Annonce
Annonce

Banderne bliver joker i valgkamp

tekst 68 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Når det nu også er borgerlige vælgere, som berøres af bandekrigen, kommer regeringen under et nyt pres.

Bor man nord for byen og mÃ¥ konstatere, at man ikke længere kan tage sine børn med ned til ‘ stranden’ og hente lidt Sticks’n'Sushi, kan noget tyde pÃ¥, at regeringen er ved at komme i vanskeligheder.

Selv en nok sÃ¥ veltalende statsminister kan ikke pÃ¥ sit tirsdagspressemøde overbevise nogen om, at regeringen lige nu har en plan imod banderne. Dermed er konklusionen, at den ‘ politiske bandekrig’ herfra vil være en debat om, hvem der er dÃ¥rligst til at løse problemet, snarere end hvem der er bedst. Vi politisk interesserede mÃ¥ notere følgende: Bandekrigen bliver en stor joker i den kommende valgkamp.

Der er cirka 8-10 ghettoer landet over, hvor banderne lever og kontrollerer livets gang. Og der er måske 20 andre områder, hvor udviklingen er på vej dertil. En regering, der lige var kommet til magten og ikke havde siddet i otte år, ville næppe finde sig i, at den uden mål og med spankulerede direkte ind i denne udvikling.

Den ville kræve et oplæg til en plan af sine embedsmænd.

Har justitsminister Brian Mikkelsen på noget tidspunkt krævet en håndfast plan af sit justitsministerium? Næppe.

Er han stærk nok over for et system, som i den grad kan drukne ethvert politisk krav i ‘ lov-swahili’ og i, ‘ hvor kompliceret verden er’? Indtil videre er der ikke meget, som tyder herpÃ¥.

Det kan undre, at regeringen - der længe har kunnet se eksempelvis bebyggelsen Taastrupgaard udvikle sig i en umulig retning - ikke for længst er skredet ind med en særlig politik herfor. For at undgå at ende, hvor den nu er, liggende blottet over for angreb fra oppositionen for en manglende indsats gennem årene.

Regeringens stigende afmagt over for bandevolden burde være en gave til oppositionen.

Men så langt er den ikke lykkedes med kritikken.

SF holdt sit sommergruppemøde på Nørrebro.

Et snedigt medietræk, som satte fokus pÃ¥ problemet. Men SF er mÃ¥ske nok - som Fantomet - blevet ‘ hÃ¥rd mod de hÃ¥rde’, men partiet er ikke det bedst egnede til at erobre en klassisk borgerlig bastion: retspolitikken.

Det er Socialdemokraterne, som skal frem med kontante og reelle løsningsmuligheder, hvis problemerne skal løses, og hvis regeringen skal presses. Og det skal den netop på sine kerneområder, hvis S-leder Thorning-Schmidt skal kunne kalde sig statsminister efter næste valg.

Med bandekrigens chokindtog i Gentofte Kommune er regeringen kommet under en ny type pres. Pludselig er det også dens egne vælgere, som berøres. Og dermed kan et konsekvent udspil fra oppositionen nu flytte stemmer over midten.

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

›Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR

KOMMENTARER

 
 
BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på Politiken.dk
Læsernes kommentarer 68
Af Zimmermann 13:25 21. OKT

Med alle de mærkelige love, som VKO foreslår for at genere aktivister og muslimer, er det mærkeligt at de ikke foreslår at spærre Sandberg præventivt inde! Enhver kan jo se at folk er i fare, hvor han går!
Jeg tror ikke S kan flytte stemmer i ghettoerne nord for København! men SF kan på Frederiksberg!

Af Zimmermann 13:29 21. OKT

Dagens parole:
Længe leve klassekampen! Ned med rødvinsreformen!
Se dagens Analyse! (Pol Debat)

Af klaus hårdell 13:43 21. OKT

Hvorfor er der så meget våben ude omkring?
Kan man mistænke tyveriet fra kasernen i Antorskov? Næh, jeg tror at vi skal kigge på den forbandede Schengen-aftale, nemlig at grænserne er så pivåbne at de skal kontrolleres for pas, smuglerier og ikke mindst at alle biler bliver røntrgenfotograferet ved den tyske grænse og mod Sverige. Der kan komme en del sidegevinster ved menneskesmuglerier osv. Det gør man jo i lufthavnene i forvejen! Det er gennemhullet som en ladeport. Sideløbende må man så stramme det op fortsat og få renset alt det dårlige i samfundet.

Af Walther 14:44 21. OKT

Bandekrigen er en ting, som har mange faktorer som årsag. Grænsekontrollen tror jeg ikke på, men ok våben smugling kan komme den vej, men så sandelig også mange andre veje. Men mere kontrol er nok en ide. Schengenaftalen har dog så mange andre fordele, så fordele opvejer ulemperne.
Dernæst, tirsdagsnalysen på NEWS med PEM indeholdt jo meget af det samme som analysen her.
Og det er IKKE korrekt PEM og MK, at S ikke har været på banen, Karen Hækkerup er lige så meget på her ,som DF Skårup på den modsatte grøft. Blot med bedre forslag end stramninger af alt.
S og SF har fornylig fremlagt en plan til bekæmpelse af ungdomskriminalitet, kan ses på deres hjemmeside. S SF og R og Ø har ligeså længe foreslået regeringen en nationalsamlingsplan over prbblemet, men foreløbig er det ikke modtaget positivt. Og kriminel lavalder er der sagt klart og utvetydigt fra fra S side.
Men regeringen har haft mulighederne siden 2001, og to justisministre har ikke magtet det. Og hver gang eksperter giver råd og handlemuligheder
så droppes de eller overhøres af VK. Og det eksempel med Lene E fejlagtige udsagn herom kriminel lavalder, burde været grillet af de fremmødte journalister på LLR s pressemøde. Det var nogle dikkende lammehaler igen, desværre. pressen har virkelig et ansvar her med bl.a at alde oppositionens svar på problemet komme til orde, det gør de IKKE.
Du PEM og KM kunne også stoppe emd at efterlyse en oppositon i alle ejres udsendelser og is tedet opdater jer, at de er der, I ser det blot ikke altid.

Af Bølling 14:58 21. OKT

Godt Walther! Jeg er enig med dig. Journalisterne hører simpelt hen ikke efter hvad oppositionen siger, (måske er det fordi de ikke er røde lejesvende), på DR tør de ikke for Ole Hyltoft og på TV2 er de meget afhængige af regeringen.

Af Zeki Laurent Sadic 15:47 21. OKT

Peter Mogensen skriver

"Selv en nok så veltalende statsminister kan ikke på sit tirsdagspressemøde overbevise nogen om, at regeringen lige nu har en plan imod banderne"

Det har de da! Den plan hedder flere stramninger, flere forbud, højere straffe.

Den plan er bare lige så useriøs som deres "plan" for at få os ud af finanskrisen, kaldet skattelettelser og udbetaling af SP-penge.

Så længe vores inkompetente regering nægter at lytte til sine egne eksperter, udvalg og kommisioner, så skal vi nok ikke forvente at noget af det de kommer med vil lykkes.

Af Pedersen 16:18 21. OKT

Spis lige brød til, alle I, som tror at S+SF+R
kan komme i nærheden af troværdighed overfor løsningen af bande problematikken. Det eneste de har på programmet er at straf ikke hjælper(som sædvanligt)og at der skal forebygges(som sædvanligt)Jeg tror nu nok, at de fleste borgerlige vælgere foretrækker det mindste onde,nemlig en borgerlig justitsminister,
frem for en Karen Hækkereup på posten !!!

Af SANielsen 16:39 21. OKT

Om end der er sket en enkelt skudepisode i Hellerup, tror jeg sandeligen ikke, at det gennem nu flere år florerende bandeuvæsen, flytter til de nordlige kommuner i forhold til København, ej heller egentligt til Frederiksberg. Det er næppe en egentlig ckocktilflytning til Gentofte (læs som ”Sjang-tophte) kommune, men ”en enkelt svale” pga. nogle rockertyper har tjent så mange penge, at de vil bo i de fashionable kvarterer, bl. a. i Hellerup (læs som ”Elle-ryp”).
Derfor tror jeg at presset på Lars Løkke Rasmussen IKKE er særligt ændret. Det må være en spøg fra Mogensens side.
Nu er det for dansk politik klassiske højre – venstrebegreb jo meget relativt. Hvis man er til venstre, med lille ”v” for højre, vil man jo som bekendt være venstreorienteret. Da højrebegrebet i Gentofte er så langt til højre, som tilfældet er - så langt som overhovedet muligt - er Enhedslisten, SF og Socialdemokratiet også lang til højre i forhold til en mere landsdækkende skala. Der er vel aldrig nogen, der har læst om en egentlig venstreorienteret opposition i Gentofte byråd.
Hvis man fortæller en SF’er i Gentofte kommune, at man har set en villa med 3 gode lejligheder stå tom i Skovshoved på fjerde år, glor vedkommende på en ”som om, at man var noget katten havde slæbt ind”. – noget grimt. Når man så siger, at der kunne jo bo flere indvandrefamilier, nu da den har stået tom så længe, så ghettoerne i København blev spredt lidt, korser denne SF’er sig nærmest, og siger, af det ville borgmesteren sikkert ikke bryde sig om, da man jo har placeret de få indvandrere som man har på steder under højspændingsledninger og tæt ved meget befærdede veje, hvor ingen andre vil bo. Denne placeringsform forskrækker jo andre indvandrere fra, at flytte til Gentofte.
En kedelig ting, straks efter dette oplæg fra Mogensen er, at mange højreorienterede straks giver Schengen-aftalen, med mere åbne grænser, skylden for bandeurolighederne. Ingen tror vel på, at der er mennesker, der med hensigt derpå, der kommer over grænserne og laver bandeoptøjer – og skyder efter en velhaverrocker i Hellerup.. Nu har de borgerlige jo dog også selv været med til, at indføre Schengen-aftalen.
Skudepisoden i Hellerup var sikkert, som også Politiet mener, en ”bytter” for en anden episode – altså en del af de ”almindelige” bandeoptøjer –men stedmæssigt kun en enkelt smutter, da den forkert person opholdt sig på et forkert sted, på det forkerte tidspunkt..
En stor del af bandeoptøjerne, som trives godt i forbindelse med ghettoerne, skyldes jo den fuldstændig fejlslagne og mislykkede straffepolitik, hvor VKO især DF jo tror, at optøjer kan holdes nede ved strengere og strenger straffe, hele tiden. Regeringen og især de seneste to justitsministre har vistnok ikke fattet en dyt af bandeproblematikken, men det kan vel f. eks. ikke undre, når man ser, at den nuværende justitsminister ikke havde mere omdømme i sin ungdom, end han tog ned og studere apartheid i Sydafrika. Der kunne man ej heller straffe eller skyde sig ud af problemerne. Derfor har det været bekvemt , at følge DFs vildere og vildere forslag.
Prøv med, at sætte nogle ægte sociale forhold ind, i stedet for hele tiden at skærpe strafferammerne; prøv at sætte nogle fornuftige socialarbejdere ind, i stedet for ”ramboagtige” betjente, som bare tror, det er Wild West, hvor man skal skyde sig ud af problemerne, og køre stærkt i politibilerne .Det ville også være ønskeligt, om man havde en politiledelse, der kunne vejlede VKO om andet en strengere straffe etc.

Af West 16:41 21. OKT

Nu er der ikke meget, der tyder på, at de sidste 8 års "straf er svaret"-politik har givet noget resultat.

Der er ikke nogen, der siger, at straf er uden virkning. Til gengæld har vi borgerlige (som du, går jeg ud fra), der åbent negligerer forebyggelse.

Og visse borgerligere (en del DF'ere samt Søren Pind) synes åbenbart at se en slags helt i vaneforbryderen Jønke. Lov og orden?

Af SANielsen 16:51 21. OKT

@ Pedersen, i kommentar #14012 .
Der er igen saglige undersøgelser hverken her eller i udlandet, der viser, at du har ret med flere og strengere straffe. Det er kun egentligt højreorienterede borgerlige vælgere, der tror som du – heldigvis. Indse dog på fakta, at du har uret!
Da nu flere års VKO stramninger og skærpelæser af lovene, se f. eks. den tåbelige knivlov, med sine urimelige straffe, ikke har virket, ville det være godt med en justitsminister, som tænker i andre baner-

Af Walther 17:07 21. OKT

@ hr. Pedersen måske fru ? Ingen taler om Karen Hækkerup som justitsminister, det var ikke pointen. Pointen var, at Oppositionen har været på banen konstant, modsat det Pem og MK påstod tirsdag afren på NEWS, og de har foreslået en nationalhandlingsplan, og S og SF har leveret et fælles udspil til bekæmpelse af bandekriminalitet som er meget i overensstemmelse med ungdomskommissionens anbefalinger i deres rapport. Den som regeringen
har vendt det døve øre til. V vil enten helt skrotte en fast alder eller have den på 14 år, DF 12 år, K 14 år, hvad det ender med ved ingen. Kun at CV holder fast på de 15 som før.
Og den med at kommissionen påstod at mange 14 årige osv. som Lene E har sagt, passer ikke og er modsagt af formanden fra kommissionen Eva Schmidt.
Måske har politiet alt for mange opgaver på en gang, til at de kan klare det hele optimalt.
Jeg påstår heller ikke at oppositionen har løsningen på alle de problemer og fejl regeringen gør, men de har forslag til, hvordan det kan gøres bedre og jeg tror mere på deres vej end på Pia k og Brian M og Løkkes.
Jeg har læst og lyttet, og der er rigtig meget substans at finde der. PEM efterlyste substans, så jeg har sendt S og SF bandeforslaget til ham på en fil.
Og så til journalisterne igen, de skarpe findes derude, og de sidder der, men hvorfor i alverden de så ikke går til biddet, forstår jeg ikke. At lade LLR slippe så let. Han er ikke en eneste gang blevet evalueret og stillet til regnskab af journalisterne for de 8-9 års- regeringsmagt han har været og er fortsat i.v. en del af. Han kører frihjul. Hvorfor???
Oppositionen nyder jo absolut ikke samme goodwill. De efterlyses i små spidse kommentarer fra MK konstant og ofte også fra Mogensen, og så er det altså sølle, at vi andre almindelige borgere kan sidde inde emd den viden de to kommentatorer burde ahve som absolut minimum. man kan ikke køre på fordums storhed elelr renommeet.

Af Nikki Rasmussen 17:07 21. OKT

Der går ikke 14 dage uden at Brian Arthur lancerer en ny pakke. Den mand er helt til grin og det samme er hans forgænger Danmarks Sarah Palin.

Af Walther 17:27 21. OKT

En lille note, over 62 % af befolkningen er IMOD nedsættelse af den kriminelle lavalder til 14, år selv om Brian M. svar er, det er bare fordi de ikke har forstået det endnu !!!! så er dette fakta. Ingen i nogle af de politiske partier synes, det der foregår er okay, tværtimod, det er totalt uacceptabelt. Men løsningen, er der forskellige holdninger til. Men Mogensen har en pointe i at det er et problem regeringen kan væltes på, da de ikke synes at magte opgaven.
Lene og Brian evnede det i alt fald ikke og Løkke ???? hans var på pressemødet, halleluja.

Af Zeki Laurent Sadic 18:08 21. OKT

Så skulle du høre Brian Mikkelsen i Nyhederne sidste uge, Walther:

Mette Wahlsted (DR): "Hvor kommer erfaringerne fra, at højere straffe hjælper?"

Brian M: [lang udenomssnak]

Mette Wahlsted (DR): "Jamen, hvorfra kommer erfaringerne, at højere straffe hjælper?"

Brian M: "Det er min egen erfaring."

---

Med andre ord: landets love bliver til ud fra ministernes egne erfaringer. Ikke ud fra ekspertudsagn eller udvalg og kommisionernes erfaringer.

Ikke særligt betryggende!

Af Bølling 18:37 21. OKT

Det bliver interessant at se hvordan det går under klimatopmødet når der på nuværende tidspunkt ikke er plads i fængslerne til at varetægtsfængsle folk, når potentielle ballademagere skal tilbageholdes i 12 timer og folk skal fængsles i 40 dage for uro.

Af Zimmermann 19:36 21. OKT

Det bliver grimmere og grimmere:
Rigspolitiets mand, der var til stede da en afvist iraker blev truet af den irakiske delegationsformand med genopgragelse og fængsel, noterede at delegationen ønskede besked, når irakeren blev udsendt!
Lars Løkke svarer på spørgsmål om hele sagen på pressemødet at han har tiltro til de eksisterende klageinstanser! Hvad nytter den forsikring? En klage har ikke opsættende virkning på en udsendelse!
Og hvor vil jeg så hen med det? Jo! Det er så grimt, så grimt!

Af Niels Christensen 20:09 21. OKT

En S SF regering vil aldrig få foden under banderne medmindre de sænker bilafgifterne, således de unge indvandrere drenge kan få råd til deres BMW eller Audi drømme, selvom de laver slavearbejde.

Af Zimmermann 20:36 21. OKT

Venstres ordfører snakker om at det ikke er nok med bøde på 600 kr. for at afbrænde containere og kaste med brosten!
Der er givet fra 3 til 6 måneders fængsel, ubetinget, for at kaste med brosten! VKO kan åbenbart ikke selv finde rundt i de strafferammer de har vedtaget!
Og det går ikke bedre med PEM! For ham er det blevet for uoverkommelig at holde sig opdateret om S-SFs bandepakke! Nu ligger den i bakken! Læs PEM!
Og hvor skal der være interneringslejre for aktivister under topmødet?
Uha! Uha!

Af Zimmermann 20:57 21. OKT

Hvis mudderkasteren Ritt vil pynte på sit eget renomé som borgmester, kunne hun da skrive om magistratsstyrtet, og i øvrigt vente med sin bog til julesalget!

Af mette model 20:59 21. OKT

Men det ender med at DF kommer ud som de store vinder til kommunevalget. Vent og se. Bandekrigen er lige noget for DF. Nemlig at det mest er de utilpassede indvandrere, der er kernen til alt ond. Det vil sikkert tiltrække en del stemmer, da nogen skal have hele skylden for det hele.

Af Walther 21:06 21. OKT

Bilregisteringsafgifterne bliver reduceret til halvdelen, hvis man køre i miljørigtig biler. Så det må der så oplyses om:)) fra S og SF til de unge mennesker.
KZ.@ ja vi må se om Den normalt udmærkede og meget venlige Mogensen forstår et vink med en vognstang. Kort og godt, de kan ikke være det bekendt i min optik. Med den manglende opdatering gang på gang.
Noget andet undrer så mig. Læser på nettet. Løkke`n er på Berl. Thomas Larsen har møde med LLR og 120 personer om Bander, klima, krise og LLR gi`r svar. Det er da promotion om noget. Og så fra en avis.
Det er dog aldrig sket før, at en statsminister kommer hos en avis og redegør for regeringens politik på den måde. Nu er Lykken og Løkken jo to forskellige ting, det ene positivt, det andet det man får om halsen, når man skal hænges, men det har spindoktoren måske ikke tænkt på. Hvad meningen så skulle være med den overskrift.

Af Walther 21:20 21. OKT

Mette model. Den køber jeg ikke, deres politk er varm luft og deres kandidater ukendte.

Af Mortensen 21:53 21. OKT

Er desværre bange for, at PEM har mere ret end godt er. Alle skræmme- og fjendebilleder skal nok blive fundet frem fra gemmerne og pudset af.
At vi andre så synes, at 8 års udstillet, inderlig afmagt efterhånden må have nået grænsen, er en anden sag ;-)

Af Jensen 22:36 21. OKT

Ungdomshuset var en torn i øjet på den borgelige regering, det skulle lukkes koste hvad det måtte koste.
Det var en politisk handling hvor pressen og den borgelige regering kørte parløb, for at skabe et
påskud for lukningen.
Det lykkedes ved hjælp af pressen og Faderhuset at få revet huset ned.
Cristiania var er torn i øjet på den borgelige regering, så ved at lukke for hashsalget kunne man få en sejr blandt borgelige vælgere.
Nu har vi så hashsalget over hele storkøbenhavn,
vi har fået skud i gaderne, fordi man kæmper om det marked som før var på Cristiania.
Nu har man et bovlamt politi som fremstår uden
midler til at stoppe skyderiet, hvis de ville kunne de stoppe det den dag i morgen.
Men politiet skal prøve at presse partierne på Cristiansborg til at øge politistyrken.
Det passer V-K godt at de vil kunne give en øget pengestrøm til politiet, de skal blot finde en god årsag for at skabe et klima for en øgning af
pengestrømmen til politiet.
Læg mærke til hvor let en gang feks. Kim Andersen
har det når han bliver interwiewet i feks. TV 2.
Der bliver ikke gået efter ham som feks. man gør ved et medlem af oppositionen.
Hvorfor kan man ikke have en fast stab af betjente omkring Rockerborgen på Svanevej, det havde man trods alt omkring Cristiania.
Mange spørgsmål som pressen burde stille sig selv.
Venlig hilsen
A.Jensen

Af Ole 22:37 21. OKT

"Bønderne bliver joker i valgkamp"




Fortæl os noget nyt, det har vi vidst længe. Inden længe bringer de deres besætninger ind i kampen i storbyens gyder.

Af Hin Gleipner 23:54 21. OKT

Hele det Danske samfund, både regeringen, VK og O, og oppositionen, med Enhedslisten og S og SF i spidsen har foreløbigt tabt til milliarder af kroner, og masser af god livskvalitet til bandekrigen og ghettoudbredelsen.

Regeringen og Dansk Folkeparti har vist sig ikke at ville, eller evnet at kunne håndtere situationen på landsplan, fx via effektiv lovgivning omkring de socialistiske boligforeninger, hvis regler fremdyrker kriminelle ghettoer i storbyer over hele landet.

Hvis regeringen gav sig til at regne på hvad de socialistiske boligforeningers ghettoer koster samfundet indenfor misbrug og kriminalitet, ville regeringen straks nationalisere boligforeningerne og begynde at administrere dem i overensstemmelse med samme respekt for almenvellets interesser der dominerer alle andre former for bydelsudvikling.

I København har Ritt Bjerregaard i sin borgmesterperiode, kørt byen så langt ud i kriminelle tilstande, at byen i dag kun kan sammenlignes med lignende forhold under og efter 2 verdenskrig.

Først hidsede Ritt Bjerregaard Enhedslistens frustrerede ungdoms aktivister fra de Københavnske blandingsrace områder på Vester og Nørrebro op til vanvid, ved at nægte de unge et ungdomshus, hvor de i det mindste kunne søge tilflugt for hashhandel og pushernes omvendt racisme i aften og nattetimerne. Med det omfattende ungdoms hærværk som resultat.
Et nyt hus blev så flyttet så langt væk at de unge på broerne i praksis nu kun har rusen som tilflugtssted i deres egen by. Hvis de vælger spiritus får de tømmermænd, og hvis de vælger hash er de kun med til at vedligeholde de ghetto kriminelles regime over København.

Som alle andre undervurderede Ritt Bjerregaard narkohandlens omfang og familiebandernes evner til selvsupplering som indvandrer familieforetagender i de Københavnske ghettoområder.

Veje og parker omkring ghettoerne er ikke længere rekreative områder, de er nu overtaget af kriminelle bander der terroriserer befolkningen med deres blotte tilstedeværelse.

Den venstreorienterede Ritt Bjerregaard kunne ikke gennemskue og knægte enhedslistens kommunistisk ledede boligforeningers mærkværdige forkærlighed for ghettodannelse.
Fx sørger Boligforeningens FSBs opskivelsesregler for, at at de familierige børnefamilier fra Mellemøsten i løbet af kort tid er kommet til at sidde på de fleste boliger på den del af Indre Nørrebro der er domineret af boligselskabet. Hvilket andsynligvis også gælder flere andre ghettoer i København. Og da samme familiers børn ikke kan finde ud af at gå i skole og uddanne sig bogligt har de kun bandekriminaliteten at falde tilbage på.

Til sidst erkende Ritt Bjerregaard dog at hun ikke havde format til at løse narko og ghetto problemerne, og slet ikke uden regeringens medvirken.

Og den dag i dag er der ingen redning for de Danske byer der er domineret af mellemøstlige ghetto kriminelle og den demografi og kriminalitet der karakterisere disse ghettoer.

I hele VK og Os regeringsperiode siden 2001 har problemet bredt sig og er blevet større og større.

Så om det så bliver V, K og O eller S, SF og Enhedslisten, der formår at overbevise flest vælgerne om hvordan de vil løse problemerne efter kommunalvalget den 17 november.

Kan vi jo kun glæde os til at finde ud af.

Af Jannik Thorsen 01:48 22. OKT

Skal bandekrigen løses, må der sættes hårdt mod hårdt, og praktiseres udvisning af kriminelle muslimer, så snart muligheden byder sig.

Repatrieringen af uintegrebare muslimer er en strategi som må praktiseres på langt sigt. Samt et totalt stop for muslimsk indvandring.
Det er det absolutte antal af muslimer i DK, og deres høje fertilitet, som er årsag til de større kohorter af muslimske teenagere og unge mænd. Den logiske følge, er selvfølgelig, et øget rekrutterings grundlag for banderne.

Så længe importen af muslimer fortsætter, og deres fertilitet ikke reguleres kraftigt nedad, vil problemet med voldelige indvandrere fortsætte, og desværre kun blive værre.

Dette er prisen for at praktisere multikulturel ideologi, og den liberale immigrationspolitik som er ført i mange år.

Som danskere er vi derfor nød til at vænne os til et mere voldeligt og friktionsfyldt samfund.

Af Rasmussen 05:13 22. OKT

Det er jo helt klart i venstrefløjens kommuner at man har svigtet! Man har mulighederne for at indføre en nultolerancepolitik over for både disse forbrydere og deres forældre, men gør det ikke og overlader istedet problemerne til nogle hjernevaskede pædagoger og sagsbehandlere i godhedsindustrien som igennem de sidste 30-40 år har fremført deres naive pædagognonsens - alt imedens problemerne er blevet værre og værre! Kuglerne flyver omkring hovederne på os og vi ser nu resultatet af venstrefløjens naive indvandrerpolitik! Og nu fremfører Ritt Bjerregaard en hård kritik af Gucci-Helle, hvilket også nok skal blive debatteret i valgkampen!

Af Morten Andersen 07:40 22. OKT

Hvor mange skudepisoder var der egentlig før den sorte regering kom til ?

Har det reduceret antallet af skudepisoder at boderne i Pusher street blev lukket ?

Af Morten Andersen 07:42 22. OKT

Jannik Thorsen: du har jo muslimer på hjernen :-)

Af Walther 08:25 22. OKT

Ja først var det forældrenes ansvar, så er det kommunernes ansvar, både Fogh og Løkke vasker hænder og tørre deres egne problemer de ikke magter af på andre. Søren Pind angreb KBH om samme ting, og tabte valget her.
Hvorfor laver man ikke en national handlingsplan med regering, politikere i kommuneren de sociale myndigheder, partierne på Chr. borg og forældrene med krav til alle, og så fokus på sagen, ikke på hvis skyld det er, DET havde klædt Løkke i går i hans debat med læserne fra Berl. tidende.
De der har muslimer på hjernen....det skulle nok løse noget. Glem det.

Af Sørensen 08:28 22. OKT

Hørte i P1-morgen , at Løkke Rasmussen nu giver kommunerne skylden for bandekonflikten. Er OVK virkelig så meget på hælene eller er det bare en dårlig vane ALTID at give andre skylden.

Af Erik 09:22 22. OKT

Igen, igen...hvorfor sende politi og ressourcer til Afghanistan, når der er brug for mandskab og midler herhjemme. For hver soldaterlønning kunne vi få 1½ politimand på gaden. Løkke Rasmussen må meget gerne snart træde i karakter og være en katalysator for en ny lov og orden udvikling. Brian Mikkelsen er flink og sympatisk, men situationen forværres åbenbart hele tiden, og polititoppen snakker uden om og siger i realiteten, at borgerne må leve med forholdene som de nu er.

Uagtet politiske spørgsmål omkring økonomi, velfærd, skat osv. vil min stemme ved næste valg formentlig nok gå til det parti, som jeg tror vil kunne forbedre borgernes sikkerhed..for kan vi og især vores børn ikke gå i sikkerhed på vejene er alt andet jo ret ligegyldigt.

Man kan undre sig over, at centralmagten er så passiv, langsom og dræbende langmodig i denne sag.

Af Walther 10:01 22. OKT

@Sørensen. Den er så langt ude og så billig en løsning for Løkke, at give kommuneren skylden.
Ingen er skyldfri, og problemet SKAL løses.
Så angriber LLR også KBH om problemet . Altså er det virkelig hvad landets nuværende leder, vikar, formår? har han ikke forstået endu at en god lede rindgår kompromisser og finder løsninger i fælleskab, man LEDER, man retorikker ikke blot og giver andre skylden for egen manglende formåen. Alt kommer i fremtiden lyder det hver gang. Jamen problmerne er der nu, bander krise, klima NU!!! og Det er NU der skal handles mod disee ting også mod den stigende ledighed. gad vide hvem der får skylden for den, Anker og Nyrup kan VKO jo ikke blvie ved med at bruge som undskydlninger for deres egne fejl.
Og så klarede Thorning sig forrygende godt på TV 2 i går, har lige genset det.
V får deres angreb på S og LO og udstillet det som det det er, en stor gang hykleri. Og Ritt får svar på tiltale på en god måde, sådan skal sådanne ting tackles.

Af Kim 10:03 22. OKT

PM@"Det er Socialdemokraterne, som skal frem med kontante og reelle løsningsmuligheder"... Oehhh helst ikke du! Vi ved jo hvad oversocialkammeraten Ritt Bjerregaard mener: 'antallet (af muslimer) er fuldstaendigt ligemeget' sagde hun engang. Jeg tror sgu ikke rigtigt at vi er mange der har fidus til den strategi. Zimmermann foreslaar at Brian Sandbjerg boer bures 'forebyggende' inde. Selv om det jo er HAM de bliver skudt paa. Typisk venstresnoget idioti. Skal vi nu ogsaa til at straffe dem der er OFRE for muslimernes vold? Den omvendte verden siger jeg bare. Var det ikke smartere at bure dem der skyder inde? Eller indenu bedre sende dem ud af landet? Og send bare Zimmermann med. Den mand er da til fare for retsbevistheden.

Af SANielsen 10:12 22. OKT

@ Zeki Laurent Sadic, kommentar #14024, og andre:

Ja, man korser sig, når man hører Justitsministeren sige, at det er hans egen erfaring, at højere straffe hjælper på kriminalitet. Det er sandelig ikke særligt betryggende, at landets justitsminister ikke har den dømmekraft, at bruge kriminologerne og retspsykiateres erfaring.
Jeg vil blive ved, selv om jeg godt ved, at nogle borgere synes jeg hele tiden skyder Justits-Brian i skoene, at han pga. sin manglende dømmekraft, i sin ungdom rejste til Apartheid-Sydafrika og studerede deres måde, at klare de som de anså som kriminelle. Det var dengang den senere Nobel-fredspristager Nelson Mandela sad fængslet i flere år. Det er vel der Justits-Brian har fået den tro, at strengere straffe begrænser kriminaliteten. Det er bestemt ikke særligt beroligende, at landes justitsminister har sine erfaringer fra et apartheidstyre, men det er jo desværre sandheden
Om kriminaliteten her i Danmark foreslår jeg – gentagelse:
Afsæt Justits-Brian (og hele regeringen), begræns magten hos DF, stop med at lave paniklove, med skærpelse af straffe og sanktioner, inden landet kører helt ud i det rene banan- og politistatlignede forhold, spørg dem, der har forstand på rimelige sanktioner og handlinger overfor kriminelle (psykologer, psykiatere og kriminologer.)
Vi - kære danskere - er allerede en bananstat mht. økonomien, vi er en krigsførende nation, vi er langt bagefter med klima og miljø – og nu på vej til, at køre landet ud på den yderste højrefløj med straffelovene.
Lad os dog rette dette dejlige land op, snarest inden det er for sent!

Af SANielsen 10:18 22. OKT

*Det er desværre lykkedes Ritt Bjerregaard, som ikke selv fik succes som overborgmester, at ødelægge hele debatniveauet i landet lige før en kommunalvalgkamp. Man må tro, at Ritt kun ønsker at skade sit parti og skade København.

Gå hjem og kog æblemarmelade til din mand og dig, og lad landet i fred for dine ondskabsfulde kommentarer.

Af Walther 10:28 22. OKT

KIM@ Nu er Zimmerman en kvinde og til med en klog en af slagsen.
Hvis alt kunne løses i denne verden ved at sende folk ud ,fordi man har en bestemt religion, ... jeg bryder mig ikke om den katolske f. eks. skal de så også ud, fordi de er i mod abort, homoseksuelle osv. og rockere afskyer jeg, skal de ud... Dfèr skal de ud, dem kan jeg heller ikke lide og de ødelægger Dk i mine øjne med deres politik...... men de er demokratisk valgt,
og de har på lige fod med muslimer og flygtninge med opholdstilladelse ret til at være her som alle andre incl.du og jeg. Sådan står der i Grundloven Kim, og den må du også rette dig efter.

Af Jensen 10:50 22. OKT

Til fru Walther.
Dem Kim stemmer på har kun hån tiloverst for Grundloven.
Se blot hvor skatteministeren griner, når nogen husker ham på, at folkevalgte har skrevet under på at de vil overholde grundloven.
Og en statsminister som ikke ser det som et problem, at skatteministeren pålægger sine embedsmænd, at lade hånt om grundloven.
Med venlig hilsen
Hr. A.Jensen

Af Alfred B Andersen 10:57 22. OKT

@Walther

Hvis Zimmermann`s vanvittige skriblerier er udtryk for venstrefløjens intellektuelle formåen, har den nuværende regering intet at frygte.

Men hvorfor nøjes med at bure Brian Sandberg inde. Hvorfor ikke præsten fra Tingbjerg eller læreren fra Abildgårdsskolen eller alle andre som har været udsat for de muslimske gadejihadisters terror.

Af Walther 12:28 22. OKT

Tja !!! det er så din formåen med det svar, tja !!! A.B. Andersen.
Nu kommer vi ned på for lavt niveau igen, men laveste fællesnævner osv.
Den nuværende regeringen har alt at frygte.
og det er der mange grunde til.
Metaltræthed, manglende dygtighed, trætte ministre, yngre uden format, en fejlslagen politik, ikke fattet problmernes omfang i tide, hverken emd økonomien. ledigheden banderne, skolerne elelr sygehusenes. Derfor. ! De må frygte folket dom 17.11 og igen til valget 2011

Af Kim 12:32 22. OKT

Walther@

"Nu er Zimmerman en kvinde"

Thjaaa det er jo spoejst saa mange Quinder der er helt vilde med Muslimske indvandrere... man fristes jo til at tro at det har noget med sexualitet at goere i og med at muslimske kvinder jo ikke maa have noget med maend at goere.

"Hvis alt kunne løses i denne verden ved at sende folk ud ,fordi man har en bestemt religion"

Og hvor praecis sagde jeg det? Jeg naevnte udtrykkeligt DEM DER SKYDER!! Altsaa de krimineller. Men da islamappologer som dig hverken kan eller vil diskutere indvandreproblemerne, saa er det jo nemmere at manipulere mine udsagn til at ligne det rene Nazisme. Ganske som i plejer.

"og de har på lige fod med muslimer og flygtninge med opholdstilladelse ret til at være her som alle andre"

Andre landes statsaborgere har- ved kriminalitet- INGEN ret til at vaere her. Uanset hvor gerne du og din floej gerne vil have flere exotiske moerke maend. Og aabenbart uanset om de er voldtaegtsforbrydere, mordere eller nakohandlere. Thjaa hver har sin smag...

"Sådan står der i Grundloven Kim, og den må du også rette dig efter."

Hmmm, er det den grundlov som flere Suisidalkammeratiske og roedfacistiske politikere, for aaben skaerm, udtaler at de vil bryder efter forgodtbefindende?? Bare det altsaa gjaldt om at skjule kriminelle muslimske indvandre for politiet. Jeg mener endda at kunne huske DU selv var ude med en melding om at din moral forpligtigede dig til at bryder loven.

Hyklere!

Af Walther 12:38 22. OKT

Kim du er direkte pinlig, debat ophørt.

Af Walther 12:43 22. OKT

Jeg har aldrig nogensinde udtalt eller skrevet noget om Brorsons kirken og hvordan jeg ville forholde mig der. Du er helt ude i hampen. Læs Olav H. bog "Flygtningen".

Af Walther 14:01 22. OKT

A.Jensen. @Jeg kom lidt til at grine, da min vrede over så tåbelige og ikke sagte udsagn fra mig i alt fald som påstået(Kims)havde lagt sig. Jamen helt klart 67 -årige pensionister render sandelig også efter unge muslimske mænd osv. Vi har da ikke andet at lave..:)gak gak gak.
Jeg finder da også al form for vold kriminalitet ,der udføres af de unge bander som helhed uacceptabelt. Og her skal skrides ind fast og konsekvent, men man kan jo ikke gøre det på den måde som Brian M og LLR og Df siger.
De har jo haft muligheden, de ahr strammet og strammet, og det virker IKKE. Eksperter kommer med forslag, de lytter IKKE.
Senest får kommunerne skylden, de er jo helt vildt. Banderne skal konfronteres med dialog, fat i deres ledere læg en plan med diverse andre instanser, politi osv. Det er gjort før, det MÅ kunne gøres igen.
Og så en enkelt ting, regeringen nedsætter kommissioner og der er vismænd og andre kloge åger, hvorfor hører de aldrig efter.
Er du leder, må du vise mod og ikke være bange
for at vælge, også når det er svært. Man må påtage sig sit ansvar og stå ved det ikke kun i ord som Gade og LLR, men stå ved det i handling.

Af Kim 14:51 22. OKT

Walther@"min vrede over så tåbelige og ikke sagte udsagn"

'Taabelig udsagn' maa da vaere saadan nogle som din 'Kloge' kone Zimmermann kommer med. Saa som at bure folk inde fordi muslimerne vil skyde dem. Og saa mener du at andre holder et for lavt plan??

Naeh du, 'Taabelig udsagn' er saadan nogle som dem DU fyrer af om at du ikke kan lide katolikker fordi de er homofobe. Hvem er det nu lige der er homofobe i dagen DK? Kender du nogen sager om katolikker der har overfalde homosexueller saadan for nyligt?? Nej vel? Men du skal ikke lede laenge for at finde sager om MUSLIMER der har. Bla en praest, men det hoere vi IKKE Walther beklage sig over. Men muslimer kunne du ALDRIG finde paa at kritisere, saa heller noget saa langt ude som katolikker. Kan du virkelig ikke selv hoere hvor taabelig hyklerisk du selv lyder??

"Og her skal skrides ind fast og konsekvent,"

Men det er jo netop det der ikke sker. Bla fordi folk som DIG ikke oensker at kriminelle muslimer Straffes paa nogen maade. Og da slet ikke med udvisning. De maa jo altsaa vaere vaerd at holde paa for dig.

"De har jo haft muligheden"

De kulturradikale har haft muligheden for at klare det med de bloede vaerdier og dialog i over 30 aar. Det er KUN blevet vaerre og det vil fortsaette med at bliver vaere 8uanset regering), saalaenge islamappologer som dig og Zimmermann NAEGTER at straffe kriminelle muslimer.

"de ahr strammet og strammet"

Nej de har ikke! De har PROEVET at stramme. Dommerstanden har aktivt modarbejdet de nye straframmer i aarevis og netop DERFOR er man nu noed til at tale om MINIMUMSstraffe. For at tvinge dommerne til at doemme efter de lover som et demokratisk valgt folketing laver. Og med minimums straffe kan aandsvage domme ikke ungaas og saaledes undergraver man folketingets love.

"Senest får kommunerne skylden, de er jo helt vildt"

Kommunerne er da i hoej grad skyldige naar beslutter sig for en apeacement strategi ved eks at ansaette kriminelle indvandrere som gadeplansmedarbejdere. Saa kan sgu da hverken raeven, ulven eller bjoernen vaere daarlige til at vogte Gaes.

"Banderne skal konfronteres med dialog"

Ja bravo Einstein! Proev du selv at gaa ud og foere diaglog med saadan nogle (husk toerklaedet). Magen til naivitet kan da kun komme fra folk der har boet i en hule hele livet.

"Det er gjort før"

Det er det ganske rigtigt og det har HELLER IKKE virket.

"og der er vismænd og andre kloge åger, hvorfor hører de aldrig efter."

'Kloge aager' ??? Saadan nogle som Zimmermann maaske?? Dem med forslag som at saette ofre for muslimers vold i faengesel af forebyggende grunde?? Saa er det da vist meget godt der ikke er nogle der lytter.

Af Walther 16:55 22. OKT

Kim håber du fik luft. Du har ikke forstået noget af min pointe. Lad det være ved det.

Af Kim 17:19 22. OKT

Walther"Du har ikke forstået noget af min pointe"

Naeh jeg regnede heller ikke med at faa noget brugbart svar. Som jeg sagde tidligere: Islamoappoliger som dig hverken KAN eller VIL diskutere problemer med indvandrere. Lave det om til et angreb paa DF eller katolikker.... javel DET kan i, men diskutere Muslimernes opfoersel. Nej, det er umuligt for jer. Saa hellere stikke hovedet i sandet som en anden struds. Noejagtig som de sidste 30 aars indvandre politik ioevrigt-- bare lade som om problemet ikke existere, saa gaar det nok vaek.

Goddav mand oekseskaft.

Af Eibye 21:33 22. OKT

Waæther!
Jeg har det ligesom hr. A. Jensen! At du gider bruge energi på en argumentationsform på dette lave niveau, som bl.a. Kim står for. Både du og Zimmernann plejer ellers nok at kunne debatterer ordentligt. Det er på linie med "Gucci-Helle og Rover willy"- Rasmussen. De råber og skriger ligesom deres politikere, senest Messerschmidt(DF) i debatten i aften vedr. klima. De mennesker er pinlige i deres demagogi og retorik, og fortjener kun en "kold skulder". De har en "skrue løs", så det er nok derfor de strammer og strammer, uden respekt for mennesker.

I øvrigt bliver bandekrigen nok til Helle T. og S`s fordel ved de kommende valg. Både den rigtige og den gamle seniorbande i S, der åbenbart ikke kan hverken høre eller se mere. De fortsætter tidligere tiders kævlerier til ingen verden nytte. Deres tid er uigenkaldelig forbi, Så Helle T. gør helt rigtig i ikke længere at høre på Ritt B. Ritt leverer selv beviset.

Vismændenes rapport viser helt klart, at S med Helle T. i spidsen fra FT-talerstolen åbningsdebatten 2008, har haft de mest fremsynede, fornuftige og visionære forslag til afhjælpning af krisen og især beskæftigelsen med nu 175.000 arbejdsløse i 2010.
Vismændenes rapport kunne være en anledning til at imødekomme De radikale med nogle arbejdsmarkedsreformer. Det ville pynte svært på CV-alliancen.

Af Eibye 21:47 22. OKT

Undskyld trykfejlen Walther! Det sker jo selv for den bedste, med eller uden hund. ( Ha!).

Hjort F. skyder nu vismandsrapporten ned med nogle helt uforstående og uforståelige argumenter. Manden er så snoet ind i sin egen snævre tankegang, at han er utilgængelig for sund fornuft. Vismændene er den mest uvildige instans i dansk økonomisk politik. Det kan nationalbankdirektøren ikke engang matche.

Men Hjort F. er jo også så vant til at skyde alting ned, rive sider ud af finansforslag m.v.,
så hvorfor ikke også vismændene?

Af mette model 00:24 23. OKT

Helle W.

Nu er jeg heller ikke meget for at kommune rundt om i landet bliver overendt med df'ere. Men min pointe var, at det som regel altid DF der kommer ud som vinder i en valgkamp. Fordi de kører muslimkortet. Både du og jeg ved at DK er bedre tjent med en Thorning regering, end Løkke-pia. Men det er jo ikke alle danskere der tænker særlig langt, desværre. De ser bare fjernsyn, og ser ååh alle de indvandrere skyder over alt. Så hører de et par kommentarer fra DF og Co. på 2-3 min., om at de bare skal sendes hjem...vupti, så er stemmerne hjemme! Vi har snart set det gang på gang, hvordan de er i en valgkamp. De er rolige til at starte med, og så lige 2-3 dage før folk skal stemme, så hidser de en stemning op, og med hjælp fra tv2, som selvfølgelig er leveringsdygtige, når det gælder klip fra utilpassede indvandrere, og vupti så er stemmerne hjemme.

Og efter valget sidder de fleste og tænker... hvorfor har Df fået så mange stemmer??. og alle der brokker sig over at de har så meget magt osv.. Jamen, den eneste måde man nogensinde kommer til at minimere deres magt på, er at man ikke stemmer V eller K. Fordi man ved hvad man får, når man gør det. Nemlig at O bestemmer det hele. I sommers hvor Messershmidt, kom ud som den store vinder, diskuteret man også hvordan de kunne være at han fik så flot valg. Jeg prøver bare at tegne et billede af, hvad der kan komme til at ske. Det kan godt være at df politikkerne er for ukendte, men folk kan jo bare sætte deres x på partiet, det er jo også en styrkelse af partiet. Og hvis der så bliver diskuteret bandekrig nok, hvilket der sikkert vil gøre, ja, så vil de fleste nok tænke indvandrere, og DF.

Det hjælper heller ikke Thorning, at den sure gamle ged Ritt, kommer ud med sin ytringer lige op til valget. Flot Ritt! Siden jeg kan huske det, så har hun altid været en dramadronning! Og en rigtig backstapper!
Kan hun ikke bare passe sig selv, og sine æbler.
Hun er så bitter, så hun er parat til at ødelægge hele partiet. Og jeg er sikker på at hun nok skal sørge for at Thorning aldrig bliver statsminister.

Af Kenneth 01:26 23. OKT

For det første; straf har virkninger! Alle Jer der mener, at straf ikke virker, mener vel at den ønskede virkning hvad enten man er fra DF eller Enhedslisten udebliver eller hva'?
For det andet; regeringen samt støttetropperne fra DF har siden DFs store fremgang og dermed øget indflydelse, fokuseret på muslimerne som den direkte årsag til stigning i ungdomskriminalitet, faldende Pisa resultater, og sidst men ikke mindst krigen mod terror med de deraf følgende indskrænkninger i retssikkerhed og demokratiske rettigheders rækkevidde.
Bandekrigen som fænomen reduceres til, at handle om ghettoer og manglende kulturel integration, vel og mærke af især muslimer, fordi de ikke vil være en del af det såkaldte danske fællesskab. Med andre ord fremstilles 'kampen mod bandekrigen' fra regeringens og DFs side inddirekte og subtilt som kampen mod en eskalerende muslimsk magtanvendelse rettet mod netop det hyggelige danske fællesskab. Hvorvidt de har et hyggeligt fællesskab i HA aner jeg ikke, men de opfører sig da også som de er krig. Men de er jo danskere, så deres baggrund for, at handle som de gør anses bare som værende et udslag af almindelig kriminalitet og er ikke i samme grad udansk, hvilket indtil videre har givet dem rabat i den politiske debat.
Hvem har så det overordnet politiske ansvar for løsningen af bandekonflikterne? Svaret er alt andet end betryggende Brian Mikkelsen.Danmarks historiens mest inkompetente minister der til evighed gentager 'uden for pædagogisk rækkevidde', og ingen har nogensinde konfronteret ham med hvad det egentlig i hans hovede betyder? Jeg tvivler på, at han kan forklare hvad han mener med det, men hvad værre er, ingen i medierne har turde stille ham spørgsmålet. Tankevækkende at en justistminister taler om pædagogisk rækkevidde, det kan da kun være for at fremstå, som en pædagog der tilsyneladende har gjort alt for at nå indtil sine unge klienter, og derved score billige retoriske point.
Så er vi tilbage til virkning af straf - hårde og erfarne kriminelle indregner straf dvs. fængselsophold som en udgift med et overordnet formål, derfor virker straf ikke på dem, og det ligger udenfor rækkevidden af justitsministerens fatteevne. Da mere straf ikke virker, altså den forventede effekt = ingen bandekriminalitet, udebliver, må årsagen til dette negative resultat skyldes tja prøv og gæt, at de er udenfor pædagogisk rækkevidde.
PEM har fat i noget væsentligt - bandekrigen(e)bliver en joker i valgkampen, og med mindre DF på mystisk vis forsvinder så vil muslimificeringen af dens årsager desværre få frygt og især angst til igen, at sikre et VK flertal. Oppositionen har svækket sin egen position ved udelukkende, at tage afstand fra de hårdere straffes pædagogik, uden markante alternative initiativer og derved fremstå som rundkredssiddende 'hvad synes du selv'- pædagoger med et halal-hippie præg hængende over hovedet.
Bandekrigen er nu blevet den joker der skal afgøre slaget på den politiske kampscene, nu da krigen i Afghanistan langsomt er ved at miste sin politiske målscorer rolle.

Af Peter Brøsted 07:43 23. OKT

Generelt er retorikken og brugen af vold steget støt og roligt de sidste 15-20 år, tilsvarende er respekten for ordensmagten og rets samfundet faldet. Det vi tidligere rynkede på næsen af, når vi kiggede på f.eks. Tyskland, Frankrig og USA, sker nu hos os selv. Det var egentlig kun et spørgsmål om tid.
Jeg tror, ethvert multi etnisk samfund vil ende der som en naturlig udvikling, idet de konflikter der historisk eksisterer mellem grupperne mht religion, politisk tilhørsforhold og magt positioner (globalt) "nedarves" på gadeplan. Men sådan er det nu engang – man kan ikke bare lukke grænserne (og øjnene) i en globaliseret verden, hvor alle bevæger sig frit. Det er ikke specifik for Danmark – det er en problematik alle landes regeringer må forholde sig til. Den udvikling, tror jeg hverken den nuværende regering eller en ”rød”, kan gøre ret meget ved. I bedste fald bremse den. Bem. her, at jeg ikke ser et multi etnisk samfund som et problem i sig selv, det har skam mange fordele også, men det er det der udløser konflikterne.

Hvad der til gengæld er specifikt for Danmark, er vores meget høje sociale bevidsthed. Samfundsmæssigt en god ting, der normalt gavnet alle – men den har en skyggeside. Den gør voldsmanden eller organisationer, der bruger vold, til ”offer” og ofret, det går ud over, til problemet.
Når vi skal takle de problemer, der opstår som følge af ovenstående, går det lidt for meget lyserød pædagog tørklæde i den. Det starter allerede i hjemmet med en ukonsekvent opdragelse. Det er OK at udfordre sine forældre og vukkestue/børnehave pædagoger i den frie opdragelses navn. Skulle et barn endelig blive irettesat, er forældrene over den stakkels pædagog /lærer som en høg med klager, social rådgiver og sågar advokater.
Det går yderligere galt senere. Den stakkels unge voldsmand skal jo ikke lide et helt liv, bare fordi han bankede Hans ned med et jernrør, fordi han ikke ville af med sine frugtpenge udenfor skolen??? Når der så ikke sker andet end en løftet pegefinger, så kan jeg da godt forstå, han bare fortsætter på gaden om aftenen og senere som bande medlem. Det går jo godt og der er så få, der bliver ”snuppet”. – og bliver de taget, er der en kommunal social rådgiver, der holder hånden over dem som ”et misforstået ungt menneske med en hård opvækst i en socialt belastet familie”. Samfundet hoster så op med psykolog hjælp, bolig mv. Herligt!? Jamen så fortsætter jeg da bare sammen med kammeraterne fra banden.
Her er jeg enige med regeringens udspil. Ikke nødvendigvis med hårdere straffe – men konsekvente straffe. Hammeren skal falde første gang – selv overfor børn i skole alderen – og her svigter kommunerne altså, efter min mening, i misforstået social overfortolkning. De få unge, det drejer sig om, løber frihjul og får lov til, at ødelægge det for hele det tavse flertal.
Når det så er gået galt og de unge er i gang med en bande karriere – skal reaktionen fra samfundet falde lige så konsekvent; Om måske ikke direkte i fængsel (alt efter alder), så få dem væk fra det miljø, der er så betændt på anden vis. Enten til en skole eller institution (langt væk fra deres bande!), hvor enhver handling har en konsekvens. F.eks. en efterskole eller lign., så man samtidig kunne banke lidt fornuftig samfunds undervisning og bevidsthed ind i dem.
Men det starter altså med os selv som forældre, forbillede og opdragere på vores børn. Det er her kimen bliver lagt. Magter man ikke det, pga social forhold, må staten gøre det for en. Det er uacceptabelt, at samfundet skal lide endsige betale senere hen i det uendelige – for slet ikke at tale om de uskyldig ofre, det også efterlader.
Vi har prøvet den pædagogisk social politiske korrekte måde siden '60 erne. Den preller altså bare af på loyalitets følelsen og det misforståede sammenhold i en bande. Det er den, der spiller fallit overfor det samfund vi har nu. Den har fået lov til, at kører det alt for lang ud.
Mere konsekvens tidligere og et klart signal til det betændte miljø om, at samfundet ikke tolererer deres hærgen. Split dem ad socialt, økonomisk og med en konsekvent holdning.

Af Sørensen 07:55 23. OKT

Hvorfor ikke glæde os over at siden 2007 er anmeldelser om såkaldt utryghedsskabende kriminalitet faldet med 33 procent i Gellerupparken.
Hvorfor ikke i stedet for yderligere hetz mod de muslimske indvandre ikke i stedet tage ved lærer af de positive resultater fra Århus og andre steder i landet.

Af Peter Brøsted 08:05 23. OKT

@ Sørensen - helt enig ;-)
Det er glædeligt og et godt eksempel på både kommunal og statslig indsats, der virker. Her samarbejder de og burde være et lysende eksempel andre steder.
... det passer bare ikke så godt ind i visses valg kamp - ikke KV09 - men FV11. Så det kommer du nok ikke til at hører mere om i debatterne.

Af Walther 08:45 23. OKT

Sørensen@ helt enig, det er virkeligt godt at høre og tage ved lære af.
Eibye som vanligt fint indlæg fra dig. Men når folk skriver en direkte @ henvendt til en, så synes jeg man bør svare høfligt. At den pågældende Kim, så ikke kan nås,må man blot tage ad notam.
På samme vis med DF `s formand for DFU, Kenneth, og Rasmussen m. fl. som regel skimmes det lige, men det er jo to helt forskellige helt menneske værdier vi har, så sådan er det.
Men skal alle kriminelle udvises, gælder det jo ikke kun muslimer, men også rockere og alm. danskere. Mange muslimer har dansk statsborgerskab, så ting er ikke kun sort hvide.

Godt der fra politiets side i dag kommer en plan, som man kan håbe har en effekt.
Og mht. Ritt fik HTS vist taget bladet fra munden en gang for alle, og sat det på plads, såvel som LO pengene. Til morgen bekræftede JP og professor med valg som speciale, at det var helt normalt, og VK jo fik andre steder fra, så....Kr. Jensen skyder spurve med kanoner.
Mette M. Enig med dig, jeg forstod dig godt, men mener ikke de kommunalpolitisk har samme mediedækning som på landsplan og når man til morgen høre at det er Thuesen D. der er imod SP opsparingen som skulle være et gode til de pensionister, hvis liv ikke har gjort opsparing af egen løn mulig på anden vis, så er det klart bevis på DF ´s liberale politik med VK.
God weekend, nu går det hjemad igen . Det har været forfærdeligt vejer i sydeuropa.

Af Walther 08:48 23. OKT

Eibye2 jeg tilgvier alle slåfejl hos alle, da jeg selv så pinligt er stormester her i, når der er uro omkring mig og det er der ofte :)

Af Walther 08:48 23. OKT

Eibye@ så tilgiv mig :)

Af Walther 08:55 23. OKT

Hvis man i skolen bruger de 3 K krav kærlighed og konsekvens, og i sin egen personlighed viser at man mener det man siger, som lærer eller pædagog, så går det faktisk nemt nok. Ved samarbejde og information løbende hver uge i en ugeplan og en overordnet årsplan, samt kontakt fra skolens side konsekvent, ved problmer, så går den også. Det der så frusterer også lærere og pædagoger, det er at de resurser vi har brug for ikke mere kan fås i kommunerne. Der er skåret ned. Vi skal rumme mange slags eelver, men vi får ikke de resurser der skal til.
Det er et kommunalt problem og et regeringsproblem..... og jeg kan bruge lang tid på at forklare dette. Men P.B. det kan ændres og løses, hvis man vil det og midlerne er der.

Af Walther 09:37 23. OKT

Kenneth.@ stor undskyldning, jeg mislæste dig, og tog dig for en anden, uforbeholden undskyldning fra mig.:) Og jo straf virker da nok, men ikke som den, Brian M foreslår, megen fornuft i dit indlæg, som jeg er flov over jeg kun skimmede og ikke læste ordentligt før jeg kommenterede.

Af Walther 09:45 23. OKT

Eibye@ Vedr Hjort, han mener nok selv han har styr på det og forstand, men han er strateg ikke finansgeni, Pem fremførte dette i udsendele på TV. 60 milliarders overksud er vendt til 90 milliarders underskud på et år, altså faktisk 150 milliarder er fosset ud af stastskassen.
At man VK TØR skrotte vismændenes råd igen, forstår jeg ikke. Godt oppositionen er enig langt hen ad vejen med vismændene. Ligeså Stine Bosse , kendt erhvervskvinde, leder af stor koncern, råder til kønskvotering, men Støjberg siger nej. Når man betænker det er en af de kvinder der er højt på strå ,der råder sådan, fatter man ikke Inger S. svar.

Af Carsten Holbeck 10:29 23. OKT

Den største enkeltårsag til bandekrigen er sandsynligvis den bogerligt nationalistiske uvane med at dele landets borgere op i "dem" og "os" og den dermed forbundne retorik forklædt som såkaldt "værdikamp". Der bør rejses en skamstødte over Anders Fogh Rasmusssen med teksten: "Han splittede det danske samfund og gjorde et nogenlunde harmonisk samfund uharmonisk."

Af Mølgaard 11:07 23. OKT

@Peter Brøsted. Jeg er meget enig med dig.

Af Walther 12:44 23. OKT

Kære Mogensen. Har du mon fået læst S og SF løsningsforslag om bandekriminalitet, det er faktisk fint arbejde, jeg vil gerne have din kommentar dertil her på bloggen, nu du efterlyser det i din analyse her, og det har været fremlagt der en tid, så ville en kommentar fra dig herom være rart :)

Af Thomsen 15:14 23. OKT

@Walther,

Hele pointen er jo at der ikke er nogen der ved det eksisterer. Kun "fanatiske" S-vælgere. S kan ikke slå igennem i medierne. De har kun Helle T., som til dels kan. Hun er blevet meget bedre end tidligere, men der er stadig lang vej endnu. Udover hende er der ikke en eneste på holdet der kan komme igennem i medierne... Og det er oppositionens (S) helt store problem.

Af SANielsen 15:32 23. OKT

@ Carsten Holbeck, kommentar #14075:

Er meget enig, men de borgerligt nationalistiske kan ikke selv se, at de har ødelagt vores dejlige Danmark.

Den borgerlige nationalistiske værdikamp går vel ud på, at ødelægge og tilrane sig vores fælles værdier, og snuppe så meget som muligt selv.

Af Jensen 19:46 23. OKT

Når nu alle os der i først halvdel af det første årti i det nye årtusinde, gik fuldstændig amok i
velstandsrus, glemte vi så ikke at tænke på, at dette lykkelige land er bygget op omkring solidaritet og demokrati.
Demokratiet = folkestyret har haft trange kår, og er blevet afløst af et flertalsdiktatur, som
ingen dybest har haft glæde af.
Skatteloftet = topskatten er blevet hævet for
velstillede.
Og kontanthjælpsloftet er blevet sænket for de
fattigste, det er gået ud over mange mange børn.

Egoismen har bredt sig, solidariteten forsvundet.
Læs : Flere privatskoler.
Større private pensionsforsikringer.
Flere private arbejdsløsforsikringer.
Flere private sundhedsforsikringer.

Men vi glemmer at alle de private aftaler, bliver betalt af alle, også af de som ikke får glæde af at skulle betale til alt dette.

Middelklassen har sejret af helvede til.

Vi er alle blevet fattigere.

Måske skulle vi tage et kik over vores skulder,
og opfinde velfærdsstaten igen.

Men det sker sikkert ikke ved hjælp af Mogensen og Kristiansen.

Der skal nok en mentalitetsændring til, som
krisen kunne være katalysator for.

Venlig hilsen
A.Jensen

Af Harry 17:39 13. NOV

>> Zimmermann - hvorfor mener du at SF skulle kunne flytte stemmer på Frb..?!

Annoncer
 
 
 
 
 

Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.

Mogensens analyse

Peter Mogensen kaster lys over dansk og international politik

Læs mere

Modtag en mail, når der er nyt på bloggen

RSS

Seneste indlæg

25. aug 2011 kl. 10.59

Farvel til Politiken-uniformen

9. aug 2011 kl. 15.39

Kraka er i luften – nu venter det hårde arbejde

5. jul 2011 kl. 12.38

Hede sommerdrømme

Se alle indlæg

 

Støttekalender 2011: "Familier med kræftramte børn"

Køb kalenderen her og læs mere ved at trykke på billedet.
Her kan du læse mere om "Familier med kræftramte børn": http://www.fmkb.dk/

 
 

Følg Mogensen på Facebook

facebook

 
 

Mogensen på tv

Se Mogensen på Politiken.tv HER


Se den nyeste Mogensen og Kristiansen


Se den nyeste Tirsdagsanalyse

 
 

Interview med Peter Mogensen

Læs her et interview med Peter Mogensen, bragt i Kristeligt Dagblad 24. september 2010.


 
 

Mogensen med guitar

Se Peter Mogensen underholde en fyldt rådhusplads til fordel for Kirkeasyl HER

 
 

Dødvande

Peter Mogensen har ført en politisk dagbog i 2007-2008, hvor landet fik et nyt parti og et valg. Læs hans analyse af hvordan det er kommet dertil, at dansk politik står stille.

Læs mere på nedenstående links.

Uddrag

Debat

Anmeldelser