Annonce

Lømmel-pakke er falsk varebetegnelse

tekst 120 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Lømmelpakken blev præsenteret som et nødvendigt værn imod stenkastende klima-aktivister. Faktum er, at det er fagbevægelsen, Greenpeace, kirkeasyl og andre fredelige demonstranter, som regeringen og Dansk Folkeparti begrænser.

 

Da Venstres politiske ordfører Peter Christensen præsenterede regeringens lømmelpakke, udtalte han, at det ikke kan være rigtigt, at man slipper med en bøde på 600 kr. for at kaste sten mod politiet. Det tror jeg, at de fleste vil give Peter Christensen ret i. Problemet ved den udtalelse er bare, at det er løgn. Der er ingen, der får 600 kr. i bøde for vold mod politiet. En almindelig dom lyder derimod på seks måneders ubetinget fængsel.

 

Fortalelse, uvidenhed eller grov manipulation?

 

Det er naturligvis muligt, at der er tale om en simpel fortalelse fra Peter Christensens side. At han ved en beklagelig fejl kom til at overdrive på det groveste, da han skulle forklare, hvorfor lømmel-pakken var nødvendig. Uvidenhed kan heller ikke afvises som forklaring. Desværre er jeg bange for, at udtalelsen er et bevidst forsøg på at legitimere en række vidtrækkende lovindgreb – som i virkeligheden har et helt andet sigte end at gribe ind over for voldelige protester. Indgreb, der begrænser vores demokratiske ret til at ytre os og til at forsamles, og som gør op med helt grundlæggende principper i retsstaten. Ser man nærmere på lømmelpakkens indhold, er det nemlig helt andre grupper af borgere, end dem, der kaster med sten, som den risikerer at ramme.

 

Bliver pakken vedtaget kan det i fremtiden koste minimum 40 dage bag tremmer, hvis man ”lægger hindringer i vejen for politiets arbejde”. Tidligere kostede den slags en mild bødestraf. Og her er vel at mærke hverken tale om vold eller hærværk, men derimod om det fænomen, der kaldes ikke-voldelig civil ulydighed.

 

Vi kender den civile ulydighed fra Greenpeaces aktioner mod for eksempel atomkraftværker, og vi oplevede den civile ulydighed, da Kirkeasyls frivillige satte sig ned foran politiets biler ved rydningen af Brorsons kirke. Vi har i Danmark en lang tradition for fredelige happenings, som igennem tiden har været med til at sætte fokus på alt fra kvindeundertrykkelse til atomkraftens skadelige virkninger.

 

Fængselsstraf til fagligt aktive og administrative anholdelser

 

Mindst lige så alvorligt er det, at den nye lovgivning kan medføre fængselsstraffe til de fagligt aktive, der laver blokader ved virksomheder, som for eksempel udnytter underbetalt arbejdskraft eller nægter deres ansatte at være medlem af en fagforening. Derved svækkes et afgørende redskab i fagbevægelsens kamp for ordentlige løn- og arbejdsvilkår. De stilladsarbejdere, der laver blokade foran en byggeplads, hvor arbejdsgiveren betaler sine ansatte 40 kroner i timen, risikerer fængsel, høje bøder eller at politiet foretager administrative anholdelser i det øjeblik, blokaden går i gang. Derfor har fagbevægelsen da også gjort alt, hvad den kunne, for at få lømmelpakken stoppet.

 

Og netop de såkaldt ”administrative anholdelser” er et af de mest skræmmende elementer i lømmelpakken. Bag denne pæne betegnelse ligger et alvorligt brud med et af retsstatens mest afgørende principper – nemlig, at man ikke kan fængsles, uden at politiet har beviser, som det kan fremlægge for en dommer. Beviser for, at man enten har gjort eller har planlagt at gøre noget kriminelt. Politiet kan fremover anholde, som det vil, og først lukke de anholdte ud efter tolv timer bag låste døre. Vel at mære uden nogensinde at rejse sigtelse.

 

Erfaringen er, at giver man politiets adgang til den slags magtmidler, så bliver de brugt. Risikoen er derfor, at uskyldige borgere der for eksempel er på vej til fredelige demonstrationer vil blive ”præventivt anholdt”. Man kan med andre ord frygte en genudsendelse af det absurd-teater, der har udspillet sig i forbindelse med vedtagelsen af regeringens sidste strammer-forslag – knivloven. En lov der som bekendt har betydet, at uskyldige borgere med en hobbykniv i handskerummet er røget en tur i spjældet.

 

Lømmelpakken virker stik imod hensigten

 

Vi er alle sammen enige om, at politiet skal gribe hårdt ind, hvis nogen anvender vold. Det er ikke mindst vigtigt for alle os, der ønsker at demonstrere fredeligt. Jeg er imidlertid bange for, at lømmelpakken vil virke stik imod hensigten.

 

Erfaringer fra tidligere topmøder i udlandet viser klart, at optrapning og konfrontationsretorik fra myndighedernes side øger risikoen for uroligheder. I Danmark har vi i modsætning hertil gode erfaringer med store og fredelige demonstrationer. Både ved det sociale FN-topmøde i 1995 og EU-topmødet i 2002. Her lykkedes det gennem dialog mellem demonstranter, politikere og politi at forhindre de uroligheder, vi havde set i andre lande. Det burde regeringen bygge videre på i stedet for at gennemføre stramninger, som både risikerer at optrappe konfrontationerne og ramme uskyldige.

 

Jeg krydser fingre for, at alle de fredelige demonstranter der har planlagt at gå på gaden til klimatopmødet, for at få verdens ledere til at forstå situationens alvor, ikke lader sig skræmme at lømmel-pakken. For i så fald vil regeringen for alvor have begrænset det demokrati de påstår at kæmpe for.

 

 

 

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR

KOMMENTARER

 
 
BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på Politiken.dk
Læsernes kommentarer 120
Af Henrik Bøge 11:43 13. NOV

Lømmelpakken er skabt af lømler.

Af L. Simonsen 12:08 13. NOV

Jeg er sikker på, at han lyver. Venstre har vist sig at være mere løgnagtige og at ignorere landets lovgivning mere end jeg havde troet muligt. Især Claus Hjorth Frederiksen, chef ideolog par excellence er slem! Venstre er ikke et demokratisk parti, de læner sig klods op af fascismen, hvilket tydeligt ses af den uhellige alliance med DF...

Af Markus Lund 12:09 13. NOV

Nej, Johanne, fagbevægelsen har endnu ikke gjort alt hvad den kan endnu for at stoppe den. Fagbevægelsen kan eksempelvis iværksætte en generalstrejke, lamme samfundet og dermed tvinge de borgerlige til at rydde det tåbelige lovforslag af bordet. Tværs igennem lov til sejr! Husk at det er flertallet der har (burde have) magten i samfundet. Flertallet udgøres af almindelige arbejdere og lønmodtagere - ikke af de 90 mandater der er blevet fordelt på Christiansborg som udemokratisk regerer landet.

Af Nikolaj V 12:13 13. NOV

Det er virkelig ærgerligt at regerigeringen med lømmelpakken fjerner fokus fra det vigtige som klimatopmødet burde handle om: Nemlig at sikrer klodens og vores efterkommeres fremtid.
Lad jer ikke skræmme, men tag i stedet del i den store folkelig demonstration d. 12. dec fra Christiansborg til Bella Centret. Lad os vise verden at vi ønsker en ambitiøs aftale!

Af Bjarke 12:30 13. NOV

Det er simpelthen så skræmmende at læse om. Mest af alt fordi jeg for tiden sidder og læser Nelson Mandelas biografi, Vejen til Frihed, og for hver af de absurde tiltag regeringen laver fortiden kan der trækkes en skræmmende parallel til de tiltag der blev lavet i Sydafrika. Godt nok er vores ikke om racer, men retssikkerheden er lige så truet her som den blev ødelagt dernede dengang!

Af Bente Frithioff Nørgaard 12:34 13. NOV

Ja men så er da godt, at samme regering sender soldater til andre lande for at kæmpe for indførelse af demokrati der ... øh ... eller?

Af C Hvidberg 12:54 13. NOV

Smukt, Markus Lund !

Af Nielsen 13:28 13. NOV

Jamen altså, regeringen forbreder sig blot på at "lave en Iran".

Med lømmelpakke og terrorlovgivning kan der laves vilkårlige indgreb mod demonstranter. Hvilket uden tvivl vil være nødvendigt når den endelige nedslagtning af velfærdssamfundet skal foretages.

En anden ting er at borgerlige partier i høj grad består af erhvervsfolk. Og hvad er det lige man kalder styreformen i private virksomheder? Nok ikke "demokrati".

Af Jens A 13:54 13. NOV

Det er desværre rigtigt at der på det seneste er gennemført en del hovsalovgivning: knivloven, de 100000 for at flytte fra Danmark, og endeligt lømmelpakken. Det er bestemt vigtigt at de grundlæggende frihedsrettigheder ikke bliver kompromiteret af slige populistiske tiltag.

Men man kan jo spørge om hvorfor at det kommer så vidt. Hvis man kigger på eksisterende lovgivning så stemmer det for det meste relativt godt overens med hvad meningmand ville finde rimeligt. Men et noget andet er gældende retpraksis, i særdeles i forbindelse med voldsager, hvor man gang på gang hører om voldsmænd der slipper med nogle få måneders fængsling for grov vold. Og i forbindelse med "demonstrationer" iøvrigt, så kan man jo spørge hvor mange af uromagerne der sidste år blev stillet personligt til ansvar efter de i dagevis havde sat København på den anden ende og forårsaget skader for millioner.

Sådanne tilfælge krænker de fleste menneskers retsbevidsthed . Noget må gøres, men det er selvfølgeligt ikke alt som man kan lovgive sig ud af. Man kunne jo starte med bede dommerstanden at følje de strafferammer som fastsat i lovgivning.

Lige så vigtigt, som at sikre den fortsatte ret til fri forsamling, er sikre at dette politiske værktøj ikke bliver udvandet af balademagere der under dække heraf begår organiseret hærværk i stor stil. Hvordan skulle lovlydige borgere eller kunne gå på gaden i legitimt politisk øjemed, med nogen forhåbning om at blive taget alvorligt og ikke affærdiget som kvæulanter og urostifere?

Af Jan Poulzen 13:59 13. NOV

Op med humoeret Johanne! Ungdomshusoptoejerne viste jo hvordan dine venner paa den voldelige venstrefloej kan slippe afsted med at opfoere sig. Det var jo fuldstaendigt sindsygt. Og saa maa retstaten jo svare igen. I har med andre ord bragt jer selv i denne situation. Det bliver en stor fordel for alle lovlydige mennesker, at vanvittige ungdomshusboeller ikke i fremtiden skal have lov til at oedelaegge og udoeve terror overfor en hel bydel. Slut med det.

Af Ebbe Dal Søndergaard 14:01 13. NOV

Det er skræmmende, når den indre svinehund får magt. Det er beskæmmende, at mennesker, der ikke har begreb om rigtigt og forkert og mener at retsfølelsen for hr og fru Ignorant fra The Middle of Nowhere går forud for basale menneskerettigheder, får indflydelse. De burde ties ihjel og ellers iklædes elefanhue, når de taler om demonstranter - og burka, når de taler om indvandrere, så man kan se, hvor latterlige de er, hvis man ikke kan høre det. Vi har gjort noget forkert, når disse menneskers dårlige opvækst får lov til at terrorisere vores hævdvundne værdier i Danmark.

Af J Poulzen 14:17 13. NOV

Op med humoeret Johanne, du kan da godt forstaa at naar dine venner i ungdomshuset kunne terrorisere en hel bydel uden at de blev straffet for det maatte noget ske.
Og det er saa sket. Man kan ikke tude naar man selv underminerer systemet og det saa svarer igen.

Af P Toft 14:19 13. NOV

Man må håbe, at der er andre lande, der kommer og hjælper os med at opretholde et fornuftig demokrati. Lige som vi har hjulpet Irak og hjælper Afhganistan.

Af P Toft 14:34 13. NOV

40 dages fængsel for ikke at efterkomme politiets ordre. Vil det så sige, at de ikke får tæsk ved fredelige sed-ned demonstrationer. Eller er det båte tæsk og fængsel. Stem aldrig nogensinde på de partier der vil indføre så sindsyge regler.

Af Nicolai Kjærgaard 15:02 13. NOV

Knivskarpt. Fandens til frihedsberøvelse skal man lede længe efter.

Af GV 15:25 13. NOV

I Iran kom "lømmelen" i det mindste ud af fængslet efter en uges tid.

I Danmark må fredelige demonstranter se frem til 40 dage i skyggen. Præstestyret i Iran må snart indse, den ikke kan fortsætte med sin slappe og eftergivende politik

Af Rune Hjelm 16:15 13. NOV

Denne pakke vil resultere i at midterfeltet i demonstrationerne vil blive elimineret. En del af dem der før brugte civil ulydigheds-metoder vil nu helt stoppe med at demonstrere, mens de andre vil radikaliseres og gå over i maskering og grovere vold, for ikke at blive opdaget.

Denne lov er en skidt dag for demokratiet og folke-rettighederne, og jeg frygter for den kurs, som vores samfund er på og har været på i nu snart 10 år: stramninger på stramninger med yderligere radikalisering som resultat.
Vi ender i en politistat hvis vi fortsætter sådan her.

Af Bo Olsen 16:19 13. NOV

Denne kommentar er så spot on, at den bare må gendgives:

"AF GV 15:25 13. NOV
I Iran kom "lømmelen" i det mindste ud af fængslet efter en uges tid.

I Danmark må fredelige demonstranter se frem til 40 dage i skyggen. Præstestyret i Iran må snart indse, den ikke kan fortsætte med sin slappe og eftergivende politik"

Af Edmund Nielsen 16:46 13. NOV

For få år siden havde vi kommunismen tæt på også i Danmark - hvem kan forstå det set om ikke andet så i historiens lys. Vi har stadig kommunisme i Danmark, nu kalder betonkommunister sig bare enhedslisten og luksuskommunister SFere.Disse mennesker har deres ansvar for at autonome, voldelige, kriminelle elementer har deres beskyttere og fortalere for en liberal " lalleindsats ". Lad nu være med at slå Greenpeace i hardkorn med disse pestelementer på det demokratiske samfund og normer for at øve indflydelse.
Der skal helt anden konsekvent tiltag til at nå disse afstumpede grupperinger. Tag dog og få oprettet et rehabilitetscenter på Nordgrønland (i gamle dage hed det opdragelsessnstalt). 1-2 års genoptræning i de mest elementære leveregler så langt væk vil sikkert ikke friste ret mange og have sin præventive virkning. Sidegevinster i form af indsmugling af stoffer og meget andet kunne måske minimeres. Hvorfor ikke prøve noget nyt. Om ikke andet at sætte lidt liv i danskernes retssikerhed/retsbevidshed, som dagens kommunister i forening med " dødens købmænd " har forgrebet sig på.

Af Peter Frost 17:08 13. NOV

Den borgerlige regerings overordnede nyliberale projekt, dvs. total opløsning og nedlæggelse af den nedefra og gennem mange år møjsommeligt opbyggede solidariske Velfærdsstat og erstatning af denne med en totalt privatiseret "USA model" på et individualiseret grundlag, kræver i sig selv at rettigheder som fremgår af Grundloven angribes, herunder adgangen til at demonstrere.

Derfor skal regeringens initiativer m.h.t. at angribe grundlæggende rettigheder og retssikkerheden, ses i denne sammenhæng.
Johanne har selvfølgelig ret når hun siger at "lømmelpakken" også skal ses som et instrument til at angribe fagbevægelsen når denne forsvarer sine medlemmers fundamentale rettigheder, f.eks. retten til at etablere blokade mod arbejdskøbere der gennem initiativer som f.eks. import af og brug af lavt betalte løntrykkere og skruebrækkere fra andre EU-lande,ødelægger og truer leve og lønforholdene for almindelige lønafhængige.

Vi ser det for øjeblikket tydeligt i konflikten hvor renovationsfirmaet HCS efter privatisering og udlicitering, forsøger på at vælte omkostninger for dette over på de skraldemænd som nu er blevet fyrede af HCS.

Udliciteringen/privatiseringen som i den grad er regeringens politik, kræver for at lykkes, at lønarbejderne/befolkningen fratages deres hævdvundne rettigheder, ellers kan det nyliberale samfundsprojekt ikke gennemføres til sin ende.

En fascisstoid udvikling i det lille (u)hyggelige Danmark? Ja det er hvad der er tale om. Og glem i denne forbindelse ikke det gamle ordsprog. "Kapitalisme, fører til fascisme".

Af stephan grabowski 18:11 13. NOV

Johanne du er fantastisk !! Giv VKO kamp til stregen og lad os vælte dem e´n gang for alle ! Tak for dit gode arbejde.

Af Mårten Breum 18:45 13. NOV

Til Edmund Nielsen
Det du foreslår, kaldte DF's åndelige fader for "Vernichtungslagern". DF's krav om et etnisk homogent Danmark, kalder folkeretten for "etniske udrensninger". Dit krav om afvikling af retsstaten til fordel for vilkårlige, langvarige fængslinger, kaldes i Genevekonventionen for "undtagelsestilstand". Hvor langt vil I gå i jeres sindssyge had, DF'ere? Hvem i alverden har gjort noget så galt, at vi skal udsættes for dette autoritære, kollektive helvede?
Man må skelne mellem civil ulydighed, uro - og kriminelle bølletæv. DF's tæskehold, White Pride i Århus gennemprygler sagesløse "kommunister" og "etnisk afvigende" på gaderne. 10 mod 1.... For det første er det fejgt - og viser de højrerabiates mangel på mod. For det andet er det en gentagelse af Hitlers brunskjorters taktik: "Vi vil have magten på gaden!"....
Hvem er det, der besmudser det demokratiske samfund med vold, Edmund?
Med dyb afsky
En kulturradikal

Af Hans Kristensen 19:28 13. NOV

En rigtig god og saglig artikel, der korrekt belyser farene ved at Danmark bevæger sig væk fra et demokratisk samfund til en politistat!

Af Søren 19:46 13. NOV

REPEAT:
"AF GV 15:25 13. NOV
I Iran kom "lømmelen" i det mindste ud af fængslet efter en uges tid.

I Danmark må fredelige demonstranter se frem til 40 dage i skyggen. Præstestyret i Iran må snart indse, den ikke kan fortsætte med sin slappe og eftergivende politik"

Af Carsten Munk 21:22 13. NOV

Peter Christensen har helt ret i at det ikke kan være rigtigt at stenkastende kan slippe med en bøde på 600 kr. Det er nemlig det der er resultatet når enhedslistens anarkistiske støtter kaster sten mod politiet, brænder biler og containere af og vandaliserer almindelige menneskers ejendele. Problemet er at politiet ikke kan få fat i den enkelte sten kaster, den enkelte afbrænder, den enkelte vandal. Så resultatet er som Peter Christensen ganske rigtigt konstaterer, at enhedslistens ynglings voldsmænd slipper med en bøde på 600 kr for al deres vold, vandalisme og terroriseren. Nej, lad os dømme svinene i forening. En for alle, alle for en. I stedet for som nu, hvor de slipper afsted med al deres hærgen.

Af P Toft 22:13 13. NOV

40 dage i fængsel. Ved fredelige demonstrationer er der mange, der bliver fanget af politiet. Voldelige demonstrationer kan og tør de ikke fange ret mange.

Af P Toft 22:31 13. NOV

I Iran kommer lømlerne ud af fængslet i løbet af en uge. Vil det sige, at vi er nød til at angribe dem, for at de kan lære vores form for demokrati. Det må betyde krig, en så slap holdning kan vi ikke side overhørigt.

Af John Andersen 03:40 14. NOV

Lille lømmel, lille lømmel, lille
lømmel på vejen. Hvis er du,
hvis er du? Jeg er sgu min egen.

Jeg er den nødvendige protest
og civile ulydige mur – jeg er
et sundhedstegn og apatiens
værste modstander. For nogen
den sidste udvej.

Jeg er ytringsfriheden og
”naboens børn”, men også den
der uden at vide det, lever et
farligt liv. Mest lever jeg dog
det frie liv, men nu vil nogen
knægte mig og gøre mig,
ytringsfriheden og
forsamlingsfriheden kriminel,
og de er åbenbart slet ikke
bange for, at jeg dør hen, ser
den anden vej og bliver ligeglad.
Og det er sygt!

Nu skal politiet tildeles flere
magtbeføjelser, og kunne anholde
også dem der befinder sig på det
forkerte sted på det forkerte tidspunkt
uden sigtelser og kun på mistanken,
og skal ikke kunne bevise noget. Mon
det næste bliver, at politiet på selve
stedet kan overrække et
lømmelgiroindbetalingskort til
lømmelen? Man kan vel
ligesågodt få det overstået.

De burde vide, at jeg ikke kan
undværes og at jeg også er en for
borgerne og samfundet nødvendig
ventil, og når drivkraften hos
borgerne er sunde protester og vi
vil gøre hinanden opmærksom på
uretfærdigheder eller på
konstruktive ønsker, så er højere
straffe og større bøder et rigtig
dårligt signal at sende til fredelige
demonstranter.

Nu er jeg bange for, at de piller
ved grundlæggende
menneskelige protest- og
demonstrations-gener som
tilsidst kan gøre os dovne og svage,
så vi og samfundet mister vores
modstandskraft, dynamik og
fremdrift.

Lille lømmel, lille lømmel,
lille lømmel på vejen. Hvis er du,
hvis er du? Jeg er sgu i fare for
at blive kuet, men de får mig sgu
ALDRIG!!!

Af Dialogen må vi føre 11:52 14. NOV

De små forkælede møgunger skal bag tremmer, så hurtigt som muligt. Derefter skal de trækkes igennem det, på demokratisk vis, baserede retssystem. Hvis de er uskyldige, skal de have en undskyldning, oprejsning og evt. erstatning - hvis ikke de er uskyldige, skal de have deres fortjente straf; fuldstændig i Karpantschof's ånd (yeah, rajt!). De (Enhedslisten og "klimaforkæmperne") interesserer sig sgu da hverken for klima eller mennesker. De intereserer sig som Enhedslisten og deres tidligere kommunistiske forbilleder og koryfæer, kun for en ting: sig selv!

Af Stein Kaster 14:27 14. NOV

Et emne der endnu ikke er belyst er terrorpakken. Terrorpakken, den første "pakke"-lovgivning, gav startskud til denne lavine af stramninger regeringen og De Facistoide-volds-psykopater/DF står bag. Terrorpakkens første ofre var, som nævnt i artiklen, Greenpeace. De fik 30.000kr i bøde, en mega retsag (ikke afgjort endnu) og kan nu se sig selv på Danmarks Terrorliste... Siden hvornår har de hval elskende træ-krammerne været terrorister? Gi mig fred, Brian Mikkelsen, dit latterligs skvat.

DET VAR DEM FRA UNGDOMSHUSET! - Klart... Jeg er så skide træt af at hører den flade nærmest pinlige frase: "I så jo selv hvordan det gik under rydningen af ungdomshuset..." Ja, det gjorde vi - Og hvad så? Det er et overstået kapitel. Vi tog deres gamle hus, de fik et nyt. Det nye hus har 400-500 besøgende på ugebasis, der er åbenbart flere der kan lide det nye hus, end der er folk der arbejder på Københavns Rådhus og Christiansborg til sammen... Flertalsdemokrati?

Vi ser jo til dagligdag hvor fantastisk ringe politiet klarer deres job. Det er jo nærmest tragisk at se hvordan deres gruppeledere, foran Brorsonskirken, pæcer politieleverne frem, gør dem mere agressive og i deres blodrus råber "Slå nu til, slååå nu TIL!"... Nej Flemming og Bjarne, det er ikke en boksekamp. Det er ordensmagten der er oppe i mod de farlige IKKE-VOLDELIGE siddende, bange, og retfærdighedssøgende ældre, børn, midaldrende og unge.
Altså befolkningen!

- Lømmelpakken er kun endnu et bevis for Demokraturets endeligt sidste åndedræt. Nu går den ikke længere!

Af Pia 14:40 14. NOV

Jeg ville ønske at landet ville lukke ned i en gigantisk generalstrejke, indtil vores uansvarlige regering tog lømmelpakken fuldstændig af bordet (og helst rullede "terror-pakker" tilbage til før 2001!). De siger at de er nødt til at stramme, for at værne om demokratiet - men det ER jo demokratiet og retsstaten de er ved at afmontere! Dem som bytter lidt frihed for lidt sikkerhed fortjener ikke, og vil miste, begge dele!

Af Flemming Falkenberg 14:49 14. NOV

Det er bemærkelsesværdigt med en politisk vedtagen lømmelpakke overfor politiske grupper, der ønsker mere udbredt økologisk bevidsthed ved klimatopmødet. Samtidig kan alverdens diktatorer og regimeledere deltage på grund af politisk immunitet.

Af Steen 14:51 14. NOV

@Edmund Nielsen: Ja - det virkede jo fint for Stalin, så hvorfor ikke sende de uregerlige lømler til Nord Grønland på genopdragelsesanstalter? Hvad bilder de sig ind sådan at insistere på at fastholde retsstaten og forhindre den effektive politistat? Hvordan skal togene nogensinde komme til at køre til tiden, hvis man ikke må lade hånt om de blødsødne hallal menneskerettigheder når de ikke passer i ens kram?

Af Thomas A.W. 20:12 14. NOV

Deres dagsorden er i virkeligheden at udnytte det borgerlige statsmaskineri til at intimidere arbejderklassen og dens organer i henhold til bourgeoisiets interesser...

Af Klaus Nielsen 20:31 14. NOV

Peter Christensen - den værste gift for demokratiet og den begavede debat siden Goebbels!
Niveauet er den bumsede gymnasieelevs skingre skryden, og det kløer i fingrene efter at knalde en lagkage i sylten på Peter-Gris ;)
Løgnene og mudderkastningen er på et så lavt niveau, at man må spørge, om det er andet end hade-benzin til det brune, fascistoide segment - en flok bonderøve og tabere med en dårlig barndom, som åbenbart får en forbigående psykisk lindring ved at udsætte medmennesker for sadistisk straf - jo værre jo bedre.
På én måde nogle ynkelige typer, men omvendt har man ingen ret til gøre livet surt for andre fordi man selv har det af helvede til.
Næsten lige så afskyeligt som at have sin fede venstre-tryne i statskassen uden at præstere andet end serieløgne og feje angreb på noget af det mest dyrebare, vi har i DK: Retssikkerhed og frihed!

Af torben Petersen 02:00 15. NOV

Vi demokrater hylder naturligvis ytringsfriheden hvorunder demonstrationerne henhører. Anmeld Jeres demonstrationer behørigt - og der er absolut ingen problemer med afviklingen af dem. Men lad være med et træde et skridt forkert...

Af Christian Jakobsen 11:34 15. NOV

Kære Johanne

Lømmelpakken er da et rigtig godt navn, FOR DET ER FLOK LØMLER, DER HAR VEDTAGET DEN!

Af Verner Nielsen 12:50 15. NOV

At indføre strengere straffe for at ramme nogle få, er med til at det store flertal nemmere kan kriminalliseres. Fængsel for hobbyknive, folkepensionister som skal melde sig til myndighederne (ved "muren") ved længere ophold udenfor EU, fængsling uden dom. Hvorfor kommer jeg til at tænke på DDR, Burma og nogle historiske begivenheder af ufattelig grusomhed. Håber regeringens taburetkløe retfærdiggører den Danske politistats opståen.

Af En som kerer sig 14:30 15. NOV

@Stein Kaster (med brosten?).

Mon ikke du skulle passe din skolegang, således at din formuleringsevne bliver lidt bedre? Hvis det sker, vil du have meget bedre mulighed for at ændre samfundet i din ønskede retning.

Med håbet om en god fremtid for dig.
Mvh.

Af Martin Salo 18:21 15. NOV

Carsten Munk: "Nej, lad os dømme svinene i forening. En for alle, alle for en." Ja lad os det! Gabestok! Uskyldig eller ej. Bare man er en af "dem" er nok til at blive straffet. Uanset om man har gjort noget eller ej. Herregud. Danmark er ved at overgå Iran og Kina. Tillykke med det.

Af S. Vindel 19:16 15. NOV

@Johanne Schmidt-Nielsen
’Lømmelpakken blev præsenteret som et nødvendigt værn imod stenkastende klima-aktivister. Faktum er, at det er fagbevægelsen, Greenpeace, kirkeasyl og andre fredelige demonstranter, som regeringen og Dansk Folkeparti begrænser’.

Som nabo til netop Jagtvej 69, har jeg ikke særligt positive holdninger til jer voldspsykopatiske facistoide venstrefordrejede rødfaister, og især ikke til jer afdankede KAP’ere, SAP’ere m.fl. i Blekingegadebandens arvetagere, Enhedslisten, der den ene gang efter den anden har hærget Nørrebro.
Vi er altså nogle borgere, der ønsker jer voldspsykopatiske autonome og jeres medløber langt ud på en øde ø.!
Det kan ikke være rigtigt, at I voldspsypkopater slippper for straf, bare fordi vores lovgivning ikke straffer deltagelse i forening, er man dér, bør man staffes så hårdt som muligt, in solidum!
40 dag i skyggen er bare alt for lidt..
Jeg håber, at ordensmagten i.f.m COP15 evner med hård hånd at NEDKÆMPE ethvert forsøg på ballade fra jer røde urostiftere.
Civil ulydighed er noget gammelkommunistisk vrøvl – i dag lever vi heldigvis i en retsstat..!
Administrative frihedsberøvelser bør bruges i videst muligt omfang for at stoppe enhver form for optræk til uro, hærværk og meningsløs vold mod ordensmagten, der findes jo ikke noget som berettiger jeres såkaldte civil ulydighed i.f.m deltagelse ved div. rødfacistiske hærværksaktioner.!
Og ja, jo hårde straffe til jer voldsfikserede rødfacister, desdo bedre..!

Af Thomas A. 22:48 15. NOV

Det giver jo bare endnu et prej af udsagnet om at den borgerlige stat og dets respektive nyttige idioters funktion blot er at intimidere arbejderklassen med henblik på at forsvare den borgerlige klasses interesser.

Af Thomas A. 22:49 15. NOV

Ups, jeg troede min sidste kommentar var blevet slettet, og skrev den derfor igen. De nyeste vises nederst, ikke øverst..

Af Martin Salo 23:39 15. NOV

Det er fint S. Vindel. Du ville stortrives i lande som Iran og Nordkorea.

Af radioilluminati.com 01:44 16. NOV

hvorfor taler ingen om at de vil undersrkive en traktat hvor vi træder ind i en verdensregering.

Søg på youtube: "Glenn Beck interviews Lord Monckton"
og se hans fulde foredrag.

Af Osvar J. 07:17 16. NOV

Som Københavner er jeg glad for Lømmel-pakken. Det kan ikke passe, at de røde kan skabe sig sådan i gaderne. Det eneste triste er at vi ikke har kapacitet og resourcer til at smide jer i fængsel

Af birte nyholm 11:57 16. NOV

De fleste aktivister ved, at der er 'uroer' (civile betjente)der blander sig i demonstrationer og laver lidt ballade. Jeg går helt ind for, at de skal preventivt anholdes.

Af Martin Pedersen 12:59 16. NOV

Enhedslisten lægger hjemmeside til at man samler ind til terrororganisationer og SF er befolket af gamle kommunister, marxister, leninister m.fl. Alle disse tosser på den yderste venstrefløj har altid været fascineret af totalitære regimer og diktatorer som sætter systemet over mennesket og friheden! Så nu ved vi hvad der venter os danskere. Vi kommer nok til at betale 100% i skat og får så udleveret nogle madkuponer til dagligdagen! Sørgeligt at indvandrerne og de øvrige samfundsnassere på venstrefløjen er tæt på flertal! Enhedslisten vil åbenbart kun hjælpe deres nye vælgersegment - indvandrerne og de kriminelle! Hvornår har vi sidst hørt et parti på venstrefløjen som taler de lediges interesser? Folk som har været mange år på arbejdsmarkedet bliver sendt på tåbelige, dyre og indholdsløse aktiveringskurser hos private aktører som skummer fløden på de lediges ulykke istedet for at give de ledige muligheden for at efteruddanne/uddanne sig.

Af Lars Kristensen 15:30 16. NOV

Københavns Byret delte strenge straffe ud, da sagen om 15 personer, der var til stede i Ungdomshuset under rydningen af huset 1. marts 2007, blev afgjort. 11 blev straffet med fængsel i 15 måneder, tre blev idømt et års fængsel - og en dreng, der var 16 år ved rydningen, fik ni måneders fængselsstraf.

Ja og det var før stramningerne, blodtørst er usselt men at fængsle politiske modstandere der ikke har begået hærværk eller brugt vold, men sammen med ligestillet, gør samfundet opmærksom på at de er uenige ved at demonstrerer, hører ikke til i et demokrati, lige så lidt som at politiet bruger vold uden at være truet.

2001 det år da det danske smil blev kvalt af det indre svin.

Af Dennis J 22:40 16. NOV

Edward R. Murrow: "We cannot defend freedom abroad by deserting it at home".

Af Max Tuxen-Hansen 10:19 17. NOV

Venstrefløjen har en uhyggelig forkærlighed for vold. Det er muligt, at "Lømmel" er en lidt for venskabelig betegnelse for slumstormere og voldsmænd - skal vi kalde den "Anti-politisk-vold pakken" istedet? Senest så vi, hvordan venstrefløjs-ekstremister ville stoppe el-forsyningen i landet. Det er klart, at samfundet må sætte sig til modværge over for den slags terrorforsøg.

Af Max Tuxen-Hansen 10:51 17. NOV

Hvad skal vi istedet kalde den? Ballademager-pakken? Venstrefløjens bøller er jo ikke bedre end de hooligans, som forsøger at spolere en fodboldkamp med vold. Her er det blot mere alvorligt, idet venstrefløjsekstremisterne forsøger at afspore den demokratiske proces - eller som som vi senest har set det, at lukke for landets el-forsyning. Samfundet er nødt til at have midler til at skride ind over for politisk vold; hvad vi kalder midlerne er nok ikke så vigtigt i sig selv.

Af C A 11:50 17. NOV

Hold da op S. Vindel - sjaeldent har jeg vaeret vidne til saa usympatisk og idiotisk en udtalelse. Jeg beklager meget at du boede naer Jagtvej 69, og blev ramt af byforstyrrelser - det maa soerme have vaeret haardt for dig, som jo i sandhed var det virkelige offer i denne sag. Men saa er det da godt at du kan bevise du er et bedre menneske. Hvor hoejt haevet du er over disse "voldspsykopatiske facistoide venstrefordrejede rødfaister", og holde din kommentar paa saa fint et niveau - virkelig flot.
Loemmel-pakken handler ikke om straf til "utilpassede unge". Det er et klart angreb fra vores elskede skabs-diktatoriske regering paa enhver civil borger som tror og "kaemper" for en sag! Gud forbyde at man i et demokrati maa kunne ytre sin mening.

Af radioilluminati.com 12:27 17. NOV

Det her er værre end Irak krigens løgne. De vil have, vi skal ind i en global verdensregering. Det står i klima traktaten de vil underskrive i København om nogle uger. Det hele bygger på løgn og bedrag for at de kan indføre en verdens CO2 skat.

Søg på youtube "Is Obama Poised to Cede US Sovereignty?"

og "Lord Christopher Monckton Speaking in St. Paul"

Lord Christopher Monckton som er tidligere rådgiver for Margaret Thatcher har opdaget at global opvarmning bygger på direkte videnskabelig svindel for at indføre et diktatorisk verdensregime. Hvorfor tror i, de er så meget snak om globalisering og vi må gøre en fælles indsats mod en global trussel? Hvorfor tror i, der er unioner der bliver skabt overalt? EU, NAFTA(USA, Canada, Mexico) African Union(Afrikanske lande), Asien Union.

Når man har centraliseret landene i unioner er det nemmere at føre unionerne sammen til en verdensregering.

Vi har kun få uger til at de underskriver traktaten om at vi skal ind i en verdensregering og vi kan ikke komme ud af den igen. Det står i klima traktaten. Men hvem læser den??

Af Preben Monte 17:34 19. NOV

"Faktum er, at det er fagbevægelsen, Greenpeace, kirkeasyl og andre fredelige demonstranter, som regeringen og Dansk Folkeparti begrænser. "

Jamen, så virker pakken da også: Det er jo lømler. Og Johanne, regn bare dine SSupporteskidder med til lømlerne

Af Jacob Svendsen 13:36 20. NOV

Jeg er fuldstændig enig - og vil selvfølgelig ikke lade mig skræmme det mindste. Tværtimod går jeg ud med løbesedler om demonstrationen under klimatopmødet 12/12 - og opfordrer alle læserne til at deltage, i hvad der forhåbentlig bliver historiens største demonstration i nyere tid. Lad os synge, danse og juble vores samhørighedsfølelse med jordens klima ud over hele byen!

Af Jacob Svendsen 13:42 20. NOV

Til Jens A: "Sådanne tilfælge krænker de fleste menneskers retsbevidsthed" - krænker det mon din rets"følelse" at store multinationale firmaer sviner alt og alle til og skovler penge ind på det samtidig? Angående rets"følelse" har det utallige gange og steder vist sig i VIDENSKABELIGE undersøgelser, at STRAF IKKE VIRKER, og mener man at man alligevel skal straffe, er det af rent metafysiske overbevisninger - altså TRO, ikke viden. Tag den, DF og andre der mener at straffe skal øges. Lær at læse først! Og tænke. Selv.

Af Kristoffer Kabell 01:31 21. NOV

VKO er alle krigsforbrydere og ville være under anklage , hvis der fandtes et ærligt og uafhængigt retssystem i danmark og med den grelle baggrund er det ikke det man med rette at man yderligere kan mistænke dem for en vifte af uærligheder ?

Venstrefløjen er ikke voldelige - der er ALDRIG tvivl
om HVEM der eskalerer vold og det er ALTID politiet der går løs på siddende demonstranter med knipler og lignende !
Har du nogensinde set en gruppe venstreorienterede stå og slå løs på en enkelt politimand i uniform ?

Ungdomshuset var en kanonfaddæse ,fra både politiet og især burgermeister MareRitt side , der dumpede totalt
ved at starte , ved at forære faderhuset det gamle bevaringsværdige oprindelige FOLKETS KØKKEN til nedrivning , inkl en profit på 13 millioner til faderhuse.
For yderligere at jokke i spinaten , fortsætter problemet og kommer til at koste over en milliard , som MareRitt ,skulle haft brugt til de 5000 billige lejligheder til familier med børn .
Pinlig affære med Ritt Bjerregård , der røg med på regeringens militærdiktaturtaktik om at love magtovergreb , hvis nogen ville finde på ikke at adlyde en direkte ordre for eks etc .
Med den faddæsesag kan man kun læse at man ønsker at optrappe konfrontationen med alle " præventivt " og at man vil forebygge vold med vold .
Tak skæbne , lad os håbe at flinke Frank Jensen ikke er ligeså sadistisk som Ritt .

Af O.A. 08:05 21. NOV

Johanne Schmidt-Nielsen er per definition en del af det autonome miljø, derfor kan jeg ikke tage hendes argumentation alvorligt.
Midtvejsvalg eller ej, er hendes parti færdigt ved næste valg... og tak for det

Af Morten Clausen 12:48 21. NOV

Er der nogen, der tør vædde om denne lov bliver bragt for Højesteret før blækket i underskriften er tørt...? Der burde være rige muligheder for at gøre dette til en så stor tabersag for regeringen, at næste valg kan få dem vippet af taburetterne. Som minimum kan gryden holdes i kog, så de ikke får ret meget plads til at sætte andre dagsordener. Utroligt, at de ikke kan se det selv - én Rosa Parks kan gøre dem ubodelig skade i den her sag...

Af jeppe 17:06 21. NOV

Hvis bare de unge mennesker opføre sig ordenlig sker der ingenting, men kan de ikke lade være må du lære det på det hårde måde..
Det er jo ikke københavn (styret af soc) hvor man kan ødelægge sig til et ungdomshus....

Af Peter Ras 17:50 21. NOV

Selv om jeg ikke deler JSNs politisk ståsted, må jeg give hende ret i udlægningen af lømmelpakken.

Der blev lavet en lov om visitationszoner, for at hjælpe politiet i sit arbejde - den blev "solgt på" bander og kriminalitet - det kan alle forstå. Visitationszoner er blevet et mere og mere udbredt værktøj for politiet, og efterhånden forlænges de nuværende zoners tidsbegrænsning automatisk. Så, du kan som almindelig borger på familietur en lørdag formiddag, pludselig befinde dig i en visitationszone du ikke anede eksisterede, og må underkaste dig visitation uden grund - for hvorfor skal du holde øje med hvor der er visitationszoner, når du er ikke-kriminel.

Knivloven blev "solgt på" politiet skulle have et værktøj, for at slå hårdt ned på bander og kriminalitet. Indtil nu er ingen af de pågældende bandemedlemmer blevet tiltalt efter knivloven, de er alle gået fri. Den har ramt almindelige borgere, der tilfældigvis havde en kniv med sig - ud fra et formål / årsag, som de har gjort mange gang før og uden hensigt at begå kriminalitet - de blev pludselig kriminaliseret. De aktuelle sager er stillet i bero til "en eller anden offentlig overadvokat" har kigget på dem - der går nok en tid uden vi høre noget - det glider i glemmebogen, og så er knivloven pludselig blevet en del af danskernes hverdag - og så behøver folketinget jo ikke ændre den.

Nu er lømmelpakken på vej - den giver 40 dages fængsel hvis du hindre politiet i at udføre sit arbejde. Det kan givet gøres gennem demonstrationer til klimatopmødet - gad vide om de har så mange fængselspladser ?

MEN, DET ER OGSÅ at hindre politiet i at udføre sit arbejde, ved at gå en lørdagstur med familien gennem en visitationszone, bliver stoppet af politiet for at blive visiteret, og spørge hvorfor ??? Eller hvis du spørger hvorfor du skal vise dit kørekort, hvis du bliver stoppet i din bil !!!

Og, det kommer til at ske - hvor politikernes udtalelser så bliver, at det var ikke hensigten, men vi må jo gøre noget !!!

Kontrasten er, at i alle de stater vi ynder at omtale som diktaturstater, ikke demokratiske og har så travtl med at "tale ned om" - kigger befolkningen sig over skuldrene for at se om politiet er i nærheden, når de skal tale frit, skrive frit, udtrykke sig frit.

I Danmark skal vi kigge os over skuldrene om politiet er i nærheden, hvis vi har købt en hobbykniv i det lokale byggemarked og har glemt bonen (fordi vi f.eks. skal hjem og sætte tapet op) og vi måske kommer til at gå igennem en "ubekendt" visitationszone, eller kommer til at stille spørgsmål om hvorfor vi skal visiteres - for sæt nu vi stoppes !!!

De her "bande og lømmel rettede" tiltag har skabt nøjagtig den samme stemning og utryghed for befolkningen i Danmark som man kender i diktaturstaterne, om politiet tilstedeværelse i dagliglivet.

Det eneste formildende omstændighed er, at politireformen har bevirket - at i Danmark er der aldrig politi på gaden !!!

Af René Bærtelsen 19:58 21. NOV

Det er jo demokratiet der hersker. Dem der har magten har flertallet bag sig, det er sådan demokratiet fungerer. At demokratiet så går imod nogle af jer det er jo bare ærgerligt, det er sådan demokrati fungerer. Ikke alle kan være tilfredse. Men man kan jo begynde med at acceptere demokratiet og det det står for.
Nogle gange er det ens parti der er ved magten, og andre gange ikke....
Så kan man jo synes det man vil om demokrati som styreform, men indtil videre er det det bedste vi har.

Af Morten Olsen 14:40 24. NOV

Lømmelpakken bærer nu sit navn med rette ud fra den betragtning, at den er opkaldt efter bagmændende.

Af Anders Rasmussen 00:54 25. NOV

Danmark har brug for en moderne grundlov med en forfatningsdomstol så vore frihedsrettigheder ikke bliver udhulet af bagstræberiske regeringer!

Af i.s 11:07 26. NOV

det ser nu ud til at Lømmelpakken bærer sit navn med fordi at den er opkaldt efter bagmændende.
smukt!

Af henrik jungsvig 11:27 26. NOV

du står jo for kirke asyl og selv om disse menesker er udvist og bevist økonomiske svindlre en er taget for sex overgreb .vil du bryde loven selv virker ikke helt som du selv har styr på tingende og hvad hade du tækt dig og tage imod alle som søger asyl hvor skulle de være vi har ikke råd i sidste ende ville selv bukke under

Af Christian E. 12:54 26. NOV

Johanne, denne lovpakke skal dæmme op imod de få personer (man kunne kalde det for den lave fællesnævner) som altid skal ødelægge gode initiativer som f.x nationale og internationale politiske arbejdsprocesser omkring klima, arbejdsmarked og samfundspolitik. Personlig er jeg træt af at se såvel unge som voksne, i en rus af totalitær "kræve-mentalitet" smadre al mulig samfundsmateriel for derigennem at få sine budskaber igennem. Det virker på mig som om at de personer som skulle have opdraget disse proffessionelle ballademagere totalt har svigtet deres ansvar over for dem selv og samfundet. Det der undrer mig mest er hvorfor et ellers intilligent og smukt mennesker som dig (johanne) bruger tid og goodwill på at forsvare det jeg vil kalde for "pøbelvældet" som idag fylder mere og mere i det danske samfund.

Af Kolde Jensen 12:55 26. NOV

Det er sgu svært at holde masken. Det forlyder netop nu på Politiken, at "de unge trodser kulden og er mødt op på Christiansborg", ved vedtagelsen af den nødvendige lovpakke mod voldelige demonstranter. Trodser kulden - det er en af de varmeste november-måneder, der nogen sinde er målt (10 grader nu). trodser kulden - uha, for et offer ;-)
Jeg håber at COP15-dagene tager revanche og at det vælter ned med sne - i 15 graders kulde. Så kan I trodse kulden. God vind og må jeres gud være med jer.

Af Carl R 20:32 26. NOV

Pakken bør omdøbes til Banan-pakken. For den sender os virkelig ud på glidebanen mod at blive et banan-monarki. Vi efterligner lande, som vi ikke tidligere brød os om at blive sammenlignet med.

Af jens vejmand 02:45 27. NOV

Det er en følge af at vi er en krigsførende nation at lovgivningen og politiets magtmidler bliver mere undertrykkende for de civile friheder.

Det egentlige problem er ikke lømmelpakken, problemet er at vi har en regering som langsomt, et trin ad gangen, er ved at indføre fascisme.

Man kan vel kalde det rets-samfundets selvforsvar mod volds-"demokrater" - altså "demokrater" som ikke vil finde sig i at blive underkendt til valgene og som derfor definerer sine egne "demokratiske" love. Ups, skrev jeg demokratiske og demokrater? - undskyld, ordene skal udskiftes med "anarkistiske" og "anarkister". Forøvrigt er ordet "lømmel" alt for mildt, her taler vi om hardcore samfundsomstyrtere, som har lysten og viljen "til at gå hele vejen".

Af Marianne Mandoe 12:09 29. NOV

Lømmelpakken gør det ikke ulovligt at være uenig med VKO. Men den gør det de facto ulovligt at udtrykke den uenighed. Den gør op med forsamlingsretten, da det eneste der kræves er at en enkelt betjent mener at den forsamling der er, er en "hindring" for hans eller hendes arbejde.

Lømmelpakken er en elegant, snu, og, ved første øjekast, uskyldig måde at omgå adskillige Grundlovssikrede rettigheder.
Tillykke VK og specielt O.
Nu er I næsten i mål.
Det mål der hedder at få sat Grundloven ud af kraft.

Af J. Folmer Hansen 15:24 29. NOV

Jeg havde ikke dømt om nogensinde at komme til at opleve den slags lovgivning i Damark. Den burde være forbeholdt diktaturatatewr. Fy for fanden!
Johanne har ret!

Af Kolde Jensen 18:59 29. NOV

Styrmand Mandø - De er igen forkert på den.

Af Jannick Raunow 19:10 29. NOV

I stillede selv forslag om at gøre lømmelpakken tidsbegrænset af hensyn til klimatopmødet, men det blev stemt ned. Hvorfor? Og hvorfor bliver hele dette emne i forfærdelig grad fortiet af medierne? Har I ikke et ansvar for at få det frem så den almindelige dansker er klar over hvad det her betyder?

Af Martin Salo 23:20 29. NOV

Det her betyder, at hvis man sætter sig på en vejbane fordi politiet i nattens mulm og mørke rydder en kirke, så skal man 40 dage i spjældet. Hvis man er udenlandsk statsborger, så bliver man oven i hatten udvist. Fredelige protester bliver ganske enkelt kriminaliseret. Og med den slags, så kan DDR - Dänische Demokratische Reich - bryste sig med at være i selskab med Iran og Nordkorea. Og drop med svadaen om at hvis man opfører sig "ordentligt" så sker der en ikke noget. Hør her: Når regeringen ikke opfører sig ordentligt, ved at de smider og kaster med irakiske børn der er født og opvokset i Danmark, så er det fandme på sin plads at protestere! Men nej! Nu skal man 40 dage i spjældet! PS. 2 af de udviste kirke-irakere har nu opholdstilladelse. Det ville næppe været sket, hvis der ikke havde været protest, og dermed fokus på sagen. Men den dårligt smagende WOK har nu sat en stopper for, at sådan noget igen vil ske i fremtiden.

Men lad os nu se. Om små 14 dage, så er der klimatopmøde i DK. Verdens øjne er rettede mod KBH, og kameraerne vil rulle, og DK vil være til skue for hvilken diktaturstat det er blevet til. 1 stk. knibtangsmanøver af politiet, hvor der vil være fredelige demonstranter til stede (skete i forbindelse med ungdomshuset, hvor fredelige pensionister og beboere på Nørrebrogade blev varetægtsfængslet), vil blive sendt 40 dage i spjældet, og udlændinge ud. Lorteland.

Af Kolde Jensen 14:10 30. NOV

Husk at der bliver fotodokumenteret denne gang. En stor gruppe amatørfotografer, som føler at demokratiet bliver sat ud af drift, når der begås vold og hærværk, har slået sig sammen om at filme de voldelige demonstranter og at videregive dokumentationen til de rette myndigheder. Der må være "balance i regnskabet", som en af initiativtagerne sagde.

Af Patrick 21:08 30. NOV

Det bliver værre og værre med regeringens mere og mere totalitære regler og lovsjusk på lovsjusk.. Den ene vanvittige lov efter den anden bliver hastet igennem, stik imod samtlige eksperters anbefaling. DF gør langsomt Danmark til en af de stater, de så ivrigt kritiserer.

Der kan man se, hvad man får ud af at have en borgerlig regering. En samling konfirmander og jakkesæt-nørder, der aldrig har været unge og aldrig haft en kæreste, og nu hader alle andre mennesker. Med en pubertetsdrengs infantile logik gør de Danmark mere og mere fascistisk efter deres forbillede USA.

Jeg flytter til Sverige, hvis de vinder næste valg!

Af Jesper 22:14 30. NOV

Jeg tænker om den kinesiske mand der stod foran de der kampvogne på den himmelske freds plads, mener vores regering mon også at han var en lømmel? og hader de sådan nogen som ham som våger blot at vise fredelig modstand, det gør de åbenbart så stakkels Danmark og stakkels danskere.

Af Kolde Jensen 10:49 1. DEC

@Jesper

"Jeg tænker om den kinesiske mand der stod foran de der kampvogne på den himmelske freds plads, mener vores regering mon også at han var en lømmel? og hader de sådan nogen som ham som våger blot at vise fredelig modstand, det gør de åbenbart så stakkels Danmark og stakkels danskere."
Jeg vil i al venlighed bede dig om at følge lidt bedre med i historietimerne, eller selv at opsøge facts, før du skriver det du gør. Det er blot et råd, så du ikke bliver til grin i en diskussion med voksne mennesker, eller klassekammerater som har sat sig ind i demonstrationerne i Kina.

Af Pder Jespersen Elneff 18:45 2. DEC

Mindretals Diktatur, er blevet hverdagskost i Danmark.
Lømmelpakken er ren diktatur. Borgerne skal med al magt holdes nede... Ingen protester her.
Danskerne kræver medindflydelse. Derfor protesterne.
Politikerne er ødelæggeren.
Danske politikker har brugt 50 år på at ødelægge alt i Danmark.
JORDEN, alle landbrug var økologisk før 1960 i Danmark!
VANDET var økologisk før 1960 i Danmark!
MADEN, Alle landbrugsvarer var økologisk før 1960 i Danmark!
LUFTEN var ren i Danmark før 1960!
MENNESKEKROPPEN var ikke så sygdomsramt før 1960 i Danmark!
SAMMENHOLDET I DANMARK VAR STOR FØR 1960. Alle kendte hinanden.
GMO - STRÅLING - LISTEN KAN LAVES MEGET LANG !
De største LØMLER ER DE DANSKE POLITIKKERE, magtsyge og smådiktatorer. De burde jo spærres inde!
Politikerne er stadig danmarksmester i ødelæggelser af naturen og hele danmark og befolkningen.
Magtsyge er Politikkerne som enevældige styrer!
Gid alle 5 mill. mennesker møder op i København og viser deres mishag til politikernes sæbeopera skuespil, spild af penge ( 1 mia. kr. ) og tid. Handling kommer til at mangle på alle områder.
Alle de danske love skal laves om. Ellers får miljøet det ikke bedre.
Som nabo til 4X4 km helt rent jord lige fra jordens skabelse. Helt rent, meget godt drikkevand skal ødelægges med landbrugs jord med pesticider rester i sker lige nu og her. Sådan fortsætter det Danske folkesystem.
Danske traner og flagermus er de næste fugle der udrydes i Danmark af danske politikkere. Politikerne stod også for udryddelsen af de danske URFUGLE i
Karup. og Storkene.
Protester er sund for folkestyret. Hermed menes der at dirrigere politikerne på plads så politikerne kan få øje på, se at der er noget galt i Danmark.
Ved lømmelpakken kan det let ses at de danske politikkere er 100% blinde og deres bevidsthed falder ned på jorden der hvor deres lille næsetip stopper.
Dette og meget mere er min mening!

Af Fr. 15:12 3. DEC

Hvordan kan man have sympati med hærværksmænd! Det er hvad den yderste venstrefløj altid var og er. Se på Blekingegadebanden, bøller og antidemokrater af værste skuffe. Kun i et gennemdemokratisk samfund som her, stilles de ikke til ansvar og betaling for deres hærværk. Det er en misforståelse af demokratiet, at de slipper fri. Det er en syg dyrkning af kriminelle, rockere, Riiskær osv Skulle staten ikke beskytte sine borgere! Tale om arbejderklassen, vor herre bevar os. Findes den overhovedet mere i Danmark.

Af martin Salo 19:55 3. DEC

Fr. det er i forvejen strafbart at hærge og smadre, så hvad ævler du om?

Af Orla Snyde 22:51 3. DEC

@Kolde Jensen
Husk nu 'sandheden' ofte afhænger af øjnene der ser. Jeg fornemmer at du primært indsamler din viden fra Nordkoreanske statsmedier, men du skal vide at andre folk mener at der engang i 1989 var en demonstration på den Himmelske fredsplads, og andre yderligere at der her stod en demonstrant i vejen for en kolonne kampvogne.

Muligvis forstår du bare ikke a-n-a-l-o-g-i-e-n til at forhindre politiets arbejde (jeg ved godt det er svært, så jeg har stavet det for dig).

Med håbet om at dette indlæg ikke afskrives som vestlig propaganda ønskes du hermed en god dag.

Af Kim Sandberg 08:53 4. DEC

"René Bærtelsen 19:58 21.
Det er jo demokratiet der hersker....."

Tyskland startede i 1933 også som et demokrati med folkevalgte. Langsomt på baggrund af ekstreme økonomiske problemer og en såret selvfølelse fra 1. verdenskrig blev der skabt en facistisk gydeplads hvor man langsomt men sikkert indskrænkede menneskers basale rettigheder, specielt gik man efter en befolkningsgruppe.

Der er direkte sammenlignelige paraleller til i dag. Det er dog endnu farligere nu, da vi har frygten for terror som yderligere faktor.

Mennesker er psykologisk indrettet således de vil gå til ekstremerne for at undgå angst, inklusive at fraskrive os rettigheder som vores forfædre tilkæmpede sig. Det faktum at vores forsamlingsret, som er grundlovsfæstet er i fare og at der ikke står 1 million mennesker inde foran borgen for at få det ændret er et tydeligt tegn på at de har tilsidesat deres rettigheder fordi de er angste.

Politiet er ikke fjenden, når de får en ordre så skal de udføre dem ellers virker det ikke. De gør deres arbejde som de får besked på, og de har nu fået nogle redskaber der kan gøre deres arbejde nemmere.

Fjenden er de små ændringer i landets love som langsomt giver regeringen flere og flere udvidede muligheder for at fjerne modstandere af et etableret system fra gaden. Det er forfærdeligt, det er ekstremt farligt. Lige umiddelbart virker det ikke lige så farligt som når nogle røvhuller brænder biler på nørrebro, det er meget håndgribeligt og man kan se man kan komme til skade. Men konsekvenserne at lømmelpakken rækker langt ud over at man som person kan komme til skade. Konsekvenserne er at man som normal borger i et åbent samfund pludselig bliver bange for at give sin mening til kende på fredelig vis, fordi man løber risikoen for at blive administrativt anholdt.

Jeg tør ikke gå på gaden og demonstrere under topmødet. Min retfærdighedssans er alt for udviklet til at kunne acceptere en administrativ anholdelse, og jeg kan være bekymret for om jeg kan i sådan et tilfælde holde mit temperament i ave, og undgå at skabe problemer for mig selv.

Vær ikke i tvivl, læs definitionen af facisme, og du vil finde træk som man på foruroligende vis kan finde fuldt implementeret eller antydningen af i det danske samfund i dag.

Af Ole H 10:28 4. DEC

Fredelige demonstranter kan komme og hygge sig til demoer.
Ballademagere skal blive væk eller tage konsekvensen af ikke at følge politiets anvisninger - og det må godt kunne mærkes på krop, sjæl og pengepung.

Jeg håber at de autonometyper bliver hjemme men nu hvor vi kan se venstrefløjen forberede kampe med opstilling af feltlazaretter på Christiania så er der intet der tyder på en topmøde uden hårde konfrontationer og så er vi tilbage ved at lømmelpakken er helt nødvendig.

Af Torben Petersen 11:40 4. DEC

enhver kan demonstrtere efter gældende regler for afvikling af sådanne. Man kan så håbe, at de der anmelder demonstrationerne, har så meget styr på egne medbragte deltagere, så der aldrig bliver behov for at bringe lømmelpakken i anvendelsen. Så der er sådan set ikke noget problem for demonstrerende der følger spillereglerne. Såre enkelt - med mindre man har en skjult dagsorden om alligevel at lade demo'erne løbe grassat, altså.

Af jens 12:11 4. DEC

Ihukommende tidligere begivenheder, f.eks. Nørrebro-optøjerne, har politi og andet justitsvæsen demonstreret deres evne til ikke at kunne skelne. Noget man ellers skulle tro var en forudsætning for at arbejde der.
Som de fleste ved, benyttede rigtige kriminelle Nørrebo-lortet til at boltre sig, fordi politiet var mødt talstærkt frem for at tage sig af indvandrerbander og autonome's demonstration. Ikke fordi ødelæggelserne blev mindre af det. En skam, når man tager i betragtning, at der ikke var noget særligt budskab fra disse fuckhoveder. Sagkyndige har endda vist fundet ud af, at mange fra den daværende demonstration faktisk, havde en slags aftaler med de rigtige kriminelle om at sørge for, disse var travlt beskæftiget.
Ikke nok med at beboerne blev straffet ved hærværk og brand i lokaliteten, - nogle blev sågar smidt i salatfadet, hvis de havde et lovligt eller vigtigt ærinde og derfor var nødt til at bruge trafikåren. Så politiet anholder altså de, man har lyst til, for alle ved, at det bagefter sjældent nytter ret meget, at klage over det.

Af Lars Mortensen 21:07 4. DEC

Yderområderne på Sjælland må ikke svigtes .

Jeg mener helt klart, at der bør etableres 1 super hospital med placering i enten Holbæk, Slagelse eller Roskilde, det er den rigtige løsning med henblik på at trække yderområderne op på et højere niveau både i forbindelse med standarden på behandlingen på den måde undgår man, at behandling, der ikke tilbydes på akutsygehusene i Slagelse, Køge, Holbæk og Nykøbing Falster, overgår til det nye superhospital i Hillerød samt Rigshospitalet.
Jeg er i princippet tilhænger af, at vi samler tingende centralt, men hvorfor ender det altid med at bliver i hovedstadsregionen, at alle nye store tiltag ender.
Der er simpelt hen så hårdt brug for de arbejdspladser som eks. super hospitaler giver til en hel yderregion.

Motorveje er et andet problem, godt at det er vedtaget at Køgebugt og Helsingør motorvejene renoveres / udbygges inden 2016 men hvad med Holbæk motorvejen som ligeledes er overbelastet
af trafik hvorfor bliver den ikke renoveret / udbygget ?.


Madordning i daginstitutioner.

Det er fuldstændig vanvittigt at der skal indføres madordning i alle landets daginstitutioner.
For det første er det ikke i daginstitutioner, at børnene ikke får god og nærende kost, for det gør de
der er knækbrød, havregryn, cornflakes, mælk mm. på bordet hver morgen, så der går ingen sultne gennem dagen.
Nej, det er i skolerne, at børnene kunne have brug for en madordning, for her skal børnene lære noget, og her er der mange, der ikke får et ordentligt måltid i løbet af skoledagen, men det er for dyrt for vores regering, så de laver en af deres sædvanlig kvarte løsninger og sender regningen på en ca. 4-500 kr. ekstra pr. barn i daginstitution videre til børnefamilierne, som i forvejen rammes af stigende ledighed i disse tider
Hurra for de intelligente tiltag fra vores regering.

Af Jens Sørensen 23:57 7. DEC

Lømmel. Er det ikke bare en forkortelse af Lov om Øjeblikkelig Medarrestation af Medløbere og Engagerede Lovlydige?

Af Michael W. Nielsen 12:47 11. DEC

Johanne er du fuldstændigt ude af trit med virkeligheden?

Hun siger:
Faktum er, at det er fagbevægelsen, Greenpeace, kirkeasyl og andre fredelige demonstranter,

Greenpeace har mange gange vist sig som værende alt andet en fredelige. De chikanere lovlige firmaer, de chikanerer politiet, og ikke mindst så følger de efter folk på gaden når de forsøger at kapre nye medlemmer.

Kirkeasyl var jo netop dem der lavede ballade da kirken endeligt blev tømt for de personer der opholdt sig illegalt i landet. Samt de chikanerer ordensmagtens arbejde.

I er altid efter DF (som jeg personligt aldrig kunne finde på at stemme på), men sjovt nok forsøger i at opnår præcist deres rolle, hvis (gud forbyde det) Helle kommer til magten, sammen med Villy som er yderst utroværdig.

Af Anders 19:15 13. DEC

Lømmelpakken er bare sidste skud på stammen... Øget overvågning, visitations zoner, præventive anholdelser!!!! i dag er vi alle under mistanke...
Og jeg har ikke tillid til at politiet kan administrere disse øgede magtbeføjelser...

Af Ole Thofte 20:13 13. DEC

For mit vedkommende er det slut med at deltage i demonstrationer. Risikoen for at man som almindeligt fredeligt menneske bliver udsat for politivold, overgreb og ekstreme belastninger er simpelthen for stor. Så fra nu af må jeg give min mening til kende på blogs som her, hvor risikoen for fysisk overlast er mindre, men hvor man til gengæld oftest bliver udsat for tilsvining og psykisk overlast. Hvor fedt er der egentlig her i DK?

Af Kolde Jensen 20:20 13. DEC

Masser af gode billeder er tilgået de rette myndigheder. Retfærdigheden sker fyldest. Lømlerne er pacificerede.

Af Ole Thofte 20:52 13. DEC

Kold-i røven Jensen - du mener 4 lømler er pacificerede sammen med 996 helt uskyldige, som nu kan kræve erstatning, ca 5000 pr pers vil jeg tro. En halv million som jo selvfølgelig er småpenge sammenlignet med hvad politiudbuddet i øvrigt koster. Det er fornedrende, idiotisk og helt igennem udemokratisk. Og du klapper bare! Vor herre....

Af Ole Thofte 21:02 13. DEC

Før jeg bliver moppet - så vil der nok blive tale om erstatninger på ikke en halv men formentlig 5.mill

Af Ivar larsen 00:06 14. DEC

Nu ser vi konsekvenserne. Man har ikke lov til længere at gå fredeligt i en demonstration da man risikerer fuldstændigt vilkårligt at blive anholdt og udsat for tortur (fastspænding i timevis i ubekvemme stillinger på frostkolde fliser uden tilgang til væske eller mad) og dernæst holdt indespærret i tremmebure. Og det af en flok jyske knoldesparkere...

Af Varme Poulsen 09:03 14. DEC

Breaking news: opsnappet på DR.

"Retsordfører Karina Lorentzen fra SF gik selv i klimademonstrationen og talte med andre om, at det kunne blive svært at slippe væk, hvis det udviklede sig voldsomt.
Det er svært for politiet at se, hvem der er voldelige, mener hun.

- Politiet har en meget svær opgave. Når de spærrer en gade af, så vil der være nogle, som måske ikke har noget med det her at gøre, siger hun«."

Af Lune Mogensen 09:11 14. DEC

Er der ikke mange af aktivisterne som går med dyrt mærkevaretøj, produceret af fattige i østen? - prøv at se efter.

Af thomas 12:20 14. DEC

Hej Peter Frost

Ja nu du har taget hul på de gamle mundheld, så må jeg næsten også ha lov til at tilføje et af slagsen idet når du påstår at kapitalisme fører til Facisme, så er det vel også sådan at KOMMUNISME fører til DIKTATUR (det er vel rimeligt bevist efterhånden).jeg vil sige at den er s.. svær at komme udenom.Hr. Kr Frost.

Men der er da ikke noget galt ved Kommunismens ideer, med at alle mennesker skal være lige ,men det ender altid op med at nogen bliver mere lige end andre,det er nemlig menneskenes natur, og den er ikke nem at lave om på ,uden at gøre indgreb i hjernen ,selv om man i dag prøver at gennemføre en generel fordummelsesproces i skolerne ,så vil det ikke lykkes alligevel.

Ja JA ,fortvivl ikke det gælder ikke kun venstrefløjen, men de fleste "andre" politikere de vil da gerne at folk ikke bliver så oplyste at de kan tænke "selvstændigt" det er ikke lige deres kop the ,de vil helst ha en "grå" masse der ikke tænker så meget over tingene og går på arbejde hver dag uden at brokke sig.og så sender deres fleste penge til dem ,det er sådan det hænger sammen.

Af Cool George 12:47 14. DEC

Netop nu på en plads i cph. Et af medlemmerne af "Climate sucks - fuck the police is funnier", udtaler at de ikke stopper før der er lagt varmetråde i vejene, overalt i cph. De vil ikke anholdes uretfærdigt, "..derfor er vi nødt til at slå først, med alle midler", udtaler den sortklædte talsmand, som i sin ungdom var i gang med en uddannelse. Med løftet hånd, beder os om at hilse familien i Nr. Vrå og sige at kampen fortsætter, for: "Vi er jo kolde i rø.., som du ved".

Af X mas 12:51 14. DEC

Kære Johanne.

Jeg har en løsningsmodel omkring det med at der bliver arresteret "uskyldige" ved demonstrationer, og det er at man før demonstrationen starter så udfylder samtlige demonstranter et af politiet uddelt papir hvorpå man på tro og love erklærer om man vil optræde voldeligt eller ej og det stykke papir kan demonstranterne så bare vise til politiet, hvis man prøver at arrestere dem ,det synes jeg er en god plan idet man så undgår at arrestere "uskyldige"og de risikerer så ikke at sidde og blive kolde i R....

Synes du ikke det er en god plan Johanne .jeg har ikke selv fundet på den ,den blev såvidt mig bekendt anvendt helt tilbage i salig kong FRODE FREDEGODS dage. så den skulle være god nok.

Af Marcus S. P. 19:56 14. DEC

Johanne Schmidt-Nielsen du er blot endnu et afkom af nørrebro ligende unger, med et for fejlet syn på verden! Dig og dit parti går til syneladende ind for netop det modsatte som du prøver at fremhæve, netop demokrati, hvis man gr ind for at folk må være voldige i en demostration, så fred være med dig, men du har vist fået en lejrtur for lidt som lille!
So what et par mennesker har pisset i bukser´ne på eb gade på Amager, de kunne bare været blevet hjemme!
Samdigt skal vi ikke ikke glemme, at det ALDRIG kan blive Politiet's skyld at oprette holde den danske lovgivning, som er vedtaget I et demokratisk vedtaget folketing!
Men det er jo ikke vigtigt i denne sammenhæng, der handler det jo kun om politi vold, men tænk engang hvis der ikke fandtes autonome og folk fra enhedslisten, så kunne vi nok spare 100 politi folk om året på den konto, og så havde politiet midler nok til at løse indbrud og andre VIGTIGE ting i dette samfund.

Af X mas 17:00 15. DEC

Johanne, hvordan ville det stille sig hvis D F gik på gaden og kastede med brosten ,skulle man også bruge FLØJLSHANDSKER over for dem nej vel, det ville godt nok være noget andet.

Af Simon Funder 05:42 16. DEC

"So what et par mennesker har pisset i bukser´ne på eb gade på Amager, de kunne bare været blevet hjemme!"

Marcus, skræmmende hvis du ikke selv kan se hvor absurd den udtalelse er! Så er der jo netop ikke noget af dit demokrati tilbage. Et demokrati, der jo ikke kun handler om at rende til en valgboks hvert 4. år, men også at give - og have lov til at give - sin mening offentligt til kende.

Langt størstedelen af de 1.000 mennesker, der blev anholdt den 12., var uskyldige – og jeg ville blive overrasket, hvis bare 100 af dem havde til hensigt at bryde loven. At nogle bare f o r s ø g e r at retfærdiggøre behandlingen af de resterende den nat, rykker denne debat ud på et plan hvor jeg kun kan sidde måbende tilbage.

Er du virkelig interesseret i et samfund, hvor almindelige mennesker skal afholde sig fra at vise deres lovlige støtte til en sag, af den simple (og meget forståelige) frygt for at blive sat i strips i fire timer på asfalten og derefter smidt en nat i et bur? Hvor det pludselige er politiet alene, der på gadeplan bestemmer sig for hvem der er uskyldige eller ej og i øvrigt behandler folk efter forgodtbefindende?

Jeg er - som lovlydig borger, vel at mærke - skræmt fra vid og sans!

Af X mas 12:23 16. DEC

Ja det er surt at politiet tilsyneladende har styr på situatione og herfra skal lyde et HURRA HURRA, det kommer jo nok bag på diverse "lovlydige" ballademagere at det forholder sig sådan.

Demokrati er jo ikke at alt er lovligt også ulovlighederne,det troede man jo i de udemokratiske stater i de østeuropæiske områder før Berlinmuren faldt , og det er der stadigvæk en del der tror . Ved en sådan demonstration kan man ikke stå med "loven" i hånden og granske hvert eneste punktum og komma ,der må man af hensyn til resten af samfundet træffe en beslutning ,inden nogen kommer alvorligt til skade.

Men der er en ting jeg ikke rigtig forstår,og detv er , at tilsyneladende er aktivisterne ude på at komme ind og forstyrre klimatopmødet, og lad os så sige aT DET LYKKEDES FOR DEM, DET KUNNE SÅ MÅSKE ENDE OP I AT TOPMØDETY MÅTTE STOPPE,OG ALLE DELTAGERNE REJSTE HJEM ,man påastår jo at deltegernen på mødet vil "prøve" at gøre noget ved CO2 udledningen, og det er vel også det som aktivisterne påstår er deres "ærinde" men nu kan de jo så risikere at deres aktiviteter kunne ende op i at alt bliver aflyst, det hænger ligesom ikke rigtigt sammen i mit hoved. Er der nogle der kan gi mig en rimelig forklaring. Men måske aktivisterne har en helt anden dagsorden ,det kunne jo tænkes.

Af Daniel T 20:44 16. DEC

Du er jo næsten profet Johanne. Det er gået præcis som du spåede. Må være mærkeligt at komme til "Wonderful Copenhagen" og møde en politistat. Godt vi har Enhedslisten :)

Af Kolde Jensen 07:48 17. DEC

Det forlyder i dag at 58% af danskerne er glade for lømmelpakken. "Makes you think" - der må jo, statistisk set, være en del på venstrefløjen som "går med" ;-)

Af Rikke 10:01 17. DEC

Det virkelig beskæmmende er at 60% af befolkningen efter sigende (17/12) bakker op om Lømmelpakken.

Hvordan kan så mange mennesker bakker op om noget så udemokratisk? Når det går op for alle disse "naive" mennesker, hvad de har gjort, så vil jeg tillade mig at pege fingre af dem i vrede og bagklogskab, vel vidende at mine rettigheder som et frit menneske nu er stærkt indskrænket, takket være dem.

Jeg anklager også oppositionen for ikke at tage kampen op mod undermineringen af retssikkerheden. Hvor bliver I af? Kan I virkelig ikke tage jer sammen til at danne et ordentlig modspil mod DF og deres medløbere (V og K)?

Af Kolde Jensen 13:24 17. DEC

@Rikke

"efter sigende"? "naive"?

Af Lars 14:29 17. DEC

Godt pointeret Daniel T. Jeg havde venner fra udlandet på besøg og vi var tæt på at blive fanget i politiets masseanholdelser. Vi var alle chokerede da vi opdagede hvad politiet havde gang i.

SKAM DIG BRIAN - Lømmelpakken er udemokratisk forsøg på at lukke munden på alle der siger magthaverne og deres venner imod. Efter hvad vi har set, er vi kun blevet stærkere og mere klar over hvor danmark er på vej.

SKAM DIG LØKKE for at tro du kan bestemme verdens gang. Uganda gav dig på munden, velfortjent.

Og kære PIA. Vi vil fortsætte at demonstrere, HVORNÅR vi vil, og HVOR vi vil. Du skal ikke fortælle danskerne at de skal blive hjemme i sofaen og for at ædes op af jeres frygt-propaganda.

Af gabriel 22:55 18. DEC

Præventive anholdelser, aflytning af journalister, knippelslag mod fredelige demonstranter, beslaglæggelse af cykler, osv… De virkelige lømler sidder i regering.

Af Ole Petersen 11:16 21. DEC

Godt gået Johanne, den lømmelpakke må igen tages af bordet, jeg ønsker sådan at de partier, omkring en ny regering, tør komme på banen og bakke dig op.

Af C P 09:30 27. DEC

Jeg tror fuldt og fast på, at hvis man deltager i en fredelig demo - så har man mulighed for at holde sig fra evt. voldelige elementer og undgå at blive anholdt eller pludselig være i nærheden af stenkastere. Hvis man selv ønsker det således.

Nu er der de ikke mange af de anholdte fra COP15, der har udsigt til de 40 dage - langt de fleste blev jo løsladt efter uden sigtelse. Loven giver mulighed for 40 dage, men lad os nu først se retspraksis, inden vi farer i flint.

Så er det da trist, hvis nogle fredelige demonstranter ryger med i første omgang - men som jeg startede med - jeg tror fuldt og fast på, at man kan undgå urolighederne - hvis man selv vil.

Af Arne Kofoed Ipsen 17:10 29. DEC

Venstres politiske ordfører Peter Christensen aspirerer bare til at blive minister, og så gælder alle tricks. Se bare på forgængerne Troels Lund Poulsen og komiske Inger, de er begge takket være løgnagtig loyalitet for partiet blevet ministre.

Af Carl Henrik Ladiges 14:59 31. DEC

Du har ubetinget ret i det med politiet, men der er noget andet jeg er dybt uenig med dig i.
Det er dit forsvar mod religioner. Det er både uklogt og ikke rigtit gennemtænkt.
Hvis en etnisk dansker føler sig bortdømt af en muslimsk dommer vil det uvægerligt føre til had mod alle muslimer.
Jeg for min del for kuldegysninger når jeg står foran en Munk-Nonne eller andre religiøse gejstlige.
Tænk over det

Af Mette 17:43 7. JAN

Efter at have læst ovenstående kommentarer, ser jeg en klar tendens til at udtalelserne optræder i det ekstreme enten-eller. Dem der brænder biler af er altså lig med SF'ere og fredelige aktivister, tilmed kommunister. Hvor er nuanceringen?
For at citere Tina Dickow: "Between black and white is a thousands shades of grey"..
Jeg ville ønske at folk var bedre til ikke at generalisere og klassificere mennesker. Det eneste det medfører er et kunstigt skabt overblik i ønsket om at forstå og fatte verden. Men indse i stedet at menneskeheden er umulig at fatte idet den netop er præget af verdens diversitet. Så hold jer til saglighedens sti, tak..

Af L-P 21:59 13. JAN

Demokrati?

Som i 51% - eller "dem" som kan få den del stemmer - og derved KONTROLLERE de resterende 49%?

Er det virkelig frihed?

Er det "værd at kæmpe for"?

Politiken er bare endnu en avis i lang række der har gentaget og komplimenteret hinanden i mediebilledet i årevis.
Medier er manipulative, af en grund.

Tænk for DIG SELV! Og sluk 3G-telefonen og WLAN-routeren, den smadrer din DNA og gør dig til et dumt dyr...

Vær dit eget medie, se verden igennem dig. Den er fantastisk!

Af Peter Jespersen 13:57 21. JAN

Ja, Lømmel-pakken er falsk varebetegnelse - ligesom "aktivering" og "starthjælp".

En taktik der vist først her i landet blev anvendt under Nyrup og senere udviklet og anvendt konsekvent under Fogh.

Hmmmm - Ved at benytte betegnelsen Lømmelpakke og bruge den - har man jo egentlig accepteret dem præmis hvorved VOK søsatte den, nemlig at den KUN er rettet imod "lømler".

Annoncer
 
 
 
 
 

Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.

Johanne Schmidt-Nielsen

Johanne Schmidt-Nielsen er Enhedslistens politiske ordfører

Læs mere

Modtag en mail, når der er nyt på bloggen

RSS