Dahls platte skud fra hoften (gen)fortæller i al sin enkelhed nøjagtig, hvilken kombination af virkelighedsfjern forurettethed og beregnende kynisme der driver værket i partiet.

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR

KOMMENTARER

 
 
BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på Politiken.dk
Læsernes kommentarer 127
Af peter Efternavn*g 20:18 25. JUL

Rune er du vågen?

For i løbet af no time er din blog fyldt med de sædvanlige indlæg om "bare se hvad muslimerne laver" ...

Du svarede ikke på mit forslag, i din sidste eller næstsidste blog, om at rydde op og holde indlæggene fast på bloggens emne, for at undgå det efterhånden standardiserede ævl, der fremkommer.

Du bestemmer natrligvis selv, hvordan du kører din blog, men indtil videre har den jo blot været et sted hvor DF-bøller i bedste BZ-stil kan kaste verbale mursten ind i debatten, som der så er ingen der egentligt gider at følge, på nær de faste sadomasochister. Og sådan har det jo været i årevis.

Skal det fortsætte eller får vi at se en "new and improved" udgave, som holder sig til emnet?

Af kim petersen 20:45 25. JUL

..Har egentlig i DF `s snart 10-årige"regeringstid", ofte undret mig;

Ikke så meget over DF- dem har jeg gennemskuet forlængst: Fremskridtspartiet minus 10 % af retorikken -men derimod over de borgerlige regerings partier og at de har villet være bekendt at basere deres regering på et SÅ usselt menneskesyn...

Men øjensynligt målet: regeringsmagten,som helliger midlet: fornedrende menneskesyn- og behandling.

FØJ borgerlige Dk.

Af Carsten Agger 22:09 25. JUL

Til Peter "Efternavn": Jeg tror ikke, Rune Engelbreth har tid til at læse alle kommentarer på bloggen, og du kan derfor ikke regne med, at han ser dine forslag.

Jeg tror slet heller ikke, han eller andre har tid til at moderere debatten, så den holder sig til emnet. Det ville desværre nok være et fuldtidsarbejde, mere eller mindre, indtil de værste trolls var kyset væk.

Af hansen hansen 22:48 25. JUL

Det er et forsøg på at få udlændingepolitiken manet frem igen og så håber DF på, at bl.a.Socialdemokraterne "dummer" sig og "afslører" , at de slet ikke vil den stramme udlændingepolitik alligevel. Plat og Uintelligent og hold k... hvor er jeg træt af DFs snak !!!

Af L. Rasm. 22:58 25. JUL

Ja, når DF ikke kan finde på andet så trækker de BURKAKORTET, det er simpelt hen for ynkeligt og gennemskueligt, men mon ikke de fleste har gennemskuet DF.

Af michael hansen 06:23 26. JUL

DF har slet ikke brug for hetz fra de homoseksuelle det sørger REL ganske glimrende for hehe
jeg tror ærlig talt DF er blevet et mindreværskomplex hos REL tænk hvis DF ikke eksisterede hvad hulen skulle han så lave.

Af J. Mathiasen 06:42 26. JUL

Analogi med etapeløbet i Frankrig er meget morsom. Bjergetaper og højder i det hele taget er ganske rigtigt ikke noget for Dansk Folkeparti. Man kommer til at tænke på et par af Henrik Pontoppidans historier, herunder Isbjørnen.
Det er også morsomt, når DF nu annoncerer, at dansk indvandringspolitik står ved et afgørende punkt. Det skulle det gerne blive ved valget i 2011, så VKO-epoken langt om længe holder op.

Af Klara Hansen 07:25 26. JUL

Nu har disse fætre samt Dansk Folkeparti på skift forfulgt og karikeret den ene gruppe danskere efter den anden i mange år. Ja i ganske mange år udfra devisen , hvad vi ikke forstår , skal vi nok forklare og fordreje. Propagandaen fra disse 2 har været massiv og bakket op af mennesker, der kun ønsker, at forvandle Danmark til en diktatur-og politistat, som kan misbruges af magthaverne.
Glistrup startede projektet og fætrene fortsatte det.
Men hvilken ballade , når de smager deres egen medicin. Fint at Danmark snart bliver fri for deres usympatiske indslag . Godbye fætter guf og fætter fra jylland . God pension.

Af Jan Hansen 07:41 26. JUL

Det er noget uheldigt, at Rune skyder på 24-årsreglen ("Tvangsægteskaber imødegås ikke ved at kriminalisere så bredt, at kærlighedsægteskaber ryger med.") netop i dag, hvor det kommer frem, at indvandrerkvinders fertilitet er faldet fra 3,4 til 1,6 i løbet af de sidste 20 år - dvs. en generation. Faldet er ifølge Garbi Schmidt, seniorforsker og ph.d. i islamiske studier ved SFI, en følge af en bedre integrationsproces - herunder bl.a. pga. 24-årsreglen, tilknytningsreglen og strammere familiesammenføringsregler:

"Hun mener desuden, at de strammere regler for familiesammenføring med en udenlandsk ægtefælle – 24-årsreglen og tilknytningskravet – har skubbet på udviklingen. I fjor viste en undersøgelse fra SFI, som hun stod bag, at en del unge med etnisk minoritetsbaggrund udskyder ægteskabet som konsekvens af netop de regler."

Manu Sareen, integrationskonsulent og medlem af Københavns Borgerrepræsentation for Rad. Venstre, roser regeringens indsats gennem de seneste 10 år:

""Der har igennem mange år været – helt stille og roligt – både et oprør blandt minoritetskvinderne og en voldsom brydning af den sociale arv, som vi ikke har set lige tidligere. Regeringen har været supergod til at understøtte den udvikling med projekter, mentorordninger og så videre. Der er ingen tvivl om, at det her er en af de frugter, som Integrationsministeriet kan plukke og være stolt af," siger Manu Sareen."

Sareen kommer også ind på, at ændringer i immigrationsmønsteret kan spille ind i og med, at mange af de kvindelige immigranter fra ikke-vestlige lande i dag kommer fra bysamfund, hvor fertiliteten er lav. Tidligere kom de fra landet.

Nu er Rune så ikke den eneste, der har gjort i nælderne i denne sag. DFs krav om, at 24-årsreglen ændres til en 28-årsregel, fremstår i lyset af nyheden om den faldende fertilitet, som et totalt unødvendigt, ja direkte velfærdsnedbrydende forslag i og med, at en så lav fertilitet ganske enkelt er skadeligt for Danmarks fremtidige udvikling.

Med så lave fertilitetsgrader kan vi ganske enkelt ikke opretholde velfærdssamfundets nuværende niveau på sigt, da der vil opstå ikke bare mangel på kvalificeret arbejdskraft, men i det hele taget en mangel på arbejdskraft.

Dertil kommer, at en hævelse af alderskravet fra 24 til 28, naturligvis vil forøge generne for de par, der har set sig nødsaget til at slå sig ned i Sverige og Tyskland mhp. senere indvandring til Danmark. Tværnational regional integration er positivt for alle parter - men kun når det sker ad frivilligehedens vej.

(http://www.berlingske.dk/danmark/24-aars-regel-har-skabt-pendleraegteskaber)

Mht. d'herrer fætter Søren og fætter Jesper, mener jeg, at de - undskyld udtrykket i denne forbindelse - ligger, som de selv har redt. Med deres udfald og ytringer vedr. homoseksuelle gennem årene og navnlig gennem de seneste dage, har de gjort sig selv til lette ofre for latterliggørelse.

Af Jan Hansen 07:44 26. JUL

Og så smuttede der lige en kildeangivelse - nemlig linket til artiklen om den faldende fertilitet blandt indvandrerkvinder:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/374898:Danmark--Indvandrerkvinder-foeder-nu-faerre-boern-end-danske-kvinder

Det er ganske interessant læsning.

Af Mik Andersen 08:26 26. JUL

Sålænge det stadig flyder ind med uintegrerbare eller svært integrerbare og ikke mindst dyre velfærdsindvandrere er der behov for at stramme op i reglerne for udlændinge. Jeg har masser af andre forslag til VKO. Fratagelse af statsborgerskaber til udlændinge ved kriminalitet og socialt bedrageri. Straks domme og lynudvisninger. Kræver det at vi ikke lever op til alle de 117 forskellige FN konventioner om ditten og datten, så må det være prisen for igen at kunne bestemme i vore eget land. Nu er det snart på tide at danskerne får deres land tilbage.

Af Bjarke Hansen 08:38 26. JUL

Hvis det, som det fremføres, er et problem, at fertiliteten er for lav, er det vel ikke noget at være stolt af, at være homoseksuel. Så meget mere, som der ikke er tale om et bevidst valg, men en variation, som man ikke har indflydelse på.

Af Bjarne Hansen 09:25 26. JUL

Da jeg vågnede i morges, ville jeg overraskes med et indlæg om DF på REL's blog - og det blev jeg!

Af Tom Romdal 09:28 26. JUL

Mik Andersen skriver:
"Fratagelse af statsborgerskaber til udlændinge ved kriminalitet og socialt bedrageri."

Det er tydeligt at somme ikke aner hvad de selv skriver når først fråden for overtaget. Mik Andersens sætning giver ingen mening, kun hvis man erstatter ordet "udlændinge" med "muslimer", "sorte" eller "jøder" begynder den at være logisk forståelig for andre mennesker.

Af Peter Jensen 09:29 26. JUL

Selvfølgelig er der intet diskriminerende i at sortere blandt nationaliteter der er uønskede i Danmark. Når man ved hvilke nationaliteter / religiøse tilhørsforhold der er uintegrerbare i Danmark og udøver massiv kriminalitet, så er det klart at et land skal have lov til at sortere. Landet har ikke bare lov til det men pligt til at beskytte samfundet og den danske nation mod disse nationaliteter. Det står frit for ægtepar at finde et andet land f.eks Pakistan, Iran, Tyrkiet, Marrokko, Libanon eller Irak at slå sig ned i alt efter ægtefælle`s nationalitet. Danmark har taget deres andel af fremmede fra disse lande og det har ikke medført andet en katastrofe, det er vist på tide at folk der ønsker en ægtefælle fra disse lande flytter til disse lande og bosætter sig !

Af Tom Romdal 09:30 26. JUL

I øvrigt, tak til Jan Hansen for henvisningen. Det rimer jo meget godt med de oplysninger som kom fra Danmarks Statistik (sidste år?), at selv i 2050 vil der kun være meget ret få indvandrere og efterkommere af indvandrere i Danmark. Altså ingen nydansker"bombe".

Af Steffen Nielsen 09:47 26. JUL

Hvis der skal så lidt til at Krarup føler sig forfulgt og hetzet, blot fordi han bliver karrikeret, så kan man undre sig over, at han gladeligt aktivt deltager i diverse former for "hån, spot og latterliggørelse" af andre befolkningsgrupper, hvad enten de så er muslimer, homoseksuelle, jøder, andre præster, efterlønsmodtagere, diverse forældre og mange mange andre.

Af Camilla A. 09:48 26. JUL

@Mik Andersen - helt enig! Hvis man som udlænding kun skal ligge til last for samfundet ved at være social bedrager eller kriminel har man ikke noget at gøre her! - der er dog også mange der klarer sig udmærket. dvs. nemlig dem der kan se muligheder ved at forene det at være muslim med at leve i Danmark.

Af Jan Hansen 09:48 26. JUL

@ Tom Romdahl:

Det kommer vist an på, hvad man lægger i "nydanskerbombe"-begrebet.

En del af den mangel på kvalificeret arbejdskraft, vi kommer til at opleve i de kommende år, skal jo bl.a. hentes ind via indvandring.

Af Ka ENielsenfternavn* 10:19 26. JUL

Det er godt man ikke er jøde for så havde man ikke ret til at gå flere steder i DK hvor udlændingene er i flertal. Det er desværre den virkelighed vi har i DK pt. Hvem er tolerant??? Ikke det klientel som Rune E Larsen mænger sig med.

Af Ole EfternPedersenavn* 10:45 26. JUL

Jeg synes, at det er tankevækkende, så meget sortebrødrene Krarup og Langballe interesserer sig for homoseksualitet. Hvad er det mon, der drager deres interesse? Jeg spørger bare - det falder mig ikke ind at antyde noget som helst om latent homoseksualitet hos d'herrer.

Af Morten Efternavn* G 11:42 26. JUL

Intet nyt fra Jammerdalen. DF sidder stadig tungt på borgmesterposten i Offerstrup. Klynk og piveri står øverst på dagsordenen og evnen til at kunne tåle, hvad man selv udsætter andre for, er en by i Rusland.

Af Jesper Jakobsen 12:03 26. JUL

Det er komisk så meget som DF fylder i Runes bevidsthed - hvis man prøver at tage et lille kig på historikken i denne blog kan man se Runes fråde hver gang han kommer til tasterne for at svine DF til, og det er MEGET ofte.

Det er en plade der kører i den samme rille igen og igen.

Der er masser af grund til at kritisere magtens folk - men tænk hvis Rune i stedet for altid at være kritisk kunne være konstruktiv løsningsorienteret. det er så nemt at kritisere -men som det eks er dokumenteret i bloggen af Jan Hansen, så er det altså et faktum at regerings politik har virket, også selvom den er hård.

Men at vende blikket den anden vej og bare insistere på at brokke sig konstant som REL - det er jo totalt ubrugeligt.
Det er også derfor man lytter til en som Manu Sareen der er så stor en politiker at han kan rose regeringens indsats selvom han er politisk modstander - ingen REL-automatreaktion der.

Af Søren Efternavn*G 12:18 26. JUL

Intet nyt fra Jammerdalen. Socialist-segmentet sidder stadig tungt på borgmesterposten i Offerstrup. Klynk og piveri står øverst på dagsordenen og evnen til at kunne tåle, hvad man selv udsætter andre for, er en by i Rusland.

Af Søren Efternavn* G 12:20 26. JUL

Intet nyt fra Jammerdalen. Socialist-segmentet sidder stadig tungt på borgmesterposten i Offerstrup. Klynk og piveri står øverst på dagsordenen og evnen til at kunne tåle, hvad man selv udsætter andre for, er en by i Rusland..

Af Kris Hansen 12:27 26. JUL

Det er godt at der er nogen i dette lille forskrækkede land der udstiller DF's arrogance, fobier samt racistiske virke GANG på GANG!!!!

Af Dr. Dampe 12:40 26. JUL

DF er i virkeligheden ikke et parti men en udemokratisk gruppe der ikke kan undgå og tåle en sammenligning med Europas fortid .DF ER OG BLIVER NATIONALSOCIALISTER

Af Kris Hansen 12:51 26. JUL

Jamen lad os da også straks udvise Engelske, Italienske osv. back-packers der sover i vores parker (Dem har jeg mødt mange gange i KBH) ligesom vi udviser unge Romænske EU BORGERE når de får en bøde på 25,- for at overnatte i en park i KBH ;)

Af Søren Rasmussen 13:00 26. JUL

Kris - I only say this once - læs hvad jeg skriver - i stedet for at læse hvad du tror jeg skriver!

Det andet er en dårlig vane....

Af Morten Ørum 13:13 26. JUL

Ja hvad er det egentlig du skriver, kan du ikke lige koge det ned til noget man gider læse / kan forstå?

Af Nis Bech 13:28 26. JUL

Enig med REL i, at DF udnytter "agurketiden" til at markere sig. Og de er desværre med tid at sætte den værdipolitiske dagsorden, så vi kommer til at diskutere uvæsentlige problemstillinger.
REL tag nu og sætte en dagorden, hvor vi kommer til at diskutere den sociale deroute i DK. - Eller den militære deroute i Afghanistan.

Af Jesper Jakobsen 14:05 26. JUL

Selvfølgelig skal man kunne smide omrejsende stjældende/støjende vagabonder ud af sit land - det er jo absurd af hævde andet.

Ligesom du kan smide ubehøvlede gæster ud af dit eget hjem, kris.

Af kim petersen 14:27 26. JUL

Hr. Jakobsen... nogensinde hørt om menneskerettigheder...???!!

p.s. evt googl den !!!

p.p.s til orientering: den private ejendomsret, herunder privat ejendom, adskiller sig fra et land.

Bare til orientering.....

Af Ole Hansen 14:29 26. JUL

Hvis Krarups og Langballes nye udtalelser skal forstås som kærlighed til homoerne og deres sag, tør man ikke tænke på, hvordan had ville blive formuleret!

Krarup virker fast besluttet på, at gentage sit budskab indtil han opnår status som martyr. Og han er et tålmodigt menneske.

Også blandt de homoseksuelle selv er der nogle der kapitulerer over for DF's "charmeoffensiv".

For nylig var Jim Lyngvild modeekspert fra EB ude at sige:

"Jeg har fundet ud af, hvor snæversynet og farvet jeg har været. Jeg burde som homoseksuel være uenig med Pia, fordi hun er imod, at homoseksuelle skal giftes i en kirke og imod at homoseksuelle skal have lov til at adoptere. Men hvorfor skulle jeg være det? Det er jo hendes holdning. Pia vil jo heller aldrig sige til mig, at sådan skal du ikke mene. Hun vil jo altid lade mig have min holdning."

Kilde:

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1370753.ece

Men kunne han så ikke lige så godt være venner med Asmaa Riyad Abdol-Hamid eller Abdul-Wahid Pedersen? I teorien: Jo. I praksis sker det jo ikke.

Er der ikke nogen ende på hykleriet? Krarup og Langballe vil omklamre homoerne. Og nogle homoer vil omklamre DF. Med henvisning til, at man være venner med alle. Direkte adspurgt ville Jim Lyngvil ikke være venner med undertegnede. For stiller man spørgsmålstegn ved DF's reelle intentioner bliver man betegnet som værende "indskrænket".

Men spørgsmålet er: Hvem får mest ud af timingen, når Lyngvild bedyrer sine følelser for Pia Kjærsgaard. Artiklen kom i EB umiddelbart efter partiet sammen med regeringen havde sagt nej til at støtte lovforslaget om homoægteskab i Folketinget. Gik Lyngvild ikke bare DF's ærinde?

DF's pressehåndtering bør vække respekt i alle de andre partier: Formår man ikke at fremlægge en politik i Folketinget, der kan tåle at blive fremlagt for vælgerne, så skal partilederen bare deltage i reality-programmer sammen med en celebrity repræsentant for den gruppe, hvis sag faldt til jorden med et brag!

Og hvis partiets politik ikke slår an hos homoerne - selv Lyngvild tør ikke direkte forsvare, at lovforslaget faldt - så kan de, der så ofte før har tordnet imod homoerne blot fremlægge det som et martyrium, når der er skeptiske miner blandt en del af homoerne over DF's deltagelse i Priden!

Men heldigvis for DF er fremmedhadet stærkt hos en del homoer - og andre - og alle de ubelejlige spørgsmål man kunne stille bliver druknet i mere eller mindre racistiske retorik lige så snart nogen stiller spørgsmåltegn ved DF's politik.

Af michael hansen 15:06 26. JUL

det er egentlig lidt sjovt at REL falder så meget over DF på dette punkt de er jo langt fra de eneste for hvem homoseksualitet er unaturligt.f.e.k.s greenlane moskeen i birmingham hvor imamer mener homoseksuelle skal dræbes det er velkendt inden for islamiske kredse at homoseksuelle er udskud af værste slags.
så hvorfor ikke komme med kristik af dem osse REL.
i bibelen er homoseksualitet osse en vederstyggelighed
dog elsker den bibelske Gud stadig osse dem som mennesker.
nu er det jo heller ikke nogen hemlighed at REL bestemt ikke har meget til overs for kristendommen så der ville der være rig mulighed for osse at dømme de kristne.
jeg tror simelthen REL har et komplex over for DF gad vide om han kan sove om natten når han hele tiden skal finde nye ting at anklage dem for.

Af T. Hansen 15:40 26. JUL

Han burde fokusere på det positive, når de ooooonde homoer driller: I det mindste gav grafikeren ham ikke burkini på...

Af kim petersen 15:48 26. JUL

KUnne det må være fordi det er et intolerant , fundamentalt menneskesyn som herboende muslimer er flygtet fra..?

Blot for at komme her til Dk hvor et nationalistisk styre, orkestreret af Pia`s flok, hersker...?!

UANSET hvad : Dansk Folkeparti er et højre-nationalistisk parti med intolerance og fremmedhad som eksistensgrundlag....

Men nu er det snart slut..Gud bedre det..

P.s. REL behøver såmænd ikke "finde nye ting at anklage dem for"

Nationalisters blod er opvarmet i sommervarmen og landsbytosserne taler over sig...TAK:

Af kim petersen 15:54 26. JUL

.."må"= måske...

Af michael hansen 16:00 26. JUL

kim petersen skrev
KUnne det må være fordi det er et intolerant , fundamentalt menneskesyn som herboende muslimer er flygtet fra
fortæl det til de kristne i muslimske lande makker!!!!!!!!!!!

Af kim petersen 16:09 26. JUL

JA..!

to ting;

1. herboende muslimer billiger netop ikke disse styrer og flygter fra dem. Disse styrer haar jo for h ... forfulgt dem. De flygter jo ikke fra deres egne skygger,vel...

2.De er flygtet til vores kristne land NETOP fordi de ikke har det syn på kristne som styret i de lande de flygtet fra...!

"beklager" det er SÅ logisk og dermed undergraver dine, og DF `s, forkvaklede tvangsforestillin-ger.

Af Dr. Dampe 16:32 26. JUL

Dansk Folkeparti er den parlamentariske del af DNSB

Af michael hansen 16:37 26. JUL

2.De er flygtet til vores kristne land NETOP fordi de ikke har det syn på kristne som styret i de lande de flygtet fra...! ja du er klog og temmelig naiv!!!!!!
jeg ved fra flere tidligere muslimer her i landet at selv i dk kan det være farligt at konvetere fra islam til kristendommen kender en kirke i odense hvor de fleste er fra iran og flygtet til dk og så osse her er blevet truet på livet og i den kirke må der ikke filmes under dåb netop p.ga frygten for muslimer så undersøg lige tingene først inden du begynder med sådan noget bavl.
har via mit job talt med flere tidligere muslimer som er konveteret efter de kom til dk og de frygter stadig for muslimer HER I DK

Af MICHAEL HANSEN 16:49 26. JUL

kim petersen jeg har sjældent mødt så stor naivitet
jeg er ikke DF bare for lige at få det med
hvorfor tror du jøder ikke tør skilte med at de er jøder på nørrebro?nej det er ikke p.g.a etniske danskere
du aner tydeligvis ikke noget som helst om islam
f.e.k.s at muhammed selv sagde enhver som forlader islam skal dræbes
prøv lige at læs sura 9,29
enten vil du ikke se virkeligheden i øjenene eller så lever du simelthen som REL i en anden verden end vi andre.
JEG ER RYSTET OVER DIN UVIDENHED.

http://politiken.dk/indland/article960389.ece
jeg ville ikke bliver overrasket hvis du siger det er hendes egen skyld eller at hun lyver.

Af Helten Daggert 17:02 26. JUL

hvorfor er det agurketid hele året rundt for Rune..

Af T. Hansen 17:10 26. JUL

@michael hansen, vores land er ikke kristent. I Danmark adskiller vi stat og religion.

Af peter Efternavn*Olesen 17:12 26. JUL

Og så voldtager de også. Ikke sandt Rune?
Men tage i vold, voldtage, har mange former. Vold=magt har intet med sex at gøre.
Det oprindelige nordiske ord "Valdtikin" betyder at nogen har overtaget magten. Voldsherredømme er uden skel.
Når en tager magten og råderetten over en anden, enda fra undfangelsen, så er det voldtagning i ordets egentlige forstand. Tillukkede børn og kvinder er mentalt voldtagne, mens de tvangsgifte er fysisk ditto. Så enkelt er det.
Og voldtageren er altid muslim. Men hvem skal så mon i spjældet: Voldtageren eller den der råber: voldtægt!Sæfølig Langballe.
Og så er det hele DF´s skyld, for, hvor ville jorden ikke være grøn uden DF... Og pineligt kloge Rune Engelbreth Larsen arbejdsløs.

Af michael hansen 17:29 26. JUL

http://www.forfulgt.dk/
kim petersen skrev.


2.De er flygtet til vores kristne land NETOP fordi de ikke har det syn på kristne som styret i de lande de flygtet fra

er det dem her du tænker på er du virkelig så naiv så du tror de tænker anderledes om kristne bare fordi de kommer til dk.
det er jo ikke styret der er tale om her men ganske almindelig muslimer ,som forfølger kristne i de lande.
hvorfor tror du kristne lande allerede allerede 100 år efter muhammeds død stort set var eroberet af muslimer tror du virkelig det var med slikkepinde de overtog de kristnes områder.

http://www.futura-dtp.dk/SLAG/Krige/MuslimskeErobringer.htm
tror du koranen har ændret holding til i dag FORGET IT.

Af Jørgen Madsen 17:42 26. JUL

Jeg er stadig imponeret over DF. Hvordan lykkes det altid for partiet at få spalteplads, hvor der faktisk ikke nogen pladser er. Er VI lette at få op i det røde felt?
Lad dog DF sejle sin egen sø. Det kan ikke interessere mange danskere hvad DF spinner sammen her i varmen. Lad dem sejle deres eagen sø. Tak.

Af kim petersen 18:29 26. JUL

..Lær at stave til "konvertere"....

og JA... selvfølgelig er der osse "smuttet nogen igennem" som har det fundamentale syn på Islam...MEN s æ d va n li g v i s vil en fundamental muslim SQ da ikke flygte til den KRISTNE verden...de bliver da i deres muslimske regimer....

Er du iøvrigt bekendt med,AT mana skal være forfulgt for at få flygtningestatus her i Dk OG at vi nærmest har Europas skrappeste flygtningelovgivning...

Eller abstraherer du bare herfra.... som DF?!

Af michael hansen 19:04 26. JUL

som jeg sagde før du er temmelig naiv og når du ikke kan komme med fornuftigt svar bruger du bare DF kortet du er virkelig et geni.
http://video.google.com/videoplay?docid=2515587181120245843#
fundementalister bliver selvfølgelig i deres egne lande og kunne ikke drømme om at komme til vesten.
hvor tror du det her er optaget,NEJ ikke i saudi arabien men i england hvad tror du der siges i danske moskeer er du da virkelig så naiv.
i england viser en undersøgelse blandt muslimer at over 40% af dem ønske den islamiske sharilov indført
i stedet for den engelske lov.
jeg tror mere og mere på at det er dig der abstraherer fra virkeligheden.
og så lige en ting til for dig er alle DF ere racister osse selv jeg der ikke engang stemmer DF
men jeg ser dog IKKE ALLE muslimer som fundementalister.

Af Tom Romdal 19:47 26. JUL

@ Michael Hansen
Hverken Bibelen eller imamen fra Birmingham sidder pt i Folketinget. DF sidder derimod i Folketinget og presser deres undertrykkende lovforslag ned over det danske folk, ikke mindst homoerne. Og det er værd at gøre opmærksom på og debattere, så partiet kan få nogle tæsk ved næste valg. (Ordet "tæsk" er hentet fra DFs nyere kommunikationslære)

Af michael hansen 20:01 26. JUL

SÅ STEM DEM UD.og dog så ville REL jo ikke have nogle at være fornærmet over
SF sidder der osse eller hvad med de radikale eller endnu bedre kommunisterne fra enhedslisten pest eller kolera.
ps:jeg gider slet ikke stemme da politikere fra både højre og venstre er pampere de fleste af dem.

Af Kris Hansen 20:14 26. JUL

Racister! Luft den indre svinehund - som glammer! EL rulez.....

Af Morgen Efternavn* G 20:16 26. JUL

Så; I er stemt hjem allesammen. Hjem og glam...

Af Kris Hansen 20:18 26. JUL

sensur

Af K.B. Andersen 20:20 26. JUL

islam er frdens religion, fat det dog, rasister!

Af Jan Ladefoged 20:56 26. JUL

KIM!!!!! Kast ikke med sten når du selv bor i et glashus!

Islam er ikke med stort når det står midt i en sætning
DK staves med to store bogstaver
Sgu staves ikke med q.

Selvfølgelig er der fundamentale muslimer her, ellers er du da stæreblind eller enormt uvidende, hvilket din sproglige forståelse også vidner om.

Af Ali Hasan 22:14 26. JUL

Df´erne er en flok vandrende stakler, de lever i deres egen lille snæversynet verden, og med en forstilling om at Danmark en skønne dag bliver hovedstaden i IKEA...
DF er desperate og lever i angst for store stygge farlige muslimer en dag spiser lille Danmark.
Df er en skændsel for Danmark, og de folk som stemmer på dem, er uvidende og snævnersynet mennesker.
Jeg som herboende muslim og nydansker må minde de stakkels DF vælgere om at 40 procent af den europæske befolkning bliver muslimer idet at muslimer generelt føder flere børn..

hmmm.. DF kan meget, men de kan ikke stoppe islam så

Af Steffen Nielsen 22:27 26. JUL

Jeg tror ikke, at man skal bekymre sig for om REL ikke har noget skrive om, hvis DF og diverse xenofober ikke eksisterede. Så interessante er DF'ere heller ikke, så nogen ville bruge hele deres vågne tid på dem. Dette vil jo nok skuffe nogen.
Med mit kendskab til Rune Engelbreth, så ville han altid kunne finde ting, der burde tages op til en kritisk analyse.

Det er derimod meget interessant, at DF'ere herinde gang på gang snakker om ytringsfrihed og retten til at "håne, spotte og latterliggøre". Pia Kjærsgaards ret til at udtale, at muslimer formerer sig som kaniner, Søren Espersens ret til at sammenligne Ole Sohn med nazister, Søren Krarups antisemitisme og udtalelser om homoseksuelle som handicappede.
Når det så kommer til at efterhånden temmelig mange sammenligner DF med nazisme, og her kan nævnes flere borgerlige politikere, diverse karrikaturtegninger af DF-politikere med eller uden naziuniform og senest Jesper Langballe som en flot maskulin homoseksuel, så er det underlødig hetz mod et demokratisk parti.
Jeg synes, at det er hykleri i allerhøjeste potens, og jeg fatter ikke, at disse DF-talebanere ikke selv kan se det.

Af Carsten Munk 23:38 26. JUL

Citat Rune Engelbreth "Der er jo ikke tale om skyggen af behov for en ændring af loven".
Mon ikke den enorme forsørgerbyrde, volden og hadet vi møder dagligt fra de mellemøstlige indvandrere udtrykker bare et lille behov for at ændre loven?

Af Anders Bo 05:21 27. JUL

Det er ikke altid særligt rart, at sidde på 1. parket, når det socialrealistiske totalteaterstykke hedder "Vrangforstillinger og Virkelighedsfornægtelse". Behjertede mennesker på Politiken burde sørge for, at REL får den hjælp, han har brug for!!!

Af Kris Hansen 07:43 27. JUL

Racister!

Af Jens Vejmand 07:49 27. JUL

Kommer der ikke et nyt indigneret blogindlæg om muslimer og DF i dag?

Af kim petersen 08:08 27. JUL

Anders BO, så skrid ud af "teatret".

Af Tim Rask Johansen 08:27 27. JUL

Alle regimer har en ende og DF vil snart møde deres.

Af Janus Pedersen 08:29 27. JUL

Landsbytosserne har fået for meget sol.

Af Tim Rask Johansen 08:30 27. JUL

Kim Petersen du er plat. Ideen er ikke at lege skolelære når folk skriver indlæg og belære om deres stave- og kommafejl.

Det handler om deres indhold.

Klovn!

Af Jens Jørgensen 10:02 27. JUL

Imam Omar Bakri Mohammed:

"Hvis han ikke siger undskyld, så kan han se frem til, at unge muslimer angriber ham fysisk"

Og hvem er nu denne sagesløse person, der såfremt han ikke siger "undskyld", kan se frem til at blive smadret af "unge muslimer"?

Det er såmænd den kendte engelske TV-vært, Jeremy Clarkson der på spørgsmålet:

"Hvad kan distrahere dig i trafikken?"

Svarede:

"Kvinder i burka"

DERFOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Af Kris Hansen 13:00 27. JUL

Så galper og glammer racisternes deres frådende halsgivning ud igen. Socialister og Racister er et fedt!

Af kim petersen 13:39 27. JUL

..Når manden påberåber sig bekendtskab til mange muslimer der har KONVERTERET til kristendommen-hvilket i sig selv lyder dubiøst, JO så er det relevant om manden kan stave til begrebet!!

Ja handler om indhold-men det havde det heller ik`!

SELV-klovn. p.s. tag selv stavekursus.

Af Jesper Jakobsen 14:28 27. JUL

www.weekendavisen.dk/smarticle/view/1

Typer som Kris Hansen og salo burde sætte sig ind hvad det er der sker med lande der åbner grænserne op og ikke bekæmper indvandring.
Vores problemer i Danmark er groteskt nok nærmest småting af hvad der foregår i Sverige - Det sverige der jo er forbilledet for den "humanistiske" fløj som vil have så lempelig indvandring som mulig.

Tænk sig - dette sverige som ikke har et DF, som holder anti-indvandringsdiskussionerne helt ude af mediebilledet - har langt værre problemer end Danmark med indvandring.

Jeg er satame lykkelig for at vi ikke har svenske tilstande i Danmark - og jeg fatter ikke at der stadig findes folk der kun tænker på at kritisere de begrænsninger Danmark har indført og er fuldkommen ligeglade med konsekvenserne af et Danmark med mere mellemøstlig indvandring.

Men Ok - I bor formentlig i sikker afstand af disse ghettoer, og ævler løs på et idealistisk grundlag uden nogen føling med virkeligheden. Det er den eneste forklaring.

Af michael hansen 14:31 27. JUL

Kris Hansen TILLYKKE JEG VIDSTE IKKE DER VAR OVER 100.000 NYNAZISTER I DETTE LAND.
vidste du foretsen at hitlers mein kamph er den mest solge bog i flere mellemøstelige lande det er nok DF ere der har være dernede og købe den tror du ikk.

Af Kris Hansen 17:06 27. JUL

Du er en af dem der snart er UØNSKEDE i Danmark Michael Hansen.

Af michael hansen 17:24 27. JUL

Kris Hansen ja tak jeg vil gerne flytte og helst til spanien og barcelona kan du låne mig nogle penge til at rejse for hehe

Af Jesper Ronald Petersen 18:43 27. JUL

Enig med DF. Homoseksuelle er syge mennesker, og hvorfor skal de have en parade, hvor de danser rundt, som en samling tosser.

Homoer skal ikke have ret til børn eller ret til at gifte sig.

DF har også ret i deres stramme indvandre politik. Muslimer ødelægger Danmark - ud med dem.

DF er Danmarks værn mod muslimer....

Af Jan Hansen 19:22 27. JUL

Lad være med at gå i dialog med Kris Hansen. Manden sidder jo bare herinde for at provokere, og det bedste man kan gøre med den slags patetiske personager er som bekendt at ignorere dem.

Af Kris Hansen 20:06 27. JUL

Jeg provokerer ikke jeg mener hvad jeg skriver. At folk ikke vil indse at der er ulækre landsskadelige racister i dette land er sørgeligt!

Af Jan Hansen 20:52 27. JUL

...og det er Kris Hansen i øvrigt enig med Pia Kjærsgaard om:

http://www.danskfolkeparti.dk/_8831_140.asp

"I Jyllands-Posten Søndag kan flere jøder i artiklen ”Davidstjernen er bandlyst på Nørrebro” berette om vold og overfald. Om at blive spyttet på og truet. Ikke af kristne danskere – for så havde man for længst gjort noget ved problemet – men af muslimske unge. ”Du skal dø, fucking jøde”, fik Søren fra Roskilde for eksempel at vide i en klub på Nørrebro.Og selv om han blev overdænget med slag og spark, forklarede politiet, at han sådan set selv var ude om det, fordi han bar en jødestjerne i et indvandrermiljø. I artiklen gives flere lignende eksempler, og fælles for dem alle er, at jøder ikke tolereres på det ellers så tolerante Nørrebro. Det er helt i orden at jage jøder. Ingen går i brechen for dem – heller ikke den danske venstrefløj, som hader Israels eksistens. Venstrefløjens tavshed er sigende, fordi det normalt er herfra, at anklager om racisme og fremmedhad fyger gennem luften. Men fremmedhad er åbenbart ok, så længe det er de fremmede, som hader…"

- så må vi se, hvad Rune vil skrive om det. :-)

Af anonym anonym 21:44 27. JUL

REL - alt hvad DF gør og siger af ting som ER åndsvagt taler jo nærmest for sig selv. Har vi brug for REL som støttepædag til at afdække det, dag efter dag, som det efterhånden bliver som dagene skrider frem, med blogindlæg om dem, dagligt, eller er det muligt at tro/mene at folk faktisk KAN tænke selv?

Med alt det DF siger af ting, hvor de er helt ude af proportion, skyder de sig selv i foden - og vil på sigt afvikle sig selv hvis de ikke passer lidt på. Dem om det!

Til Jan Hansen og Jesper Jacobsen som foreslår at man læser artiklen fra weekendavisen kan jeg kun sige at det er rystende læsning om forholdene i Sverige - og det hele værd at klikke ind på den. Der er demokratiet og menneskerettigheder i den grad sat ud af spillet i det land. Sandsynligvis for hvad magthaverne vil mene er 'i en god sags tjeneste', kan man det?
www. weekendavisen.dk/smarticle/vieuw/1

Af Henrik Ilskov-Jensen 23:25 27. JUL

"Jeg som herboende muslim og nydansker må minde de stakkels DF vælgere om at 40 procent af den europæske befolkning bliver muslimer idet at muslimer generelt føder flere børn..", skriver Ali Hassan (22:14 26. JUL), og giver dermed udtryk for den erobrer-mentalitet, som præger mange muslimer. (Og som i øvrigt er et fremtrædende kendetegn for både den islamiske så vel som den kristne/vestlige civilisation, fordi begge disse civilisationer har rod i monoteistiske religioner, der hævder at have monopol på Sandheden, hvad der tit afstedkommer udtalt overlegenhedsfølelse og foragt for såkaldte vantro og hedninger).

At Ali Hassan således giver DF ret i, at Danmark og Vesteuropa med tiden vil blive muslimsk domineret, med mindre vi aktivt modvirker det, lader imidlertid ikke til at gøre noget indtryk på REL´s tilhængere på denne Blog...

Heldigvis er det efter alt at dømme allerede lykkes vor regering at træffe effektive forholdsregler imod, at muslimerne med tiden kommer til at udgøre 40% af Danmarks befolkning, således som Ali Hassan triumferende forudser det på hele Europas vegne.

For som beskrevet i Kristeligt Dagblad i går, og som bekræftet i TV-Avisen, har de af dagbladet Politiken og dets meningsfæller så forkætrede VKO-stramninger af reglerne for familiesammenføring så som 24-årsregel, tilknytningskrav, krav om økonomisk garanti m.m. ført til en mærkbar reduktion i antallet af familiesammenføringer i forbindelse med ægteskab, fordi børn af herboende muslimske indvandrere p.g.a. familiesammenførings-stramningerne i højere grad end tidligere gifter sig med trosfæller, der i forvejen bor i Danmark (eller det øvrige Europa), i stedet for som før at hente deres ægtefælle i forældrenes hjemland.

Dette har bl.a. den konsekvens, at unge familier i Danmark med muslimsk kulturbaggrund ikke længere får flere børn end etniske danskere.

Set i lyset af den udvikling - som vi altså i høj grad kan takke VKO´s indvandringsrestriktioner for - vil det aldrig lykkes Ali Hassans trosfæller at komme til at udgøre 40% af indbyggerne i Danmark...med mindre da at en ny regering på letsindig vis på ny åbner vore grænser for næsten uhæmmet masseindvandring...

Vore nuværende familiesammenføringsregler har altså i betydeligt omfang opnået, hvad de havde til hensigt, og derfor forekommer det mig uforståeligt, at DF nu forlanger yderligere stramninger på området, når de allerede gældende regler har vist sig at være restriktive nok til at fungere storartet efter hensigten, og - hvad der efter min vurdering er både glædeligt og af stor betydning - når nu både S og SF omsider er nået frem til en nølende erkendelse af nødvendigheden af at bevare de fleste af vore nuværende indvandringskontrollerende love.

Med sit efter min vurdering fuldstændigt unødvendige overbuds-forslag om en 28-årsregel risikerer DF at sætte den møjsommeligt opnåede relative enighed på det indvandringspolitiske område, som er opnået mellem de store partier V,K,S og SF over styr. I hvert fald hvis det lykkes DF at presse regeringen til at indføre den famøse 28-årsregel. (Hvad dog foreløbig intet tyder på).

DF´s forslag om en 28-årsregel vil give multikulturalisterne i Det Radikale Venstre og Enhedslisten fornyet vind i sejlene, samt virke frastødene på de mere besindige politikere i S og SF.

Dermed sætter DF tydeligvis rent valgtaktiske overvejelser over hensynet til at bevare den skrøbelige enighed mellem de toneangivende partier på Christiansborg om nødvendigheden af at bevare den stramme indvandringspolitik, som ifølge alle opionsundersøgelser har bred vælgertilslutning.

Det er synd og skam.

For Danmarks vel bør altid gå forud for partiets vel.

Det burde medlemmer af et DANSK Folkeparti da frem for nogen være sig bevidst...!

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Af Ole Frank 00:22 28. JUL

@Henrik Ilskov-jensen

og bla bla bla df bla bla df bla df df df

Af Henrik Ilskov-Jensen 00:35 28. JUL

Ole Frank:

Med opponenter af din type virker det slet ikke usandsynligt, at VKO også vinder næste valg.

Personligt tror jeg det nu ikke.

Jeg er heller ikke sikker på, om S-SF-partierne vinder valget.

Noget kunne nemlig tyde på, at Liberal Alliance og Fælleslisten tilsammen måske kan få så mange mandater ved næste Folketingsvalg, at disse to partier bliver tungen på vægtskålen...

Og hvis venstrefløjens tønder er lige så buldrende tomme som din, min gode Ole Frank, så ser det slet ikke så rosenrødt ud for Helle Thorning Schmidt og Villy Søvndal, som man kunne få indtryk af.

Henrik Ilskov-Jensen

Af AAge Efternavn*Øhle 02:37 28. JUL

Menneskerettigheder har ikke en kæft at gøre med, at at andre har større ret til at disponere over det, der er mit.
Giv mig en ædruelig forklaring på, hvorfor fremmede skal have større rettigheder end os danskere.
Vi DANSKERE bestemmer her i landet, og en selvfølgelig følge heraf er, at vi nok selv skal bestemme,hvem vi vil omgås.
Jeg tror, at fjolset, der har skrevet denne "dummert" vil være sig frabedt, at ham ukendte fremmede, også danskere, vil tiltvinge sig adgang til hans bolig for at få kost og logi og andre goder på hans regning i deres levetid.
Pokker i konventioner m.m., de er skabte for en anden tid!

Af Andreas Prætorius 08:31 28. JUL

@Wotan Odinson
Du er et trist eksemplar af et menneske. At nogen i ramme alvor kan udtale sig sådan kan jeg ikke fatte, og jeg skammer mig over at dele nationalitet med en så hadefuld person

Af kim petersen 09:06 28. JUL

AAge Øhle...fortsæt endelig ...det er DF`s landsbytosser som danskerne nu, endelig, er blevet trætte af..

Din uvidenhed er nærmest grænseløs.!

Kys Pia farvel, "sømand"

Af kim petersen 09:14 28. JUL

Henrik Ilskov-Jensen..du citerer en eller anden muslim for at muslimer får flere børn og dermed kan overtage landet....

Er det forbigået din opmærksomhed, at der forleden dag er kommet en undersøgelse der viser at muslimr får FÆRRE børn ende danskerne?!!

Så sov bare roligt!!

Nu får vi osse ny regering..

OG du mener Liberal Alliance og Fælleslisten kan blive "tungen på vægtskålen"...

ØHH hvor er det liige disse partier skal få deres stemmer fra...er der lige pludselig flyttet nye stemmer til landet..

Mit forslag: disse partier er BORGERLIGE, så den borgerlige regering MISTER stemmer og så er den borgerlige blok vist lige vidt: de taber valget...!!!

Af Kris Hansen 09:51 28. JUL

Der er desværre en som på mine vegne kalder alle mulige og umulige for racister og svinehunde. Dette vil jeg ikke finde mig i mere, derfor har jeg besluttet at politianmelde vedkommende for at bruge sådanne udtalelser på andres vegne. Vi må se hvad der sker, når man kalder andre for racister og svinehunde i flæng og der ikke er juridisk hold i det?

Af Ulla Sørensen 10:11 28. JUL

Det er samme rasisme kort df trækker hver gang de er bange for at miste stemmer,sidste gang var da Pia kom hjem fra en ferie,hvor der var arrangeret pressemøde.derskulle efter sigende være 5 navngivne Somalier,efter Pia,men de blev alle løsladt igen,undtagen en som havde falske penge,har politiet fundet ud af hvem der havde angivet deres navne til df.pressetjeneste,eller var det også et stont,det virkede sådan.

Af Henrik Ilskov-Jensen 11:07 28. JUL

Til Kim Petersen:

Da det åbenbart er forbigået din opmærksomhed, at jeg i min kommentar rent faktisk omtaler den undersøgelse, som du nævner, vil jeg tillade mig at gentage de relevante afsnit af min egen kommentar her:

"For som beskrevet i Kristeligt Dagblad i går, og som bekræftet i TV-Avisen, har de af dagbladet Politiken og dets meningsfæller så forkætrede VKO-stramninger af reglerne for familiesammenføring så som 24-årsregel, tilknytningskrav, krav om økonomisk garanti m.m. ført til en mærkbar reduktion i antallet af familiesammenføringer i forbindelse med ægteskab, fordi børn af herboende muslimske indvandrere p.g.a. familiesammenførings-stramningerne i højere grad end tidligere gifter sig med trosfæller, der i forvejen bor i Danmark (eller det øvrige Europa), i stedet for som før at hente deres ægtefælle i forældrenes hjemland.

Dette har bl.a. den konsekvens, at unge familier i Danmark med muslimsk kulturbaggrund ikke længere får flere børn end etniske danskere.

Set i lyset af den udvikling - som vi altså i høj grad kan takke VKO´s indvandringsrestriktioner for - vil det aldrig lykkes Ali Hassans trosfæller at komme til at udgøre 40% af indbyggerne i Danmark...med mindre da at en ny regering på letsindig vis på ny åbner vore grænser for næsten uhæmmet masseindvandring..."

Som du ser, fortier jeg ikke de nye tal om antallet af børnefødsler (det har i øvrigt i nogen tid været kendt, at indvandrernes fødselsrate er dalende), for jeg bruger jo netop den undersøgelse, som du henviser til, til at punktere Ali Hassans ønskedrøm om fremtidig muslimsk dominans i Danmark p.g.a. de muslimske familiers angiveligt stedsevarende større antal af børn.

Ganske vist holder jeg mig forsigtigt til at skrive, at muslimske forældre her til lands ikke får flere børn end ikke-muslimske forældre, hvor du går et skridt videre og skriver, at muslimerne ligefrem får FÆRRE børn end ikke-muslimerne.

Det er da nok mligt, og i så fald beklager jeg, at jeg ikke har gengivet resultatet af de seneste fødselsstatistikker præcist nok.

Men under alle omstændigheder har jeg ikke forsøgt at fortie noget, og hvorfor skulle jeg også det?

For alle os, der ikke ønsker et fremtidigt halv- eller helmuslimsk Danmark; må de nye tal da være grund til GLÆDE!

Ikke kun fordi der tilsyndeladende bliver færre muslimer i fremtidens Danmark, end visse mennesker - samt muslimer som f.eks. Ali Hasasan - hidtil har troet; men også fordi det begyndende ændrede familiemønster blandt herboende muslimer er et glædeligt tegn på, at integrationen i det mindste på ét meget væsentligt område tilsyneladende er ved at lykkes.

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Af Henrik Schmidt 12:11 28. JUL

Kære Aage Øhle - danskheden er der meget mere forældet end enhver konvention - du tror ikke det er dig der er en anelse "bagud"?

Af Henrik Schmidt 12:12 28. JUL

Kære Henrik,
Du skriver langt, jeg er ofte uenig med dig, men er satme dejligt at ha dig tilbage på debatten ;)

For ja, seriøse debatører er sgu ikke i flertal herinde...

Af Ivan Petersen 14:12 28. JUL

@ AAGe Øhle

"Menneskerettigheder har ikke en kæft at gøre med, at at andre har større ret til at disponere over det, der er mit."

Danmark er ikke dit men derimod vores. Og vi har tilsluttet os de konventioner, som du har så meget imod. Du lever ikke på en øde ø, og derfor gælder konventionerne for dig ligesom for alle andre.

"Jeg tror, at fjolset, der har skrevet denne "dummert" vil være sig frabedt, at ham ukendte fremmede, også danskere, vil tiltvinge sig adgang til hans bolig for at få kost og logi og andre goder på hans regning i deres levetid."

Hik! Appelerede du ikke lige til ædruelighed? Grundlaget for din sammenligning er iøvrigt helt ude i hampen. At søge ophold i et land er naturligvis ikke det samme som et hjemmerøveri eller hvad det nu er, du har gang i.

"Pokker i konventioner m.m., de er skabte for en anden tid!"

Er det et Aage Øhle eller Ahmadinejad citat?

Af Henrik Ilskov-Jensen 20:12 28. JUL

Kære Henrik Schmidt

Tak for din hjertelige hilsen!

Vi to har jo altid sat pris på hinanden som debattører, fordi vi begge godt er klar over, at man kun kan debattere med dem man er uenig med, og for at en sådan debat skal give mening - og måske endda kunne skabe en eller anden form for eftertanke - så er det en forudsætning, at man ikke opfatter og tiltaler sin modpart som en "idiot"; men at man tværtimod respekterer hinanden.

Ganske vist lever jeg nok ikke altid selv op til mine egne idealer over for alle debattører; for forudsætningen for at man (eller i hvert fald jeg) kan vise andre respekt, er trods alt at disse andre selv forsøger at gøre det samme.

Som du bemærker, Henrik Schmidt, deltager jeg kun lejlighedsvis her på Rune Engelbreth Larsens Blog.

Jeg føler ganske enkelt, at jeg fra tid til anden har godt af at tage nogle kortere eller længere pauser fra al den negativitet, der til tider ligefrem kan udarte til had og personfejder, som præger ikke blot dette; men så godt som alle Internetdebatfora.

Verden er andet - eller bør i hvert fald opleves som andet - end kun problemer og negative sindsstemninger.

Efter min mening er begge politiske fløje med til at skabe denne stemning af negativ utilfredshed, så jeg undtager altså ikke min egen fløj fra min kritik.

Dansk Folkepartis nyeste påhit om en 28 års-regel vil givetvis - uanset hvad der kommer ud af forslaget - medvirke til at give negativitetens spiral en ny omdrejning.

Og, som jeg og andre debattører allerede har fremhævet, ganske overflødigt, for vore nuværende familiesammenføringsregler ved indgåelse af ægteskab fungerer fint efter hensigten...hvis hensigten vel at mærke ikke er at drive indenrigspolitisk stemmefiskeri; men KUN er at forhindre den såkaldte "kædevandring" via arrangerede ægteskaber, der erfaringsmæssigt er til stor gene for integrationen, fordi den ene part i et sådant ægteskab jo overhovedet ikke har nogen tilknytning til Danmark; men så at sige skal starte helt forfra i det nye land, med alle de problemer det giver af både personlig art, såvel som for ægteparrets børn, som kommer til at vokse op i et hjem, hvor der til daglig tales et andet sprog end dansk. (Det er jo naturligt og meget forståeligt, hvis ægteparret vælger det sprog, som begge parter behersker, som hjemmets daglige sprog).

Samtlige toppolitikere fra DF burde være taget med Pia Kjærsgaard ned til en afslappende ferie i Grækenland, således at også de havde kunne finde ud af, at der faktisk findes en verden uden for islam, og at muslimer hverken opfylder hele jorden, eller er skyld i alle vore problemer.

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Af kim petersen 21:21 28. JUL

Du pakker det ind, Ilskov men dybest set er du jo osse bare en intolerant, fremmedfjendsk landsbytosse.

Og jo vi får ny regering...og NEJ den stramme flygtningelovgivning bliver ikke ændret til noget løsere..

Og at give VK + landsbytosserne æren for nugældende lovgivning er det ikke at strække den lidt...?!

Oppositionenn har ligeledes medvirket....

Og endelig hvis ikke DF`s seneste populistiske,ja tilnærmelsesvist racistiske forslag, berettiger til at fremkalde negativitet, iøvrigt synd for dig,ja så ved ikke hvad dèr skulle..

Af Tom Romdal 21:30 28. JUL

@ Ilskov
Du burde nok have erfaringen til at vide at når en debattør kaldet "Ali Hassan" erklærer at muslimerne snart har erobret Danmark, så er der ugler i mosen :)
De fleste muslimer deltager i debatter som Hansener eller Jensener, fordi moddebattørerne ellers kammer fuldstændigt over med trusler, det er havd jeg har observeret de sidste 2-3 år.

I øvrigt har det faldende fødselstal for nydanskere stort set intet med 24-årsreglen at gøre. Fødselstallet har været faldende i mange mange år, og selv den (Ritzaus?)-journalist som skrev den oprindelige artikel og salvelsesfuldt prøvede at hylde VKO kom jo for skade at nævne at tallene dækker perioden tilbage til 1993...
Og det er jeg helt sikker på at du også har lagt mærke til ;)

Af Henrik Schmidt 22:48 28. JUL

Kære Kim,
hvad er det i Ilskovs indlæg du læser som intolerant og fremmedfjendsk? Jeg er politisk uenig med manden, men vi skal altså allesammen være her - Eller skal vi gasse alle der stemmer DF...?

Af Henrik Ilskov-Jensen 23:18 28. JUL

Til Kim Petersen:

Hvorfor er jeg en "intolerant, fremmedfjendsk landsbytosse"?

SVAR: Det er jeg efter den yderste venstrefløjs og De Radikales opfattelse fordi jeg, i lighed med flertallet af de danske vælgere, går ind for den stramme indvandringslovgivning.

Nu siger du, at en eventuelt kommende S-SF-regering ikke vil ændre den stramme flygtningelovgivning til noget løsere.

Du giver tilmed S og SF noget af æren for den nuværende lovgivning på udlændingeområdet, og det kan vel kun forstås som at du er helt på linie med vor nuværende indvandringspolitiske kurs...

Jamen i så fald er DU ifølge De Radikales og den yderste venstrefløjs opfattelse jo også selv en "landsbytosse", Kim Petersen...

Hvis en eventuel kommende S-SF-regering fastholder den stramme indvandringspolitik, vil også den blive beskyldt for at være "racistisk" af de selvsamme mennesker - bl.a. Rune Engelbreth Larsen - som i dag har så travlt med at skælde ud på VKO...!

Vidste du i øvrigt, at Rune Engelbreth Larsen i forbindelse med rocker-krigen i 1990erne i sit blad "Faklen" beskyldte den daværende socialdemokratiske justitsminister Frank Jensen for at være i færd med at opbygge en "ny orden" i Danmark?

Begrebet "Ny Orden" er vel at mærke hentet fra fascismen, så det REL i virkeligheden gjorde, var slet og ret at beskylde Frank Jensen for at være en slags "krypto-fascist"...

Jeg kan forsikre dig for, at alle de, som i dag skælder ud på VKO, ikke vil være mindre hadske over for S og SF, hvis disse partier bare tilnærmelsesvis fastholder vor nuværende indvandringsstramninger.

Til den tid vil også du blive skældt ud for at være "racist", hvis du stadig er lige så entusiastisk i dit forsvar for S og SF, som du er i dag...

Så velkommen i "landsbytossernes klub", Kim Petersen!

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Af anonym anonym 04:25 29. JUL

Frank Jensen som kryptofascist?
(REL'S betegnelse om ham - se indlægget neden for).

Retorikken har ALDRIG fejlet noget på en yderste venstrefløj - det kan man være 100 procent sikker på!
Der burde laves en ordbog - med ordforklaring - ligesom fremmedordbogen fra Gyldendal om fraserne fra den fløj, fra den gang, opfundet i 70'erne og frem, så at vi lige kan se hvad de forskellige begreber dækker - bare sådan for sjov!

Nå - og så 'landsbytosser' hvis man er imod rene folkevandringer af mennesker fra 3.verdenslandene, svært integrerbare! Det opstod vist i 80'-90'erne i forbindelse med modstand mod Mogens Glistrups idéer, og det er hvad man er når man er IKKE er enig i en stram udlændingepolitik og lever endnu kan man se man se. (Se også indlægget neden for).

Og det er problemet og har altid været det de sidste 20-30 år, at man får påhæftet sådanne betegnelser hvis man er imod det.

Men hvad der ville være mere rimeligt er at man forstår og fatter, fra den kant, som finder på sådanne betegnelser - at det er NOGEN mennesker der af forskellige grunde mener at vi skal have en åben flygtninge/indvandrer politik, og at der er nogen, der IKKE mener det. Og hvorfor sådanne to modsatte synspunkter i én og samme sag som denne ikke kan diskuteres uden at der skydes med skarpt og helst under bæltestedet har ALTID været en stor gåde for mig.

Forstår det simpelthen ikke!

For hvorfor er ET synspunkt bedre end et andet, sådan med en nærmest hellig overbygning i form af at man er et bedre menneske hvis man går ind for åben tilstrømning, og bestemt ikke et godt menneske hvis man ikke gør, som tilfældet har været det i dén diskussion hele vejen igennem! Det er jo hvad modstanderne af det hævder og påstår og altid har påstået over for DEM der er imod, får skudt i skoene at de er: virkeligt dårlige mennesker! Begge parter kan da have væsentligte grunde til at mene det de i hver i sær ser og forstår, og frem for alt forskellige hensyn de ønsker at varetage i forhold til HVAD, HVEM og HVIS interesser de ønsker at varetage mest, tage mest hensyn til! Hvorfor er den ene holdning mere legal end det anden, og har altid været det?

Vi har et land med en masse ingbyggere - og i et sådant skal der tages beslutninger af forskellig art hele tiden og i et væk. Og vi bekender os til demokrati - i et sådant burde meninger om landets styrelse og mulige fremtid med hensyn TIL ALT da NETOP være til diskussion - og enhver værdiladet betegenelse og nedgøring med moralske under/overtoner i form af negative domme over modstanderen slet ikke kunne komme på tale. Men det er nok utopi!

Af Jan Hansen 07:56 29. JUL

Dem der skyder skarpt med betegnelser som "landsbytosse", "racist", "fascist", "landsforræder" etc. ved ofte ikke, hvad de taler om.

Det er udelukkende en måde, hvorpå de kan få afløb for de frustrationer, de sidder inde med, når de ikke længere kan argumentere for deres egne synspunkter.

Der er med andre ord tale om et vredesudbrud, der nok er rettet mod andre debattører, men i virkeligheden udtryk for en patetisk, indadretettet vrede over debattørens egen utilstrækkelige formåen ud i debattens ædle kunst og manglende selvtillid.

Af Kris Hansen 09:04 29. JUL

S og SF vil skuffe rigtigt mange af jer, skulle katastrofen ske, da de ikke vil fjerne så meget som et komma i den fornuftige "halvstramme" udlændingepolitik. Hvis de gør, ryger de folkeligt hurtigere ud end der kan siges "R". Forøvrigt er der sendt en anmeldelse for urigtigt at kalde folk for racister, afsted.

Af kim petersen 09:29 29. JUL

Ilskov: først ved du ikke hvorfor jeg betragter dig som medlem i landsbytossernes klub, ved ik`hvad jeg lægger i begrebet,for dernæst at inkludere mig i den.."flot"!!

Det er ikke stramningen af lovgivningen der er kritisabel,både SF og S og R går jo osse ind for den som den fungerer nu.Det er TONEN...og det der ligger under, ex.nu forslag om 28års regel..tro mig... DF er SÅ racistisk- og JO det er de-, som under Glistrup i Fremskridtspartiet og stod det til dem blev ALLE af anden etnisk oprindelse,med mørk hud(nationalistisk fort sige det pænt)sendt ud af DK.

Ved godt det klør i din sartfølende næse at blive slået i hartkorn med landsbytosserne-men sorry...dine fine udlægninger og appeller skrællet fra...du er en af DEM!!

Af kim petersen 09:30 29. JUL

ad anonym....gider ikke dubiøs anonymitet.

Af Carsten Oddershede 11:07 29. JUL

Ang. Weekendavisen artikel.

Men kan jo vælge at læse den artikel på mange måder, men dybest det handler artiklen om at man måske burde sætte spørgsmål ved den afstemningsprocedure man har i Sverige og om man bevidst forsøger at holde indvandringsdebatten nede.

Man bør hæfte sig ved at sverige modtager ca. 1000 gange flere asylansøgere en i Danmark, og de problemer de har i høj grad minder om dem vi har i Danmark. F.eks. at der er høj arbejdsløshed blandt indvandre og det gør det svært at integrere disse.

Man kan ikke tolke artiklen på den måde at Sverige har store indvandringsproblemer pga. de mangler et antiindvandringsparti som skal være et "værn" mod muslimer - mage til vrøvl har man desværre ofte hørt.

Jeg mener at problemet er at Sverige står alene med et reelt ønske om at afhjælpe problematikken med tolerance og forståelse for andre en sig selv, og så længe den vestlige verden bevidst (og ubevidst) forsøger at opretholde en "luksus" tilværdelse, på bekostning at den 3' verden (årligt dræner man den 3' verden for ca. 1.000.000.000 $) - så vil problemet ikke forsvinde, for problemer forsvinder ikke ved at man lukker øjene (eller grænserne)

Debatten handler om at vi i Danmark er nogle der mener at vi ikke kan være bekendt at opføre os som vi gør, og i den anden ende er der nogle som kun tænker på sig selv - jeg vil forslå at folk med lettere antisemitistiske holdninger læser lidt mere litteratur om f.eks. Facisme og hvordan (næsten) en hel nation kan udvikle had mod en anden etniske gruppe en sig selv (Nazisme)

Jeg mener faktisk at det er på sin plads at man politisk "styre" ytringsfrihed, som er skadeligt for landets udvikling og i dette tilfælde mediernes ansvar overfor landets evne til at integrere flygtninge (hvilke i øvrigt er helt i tråd med den europæriske menneskerettighedskonvention)

Af Henrik Ilskov-Jensen 11:11 29. JUL

Til Kim Petersen:

Jeg har, i modsætning til dig, ikke spor imod at blive kaldt "landsbytosse", for jeg ser nemlig ikke ned på hverken landsbyboere eller tosser, sådan som de, der forsøger at anvende ordet "landsbytosse" som et skældsord, tydeligvis gør det.

------------------------------------------------------

Men nu til selve SAGEN:

Du har sandelig ikke fulgt særlig godt med i de sidste 10 års danske politiske debat, hvis du virkelig i fuld alvor mener, at det ikke er VK-regeringens stramninger af indvandringslovgivningen, som tilhængerne af multikulturalisme og en liberal indvandringspolitik på venstrefløjen og blandt De Radikale finder kritisabelt i så høj en grad, at de igen og igen har beskrevet alle os tilhængere af den nye indvandringsbegrænsende politik som "landsbytosser", "racister", "nazister" o.s.v.

(Og eksponenten for "landsbytossernes" politik, nemlig Statsminister Anders Fogh Rasmussen, blev betegnende nok stemplet som "Anders Fjog"...).

Det er ganske vist rigtigt, at DF i ganske særlig grad er blevet lagt for had, og jeg indrømmer også, at det du kalder "tonen" blandt visse DFere, som har for vane at udslynge groft generaliserende udsagn imod muslimer, er en del af årsagen til den hadske tone; men en anden og mindst lige så vigtig årsag til det DF-had, som vi finder blandt tilhængerne af åbne grænser og multikulturalisme, er, at disse mennesker - som før Folketingsvalget i 2001 var toneangivende i det danske samfund - udmærket godt ved, at uden Dansk Folkepartis indsats og parlamentariske indflydelse var dansk udlændingepolitik aldrig blevet lagt så radikalt om, som det er sket.

Og hvis DF ikke havde eksisteret, havde S og SF heller ikke følt sig nødsaget til at ændre deres indvandringspolitik i forsøget på at lokke alle de S iog SF vælgere, som er gået over til DF, tilbage til den røde blok igen...

DF er altså både den direkte og indirekte årsag til, at Danmark ikke fører stort set den samme indvandringspolitik som Sverige, og det tilgiver multikulti-ideologerne ALDRIG...!

At det SÅ ABSOLUT ikke kun er "tonen" i indvandrer- og islamdebatten; men også stramningen af lovgivningen, der set med "humanistiske" øjne er kritisabel, fremgår lysende klart af det faktum, at De Radikale IKKE - som du fejlagtigt skriver - går "ind for den som den fungerer nu".

De Radikale er tværtimod imod så godt som alle de VK-stramninger, som S og SF nu hævder at de går ind for:

De Radikale ønsker både 24-årsreglen, tilknytningskravet, indfødsretsprøverne, tvangshjemsendelse af afviste asylansøgere - ja så godt som samtlige indvandringsstramninger - afskaffet.

Det samme gør naturligvis Enhedslisten samt den herværende Blog-skriver, Rune Engelbreth Larsen.

Du kan derfor være helt sikker på, at hvis vi får en S-SF-regering, så vil Rune Engelbreth Larsen, Tøger Seidenfaden, forfatteren Carsten Jensen og alle deres meningsfæller frådende af raseri kaste sig over en sådan regering, hvis den ikke gør totalt op med de sidste knap ti års restriktive indvandringspolitik.

Det er ikke vanskeligt for mig at forudsige dette, for præcis det samme oplevede vi jo i 1990erne, dengang de socialdemokratiske indenrigsministre Birthe Weiss og Thorkild Simonsen forsøgte sig med små og forsigtige indvandringspolitiske stramninger, der var det rene ingenting i forhold til hvad der gælder i dag:

Allerede dengang blev den danske regering beskyldt af lederen af Institut for menneskerettigheder, Morten Kjærum, for at "bevæge sig på kanten af menneskerettighederne", kraftigt akkompagneret af Folketingspolitikere som Bjørn Elmquist (R) og Peter Duetoft (CD) - begge heldigvis forlængst forhenværende Folketingsmedlemmer - samt naturligvis bakket op af Rune Engelbreth Larsen, Tøger Seidenfaden, Carsten Jensen og hele hæren af venstreradikale og "humanister".

------------------------------------------------------

Siden du ikke bryder dig om betegnelsen "landsbytosse", Kim Petersen, vil jeg straks bevillige dig udmeldelse af "Landsbytossernes Klub"!

For eftersom du går ind for vore nugældende indvandringslovgivning, er du jo faktisk min meningsfælle, som jeg naturligvis ikke kunne drømme om at genere...

Jeg vil dog advare dig om, at hvis du bliver ved med at være en "strammer" på indvandringspmrådet må du vænne dig til, at REL og hans sympatisøtrer vil betragte dig...dine fine udlægninger og apeller skrællet fra...som en af dem som DE opfatter som "racister"...!

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Af Carsten Oddershede 11:17 29. JUL

Hov der skulle selvfølgelig have stået 100 gange, beklager

Af Carsten Oddershede 11:20 29. JUL

nå man at jeg overdriver med statistikkerne, som ofte er set i VKO og især blandt DF støtter betyder vel ikke det store ;-) (i øvrigt er det 10 gange)

Af kim petersen 11:22 29. JUL

.DU er en landsbytosse OG det er derogativt ment..

EN ting til din ordflom om flygtningelovgivning: se Dam Kristensens forslag refereret d.d.i BT om et samarbejde om BEVARELSE af det grundlæggende i nuværende lovgivning.

Uanset dine tirader og oratoriske selvforsvar: du er en lille xenofob.
Og hvornår er REL, Seidenfaden og Carsten Jensen blevet lovgivere. Du PISKER en stemning op i dit skrøbelige sind..

Slut herfra.

Af Henrik Ilskov-Jensen 12:45 29. JUL

Til Kim Petersen:

Du skrev at også De Radikale går ind for stramningen af indvandrerlovgivningen som den fungerer nu.

Jeg forklarer dig så, at det bestemt ikke er tilfældet, hvorefter du svarer ved at henvise til en artikel af Dam Kristensen; men dit svar er lidt tosset, for Dam Kristensen er som bekendt socialdemokrat...

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen (Landsbytosse).

Af Jan Hansen 12:59 29. JUL

Man har virkelig et sundt syn på sin omverden, når man ser nazister, fascister, nationalister og landsbytosser alle vegne.

Af Carsten Oddershede 13:21 29. JUL

Tja, nu skal man generalt passe på med at være smagsdommer overfor hvad der er sundt eller ej, men vi har et kæmpe problem fordi vi er den vestlige verden er meget splittet, og den frihed som liberalismen/kapitalismen medføre, desværre også taler til folks egne egoistiske behov, uden hensyn til hvordan vi behandler gæster og udsatte verdensdele.
Man kunne også have det synspunkt at der er usundt at være naiv og vender det "blinde" øje til, og ikke vil acceptere at vi har nogle grundlæggende problemer i den vestlige verden, som højere mure eller strammer menneskerettigheder ikke kan rette op på.

I øvrigt mener jeg ikke denne debat føre til ret meget andet en mundhuggeri. Det skyldes at mennesker generalt er meget svære at få til at forstå andre synspunkter en dem de har påtaget sig (uanset om man er venstre eller højre orienteret). Og sværest er det nok at "overtale" folk til at skulle give noget, helt frivillig, til mennesker som de ikke kender. Her tænker jeg på at det ville klæde det rige danske samfund, at modtage mennesker (flygtninge) og reelt ønske dem et bedre liv - i stædet for straks at tro du kun er her for at "stjæle" vores velfærd

Af Jan Hansen 14:58 29. JUL

@Carsten Oddershede:

Hvis der er nogen, der har vendt - og for visses vedkommende fortsat vender - det blinde øje til, så er det da venstrefløjnen op gennem 80'erne og 90'erne. Det kostede dem til sidst regeringsmagten, da befolkningen fik nok af venstrefløjens naive og virkelighedsbenægtende indgangsvinkel til de problemer, som den største indvandring til Danmark i Danmarks historie medførte. Økonomiske og sociale problemer måtte man jo helst ikke omtale - bare spørg Ishøjs tidligere borgmester Per Madsen og andre socialdemokratiske borgmeste om det. Og hvis man begyndte at tale om ghettoer, kriminalitet og kvindeundertrykkelse i forb. m. indvandrere, så var blindheden ekstra markant.

Det var først, da Thorkild Simonsen kom til for at rydde op, men da var det for sent til at redde Poul Nyrup.

Mht. flygtningne modtager Danmark sin andel. Omkring 50 % af dem, der søger om asyl her i landet, får det også.

Af kim petersen 16:30 29. JUL

ILskov du fremturer :jeg har refereret til Dam Kristensen UAFHÆNGIGT af din omtale af de Radikale... men du erSÅ selvoptaget at du forventer alt drejer sig om dig ......

Tossestatussen er ubestridelig.

Af Mikkel Jensen 19:25 29. JUL

Apropos bøsser, så skulle man ellers mene at det faktum at indvandrere står bag hoveddelen af homochikane burde udløse en reaktion fra rune ?

Især når det er en artikel på samme avis hvor han blogger !

http://politiken.dk/indland/article731839.ece

Men det er meget nemmere at lukke øjnene ikke ?

Af Jan Hansen 20:36 29. JUL

Så må vi vel kalde "Politiken-segmentet" for bytosser eller hvad?

Af Henrik Ilskov-Jensen 00:53 30. JUL

Til Kim Petersen:

"ILskov du fremturer :jeg har refereret til Dam Kristensen UAFHÆNGIGT af din omtale af de Radikale... men du erSÅ selvoptaget at du forventer alt drejer sig om dig ......"

Kim Petersen: Når man henvender sig til en debattør for at svare på det som han har skrevet, så må dette svar ifølge almindelig debatlogik opfattes som en reaktion på den kommentar som man svarer på.

Så derfor har jeg alt mulig grund til at forvente, at når du henvender dig direkte til mig så drejer dit svar sig om det jeg har skrevet.

Det kan jeg så forstå ikke er tilfældet når det gælder dig,

Du foretrækker at skrive ud i den blå luft, helt UAFHÆNGIGT af hvad din modpart skriver.

Fint nok.

Så er der blot ikke tale om DEBAT; men om enetale fra din side.

Jeg kan imidlertid konstatere, at du ikke formår at argumentere for din påstand fra dit indlæg 09:29 29. JUL om, at: "R går jo osse ind for den (altså asyl- og indvandringslovgivningen) som den fungerer nu".

Jeg kan godt forstå at du har opgivet at forsvare din påstand, for du har velsagtens i mellemtiden selv fundet ud af, at du totalt har misforstået De Radikales holdning...

Måske har du sågar også indset konsekvenserne af den indvandringspolitiske uenighed mellem S og SF på den ene side, og De Radikale og Enhedslisten på den anden. For alt tyder nemlig på, at hvis vi får en S-SF-regering, vil den blive afhængig af R og EL´s støtte, hvilket mildt sagt gør det tvivlsomt, om S og SF i tilfælde af en valgsejr vil kunne indfrie deres løfte til vælgerne på asyl- og indvandringsområdet.

"Tossestatussen er ubestridelig."

Naturligvis, og den påtager jeg mig gerne:

Det er af børn, fulde folk, hofnarrer og landsbytosser at man skal høre sandheden...!

Ærgerligt for dig, at du insisterede på at blive meldt ud af "Landsbytossernes Klub"...

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen (Landsbytosse).

Af Henrik Ilskov-Jensen 01:13 30. JUL

Tre spørgsmål til Carsten Oddershede:

1) Du skriver i dit indlæg fra kl. 11:07 29. JUL:

"Jeg mener faktisk at det er på sin plads at man politisk "styre" ytringsfrihed, som er skadeligt for landets udvikling og i dette tilfælde mediernes ansvar overfor landets evne til at integrere flygtninge (hvilke i øvrigt er helt i tråd med den europæriske menneskerettighedskonvention)"

Vil du være så venlig at give nogle konkrete eksempler på, hvordan du i praksis tænker dig at "styre ytringsfriheden"?

2) Hvordan forestiller du dig at de danske myndigheder skal kunne "styre ytringsfriheden", når der i vor Grundlov udtrykkeligt står, at "forhåndscensur kan ingensinde indføres"?

Hvilket betyder, at man kun eventuelt kan straffes EFTER at have skrevet et eller andet; men myndighederne har ikke mulighed for, på forhånd ved hjælp af censur forhindre folk i at skrive hvad de har lyst til...

Mener du måske, at det er på tide at revidere Grundloven, og bl.a. fjerne den Grundlovsparagraf, der forbyder forhåndscensur, og som gør det svært at "styre ytringsfriheden" i Danmark?

3) "FRI" og "STYRET" er begrebsmæssige modsætninger.

Hvordan kan ytringer være "frie", hvis de er styret?

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Af Jan Hansen 08:29 30. JUL

@kim petersen:

Næh, tværtimod. Jeg har fået masser af svar på mine indlæg herinde - både opbakning og modstand.

Mht. intelligens, så springer det mig i øvrigt i øjnene, at dine indlæg lider under en solid mangel på konstruktiv substans bakket op af solide argumenter.

Skældsord gør du dig dog godt i.

Min holdning til debattører, der strøm om sig med skældsord, og i øvrigt kun bidrager med intetsigende harcellereing, fremgår af et af mine indlæg længere nede i den tråd.

I den forbindelse vil jeg anbefale dig, at tage et kursus i anger management eller gå til din læge og få noget beroligende - evt. garneret med nogle anti-depressive midler.

Af Carsten Oddershede 11:29 30. JUL

Nu har jeg på ingen måde tænkt mig at bruge min dyrbare tid på en blok, som jeg i øvrigt også har skrevet ikke føre til ret meget. Folk som Henrik Ilskov-Jensen gør tydeligvis meget ud af deres besvarelser og fred være med det, jeg vil dog forslå af finde noget mere fornuftigt af bruge tiden på.

Men jeg kan dog godt hjælpe dig lidt med en uddybning.

Jeg brugte bevidst ", for som du selv er inde på en censur ikke tilladt, dog er der mange måde at "styre" en samfundsudvikling på.
Anders Fog kunne f.eks. have valgt at handle anderledes dengang med Muhammed tegingerne, undskyldt til den arabiske verden for at danske aviser bevidst provokere og nedgøre en anden religion en deres egen. For derefter at komme med et retsligt udspil.
Politikkerne "styre" vores liv i alle de beslutninger de træffer hver dag. Så hvorfor bilder du dig selv ind at du er fri?
Vi bliver manipuleret hver dag, f.eks. når vi bliver udsat for den ene skræmme historie efter den anden om faldende boligpriser eller indvandrer som igen, igen har brændt biler af i voldsmose. Jeg kan godt se at man bilder sig selv ind at det er ydringsfrihed og folket er frie, men det er et helt andet problemfelt jeg berøre og medierne har et kæmpe ansvar som de ikke lever op til. Deres rolle i landets udvikling er enorm, og derfor har politikkerne en pligt til at sørge for at denne pligt(ansvar) bliver varetaget. Eksemplet er at man i svenske medie ikke bruger etninske oprindelse når man beskriver en forbrydelse, det er ikke relevant for oplysningen og i øvrigt på kant med lovgivning om forskelsbehandling.
Som tidligere nævnt har jeg ikke tænkt mig at bruge mere tid, for jeg kan se i dine (meget lange) indlæg at jeg ikke har tid til en diskution med dig.
Venlig hilsen

Af kim petersen 11:49 30. JUL

ad Jan Hansen, make up your mind: diagnosticerer du mig som uintelligent eller depressiv !!??

Eller kan jeg selv vælge ...?

p.s. skal jeg læse korrektur på dine "indlæg"?

Af Jan Hansen 12:26 30. JUL

@Kim Petersen:

"ad Jan Hansen, make up your mind: diagnosticerer du mig som uintelligent eller depressiv !!??

Eller kan jeg selv vælge ...?"

- for det første kan man godt være begge dele på en gang :-)

Jeg er ikke lægeuddannet eller hjernespecialist, men det forekommer mig, når jeg læser dine indlæg, at du er præget af megen vrede. Muligvis pga. frustrationer, som du ikke har fået afløb fra.

Mht. din intelligens vil jeg heller ikke udtale mig skråsikkert, men din hyppige brug af skældsord og ikke-underbyggede argumenter vidner over for mig ikke om, at du måske er den skarpeste kniv i skuffen.

"p.s. skal jeg læse korrektur på dine "indlæg"?"

- nu vil jeg ikke sidde her og påstå, at jeg er totalt fejlfri udi stavning og grammatik. Dertil kommer, at der fra mig slipper en slåfejl eller to igennem med jævne mellemrum.

Dog vil jeg nok alligevel anbefale dig, at du i givet fald koncentrerer dig om at læse korrektur på dine egne vredesudbrud... undskyld egne "indlæg". Du vil gøre både dig selv og os andre en tjeneste. F.eks. vil jeg mene, at dit seneste indlæg retteligt bør tage sig ud som følger:

-----------------------------------------------------

ad Jan Hansen: Make up your mind: Diagnosticerer du mig som uintelligent eller depressiv? Eller kan jeg selv vælge?

P.S.: Skal jeg læse korrektur på dine "indlæg"?

--------------------------------------------------------

Hvor vidt indlægget skulle have været forfattet som et eller to afsnit og så det efterfølgende P.S. er dog en smagssag.

I øvrigt bør du nok skrive dit for- og efternavn med stort. At navne skal skrives med stort, er en viden, man bør tilegne sig på et af de første klassetrin i skolen.

Af kim petersen 13:06 30. JUL

...selvudleverende..;

Du har "korrigeret" mig ved at flytte en sætning, store/små bogstaver skelner pc ikke imellem.

Tager du pis på mig...!?

Svar frabedes- DU får ikke mere herfra.

..."vidner over for mig ikke om, at du måske er den skarpeste kniv i skuffen".

Retteligt:..."vidner over for mig om, at du måske IKKE er den skarpeste kniv".

SLUT, Hansen.

Af Jan Hansen 13:30 30. JUL

@Kim Petersen:

Jeg takker for korrektionen - der skulle naturligvis have stået det lille ord "ikke".

Men nu har jeg så ikke læst korrektur på mit eget indlæg (det gider jeg ikke), så det må du da gerne gøre fremover. Jeg fik vist også skrevet "strøm" i stedet for "strør", og der er andre fejl.

Hvis ikke din PC er i stand til at skelne og skifte mellem store og små bogstaver, så vil jeg absolut foreslå dig, at du anskaffer dig en ny. Det kan dog være, at det blot er tastaturet, den er gal med.

Om ikke andet har jeg nu - med dine mange svar til mine indlæg in mente - modbevist dit udsagn om at "INGEN gider dit [dvs. mit] uinteresssante,uintelligente sludder!!", for det gør du da åbenbart. Du svarer jo på dem. Selv når det omhandler ligegyldige ting som din intelligens og din retstavning.

Så i det her tilfælde lader det til, at jeg alligevel var lidt smartere end dig ;-)

Af kim petersen 13:59 30. JUL

get a life...

Af Jan Hansen 14:31 30. JUL

endnu et vredesudbrud, ak ja!

Af jan andreasen 18:27 30. JUL

Kynismen længe leve! Begræns den venligst til DF, der står for det værste i det danske samfund! De mennesker der stemmer på DF, kan se sig selv som kynister. Forbrug af arbejdskraft, til mindst mulig udgift og ingen forpligtigelser fra samfundet, tværtimod! Ud af klappen, når de er udslidte og det var det! Vil vi behandles sådan? Mennesker skal behandles ens, hallejula!!!

Af kim petersen 16:00 1. AUG

..d.d. Pia Kjærsgaard bliver foreholdt, i forbin-delse med DEF`s forslag om en 28-årsregel, at det er diskrimination.

Konens svar: ja det ved de godt, men det mener de godt man kan ...!!

Det er en kynisme og et menneskesyn der ikke lader tidligere tyskere meget efter..!!

Af kim petersen 16:00 1. AUG

"DF`s " forslag...

Annoncer
 
 
 
 
 

Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.

Rune Engelbreth Larsen

En humanistisk blog af Rune Engelbreth Larsen.

Læs mere

Modtag en mail, når der er nyt på bloggen

RSS

 

Bøger af Rune Engelbreth Larsen




FRIHED OG RETFÆRDIGHED

»Nummer Seks er naturligvis et dæknavn for Rune Engelbreth Larsen. For i sin seneste bog 'Frihed og retfærdighed - Arv og aktualitet' gør han op med visse totalitære tendenser, der i mere subtil form har infiltreret demokratiske retssamfund ... Resultatet er et mærkeligt væsen ... gennemført sympatisk i sit forsvar for den personlige frihed ...«
(Anders Engberg-Pedersen, Weekendavisen)

> Bestil bogen her

Ny bog af Rune Engelbreth Larsen: Danmark er en kvinde
DANMARK ER EN KVINDE
'Danmark er en kvinde – på genopdagelse i den danske natur' er en odyssé til 30 danske naturperler i ord og billeder. Fra Grenen og Råbjerg Mile til Hammeren og Helligdomsklipperne på Bornholm har forfatteren over et år gennemrejst nogle af landets smukkeste landskaber - for første gang.

»Han gi'r os Danmark - og naturen tilbage« (Karen Syberg, Politiken)

»Fornemt værk ... fantastiske billeder« (Jens-Martin Ipsen, Berlingske Tidende)

> Uddrag og fotos fra bogen
> Bestil bogen portofrit her

 
 

Engelbreths links

HUMANISTISKE LINKS
> Center for Positiv Integration (blog)
> Center for Rets- og Politiforskning (blog)
> Det tabte land (Kjeld Hansen)
> Danmarks Løver (frihedsbevægelsen)
> Eftertanke (Jens-André P. Herbener)
> Faklen.dk (red.: Carsten Agger)
> Herbener.dk (Jens-André P. Herbener)
> Kritisk journalistik (Nalle Kirkvåg)
> Leyla Tamer (blog)
> Mardi (Flemming Chr. Nielsen)
> Modspil.dk (Carsten Agger)
> VHS (Ole Sandberg)

ANDRE SIDER AF OG MED ENGELBRETH
> Danarige.dk
> Forlaget Dana
> Humanisme.dk
> Panhumanism.com

ANDRE ARTIKLER AF ENGELBRETH
> Oversigt over månedens samlede indlæg

DEBAT-ADFÆRD PÅ BLOGGEN
> Debatregler på denne blog