PLUS EKSTRA TILBUD: Bamses puttekasse med 6 dvd'er - spar 105 kr.
Pluspris Kr. ,-
 
Annonce
Annonce

Seneste debat

Marketing
Marketing
Marketing
Annonce
Annonce

Hvor lavt vil du synke, Søren Pind?

tekst del send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

  

Der er tilsyneladende ingen nedre grænse for, hvor lavt Søren Pind og BT vil synke i hetzen imod de afviste irakiske asylansøgere og jagten på ”en god historie”.

 

Det pureste løgn

 

I hvert fald påstod både det fremtrædende folketingsmedlem for Venstre og familieavisen tirsdag d. 22. september under overskriften ”Afvist iraker voldtog 14-årig”, at en ”pædofil voldtægtsmand” var blandt de afviste asylansøgere, som Kirkeasyl, Bedsteforældre for asyl, Enhedslisten, Niels Hausgaard, Sebastian Dorset, Poul Nyrup og tusindvis af andre borgere i Danmark har støttet.

 

Problemet er, at påstanden om, at der skulle være en pædofil voldtægtsmand blandt de afviste asylansøgere, er det pureste løgn. Den person, Pind og BT henviser til, hedder Mustafa Ahmed og er ganske rigtigt iraker, men han er ikke en af de afviste asylansøgere. Mustafa Ahmed har haft opholdstilladelse i Danmark, han har begået en grov forbrydelse og er derefter dømt til udvisning. Mustafa Ahmed har med andre ord intet at gøre med de afviste irakere, som bl.a.  foreningen Kirkeasyl og undertegnede har kæmpet for. Kirkeasyls kampagne har alene handlet om de afviste irakiske asylansøgere – ikke om kriminelle, der er udvist ved dom. 

 

Bevidste eller ubevidste misforståelser?

 

Som dokumentation for sin påstand henviser Søren Pind på sin blog på berlingske.dk til et svar, han har fået fra integrationsministeren. Han og Venstres politiske ordfører Peter Christensen har nemlig spurgt Birthe Rønn, om der blandt de afviste irakiske asylansøgere er personer, der er dømt for overtrædelse af straffeloven. Da Pind modtager ministerens svar, misforstår han (bevidst eller ubevidst) indholdet.

 

I svaret refererer ministeren til en udtalelse fra rigspolitiet, hvoraf det fremgår klokkeklart, at politiet ikke kan sige noget om, hvorvidt der findes kriminelle blandt de afviste irakiske asylansøger. Til gengæld oplyser de, at der i Danmark findes fire irakiske statsborgere, der har begået grov kriminalitet, og som derfor befinder sig i det, der kaldes ”udsendelsesposition”. 

 

Information har i dag beskrevet forløbet og citerer bl.a. chefen for rigspolitiets udlændingeafdeling, Hans-Viggo Jensen, for følgende: ”Vi har ikke relateret de 282 personer, som er blevet fikspunktet for politikere og folketingsmedlemmer, med de irakere, der er udvist ved dom”. Hans-Viggo Jensen tilføjer ”Jeg synes i og for sig, det svar, vi har givet, er ret klart”. Alligevel drager Pind altså den kortslutning, at Mustafa Ahmed er en af de afviste irakiske asylansøgere, og på sin blog skriver han bl.a. følgende: ”Vi taler altså kort og godt om en pædofil voldtægtsmand. Og vi taler om en af de afviste irakiske asylansøgere, som Leif Bork Hansen, Line Barfoed, Margrethe Auken, Lykketoft og hele det sammenrend har krævet skal have ophold i Danmark.”

 

Venstre-politikeren stiller derudover Poul Nyrup det retoriske spørgsmål: ”Er du på anstændighedens og medmenneskelighedens side, når du vil lade en pædofilidømt udenlandsk statsborger blive i Danmark? En voldtægtsforbryder, der har krænket børn?”

 

En uskyldig stemples som pædofil voldtægtsforbryder

 

At Pind på baggrund af løgnagtige oplysninger hænger politikere fra andre partier, fremtrædende kulturpersoner, en tidligere statsminister og tusindvis af borgere ud for synspunkter, de aldrig har haft, er i sig selv langt over grænsen for, hvad der er ret og rimeligt. Men det værste er, at Pind afslutningsvis i sin blog linker til et billede af en person, som angiveligt skulle være den dømte Mustafa Ahmed. Pind har tilsyneladende intet gjort for at sikre sig, at de oplysninger rent faktisk holder vand. I hvert fald er de (endnu engang) lodret forkerte.

 

Den person, der vises på billedet, hedder ikke Mustafa Ahmed, han er ikke voldtægtsforbryder, men derimod en af de afviste irakiske asylansøgere. Manden hedder Ali Nayef Rashool og har i dag udtalt til Politiken: ”Min familie, min tidligere kone og andre ringer og spørger, om det virkelig er mig, der har gjort det. Jeg har grædt og grædt, og tør ikke gå ud – folk tror nu at det er mig, der er Mustafa.”.

 

Sig undskyld Søren Pind

 

Det er en meget alvorlig sag uretmæssigt at blive hængt ud for at være pædofil voldtægtsforbryder. At et fremtrædende medlem af regeringspartiet Venstre vil synke så dybt, at han bidrager til at stemple en uskyldig som pædofil voldtægtsforbryder – oven i købet ved at henvise til et billede af den uskyldige – er direkte rystende. Ligesom det ærlig talt er svært at forstå, at BT vælger at bringe en historie, som Information efter et minimum af research kan dokumentere er direkte løgn.

 

Søren Pind har ikke ønsket at tale med dagbladet Information om sagen. Hermed en opfordring: kom ud af dit flyverskjul og sig undskyld, Søren Pind!

SKRIV kommentar

BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på politiken.dk
Læsernes kommentarer 107 kommentarer
  •  
AF Carsten Holbeck 15:41 23. SEP

Kære Johanne,
Du skal se til at få denne historie fulgt til dørs.
Det er vigtigt, at samtlige uvederhæftige venstremænd stilles til regnskab for deres uvederhæftigheder.
Det er vigtigt, at den uskyldige irakker bliver renset, også som eksempel på, hvorledes det borgerlige propagandaapparat søger at hjernevaske befolkningen til fremhad og angst.
Du må motivere folk som Lykketoft, Nyrup, Margrethe Auken til at komme på banen, så Søren Pind kan blive stillet til ansvar for, - og gerne i Folketingssalen, sine modbodelige beskyldninger mod et uskyldigt menneske og hans underlødige antydninger mod politikerkoleger.
Klø på Johanne, - få også sat Pia Kjærsgaard til vægs med hendes beskyldinger om, at de aktionerende foran Brorsonskirken skulle stamme fra "det autonome miljø", - jeg så ingen sort- og hætteklædte unge mennesker.
Med venlig hilsen,
Carsten.

AF Christine Kjærulff 15:42 23. SEP

Tak til Johanne Schmidt-Nielsen for sagens sammenhæng. Søren Pind SKAL sige undskyld for sin afskyelige handling. og så behøver man ikke at være borgerlig for at spørge: HVORNÅR danner de- tilsyneladende kritisk borgerlige et nyt parti? KOM SÅ UD AF BUSKEN. I har et arbejde at gøre!!

AF Henrik 15:42 23. SEP

Det her er simpelthen så ulækkert. Søren Pind bør fyres sammen med journalisten fra BT. Og en injuriesag er også på sin plads. Det er så langt under lavmålet.

AF Michael Larsen 15:46 23. SEP

Desværre er Søren Pind ude i noget snavs og denne højredrejning der er i Danmark gør desværre at man, som i Søren Pind sag, (mis)bruger endhver situation til at stille andre i en dårlig situation. Mit forslag til Søren Pind, bliv ved musikken derved bliver du glemt.

AF Linda Nielsen 15:47 23. SEP

Det jeg synes er mest skræmmende i denne sag, er, at man virker SÅ desperat efter noget at hænge Kirkeasyl's asylansøgere ud for, at den mindste ting bliver blæst op til en ny skræmmekampagne - ik nok med det... Man sikrer sig end ikke, at en pågældende kriminel iraker hører ind under de asylansøgere som Kirkeasyl kæmper for.
Det er ikke kun Søren Pind, der må bøje hovedet af skam og undskylde offentligt for at hænge en uskyldig offentligt ud med dennes foto.
BT har som landsdækkende avis et kæmpe medansvar og den uskyldige iraker burde kræve erstatning for de personlige omkostninger, det har haft.
Det er falske anklager og det er en grundløs hetz som klart kræver sine konsekvenser for gerningsmændene.
Min sympati går til Ali Nayef Rashool.

AF Bjarne Thyregod 16:10 23. SEP

Og når man så konfronterer Søren Pind med hans usandheder på hans blog - ja så fjerner han ens indlæg.
For ikke alene er Søren Pind en løgner han forsøger også at fjerne kritik af hans løgne

AF Sameh Niazy 16:13 23. SEP

Ja, det startede i går. Jeg stillede Hr. Pind et simpelt spørgsmål: "hvor mange kriminelle irakere er der blandt asylansøgerne?", -men det mente Hr.Pind var "irrelevant". Derefter blokerede han mig lidt senere i forløbet,uden at jeg en eneste gang havde sagt noget groft. -Jeg citerede politichefens udtalelser fra Information, men det syntes Hr. Pind åbenbart var for "groft"...

Idag stikker Hr. Pind halen mellem benene med sætningen "Jeg mener nu alle hjørner af denne debat er afdækket - bortset fra Pelle Dragsted ikke har besvaret spørgsmålet om Informations kryptiske sætning - og afslutter nu (til næste gang:-)"

Haha, afdækket??? -Hvorledes?? Søren Pind henviser forøvrigt til de absolut mest højreekstreme kilder (hvor bl.a. nazister også hyppigt skriver), Søren Pind er grebet med bukserne nede og fingrene oppe i "løgneapperatet".. Søren Pinds blog er en ynkelig omgang "fakta"-hor og Søren Pind sletter tilmed kritiske indlæg. Tja, Hr, Pind er blevet højreekstremist...Det må være konklusionen.

Mennesker har i alt for mange år lidt skade af den danske regering, som har været direkte årsag til et ikke uanseeligt antal af dødsfald og psykiske mén.
Iflg. vores egne regler burde Ali Nayef Rashool og familie være selvskrevet til opholdstilladelse på baggrund af denne situation alene - hvis de altså tør...

AF Toldstrup 16:29 23. SEP

Søren Pind fortsætter sine monstrøse voldtægter af sandheden, hæderligheden og det danske folk.
Jeg kender ikke det rigtige ord for mennesker der får tilfredstillelse af at misbruge og udnytte personer der på den ene eller anden måde har behov for beskyttelse, måske lektor Søren Pind kan oplyse os alle om det ?

AF Carsten Munk 16:58 23. SEP

Sameh Niazy stiller et helt relevant sp

AF Bo Poulsen 17:05 23. SEP

Det er i sager som denne, at det bare er så vigtigt, du har mulighed for at skrive fra en platform i et stort dansk dagblad, Johanne.

Denne uhyrlige sag, hvor Pind udviser ekstrem løgnagtighed og efter den er blevet tilbagevist igen og igen, dumstædighed og respektløshed ved ikke at undskylde og trække sine udtalelser tilbage, ja, denne sag skal nok blive fortiet af de andre medier.

Derfor er det bare så vigtigt og så godt, at du holder fokus og følger sagen.

AF Bjørn Ekstrøm 17:05 23. SEP

@ Lisbeth

Læser til Journalist, og har diskuteret denne sag idag. Vi har fået at vide at dette her er skadeligt for avisers OG politkerens integritet. BT og Pind har sunket virkelig virkelig dybt i denne sag, og Johanne Schmidts kilder passer.

Vågn op eller ti stille. Der er grænser for hvor meget man må benægte sig.

AF Kris Hansen 17:24 23. SEP

Lisbeth Gjerbrandt Larsen, den 23. sep kl. 16:56:

Godt at se Søren Pind stadig står på benene.

Johanne har øjensyn for længst kastet sig på ryggen med spredte ben for en hvilken som helst iraker…
--

Hvad med at forholde dig til det faktum, at Pind er en løgner og at han ganske sikkert har begået et lovbrud = injuriesag?

Eller er det måsdke dig der preder ben for hans savlende fråde?

AF Sameh Niazy 17:39 23. SEP

Det er grotesk at en person som gør sig til fortaler for "demokrati" & "retsstat" bruger de midler som han gør, -Søren Pind. Han lyver så tårene triller og han bilder sig tilmed samtidig ind at hans løgn (baseret på løgnagtige kilder) ikke er gennemskuelige. Det kom som en overraskelse at han slettede mine kommentarer, JA!, godt nok droppede jeg mange kommentarer i hans tråd, men tungen på vægtskålen var at han ikke kunne tåle at få kritiske konkrete spørgsmål, fpr Søren Pind ved ganske simpelt ikke hvad han taler om. -At han tilmed henviser til totalt utroværdige kilder forværrer hans situation yderligere. Hvordan kan en folkevalgt "politiker" sidde og henvise til højreekstreme blogs mens han spreder løgnagtige påstande for at retfærdiggøre sine handlinger? -Samme dag som Eyvind Vesselbo, -en for øvrigt meget sympatisk borgerlig politiker, -melder ud med at gøre op med angsten for DF. -De kilder som Søren Pind henviser til omtaler Obama som en "puddelhund", -ja Obama fra "demokraterne/democrats", -Venstre's "søsterparti".

Søren Pind refererer til fascistoide kilder som smæder mod alt og alle til "venstre" for det ekstreme højre. Dét er hvad Søren Pind lever af.

AF Lars Kyhnau Hansen 17:52 23. SEP

Som tilføjelse til, hvad Sameh Niazy skriver, så blev der kort tid efter Pinds afsluttende kommentar lukket for adgang til at skrive nye indlæg på hans blog på Berlingske Tidende.

Jeg ved ikke, om Berlingske Tidendes blog har en automatisk funktion, der lukker en debat efter præcis 375 indlæg, men i modsat fald taler det vel for sig selv.

Hvis partiledelsen i Venstre havde blot en smule nosser, så burde denne sag faktisk medføre, at Pind mistede alle sine tillidsposter.

Den er jo uendeligt mere grov end f.eks. den sag om sex med en 15-årig pige, som var nok til, at man i Socialdemokratiet ville fratage Jeppe Kofoed sine tillidsposter.

AF kocsis 17:59 23. SEP

Bjarne Thyregod, den 23. sep kl. 16:10:

"Og når man så konfronterer Søren Pind med hans usandheder på hans blog - ja så fjerner han ens indlæg.
For ikke alene er Søren Pind en løgner han forsøger også at fjerne kritik af hans løgne"

Fuldstændigt rigtigt!!

Jeg er blevet udelukket både fra pinds og lilleørs blog udelukkende fordi jeg også kritiserede deres løgne og usandheder, men hvad andet kan vi forvente af disse ytringsfrihedens ædle forkæmpere?

AF Sameh Niazy 18:00 23. SEP

Lars Kyhnau Hansen

-Jeg har tidligere deltaget på Berlingske tråde med laaaangt over 375 kommentarer. -Men det er tilsyneladende "kun" Hr. Pind som ikke kan tåle at blive gået på klingen. Jeg har testet andre tråde på Berlingske i aften, men jeg er ikke spærret som bruger, -det ville jeg egentlig også blive overrasket over, men det er åbenbart for meget for Søren Pind at tage en faktuel debat i stedet for en debat baseret på væmmelsesporno og rygklapperi. Søren Pind blogger ikke for at lade sig udfordre, men udelukkende for at sprede nationalkonservativ propaganda med hans "nye" nationalkonservative venner.

AF kocsis 18:02 23. SEP

Lisbeth Gjerbrandt Larsen, den 23. sep kl. 16:56:

"Godt at se Søren Pind stadig står på benene.

Johanne har øjensyn for længst kastet sig på ryggen med spredte ben for en hvilken som helst iraker"

og du har for længst ladt dig på knæ og knappet knaphullet op på hvilkensomhelst slimet nazist, Pind, rokker eller DF'er.

AF John Andersen 18:04 23. SEP

Søren Pind udtalte for ikke så lang tid siden i ”Debatten” - der netop handlede om de afviste irakiske asylansøgere - på dr2, at han ikke kunne forstå hvorfor han og højrefløjen blev beskyldt for at skabe splid i befolkningen.

Hele deres (store dele af VKO) såkaldte ”værdikamp” går i al sin enkelhed ud på, at få ram på deres ”politske modstandere” med ALLE midler.

For dem er vi (os fra den anden ”fløj”) ikke længere medspillere, men fjender der skal bekæmpes. Det er nu ikke spor mærkeligt, at vi er flere og flere der oplever effekten og konsekvenserne af disse splidskabende ”værdikæmpere”. Ja, selv Eyvind Vesselbo har fået nok. Hvis han tør.

AF Larsen 18:44 23. SEP

F

AF Toldstrup 19:57 23. SEP

I Venstre har man tradition for løgn og fordrejninger, hvis i skulle have glemt det, så var helt ærlige Anders slet ikke kandidat til generalsekretærposten i Nato.

AF Henrik Schmidt 19:57 23. SEP

"Kære" Lisbeth Gjerbrandt Larsen:

Føj for helvede hvor burde du skamme dig over en så lav "debatform"! Har du ikke noget fornuftigt at bidrage med bør du pænt sætte dig stille og lytte mens de voksne snakker.
Føj, for en adfærd!

AF Ulla Baggesgaard 20:00 23. SEP

S

AF Gorm Witt 20:25 23. SEP

@Henrik Schmidt


"Føj for helvede hvor burde du skamme dig over en så lav “debatform”! Har du ikke noget fornuftigt at bidrage med bør du pænt sætte dig stille og lytte mens de voksne snakker.
Føj, for en adfærd!"

Nu giver Lisbeth Gjerbrandt Larsen kocis et skud for boven i hans egen stil, og straks kommer du fjolset til undsætning.
Den behøver han ikke, han kan fint producere sine egne uhumskheder. Det har han bevist utallige gange!

AF John Andersen 20:40 23. SEP

Hej Johanne,

Bortset fra det så vil jeg godt benytte lejligheden til at sige dig tak for, at jeg og med garanti rigtig mange borgere for en gang skyld i lang tid har været vidne til en ægte entusiasme og ihærdighed fra din side som er konsekvent TYDELIG, og så kommer det ovenikøbet fra en folkevalgt politiker. Der er hårdt brug for dig.

Og nej, jeg er ikke ude på at låne penge. :)

AF Simon 20:40 23. SEP

Ja, både Søren Pind og BT har lavet et kæmpe fuck up, fordi den kilde, begge henviser til, siger noget andet end deres udlægning.

Og helt enig, SP har et kæmpe forklaringsproblem over for den falske Mustafa, der ikke klares med et Ps.

Når det er sagt, har han en slags pointe: Jeg går da ikke ubetinget ind for alle hjemsendelser af kriminelle - f.eks. helt unge, der praktisk taget har boet i Dk hele livet og ikke har familie i hjemlandet.

I den situation giver hjemsendelse ingen mening, og det er ikke en position, man bør opgive, bare fordi en eller anden folketvalgt hyler i højreekstremisternes nedrige og injuerende kor.

AF Zeki Laurent 20:45 23. SEP

Sameh m.fl

Søren Pind har det med at blokere for kommentatorer som stiller for mange spørgsmål.

Sådan noget bryder Søren Pind sig nemlig ikke om. Han vil helst bare generelt have at folk enten skriver at de er enige eller ikke stiller spørgsmål.

Nu har Søren Pind lige lukket for kommentarer på sin blog, så nu er der INGEN der kan konfrontere ham med noget som helst.

Pinligt af Søren Pind at han endnu engang opfører sig forsmået og stolt, uden i stand til at hverken undskylde eller indrømme at han tog fejl.

Bortforklaringer er tilsyneladende vejen for V's landsbytosse.

AF Erik Dziadula 20:59 23. SEP

Jeg kan ikke forbavses over hvad Søren Pind finder det for godt at komme med han har jo aldrig været stabil i sin politikerkarriere og han vil komme til at betale for det ved at han bliver stemt ud ved det kommende valg og jeg håber at Johanne smidt nielsen får en lang karriere som politiker det fortjener hun

AF Henrik Schmidt 21:03 23. SEP

Kære Gorm,

min foragt omhandler kommentaren om at "Johanne spreder ben for irakere" - det er satme for lavt.

AF Bendix 00:28 24. SEP

@ Lisbeth Gjerbrandt Larsen, den 23. sep kl. 16:56:
Du skriver:
"Godt at se Søren Pind stadig står på benene.
Johanne har øjensyn for længst kastet sig på ryggen med spredte ben for en hvilken som helst iraker…"

Det er Søren Pind, der har udspredt løgnagtige og injurerende rygter om et uskyldigt menneske, som nu lider under det!! Pind er for lille til at berigtige og sige undskyld som et rigtigt mandfolk men gemmer sig i stedet og sletter kritiske indlæg. Pind hylder du, Johanne sviner du til med en uhørt vulgær og lavsindet bemærkning, fordi hun tager sagen op.
Blind førerdyrkelse af Pind mod bedre vidende gør hverken ham eller dig ære. Føj!!

AF Bendix 00:42 24. SEP

@ Johanne
Mine tanker går til Ali Nayef Rashool og hans familie. Er der en advokat, der kan hjælpe ham??

AF Marianne Mandoe 06:48 24. SEP

Det ville klæde Berlingske at stille et krav til Pind om at han skriver et offentligt dementi og giver de udstillede Irakere en undskyldning og den stakkels mand der er blevet udpeget som forbryder en uforbeholden undskyldning.

AF Henrik Schmidt 07:16 24. SEP

Lærte den tidligere statsminister os ikke, at "rigtige mænd" ikke siger undskyld? Vi skulle jo nødig gå på kompromis med ytringsfriheden...

Får og bukke ved I nok.

AF Knud Chr. Pedersen 08:32 24. SEP

Søren Pind og Lisbet Gjerbrandt Larsen udgør jo et unikt makkerpar. Nu venter vi bare på Pind og en kommentar til hans parløb med BT, som i denne sag kun har fungeret som regeringens og politiets forlængede arm. Tak til Johanne for indlægget, som du gerne må følge helt til dørs. At Pind på nogen måde skulle kunne se noget galt noget steds tvivler jeg på. Hans synspunkter er endnu en pind i den såkaldt borgerlige anstændigheds ligkiste. Hvis der da nogensinde har været nogen borgerlig anstændighed. Hvis det skulle være tilfældet, er der i denne situation rig mulighed for at sige fra overfor Pind.

AF Zeki Laurent 09:42 24. SEP

Henrik Schmidt

Og i en tidligere debat på hans blog, skrev Søren Pind at "hvis man skal forklare (læs: svare på kritiske spørgsmål), så har man tabt."

For Pind handler det ikke om at argumentere for sine synspunkter og dokumentere sine påstande, men om at "vinde" på bekostning af sandheden.

AF Bent hansen 10:27 24. SEP

Søren Pind og venstre har et klart mål, og det er at mennesker det ikke kan klare sig selv, skal på ingen måde forvente at have ret til at være i Danmark, eller opnå at blive rsspekteret på nogen måder, men straffes, og på laveste sats. Nej banker, og erhversfolk skal have hjælp, når de er ved at gå konkurs, pågrund af høje lønninger til direktører, og uhæmmet udlån.
Lisbet. L. Jeg tror du mangler noget sex, ellers ved jeg ikke det der med at sprede ben, det må være dit behov. Bent

AF Else Christensen 11:10 24. SEP

Tja -



"Mens tolken videregav dommerens ord til Mustafa Ahmed, sad han stille med lukkede øjne. På tilskuerpladserne sad både præsten Leif Bork fra Lyngby og to par fra foreningen Bedsteforældre for asyl. Alle kiggede tomt ud i luften, mens dommen blev læst op. En kvinde forsøgte at trøste Mustafa Ahmeds grædende hustru.
Mens 30-40 aktivister fra initiativ Stop Udvisningerne stod på gaden under retsbygningens åbne vinduer og råbte “asyl til alle,” læste dommeren kendelsen op for<a href="http://www.information.dk/161300" rel="nofollow"> Mustafa Ahmed. </a>

AF Karsten Normann Larsen 12:10 24. SEP

Skal Muhammed og Johanne have lov at splitte Danmark?
Islam er både en religion og en kultur, men islamisk kultur tager også afstand fra almindelig dansk kultur. Det er islams krav, danskere ikke blander sig i islamisk kultur - heller ikke her i landet. Islamkulturens kvinder holdes langt væk fra danske mænd. Det er ganske simpelt frækt og provokerende - diskriminerende og racistisk! Islam er ikke integrerbar i moderne samfund, som i vid udstrækning har lagt religion bag sig og er blevet sekulariseret.
Uanset dumme skænderier om iraq'er eller andre fra den muslimske kulturkredes, så er mit spørgsmål: Hvad får Enhedslisten (marxister og uden religion) til at kæmpe sammen med en lille gruppe irakere fra den islamiske kulturkreds og gøre det sammen med danske kirke-folk? Hvad har disse grupper til fælles? Intet - intet ud over pladder-humanisme: Alle mennesker skal være søde ved hinanden. Islam er det yderste politiske, reaktionære højre. Enhedslisten det yderste venstre. Laveste fællesnævner forener det yderste høj og yderste venstre. Man kan ikke drive politik alene på følelser, - så bliver det da i hvert fald noget pladder.

AF grete 13:15 24. SEP

Mariane M. Rosengren: du skriver "den danske regering ha været direkte årsag til et ikke uanseeligt antal dødsfald og psykiske men".
På hvilken måde?
Det er meget forkert, hvis SP har fejlfortolket. Så skal han selvfølgelig komme med en undskyldning.
Men det er dog utroligt, som man kan hyle op, når det er en iraker, det går ud over.
Hvad nu hvis det havde været en rocker?
Eller en ganske almindelig dansker, det var gået ud over?
Eller for den sags skyld en anden afvist asylansøger fra et andet land?
Så havde Johanne Schmidt været tavs.
Og alle medløberne havde været tavse.

AF grete 13:25 24. SEP

Hvad lavede præsten Bork og bedsteforældrene for asyl til afviste irakere, i retssalen, hvor Mustafa Ahmeds kendelse blev læst op?

AF Knud Chr. Pedersen 14:44 24. SEP

Hvis der er nogen, der hyler op, er det da Søren Pind med alt hans forvrøvlede liberale nonsense. Og til dig grete, det er ud i det fladpandede perfide som et ekko af Søren Pind og Lisbeth G. Larsen at tage personer som du kalde for medløbere som gidsler for synspunkter de ikke har. Du vil nok ikke kaldes en medløber, men hvad med en klaphat i stedet for?

AF Bendix 14:46 24. SEP

@ grete
Du skriver:
"Men det er dog utroligt, som man kan hyle op, når det er en iraker, det går ud over.
Hvad nu hvis det havde været en rocker?
Eller en ganske almindelig dansker, det var gået ud over?"

Hvis det er en rocker eller en almindelig dansker, det går ud over er der andre aviser, og/eller TV, radio og læserbrevsskribenter, der "hyler", som du kalder det.
Hvd har DIN avis skrevet om Søren Pinds fatale fejl -- (som han øjensynlig ikke vil gøre god igen)?? Ingenting vel??? Godt, der skal også være nogle til at skrive om en sag som denne, og det gør Johanne.

AF grete 15:57 24. SEP

Fordi man ikke falder på halen for Johanne Schmidt og hendes "medløbere", skal man straks
kaldes en klaphat og fladpandet.Hvor er det bare typisk for disse "selvgode" klaphatter.´
Bendix: Når det er en af anden etnisk herkomst noget går ud over, så er I på pletten. Men alle andre er I total ligeglade med.
JEg skal vel ikke bestemme, hvad "min" avis skal skrive om - men den må da gerne skrive om SP`fatale fejl. Nu er min avis ikke BT.

AF H. C. Jensen 16:29 24. SEP

Hvor er det typisk dansk at skabe hetz imod uskyldige.

I det her tilfaelde kan der imidlertid ikke vaere tale om et udslag af Janteloven, for der er da ingen der misunder de irakiske asylansoegere
- er der? (Undtagen maaske DF og Soeren Pind.)

-men maaske er der tale om personlig chikane
fra Soeren Pinds side overfor den person
som han angiveligt linker til?
Hvem vil undersoege dette?
Det var da en opgave for politiet
at undersoege dette, hvis
der rejses tiltale imod Soeren Pind
for offentlig bagvaskelse. Hvad der er tale om.

Hvis det er sandt hvad Johanne skriver,
(hvad jeg tror, men ikke ved)
saa boer det undersoeges hvorvidt der er grundlag for at rejse en retsforfoelgelse imod Soeren Pind.
Det er ulovligt i Danmark at rejse hetz imod uskyldige.
Der er tale om offentlig bagtalelse med udbredelse til en enorm stor kreds (internet).
Det er en skaerpende omstaendighed.

Soeren Pind er en traenet debattoer og er medievant saa man maa forvente stoerre forsigtighed fra hans side, naar han offentliggoer noget om andre.
Det samme maa man forvente fra BT.
Soeren Pind har vaeret dummere end loven tillader.
Det er strafbart at vaere saa dum.

Soeren Pind boer afhoeres af politiet med henblik paa at faa undersoegt: om han har foretaget denne bagtalelse fuldt vidende om, at manden paa det foto der linkes til var uskyldig.

Politiefterforskningnen imod Soeren Pind
og politiets afhoringer af Soeren Pind
boer startes hurtigst muligt
inden Soeren Pind kan naa at paavirke vidner.

Hele det danske folk har krav paa en offentlig redegoerelse fra Soeren Pind og fra politiet herom. Soeren Pind har ikke krav paa at faa sin sag behandlet bag lukkede doere, tvaertimod.
Lad det ske i fuld offentlighed.
Han har selv kraenket en helt uskyldig persons privatliv og bragt denne persons liv, foerlighed og velfaerd i fare
-hvad det maaske fortsat er.

Offeret (den person der paa et foto er udgivet for at vaere en person han ikke er) har krav paa samfundets beskyttelse og erstatning fra de skyldige.
Det kan ikke forventes, at offeret har muligheder for at rejse sin sag (bl.a. om erstatning).
Det kan ikke forventes, at denne uskyldigt angivne person er fuldt bevidst om hvilken fare han og hans naermeste befinder sig i paa grund af Soeren Pinds falske anklager imod ham.

Hvem vil hjaelpe offeret med at forlange
Soeren Pind retsforfulgt?
Hvem vil hjaelpe offeret (personen der er blevet bagtalt i form af, at hans foto er knyttet til noget han intet vidste om, at han var blevet beskyldt for. Denne bagtalelse kunne have bragt hans liv og foerlighed i fare:
chikane og overfald!)
Hvem vil hjaelpe offeret med at rejse et erstatningskrav overfor Soeren Pind og evt. BT?

Muligvis skal der privat paatale til og hvem siger at offeret har ressourcer til dette efter saadan en omgang.
Var dette en sag for Johanne?

Hvis ikke Soeren Pind bliver retsforfulgt
og der ikke bliver forlangt erstatning
fra den forurettedes side overfor Soeren Pind;
saa vil jeg (og IKKE kun jeg) tro:
at den person som fotoet afbilder er paederast. Forstaaet?

Hvis ikke Soeren Pind og BT meget klart og tydeligt staar frem og dementerer og undskylder gentagne gange, saa maa den fotoafbildede person forvente, at hans foto vil cirkulere paa internet og cirkulere i brochurer og pjecer som uddeles i USA og England og Oesteuropa med advarsel imod denne peerson og henvisning til Soeren Pind og BT som kilder.
FORSTAAET!
Det er ikke mig der goer den slags.
Det er paederastjaegerne og hetzskaberne der faar deres tid til at gaa med det.

Dette vil bl.a. kunne betyde, at hvis personen paa fotoet nogen sinde kommer til Oesteuropa eller Iran,
saa vil han (eller personer der ligner ham)
kunne blive uskyldigt retsforfulgt
og henrettet
(eventuelet efter anvendelse af
anonyme vidner lige som i Danmark)
med baggrund i Soeren Pinds fotoangivelse
af denne person, og Soeren Pind
vil kunne blive indkaldt til at give moede
i bl.a. Iransk ret og vidne imod denne person
som han har anklaget paa internet.

Det er IKKE nok at Soeren Pind siger undskyld.
Det er for billigt.
NUL TOLERANCE!

Det er selvindlysende, at Iransk politi og andre landes politi gennemsoeger internettet for at finde oplysninger om de personer der er flygtet til f.ex. Danmark fra Iran eller andre lande.
Forstaaet Soeren Pind og BT?
Personens foto er helt sikkert scannet/kopieret ind paa adskillige harddiske og kan med et lille klik sendes ud til advarsel, naar personen rejser ind i Spanien og skal paa ferie paa Mallorca.
Det kan ske om 1aar eller 5 aar.
Det ved vi jo allesammen, at saadan foregaar det.
Dette ved BT og Soeren Pind i al fald.

NUL TOLERANCE!

Ifoelge engelske oplysninger om situationen i Iran lige for tiden, saa har man pligt til at angive forbrydere (lovovertraedere af Iransk lov!) og oplyse hvor disse befinder sig, hvis man befinder sig i Iran - ogsaa selvom man ikke er iraner, men derimod er dansker eller fra Schweiz.
Hvis man ikke goer dette saa bliver man anklaget af det iranske politi for at bryde iransk lov.
Vidste I det?
(Det var meningen at jeg skulle have vaeret i Iran i denne maaned, men ikke naar man kan blive tvunget til den slags.
Ingen skal tvinge mig til noget.)

NUL TOLERANCE!

Soeren Pind har angiveligt anklaget en identificerbar person for at vaere paederast.
Har han ikke?
Denne paederastanklagede kan derfor retsforfoelges i f.ex. Iran.
-og adskillige andre lande
Der er doedsstraf for paederasti
i muslimske lande.
Han kan blive doemt ved hjaelp af anonyme vidner.
Dette kan Danmark ikke have nogen indvendinger imod for Danmark anvender selv anonyme vidner.
Hvis ikke Danmark retsforfoelger denne paederastanklagede person saa kan Iran, Rusland, Tyrkiet, Korea, Tyskland, Turkmenistan og Pakistan etc. ogsaa retsforfoelge ham - der er jo linket til et foto og Soeren Pind har anklaget ham for paederasti.

NUL TOLERANCE!

Jeg vil komme tilbage til dette emne senere.
Det er min helt klare opfattelse, at Soeren Pind i samarbejde med BT kan bringe personer i livsfare i udlandet ved hans/deres falske angiveri af personer som er uskyldige.
Hvad mener I om dette?

NUL TOLERANCE!

Der er jo ikke tale om,
at jeg kommer og postulerer noget,
som I ikke selv kan researche en smule i, vel?

Forstaa hvor alvorligt deette er.
Med baggrund i Soeren Pinds ulovlige bagtalelser kan uskyldige mennesker i bl.a. Iran blive anholdt og tvunget til at angive familiemedlemmer til denne mand.

NUL TOLERANCE!

Er manden paa fotoet iraner eller kan han forveksles med iranere der ligner ham?
Soeren Pind kan medvirke til at uskyldige bliver anholdt i udlandet
-og eventuelt henrettet uskyldigt
ved hjaelp af anonyme vidner
-p.gr.a. Soeren Pinds og BT's falske anklager.

NUL TOLERANCE!!!

Hvad helvede bilder Soeren Pind og BT sig ind?
Det er alvor!

NUL TOLERANCE!!!

Jvf. straffelovens bestemmelser om: Den der med urette foraarsager, at en uskyldig bliver anholdt eller holdt faengslet i udlandet.."
Der er tale om at et foto er lagt ud paa internet og Soeren Pind linker til dette.
Soeren Pinds falske anklage.
Dette kan foraarsage uretmaessig efterforskning i udlandet i diktaturstater.
Forstaaet Soeren Pind og BT??
Der maa vaere graenser for Soeren Pinds
og Dansk Folkepartis fremmedhad.

NUL TOLERANCFE!!!

Denne sag vedgaar os alle.
Hvem bliver offer for den naeste bagtalelse
med fotos paa internet?
Der findes jo mange idioter der tror
(eller vil tro) al det loegn der er paa internet.

Hvis en person anklager andre paa internet og ikke vil oplyse sit eget korrekte navn
- saa stoler jeg personlig aldrig paa den slags anklager.
Personer som opfordrer til,
at deres anklager bliver undersoegt
og afgjort i retten,
boer til gengaeld tages serioest.
-og hvis de anklagede blot ignorerer den slags anklager, saa spidser jeg personlig oeren og er klar over, at saa er der nok hold i anklagerne.

Jeg vil hermed opfordre til
at saa mange som muligt stoetter
det uskyldige offer for bagtalelse
og faar Soeren Pind retsforfulgt.
Soeren Pind skal betale erstatning til offeret hvis han bliver doemt.

Hvem siger at alle der har laest Soeren Pinds anklager og set fotoet af denne mand bliver gjort bekendt med Soeren Pinds og BT's dementi?
Jeg vil paapege, at den paederastanklagede helt sikkert er i risiko for, at en eller anden idiot smadrer ansigtet paa ham, fordi denne person tror at han er paederast,
naar nu S. Pind har oplyst dette.
Hvem er ansvarlig herfor i saa fald?
Det er Soeren Pind og BT.
Er de ikke?
Det er IKKE nok for Soeren Pind at sige undskyld.
Er vi enige herom?

NUL TOLERANCE!!!(Citat fra Lene Espersen)

Hvis Soeren Pind bliver straffet for bagtalelse, saa boer dette faa politiske konsekvenser for ham og saa maa det vaere Soeren Pinds tur til at faa sit foto i aviserne og paa internet.

Politiet boer ogsaa undersoege i fuldt offentlighed, hvorvidt BT har overtraadt gaeldende bestemmelser, retningslinjer og lovgivning.
Der boer i saa fald ogsa rejses erstatningskrav overfor BT, og de skal ogsaa straffes
og have en kaempe boede.
Lad der blive statueret et eksempel
til skraek og advarsel. HAARDE STRAFFE.
Lov og Orden. NO MERCY.
INGEN TOLERANCE.

Bravo Johanne.

P.S.:
Hvis denne ulovlige bagtalelse af en uskyldig ikke faar konsekvenser for Soeren Pind og for BT, saa er der dannet uhyggelig praecedens for
at saa kan man bare fortsaette
- og saa kan andre goere det samme. No doubt.

-og jeg er overbevist om, at de vil goere det
hvis Soeren Pind og BT slipper uden straf
og ikke skal betale en stor erstatning til det uskyldige offer for ekstemt grove anklager!

Venlig hilsen
H.C.Jensen, London.

(-lad os faa lidt mere tolerance og retfaerdighed, tak.)

HAD avler HAD

"I never belonged then I can't be a traitor"
-hvor mange af de udviste irakere vil sige dette om Danmark naar de befinder sig i irak
-og faar et godt tilbud?

AF H. C. Jensen 16:51 24. SEP

Hvis Soeren Pind forklarer, at der var tale om et uheld, saa skal sagen fortsat politiefterforskes for at undersoege dette.
Hvis der er tale om et uheld, saa er det fortsat strafbart. En dommer skal udmaaale eventuel streaf.

Det uskyldige offer, skal fortsat have en klaekkelig erstatning, som de skyldige skal tvinges til at betale, eventuelt ved at koere en fogedsag imod dem.

NUL TOLERANCE

Hvis Soeren Pind kan undgaa straf og erstatningsansvar ved at erklaere, at der var tale om et uheld
-saa kan alle andre goere det samme
-og vil goere det. No doubt.
HAARD STRAF til Soeren Pind.

Med venlig hilsen
H.C. Jensen, Knightsbridge, London.

AF Bendix 16:54 24. SEP

@ Karsten Normann Larsen
Første bud på dit spørgsmål: Overholdelse af og respekt for menneskerettighederne - Det være sig FN ´s Menneskerettighedserklæring såvel som den deraf afledte EU´s Menneskerettighedskonvention - som Danmark er tilsluttet. Respekt for UNHCR´s vurderinger, hvad angår hjemsendelse af flygtninge.
Du kan jo læse støtteorganisationernes begrundelser på kirkeasyls hjemmeside. Så bliver du klogere på hvorfor.
PS: Ifølge PET har vi i DK en særdeles aktiv ekstremistisk højrefløj -- der ikke skyr noget propagandistisk middel for at sætte "gammeldanske" borgere op mod de etniske mindretal. Så den med muslimerne kan du godt glemme. I er opdaget!!!

AF Bendix 16:59 24. SEP

@ grete
Du skriver:
"Men alle andre er I total ligeglade med."

Hvad ved du i grunden om det??? Du tillægger mennesker, hvis syn du ikke deler, holdninger, du senere kan skyde dem i skoene og brokke dig over. Dårlig debatstil, meget dårlig debatstil.

AF kocsis 17:43 24. SEP

grete, den 24. sep kl. 13:25:

"Hvad lavede præsten Bork og bedsteforældrene for asyl til afviste irakere, i retssalen, hvor Mustafa Ahmeds kendelse blev læst op?"

De overværede retssagen.

AF kocsis 17:45 24. SEP

grete,

Hvad vile du egentligt sige til, hvis en landskendt dansk politiker for fuld offentlighed anklagede dig for at være en pedofil voldtægtsforbryder og henviste til en link med foto af dig med navns nævnelse?

AF Søren E 19:05 24. SEP

Slap nu af med al jeres ondsindede hetz mod Søren Pind!

Han kan jo ikke gøre for at de afviste irakkere ikke lever op til hans fordomme! Tænk hvor meget arbejde det ville give ham, hvis han skulle til at checke og dobbeltchecke alle de informationer han bruger på sin blog!

Er I klar over hvor lang tid det tager at skrive sådan et blogindlæg når man bruger to-finger systemet, er stærkt dyslektisk, svært nærsynet og har hovedet fuld af god dansk højreorienteret muldjord? Manden ville jo aldrig få hverken skrevet eller sagt noget, hvis han også skulle bruge tid på at relatere det til hvordan virkeligheden ser ud!

Så giv nu den stakkels mand en chance - han kan jo ikke gøre for at han blev tabt som spæd - gentagne gange - med ansigtet først!

AF Søren E 19:15 24. SEP

I øvrigt er det med stor glæde at jeg noterer mig at Søren Pind rækker det omstridte fildelings website PirateBay en hjælpende hånd (men det er vel egentlig også så liberalt som noget kan blive?).

Søren Pind skrev i en mail fra sit flyverskjul: "[jeg har] kun henvist til noget, der nogen tid har været offentligt tilgængeligt på nettet".

Tag dén idiotiske musikindustri der prøver at bure personerne bag PirateBay inde - de henviser jo bare til noget der nogen tid har været offentligt tilgængeligt på nettet!

:-)

AF Jensen, senior 07:06 25. SEP

@Søren E

"Er I klar over hvor lang tid det tager at skrive sådan et blogindlæg når man bruger to-finger systemet, er stærkt dyslektisk, svært nærsynet og har hovedet fuld af god dansk højreorienteret muldjord?"

Sobert og fornuftigt debatindlæg, dér kunne de lære noget, de højreorienterede.

AF grete 08:32 25. SEP

Kocsis: "de overværede retssagen". Var det så en af de afviste irakere, Mustafa Ahmed, der havde
begået voldtægt?
"hvad ville du sige til, hvis en landskendt politiker og så videre". Jeg skrev i et andet indlæg, at Pind skulle undskylde. Det er forfærdeligt at blive beskyldt for noget, man ikke har gjort. Jeg tror så ikke, det var med fuldt overlæg. Men undskylde skal han.
Det skrev jeg jo også som sagt i et andet indlæg.
Bendix: du har også flere gange tillagt mig synspunkter, jeg ikke har. Og hvad jeg ved om, at I er total ligeglad med andre: Vis mig et blogindlæg, der viser, at I også forsvarer ANDRE. Altså almindelige danskere. Så vil jeg da undskylde, at jeg skrev, I aldrig gjorde det.

AF grete 08:49 25. SEP

Johanne. I dit næste indlæg vil du da skrive om Mustafa Muhamed? Han er dømt for sexmisbrug af en mindreårig. Skriv et indlæg der lyder "HVOR LAVT KAN DU SYNKE, MUSTAFA"! Nej, det gør Johanne Schmidt garanteret ikke.

AF grete 08:50 25. SEP

Undskyld; Det er Mustafa Ahmed.

AF Knud Chr. Pedersen 09:46 25. SEP

Det er helt ud i hampen grete, at du vil have andre til at danse efter din melodi, især når du spiller så falsk og hellig som du gør. Og hvad er det, du vil have bevist? Er din optik skruet sådan på, at at du tror, at en person der mener at der bliver gjort et overgreb mod en flygtning ikke vil være i stand til at få øje på et tilsvarende overgreb mod en dansker? Den holdning skal man ikke have den store fantasi til at forestille sig, hvor den kommer fra og fører med sig.

AF Thomas Dahl 16:34 25. SEP

Pind som præsident!

AF Bendix 18:05 25. SEP

@ grete
Jeg kan se, at Knud Chr. Pedersen har sagt det, der skal siges. Jeg tilslutter mig hans indlæg.

AF Jimmy 21:14 26. SEP

Jeg mener ikke, der er fare for, at Søren Pind, synker dybere end enhedslisteniveu, jeg tror ikke, man kan synke dybere.

AF kocsis 21:22 26. SEP

grethe

.
"Bendix: du har også flere gange tillagt mig synspunkter, jeg ikke har. Og hvad jeg ved om, at I er total ligeglad med andre: Vis mig et blogindlæg, der viser, at I også forsvarer ANDRE. Altså almindelige danskere. Så vil jeg da undskylde, at jeg skrev, I aldrig gjorde det."

unbskyld .men er præsten kirkesasyl, bedsteforældrene etc ikke almndelige danskere?

AF kocsis 21:24 26. SEP

grethe


"Kocsis: “de overværede retssagen”. Var det så en af de afviste irakere, Mustafa Ahmed, der havde
begået voldtægt?"

Mustafa Ahmed var ikke afvist, han havde fået asyl.

enhver har ret til at overvære de retsager de vil.

AF grete 15:39 27. SEP

Kocsis: Nu er det jo alts

AF grete 15:42 27. SEP

Kocsis: Nu er det jo ikke præsten og bedsteforældre m.m. der forsvares MEN irakerne.
Du vender altså tit om på tingene.
Og når præsten og folk fra kirasyl overværer en
retssag med en iraker, kan man jo kun forledes til at tro, at det er en af de afviste irakere, ikke??

AF H. C. Jensen 17:00 27. SEP

Lov og Orden. "Ingen tolerance". Der boer statueres et eksempel.
Strengere straffe.
Det kan ikke vaere rimeligt, at en sagesloes dansker udsaettes for chikane og uberettiget hetz, fordi en politiker uberettiget anklager denne angiveligt uskyldige dansker for noget han ifoelge Johanne Schmidt-Nielsen ikke har gjort.

Det virker paafaldende, at ingen retsforfoelger Soeren Pind herfor.
Yderst maerkeligt.

Hvad er grunden?

AF kocsis 19:05 27. SEP

Grethe



"Og når præsten og folk fra kirasyl overværer en
retssag med en iraker, kan man jo kun forledes til at tro, at det er en af de afviste irakere, ikke??"

Hvorfor det? Hvis man er med i kirkeasyl er man ikke forpligtet til udelukkende at overvære retssager med afviste irakere.

Man er fri til at overvære hvilkensomhelst retssager.

i new york overværede jeg retssager med mordere. Gør det mig automatisk til tilhænger af disse?

AF Bendix 00:55 28. SEP

@ grete og kocsis
Bare til en oplysning:
Retssagen mod den DOMSUDVISTE iraker fandt sted 28. juni 2008. Flygtningenævnet havde givet manden OPHOLDSTILLADELSE - men så begik han en forbrydelse - som tillæg til sin straf fik han en udvisningsdom. Som der står i Information (ovenstående dato). Leif Bork fra Lyngby og 2 par fra Bedsteforældre for Asyl var til stede i retssalen.

Kirkeasyl oprettes maj 2009 med det formål at hjælpe de AFVISTE asylansøgere.

Så Kirkeasyl har ikke noget at gøre med retssagen i 2008. Dels er den dømte en mand, der har fået OPHOLDSTILLADELSE -- dels eksisterer Kirkeasyl slet ikke på det tidspunkt. Enhver kan gå ind på Kirkeasyls hjemmeside og se, hvem der støtter dem.

AF Bendix 00:58 28. SEP

@kocsis

Overskrifterne skulle have lydt:
Flygtningenævnet giver opholdstilladelse til iraker, som senere dømmes og domsudvises.

Derimod afvises en gruppe irakiske asylansøgere bestående af bl.a. børnefamilier, gamle og syge - alle meget bange og/eller traumatiserede, der har søgt tilflugt i kirke.

Kendt politiker løber med en halv vind, kan ikke skelne mellem domsudviste (opholdstilladelse, derefter udvisningsdom) og afviste (har ikke kunnet få opholdstilladelse)

AF Bendix 01:03 28. SEP

Rettelse:
Der skal stå 24. juni 2008 og ikke 28. juni. i # 3437

AF Bendix 01:10 28. SEP

@ grete
Jeg har da i tidens løb forsvaret mange danskere på disse blogs - fattige børn, hjemløse, dem kocsis nævner i sit indlæg, fattige voksne og gamle, NGOér, jægersoldaten med bogen, pensionister, efterlønnere, studerende m.fl.
Så jeg ved ikke, hvor du har det andet fra - ærlig talt.

AF Bendix 09:42 28. SEP

@ grete
Hvilken præst mener du, når du skriver "præsten fra Kirkeasyl"???

Den præst, der var til stede ved retssagen var Leif Bork fra Lyngby.

(Kirkeasyl var slet ikke oprettet på det tidspunkt. Så Kirkeasyl har ikke været til stede ved retssagen)

(Den dømte mand havde fået tildelt opholdstilladelse, Flygtningenævnet må have vurderet, at der var fare for hans liv, hvis han blev sendt hjem.)

AF grete 10:37 28. SEP

Bendix: Jeg indrømmer, jeg har taget fejl. Jeg har læst et link fra en her på siden der handler om Mustafa Ahmed, der var dømt for seksuelle overgreb på et barn og blev udvist. Det er korrekt, at det var Leif Bork og bedsteforældre for asyl der var med i retten. Jeg har forvekslet det med præsten fra kirkeasyl. Jeg beklager meget.
Jeg vil så gerne vide, hvad Leif Bork og bedsteforældre for asyl lavede i retssalen. Håbede de, at Mustafa Ahmed ikke blev udvist, for
der står, at de kiggede tomt ud i luften da dommen blev afsagt. Den grædende hustru blev trøstet og sagde "jeg har måttet tage beroligende piller og mine børn lider og savner
deres far". Det skulle faderen måske have tænkt
på inden han forbrød sig seksuelt. "mine børn lider og savner deres far". Jamen, hvorfor er kvinden
ikke vred og skamfuld over sin mand?
Jeg tror også, at det barn der blev seksuelt krænket lider.
Men det var nok ikke p.g.a. det barn der blev krænket, at Leif Bork og bedsteforældre for asyl var der.

AF Jensen, senior 11:33 28. SEP

Jeg er skamfuld over at bo i et land, hvor nogle utilpassede mennesker bibringer afviste asylsøgere den idé, at de kan blive i landet.
Skamfuld er jeg også over at visse af mine medborgere dæmoniserer og forhåner mig, blot fordi jeg med min demokratiske ret ikke mener det samme som JSN, REL og MV.
Skammer I jer, eller har I så rent et hjerte - at skam er udelukket? Kast den første sten - om man så må sige.

AF Larsen 17:27 28. SEP

Spørgsmålet er mere hvor langt, DU vil synke: "»Det er ironisk, at Birthe Rønn Hornbech i meget lang tid har gjort, hvad hun kunne for at underminiere UNHCR. Men så kommer der en dom, som hun mener kan bruges til noget, og så er det pludselig interessant, hvad der bliver sagt ved internationale instanser«, siger Johanne Schmidt-Nielsen." Ja. UNHCR bliver modsagt i dommen. Ganske som BRH gør. Med rette.

AF Bendix 17:41 28. SEP

@ grete
Tak for dit indlæg. Det har nu heller ikke været særlig let at finde ud af, hvad der er op og ned i denne sag, så din misforståelse var forklarlig.
Med hensyn til Leif Bork og de to par fra Bedsteforældrene, så kender jeg ikke sagsforløbet præcist.
Men jeg kan forestille mig følgende, med vægt på "forestille mig":
Jeg ved, at Bedsteforældre for Asyl støtter ALLE børn (og dermed børnefamilier) i lejrene. De par, der har været til stede, kan have kendt familien fra den gang de var i lejren og har derfor fulgt sagen til ende. Om Leif Bork er medlem af Bedsteforældrene, ved jeg faktisk ikke. Ej heller ikke om nogle af dem er medlem af "Asyl til alle". Det er jo forskellige foreninger, men derfor kan nogle jo godt være medlemmer af mere end en af dem.
De har i i hvert fald været der for at støtte konen. Hun var ifølge dommeren meget underkuet (læst i Information).

Med hensyn til den dømte voldsmand:
Danmark har underskrevet FN´s flygtningekonvention, og har gjort den til en del af dansk lov. Ifølge den (og menneskerettighederne) forpligter man sig til ikke at sende mennesker, som kan risikere dødstraf, tortur og forfølgelse retur til oprindelseslandet.

Flygtningenævnet har givet manden opholdstilladelse. Altså må Flygtningenævnet have ment, at manden var i farezonen, hvis han blev sendt tilbage til oprindelseslandet.

Så de tilstedeværende kan have ment, at det var forkert at bryde de konventioner, Danmark har underskrevet ved at tvangsudvise ham efter udstået straf (til mulig død og tortur)

Fortsættes:

AF Henrik Schmidt 17:46 28. SEP

Uanset hvad der er foregået i diverse (andre) retssager, ændrer det vel ikke ved sagens kerne på denne debattråd:

Søren Pind skulle skamme sig over at udstille mennesker til spot og spe, når han ikke har 100 % styr på hvem der er hvem. Ydermere bør BT i den grad feje op og undskylde som aldrig før, for den pinagtige mangel på research af de historier de bringer.

Vi må så hver især gøre op med os selv hvad vi mener om deres håndtering af sagen.

Og ja, det er stadig helt og aldeles irrelevant hvor mange kriminelle indvandrere der er i landet. Folk skal ikke udstilles og ydmyges for forbrydelser de ikke har begået. Uanset etnicitet.

AF Bendix 18:15 28. SEP

@ grete
Med hensyn til den dømte voldsmand, og den historie, jeg har læst omkring hændelserne, må der være noget HELT galt fat med ham.
Jeg læste i Berlingskes blog i et indlæg, at han led af PTSD (post traumatisk stres syndrom) som følge af angst, krig, ubærlige oplevelser inden flugten, måske forfølgelse, tortur eller lignende. (Med det forbehold, at jeg kun har læst det i et indlæg.)
Det kan forklare (men på ingen måde forsvare), at han optræder så helt igennem uligevægtigt og forfærdeligt.
Og så er det, jeg spørger mig selv:"Hvordan kan en syg og uligevægtig mand bare gå rundt på den måde??". Man kan da ikke nøjes med at give ham opholdstilladelse. Man skal da samtidig sørge for, at han får medicin eller behandling for sine skader. Det ER en mærkelig historie.

Han kunne have være idømt forvaring, eller tvangsindlæggelse alternativt til udvisningsdommen. Så kunne han have været behandlet der. Det kan være det, "Asyl til alle" har forestillet sig.

Jeg synes, at der er meget der taler for, at Center for Torturofre burde være med i Flygtningenævnet og Dansk Flygtningehjælp også.

Med hensyn til pigen, det gik ud over, tror jeg , at ALLE er rystede over det, hun har været udsat for, og føler med hende og hendes familie. Jeg går ud fra, at hun har fået den hjælp og støtte fra det offentlige, som hun har haft brug for, for at komme sig over overfaldet. Og at der bliver fulgt op på det også i de kommende år. Ellers bliver jeg meget sur på systemet!!!!

AF Bendix 18:29 28. SEP

@ Henrik Schmidt
Helt enig i dit indlæg. Har du læst SP´s næste blogindlæg i Berlingske??? Han prøver at dække tilbagetoget med endnu flere sammenbryggede selvopfundne forestillinger, beskyldninger og antagelser. Han skulle skamme sig -- det usle pjok!!!Føj!!!

AF Carsten Munk 18:37 28. SEP

Bendix

Det er jo kun én af voldtægterne du og dine kammersjukker er skyld i.

Men det stopper jo ikke her. I mener jo ikke, at man skal kunne udvise til Irak, så ALLE irakere her har jo "license to kill and rape".

AF Petersen 21:16 28. SEP

Jeg tænker på hvor megen bøvl og ballade det efterhånden har affødt, at folk der udtrykkeligt får afvisning på asyl, ikke bare rejser ud. Herunder en åbenbar billedforveksling i et bloggindlæg af Søren Pind. Ingen har nævnt, at dersom de to irakiske mænd, der af hver sin årsag, stadig klistrer sig til Danmark, trods udtrykkelig udvisning, ja, hvis de havde været burkaklædte kvinder, ville ingen overhovedet have bemærket billedforveksllingen. Og det er i øvrigt stadigvæk helt forkert at vi ikke herhjemme tager os af værdigt trængende asylsøgere. Det vidner vores kvindekrisecentres klientel da rigeligt om. Hvis den billedforvekslede ønsker at føre sag mod Søren Pind, er jeg helt sikker på, at Johanne Schmidt nok skal finde både penge og advokatbistand i sit højtprofilerede selvtægtssamfund.

AF Bendix 21:48 28. SEP

@ Carsten Munk
FLYGTNINGEN

AF Bendix 21:53 28. SEP

@ Carsten Munk
FLYGTNINGENÆVNET gav manden opholdstilladelse. DIT og VKO´s nedsparede flygtningenævn. VKO sparede eksperterne ud af flygtningenævnet.Så det er DIN og dine kumpaners voldsmand (for at bruge din egen terminologi).

AF Poul Nielsen 01:26 29. SEP

Soren Pind skyer aabenbart intet middel for at tilsvine de irakiske flygtninge, som Birthe Ronn Hornbech beordrede voldspolitiet til, midt om natten, at jage ud af Brorson's kirke paa Norrebro - Efterfolgenden gjorre hun offentlig Presten, Per Ramsdal, til logner. - Voldspolitiet tog sig "kerligt" af de angste og traumatiserede asylansogere (i bussen) og slog los, med deres knipler, paa fredelige demonstranter, udenfor kirken. - Og i den borgerlige presse blev demonstranterne kaldt autonome. - Mon ikke Danmark er bedst tjent med en udskiftning af den borgerlige regering, der styres af DF ? -
MON DET ER UDEN GRUND AT DANMARK, UDE I VERDEN, BLIVER KALDT FOR EN EUROPEISK BANANSTAT ?

AF Larsen 07:09 29. SEP

Der er en grund til ar Enhedslistesammenrendet kun får ca. 4% af stemmerne. Grunden er at danskerne ikke er enige i jeres forvrængede syn på verden. Det er de heldigvis for fornuftige til. :-)

AF grete 07:58 29. SEP

Bendix: At han led af PTSD og "måske" tortur, forfølgelse el.lign. Du skriver "måske".
Hvordan kan man, hvis man lider af ovenstående, så have overskud til at begå en sexforbrydelse mod et barn?
Og hvorfor Er konen ikke vred på manden, istedet for at ynke sig selv og børnene fordi han bliver udvist?
Efter anden verdenskrig lå Tyskland i ruiner.
Ikke een famiilie gik ram forbi.
Men tyskerne gik i gang med genopbygningen, så de blev det rigeste land i Europa.
På trods af forfærdelige krigstraumer.

AF Marianne Mandoe 09:41 29. SEP

@ Jensen, senior: Jeg kunne enormt godt tænke mig at vide hvordan Danskere kan være utilpassede borgere. Hvordan vil du komme med en forklaring der ikke promovere tankekontrol og er direkte fascitisk?

AF Bendix 12:35 29. SEP

@ grete
Bemærk, at jeg netop IKKE undskylder manden. Det jeg taler for, er at man får styr på og behandlet, hvad der kan være af den slags, når man giver mennesker opholdstilladelse. Det er til gavn for alle parter.
Den mulighed er jo også til stede, at han "bare" er voldelig.
Konen synes at være meget uselvstændig (underkuet, som retten havde bemærket). Der er desværre også etnisk danske kvinder, der ligger under for voldelige mænd og går tilbage til dem igen og igen. Godt, at hun har nogle til at støtte sig, så hun lærer at finde styrke og stå på egne ben til gavn for sig selv og sine børn.

Du har en pointe omkring Tyskland. Kan du huske, hvornår Marshall-hjælpen blev iværksat??? Under alle omstændigheder har der været rædselsfuldt. Det kan der ikke være to meninger om.
Rædselsfuldt, som der også var de andre lande, hvor der havde været ført egentlig krig (modsat Danmark, der slap for de store bombardementer m.m.).
Der har gået mange syge og ulykkelige mennesker med knuste liv og forhåbninger rundt i ruinerne. Mange døde af sult og ubehandlede sygdomme andre af ren og skær sorg og tabt livsvilje.

Det var med erfaringerne fra krigen in mente, at FN ´s Menneskerettighedserklæring blev udformet og erklæret.

AF grete 12:54 29. SEP

Bendix: Er enig med dig i det meste. Du forklarer dine synspunkter med stor tålmodighed.
Jeg kan desværre ikke huske hvornår Marshalhjælpen blev iværksat.

Men jeg mener stadig, at udlændinge, der udøver grov vold og kriminalitet skal udvises. At vi ikke skal give ophold til afviste asylansøgere, der har fået deres sager behandlet mange gange.
Irakerne må tage hjem og hjælpe med genopbygningen af deres land.
Jeg forstår godt dem, der flygtede fra Sadam Hussain. Han var en forfærdelig despot.

AF Max Tuxen-Hansen 14:43 29. SEP

@JS-N. Hvor lavt vil du selv synke? Var du også med, da aktivister forleden forsøgte at afbryde strømforsyningen til København? Vi lever i et demokrati, prøv at indrette jer på det - ellers kan I jo flytte til Iran, hvor et mindretal udøver magten med vold; man skulle tro, at det var idealet for jer.

AF Salo 15:48 29. SEP

grete:

"Irakerne må tage hjem og hjælpe med genopbygningen af deres land."

Næh. Det er VKO og deres vælgere der skal til Irak for at genopbygge landet, som de har været med til at sprænge i stumper og stykker. Ganske enkelt grete. Eller skal jeg komme og rasere dit hus, og bagefter bede dig om at genopbygge det?

AF grete 16:57 29. SEP

Salo: "skal jeg komme og rasere dit hus og bagefter bede dig om at genopbygge det"? Skriver du.
VKO har, sammen med USA og flere andre lande fjernet en voldspsykapat Sadam Husein.
De har IKKE angrebet irakerne. De hj

AF grete 17:01 29. SEP

For pokker. Igen forsvinder noget af mit indlæg og jeg må igang igen. ØV!!
De har IKKE angrebet irakerne. De hjælper tværtimod med at genopbygge landet. At Sunni og Shia-muslimer hver især vil have magten, er jo sørgeligt. Det er dem, der var MED Sadam Husein der angriber vore soldater sammen med terroristerne.
Tror du irakerne havde det godt under Sadam Husein?
Når autonome og venstrefløjsdemonstranter brænder biler og container af og smadrer vinduer,
bygger de det så selv op igen? NEJ!
Jeg kan godt forestille mig, at du er på deres side.

AF Jens L.Lorentzen 20:03 29. SEP

Hverken de afviste eller de udviste irakere - eller for den sags skyld alle andre afviste og udviste skulle nogensinde være accepteret til indrejse.

De skulle naturligvis som i UK , Grækenland , Finland og en række andre EU-lande have været afvist og returneret efter effektiv kontrol og undersøgelse ved grænsen og i lufthavne.

Men Die dumme Daenen i folketinget og regeringen kan ikke finde ud af at genindføre den så tåbeligt afskaffede indrejsekontrol, selvom landet flyder over illegale indrejsende og roderende voldsforbrydere fra snart sagt hele verden.
Kun for fine gæsters sikkerhed, fred og ro under klimatopmødet genindføres grænse- lufthavnskontrollen.
Men ikke for vores eget samfunds befolknings sikkerhed.
Hvorlænge mon vil befolkningen finde sig i det.


genindføres personkontrollen
n

AF Erik Dziadula 20:12 29. SEP

Det er utroligt som I alle gentager jer selv har I ikke noget klogt at skrive om? man skulle tro at I aldrig har lært at tænke selv men kun gentager hvad andre har sagt Ilyder næsten som politikerne inde på borgen og det er ikke en kompliment til dem..

AF Erik Dziadula 20:57 29. SEP

det er mærkeligt grethe hvordan de alle hakker på dig bare fordi du siger din mening jeg synes også at voldsforbrydere fra udlandet burde smides ud men bliver de det?nej de får både i hoved og røv og vi skal så finde os i det indtil der endelig er nogen der gør noget ved det

AF Bendix 14:37 30. SEP

@ grete
Lige for at gøre mine overvejelser omkring den udviste voldsmand, vi har debatteret, færdige.
Når Flygtningenævnet i sin tid har givet ham opholdstilladelse, er det, fordi de er overbeviste om, at han er truet med tortur og/eller død, hvis han vender hjem til Irak.
Selv om jeg på ingen måde har sympati for hans handlinger, så synes jeg, at fængselsstraf suppleret med mulig tortur og/eller død er for meget. Jeg er imod tortur og dødsstraf, uanset hvor i verden det bruges.
Så jeg mener, at alternativt til en udvisning kunne han sættes på tålt ophold. Det er ikke nogen fornøjelse, og om han vælger at rejse til Irak i stedet for, er så op til ham selv.
Jeg mener, at når den tuneser, der formodes at have været en trussel mod Kurt Westergaard, kan være i Danmark på tålt ophold, så kunne han her måske også.
For død og tortur er for meget, synes jeg.
I øvrigt undrer det mig, at den straf, han fik, ikke var højere. En anden udvist havde fået 6 år for smugling af 1½ kg heroin. Heroin er selvfølgelig potentiel død, men alligevel.

Jeg vil slutte af her og sige dig tak for en god debat.

AF grete 19:54 30. SEP

Bendix: spørgsmålet er, om han flygtede p.g.a. Sadam Husein. Han er jo fjernet. Er det ikke p.g.a Sadam, hvorfor er han så truet med tortur og død. Han må jo have lavet noget lort, hvis det er tilfældet.
Så jeg vil sige øje for øje og tand for tand.

AF Bendix 20:25 30. SEP

@ grete
Med øje for øje og tand for tand, skilles vores holdninger (i hvert fald, hvis der er tale om død eller tortur).
"Øje for øje og verden bliver blind" som Gandhi sagde.
Jeg kender ikke til den dømte mands forhold, om han kom før eller efter Saddams fald, eller hvad han i givet fald har lavet. Det var Flygtningenævnets vurdering, at han skulle have ophold. De må så også have en mening om, om det kan regnes for sikkert at sende ham til Irak nu.
Men én ting er sikker, skal han have tålt ophold under en eller anden form, skal det sikres, at han ikke kan gentage sin handlemåde.
Jeg regner dog med, at han BLIVER sendt til Irak, så snart som det kan organiseres.

AF Bendix 22:08 30. SEP

Noget nyt om Søren Pind, har han sagt undskyld? Eller tramper han fortsat på mennesker i en udsat og ulykkelig situation??

AF Hans Jensen 16:48 3. OKT

"Asyl til alle, her og nu!"
råber Johanne venstre radikale venner så ofte de kan, men som sædvanligt i det venstre radikales medie spin så rettes div. slogans og udtalelser altid ind når det drejer sig om at vinde ynk eller billige points.
stå dog ved jeres pladder for en gangs skyld istedet for den evige dobbeltmoral!

AF salo 17:57 3. OKT

Hans Jensen:

Hvilket så ikke har en fløjtende fis at gøre med bloggens indhold.

Hvad vil du selv sige til at blive hængt ud som pæddo?

AF Bendix 19:20 3. OKT

@ Hans Jensen

Hvad ville du selv sige til uskyldigt at blive hængt ud som pædo af en MF ér, som aldeles ikke har i sinde at rense dig???

AF Jan Andersen 08:39 9. OKT

Hej Johanne,
Glad for at høre at du er i bedring. Husk at tage vare på dig selv, og sørg for at få slappet af i efterårsferie.
Danmark, og ikke mindst de små i samfundet, har brug for din engagerede indsats mange år endnu.

AF Hans 09:39 9. OKT

Hej Johanne

Rart at høre (i medierne) at det går bedre og fortsat god bedring!

Fra en der er stor modstander af din politiske overbevisning.

AF Dan 14:02 9. OKT

Også fra mig: God bedring.

Tag den lidt mere med ro fremover. Verden må klare sig så godt den kan - det bliver svært, men det går nok..

Fra een der er stor tilhænger af dig.

AF Jakob 06:56 13. OKT

Johanne, Der blev sagt "Asyl til alle, Her og Nu!!!"
Det er hvad Søren Pind henviser til.

AF Preben 21:07 26. OKT

Nice one, johanne :)
Søren Pind er en stor taber.

 
Annonce
Annonce

Seneste indlæg

Top-politikere blogger på Politiken.dk

Nick Hækkerup
Socialdemokraterne

Ellen Trane Nørby
Venstre

Margrethe Vestager
Det Radikale Venstre

Brian Mikkelsen
Det Konservative Folkeparti

Villy Søvndal
Socialistisk Folkeparti

Johanne Schmidt-Nielsen
Enhedslisten

Peter Skaarup
Dansk Folkeparti

Simon Emil Ammitzbøll
Liberal Alliance

Annonce

Mest kommenterede blogs

Alle Politikens bloggere

Marketing
 
 
 
Som Plus-kunde kan du vælge blandt 2,25 millioner bøger hos SAXO og spare mindst 20% på vejledende udsalgspris - læs mere om aftalen
 
Pluspris 1450 kr.
Alm. pris 1600 kr
 
Pluspris 765 kr.
Alm. pris 899 kr
 
Pluspris 400 kr.
Alm. pris 500 kr