Annonce
Annonce

Blogs

Marketing
Marketing

Joblinks

Marketing
Annonce

Kynismens triumf

tekst 132 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

I nat blev jeg vækket med den sørgelige besked om at 22 irakere var på vej til at blive tvangsudvist til Irak. 22 irakere er sendt af sted imod en uvis skæbne i et krigshærget land. Adskilt ved tvang fra deres venner og familie. Mennesker der for manges vedkommende kender Danmark bedre end det land de er på vej til.

Desværre er tvangsudvisningerne ikke overraskende. For vores regering har i årevis gjort det til sit adelsmærke at udvise den størst mulige kynisme, og helt bevidst ignorere Danmarks internationale forpligtelser og alle typer advarsler fra menneskerettighedsorganisationerne og FN.

 

 Jeg håber, at hvert eneste medlem af regeringspartierne og DF er sig bevidst, at de personligt bærer ansvaret for de hjemsendtes liv og sikkerhed. Ikke et eneste regeringsmedlem vil kunne henvise til at de ikke vidste bedre. De var advaret om risikoen og enhver hændelse for irakerne vil falde tungt tilbage på dem.

 

 Udvisningerne i dag vil ligesom den brutale rydning af Brorsons Kirke stå tilbage som mærkedage for en meget mørk tid i vores historie.

 

 Der er heldigvis lys i mørket.  Kirkeasyl, præsten, menighedsrådet i Brorsons kirke og de titusinder af andre danskere, der på den ene og den anden måde har støttet irakerne i deres sag,  har vist, at der findes et andet Danmark.

 

 Jeg håber, at deres mod og indsats vil inspirere den øvrige opposition, så vi kan få jort op med kynismen og få menneskeligheden og anstændigheden tilbage.

 

Der er i dag demonstrationer i flere danske byer:
Få mere information her
Eller besøg Kirkeasyls hjemmeside

SKRIV kommentar

BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på politiken.dk
Læsernes kommentarer 132 kommentarer
  •  
AF Tove H-J 09:44 2. SEP

Jeg er helt enig i, at det er regeringen og DF der i dag bærer ansvaret for de hjemsendtes liv og sikkerhed. Jeg kan bare frygte, at der ikke fra deres side vil blive ofret mange ressourcer på at følge de hejmsendtes videre færd når de ankommer til Irak.

AF Steffen Sørensen 10:30 2. SEP

Hvad fa´en er der med den anstændighed?

Er man uanstændig hvis man støtter retssamfundets regelsæt?

Hvis det er tilfældet er jeg meget uanstændig. Jeg er sikkert også umoralsk og udansk!

Jeg er dødtræt af den retorik. Først kommer DF og tager patent på danskhed og dannebrog, så jeg efterhånden får det dårligt ved at se flaget.
Så får jeg fra den anden fløj stukket i næsen at jeg er uanstændig og umenneskelig.

Begge parter kan sådan set rende mig et vist sted!

AF Brorsons Kirke 10:37 2. SEP

@Steffen Sørensen: Kan det også rende dig et vist sted hvis nogle af de her mennesker bliver dræbt eller tortureret om kort tid?

AF Brorsons Kirke 10:38 2. SEP

Vis din solidaritet, copy and paste demo annoncen herunder, og sæt den ind i din kommentar. -- DEMONSTRATION I AFTEN ONSDAG D. 2. SEPTEMBER UDENFOR INTEGRATIONSSMINISTERIET I HOLBERGSGADE 6 KBH KL. 18:30 MUSIK TALER OG FÆLLESSKAB --

AF Michael Christensen 10:42 2. SEP

Att: Steffen Sørensen

Det er jo uanstændigt ikke at forholde sig til om retssamfundets regelsæt er anstændigt eller ej. Og regelsættet er gennem de seneste 8 år blevet mere og mere uanstændigt og uretfærdigt - selvom ca. 60%-70% af den danske befolkning nok er uenig i dette. De mener nok nærmere at det er stramt, fair og retfærdigt.

Michael

AF Steffen Sørensen 10:53 2. SEP

Det eneste uanstændige, umoralske, umenneskelige og udanske jeg kan få øje på, er tilsidesættelse af demokrati og retssamfund.

Det er bl.a. derfor det tåbelige Burka-forbud og andre grundlovsstridige diskriminations forslag skal skydes til jorden med det samme.

Og vil man have ændret på den aktuelle retstilstand, sker det på demokratiets vilkår.

Og jeg gentager: Hvis ovenstående holdning gør mig uanstændig og umenneskelig i Johanne Scmidt Nielsen og andre øjne, må jeg påtage mig den byrde. Men det er er sgu temmelig trættende i længden.

AF Dennis Laursen 10:59 2. SEP

Steffen Sørensen:

Husk på at det også var imod dansk lovgivning, da modige danskere udførte sabotage mod jernbaner, og andre tyske interesser. I dag hylder vi disse mennesker osm helte.
Husk på, at i Iran er det en del af deres lovgivning, at stene kvinder. Går du ind for stening af kvinder, fordi at "det siger loven"? Er det anstændighed?


Jeg bliver også frustreret over den dumhed, der hærsker her i Danmark. Politiet kommer ud med en video, der viser betjente i blå skjorter, går ind i kirken. Den anden video, der viser betjente i kampuniformer, eksisterer altså ikke mere... Man glemmer også det faktum, at EFTER at betjentene var inde i skjorter, kom ind i kampuniformer. Det glemmer mainstream medierne at oplyse folk om...

AF Steffen Sørensen 11:14 2. SEP

Hvorvidt jeg finder det uanstændigt at stene kvinder i Iran, nægte Shia-kvinder i Afganistan mad hvis de ikke vil dyrke sex med manden, at en trediedel af Zambias befolkning er smittet med HIV og at Canada fortsat tillader drab på babysæler kan måske være interessant i en anden sammenhæng.

Men i dette tilfælde er det ikke.

Jeg er dødtræt af, at blive kaldt landsforræder af den ene fløj, og uanstændig og umenneskelig af den anden.

Nok er Nok!

AF AM 11:18 2. SEP

Helt enig Johanne, det er en sort, sort dag for Danmark.

Udvisningsminister Røn Hornbech, Pia K og ligestillede skræmte kumpaner, burde måske overveje at søge professionel hjælp, så de kan få bearbejdet den angst for andre kulturer som de åbenbart bærer rundt på, - en skræk der synes at blokere for de medmenneskelige aspekter, som netop har været en dansk mærkesag, i den tid de er vokset op i.

Mindretals-diktatur og Dansk politik - er i min verden noget der burde være to helt uforenelige størrelser ...........

AF Jeppe Christensen 11:18 2. SEP

Steffen Sørensen dog!
Om du støtter det såkaldte retssamfund og dets regelsæt er mig total ligegyldigt! Gør som du vil.
Det der betyder noget er om du støtter denne umenneskelige handling som regeringen i dag har begået. Det her handler om menneskeliv.

AF Alfred B Andersen 11:19 2. SEP

@Dennis Laursen

Det faktum at de stener kvinder i Iran har sgu da ikke noget med den danske retsstat at gøre.

Det er jo deres kultur og du er vel ikke kulturimperialist, som vil fortælle de ædle vilde hvordan de skal gebærde sig???

AF Finn Holm-Jørgensen 11:20 2. SEP

"Retssamfundets regelsæt er ukrænkeligt" mener Steffen Sørensen tilsyneladende. Men hvorfor var det nu lige, at disse irakere overhovedet var i Danmark? Hvilket "Retsamfundets regelsæt" var gældende, da den danske regering gennemførte en ulovlig angrebskrig mod Irak med tusindvis af flygtninge til resultat?

AF Bekir 11:24 2. SEP

Alfred B Andersen er kommet ud af hans seng og iført sig sine skyklapper og sat sig foran skærmen. Bliv endelif ved med at udstille dine fordomsfulde og forudsigelig holdninger, du gør vores dag lettere; ved at vise hvilken bitter og sur mand du er.

AF PH 11:31 2. SEP

Mht til vikar-firmaet.

Det er rent teknisk en interessant problem-stilling. For hvis man kigger på andre startup firmaer, er det jo helt velkendt at et sådant firma ofte giver medarbejdere løn, de første år inden der kommer overskud. Det gælder stort set alle former for innovations firmaer. Ser man det i det lys, kunne det undre hvis det juridisk er muligt at lukke vikar-fimaer hvis de blot tilføjer følgende til deres business-plan:
"Formålet er at opbygge en export virksomhed med salg til Irak. Derfor skal vi bruge irakere der taler sproget. Men produktudviklingen foregår tager firmaer rengøringsjobs m.m. for at få nogle af omkóstningerne dækket".
Netop ovenstående formulering er helt almindelig i mange andre innovatiove firmaer, hvor det bare lige ikke er Irak der står i business plan, men her får ansatte medarbejdere faktisk højere løn end firmaets indkomster de første par år kan dække.

AF Steffen Sørensen 11:31 2. SEP

Finn Holm-Jørgensen -> Du har faktisk en rigtig god pointe der.

For mig og se, var krigen mod Irak helt klart en ulovlig angrebskrig i forhold til FN-charteret.
Det var Natos krig i Kosovo også!

I begge tilfælde stod der et flertal i Folketinget bag beslutning.
Og som den danske retstilstand er i øjeblikket, kan en ulovlig angrebskrig kun straffes af vælgerne - ikke retssystemet.

AF Brorsons Kirke 11:55 2. SEP

Shalaw på 23 år er en af de irakere der lige nu sidder på et fly på vej til Irak. Han nægtede at samarbejde med terrorister - hans bror og mor er blevet dræbt. Vis din protest over udvisningen af ham og 21 andre: KBH: 18.30 VED INTEGRATIONSMINISTERIET, HOLBERGSG 6 - ÅRHUS: RÅDHUSPLADSEN KL 20 - AALBORG: LOUISES PLADS KL 19

AF Alfred B Andersen 12:00 2. SEP

@Bekir

Jeg er skam ikke bitter og sur. Tværtimod er jeg glad og lettet over, at logistikken er på plads og luftbroen til Irak nu fungerer upåklageligt. Missionen kan vel være afsluttet på fjorten dage.

AF Christian Jensen 12:55 2. SEP

Både Udlændingeservice og Flygtningenævnet hævder, at der er sikkert i Irak nu, og det er jo ligesom deres job at vide det, ikke?
Så Johanne Schmidt-Nielsen: Du snakker så meget om anstændighed. Når det nu viser sig, at alle de hjemsendte irakere lever i bedste velgående om f.eks. ét år - vil du så have anstændighed til at stå frem og sige: "Jeg tog fejl. Jeg vurderede situationen i Irak forkert. Jeg beklager min urimelige tilsvining af den borgerlige regering."
Vil du have anstændighed til at gøre det? Vel vil du ej. Anstændighed er noget, du kræver af andre, når det kan skaffe dig stemmer. Du ville aldrig drømme om at være anstændig eller fair overfor den onde, onde borgerlige regering.

AF David Schmidt 13:51 2. SEP

Christian Jensen:
Tænk sig at sammenligne det uanstændige i ikke at indrømme en evt. fejlvurdering, med det uanstændige i at en regering overhører FN og andre organisationer som befinder sig i Bagdad, og udsender flygtninge til en uvis skæbne.

Du må vist være en af de dersens fremmedforstyrrede personer der mener at vi kan slippe for flygtninge, hvis blot vi afskaffer de besværlige menneskerettigheder.

Du må da vide at regeringen har presset Irak til at modtage flygtningene, ellers skærer vi i hjælpen til at genopbygge det land, vi selv har medvirket til at smadre. Anstændigt?

AF Nielsen 13:55 2. SEP

Hvem er mest kynisk?
I Information er JSN citeret for, at hun mener, det er forkasteligt ikke at give humanitært ophold til svært demente afviste asylsøgere, som oveni har PTSD. Hun begrunder det i, at demens ganske rigtigt af mange læger bliver betragtet som en sygdom.
Hvad hun ikke nævner, er, at der i givet fald er tale om en sygdom, som der heller ikke i Danmark er egentlige behandlingsmuligheder for.
Hun peger da også på, at disse demente bør tilbydes pleje i Danmark.
Men som alle ved, som arbejder med de, der lider af den mest almindelige demensform, Alzheimer, er et af de centrale udslag af denne progredierende hjernelidelse, at personen får store problemer med at opfatte og bruge sproget. Det kan bl.a. medføre, at den demente ikke forstår hensigten med plejetiltag, og f.eks. kan opleve en badesituation som et overgreb, hvilket igen kan betyde aggressive handlinger, noget som er en sikkerhedsrisiko ved plejepersonalets arbejde. For en svært dement PTSD-patient vil en banal plejesituation derudover let virke som en retraumatisering, og følger efter PTSD kan i forvejen være større irritabilitet og tendens til aggressioner.
En god pleje af demente indebærer, at man så vidt muligt stimulerer personen sprogligt, så de bevarer funktionen længst muligt. Man må antage, at en svært dement iraker næppe kan forstå dansk, og et ophold på et dansk plejehjem vil derfor meget sandsynligt indebære en smertelig social isolation, oveni en større risiko for at opleve plejesituationer stærkt angstprovokerende i forhold til, hvis de blev plejet af en arabisk-talende plejeperson, og man kan forvente større risiko for voldelige episoder end ellers.
Alt det kan måske modvirkes ved tilpas ressourcetilførsel. Plejehjemspersonalet kan f.eks. tilbydes kurser i arabisk.
Men mener JSN, at de danske kommuner har så rigelige ressourcer at tildele til deres plejehjem? Det ligner ikke den virkelighed, vi ellers præsenteres for.
Eller mener hun som politiker blot, at hun har en god sag, som hun kan fiske stemmer på, hvor hun kynisk ser bort fra de realiteter, der ville være, hvis man skulle følge hendes anbefalinger?

AF Jensen 14:21 2. SEP

Ja, Johanne, det var surt at stå og vente frogæves i en regnvåd Roskilde lufthavn, men så kan du glæde dig over at irakerne, nu rejser hjem til det dejlige varme Irak

- hjem til det Irak tusindevis af herboende irakere rejser på ferie til, for som de siger “vi føler os sikre i Irak”

- hjem til det Irak de irakiske tolke nu i hobetal rejser hjem til

- hjem til det irak de herboende irakiske parlamentsmedlemmer pendler til, for at kunne hæve milliongage ved siden af den danske førtidspension!!

AF Dennis Laursen 16:04 2. SEP

Steffen Sørensen:

Det er aldeles relevant! Det er ikke mig der sætter tingene på spidsen, og siger: loven skal overholdes for enhver pris!
Man må gerne have et lidt mere pragmatisk syn på det...

Alfred B Andersen:
Jo, faktisk! Det handler om det syn man har på lovgivningen. Og man kan ikke bare ændre sit syn på lovgivning (og andre ting), alt efter hvordan det passer ind i ens politiske dagsorden og standpunkter.

Jensen:
Hvad er din kilde? Ekstra Bladet? Skal det tages seriøst?

AF Anne Larsen 17:43 2. SEP

Johanne - du trænger til en tudekiks. Svenskerne har allerede sendt 4000 afvsite asylansøgere retur til Sverige uden der er blevet krummet et hår på deres hoveder. Hvorfor tror du mon, at tusinder af irakere fra Danmark og Sverige her i sommer er rejst hjem på ferie til Bagdad?

AF Michael Pedersen 17:54 2. SEP

Nazisterne i Dansk Folkeparti helmer ikke førend de har fjernet enhver muslim fra dansk territorie. For sådan er de!

AF Henrik Larsen 18:44 2. SEP

Ved at løbe tør for argumenter, michael?!

AF Larsen 19:12 2. SEP

Kan I snart komme til for bare flæb? :-(

Næste fly er forhåbentlig bestilt.

AF Søs Thomsen 21:52 2. SEP

Tak Johanne for de fine ord. Tab nu ikke modet blandt alle de kyniske mennesker. Vi må vælge lyset fremfor mørket selvom det til tider kan være svært. Fortsæt med det gode arbejde- Dit parti er sikret min stemme
Mange gode hilsner fra Søs

AF Michael Pedersen 23:12 2. SEP

Næh Henrik - Jeg konstaterer bare fakta som er at Dansk Folkepartis nazistlignende typer ikke vil helme førend at alle muslimer er fjernet fra dansk jord.

Sådan er de nemlig, Folkepartisterne!

AF Michael Pedersen 23:13 2. SEP

N

AF Jensen, senior 07:18 3. SEP

Hvis der er nogen her som er kynisk, så er det Johanne Schmidt-Nielsen - der som andre "gode og anstændige politikere", kører deres politiske karriereræs, ved hjælp af mennesker som en gang for alle har fået at vide at de ikke kan blive i dette land. Nu er det effektueret - hvordan har JSN og co. det med det - efter at have indgydt disse mennesker falske forhåbninger - skam jer; jeg skammer mig over at være i et land, hvor oppositionen bilder mennesker noget ind, for at promovere sig selv - dét er skamfuldt og uanstændigt.

Der står i overskriften: "MF for Enhedslisten, Johanne Schmidt-Nielsen diskuterer og kommenterer den politiske dagsorden" - diskuterer?

AF Vitten Olsen 08:53 3. SEP

Det er n

AF Vitten Olsen 09:15 3. SEP

Hvem tror på, at flygtningenævnet er et uafhængigt kollegialt råd?
I koordinationsudvalget huserer "Barske Birthes"
kontorchef og de bestemmer åbenbart, at medmennesker nu skal tvangsdeporteres i nattens mulm og mørke.
Vi får en del at undskylde.

AF Jensen, senior 09:56 3. SEP

@Vitten Olsen

"Vi får en del at undskylde." "Vi", det er vel mest de som har foregøglet de afviste irakere, at de kunne blive, der må undskylde.

AF Jensen, senior 10:57 3. SEP

Lise Rønne melder afbud til X Factor

AF Karsten Normann Larsen 17:51 3. SEP

Den fotogene Marxist-Johanne kæmper i gaderne med det formål at trodse dansk lovgivning og skabe uro i det danske samfund. Det er samme mål som Muhammeds terrorister har overalt i verden. Johanne fisker efter socialister i de oprørte vande. Muhammeds terrorister fisker islamister.
Enhver fanatisme helliggør bevægelsens mål. Hvem det går ud over er ligegyldigt: afviste asylsøgere eller uskyldige mennesker. Blot det er et godt "medie-stunt", vil nyhedsulvene fra pressen lugte blod og gøre en ubetydelig hændelse (som f.ex. ved Brorsons kirke)til en verdensnyhed. Aviser og medier: Stop med at spilde krudt på petitesser. Gør ikke lokale stuntmagere til filmhelte?

AF Jensen, senior 07:22 4. SEP

Opsnappet! "Enhedslistens politiske ordfører, Johanne Schmidt-Nielsen opfordrer danskerne til at hjælpe flygtninge, der går under jorden, selvom det er ulovligt."

AF Michael Pedersen 09:00 4. SEP

og Karsten Normann, hvad fisker du efter? Flere højreekstremister?

AF Dennis Laursen 10:45 4. SEP

Det nyeste skud fra den nazistiske propagandasender:
Få det til at se ud at det er VENSTREFLØJEN der er skyld i irakernes situation. Socialisterne giver dem falske forhåbninger; men man nævner INTET om, at det er en selv der er skyld i at irakerne står i denne svære situation, ved at støtte diktatorer og starte krige, der sender millioner på flugt. (behøver jeg at minde om USAs og Europas støtte til Saddam i 80'erne?)

Det minder lidt om dengang man forsøgte at få fascismen, nazismen, stalinismen og maoismen til at fremstå som venstreorienterede idealer: så kunne man vaske sine hænder, ved at give sine modstandere skylden for det det skete. PLUS at man får mulighed for at bruge det som argument mod sine modstandere langt ud i fremtiden, for at retfærdiggøre sin politiske agenta.
Heldigvis lykkedes det kun delvist, at få folk indbildt, at nazismen er venstreorienteret...
Men man må sige at propagandaen er effektiv: der er stadig folk der tror, at Stalin og Mao var socialister/kommunister...

AF Jensen, senior 12:45 4. SEP

JSN har været med til at foregøgle afviste asylansøgere, at de kunne blive i landet - hvis ikke det er koldt og kynisk!

"Men man må sige at propagandaen er effektiv: der er stadig folk der tror, at Stalin og Mao var socialister/kommunister…"
Næ, alle ved at de var var engle, som Gud sendte til jorden for at bistå og beskytte uskyldigheder mod kapitalisme ;-)

AF Jacob Hatting 18:04 4. SEP

Det er blodigt uretfærdigt at regeringens og DF´s medlemmer kan sove roligt om natten. Efter min mening burde de udvises alle sammen til middelgrunden. Her kunne man så udstille smålighedens, egoismens og kynismens fællesskab. Føj for satan hvor er vi langt ude.

AF Bendix 22:32 4. SEP

@ Jensen, senior

"JSN har været med til at foregøgle afviste asylansøgere, at de kunne blive i landet - hvis ikke det er koldt og kynisk!"
--------------------------------------
Var du der og hørte det hele? Eller refererer du bare VKO spin??
Snarere det sidste end det første. Føj!!

AF Bendix 22:58 4. SEP

Bendix, den 4. sep kl. 22:55:
Politiken d.d.
“Hver 4. præst vil gemme afviste asylsøgere
Afviste irakiske asylsøgere kan finde husly hos hver fjerde præst. Det viser Berlingskes rundspørge blandt 257 præster.
Mange præster vil ligesom sognepræst Per Ramsdal fra Brorsons Kirke i København åbne døren, hvis en afvist irakisk asylsøger banker på.”

AF Bendix 23:11 4. SEP

Politiken d.d.
"Hver anden præst støtter Per Ramsdal, som politiet efterforsker for at hjælpe med at skjule irakiske asylsøgere."

AF Bendix 23:25 4. SEP

Politiken d. 4/9-09:

"Præster: Ramsdal er udsat for hetz
Angrebene mod præsten fra Brorsons Kirke har nået nye højder, mener 12 kolleger på Nørrebro.
12 præster fra Nørrebro i København støtter i en meddelelse deres kollega fra Brorsons Kirke, Per Ramsdal.
Præsterne mener, at Ramsdal er 'udsat for en omfattende hetz fra dele af pressen og vores folkevalgte, med B.T. i spidsen'.
»Vi ønsker at understrege, at det er enhver præsts opgave at hjælpe mennesker i nød og mennesker, der beder om hjælp, og det er dette arbejde, som Per Ramsdal udfører. Når angrebene mod ham er så hårde og kyniske, må man stille spørgsmålet, om de ikke netop er det, fordi han med sit arbejde taler ret imod den menneskeforagt og fjendtlighed, der skabes i et klima, hvor vi er os selv nok«, hedder det i meddelelsen.
Ifølge præsterne har angrebene på Ramsdal 'nået nye højder, efter at B.T. under falskt navn og falske forudsætninger har forsøgt at lokke vores kollega i en fælde'."

AF gitte lassen 13:12 5. SEP

hvor er johanne, besteforældrene og de unge ballademager hende når en dansker skal sendes til USA for en evt. forbrydelse for 9 år siden.De azylansøger der er sendt hjem var bange for at stå til regnskab for de havde gjort i deres land. Camilla Bro er dansker og ingen gider tage sig af det, føj til bedsteforældrene det kunne jo være jeres børnebørn næste gang

AF morten 18:15 5. SEP

@gitte lassen

Det er godt nok et latterligt argument det der :D

Ved du hvilke forbrydelser irakerne har gjort sig skyldige i? f.eks. at sige nej til at indgå i terror handlinger. eller at kæmpe imod fundamentalistiske grupper i deres lokalsamfund.

eller den værste: at vare født af forældre som var i problemer med sadamregimet

En dansker, der begår kriminalitet i usa skal straffes selvom hun er "en af vore egne"

AF Bendix 23:36 5. SEP

@ gitte
Mht. Camilla Broe: Hvad gør dit højrefløjsparti for hende??? Hvad gør din kirke for hende, hvad gør du for hende??? Dit parti var med til at udforme og vedtage de terrorlove, hun nu udleveres efter.
Skæld dem ud. Og dig selv. Hvorfor tilbød DU ikke at tage dig af hende??? Hvorfor demonstrerede ungdomsforeningen i dit parti ikke for hende??? Hykleri og højrefløjsspin.

AF Salo 00:51 6. SEP

gitte lassen:

"det kunne jo være jeres børnebørn næste gang"

Korrekt. Det kunne være at dit barnebarn en dag døde af extacypiller.

AF Hans Sorensen 01:21 6. SEP

Bendix, den 4. sep kl. 22:58:

Bendix, den 4. sep
Politiken d.d.
“Hver 4. præst vil gemme afviste asylsøgere
Afviste irakiske asylsøgere kan finde husly hos hver fjerde præst. Det viser Berlingskes rundspørge blandt 257 præster.
Mange præster vil ligesom sognepræst Per Ramsdal fra Brorsons Kirke i København åbne døren, hvis en afvist irakisk asylsøger banker på.

Det øger jo ikke rigtig besøgstallet i folkekirken. De evt irakere der bliver lukket ind vil kun bede med røven i vejret. De gode præster kunne jo forsøge at omvende muslimerne, det er en del af deres præstekald

AF Poul Andersen 06:22 6. SEP

"Der er heldigvis lys i mørket. Kirkeasyl, præsten, menighedsrådet i Brorsons kirke"

Kirke, præst og menighed - venstrefløjens gamle fjender er nu lyset i mørket. Som tingene dog kan forandres.

For muslimer er de kristne også til god hjælp lige pludselig.

Kvindefrigørelse, oprør mod autoriteter og mørkemænd - engang venstrefløjens mærkesager. Nu er dette også vendt. Man støtter antidemokratiske, mandschauvinistikse folkeslag

AF Bendix 08:45 6. SEP

Med henvisning til indlæggene om Camilla Broe. Tankevækkende, at højrefløjen sidestiller retsforholdene i USA med retsforholdene i Irak.

AF Peter Olesen 09:02 6. SEP

Hver fjerde pr

AF grete 10:00 7. SEP

Bendix: " hver fjerde præst ville gemme afviste asylsøgere". (i alt 257 præster) Bendix citerer præster, der er enig med RAmsdal. Nå, men så er det jo nok hævet over alt, hvad de præster mener. Hvor mange præster er det så der IKKE bifalder RAmsdal. Det må du jo lynhurtigt kunne finde ud af.
Og Bendix, nu er det jo JER, der råber op om menneskekærlighed og at hjælpe sine næste. Så derfor spørger Gitte jo som hun gør. I vil hjælpe mennesker i "nød" men ikke danskere. Dem er I ligeglade med.
Johanne Schmidt: Hvis nu Kurt Westergård, Hirsi Ali og alle de, der er truet på livet af Islam banker på døren, ville I så lukke dem ind??

AF grete 10:13 7. SEP

Johanne Schmidt: Du skriver, at mange af dem kender Danmark bedre end Irak.
Det kan vel kun være dem, der er født her.
Dem der kom her som 20-årig 25-årig 30 årig osv.
kender vel Irak bedre.
Hvis de kun har siddet i Sandholm som I påstår, og ikke har været ude i samfundet, hvordan kan de så kende Danmark bedre??
Og de børn der kun taler dansk som nogle har påstået, hvordan kommunikerer de så med deres forældre??
Mange af irakerne flygtede fra Sadam Husain og han er død og borte. Så syntes jeg, de skulle være glade og tage hjem og hjælpe med genopbygningen af deres land.
At forskellige muslimske trosretninger ikke kan enes, skal ikke kunne give asyl.
Så ville Europa hurtigt blive overbefolket og så ville vi ikke kunne hjælpe de virkelige flygtninge.
Præster i Danmark skal forkynde kristendommen.
Det er detfor de er præster. Gad vide, om Per Ramsdal har forkyndt kristendommen og holdt gudstjeneste for de muslimske irakere.

AF Larsen 12:57 7. SEP

Man kan så mene at Johannes holdning er udtryk for lovløshedens triumf. Værdig til at sidde i Folketinget er hun bestemt ikke.

AF grete 13:05 7. SEP

Johanne: svar venligst på ovenstående. Eller kan vi kun konkludere, at du ikke aner hvad du skal svare. Du må jo have god tid nu, hvor du ikke skal pleje dig af irakerne mere.

AF inge 20:21 7. SEP

Sig mig Johanne!
Dette her må være løgn eller hvem har kynismens triumph??
Citat fra: "Afvist iraker er hjemme hos familien
Familien oplyser, at de også har talt med Abdeljabbar Airuwahis irakiske kone, som har bekræftet, at manden er hos hende"
Hold da op, han går rundt i Danmark, mens hans kone og børn zigzagger imellem bomberne??
Hvis bare halvdelen af det politiken kommer frem med i artiklen, så er du trods alt meget mere dum eller skrupelløs end jeg frygtede.
Jeg ved godt at det er de ultrarøde, der vinder ved muslimernes indkommen i det her samfund, men der må være grænser.
Jeg er rystet over jer.

AF inge 20:27 7. SEP

PS.
Du skal nok komme ind igen, du har ihvertfald sikret dig stemmer nok.
Det miljø, du har repræsenteret, har brug for nyttige idioter i folketinget, tjaa hvorfor ikke dig.

AF Kenneth Pedersen 21:13 7. SEP

De snot dumme naive pladder-socialister har tabt over for den reelle og frie verden.

Den socialistiske mafia i Danmark har tabt.

Det danske præstestyre har tapt.

Heldigvis er de fleste folk i Danmark oplyste og hopper ikke på den socialistiske probaganda. Heldigvis har vi fri presse og internet i Danmark.

Længe leve friheden, demokratiet og oplysningen i Danmark.

Og hvis folk bryder loven, så må de jo bromme, lige som os andre dødelige mennesker. Om de så er fanatiske socialister eller præster.

AF Bendix 21:15 7. SEP

@ grete

Artiklen, der fortalte, at hver fjerde præst ville gemme asylansøgere fortalte også, at hver anden af de adspurgte præster støttede Ramsdal.

Man kalder det, Ramsdal har gjort, for den samaritanske pligt. Lukas 10, 25-37.

Med hensyn til mit svar til Gitte henviser jeg til ordlyden i mine svar.
Endvidere henviser jeg til de svar, du tidligere har fået af Salo og kocsis om samme spørgsmål.

"I vil hjælpe mennesker i “nød” men ikke danskere. Dem er I ligeglade med."

Nå, det er nu ikke sandt. Vi støtter da Ramsdal (dansker, præst, som viste medfølelse og medmenneskelighed).

AF Bendix 21:21 7. SEP

@ grete

"Præster i Danmark skal forkynde kristendommen."

Ja, men Gud nåde og trøste dem, hvis de prøver at efterleve det kristne budskab i praksis. Så skal grete og DF nok komme efter dem.

AF Bendix 21:34 7. SEP

@ Kenneth Petersen
Heldigvis er der også nogle danskere, som ikke hopper på al det fascistoide højrefløjsspin. Så den sidste sang er ikke sunget endnu om den sag.

AF Bendix 08:42 8. SEP

Politiken: “De afviste irakere 8. sep 2009 kl. 03:00

FN skærper kritik af udvisninger
Regeringens tvangsudsendelser af irakere er i strid med selve hjørnestenen i international konvention, mener FN’s flygtningehøjkommissariat.
Af Frank Hvilsom og Ulrich Quistgaard

Farlige provinser
NHCR vurderer de fem centrale irakiske provinser Bagdad, Duyala, Kirkuk, Ninewa og Salah Al-Din som værende farlige.
Asylansøgere herfra bør ifølge UNHCR betragtes som flygtninge i henhold til FN’s konventioner.
En række kilder bekræfter, at flere af de 22 udviste irakere kommer fra netop disse provinser.

Fokus: De afviste irakere FN’s organisation med ansvar for flygtninge, UNHCR, retter en ny og skarp kritik mod den tvangshjemsendelse af irakiske asylansøgere, der praktiseres af både Danmark og Sverige.

Ifølge UNHCR krænker hjemsendelserne det mest centrale punkt i FN’s flygtningekonvention – nemlig konventionens artikel om såkaldt non-refoulement, der pålægger stater ikke at hjemsende mennesker til forfølgelse, tortur eller en umenneskelig eller nedværdigende situation.
»En stat, der sender afviste asylansøgere fra den centrale del af Irak tilbage til den del af landet, fører en politik, som bryder med UNHCR’s retningslinjer, og det er jo et brud med konventionskravet om non-refoulement. «, siger Hanne Mathisen, der er pressechef for UNHCR’s kontor i Stockholm med ansvar for de nordiske lande.
Netop forbuddet mod at hjemsende mennesker, der risikerer forfølgelse og overgreb, er internationalt anerkendt som det absolut vigtigste i FN’s flygtningekonvention.”

Birthe Rønn afviser selvfølgelig anklagen. Men alt andet havde også været politisk selvmord.

Interesserede kan læse videre i Politiken Nyheder i avisen og på nettet.

AF Bendix 10:06 8. SEP

En præst tager sig af bange, ulykkelige og for nogles vedkommende syge og traumatiserede mennesker, der beder om hjælp. Vi har en lov, der forbyder danskere at gøre noget sådant, fordi det drejer sig om flygtninge og i dette tilfælde afviste asylansøgere.
At mene, at Ramsdals handling er politisk, er det samme som at sige, at et flertal af politikerne især på højrefløjen har forkastet medmenneskelighed som en af værdierne i det danske samfund.
Også selv om medmenneskeligheden udøves uegennyttigt, som det må siges at være tilfældet her.
Det er her på sin plads at tilføje at vælgere af forskellig politisk observans (undtagen DF)har støttet sagen via diverse støttegrupper til kirkeasyl. Den borgerlige anstændighed er ikke helt død endnu, selv om det stort set forties i medierne.

UNHCR mener, at Danmark krænker FN´s Flygtningekonvention.
Det sætter unægteligt sagen om at skjule flygtninge og afviste asylansøgere fra Irak i et nyt lys.
For hvis Danmark krænker FN´s Flygtningekonvention, hvor bliver legitimiteten i den lov flygtningene tvangshjemsendes efter så af???

AF grete 10:12 8. SEP

Bendix: FN mig her og FN mig der. Mange af de lande der sidder i FN er diktaturer. Så de kan ikke tale om menneskerettigheder.
Mht. UNHCRs vurdering af de fem farligste provinser: Jamen så kan de jo sendes til de fredelige provinser. Hvad er problemet? Så er irakerne jo i deres eget land med deres egen kultur. Er det så galt?
Irak er jo et stort land på størrelse med Frankrig.

AF Bendix 10:34 8. SEP

Flygtningekonventionen er skrevet ind i den danske Udlændingelov § 7, stk. 1

AF Bendix 11:33 8. SEP

@ grete
Det er DANMARK, der har tilsluttet sig FN´s Flygtningekonvention, og som du ser ovenfor, er den indskrevet i dansk lov

Det spørgsmål, du stiller, har du allerede fået svar på, den gang du skrev under dit efternavn. Svaret er stadigvæk NEJ.

PS: DANMARK er også tilsluttet den Europæiske
Menneskerettighedskonvention.

Hvorfor er du så forhippet med at komme af med dem for enhver pris???

AF grete 13:28 8. SEP

Nå, så kan loven pludselig bruges, Bendix.
Men der står ikke noget om, at FN eller Europæiske Menneskerettighedskonvention skal bestemme, hvilke flygtninge og hvor mange vi skal tage ind i vort land. Der er en vis procentdel vi skal tage og det gør vi!!
Det er INGEN menneskeret at bo i Danmark.
Har jeg skrevet, at jeg er "forhippet" på at komme af med ovennævnte??

AF Bendix 18:19 8. SEP

@ grete
Du tager helt fejl. Danmark har forpligtet sig internationalt. Opfyldelsen af konventionens bestemmelser påhviler integrationsministeren. Det er hendes ansvar, at Danmark overholder de internationale forpligtelser. Det er en sag mellem Danmark og FN og dermed det internationale samfund.

Som dansker foretrækker jeg, at mit land ikke står som en lurvet nation, der ikke overholder sine aftaler.
Er du så forhippet, at du er ligeglad????

AF Daugaard 20:16 8. SEP

Du starter med at skrive:

I nat blev jeg vækket med den sørgelige besked om at 22 irakere var på vej til at blive tvangsudvist til Irak.

Hvad rager det vi andre, hvordan og hvornår du sover og ikke sover. Uha da, hvor er det dramatisk.
Du er en lille dumsmart nar, som burde smides ud af FT omgående.

AF kocsis 23:44 8. SEP

Daugaard

"Du er en lille dumsmart nar, som burde smides ud af FT omgående."


Grynt grynt i Daugaard er selve DF segmentets universelle empati manifesteret for alvor, man kan endog identificere sig med de umælende dyr og udstøde lyde som disse...

AF kocsis 23:49 8. SEP

Grethe

"Johanne Schmidt: Hvis nu Kurt Westergård, Hirsi Ali og alle de, der er truet på livet af Islam banker på døren, ville I så lukke dem ind??"

Hvornår har du lukket nogensomhelst truede ind? hidtil har du kun hylet skingert op om at smide truede ud!!hvis hirsi Ali bankede på din dør ville du omgående smide hende ud fordi du ikke engang ville kunne genkende hende...

AF Jensen, senior 09:17 9. SEP

@ kocsis, den 8. sep kl. 23:49:

"Grethe
Hvornår har du lukket nogensomhelst truede ind? hidtil har du kun hylet skingert op om at smide truede ud!!hvis hirsi Ali bankede på din dør ville du omgående smide hende ud fordi du ikke engang ville kunne genkende hende…"

Endnu en gang fik du givet DF tørt på, så de er nede til tælling, kocksis ;-)

AF grete 12:35 9. SEP

Kocsis: Udelukkende svinske bemærkninger fra dig.
Det var Johanne jeg spurgte, så bland dig udenom.
Det er Johanne Schmidt, der på TV har sagt, at hun ville skjule irakere, hvis de bankede på døren.
Så må hun vel også kunne svare på, om hun ville lukke Kurt Westergård, der er dødstruet, ind og skjule ham.

AF grete 12:37 9. SEP

Bendix: Jeg spørger igen, hvilke aftaler har Danmark ikke overholdt???

AF Bendix 12:38 9. SEP

NYT NYT NYT RAMSDAL LØJ IKKE - POLITIET LEVERER BEVISET
Ekstrabladet d.d. forsiden:
” Er Københavns Politidirektør et fjols — eller en løgner?
Nye videoafsløringer fra Brorsons kirke.”

Vi har set redigerede optagelser af politiets DVD. Nu er hele DVD´en dukket op.
Det var ikke Ramsdal, der løj.
Videoen viser kampklædt politi og en voldsom rydning uden for kirken SAMTIDIG MED, at politiet var i kirken.
Birthe Rønn , Brian Mikkelsen og Politidirektøren burde give Per Ramsdal en undskyldning.

AF Bendix 12:42 9. SEP

@ grete
Læs # 3276. Der står det klart og tydeligt.

AF Bendix 12:57 9. SEP

@ grete

Hvorfor skriver du det vrøvl om Hirsi Ali og Kurt Westergaard??? Ved du ikke, at de allerede er under beskyttelse?? Hirsi Ali er ikke engang dansk statsborger, men bor i udlandet.

Der er andre mennesker i verden, som også trænger til beskyttelse og ikke har. Så sæt en anden plade på grammofonen.

Jeg kan huske at Kurt Westergaard fik fjernet sin tegning fra Geert Wilders film "Fitna". Selv om det holdt hårdt, for Wilders var på tværs. Men det lykkedes. Kurt Westergaard ville ikke lade sig bruge til den slags hate speech. På samme måde gik Westergaard heller ikke ind for "tuneserloven". Det tjener Kurt Westergaard til ære. DET giver respekt.

AF grete 16:13 9. SEP

Bendix: "Hirsi Ali er ikke engang dansk statsborger".
Der dummede du dig vist.
Er irakerne danske statsborger???
Har du noget dokumentation på, at Kurt Westergaard ikke ville have sin tegning med i Fitna??
"Kurt W. ville ikke lade sig bruge til den slags hate speech. Det giver respekt".
OK. var det så " hate speech" da Kurt Westergård
lavede tegningerne??
Hvad er "hate Speech". Er det når muslimerne kalder os "vantro, luddere, vent til vi er nok" osv. eller er det fordi vi er rigtig mange, der ikke vil have indført Islam??

AF kocsis 20:04 9. SEP

grethe

"Har du noget dokumentation på, at Kurt Westergaard ikke ville have sin tegning med i Fitna??2
'
det ved alle og enhver der følger bare nogenlunde med i debatten, med du har åbenbart så travlt med at huse alverdens forfulgte så du har ikke tid til at læse aviser.

NB. hvis Westergård bakede på din dør og ville søge beskyttelse, ville du omgående ringe efter politiet og få ham arresteret,fordi du ville tro det var en fordrukken vagabonder ville voldtage dig.

AF Bendix 21:21 9. SEP

@ grete
Ang: Hirsi Ali -- super forkælet og feteret mediestunt, som bor i udlandet. Beskyttet og bevogtet nat og dag. Chancen for, at hun vil banke på MIN dør, er vist meget lille.
Så det er manglende realitetssans fra din side at nævne hende. Typisk for DF ´s forskruede tankegang. Så det er ikke mig, der dummer mig, når jeg påpeger, at hun ikke er dansk statsborger. Skulle verden blive så meget af lave, at hun alligevel en dag skulle stå foran min dør og være i nød, lukker jeg hende ind.

Dokumentationen vedr. "Fitna" kan givetvis findes ved at Google på Kurt Westergaard. Sagen var meget omtalt i aviserne og TV, da det foregik. Der ligger sikkert noget i Politikens arkiv også. Jeg troede, at du fulgte med i, hvad der skete med ham. Men partiet ønskede måske at fortie, at han havde afvist DF-helten Wilders??? (den blonderede racist - hvis nogen skulle være i tvivl). Kocsis kunne også huske sagen kan jeg se.

Kurt Westergaard og hans kone (hun skal vel også med) er velkomne. Men jeg tror, at de foretrækker PET som beskyttere. PET er sikkert mere professionelle beskyttere mod fare end ærbødigst undertegnede.

Hate speech kan du selv søge på Google.

PS: Kalder alle muslimerne i byen dig "luder" og "vantro"???

PS: Du kan ikke sammenligne irakernes situation med Kurt Westergaards og Hirsi Alis. Det er dumt og afstumpet.

AF Bendix 21:53 9. SEP

@ grete

Politiken d. 1/4-08.
"Kurt Westergaard tegner Wilders
Den hollandske politiker Geert Wilders brugte Kurt Westergaards Muhammed-tegning i sin film 'Fitna'. Nu har Wilders selv fået en bombe i sit høje hår.
Af Kirstin Stefansdottir Egekvist
Det karakteristiske lyse hår er højt og tilbagestrøget. Øverst i parykken sidder en antændt bombe med arabiske tegn.

Sådan ser Kurt Westergaards karikaturtegning af den hollandske politiker Geert Wilders ud.
Den danske Muhammed-tegner har på tegningen spærret politikeren inde i en gulstribet politiafspærring med et skilt, hvor der står: »Danger! Freedom of expression«.
Hollandsk tegning
Tegningen er blevet offentliggjort på den hollandske nyhedsside nieuwnieuws.nl, hvor den stadig kan ses.
Kurt Westergaard har tegnet Wilders, efter den kontroversielle politiker uberettiget havde brugt hans Muhammed-tegninger i sin islam-kritiske film 'Fitna'.
Fortsat sagsanlæg
Efter pres fra Dansk Journalistforbund har Wilders fjernet Westergaards tegninger fra sin film, men ifølge TV2 vil Kurt Westergaard fortsat ikke opgive sit sagsanlæg mod den hollandske politiker.
»Som bladtegner vil jeg ikke forbindes med nogen specifik politisk bevægelse. Det er vigtigt at være objektiv«, sagde Muhammed-tegneren til den hollandske side nieuwnieuws.nl.
--------------------------------------
Værsågod - dokumentation.

AF Carsten Munk 22:06 9. SEP

@ Bendix

Bliver du aldrig træt af at gentage dine løgne?

AF grete 09:12 10. SEP

Bendix: "Hirsi Ali superforkælet mediestunt - bevogtet dag og nat". Helt ærligt. Tror du virkelig, det er at være superforkælet, at have en dødsdom hængende over hovedet og ikke kan gå frit omkring?? Er DET at være superforkælet?? Vor herre bevares.
Jo, du dummede dig ved at sige, at hun ikke er dansk statsborger, for du vil jo godt beskytte irakerne, selvom DE ikke er danske statsborgere.
Jeg bor heldigvis i en lille by, hvor vi ikke har så¨mange af muslimsk herkomst, men vi har mange tamiler, og de er integreret og IKKE kriminelle.

Min storesøster og niecer har boet i nærheden af Gellerup i Århus, men de "flygtede derfra".
Havde også 2 mostre og kusiner og fætre,der også tog derfra.
Min datter og svigersøn har boet i Odense ikke så langt fra Vollsmose så de har også oplevet
kulturberigelsen.
De er nu også flyttet.

Er alt hvad der står i politikken dokumentation?
Hvis Kurt W. har tegnet Wilders med en bombe i håret, er Kurt W. så også blevet dødsdømt af Wilders??????

AF Bendix 11:47 10. SEP

@ grete

"Jo, du dummede dig ved at sige, at hun ikke er dansk statsborger, for du vil jo godt beskytte irakerne, selvom DE ikke er danske statsborgere."

Du har så travlt med at kolportere dine angst-agressive udbrud, at du ikke læser, hvad jeg skriver. Værsågod læs #3294 igen, hvis du vil anses for at være seriøs.

Hadesnak mod alle muslimer og det at gøre de irakiske asylansøgere til syndebukke hjælper ikke på de problemer, din familie har oplevet.

AF grete 12:41 10. SEP

Bendix: læs din egen 3291.
Du har ret i, at jeg ikke kan sammenligne med Kurt W. og Hirsi Ali med irakerne.
De 2 første har en dødsdom hængende over hovedet.
Det har irakerne ikke.

AF Bendix 16:21 10. SEP

@ grete
Om de første. De bliver beskyttet med alle midler.
Hvad der sker med de sidste er uklart endnu. De er dumpet som skrald for at tilfredstille mennesker med dine holdninger.

AF Carsten Munk 20:15 10. SEP

Bendix

""Om de første. De bliver beskyttet med alle midler""

Det er dig der vil have de islamistiske soldater ind i landet Inge Bendix. Regningen for at beskytte Westergaard skulle bare sendes til dig. Det er jo din uansvarlige udlændingepolitik som er skyld i hele miseren.

AF kocsis 20:40 10. SEP

løgnermunk

@ Bendix

"Bliver du aldrig træt af at gentage dine løgne?2'

Og det skulle komme fra den patologiske lystløgner...

AF kocsis 20:44 10. SEP

LØGNERMUNK

"Det er jo din uansvarlige udlændingepolitik som er skyld i hele miseren."

Næ, det er din og Df's uansvarlige politik der er skyld i hele miseren, fordi truslen mod tegneren fandt sted medens lande misregeredes af dine lallende idioter, og det ville aldrig have fundet sted under en socialistisk regering.

AF Carsten Munk 20:45 10. SEP

kocsis

Har du fornyelig spredt nogen løgne om Lene Espersens bopælssag for nylig? Hva´dumme peter.

AF kocsis 20:48 10. SEP

grete

hej grete, hvorfor sparkede du og DF den stakkels enlige mor ud til strafarbejde, tortur og voldtægt i USA?

hvad han hun egentlig gjort jer??

hvad skal der ske med hendes stakkels barn?

Hvorfor har du eller Pia Kjærsgård íkke tilbudt at tage imod barnet???

AF kocsis 20:53 10. SEP

Løgnermunk


kocsis

"Har du fornyelig spredt nogen løgne om Lene Espersens bopælssag for nylig? Hva´dumme peter."

Du mener den sag hvor espersen og den bøvede kjær begik social svindel for 400000 kroner ved at lyve om deres adresser til folketinget?

Og dernæst ved at lyve at de kke kendte reglerne?

og som DANSK FOLKEPARTI fik forhindret, at folketinget ophævede deres i immunitet???

NB:
Løgnermunk, hvordan kan det være at der i fængslerne er flest kriminelle , der stemmer på dansk folkeparti?

AF kocsis 20:54 10. SEP

løgnermunk


hej løgnermunk, hvorfor sparkede du og DF den stakkels enlige mor ud til strafarbejde, tortur og voldtægt i USA?

hvad han hun egentlig gjort jer??

hvad skal der ske med hendes stakkels barn?

Hvorfor har du eller Pia Kjærsgård íkke tilbudt at tage imod barnet???

AF Carsten Munk 21:03 10. SEP

Kocsis

"""og som DANSK FOLKEPARTI fik forhindret, at folketinget ophævede deres i immunitet???"""

Vi skriver 1999. Nyrup er statsminister. VKO har tilsammen 71 mandater.

Hvordan i al verden skulle VKO dog kunne forhindre det massive flertal i folketiget i at forfølge Lene Espersen?

Hvad skulle være Dansk Folkepartis interesse?

Du lyver lyver og lyver. Har du noget som helst, der bare minder om et bevis på din sygelige påstand?

AF Carsten Munk 21:06 10. SEP

kocsis

"""hej løgnermunk, hvorfor sparkede du og DF den stakkels enlige mor ud til strafarbejde, tortur og voldtægt i USA?"""

Sad du skævt på potten som lille eller hvad er der med dig? Tortur? Voldtægt?

Vi taler altså om USA ikke dine elskede muslimske diktaturer.

AF Bendix 22:18 10. SEP

@ kocsis

Se her, nu rabler det helt for Munk:

"Det er dig der vil have de islamistiske soldater ind i landet Inge Bendix. Regningen for at beskytte Westergaard skulle bare sendes til dig. Det er jo din uansvarlige udlændingepolitik som er skyld i hele miseren."

Han tror fuldt og fast på, at jeg har været integrationsminister og Flygtningenævn -- på én gang. Desværre nej. Det havde ellers været en fed indtægt - ministergage + løn for ca. 5 stillinger i Flygtningenævnet. På én gang. Wau!

AF Balther 08:04 11. SEP

Er det ikke snart paa tide, at smide Grundloven, Straffeloven, Politiet og Kongehuset ud af Danmark ?

Danmark er jo nu blevet til en hel
Politistat og et Diktatur, hvor der ikke mere findes menneskerettigheder for det enkelte menneske,eller nogen form for frihed.

AF Carsten Munk 08:32 11. SEP

Bendix

Du kæmper for at hvem som helst skal have ret til at komme hertil. Det er din ret. Men tag dog dit ansvar på dig for hvad det har gjort ved Danmark af vold og voldtægter, islamisering og terrorsympatiserende, brosten kastende og skydegale utilpassede.

Du er aldrig sen til at fremhæve din egen moralske overlegenhed i forhold til vi andre fordi du i kraft af din i egne øjne helt enestående evne til at tænke på andre (udlændinge) end dig selv.

Men tag dog dit ansvar på dig for ofrene for din politik. Har du da ikke hele vejen været enig i den frie indvandring? Har du ikke været enig at man ikke skal kunne udvise folk der ricikerer forfølgelse uanset, hvor mange menneskers tilværelse de ødelægger her i Danmark?

AF grete 17:13 11. SEP

Nu har jeg 2 gange svaret Kocsis, men det er åbenbart sorteret fra.
Afventer.

AF grete 18:26 11. SEP

Hvad f.... sker der. har nu prøvet 3. gang men kommer ikke igennem!!!!!

AF grete 18:48 11. SEP

Bendix:
NYT NYT NYT NYT Svensk guantanamofange fanget igen.
Svenske Mehdi Ghezali der sad 930 i guantanamo er blevet arresteret i Pakis´tan.
Han mistænkes for, at være involveret i terrornetværket al-Qaeda.
11 blev anholdt. 3 var svenskere, 7 var tyrkiske een fra Rusland.
Nå, Bendix. Hvad mener du så om det??

AF grete 18:54 11. SEP

Hvorfor pokker kan jeg ikke komme igennem med mit svar til Kocsis.
Jeg har ikke sendt den enlige mor til USA til tortur og voldtægt. Det vil ikke ske, for det er jo jeres yngling, der er præsident.
Det er DOMMERNE i Danmark, der er hjernedøde.

AF Bendix 20:06 11. SEP

@ grete

DR1 TV avisen kl. 18.30 d.d.
DR1 har sendt Martin Henriksen (DF) ind og se skuespillet “Fremtidens historie” om afviste asylansøgere (Det Kgl. Teater). Emmet Feigenberg, skuespilchef(direktør??) er i studiet og skal forsvare en produktion, der efter studieværtens mening strider imod det, 67% af befolkningen ønsker. Martin Henriksens bemærkning - nul kroner til den slags i fremtiden.
--------------------------------------------
Hvad siger du til DET??

AF Bendix 20:26 11. SEP

@ grete
Det var da godt, at de fik fat i dem. Det ser ud til, at de tager tilbage til Pakistan/Afganistan for at slutte sig til oprørerne.
Ikke for at forsvare dem, men 2 år i Guantanamo kan vist godt gøre mennesker skøre og hævngerrige. (Lys hele døgnet, musik, der spiller uafladeligt, diverse ydmygelser, trusler, tortur). Et sort kapitel i USA´s historie.
Men igen. Det var godt de fik fat i dem, før de nåede at lave ulykker.

AF kocsis 21:00 11. SEP

MUNK

"Vi skriver 1999. Nyrup er statsminister. VKO har tilsammen 71 mandater.

Hvordan i al verden skulle VKO dog kunne forhindre det massive flertal i folketiget i at forfølge Lene Espersen?

Hvad skulle være Dansk Folkepartis interesse?

Du lyver lyver og lyver. Har du noget som helst, der bare minder om et bevis på din sygelige påstand?"

HAHAHA-dit uvidehed er ligeså så stor som dit had og intolerance!!!

sagen er den , at det er folketingets PRESIDIUM, der bestemmer om en folketingsmedlem sal have sin immunitet frataget...

og i præsidiet sad der en S, en SF, en V ,en K, og hvem var den sidste? Såmænd en person fra Dansk folkeparti, der sikrede stemmerne 3 mod 2 og forsvarede de kriminelle konservatives grove socialbedrag, således som DF jo altid gør hvis de kriminelle er ligeså anløbne som dem ,selv Rokkere og lign for eksempel..
men hvorfor diskuteret vi df støtte tíl grov kriminalitet i 1999?

At Df toppen selv er forhærdede kriminelle blev endnu engang bevis så sent som i går, hvor DF opfordrede regeringen til at undlade at følge det i danmmark gældende lovgivinig...

AF kocsis 21:15 11. SEP

bendix


"Han tror fuldt og fast på, at jeg har været integrationsminister og Flygtningenævn — på én gang. Desværre nej. Det havde ellers været en fed indtægt - ministergage + løn for ca. 5 stillinger i Flygtningenævnet. På én gang. Wau!"

Kan du ikke skaffe mig en lille tjans derinde også?
min starthjælp er allerede brugt op!!

AF kocsis 21:20 11. SEP

grete

"Min storesøster og niecer har boet i nærheden af Gellerup i Århus, men de “flygtede derfra”.
Havde også 2 mostre og kusiner og fætre,der også tog derfra.
Min datter og svigersøn har boet i Odense ikke så langt fra Vollsmose så de har også oplevet
kulturberigelsen.
De er nu også flyttet."

ja, det er klart og beslutningerne om at flytte skyldtes UDELUKKENE at din familie blev systematisk forfulgte og ikke NOGETSOMHELST andet, som et bedre job, bedre hus etc etc....

fortæl mig lige, hvor nær er egentlig " i nærheden af" og "ikke så langt fra?"

Og hvor langt væk "flygtede" de egentlig?

AF Bendix 23:35 11. SEP

@ Carsten Munk

Vedr: #3313
Endnu et umotiveret, kontraproduktivt og grotesk indlæg fra din hånd.
Et tarveligt forsøg på, via et urealistisk postulat, at legitimere dit slet skjulte had mod en person, der ikke deler dit syn.

AF grete 08:06 12. SEP

Kocsis: Jeg kan egentlig ikke se, det rager dig.
Men OK. Min storesøster og svoger flyttede, fra Århus, da de ikke kunne have deres ting i fred, og der var tit ballade i Gellerup.
De boede på en sidevej til Viborgvej.
Deres døtre flyttede også, da min søsters barnebarn gik på en skole, hvor der var mange fremmede. De var sommetider med hendes barnebarn
hjemme, og de stjal fra dem.Een af dem sagde "bare vent til vi er nok".
Min datter og svigersøn flyttede til Viborg, da de ikke ønskede, at deres børn skulle starte i en skole i Odense, bl.a. p.g.a. de mange fremmede og den ballade, der var (er) i Vollsmose.Nu er der jo ikke så langt fra Odense til Vollsmose, vel?
Skal du have nøjagtig afstand??
Min søn og datter er læger, så de kunne sagtens have blevet på Odense Universitetshospital.

AF kocsis 21:32 12. SEP

grete


"Min datter og svigersøn flyttede til Viborg, da de ikke ønskede, at deres børn skulle starte i en skole i Odense, bl.a. p.g.a. de mange fremmede og den ballade, der var (er) i Vollsmose.Nu er der jo ikke så langt fra Odense til Vollsmose, vel?
Skal du have nøjagtig afstand??"

Tak for oplysningerne.


sagen er den , at tager vi afstanden fra voldsmose med megen ballade til centrum af Odense, er der 5- 6 kilometer.

Tager vi 5 -6 Km mod nord fra Nørrebro i KBH, når vi til nogle af Danmarks dyreste og mest eftertragtede kvarterer, Hellerup og Gentofte, hvor der også bor masser af læger med høje stillinger.

Hvordan vil du forklare, at din datter flytter fra en by på grund af ballade og blandede skoler, der ligger 5-6 kilometer væk i Voldsmose, når samtidigt i København i samme afstand fra Nørrebro ( som er meget værre end Voldsmose) danskerne SLÅS om at flytte ind og er parate til
at betale mange millioner for at bo?


"Men OK. Min storesøster og svoger flyttede, fra Århus, da de ikke kunne have deres ting i fred, og der var tit ballade i Gellerup.
De boede på en sidevej til Viborgvej."


de kunne ikke have deres ting i fred?

Blev der begået indbrud eller hvad?

Nu ligger Gellerup ikke på Viborgvej men på Silkeborgvej, hvordan kunne de dog blive generet af ballade der foregår flere kilometer væk?


"Deres døtre flyttede også, da min søsters barnebarn gik på en skole, hvor der var mange fremmede. De var sommetider med hendes barnebarn
hjemme, og de stjal fra dem.Een af dem sagde “bare vent til vi er nok”."

hvor gamle var disse stjælende børn?

hvad stal de egentlig?

hvorfor flytter 2 søstre, når kun den enes barnebarn bliver udsat for tyveri?

AF Carsten Munk 21:57 12. SEP

kocsis

Du spillede på fordommen om at VKO i magtfuldkommenhed og arrogance holdt hånden over Lene Espersen(Du huskede formentlig forkert om, hvor gammel en sag det er at du har gravet op, og at sagen stammer fra den ulykkelige tid inden VKO fik flertal).

Javel sad V, K og O tre af de fem pladser i præsidiet, men det ændrer jo ikke ved, at folketingets flertal ikke havde mulighed for at forfølge sagen alligevel, naturligvis. Både i Præsidiet, forretningsudvalget eller i folketingssalen.

Hvis nu der var en afstemning i præsidiet, som gik Nyrup regeringens opfattelse midt imod, hvorfor gik man så ikke videre i sagen.

Kocsis din mange gange gentagne påstand om at der har været en afstemning i præsidiet, som stod 3-2 kan du dokumentere det med andet end "det kan enhver sige sig selv"?

Jeg skal nemlig fortælle dig, at det eneste jeg har læst er et indlæg fra Birte Weiss(S medlem af præsidiet), som ikke forlanger noget som helst, men blot opforderer til at MF´erne udviser selvdisciplin.

AF Salo 22:30 12. SEP

Carsten Munk:

Hvorfor forsvarer du politikere der laver socialt bedrageri? Er det i orden med socialt bedrageri, så længe politikerne selv siger det er i orden? Jeg synes ikke det er i orden, at Lene Espersen tilraner sig de penge jeg har betalt i skat. Jeg kan få øje på andre der behøver pengene langt bedre.

Har du ingen selvstændig tanke?

Synes du det ville være i orden, hvis Asmaa havde lavet samme nummer?

AF Carsten Munk 22:57 12. SEP

Salo

Jeg forsvarer på ingen som helst måde Lene Espersen.

Det er mere Kocsis letkøbte stil som irriterer mig, hvor han helt uhæmmet spiller på de laveste fordomme uden på nogen som helst måde har styr på, hvad der er op og ned i sagen.

Kocsis tildeler DF en rolle i sagen han ikke har kunnet dokumentere.

Og det har han ikke fordi sandheden er at det var S og V, som ikke ønskede nogen sag.

Vel mest af hensyn til folkestyrets omdømme, og for ikke at komme i en situation, hvor alle kaster mudder på alle.

AF Torben just 06:51 13. SEP

Hvorfor er vi s

AF Torben just 06:52 13. SEP

Hvorfor er vi så ivrige efter at beholde disse såkaldte flygtninge? Vi har tårnhøje problemer med dem der er her i forvejen. Der findes ikke et vestligt land som ikke har store problemer med integrationen af muslimer.

AF grete 18:09 13. SEP

Sig mig Kocsis, er du dum?
SElv om der er 5 km fra Vollsmose til Odense, så kommer de kriminelle jo også til Odense. De holder sig jo ikke KUN til Vollsmose. Der er mange af udenlansk herkomst i skolerne i Odense.
Fra Gellerup kan man komme vidt omkring. Der var ca. 1 km. De fik stjålet mobiltelefoner, knallerter og smadret vinduer. Så, verden er lille, Kocsis.Selv om der er 5 eller 1 km. kan de nå vidt omkring.
Altså, de sidste spørgsmål er så dumme, at jeg ikke gider svare på dem.

AF kocsis 21:22 13. SEP

grete


"Sig mig Kocsis, er du dum?
SElv om der er 5 km fra Vollsmose til Odense, så kommer de kriminelle jo også til Odense. De holder sig jo ikke KUN til Vollsmose. Der er mange af udenlansk herkomst i skolerne i Odense."

Men så kommer der masser af kriminelle fra Nørrebro altså vel også til Gentofte og Hellerup,det tar 10 minutter med s-tog,der er også kun 5 km. Men alligevel er de nogle Danmarks mest eftertragtede og dyreste områder at bo i, hvordan kan det være?


"Fra Gellerup kan man komme vidt omkring. Der var ca. 1 km. De fik stjålet mobiltelefoner, knallerter og smadret vinduer. Så, verden er lille, Kocsis.Selv om der er 5 eller 1 km. kan de nå vidt omkring."

Mobiltelefoner: dvs var der indbrud?

Forsikringen dækkede vel tingene?

men det var vel ikke de eneste i omegnen der fik stjålet noget? er resten af Viborgvej også flygtet?

"Altså, de sidste spørgsmål er så dumme, at jeg ikke gider svare på dem."

Næ de er skam ikke så dumme.

du skriver:

"Deres døtre flyttede også, da min søsters barnebarn gik på en skole, hvor der var mange fremmede. De var sommetider med hendes barnebarn
hjemme, og de stjal fra dem.Een af dem sagde “bare vent til vi er nok”."

Foreløbig må jeg derfor konstatere undrende, at hele 2 stykker af dine kvindelige slægtninge er flygtet udelukkende på grund af et lille besøgende barn stjal et eller andet ikke nærmere oplyst fra den ENE!!!!

det har sandsynligvis ikke været familiens kostbare vase af Ming-porcellæn,vel?

Undskyld, men skal der ikke mere til, hvorfor er hele Odense ikke totalt affolket allerede?

AF kocsis 21:25 13. SEP

munk
"Kocsis tildeler DF en rolle i sagen han ikke har kunnet dokumentere.

Og det har han ikke fordi sandheden er at det var S og V, som ikke ønskede nogen sag."


Men det giver kun 2 nej stemmer i præsidiet? hvad ønskede de andre 3?

AF grete 18:47 14. SEP

Ja, Kocsis: de kriminelle kommer alle vegne!!
Og ja, der var indbrud, gang på gang!! Du mener åbenbart, at et indbrud, forsikringen betaler er "ingenting". Der blev smadret vinduer hos dem og naboerne. Vil du have alle historier? Og det var endda for 10 år siden. Derefter er det gået rigtig stærkt med kriminaliteten. Brandvæsen, ambulancer og politi blivet stenet ud!! Det har du vel hørt om? Men du sidder måske i dit eget lille univers og ser og hører INTET!! Børnehaver, skoler blir brændt af!
Skal jeg fortsætte?? Det gider jeg sgu ikke. tag og følg med i hvad der sker i lille Danmark.
De er også begyndt i Sverige, som ellers er GLADE for indvandrere. I Norge er der valg, og befolkningen er også ved at få nok af "kulturberigerne".

AF Bendix 22:04 14. SEP

@ grete og kocsis
Mærkeligt, at kriminaliteten er vokset i de år VKO har haft magten. Der er ellers blevet strammet op på straffene. Kunne det tænkes, at metoden med at lægge indvandrerne og deres tro for had og true med strengere straffe ikke er den rigtige måde at møde nydanskerne på???
Så vidt jeg husker, blev der på foranledning af en fornærmet politiker lukket en sommerskole for drenge i sommer. Så kunne knægtende rende på gaden i stedet for. For en sur politikers skyld.

AF kocsis 22:58 14. SEP

"Skal jeg fortsætte?? Det gider jeg sgu ikke. tag og følg med i hvad der sker i lille Danmark."

AHA, så er årsagen til at folk slås om at flytte til millionærvillaerne i Gentofte eller Hellerup eller luxuslejlighederne på ØSterbro lige ved siden af det frygtelige kriminalrede Nørrebro, at de ikke følger med i hvad der sker i lille Danmark?

"Ja, Kocsis: de kriminelle kommer alle vegne!!"


hvis de kommer ALLE VEGNE , hvorfor så gøre sig det store besvær at flytte?

AF kocsis 23:20 14. SEP

GRete

"I Norge er der valg, og befolkningen er også ved at

få nok af “kulturberigerne”."

Tværtimod, folk i Norge er så glade for indvandrerne at de for 1 gang i Norges historie har GENVALGT en regering!!!

Information:

Rødgrøn valgsejr i Norge

00:10 | 15. september 2009
Med knap 93 procent af de afgivne stemmer optalt får Jens Stoltenbergs rødgrønne regering 87 mandater, mens den borgerlige blok har 82.

Regeringen fortsætter.

Norges valg blev overraskende, da det for første gang i nyere norsk historie er lykkedes en regering at blive genvalgt. Statsminister Jens Stoltenbergs rødgrønne regering kan med det endelige valgresultat fortsætte i endnu fire år. Der ser ud til at være et rødgrønt flertal med 87 af de 169 pladser i Stortinget.

AF l.hansen 13:03 16. SEP

til min store glæde læser jeg rundt omkring, at der er rigtigt mange, der kæmper videre for de afviste irakere. Jeg læser, at man fra udenlandsk side følger måbende med, at man holder øje med lille Danmark nu. Jeg håber at vi vinder denne kamp for medmenneskelighed og anstændighed. Jeg tror, at vi vinder den, efterhånden som hr og fru kakkelbord får grydelapperne ud af deres kropsåbninger og får lyttet efter, hvad det her handler om ... nemlig medmenneskelighed eller afstumpethed. Danmark har deltaget i et folkemord på omkring en million irakere ( !!!!!!!!!! ) - det mindste vi kan gøre er at give ophold til de, der magter at be os om hjælp. Det har vi en moralsk forpligtigelse til.

til alle de der er ved at brække sig af ondskabsfuld gylle ud over disse sider, må jeg desværre sige - pas nu på jer selv. Karma-loven eksisterer, og den slår hårdt tilbage på onde og uduelige handlinger. Alene det, at i skal leve med en så fattig og kantet og livløs anskuelse, er en karma-hævn i sig selv. Det skal i leve med resten af jeres tid. I kan ikke slette det, ordene står her til evig tid og vil til evig tid være et vidnesbyrd på jeres kolde, snævre, forvredne indre i sig selv.

Lad være med at skrive så grimt om andre mennesker - i taber stort ved det !!!!

Hold så op med alt det fjolleri med at kalde alle os, der er imod hjemsendelserne for autonome. Det er jo helt uhyrligt og tåbeligt. Det er det samme som at kalde alle, der er for hjemsendelserne for nazister...

Hold nu op med at tro at du er fuldstændigt beskyttet bag din lille computerskærm. Der er mennesker der tager dette meget meget meget seriøst, mennesker, der er syge i deres sjæle hjerner, mennesker, som tror, at de har ret til at gøre/ sige/ skrive hvad, der passer dem. Og disse typer kan sagtens finde ud af hvem DU er. Hvem du og jeg er, hvad vi laver og hvor vi bor... Så tænk dig om, når du skriver på indlæg som disse. Især emner, der har med folk fra andre lande at gøre, kan sætte fut i sindene. PAS PÅ DIG SELV !!!!!!!

AF Dan 11:33 17. SEP

Yndlingsreplikken fra regeringssiden synes at være "de (Irakerne) har har haft masser af tid til at rejse - de er selv skyld i..".

Det er helt grotesk at udvise mennesker, der har været i Danmark så længe, at de kan sproget, har fået børn her osv. Og gøre det med udskyldningen "De kunne bare være rejst, da vi bad dem om det"

I forhold til gældende lovgivning er dette jo helt korrekt, og derfor vil man kunne forvente lignende optrin i fremtiden.

Så det må jo være lovgivningen der er det dybereliggende problem. Ikke Irakere, ikke håndvaskende Fru Rønn, ikke politiet og deres Larsen.

Som jeg ser det, er der een af to ting at gøre: Enten må vi skabe os en asylpolitik, der er knap så rigid, eller også en der er *helt* rigid.
Har man fået afslag, skal man forlade landet umiddelbart. Får man ikke afslag, eller forbliver eens sag ubehandlet i længere tid, grunden uagtet, har man fået lovligt ophold, og skal behandles derefter.

AF grete 13:03 17. SEP

Bendix: Kriminaliteten er blevet mere afstumpet. At man brænder børnehaver, biler osv. og stener ambulancefolk og brandvæsen, det er total udansk.
Der er strammet op mht. straffene, men hvad hjælper det, når dommerne ikke bruger det. Er der overhovedet sat nogen i fængsel af dem, der afbrænder biler m.m. og kaster med sten?
Kocsis: slås folk om at flytte til Gentofte eller Hellerup? Nu er det jo ikke helt billigt at bo der.
Nu er det sådan, at der hvor der mest sker skyderier, afbrændinger m.m., det er i storbyerne - i ghettoerne bliver brandvæsenet stenet ud. "hvis de kan komme allevegne, hvorfor så have besvær med at flytte", skriver du.
Helt ærligt. Det er MEST i storbyerne tingene sker, og ikke så meget ude på landet.
Dine spørgsmål blir da mere og mere "tågede".
I. Hansen: Er du bange? er det derfor, du går ind for at vi skal lade afviste irakere blive?
Det skulle da gerne være sådan, at man kan komme med sin mening uden at skulle tænke på, om der sidder islamister der vil komme efter dig.
Men OK. I disse tider kan man nok ikke være sikker. Vi så hvordan det gik med en uskyldig tegning. Vi så, hvor sarte de er.

AF grete 13:12 17. SEP

Kocsis, Kris, Bendix m.fl.
Læs I. Hansens indlæg: "lad være med at skrive så grimt om andre mennesker, I taber stort ved det".!!
I Hansen, du taler også grimt om andre: "hr og fru kakkelbord får grydelapperne ud af deres kropsåbninger". Meget nedladende måde at omtale flertallet af Danmarks befolkning på!

AF Gitte Nielsen 22:05 18. SEP

Det er rigtigt at det er kynismens triumf.

AF Carsten Munk 22:16 18. SEP

Anonyme Dan

"""Det er helt grotesk at udvise mennesker, der har været i Danmark så længe, at de kan sproget, har fået børn her osv."""

Ganske almindelige ansvarlige mennesker venter med at få børn til man er i en situation, hvor man kan tage vare på dem.

Når irakerne i en situation, hvor de har fået besked på, at de ikke kan få ophold her alligevel vælger at sætte børn i verden, så må det jo være fordi, de ansvarlige mennesker vi må gå udfra de er, har en formodning om, at de kan give deres børn et godt og trygt liv uanset om de ender med at blive lukket ind i Danmark eller må tage hjem igen.

Det er vel ordentlige mennesker vi har med at gøre?

AF l.hansen 07:53 19. SEP

man får vel børn når det sker at man bliver gravid... danskere har en skyhøj rekord i aborter, er det ansvarlighed ???

grete


( nej, jeg er ikke bange for nogen. Det var faktisk af en total skør betænkelighed overfor de, der i blodige termer fabulerer over, hvad de har lyst til at gøre. Den slags er ikke gratis, hverken rent karmisk eller helt praktisk. Jeg kan nemlig godt forestille mig, at der sidder folk rundt omkring og harselerer over diverse forrykte udtalelser på Johannes blogs ang De Hjemviste. )


og, jo, jeg giver dig fuldstændigt ret i, at det var en meget grov beskrivelse af flertallet - "grydelapper-i-alle-kropsåbninger-segmentet"-


og det var så sandelig da også meningen, du


- en rammende flot satirisk beskrivelse af alle de fæhoveder, der har ødelagt vores land ved at stemme på de narhoder der sidder i regeringen, og ikke mindst alle de tåber, der tror, at der kommer noget godt ud af at stemme på disse charmeforladte, rigide og farlige dfére.


Jeg er vred på de mange danskere, der dagligt har siddet foran fordummeren, og udemærket vidst hvad der foregik i brorson kirken. Uden at bidrage med bare to centimer af et eller andet positivt.

Folk har siddet der med deres klamme margarinekager og set uden at ville fatte nogetsomhelst.

Godt stoppet ud med de famøse grydelapper...

Fordi folk generelt tror, at sålænge man kan få et kilo smelteost til en femmer i netto - så længe skal det hele nok lige gå an, du.

men det er jo løgn, det går jo af helvede til.

hele danmark er smeltet ind til en servicecentral for lumre forretningsmænd. Den offentlige sektor eksisterer stort set ikke, der er kun dårlig service tilbage,

og så selfølgelig en fandens masse private firmaer, godt støttet op af regeringen, Rigmandshospitaler for de rige og ingenting til de fattige,

De fattige...de kan forfanden da bare ligge og dø på gaden, de svagpissere.

Men tag ikke fejl, lille frøken kakkelbord, næste gang du har brug for det offentlige, jah, selv du kan jo blive syg.... så får du resultatet af 8 års skandaler at smage.

Og , da det er så dejligt nemt at skyde på nogen der ligger ned, så skylder man belejligt skylden, for 8 års forfejlet politik, på araberne. De er nogen svin, der er igang med at ødelægge vores verden - " De ku da bare la være med at bombe de der tårne der " " de tømmer statskassen for midler, gør de" åååhhh , hvor er det flovt... Tænk at et så "OPLYST FOLK" alligevel vælger at stoppe sig med grydelapper - lille sofabord : var du måske med, dengang blekinge-folkene skød en panser.... nej vel ... nøjagtigt lige så lidt var irakerne med til at sænke tårnene...

bare en lille smule hjernevirksomhed ville være ønskelig her !!!!!


Denne godt oparbejdede min vrede gør altså, at jeg indimellem må skælde lidt ud, og det er så det jeg gør her....

og det er da egentligt ret meget mere relevant, end at sidde med en klam billig margarine kage og lege udstoppet kakkelbord....

jeg har faktisk prøvet det engang, guskelov nåede jeg ikke til grydelapperne :-) - men hold da op hvor blir man dum og tung af det. det er ikke en sjov leg, og jeg synes man skal stoppe den, rundtomkring hos hr og fru danmark, kon så ud af prutteposerne og hjælp til med at redde irakerne, de andre flygtninge og danmark.

men det vil alle de der tåbelige sofaborde sgu ikke. de vil sidde og udvide, æde billig nettokød og kage, se på fordummeren og lade de sidste rester af hjernevirksomhed fordufte i de kemikalske dunster

skide være med de irakere der - det er bare nogen fucking araberrøve, og de skal bare ned til krigen, ned i solen, skal de ...

Fat dog, at det ikke er sandt. Nøjagtigt ligesom at sofaborderne faktisk er mennesker, på samme vis er disse folk fra Irak

mennesker af kød og blod....

fra et land, hvor vi har været med til at slå en million - en million - mennesker ihjel. Skulle vi så ikke være istand til at forsørge bare 300 personer... Selvfølgelig kan vi det og selfølgelig SKAL vi det !!!!

Så, lille kakkelbord, kom du bare op af pruttenutteposen, og husk hjernen denne gang. Mærk hvor fantastisk livet kan være, og fortsæt med at være god ved dig selv, andre mennesker, børn og dyr. På denne måde vil du evt genopstå som et menneske med respekt for dig selv og andre, og vil derfor være i stand til at bedrive et godt liv. Du kunne evt hjælpe mig med at gøre en drøm til virkelighed


DANMARK VIL ALDRIG KUNNE RETTE OP PÅ DEN SKADE DE HAR FORVOLDT DE CA 300 IRAKERE -


M E N


HVIS NU VI GJORDE SÅDANNE :

ALLE TVANGSHJEMSENDTE SKAL HENTES TILBAGE OG DE SKAL HA EN STOR ERSTATNING SOM UNDSKYLDNING

ALLE DE TVANGSHJEMSENDELSES TRUEDE SKAL HA STORE LÆKRE LEJLIGHEDER, EN LIVSLANG PENSION PÅ MINIMUM 15000 KR OM MÅNEDEN ( UDBETALT TIL HVER ENKELT PERSON !!! )

MULIGHED FOR VIRKELIG KVALIFICERET UNDERVISNING I HVADSOMHELST, HVIS DET ØNSKES

SÆRLIG NEM ADGANG TIL ARBEJDSMARKEDET HVIS DETTE ØNSKES

ADGANG TIL PSYKOLOGER, PÆDAGOGER, FYSIOTERAPEUTER OG AFSPÆNDINGSPÆDAGOGER

SKØNNE SOMMERHUSE STILLES TIL RÅDIGHED

TO ÅRLIGE REJSER NED TIL IRAK AF 3 UGERS, ELLER MERE, VARIGHED

KIRKEASYL ANSAT SOM KONSULENTKORPS, DA DE JO OM NOGEN HAR KENDSKAB TIL OG TILLID FRA DE MENNESKER


KUNNE DET IKKE BARE VÆRE GODT

DET VILLE VÆRE FAIR POLITIK, SÅ DET BASKER


TIL SLUT VIL JEG UDTRYKKE MIN DYBTFØLTE SOLIDARITET OVER FOR DE TRUEDE IRAKERE OG DE TVANGSHJEMSENDTE IRAKERE.

JEG BER TIL AT ALT VIL ORDNE SIG PÅ BEDSTE VIS

AF Dan 11:50 21. SEP

Kære Johanne,

Du skriver for sjældent i din blog!

Bedste hilsner

AF grete 21:07 22. SEP

l.Hansen. Nej, de der er fæhoveder, og har ødelagt vort land er dem, der har lukket alt for mange fremmede ind. Mange af dem til evig forsørgelse.

 
Annonce
Annonce
Annonce

Seneste blogs

Marketing

Seneste indlæg

Top-politikere blogger på Politiken.dk

Jeppe Kofod
Socialdemokraterne

Ellen Trane Nørby
Venstre

Margrethe Vestager
Det Radikale Venstre

Lene Espersen
Det Konservative Folkeparti

Villy Søvndal
Socialistisk Folkeparti

Johanne Schmidt-Nielsen
Enhedslisten

Peter Skaarup
Dansk Folkeparti

Simon Emil Ammitzbøll
Liberal Alliance

 
 
 
Pluspris 399 kr.
Alm. pris 499 kr
 
Pluspris 200 kr.
Alm. pris 250 kr
 
Tilbud i februar

Aperitif, 7-retters menu med tilhørende vinmenu, vand, kaffe og 1 hjemmelavet likør. Pluspris frokost 1.780 kr. Pluspris aften 1.880 kr.
 
Pluspris 120 kr.
Alm. pris 180 kr