Annonce

Kan TV 2 ‘the Jedi Mind Trick’?

tekst 34 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Man må give stående klapsalver til højrefløjens spindoktors. Efter en uges fravær fra Andedammens aviser, kan jeg måbende konstatere, at sagen om TV2’s offentliggørelse af fortrolige oplysinger lækket fra Forsvaret er endt med en fyring på DR. Det er jo mageløst. Søren Espersen må sidde derhjemme og skrige af grin.

Jeg har uden held forsøgt at finde hoved og hale i sagens intriger, persongalleri og deres indbyrdes relationer. Det er som at komme ind midt i en indviklet russisk roman: Hvis bror var det nu, der kurtiserede komtessen, og var det den samme, der faldt ved Austerlitz? Jeg må opgive, men Jarl Cordua, Joachim Sperling og journalisten.dk er de bedste steder at forsøge for ambitiøse læsere.

Jeg har bare et spørgsmål til Forsvarsministeriet, som ingen medier, så vidt jeg kan se, endnu har forfulgt til bunds:

Hvorfor må TV2 som de eneste offentliggøre fortrolige oplysninger?

Vi har haft tre lækager i nyere tid, som Forsvaret eller FE har vurderet som alvorlige. Berlingske Tidende offentliggjorde Frank Grevils rapporter, der vurderede sandsynligheden for at Irak besad masseødelæggelsesvåben. FE mente, at lækket kunne skade det fremtidige samarbejde med andre landes efterretningsvæsen, og politianmeldte to journalister samt Berlingskes chefredaktør Niels Lunde, der alle blev tiltalt og frikendt. Dommeren mente, at hensynet til den offentlige debat stod over den lidt vage risiko for, at samarbejdet kan skade.

Dagbladet Politiken offentliggjorde Thomas Rathsacks famøse Jægerbog. Forsvarskommandoen politianmeldte Politikens chefredaktør Tøger Seidenfaden, fordi bogen angiveligt gav et lidt for godt indblik i Jægerkorpsets arbejdsmetoder, der kunne komme til soldaterne til skade på senere operationer. Hvis Rathsack kendes skyldig brud på tavshedspligten, vil Politiet formentlig også rejse sigtelse mod Seidenfaden for offentliggørelsen af de følsomme oplysninger.

TV2 offentliggjorde i 2007 oplysninger om indsættelsen af Jægerkorpset i Irak, som korpset selv vurderer er mere skadelige for soldaternes sikkerhed end Rathsack-lækket. TV2-journalisten Rasmus Tantholdt og Nyhedschef Michael Dyrby politianmeldes naturligvis også, og sigtes med piber og trommer slipper på mystisk vis for videre tiltale fra Forsvaret.

Mit spørgsmål er: Hvorfor politianmelder Forsvaret ikke TV2, der har offentliggjort fortrolige oplysninger, der formentlig er mere skadelige end både Berlingskes og Politikens?

Så vidt jeg kan se, er der kun to mulige forklaringer på passiviteten:

1.    Forsvarsministeriet har hele tiden vidst, at de selv er kilde til historien!

2.    Michael Dyrby behersker the ‘Jedi Mind Trick’.

Oh. My. God.

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR

KOMMENTARER

 
 
BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på Politiken.dk
Læsernes kommentarer 34
Af Thomas Jensen 08:25 15. FEB

Jamen det er jo ikke så mærkeligt, er det? TV2 har på intet tidspunkt benægtet, at Forsvarsministeriet er kilden, tværtimod kunne Dyrby ikke svinge sig højere op, da Skou sagde at det var derfra kilden kom, end "det kan Skou ikke vide med sikkerhed" - og det er jo ikke nogen benægtelse.
Sagen efterlader det indtryk, at TV2 er totalt i lommen på regeringen, og at de andre medier er for håndsky til at gå kritisk til sagen.

Af Jan Grønlund 08:54 15. FEB

Kaare R. Skou er helt tåbeligt på opfordring fra Venstre sat fra sit arbejde på TV2. Kaare er troværdig, når han siger, at historien kommer fra Forsvarsministeriet. Søren Gade, som er dygtig til talkshows, kan risikere sin ministerstilling, hvis sagen bliver undersøgt. Dette er det enkle svar.

Af Bo Holt 08:57 15. FEB

TV2 Fox News!

Af Anders K 09:57 15. FEB

Go' pointe - synes faktisk Kaare R Schou minder lidt om Yoda, så måske...

Mere seriøst. Jeg tror svaret er gemt i det faktum at i både Grevil-sagen og Jægerbogs-sagen kendte man den oprindelige læk. Og det var politianmeldelserne af Grevil og Rathsack, der gik forud for de efterfølgende politianmeldelser af Berlingske og Politiken...muligvis blot for at styrke de oprindelige politianmeldelser. Det er blot et gæt, måske en kvik journalist kan forhøre sig hos sagkundskaben om der er en højere mening med galskaben.

Af hansen 11:44 15. FEB

Gad vide, om Tv2 endda får penge for at tage med ud i felten? ...ja det gør de vel...så det er os alle sammen, der betaler for det makværk!
Jeg er rystet!!

Af Helle B 11:46 15. FEB

Efter at have fulgt sagen i presse og medier, og senest i går med Reimer Bo og Guldbrandsen, er min hypotese at Guldbrandsen har ret. Der er så mange i journalistkredse som kender til kilden, at det kommer ud. Ministeren kan jo godt have sagt, ring til Rasmus Tandholdt og sig, soldaterne er på vej. På den måde er spindoktoren ikke 100% lækken, han er budbringer og Gade selv heller ikke, da han ikke selv har ringet, derfor lyver ingen af dem 100% som sådan, hvis min hypotese holder vand, men begge ved alt om det, og derfor vil de ikke have den undersøgelse i VKO. SF har skudt sig selv i foden ved at melde det til et overbelastet politi, som har afsat en mand til farcen, som de har udtrykt det. Det er dog ingen farce, men dybt alvorligt, bl.a andet på gr. af spin i medierne , hvor offentlighedens nyhedmedierne, som skal holde sandheden i hævd, indgår som spindoktor for regeringen, det er problematisk. TV 2 NEWS siger intet da S og SF i udenrigspolitisk nævns angribes og anklages af Per S. Møller. Jeg synes denne sag er meget betændt og meget pinlig for alle, som er involveret også fra regeringens side.

Af Christian 11:47 15. FEB

Hvor er det SINDSYGT at Danmark er blevet et korrupt land, ikke på befolkningsniveau men på det statslige/politikse niveau! Det jo ligesom et cirkus som den sag har bragt landet, uden nogen form for retfærdighed what so ever. hvis sådan noget foregår hvorfor skulle regeringen så ikke også vide at Irak ikke havde nogle våben men gik i krig for USA's skyld. Er vi blevet så ignorante at vi ikke stiller spm. ved nogle ting mere. Terrorisme er det perfekte tankeværk for den kan blive ved i uendelighed, og dermed kan USA få al den olie der er i området så lang tid de VIL! Afghanistan, Irak, Yemen, Pakistan osv osv.

Det dybt foruroligende at der sidder nogle med denne viden, uden at gå videre med noget af det på et højere niveau. Folk er i total BENÆGETLSE fordi det stiller spørgsmål til folks identitet. JEG OPFORDRER HERMED alle til ikke at gå i krig for USA's skyld, alle der siger noget andet så som, ja men det mod terrorisme og det vil ramme os! har en ting at sige til jer, DU HAR INTET AT VÆRE BANGE FOR! Manipulation fra medierne og politikerne som I ÆDER RÅT! Det tanke spil, omvendt psykologi! Vores verden er skruet helt forkert sammen, matrielle ting bliver tillagt en utrolig høj værdi, hvad med mennesker? hvor blev den humane medmenneskelige kærlighed af? Faldt den også med 9/11? Det virkelig synd at se mennesket som en så selvdestuktiv race der efterhånden har ødelagt vores planet i form af øget produktion og ingen form for holdbarhed i det vi gør! Sustainability er der intet af. Regeringer verden over er velinformeret og VED at vidste vi de ting vi støtter, ville der være revolution, og det er FORHÅBENTLIG kun et spørgsmål om tid før folk vågner op og ser Ideén bag fænomenet! Ser virkeligheden som den er istedet for FIKTION og manipulation! Vi har repræsentativt demokrati i danmark, men folk med lidt forstand er velvidende om at det ikke er sådan i praksis. Se på vores forbillede i USA, som vi prøver at efterligne hvordan tilstandene er. The Federal Reserve pumper flere penge ud og i sidste ende vil der blive hyperinflation og for ikke at nævne den gæld danmark har! Det hele er kørt af sporet, det snart point of no return selvom jeg tror på at vi som mennesker kan ændre os, så sidder der nogle ONDE mænd på magten som ikke har den interesse! tror hvad i vil, men brug jeres hjerne først!
1

Af Jesper Andersen 11:53 15. FEB

TV2 Fox News = Blå stues tv-station!!!

Af Emil Eiberg-Jensen 12:10 15. FEB

DRs Kenneth Plummer gør sig med fyringen skyldig i et forsøg på at dække over en forbrydelse der kan give 12 års fængsel!

Og det rigtigt groteske er at fyringen er foretaget af en af VK O bananrepublikkens politisk udpegede privatiserings kommissærer, der ikke har nogen som helst form for hverken journalistisk eller juridisk uddannelse!

Hvilket i og for sig blot er et nyt sumptom på at regeringens politik på alle måder er ansvarsløs og dybt kriminel.

Af Johnny Nielsen 12:59 15. FEB

"Hvorfor må TV2 som de eneste offentliggøre fortrolige oplysninger?" Jamen det svar kender vi jo alle. TV2/Fox News er sort bloks forlængede arm og alt hvad Fox News bringer er på forhånd godkendt af VKO.
Men det er jo ganske enkelt skandaløst at Forsvaret endnu ikke har lagt sag an - men det viser jo nok at alle i forsvarets top, forsvarsministeriet og også regeringen er syltet så meget ind i dette at alle har en interesser i at dække over hinanden. Det er dybt problematisk og grænser til korruption, som vi kender det fra Statsejede/kontrollerede nyhedsstationer som i Venezuela, Iran og andre totalitære regimer.
Lad os nu få renset luften og få en ny regering så vi kan få nedsat de undersøgelseskommisioner, som sort blok ikke har mod til at nedsætte.

Af Anders M 13:09 15. FEB

@ mette 12:44 15. FEB
"Muslimer har det med at benægte, når de har løjet....kun hvis de bliver grebet på fersk gerning indrømmer de nølende."

Grotesk dum og irrelevant kommentar, der viser at nogle mennesker vil bruge enhver anledning til at generalisere og fornedre en stor befolkningsgruppe. Hvordan kan du se det som relevant at nævne muslimer i denne debat. Det er fandme lavt!

Af mt 13:13 15. FEB

Ingen tvivl om at TV2 som altid agerer som regeringens skødehund. Forsvaret har dygtigt vundet danskernes "hearts and minds" ved at kapre Tantholdt til et uhelligt samarbejde om hvordan pressedækningen af afganistankrigen skal skæres. Eneste grund til at TV2 ikke skal stå til ansvar må være at der hersker tætte forbindelser og aftaler med forsvaret. Jeg giver ikke en døjt for TV2s journalistiske uafhængighed!

Af Kaal 13:50 15. FEB

De fleste af jer her på tråden er så mageløst ubegavede i journalistikkens spilleregler og sætter alt ind i en politisk kontekst. I vil netop have TV 2 til at agere politisk redskab for jeres agenda - og når de ikke vil det af hensyn til de journalistiske principper, beskylder I dem for at være i lommen på regeringen. Hold kæft en pinlig argumentation. Det vidner om hvor lidt såkaldt almindelige mennesker fatter essensen af pressens arbejde. Og I er så langt fra at forstå det - eller ville forstå det - at jeg end ikke orker at begynde at forklare det. Men gør os andre og jer selv den tjeneste at sætte jer et MINIMUM ind i de problemstillinger og etiske udfordringer, der er at forholde sig til i forhold til en sag som denne for en journalist.

Af Jan 13:59 15. FEB

Hvis soldaternes liv var lige så vigtig for politikerne, som hemmeligholdelsen af regeringens krigsdokument var i Frank Grevil sagen.
Ville denne læk, så ikke blive efterforsket af FE eller auditørerne?

Af Marianne Mandoe 14:15 15. FEB

TV2 er en direkte forlængelse af den siddende regering.
Og den siddende regering har med al tydelighed vist at man beskytter sine egen.
Kost hvad det koste vil. Også forholdet til resten af verden.

Af mt 14:18 15. FEB

@Kaal. Da du åbenbart har fuldt styr på hvordan journalistik og politik agerer med hinanden i dette land, vil jeg da meget gerne hvis du kan give din opfattelse situationen. Og hvis du samtidig kort kan ridse de journalistiske spilleregler op som du taler om, vil det være fint. Jeg har meget lyst til at blive klogere.

Af Pilen 14:23 15. FEB

Ja, hvorfor gør de ikke det. Men når nu de ikke gør, hvorfor gør vi andre det så bare ikke med henvisning til, at vidnebeskyttelsen ikke gælder i en sag af denne karakter. TV2 og DR sidder inde med oplysninger, som de ikke kan henføre til vidnebeskyttelsen på grund af frobrydelsens grovhed, så de skal bare politianmeldes, en retskendelse skal skaffes og så er det bare frem med lydfilen. Ellers gør de sig jo selv skyldig i en forbrydelse. Hvad venter vi på ?

Af Jens Rasmussen 14:38 15. FEB

En dag i Irak.

Luftalarm.

Hørt under bordet:

For satan Rasmus hvor er jeg bange.

Det skal du ikke være Søren, sådan er det hver dag.

Du Rasmus, ville det ikke være en god ide at sende jægerkorpset herned?

Du siger noget Søren, det ville det nok. Er det en historie jeg må bringe på TV2?

Nej Rasmus, egentlig ikke. Hm hm, men du kunne jo sige at du har det fra fortrolig kilde.

Fint Søren, jeg skal nok lade være med at sige at det kommer fra dig.

Rasmus, du kunne jo hvis der bliver noget bøvl sige at det kommer fra min pressechef.

OK, Søren.

Luftalarm afblæses.

Historien fortsættes.

Af c.p 14:49 15. FEB

Tja, hvis Guldbrandsen eller DR, som jo nu også har lydklippet, ellers kunne tage sig sammen og offentliggøre det, så kunne det jo også være at der kom et anklageskrift...

Der er en hel masse "alle i journalistkredse ved det" i gang, det eneste jeg har at sige til det e: Så kom dog for hewlede i sving og få det dokumenteret, hvad er I her ellers for. Det vælter med readaktører som jamrer sig over at kildebeskyttelsen bliver brugt her, hvad så med at få afdækket lækken?

Indtil videre har vi konkret, som har meldt ud, en person som anklager pressechefen, EEN!! Og efter sidste omgang han tog med forsvaret er jeg ikke 100% overbevist over ham. Hvis der er andre, frem med jer, afslør lækken, ellers så lav jeres arbejde i stedet for at producere jeres egne historier.

Det være sagt, en officiel undersøgelse, når nu pressen ikke magter sin egen opgave, vil være særdeles velkommen, og det kan faktisk kun gå for langsomt nu.

Af Christian den Oplyste 14:52 15. FEB

@ mette 12:44 15. FEB
"Muslimer har det med at benægte, når de har løjet....kun hvis de bliver grebet på fersk gerning indrømmer de nølende."

virkelig ignoranter der mener dette. Alt fanatisme er dårligt men det KRAFT ...også vores regering!

og KAAL.

Det er dig der den stupide her, du ser ikke holistisk på det, du mener åbenbart at ting der berører danskerne skal holdes hemmeligt. Pressen har efterhånde fået en rolle som manipulatører uden selv at tage de journalistiske etiske regler i brug! Du er garanteret selv journalist, men synes du skulle åbne øjnene meget og så objektivt på hele verdenssituationen, og dermed finder du groteske og kriminelle forbindelser. Hvorfor er politikerne f.eks. hævet over den lov som alle vi andre ''normale'' mennesker skal følge! der er nogle politikere i DK der ikke kan få P-bøder, ikke kan få div andre opkrævninger lige præcis som det er i USA. Se nu realiteterne som de er, og frigiv dig selv fra matrix/avatar verdenen som du åbenbart lever i!

Af Ulla Jensen 14:56 15. FEB

Det kommer desværre ikke som nogen overraskelse at TV2 Fox News tapre krigsrapporter Rasmus Tantholdt bliver fjernstyret af Jacob WInther og Søren Gade, fra ministeriet i København. Sælg kanalen til Silvio Berlusconi, den kan alligevel ikke blive ringere.

Af Johnny Nielsen 15:06 15. FEB

@Kaal - du er sgu da en spade af dimensioner - jeg er dog bange for, at du ikke forstår, hvad jeg mener, når jeg sådan siger tingene direkte. Det er da godt vi har dig til at belære alle os andre om, hvad der er journalistisk korrekt og hvad der ikke er - nåh nej du orkede jo ikke at belære os. Arrogante nar. Det her handler jo netop om meget andet end journalistsik selvoptagethed. Dette her handler om landsforræderi - dette her handler om mulig korruption - dette her er den største politiske skandale siden Tamilsagen, men desværre kan vi ikke få den belyst, fordi Kaal ikke mener, vi overholder de journalistiske spilleregler - så skide være med at lovgivningen siger noget andet - undskyld I øvrige bloglæsere over mit sprog - men Kaal er altså bare storeslem - gad vide om han er ansat i forsvarsministeriet.
Hav en god dag og Kaal prøv at melde dig ind i den virkelige verden - det er muligt du får et kulturchok - men så er det nok fordi det er nødvendigt.

Af Bølling 15:12 15. FEB

Jeg har ikke megen forstand på disse sager, men er det efterhånden ikke en sag for pressens minister? Han havde jo travlt med at "tage på ferie" da skandalen brød ud og håbe på at det drev over af sig selv, men da han nu er hjemme igen må han snart krybe ud af skjulet.

Af Lars BJ 15:32 15. FEB

Da det eneste der er helt sikkert i denne sag, er at det ikke er oppositionen der har lækket sagen. Lækken er fra før mødet hvor oppositionen blev informeret. En undskyldning fra Søren Gade og Per Stig Møller, der hurtigt og uden noget belæg herfor, skød skylden på oppositionen.

Af anne 00:07 16. FEB

Jeg undrer mig også over, at TV2 er de eneste, der bliver indviet i fortrolige oplysninger..får de ligefrem penge fra forsvarsministeriet for at lave regeringstro tv?? Det virker ærligt talt dybt betændt.

Af mette 00:13 16. FEB

Anders M: Du er naiv! Jeg har arbejdet med muslimer i mange år og det med at lyve er en kendt sandhed og slet slet ikke et forsøg på at hænge muslimer ud! Jeg har et indgående, serøst og nuancetet kendskab til muslimer på godt og ondt og mest på godt!

Af Hans 01:06 16. FEB

Anders K. jeg tror du har fuldstændig ret mht forskellen på lækken mellem henhodsvis irak-missionen i 2007 og Rathsacks (Politiken) plus Grevils (Berlingske) læk. Jeg mener derfor heller ikke man kan sammenligne sagerne.

Når det så er sagt, så vil jeg mene, at Guldbrandsen har dummet sig. Enten så skulle han ikke have sagt noget helst til EKKO eller også skulle han have gået hele vejen og offentliggjort båndet den 30. januar i stedet for bare at true med det i forbindelse med en retsag. Han måtte så efterfølgende tage de tæsk, som det ville give i journalistkredse. Nu har han sat sig mellem to stole og det duer ikke, når man anklager en højt placeret embedsmand for overtrædelse af straffeloven. Det bliver svært for ham at offentliggør det nu også selvom han har en kopi for han har sagt, at han har afleveret den tilbage til DR. Hvis han har en kopi vil en offentliggørelse undergrave hans troværdighed endnu mere som dokumentarist. Vi kommer til at se mange flere akter i det her spin-game og de kommer til at foregå både i medierne og på den juridiske scene!!!!

Af Larsen 07:34 16. FEB

Hvorfor pålægger politiet/anklagemyndigheden ikke bare TV2/Rasmus Tantholdt af afsløre sin kilde? Vi taler om en sag med en potentiel strafferamme på over 4 år og dermed er kildebeskyttelsen så vidt jeg er orienteret suspenderet. Hvorfor nøler DR med at afsløre en fil, som angiveligt entydigt kan udpege lækken? Der må være andet på den fil, der kan få endnu større konsekvenser, også for personer som måske ikke direkte er indblandet i lækken... HVEM er det man beskytter og hvorfor? Denne sag slutter ikke før hver en sten er blevet vendt - jeg håber ikke, at vi skal vente på at få en ny regering før det sker, men det ser ud til det.

Af Niels 13:45 16. FEB

Hej Kristian. Lige et spørgsmål: Er det helt normalt at en spindoktor som Winther er clearet til den slags oplysninger? Ansatte i forsvaret skal normalt gennemgå en hel del sikkerhedschecks, før de får adgang til informationer, der er væsentligt mindre saftige end fremtidige deployeringsplaner.

mvh
Niels

Af Lis Andersen 14:37 16. FEB

Hej Kristian
Godt gået , at du sådan dumper ned i sagen, og alligevel kan sætte fingeren på det helt centrale punkt. For hvorfor har det hele vejen igennem været Guldbrandsen og nu DR, der igen og igen angribes af genierne Nonbo og Espersen for ikke at ville offentliggøre den båndede telefonsamtale.
Det simpleste er at rette skytset mod TV2, der fik oplysningen og valgte at bringe den. Derved er man sikker på at få sandheden frem. Det kan vel ikke være vanskeligere at tilsidesætte TV2´skildebeskyttelse end Guldbrandsens og DR´s.?
Dertil kommer at TV2 i tiden efter med åbne øjne vildtledte deres seere, ved at spille med på "den ukendte kilde i måske Udenrigspolitisk Nævn". Hvilket jeg synes er mere end belastende for en tv-station med public service forpligtelser.
Har det ikke været en alvorlig sag fra begyndelsen, er det i hvert fald blevet det nu, hvor såvel Forsvarsminister som støtter forsøger at fedte sagen af på Guldbrandsen og DR.
Jacob Winther har iflg. TV2 Nyheder den. 15. 2. rejst injuriesag mod DR Tv-avisen for at have bragt foromtale uden dækning i den efterfølgende tv avis søndag aften.
Enhver kunstner har sin signatur og Winther opererer fra sit skjul ganske åbenlyst efter samme koncept, der i sin tid forplumrede den centrale pointe i "Den hemmelige Krig": Hvirvl en masse støv op,angrib alle mulige irrelevante detaljer, så folk til sidst taber overblikket og interessen for sagen.
Allerede nu spores tydelige tendenser i medierne til hovedrystende at betragte det som en mediefarce.
Det er det ikke. Det er dybt alvorligt.Nu må vi have sandheden frem om lækken.

Af kaspar iversen 12:19 17. FEB

@Kaal
"De fleste af jer her på tråden er så mageløst ubegavede i journalistikkens spilleregler og sætter alt ind i en politisk kontekst."

Lige netop, helt enig. Lad os bare se på sammenligningen FOX vs TV2. Helt utrolig - ingen kan åbenbart tage fox, hvis de kunne ville de æde deres ord 8 gange. Hvorfor går folk ikke efter DR? En ansat har brugt DR's kanaler og tekniske udstyr til at fabrikere et "bevis" på efterbevilling/med tilbagevirkende kraft, som er sendt til en udenforstående, Guldbrandsen. Det er da kritisabelt i mere end én forstand? Hvorfor går flertallet herinde ud fra, at Guldbrandsen har ret, og Winther/Gade er skurke, som manipulerer med TV2? Hvad taler for det? Ingenting, objektivt set. Kun tro og religiøse åbenbaringer kan lede til dette synspunkt. Hvad får nogen til at tro, at en evt whistleblower skulle vælge en ukendt inferiør medzrbejder i DR Oplysning, som tilfældigvis er god ven med Guldbrandsen, og ikke f.eks Politiken, Ekstra Bladet, Tantholt, TV-avisen, TV2 News - whatever? Men i sluger den bare, fuldkommen råt, uden at blinke???

Ellers er det beskæmmende at følge Carsten Madsens studentikose øvelser udi "skarpe talking points", eller hvordan det var. Al begyndelse er jo svær, men når man fortsat gør en dyd ud af at fremture på et 8 kl niveau er det svært at se det angiveligt morsomme.

Af kaspar iversen 12:29 17. FEB

@ Lis Andersen
"Enhver kunstner har sin signatur..",

Netop - Guldbrandsens sígnatur er manipulationen og løgnen, som man kunne se i "Den Hemmelige Krig". Mage til makværk med dunkel musik, dystre stemmer, flimrede billeder osv skal man lede længe efter.

Jeg er 100% sikker på, at præmisserne for Guldbrandsens er rigtig, at danske soldater bevidst og med overlæg har udleveret fanger de vidste ville blive udsat for tortur, og at den danske regering, inkl Søren Gade, har været klar over det, hele vejen igennem - men det gør ikke Guldbrandsens blændværk og manipulationer bedre. Og nu er han ude i præcis sammen øvelse, antydninger, spekulation - ikke skyggen af et bevis osv.

I er godt nok nemme at narre!

Af Jesper Andersen 01:48 18. FEB

Skarpt og jeg er hel vild med jedivinklen + linket tuben!

Af Thomas Jensen 00:30 23. FEB

Så. Nu hvor Gade og Winther er gået af, har vi en tilståelsessag, hvilket sætter TV2 i en prekær situation: Nu er det nemlig indiskutabelt, at stationen vidste at det var løgn, da den videreformidlede regeringens påstand om, at det var oppositionen, der havde lækket oplysningerne om jægermissionen. Tilbage står indtrykket af at TV2 har ageret Venstres håndlangere både under den oprindelige sag og nu, hvor det gælder om at forhindre opklaring af en forbrydelse, der har en strafferamme på livsvarigt fængsel, hvis vi er i krig.
Det næste logiske gæt må nu være, at TV2 bliver fyrsteligt belønnet ved medieforliget til sommer (måske kunne de tænke sig at overtage P3?), de har i hvert fald sat i banken til en ordentlig gave.

Annoncer
 
 
 
 
 

Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.

Kristian Madsen

Kristian Madsen er lederskribent på Politiken.

Læs mere

Modtag en mail, når der er nyt på bloggen

RSS

Seneste indlæg

17. jan 2012 kl. 14.19

Thorning og tillids-feen

16. jan 2012 kl. 14.03

Thornings bedste tale

12. jan 2012 kl. 13.54

Wa Wil Wenstre?

Se alle indlæg

 

Kristian Madsen på Twitter


 
 

NY BOG AF KRISTIAN MADSEN

Skriv gode taler
Taleskrivning som strategisk kommunikation

Ny bog af Kristian Madsen

Læs mere om bogen.