Annonce
SKREVET AF Jeppe Kofod 5. feb 12:36

Gade-sagen og demokratiets tilstand

tekst 74 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Forsvarsminister Søren Gade og hans ministerium er endnu engang centrum for en skandale-sag: Lækagen om jægersoldaternes udsendelse til Irak i 2007. Hvis Christoffer Guldbrandsen og hans advokats påstande står til troende, så kommer lækket fra ministerens egen politiske rådgiver og pressechef. Et læk, der ikke blot var en konkret trussel mod soldaterne, men også kompromitterede Udenrigspolitisk Nævn. Som mangeårig næstformand og medlem af Udenrigspolitisk Nævn er jeg selvfølgelig dybt rystet over den konkrete sag. Er man hos forsvarsministeren virkelig kommet så langt ud, at man sætter danske soldaters liv på spil for at få lidt positiv airtime i danske medier?

Hvis ministeren tager sit ansvar alvorligt, har jeg ikke fantasi til at forestille mig andet, end at han må tage konsekvensen og gå af. Tilliden til ham, hans pressechef og ministeriet er væk i lyset af flere groteske sager, vi har oplevet, herunder jægerbog-sagen.

Imidlertid dækker skandalen over noget meget dybere og mere fundamentalt, der kendetegner de facto flertalsregeringen VOK. Et er, at Dansk Folkeparti gang på gang ”redder” ministre, når de kommer i uføre og burde være gået af som i tilfældet Søren Gade. Det er i sig selv en skandale og siger mest om Dansk Folkepartis parlamentariske uansvarlighed.

Det virkelige alvorlige er den, hvad jeg vil kalde, antidemokratiske kultur eller en skamløst magtfuldkommenhed, som VOK har udviklet i Danmark. Politiske embedsmænd, spindoktorer og ministre kan bruge manipulation, misinformation af Folketinget og offentligheden, uden at det for alvor får taburetterne til at vakle. Og kommer man i bekneb - som da filmen ”Den hemmelige krig” satte fokus på regeringens viden om brug af tortur mod fanger i Afghanistan eller som nu med afsløringen af lækket fra forsvarsministerens kontor - så angriber man afsenderen for at få fokus væk fra skandalens indhold.  Således kunne man i den forgange uge lægge øre til et krav fra Venstres politiske ordfører om, at TV2s altid ordentlige Christiansborg-journalist Kaare R. Skou skulle fyres, fordi han kunne berette om, at kilden til lækket var forsvarsministeriet. Tidligere har man oplevet usmagelige angreb på filminstruktør Christoffer Guldbrandsen, så dette er blot eksempler på, at regeringen ikke går efter bolden, men manden, når man er i problemer. Og Dansk Folkeparti deltager ofte lidt for velvilligt i festen med at undergrave folkestyret.

For er det i virkeligheden ikke en antidemokratisk kultur eller måske rettere et magtarrogant flertalsdiktatur, som VOK-blokken har udviklet i Danmark igennem snart ni år? Manipulation, misinformation, afvisning af at blive kigget i sømmene som eksempelvis grundlaget for Irak-krigen og tilsidesættelse af et kæmpe mindretal i folketinget er blevet til dagligdag i Danmark.

Det er absurd, at samme blok som fejlagtigt påstår, at de kæmper for ytringsfrihed og demokrati, i deres gerninger og magtarrogante kultur i virkeligheden underminerer selv samme demokratiske principper.

Sandheden om den seneste jæger-læk sag er, at hvis ministeren ikke tager konsekvensen og går af, så vil tilliden til forsvarets politiske top fortsat være ikke eksisterende. Er Løkke-regeringen støttet af den blinde førerhund i DF, virkelig parat til at undergrave forsvarets fremtidige troværdighed i offentligheden for egen vinding skyld?

I givet fald er vi sandelig kommet langt ud af det demokratiske vildspor under VOK. Alt for langt.

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR

KOMMENTARER

 
 
BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på Politiken.dk
Læsernes kommentarer 74
Af Preben Hansen 13:19 5. FEB

Demokratiet er reelt i fare. Fogh måtte gå som skatteminister pga. kreativ bogføring og vildledning af folketinget, Schlüter trak sig efter Tamil-skandalen. I dagens Danmark ville det om de to skandaler blot hedde "ikke noget at komme efter" med tak til Dansk Folkeparti. Tankevækkende og uhyggeligt.

Af Henrik Rosenørn 14:18 5. FEB

ENIG!
Jo demokratiet er i fare, men jeg menber at årsagen stikker dybere end "kun" regeringen - som ganske vist har eskaleret prolemet.

Den dybereliggende årsag er professionaliseringen af samfundet og det politiske system;
Karriere-politikkere, spindoktorer, PR-folk, scriptwritere .. ja nærmest hele marketingafdelinger i partierne!

Og det betyder naturligvis at man reagerer meget konkret på en trussel, iht. det foreliggende magtgrundlag - sådan som du beskriver det. Det er mao. kun ét symptom

For sådan er det jo i hele samfundet idag; Du kan ikke gøres ansvarlig for det du gør på arbejdet.
Hvis du sviner naturen til eller udsætter andre for skadelige stoffer og andre farer. De er kun firmaets skyld og de har jo en forsikring.

Så hele vejen igennem mao.

Mvh Henrik

Af Iben Grönfeldt 14:58 5. FEB

Hvad med din korrupte partikammarat, Københavns socialdemokratiske borgmester? Skulle du ikke se at få ham og hans venner smidt ud af vore alle sammens forvaltninger. Er i ude på at opbygge et diktatur, Jeppe? I er nogle ækle politiserende egoister! Tror ikke i ville være bedre.

Af Helle 15:05 5. FEB

Enig Kofoed, men gør han det.?? Gade er eller var eneste es i den regering, går han af og efterlader en forpjusket Løkke..... Jeg er 67, jeg har aldrig i min levetid haft en så sølle regering som den nuværende, ej heller under tamilsagen i sin tid.

Af PW 15:11 5. FEB

Iben G.@ Frank Jensen er hverken korrupt eller andet, hans direktorat har gjort tingene efter bogen, men er der gjort fejl bliver der rettet op på det. Bemærk det er en V byrådspolitiker, der har startet anklagen, at samtlige borgmestre på Rådhuset ikke bakker sagen op, men er galde for en samarbejdende overborgmester. Når ombudsmanden har talt, kan du komme med al din gylle, hvis det er berettiget. Jeppe har noget at have sit indlæg i, det har du ikke p.t.

Af Johnny Nielsen 15:41 5. FEB

Som jeg har skrevet i utallige blog indlæg snart. Hvornår kommer den injuriesag fra Jakob Vinther - jeg kan ikke vente længere. Guldbrandsen har kaldt dig en landsforræder - og har så behændigt også fortalt at han har belæg for det - så kom nu med den injuriesag. Vi venter i spænding på om du er mand eller mus JV - mit gæt er nok at du spillede lidt for meget poker og da du så at modstanderens kort var bedre end dine - så trak du dig. Er du landsforræder Jakob Vinther? Du kan rense dig på et splitsekund - hvis du kommer med injuriesagen - indtil da må du leve med at blive kaldt landsforræder. Vi venter og venter og mit gæt er at den injuriesag nok ikke kommer - hvorfor ....

Af Michael 15:44 5. FEB

Søren Gade ligner mere og mere en vaskægte landsforædder. It's as simple as that!

Jeg håber en ny ikke borgerlig regering vil forfølge den her sag helt til bunds!

Af Morten Sebber 15:54 5. FEB

Søren Gade er en skændsel . HERUT MED HAM !

Af Kristian Poulsen 16:56 5. FEB

Ja, bedre sent end aldrig. Det danske FOLK må igen til at vågne op af dets Tornerosesøvn, som man også oplevede under tysk besættelse fra 9. april 1940 til 4. maj 1945. Det er positivt, at danskerne nu har opdaget VOK's sande jeg, så må de også erkende det. Bliv ved i denne positivitet.

Af Niels 16:56 5. FEB

Hvor ynkeligt. Danmarks eneste dygtige minister skal gå af, fordi en eller anden jubelidiot ikke kunne holde sin kæft? Få dog noget vigtigt at gå op i!

Af Taus Randsholt 17:04 5. FEB

Klynk, klynk, klynk over, at de "moralsk" gode ikke er ved magten. Vi starter med "Hvis, hvis, hvis", og så er vi lige pludselig ovre i magtmisbrug og andre grimme ord.

Jeg tvivler meget på, at en S-ledet regering ville have håndteret tingene meget anderledes. Hvem var det lige, der i 1993 gennemførte en skattereform med een stemmes flertal? Hvem sagde "flertalsdiktatur", hr. Kofod? Men så langt rækker din hukommelse sikkert ikke. Eller var du til et SU-træf?

Af Martin E. Haastrup 17:19 5. FEB

KVO-ten er vist opbrugt nu...!?? 'Gå i fængsel - Ryk direkte i fængsel - selvom De passerer START inkasserer De ikke kr. 2000.'...

Af Bølling 17:24 5. FEB

ENIG ENIG ENIG!!! Hvor er det befriende at du Jeppe Kofod skriver dette indlæg, hvor har jeg savnet det. Tilliden er fuldstændig væk til Søren Gade men også til Lars Løkke der tager på ferie, Troels L.P. der agerer landbrugsminister, ja jeg kunne blive ved. Men mon ikke at det er ved at gå op for folk at regeringen og Dansk Forbudsparti ikke har bragt noget godt med sig.

Af Lars Henrik Pedersen 17:30 5. FEB

Jeg undrer mig altid over de kommentarer der som rikochetterende kugler flyver i uforudsete retninger for at sløre emnet.
Dybest set forstår jeg ikke hvilken interesse regeringen, DF og Gade har i at udtrække pinen og lege gemmeleg med demokratiet. Jo længere de venter og beskytter sig selv og deres snævre flertal mod relevante oplysninger jo hårdere vil de falde. Eller er der for gud ved hvilken gang "ikke noget at komme efter"?

Af hansen 17:47 5. FEB

Taus Randsholt: typisk trick fra en borgerlig vælger: OneUpmanship..træd på andre og syn større selv!

Af Taus Randsholt 18:48 5. FEB

Til: hansen 17:47
Tak for oplysningen om, at jeg er borgerlig vælger. Det vidste jeg ikke.

Af Hagbard 18:53 5. FEB

Halløj Jeppe!

Det var på tide, du kommer på banen, og dejlig befriende i dit indlæg. At VOK blokken påstår dit og dat tæller ikke mere, for vi har gang på gang set, at det hele er en ren omgang retorik uden realiteter. Det eneste de kan, er at snakke udenom og give andre skylden.

Nu forsøger Gade at få det til at se ud, som om han samarbejder fuldt ud med politiet, ved at udlevere den ene lister efter den anden over personer, der havde kendskab til den omstridte HEMMELIGHED. Enhver ved, når så mange, flere hundrede, er vidende om hemmeligheder, er der ikke længere nogen hemmelighed.

Så Gades pseudosamarbejde med politiet tjener kun til at "hvirvle så meget støv op", at det slører sagens alvorlige karakter, såsom falske beskyldninger af modstandere, ansvarsforflygtigelse og tilsidesættelse af vort demokratiske system.

At "far her" mister tillid og troværdighed, rager mig en høstblomst. Han er som Forsvarsminister en historie, der ender brat. - Forhåbentligt og snart.h.

Af Helle 18:54 5. FEB

Nja.. Jeppe Kofoed. Lige nu har du en partikammerat der us af ombudsmanden. I begge tilfælde skal vi nok lige vente og se. For du mener vel ikke at nogen skal dømmes alene på rygter? viser det sig at det er som rygterne siger. I begge tilfælde. Ja så må både overborgmester og forsvarsminister se sig om efter nyt job. For så er de begge uegnede til jobbet. På hver sin måde. I øvrigt synes jeg det er ret symptomatisk at ledende embedsmænd er på tæerne om hvad de mener forsvarsministeren kan sige/gøre/tillade sig. Hvis ikke en forsvarsminister skal samarbejde med politiet Hvad skal han så? Jvf. morgenudtalelse på P1 af ledende embedsmand.Hvor meget bestemmer i politikere efterhånden sammenlignet med djøffernes magt? Her hænger betænkeligheden ved de punkter som Henrik nævner meget godt sammen med at demokratiet snart er så flosset at det vel snart må kaldes en vittighed.
jeg er enig med Henrik i at sagen stikker dybere også måden. Jeg synes også det er meget symptomatisk

Af B Pedersen 19:18 5. FEB

Meget enig. Er selv officer og Venstre-vælger, men jeg er simpelthen så skamfuld over den vatp.. af en forsvarsminister vi skal trækkes med. Jeg ved at jeg ikke er den eneste med den holdning.

Af Bruno Christiansen 20:13 5. FEB

Spot on Jeppe! Det, man har ventet på skulle ske, er sket igen.En hæderlig journalist,Kaare R . Skou, der udviser den kritiske holdning, som man forventer pressen beskæftiger sig med i et demokrati, sendes på FERIE!!! Jyllandsposten, Venstrefolk, DFere i skøn forening med den danske kopi af Fox News, TV2, sender et klart signal om at den krative bogfører Foghs 'håndtering' af pressen fortsætter. Hvor er det krænkende for det ellers så stolte og traditionsrige demokrati i Danmark. Nu venter vi kun på 'drabet' på det sidste sandhedsvidne, Guldbrandsen. Det skal blive interessant at overvære, hvordan han sættes ud af spillet. Den erkendte sandhed:sandheden er det første offer i krig, vil formodentlig igen blive stillet til skue! Danmark, mit fædreland, hvor længe endnu denne fuldstændig uanstændige tilstand?

Af Peter N. Jensen 20:20 5. FEB

Enig Jeppe! Hvis du altså tvinger Frank J til at gå af efter grov embedsmisbrug, løgn, og manipulation. Og så samtidig dømmer dig selv ude! Du har vist været lidt for hurtig til selv at komme på banen efter dit lille DSU eventyr!

Af Lis Andersen 00:04 6. FEB

Hvor har du ret, Jeppe Kofoed. Denne Regering sætter hidtil usete standarder for udemokratisk styre af Danmark.
Man græmmes ved at være vidne til det skred i hæderlighed og anstændighed, som Fogh- regeringen satte i gang. Kyniske spindoktorer har afløst ministre, der stod til ansvar overfor den danske befolkning.
VKO håner bestandigt oppositionen for at forlange undersøgelser. Hvilket er rigtigt. Men hvis regeringen havde vist vilje til at få sagen kulegravet i blot et enkelt tilfælde, ville det have sat en effektiv stopper for ministres kreative omgang med sandheden.
Men vil du garantere, at dit eget parti ikke har lært alt for godt, hvad man kan slippe afsted med, hvis man har flertallet? (Men nu er R jo ikke O).
Vil du arbejde for at stoppe den populistiske linie omkring indvandrere. Tør I gå foran og vise, hvilket samfund, socialdemokraterne ønsker at stå i spidsen for, eller vil I stadig bruge focusgrupper og halse efter meningsmålinger, skabt af tilfældige folkestemninger.
God vind, Jeppe. Du har uden tvivl potentiale til en toppost i dit parti.Og husk, at det er dig, der styrer spindoktorerne - ikke omvendt.
Tænk, at Gade i dag står som uhjælpeligt plettet mand trods en fin start.
Dit indlæg burde bringes som kronik I Politiken!

Af Marianne Mandoe 00:20 6. FEB

Burde er en by i Sibirien for denne regering.
Og ansvar.... det er noget man løber fra. Eller hvis det stå slemt til, begraver under ikke-sager og ikke-politiske problemer.

Der er så meget Gade og resten af regeringen "burde tage ansvar for". Men de har hverken styrke, mandsmod eller integritet til at gøre noget som helst ud over at klamre sig desperat til taburetter der er blevet lidt for varme.

Af Per F 00:42 6. FEB

Jeg troede ikke at Jeppe Kofoed kunne tale om skandaler igen. Men moral er meget underligt i socialdemokratiet.

Af AS 01:34 6. FEB

Hvor bliver folket af i denne sammenhæng?

Ja, vi snakker meget om det, og bloggere/debattører har fint formået at blande sig i regeringens politik. Det er bare ikke sandsynligt at vores politikkerer sidder og studerer alverdens blogs landet over.
Jeg efterlyser et opråb der viser den styrke fællesskabet kan byde på, ikke hvad hver enkelt borger har på sinde.

Vores demokrati bliver underdrejet i stadig stigende omfang, men vi kan kun demonstrere når vi får besøg fra udlandet til klimatopmøder - der var tættere på et TV show end et brugbart internationalt debatforum for regeringsledere. Jeg savner at se borgerne blande sig. Det er da klart at vores regering kan fortsætte deres leg ufortrødent, så længe vi hellere vil se næste episode af X Faktor. Jeg kan godt forstå at det virker skræmmende at skulle på gaden, men lømmelpakken skal da ikke afskrække os så længe vi ikke er lømler?

Som et udviklet demokratisk land - der gerne vil stå i spidsen som politisk forbillede - er vi da lidt nogle skræmte børn der burde råbe vores politikere op og minde dem om at de sidder i regeringen for at servicere folket.

Jeg mener ikke vi skal samles om Flower-power og velfærdscheck til alle, men vi skal da naturligvis sørge for at det system vi har, får lov til at videreudvikles.

- Gør op med tavsheden og løft den opgave i flok.

Af L. Rasmussen 03:04 6. FEB

Gades forsøg på at hvirvle støv op med sin påstand om de mange potentielle kilder til lækagen får et ordentligt skud for boven af en pensioneret kommandør her: http://www.berlingske.dk/kommentarer/saa-mange-muldvarpe-er-der-heller-ikke.

Af Kent Hansen 09:54 6. FEB

Vi kan ikke have den mand til at sende unge danskere i krig.

Af D.Nielsen 11:00 6. FEB

Siden Fogh blev statsminister har demokratiet
været under afvikling.
Løgne og bedrag er blevet brugt i et
væk og Danmark deltager ikke i nogen krig
for at kæmpe for ytringsfrihed og demokrati.
Nej de er der kun fordi vi havde en statsminister
der ville være general sekretær.
Sidst men ikke mindst DF toppen er med
i dette bedrag og ja DF vil gøre alt for at VK
bliver ved magten så her er ikke tale om en
blind førerhund.
Mig bekendt holdt DF sig ikke tilbage med beskyldninger i 2007
Det værste er dog at deres tilhænger mener at det
er i orden at de fordrejer sandheden og hænger
andre ud for noget de selv er involdveret i

Af klaus menzer 12:38 6. FEB

Bare en lille kommentar til Iben der jo netop går efter Manden og ikke bolden .. bli nu snart klogere alle jer Blå folk .. det kan ikke blive ved med at gå i denne retning . Demokratiet er i kraftig fare for at dø en stille død når netop det parlamentariske element blir erstattet af Retorik op gamle kniplinger ..

Af Klaus Dalgas 15:59 6. FEB

klaus menzer, gå nu efter det faktuelle i stedet for dine øsnkede udfald! Fran J er taget i at være bundrådden, og lille Kofoed er særdeles glad for småpiger. Siden hvornår skal man placeres i blå stue når man mener det er et problem? Er du partifunktionær i det mest bundrådne parti i DK, Socialakobaterne? Det er jo bare et partsindlæg så du stadig kan hæve en hyre for dit DJØF job. Du er på den måde ikke bedre end dem der forsøger at skønmale jesuitternes misbrug af drengebørn i Tyskland og katolikkernes ditto i USA. Eller den russiske mafias business afdeling. I har sku lært en del hos Socialakrobaterne. Velbekomme!

Af hansen 18:20 6. FEB

Gade fortsætter som om intet var hændt:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/02/06/133106.htm

og så endda på DR!!!!!
Borgerlige politikere ser altid mærkelig skræmte ud, når de er på DR. UUha tænk om de fik et kritisk spørgsmål...hele deres verden ville krakellere.
Det skal ingen hemmelighed være, at jeg har været irriteret over , at især Fogh undgik Dr. Det er f..... ikke statsmandsagtigt.

Af radioilluminati.com 18:59 6. FEB

Politik er som en fodboldkamp mellem Brøndby eller FCK. Glæden er stor når det ene hold vinder, men tilskuerne får intet ud af det. Vores fælles frihed og skattepenge forsvinder over tid ligegyldigt om det er højre eller venstrefløjen der har magten.

Lad os slå en ting fast. Eliten er rigere end Bill Gates. Det har intet med uddannelse at gøre, men om man er medlem af elitens familie. De er ikke milliardærer men billionærer.

De bruger staten til at kontrollere folket og bilder dem ind at socialisme er for de svageste i samfundet. Det er løgn. Socialisme/kommunisme handler om, at man på elitært plan gør befolkningen afhængig af statens "frie" ydelser som befolkningen selv betaler for og over tid bliver staten så stor at den tager højere og højere skatter og giver mindre velfærd igen.

For eliten handler det ikke om penge. De kan lave lige så mange penge, de har lyst til, fordi de har kontrol over centralbankerne og bankerne. Det de går efter er den totale magt på verdensplan. De ønsker, at skabe "New World Order" som er:

1 verdensleder
1 verdensregering
1 militær/politi
1 valuta(digital) og verdenscentralbank
1 verdensreligion
1 CO2 verdensskat

Splitte familierne ad
Micro chippe befolkningen, så man ikke kan købe eller sælge uden deres chip(mark of the beast) søg verichip som nu hedder positive ID.

En reduktion af 80-90% af jordens befolkning. De svageste skal filtreres fra.

Søg "John Holdren ecoscience" som har været medforfatter af en bog om befolknings reduktion. Han er Obamas videnskabs Czar(øverste videnskabelg myndighed)

Jeg har ofte talt med dem der går efter "New World Order" agendaen. For at sige det mildt. De er bindegale og meget magtfulde. Den virkelige Virkelighed er mere ekstrem og bindegal end den illusion medierne bedøver befolkningen med.

De har kontrol over centralbankerne og kan nemt styre verdensøkonomien. Hvorfor tror i, vi har alle disse kriser, vi skal være bange for? Det er fordi, de bruger en manipulationsmetode der hedder ORDO AB CHAO som betyder, orden ud af kaos. Først skaber de kaos for derefter at tilbyde orden ingen ville acceptere, hvis ikke det var på grund af kaos.

Hvem ville acceptere nøgenskannerne i lufthavnen hvis ikke det var for undertøjsterroristen?

Hvem ville acceptere at "national"banken som ikke er national men en selvejende institution donere flere mia. kr. i "bank pakker(gaver)" til de grådige banker der giver million bonus til deres øverste ledelse for vores penge, ellers ville samfundetsøkonomien kollapse blev politikerne sikkert truet med?

Amschel Mayer Rothschild (1773-1855, som i 1838 sagde: "Permit me to issue and control the money of a nation, and I care not who makes its laws."

Eliten styrer vores verdensøkonomi ved at have kontrol over "National"bankerne som ikke er nationale men selvejende institutioner. Eliten har også kontrol over de fleste banker som kan udlåne mere end 10 gange det beløb, de har i deres indestående og når andre banker får adgang til de nytrykte penge kan de gøre det samme.

Vi er slaver af internationale bankører som også ejer medierne, fordi alt hvad vi ser og hører skaber vores virkelighed. De ønsker, kontrol over vores virkelighed for at styre os.

Vi er slaver i et samfund der lader som om det tjener os. Men det er modsat. Vi tjener samfundet og samfundet tjener de internationale bankøre.

Dette skrev en Schweiziske investerings bankør til mig:
“I also know about fractional reserve banking and how the money system works. That this is sort of ponzi scheme, we can agree on that, and it could be coming to a big halt right now.
On the other hand - we have all profited from it big time… haven’t we?”

Som en fra Rothchild familien sagde til mig:

(Testers=eliten)
"The biggest question that humanity has to answer for itself is "Are we cancer or are we medicine?", and not "Where is God?" So far we share more with cancer cells,we're programmed to proliferate and destroy our host (earth). So maybe that little group of "testers" is just functioning as medicine?"

Jeg vil dog tage eliten til forsvar og mener at eliten og deres medhjælpere skal have Amnesti. Mange der arbejder for agendaen ser ingen udvej andet end at forsætte fordi de frygter at befolkningen hvis den vågner op af den kollektive søvn vil straffe dem.

Hvis vi skal komme ud af dette her, bliver vi som folk nødt til at tilgive dem og se i øjnene at vi selv har skabt vores eget helvede, fordi vi lader os manipulere. De har ingen magt over os, hvis ikke vi giver dem den frivilligt.

Når jeg fortæller disse ting til folk og de ikke undersøger det selv for at finde ud af om det er rigtigt eller ej, men bare kalder det konspirationsteorier, har de valgt at blive manipuleret. De har valgt at acceptere agendaen New World Order og accepterer, at vi skal leve i et verdens diktatur. Folket straffer sig selv på grund af, at de vælger at leve i uvidenhed, fordi de tror det er nemmere. Det er det ikke. Der vil komme flere trusler som fx svine influenza som gør, at vi på individuelt plan skal gøre op med os selv, hvis vi vil lade os manipulere i en bestemt retning eller ej? Dem der tog svine influenza vaccinen tog en indsprøjtning der er skadelig for dem.

Det samme gælder for de slaver som tjener elitens interesser, fordi de selv får lidt ud af at stikke befolkningen i ryggen og hjælpe med til at sætte regimet op. Det er dem der får det hårdest, fordi når de ikke tjener noget formål, er det dem der bliver syndebukken i medierne.

Vi bliver testet på vores sjæl. Vil vi bøje nakken og lade os manipulere og bygge vores eget fængsel op, eller vil vi rejse os og sige fra?

Valget er op til dig. Nu har jeg givet dig information. Det er helt op til dig, hvad du gør med den. Uvidenhed er meget farlig. Det svare til at gå rundt på en motorvej med bind for øjnene. Det er det system, der filtrere de svageste fra de stærke.

Søg "Fall of the republic", "Money masters", "terrorstorm dansk", "Money as debt", "Freedom to fascism"

Af grete 20:04 6. FEB

Kære Jeppe Kofoed. Kritik kritik kritik. Det er det eneste I socialdemokrater kan finde ud af overfor regeringen. Hvad mener du så om din partifælle Frank Jensen? Han har ansat sine socialdemokratiske venner i sit sekretariat uden om fældende regler.
Hvor er kritikken af det?
Der er der tavshed. Der findes masser, man kan kritisere jer for.
I kan udelukkende kun finde ud af, at kritisere regeringen og det på en led måde.Det er det eneste, I laver i folketinget. Føj!!
Jeg tror, Lars Løkke er rigtig stresset. Måske er han blevet syg af jeres forfølgelse. Ja, det er direkte forfølgelse på¨en meget led måde.
I gør ALT, for at få regeringsmagten og det på en led måde, uanset om I gør andre ondt. I skulle skamme jer.

Af Niller 20:49 6. FEB

Pjat Grete, socialakrobaterne ar bare så magtliderligere at de får udløsning bare du siger "udvalgspost". Jeppe Kofoed får som andre har bemærket udløsning i meget unge SU'ere og er nu ved at gøre sine hoser grønne til også at få det i Folketinget. Forstil dig han engang skulle blive minister! Han bliver nok som en anden Lykketoft, der lige skulle have de kommende kvindelige minstre forbi dobbeltsengen. Det parti er en parodi på en parodi.

Af Ebbe Sørensen 21:23 6. FEB

Gade er jo sikkert selv kilden, men gå af? Spørg først DF. "FAR her" skulle da bare lige på venstre-svinsk facon sætte oppositionen under mistanke. Soldaternes sikkerhed? Hva' rager det en venstre-mand, de er jo kun en slags offentlige ansatte. Så'n nogen træder man da på! Spør blot Hjort-F, der i hele sin ministertid har haft tilsvining af offentlige ansatte som hovedmission. DF dækker for alt. Skulle det gå helt galt, ta'r spindoktor Winther skraldet. Antagelig drøftes internt i Venstre den pris, Winther skal have for dette. Måske bli'r det interessant at følge Winthers fremtidige karriere. Jens Rohde fik jo sin plads i EU for sit valg-rettidige svineri.

Af Georg Christensen 22:19 6. FEB

Krigs ministeren Søren Gade, kæmper stadig mod "lækager", her og der, og i langtbortistan.

Hans virkelige "Soldater", disse fjollede "fyre", på "ABSALON", giver mig tilliden (til "de" "danske" "jenser"), tilbage.

Her arbejdes for "globalisering", og ikke destruktion af "LIVET".

Tillykke "ABSALON". "I" har virkelig vist "jeres" værdiberettigelse.

Hilsen

Georg

Af Georg Christensen 23:08 6. FEB

Kommentar til "demokratiet´s tilstand" ?

Har vi "danskerne" i vores "fædre og mødre´s land", stadig et "demokrati?".

Er hele "danskheden" blevet smittet af en "usa", (ikke svineinfluenzaen), virus ?, eller bare noget lignende?.

Alt i mit kære "danmark", er ved at gå i stå, på grund af ("pollitisk uvidenhed" og "dumhed").

Her bør mange "hoveder" falde, især (økonomisk) set, i "skattemisteriet".

Her glemmes og gæmmes ( alle "CD"ér ) med informationer om "økonomiske terroister".

Hilsen

Georg

Af josef 23:20 6. FEB

Du er ude på et vildspor Jeppe. Det klæder ikke en pæn ung mand at puste sig sådan op. Gå ud og vask din mund med sæbe sønnike.

Af Georg Christensen 23:46 6. FEB

Jeg bryder mig ikke om "Guido WesterWelle", og hans pollitiske indstillinger,( den "tyske udenrigsminister"), hans tanker om en"EU" hær, derimod, er indlysende. "MATO", er om vi vil det eller ikke, et afsluttet "kapittel" i vores "historie".

Hilsen

Georg

Af søren christensen 02:52 7. FEB

Rolig nu lille Jeppe, jeg så da gerne at alle læk fra indnrigspolitisk nævn blev efterforsket og pågældende politiker blev retsforfulgt, og ja jeg sagde politiker, måske du burde spørge dine partifælder og resten af de røde lejesvende om det nu er det de vil. Husk på den ret så strenge straffelov som er involveret. Ups tænk på Lasse Budtz og andre fodnote-fanatikere.

Af Kenneth Larsen 05:23 7. FEB

FOGH?

Af Enzo 10:40 7. FEB

Lad os se på fakta: Hvad er der sket siden S, selv var imod en undersøgelse. En jounalist og en filmmand har sagt at lækket kommer fra forsvarsministeriet. De har ikke fremlagt noget som helst bevis for deres påstande. INTET.
S (og Jeppe Koefod) vil, på denne baggrund, have Gade til at gå af nu.
Altså, for fremtiden skal en minister gå af, såfremt der er nogle som angriber denne ministers ansvarsområde for urent trav. Beviser er ikke nødvendige, alene en udokumenteret anklage skal være tilstrækkeligt grundlag. Det er jo genialt det der, Jeppe, simpelthen genialt.

Af Jesper A 14:49 7. FEB

Nu udtaler Jeppe Kofoed sig så om moral og ansvar. Var der slet ikke et SU træf med nogle 9. klasseselever i weekenden, som Jeppe kunne deltage i...?! Kære bette Jeppe - din troværdighed er jo ikke-eksisterende!

Af Jan Grønlund 15:04 7. FEB

Uforståeligt at Kaare R. Skou er sendt på ferie af TV2. Dette er skræmmende, hvilken magt Venstre har over TV2. Sådanne handlinger sker normalt i lande, som er totalitære.

Af Kris Hansen 16:25 7. FEB

Kun 46 debatdeltagere om en sådan vigtig og hvis sand krigsrets eller rigsrets lignende sag. Men ordet muslim kan i gennemsnit få 200-300 i op af stolene. Lidt synd og ganske rammende for Danmark ano 2010!

Af M. Caspersen 16:25 7. FEB

Det er vel i grunden Grundloven, der er prolemet Dens sikring af mindretallet er fraværende. Demokrat er at kunne tælle

Af Jørgen Lang Jørgensen 17:18 7. FEB

Søren Gade må gå af - siger Jeppe Kofoed.
Hvad skal en socialdemokrat i opposition ellers sige.
Det drejer sig om at få Søren Gade nakket, selvom han ikke kender noget til den lækage der er.

Christoffer Guldbrandsens påstand om, at det er Søren Gades pressechef/spindoktor kan ikke tages alvorligt før han offentliggør båndet.

Christoffer Guldbrandsen kan jo være fuld af løgn. Han hader Søren Gades pressechef og kan derfor ikke være troværdig i denne sag før han offentliggør båndet med afsløringen af Søren Gades pressechef Jacob Winther.

Iøvrigt siger den tidligere chef for jægerkorpset at der ikke foreligger nogen fare for de udsendte jægersoldaters liv og lemmer.

Jeppe Kofoed skriver gentagne gange i sit indlæg hvis og hvis og hvis - det er rent politisk spind fra hans side.

Af Jeppe Kofod 19:27 7. FEB

Det er godt, at mit indlæg har afstedkommet en helt nødvendig debat om demokratiets tilstand efter snart 9 års VKO de facto flertalsregering.

Mit formål har været at skabe en debat om, hvordan folkestyret burde fungere – og dermed et opgør med manipulation og destruktiv spindoktori eller hvad jeg kalder skamløst magtfuldkommenhed, vi har været vidne til.

Modsat, hvad nogen beskylder mig for, har jeg intet imod Søren Gade. Faktisk synes jeg rigtigt godt om ham som person. Men han har også et embede som forsvarsminister og dermed øverste politisk ansvarlig for forsvaret.

Det betyder, at hvis der er hold i beskyldningerne om pressechefens læk og ministeren på nogen måde er involveret, så har vi at gøre med et grundlæggende tillidsbrud mellem befolkningen og forsvarets medarbejdere overfor forsvarets politiske top. En historisk skandale. Derudover er det selvfølgelig stafbart at lække fortrolige oplysninger, der sætter danske soldaters liv i fare.

Uanset politisk ståsted så er det til skade for demokratiet og til skade for de mange soldater som sætter deres liv på spil for os og det kan ingen være tjent med.

Af per heyn 01:14 8. FEB

Tak, Jeppe Kofoed, både for din anlyse, som jeg deler, samt for din ignorering af de perfiditeter, der åbenbart stadig følger dig som en skygge efter din fem-stjernede kvajelse i DSU.
At mange af forfatterne har svært ved at skelne SU fra DSU taler for sig selv.
Mig bekendt har du ikke gjort noget ulovligt - men det ville klæde Socialdemokraterne
1) At vælge en anden side i udlændinge/islam - hetzen, fordi vi godt ved, at I prøver at overhale DF højre om i angst for at miste flere stemmer, og fordi flertallet - tror jeg - er dødtrætte af at høre om burkaer, mødremøder og minareter, mens vores børn bliver arbejdsløse fra en side af.
Slip dog ud af angsten for Socialnationalisterne.
2) At rydde op i egne rækker - herunder ikke mindst aktualiseret ved Frank Jensen, hvis format han selv har demonstreret ved at lege USA. Dér hedder det ADMINISTRATION - her hedder det BYRÅD - embedsmændene bliver, politikerne skiftes ud.
Det hedder også demokrati.

Af Gerald B. 01:50 8. FEB

radioilluminati.com 18:59 6. FEB
Glemt at tage Zyprexaen igen?

Af Gerald B. 02:05 8. FEB

Qua Dansk Forbudsparti formår regeringens ministre både at kunne gå på vandet - og tværs over loftet i bedste Gekko-stil.

Heldigvis har regeringen en indbygget Achilleshæl, der usvigeligt sikkert vil koste den magten ved førstkommende valg.

For min skyld kan VK eks-ministrene, Dansk Forbudsparti og hele "den borgerlige musik" efter valget smage blokpolitik så det forslår.

S-SF-R blokpolitik forstås!

Af Jesper 12:44 8. FEB

Magtarrogant flertalsdiktatur - og det skulle komme fra en mand, der netop har udnyttet sin egen magt i forholdet til en ung DSU-pige for ikke så længe siden

Af Jesper 12:55 8. FEB

....og en del af problemet er vel i grunden, at efter politikerne selv ved at modtage "partistøtte", som de selv har lovgivet om, har gjort sig uafhængige af vælgermassens kontrol, de behøver økonomisk ikke længere medlemmernes kontingenter, og medlemmernes kontrol af de "professionelle" politikeres adfærd...

Af Inger 13:16 8. FEB

Synes Danmark skal have en folkeafstemning om krigen i Afghanistan skal fortsætte eller ej, al militærets isenkram og de løbske budgetter i forsvarsministeriet i stedet for al den udenomssnak og pernittengrynagtige snak. Lad demokratiet vise vejen.

Af R Poulsen 14:03 8. FEB

Skulle ministeren gå af p.gr. af nogle journarlister der bringer historier om usandheder. Nu har medier været fyldt med historier om at Gades pressechef står bag læk fordi Guldbrandsen påstod at have bånd der beviser. Nu viser det sig at pressechefen ikke er på båndet. Hvem lyver? Det må da være Guldbrandsen. Mener S virkelig at Gade skulle gå af fordi en journalist kommer med usande påstande.? forhåbentlig kommer S og SF ikke til magten med den indstilling.

Af R Poulsen 14:05 8. FEB

Skulle ministeren gå af p.gr. af nogle journarlister der bringer historier om usandheder. Nu har medier været fyldt med historier om at Gades pressechef står bag læk fordi Guldbrandsen påstod at have bånd der beviser. Nu viser det sig at pressechefen ikke er på båndet. Hvem lyver? Det må da være Guldbrandsen. Mener S virkelig at Gade skulle gå af fordi en journalist kommer med usande påstande.? Heldigvis er det ikke S og SF der er ved magten. De omgås sandheden let - husk på Villys plejehjemsbesøg i sidste valgkamp. Han havde besøgt sin mor, men påstod på TV at have besøgt plejehjem over hele landet.

Af Jeppe Gaardboe 15:34 8. FEB

Jeppe Kofoed, spændende at læse dit indlæg, som vel nogenlunde kan opsummeres til, at den såkaldte lækage-sag er endnu et eksempel på den siddende regerings betændte moral, som kan true demokratiet og den politiske tops troværdighed, hvis ikke Søren Gade straks går af - men at det ikke sker, fordi regeringen med DF bag sig kan slippe af sted med den anløbne moral ”uden at det for alvor får taburetterne til at vakle”
Det kan godt være nødvendigt for os vælgere, at få tydeliggjort, hvornår man som politiker bør opgive sine poster på grund af handlinger, der egentlig bunder i negligering af god moral. Nogle gange overser eller glemmer vi sager, der egentlig er værd at huske.
Vi vælgere har jo bl.a. valgt jer politikere ind for at udstikke den moral og etik, der bør kendetegne vores samfund. Vi har så at sige givet jer en stor tavle, hvor I med hvert jeres personlige udtryk kan tegne et moralsk ideal.
Du mener, at Søren Gade bør træde tilbage. Du finder det rimeligt, at en politiker bør træde tilbage på grund af - ikke egne - men andres dårlige handlinger, som politikeren kun har haft et formelt ansvar for. Så bliver jeg lidt nysgerrig efter at vide, hvordan man bør se på de tilfælde, hvor det er politikerens egne moralske handlinger - altså handlinger politikere alene selv har det fulde ansvar for - der er kritisable. Er du enig i, at en politikers moral kommer mest direkte til udtryk i det sidste tilfælde ? Ikke i den kultur, man forvalter eller tillader andre at have - men i de handlinger, man selv begår i forening med den moral, man måtte have ?
Måske kan du også her på bloggen også belyse de mulige tricks, en lurvet politiker som Søren Gade kan finde på at benytte for at luske sig ud af suppedasen. Tror Du, han kunne finde på at begå en hurtig indrømmelse og træde tilbage - for så bare at komme tilbage et par uger efter ?
Kunne man forestille sig noget så absurd som, at han bare flæber lidt på skrømt, så skynder sig at indtage rollen som offer (for politisk mobning) - og at hans vælgerforening så genvælger ham med stående ovationer bare få dage efter en væsentlig personlig, moralsk svipser ? Kunne det lykkes ? Er vælgerne i Danmark så dumme ?
Jeg vil også gerne høre din holdning til forsvarsministerens spindoktors moral. Nu antager vi så, at det faktisk er Jacob Winther, der har talt over sig i forsvarsministeriet. At tale over sig - det tager jo egentlig kun sekunder. Og det at handle rigtigt i en situation kan jo sagtens være et spørgsmål om, hvor lang tid man har til at konsultere sin etik. Kender Du ikke det ? Og nu er det jo ikke nødvendigvis sådan, at den stakkels spindoktor har haft timer - evt. den halve nat - til at veje rigtigt og forkert. Derfor mit spørgsmål:
Hvor lang tid skal man have til rådighed for, at man ikke længere kan tale om en smutter - men om personlig dårlig moral ? Hvad mener Du, Jeppe Kofoed ?

Af Urban Hansen 16:45 8. FEB

Du er næppe den rette til at fortælle nogen om ansvar.

Af M. 17:50 8. FEB

@Kris Hansen

Bare rolig, Politikens debatredaktion har på din opfordring censureret min lille sarkasme pist væk, så jeg må være dig taknemmelig for, at du har sørget for, at dets genfærd stadig står at læse. En lille illustration af, hvordan det står til med tolerancen overfor oppositionelle ytringer hos dig og Politiken.

Nu ved jeg ikke, om det er undertegnede du kalder nationalsocialist (det må man åbenbart godt kalde sine opponenter i Politiken), men for en god ordens skyld vil jeg oplyse at jeg nærmere er anarkist, som mener at statens rolle skal indskrænke sig til beskyttelse af borgernes frihed. For mig er socialister krænkere af menneskers frihed uanset om de sætter national- for eller -demokrat bag.

Af HB Hansen 19:21 8. FEB

Med "TV2 FOX" i spidsen har den samlede danske presse underlagt sig pressens minister - statsministeren.. Det er snart et årti sideb, at i hvert fald de elektroniske billedmedier, har fåret svar på bare ét eneste nærgående spørgsmål - når journalisterne har ageret mikrofonholdere for politikerne.
Det er et stort demokratisk problem, men også, at oppositionen øjensynlig er godt tilfreds med at holde alle væsentlige oplysninger indenfor Christiansborgs fire vægge!

Af Hans E. Kratholm Rasmussen 00:13 9. FEB

Hmm. Må jeg tillade mig i al min jyske tørhed at bemærke at demokratiet var noget, man angiveligt gerne ville eksportere til Irak. Åbenbart fordi man ikke ønskede at have det herhjemme :-)

Af Gerald B. 05:01 9. FEB

Utroligt som nogle af de værste Red-neck kommentatorer her på sitet i bedste Ayatolla-stil stiller sig an som moral-politi.
Mig bekendt, er den kriminelle lavalder i DK 15 år.
Så hvad er problemet?
Måske det ikke er mellemøstlig sexual-forskrækket-mig-pådutte-dig-moral - men almindelig gammeldags, dansk småborgerlig nidkær misundelse?

Af Gerald B. 05:12 9. FEB

Glemte jeg at sige det? Enhver sammenligning af landsforræderi (afsløring af militære hemmeligheder - hvis de da efterhånden har flere tilbage) - med frivole eventyr i festligt lag er da langt ude i hampen.
Kun en ægte platugle kan ikke skelne mellem de to.

Af Anna Hansen 12:26 9. FEB

Hvad med journalisternes ansvar? Hvor er den kritiske journalistik i dag? Det er som om medier i dag hellere vil gnide lår med magten end gøre et ordentligt stykke arbejde.

Af Ole Meyer 14:20 9. FEB

Jeppe Kofod er politiker, og ser sagerne med parlamentarikerbriller: regeringen og DF ignorerer oppositionen, sandt nok. Men disse sager handler desværre også om tilliden til embedsværket, og det er i grunde værre. Eksempelvis har den eller de embedsmænd der brugte den falske arabiske oversættelse i forbindelse med straffesagen mod Thomas Rathsack formentlig forbrudt sig mod Straffelovens § 164,2, om falske beviser m.m. i straffesager. Hvilket næsten ingen har interesseret sig for. Sagen burde efterforskes af det civile politi - ikke mindst af hensyn til embedsværkets renommé og borgernes tillid til at embedsfolk ikke fabrikerer og kolporterer falske beviser mod dem. Københavns Politi har imdlertid indtil videre afslået at tage sagen op, og henviser til Forsvarets Auditørkorps. Men mon dé vil anmelde deres egen departementschef?

Af Peter S 17:48 9. FEB

Denne sag en endnu et storm i et glas vand. Hvis der er en læk, skal det straffes. Indtil da er man uskyldig indtil det modsatte er bevist. Utroligt hvodan medier og oppositionen har travlt med at dømme folk på tvivlsomme og måske selvfabrikerede beviser. Det viser sig at DR - den røde højborg - står bag oplysningerne - surprice. Det er patetisk at høre børnelokkeren Kofoed tale om moral her...

Af Henrik Pedersen 01:20 10. FEB

@Jeppe Kofoed

Sikke en masse sludder.

Var det meget lettere af få Hæler-Brandsen og hans vinkelskriver til at offentliggøre de stjålne optagelser ?

Af thomas 02:21 10. FEB

Ja jeg synes at situationen ser lidt speget ud efterhånden, der har efterhånden igennem tiderne været en del "mystiske" lækager fra diverse kommisioner og deslige, mon ikke man skulle gi det politiske system et serviceeftersyn .

Og til Fru statsminister( du kan roligt tage en kagerulle med næste gang du skal i fjernsynet for at svare på "nasty" spørgsmål ).de der journalister de trænger til (som min gamle mor i sin til sagde)AT KOMME UD OG HAKKE ROER.

Politikerne i en regering kender man(vel) den politiske farve på men det kniber vel en del når man kommer lidt længere ned i hierakiet,fordi som det er nu så er det jo næsten umuligt at drive politik ,her i D K, idet al tiden går med mudderkastning af den værste slags,og der er for mig at se ingen tvivl om at næringen til denne mudderkastning kommer fra (mystiske) lækager rundt om.

Det næste bliver vel at man har fundet ud af at vores Statsminister en gang i studentertiden har kørt uden cykellygte hjem fra en animeret studenterfest.

Jeg tror egentlig godt at diverse mediefolk kan se at den er gal med al den tid der bliver spildt på deres julelege-----det koster samfundet oceaner af penge----jeg vil påstå at man i denne her tid kunne bruge disse penge lidt bedre.

Af søren christensen 03:53 10. FEB

Lille Jeppe, så da gerne at alle læk fra indnrigspolitisk nævn blev efterforsket og pågældende politiker blev retsforfulgt, og ja jeg sagde politiker, måske du burde spørge dine partifælder og resten af de røde lejesvende om det nu er det de vil. Husk på den ret så strenge straffelov som er involveret. Ups tænk på Lasse Budtz og andre fodnote-fanatikere.

Af thomas M 23:03 10. FEB

Nu har jeg nærlæst næsten hele bloggen,og det er jo ind imellem skrappe sager der er skrevet uha da da.
Jeg kan forstå ,at nogen ligefrem mener, at vor forsvarsminister, eller hans nærmeste medarbejdere med vilje har tænkt, at nu skulle der Danske Jægersoldater til Afghanistan ,så må vi nok hellere "lække" denne oplysming så flest mulige af vores Jægersoldater kan blive dræbt.

Det ville jo være en komplet sindsyg tankegang at tro ,at nogle kunne udføre disse handlinger , i et demokratisk land, jeg ved egentlig ikke hvad det er der foregår i folks hoved,når man forestiller sig sådan noget.

Men sådan tror jeg heller ikke det er foregået,jeg nægter at tro, at nogen i toppen af forsvarsministeriet har løftet telefonen ,og informeret pressen om den omtalte sag,men at det kommer fra forsvarsministeriet er der nok ingen tvivl om.

Oplysningen er nok nærmere en slags mangel på information om hvordan moderne "oplysningsindsamling"foregår ,der er nemlig mange nuancer,(det foregår i industrien hver dag) for mig at se er oplysningen uforvarende blevet lækket uden man har været klar over det, men det er jo selvfølgelig også et problem for ministeriet ,men det er svært at gardere sig imod moderne "pumpningsmetoder".

Når det så er sagt, mener jeg at det er en lidt kluntet måde at vælte regeringen på, kunne man dog ikke bare vente til det ordinære valg kommer,hvis vi fremover skal leve med det der cirkus ,så synes jeg det efterhånden er blevet lidt for "morsomt" indenfor dansk politik,det er jo efterhånden en regulær børnehave at høre på , husk på man bliver ikke holdbart bedre ved at fremhæve andres fejl.

Af finn jensen 23:07 10. FEB

Tja - Jeppe på Bjerget. Når nu henholdsvis politiet og
Ombudsmanden har kigget lidt nærmere på Forsvarsministeren og Københavns nye overborgmester - for bl.a. at se, om der er nogen, de skal "komme efter", hører jeg gerne fra dig igen (så indtil videre er begge vel ikke dømt for noget som helst). Bl.a. med nogle uddybende forklaringer til, hvad du egentligt mener med udtryk som "antidemokratisk kultur" og "magtarrogant flertalsdiktatur". Det bliver rigtigt spændende!!!!

Af thomas M 01:31 13. FEB

Her i aften har jeg med interesse set i fjernsynet en udsendelse fra folketinget og hvor forsvarsministeren svarede på spørgsmål(i et samrådsmøde) og der gik bølgerne højt indtil ministeren fortalte at der kom en politiundersøgelse og i henhold til een eller anden retsparagraf så kunne det lade sig gøre. Da det gik op for de tilstedeværende, var der en del der begyndte at sidde lidt uroligt i stolene,og man begyndte sådan diskret at kaste små redningskranse og kattelemme hen til ministeren.Men han holdt stejlt på sit så nu bliver det spændende at se hvad der kommer ud af det.

Jeg kunne så forstå at der også fremover ved mistanke om lækager ,skulle politianmeldes.

Det kan så være at udvalgene begynder at skrumpe lidt ind hen ad vejen.

Ja hvem ved ,det blever spændende at se,men mon ikke vi nu skulle se at komme videre, der er jo nok at ta fat på,som foreksempel den financielle situation fremover,det er vist vigtigere end den der legestue der kører i øjeblikket,for vores surt erhvervede skattekroner,

Af thm 22:45 13. FEB

Efter at have fulgt med i diverse medier, her de sidste dage ,så kan jeg ikke frigøre mig for den tanke

(og det er ren spekulation)kan det tænkes at medarbejderen i forsvarsministeriet er blevet "pumpet" på uhæderlig vis ,men så er det jo en helt anden slags sag vi står med.(især når vort land faktisk er i krig).

Af steen Efternavn*nielsen 06:18 18. JUL

Søren Gade som nu varsler comback......
Ja ja,jeg håber det parti der vil have ham - Danmarks MULVARP nr. 1.
Føj det begynder allerede at lugte i Hovedstaden!

Annoncer
 
 
 
 
 

Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.

Jeppe Kofod

Jeppe Kofod er udenrigspolitisk ordfører for Socialdemokraterne.

Læs mere

Modtag en mail, når der er nyt på bloggen

RSS

Seneste indlæg

22. dec 2011 kl. 13.39

Nyt lavpunkt i fattig debat

21. nov 2011 kl. 18.26

Verden samles om bedre bistand

3. nov 2011 kl. 16.05

En ny begyndelse for udviklingsbistanden

Se alle indlæg

 

Jeppe Kofod på Twitter