-
POLITIKEN MENER: Lad wellnesspensionisterne betale for sig selv
-
ANDEKONKURRENCE: Kan du skrive som en ny Walt Disney?
-
BRRRRR...: Her er de koldeste steder på jorden
-
PLUS: 'Drive' på dvd
Pluspris 150 kr.
Seneste Nyt
- 13. feb. KL. 23.25
- 13. feb. KL. 23.06
- 13. feb. KL. 23.01
- 13. feb. KL. 22.51
- 13. feb. KL. 22.45
- 13. feb. KL. 22.33
- 13. feb. KL. 22.31
- 13. feb. KL. 22.24
- 13. feb. KL. 21.50
- 13. feb. KL. 21.40
Mest læste
I dag
- 13. feb. KL. 11.12
- 13. feb. KL. 12.23
- 13. feb. KL. 16.20
- 13. feb. KL. 09.24
- 13. feb. KL. 10.17
I går
- 12. feb. KL. 02.39
- 12. feb. KL. 08.54
- 12. feb. KL. 12.54
- 11. feb. KL. 23.47
- 12. feb. KL. 09.56
Seneste uge
- 12. feb. KL. 02.39
- 10. feb. KL. 11.13
- 24. jan. KL. 08.47
- 9. feb. KL. 07.23
- 7. feb. KL. 06.00
Terrordebatten kan lamme oppositionen
| tekst | 57 Kommentarer | del |
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Oppositionen må se i øjnene, at intet tyder på at terrortruslen går væk inden næste valg. Hvorfor dens politiske angreb på regeringen må tilrettelægges herefter. Terrortruslen er – hvor kynisk det end lyder – en politisk appelsin i turbanen på VKO.
Den levendes korrespondent i Pakistan – Simi Jan – havde i gårsdagens avis et super interessant interview med Pakistans indenrigsminister, Rehman Malik. Interessant fordi det fremstod så ærligt, som et interview med en politiker nu kan. Malik erkendte åbent, at den konventionelle pakistanske hær ikke er gearet til at bekæmpe Taleban og de ekstremister, som så trist og dramatisk sprænger egne landsmænd i luften næsten dagligt. Efter en uge med terroren øverst på dagsordenen, også herhjemme, er det tid til at gøre status over den politiske situation i Danmark. Meget tyder på, at terroremnet ikke kommer af dagsordenen mange år frem, hvilket betyder, at det vil være en rystet befolkning, som går til stemmeurnerne i efteråret 2011. Terrortruslen vil optræde som en usynlig hjælper for VKO-flertallet stille endnu vanskeligere for oppositionen at sætte andre emner, som eksempelvis arbejdsløshed, statsunderskud og manglende uddannelser til de unge, på den politiske dagsorden.
Løkke vinder på terrortruslen
Selv om det officielt er udtryk for ualmindelig dårlig stil, må ingen være så naive og de tror andet, end at partierne naturligvis i fuld gang med at vurdere, hvem der vinder og taber på den aktuelle terrortrussel. Analysen er ikke svær. Her er tre gode grunde til, at VKO lukrerer på terroren.
1) Ugens trussel mod Morgenavisen Jyllandsposten havde karakter af et angreb mod Danmark. Ikke kun mod avisen. I den slags situationer stimler vælgerne altid sammen om den siddende statsminister. De ved godt, at det er ham, der må agere og tage ansvar. Som det skete på dagen med terrorangrebet den 11. september i New York, hvor daværende statsminister Poul Nyrup Rasmussen også fik ny luft.
2) Dybest set er terrordebatten en aflægger af udlændingedebatten. Der er tale om muslimske ekstremister, hvilket giver endnu en anledning for VKO til atter at køre symboldebatten herom. Større stramninger af terrorlovgivningen, skilderhuse ved grænsen osv. Og til sammenligning med eksempelvis Burkadebatten, som principielt kører på samme måde – nemlig ved at det store flertal af velfungerende muslimer totalt overses – fungerer terrordebatten endnu bedre for VKO. Oppositionen har end ikke teoretisk plads til at forme sit eget synspunkt i sagen. Der er kun ét standpunkt: vi er imod terror.
3) Af Simi Jans interview med den pakistanske indenrigsminister fremgår det med alt tydelighed, at terrortruslen ikke er sag, der ekspederes ud af verden foreløbig. Den fornemmelse har de fleste vælgere nu nok haft før de læste Simis interview. Alene udviklingen i Afghanistan, som syntes at gå fra dårlig til værre, indikerer, at vi nok skal forberede os på, at risikoen for terror ikke bliver mindre, men større. VKO kan altså padle sig frem til næste folketingsvalg i 2011, til baggrundsmusikken af en øget terrortrussel. Ikke nogen drømmesituation for oppositionen.
Terror vs. ledighed
I kontorerne på Christiansborg ved oppositionen alt for godt, at den må og skal have flyttet den offentlige debat fra at handle om terror og gale muslimer, til arbejdsløshed. I ugen der gik kom der nye tal om væksten i arbejdsløsheden. Den var alarmerende høj, men det var der ingen som interesserede sig for. Alt gik op i terror.
Læg hertil, at Socialdemokraterne – i kølvandet på Ritt Bjerregaards hårde kritik af den politiske linje under Thorning-Schmidt – af gårsdagens måling kunne konstatere, at hele 39 procent af deres vælgere mener, at de ikke har nok kant til regeringen. At de fører regeringens politik i for stort et omfang. Politisk ordfører Sass Larsen forsøgte desperat at påstå det modsatte, nemlig at S har oppet sig senest, når det kommer til at kritisere VKO. Skattepolitikken, den økonomiske politik, den kriminelle lavalder osv.
Partiets problem beskrives her i en nøddeskal: Sass Larsen har faktisk ret, men ingen registrerer det. Dels fordi det bare ikke lykkes at skifte vælgernes syn pÃ¥ partiets aktuelle kurs. Og dels fordi at den afgørende udlændingepolitik, herunder terror, igen og igen tager hele scenen. En scene, som Dansk Folkeparti ikke er sene til at indtage. Man kræver skilderhusene genindført ved grænsen til Tyskland, selv om de seneste terrorister kom flyvende ind af flere omgange fra en farm uden for Chicago. Og som DF’s Søren Espersen gjorde klart pÃ¥ TV, er det ikke muligt at sætte en præcis grænse for hvor langt man skal gÃ¥ i retning af overvÃ¥gningssamfundet.
VKO sidder på heldet
På trods af terrorens uhyggelige genkomst, er det sikkert, at Løkke og Kjærsgaard ikke er blind for de parlamentariske muligheder, der følger i dens skygge. Oppositionen må og skal have sat en anden debat i gang, der bl.a. handler om krise og velfærd.
Lige nu er den på terrorområdet nødt til at mene det samme som regeringen og den må regne med, at den fremover skal agere i en politisk em af terrortrusler, som altid gavner den siddende regering. Det skal terrorceller i Pakistan, Afghanistan og ja, nu også i USA, nok sørge for. Det kan måske nok lykkes, men Thorning-Schmidt og Søvndal har fortsat til gode, at overbevise mange af deres forvirrede vælger herom.
——————————————
Kære bloggere
Det er terror, det er alvor. Men det er også en politisk farvand som kan udnyttes. og det bliver det. Læs Pia Kjærsgaards ugebrev fra i dag. Den får ikke for lidt, som beskrevet i analysen.
Er det ok at udnytte en så alvorlig situation til at fiske stemmer? Ja, det er det vel. Men det er også helt nødvendigt at være pinlig klar over, at det er det som sker.
Jeg tror at vi får denne dagsorden kørt ind langt mere end vi troede og jeg tror det bliver hulens svært at være opposition dermed. Det er på ingen måde slut for S, SF og R. Men de skal snart til at springe i luften og finde nye veje at lancere deres politik. Ellers risikerer de at bliver kørt over.
Dette siger jeg selv om jeg godt ved, at der er rødt flertal ind imellem i målingerne.
Hva syns I?
alt godt
PEM
Se lige: Der er utroligt mange S vælgere, der mener: S politik er tæt på den borgerlige.
Så man skulle da vel nok, kunne blive enige i store træk, om emnet terror og alt muligt andet.
Det beviser bare, at S-SF og R på bagsmækken ikke har noget nyt, at byde vælgerne på.
Det hele minder om tilbage trækning, som vi så det for bare et par dage siden.
Store muligheder for et bredt samarebdje i fremtiden, som man ser i den folkelige nære verden / Danmark i et smør hul.
Ja PEM det kan den, hvis man tillader det. Men det gør oppositionen ikke, ikke mere. Mon ikke det er gået op for folk, at den politik, der er ført siden 2001 udenrigspolitisk med at være pot og pande med Bush fra Foghs side, gå ind i Irak på falsk grundlag, håndtere Muhammedtegningerne så amatøragtigt som Fogh gjorde i ytringsfrihedens hellige navn, og krænke en milliard muslimer verden over, det er ikke smart, det er dumsmart. Ligeså har man det med at oppuste hver en sag mht. til terror i retorik anført af DF og VK. Og altid kommer der pludselig en sådan sag til offentlighedens kendskab, når regeringen sejler i dårlige sager. Også nu med globaliseringspuljen og klimaaftalen. En aftale som vist kun LLR synes er på plads. Så han kan rejse verden rundt og sige et beløb, men hvem, hvordan, hvornår der skal betale hvad, ved man da ikke. Mærkeligt.
Seidenfaden sagde klogt i indlæg i weekenden, lyt til PET, de siger, vi skal rumme muslimer, vi skal bruge dem i vort fællesskab, luk dem ind ikke ude. Fogh vendte som den kamæleon han er 180 gr. også der og tog til Tyrkiet, som Nato generalsekr.og priste det, han før var imod.
PET har de værktøjer de behøver og de penge de behøver, siger de, Politiet siger det samme, vi behøver arbejdsro lyder det fra Per Larsen, leder af bandeenheden. Så mon ikke vi skal lægge DF retorikken på is, og lade de, som har fingeren på pulsen lave deres arbejde. og så få løst de store problemer landet er i for alvor. Og her kan oppositionen vise hvem de er og have fokus, skarpt herpå.
Skræmmeretorikken, angst og panik skal ikke få lov til at styre DK mere via Pia K og DF samt til dels de to regeringspartier.
Vi har tillid til PET, men vi vil ikke have emre politistat.
Sig mig, PEM, læser du end ikke din egen avis og resultaterne af de undersøgelser, avisen selv bestiller? I forgårs bragte Politiken denne nyhed: http://politiken.dk/indland/article822867.ece - og dermed falder hele dit argument til jorden.
Du kan være forvisset om, at danskerne interesserer sig en hel del mere for den stigende arbejdsløshed og den hastige vej mod økonomiske underskud i rekordklassen end for den fortærskede udlæninge/terror debat, der har sat sig fast i en rille. Og det uanset hvor meget du prøver at holde gang i den nu 8-9 år gamle krikke. Danskerne ER kommet videre - prøv, om du også kan.
PEM den der med kant til regeringen, er jo ikke rigtig mere. den er de ri allerhøjeste grad, du kan jo blot lytte og læse selv f. eks. Men du og MK kommer altid med den anden version, den var sådan, men den er ikke sådan mere, det er ændret det sidste år markant. hvor mange af de 39 % tror du egentlig har sat sig ind i S og SF `s politik ? hvor opdateret tror du de er? Man kunne jo også vende det om og sige, både V og K og SF har søgt mod midten fra hver sin fløj til de værdier og den politik Soc.dem står for. Som bier til et stykke sukker. S har så accepteret det tåbelige skattestop i næste valgperiode med, men skattestoppet har ødelagt så meget for dansk økonomi i kommunerne og på landsplan.
S og SF har så sammen emd R skærpet deres politiske profil og jeg synes kanten og forskellen er klar, og kan kun anbefale at man opdaterer sin viden her, samt lytter til det der siges og ikke til fortiden.
Bredt saarbejde ville være godt, men Hjort aner jo ikke og LLR heller ikke vhadd et er, det var tidligere regeringer der forstod betydningen heraf.
"Interessant fordi det fremstod så ærligt, som et interview med en politiker nu kan"
Hvorfor nævner internationale medier ikke hvad der virkeligt sker i Pakistan.
At Pakstans hær er i tjeneste for USA, og at der sprænges bomber for at få opbakning til regeringens politik.
http://news.outlookindia.com/item.aspx?668599
http://www.town9.com/xe-presence-report
Det er ok at bruge terror-truslen til at "fiske" stemmer - men kun hvis man er tro mod sin egen opfattelse af,hvordan vi bedst og mest effektivt komme den til livs. Der er intet i vejen med at gøre hvad man kan for at få det budskab man tror på frem - men politikere burde aldrig lade deres opfattelse af det bedste og rigtigste forfalde, til fordel for noget de tror på, der er flere syemmer i. At dette sket, skriver du, man må acceptere, idet det er naiv at gøre andet. Og her står vi med den evindelige diskussion som også Villy kender til: skal man give køb på værdier for at få magt og indflydelse eller være tro mod sin ideologi selv om de ikke er populær? Det er naturligvis et vanskeligt spørgsmål, men jeg tror og håber vi står overfor en opblomstring af ærligheds-popularitet i fremtiden. Eftersom "spin" mister en del af sin værdi. når selv "fru Jensen" har gennemskuet at spin fylder hele billedet i dansk politik, kan man håbe at det bliver mere "in" at se brødebetynget ud, mens man som politikker siger noget der ikke er umiddelbart populært blandt vælgerne. Personligt er jeg sf´er og ønsker en rød regering. Jeg bryder mig ikke om HTS, fordi jeg synes hun er utroværdig efter for mange kursskifte. Derfor Helle: Dan dine udspil på integrations- og terrorområdet i en blanding af dine værdier og de råd eksperterne på området (dem der arnejder med unge ekstremister ect til hverdag) og stå ved det. Gør dig umage med at forklare og sæt dig for at gennemtrumfe de langsigtede, præventive og helhedsorienterede tiltag vi erfaringsmæssigt ved der virker. Så tror jeg på din succes.
De røde belønner terror og selvjustits. Det har de bevist i Brorsonkirken, kirkeasyl, christiania, Nørrebro, De autonome, mm. Københavnerne har de politikere, de selv har bedt om. Vi andre er forlængst flyttet nordover.
PEM jeg er meget enig i at VKO vil ønske at fastholde debatten på terror udfra den ligger i lige forlængelse af værdidebatten og her oven ikøbet på et område hvor S og SF har stemt hver for sig så kan man stole på at Villy er stålsat eller vil han blot være blød som smør som SF plejer at være når nogen eller noget truer?
VKO har heller ikke lyst til at diskutere økonomiskpolitik fordi de godt ved de har svigtet deres ansvar og der kommer en kæmpe regning inden 2017 grundet demografisk ændring, manglende konkurrenceevne og at vi mister nordsøolien - deres held på dette område er at S-SF har valgt en endnu mere uansvarlig vej og man derfor altid her vil fremstå som det mindst rabiate alternativ - kun de radikale og liberal alliance tager dette centrale område alvorligt og har udviklet politik der kan håndtere udfordringen.
Hvem ved. Måske er mange fra oppositionen uenige med hinanden ikke kun på overfladen, men af overbevisning.
Måske er det synspunkt at både "terrorisme" i snævrere forstand, og bredere radikal politisk islam et oprigtigt synspunkt blandt en del?
@jan henrik wegener
Ja liste Ø og visse dele af SF sørger i det mindste for at indsamle og sende penge til terrororganisationer.
Men generelt er de mod væbnet kamp, bare ikke hvis det er for en god sags skyld, men dem de støtter bor jo ikke i Danmark så hvis bare terroristerne slår til i Columbia eller Israel så er det OK med Ø og SF.
Hykleriet vil ingen ende tage for det røde kabinet men det får skrappe Helle jo nok styr på ved næste valg - hvis vi er heldige får SF udenrigsministerposten og så kan vi få nogle fine venner i Venezuela m.v.
Pem!
Den der med at VOK-regeringen kan padle igennem tiden frem til valget 2011 på terrorfrygt, er jeg nu ikke så sikker på. Vi har de sidste dage set, hvordan målingerne viser, at danskerne tager truslen med ro og værdighed. Det kan man bestemt ikke, som du henviser til, sige om DF. Pia K. og co. puster til ilden som skaber frygt og usikkerhed, lige akkurat som dem, hun mener at bekæmpe. Alle ved, at det ikke er alle muslimer, der er ekstremister, men folk, der ligesom vi andre, gerne vil leve i fred og fordragelighed, hvorfor Det muslimske Smafund også har taget skarp afstand fra de forehavende, der er kommet fra USA, vores våbenbrødre!
Jeg er enig med Iben Agergard Olsen i, at S må se at skabe sin egen målrettede fremadrettede økonomiske politik og strikke et projekt sammen på det værdipolitiske område, som er tro mod de grundlæggende Socialdemokratiske dyder, og holde fast ved dem.
HTS har en skarp og præcis stil, når hun er bedst, og det er som sagt vigtigt, at det kommer ærligt og redeligt frem i debatterne og i medierne. Gerne sammen med SF, som vi nu har fået et fælles fodslag med. De kan så holde hinanden fast, og udvikle flere fornuftige tiltag til fordel for danskerne. Ærlighed varer som bekendt længst!
Da DF fremkommer med det ene hovedløse forslag efter det andet,og samtidig kobler det sammen med vedtagelsen af finansloven, mener jeg,at CV-blokken har ganske gode chancer for at klare sig frem til valget 2011. Smalle forlig, en skattereform for de rige, som bliver endnu rigere, grænsekontrol, der yderligere dræer politiet for betjente, ud over de 6500 der er udtaget til klimatopmødet, så der ikke er folk til bandebekæmpelse o.s.v.
Så lad bare DF fremture, sålænge Willy S. og Helle T. ærligt og præcist fremkommer med den ægte vare og holder fast ved den, uden "slinger i valsen" uanset vælgermålinger.
Pia K. påstår, de sidste landsbytosser er ude af partiet, hvad laver så Søren E. der.
@ Jørn Fuglede Larsen
Påstanden om, at landsbytosserne er ude af DF tror jeg IKKE på. Det må være bluff og propaganda fra Pias side
PEM kan godt få ret i at terrospørgsmålet kan blive en tabersag for S-SF-R.
Hvis medierne bliver ved med at bruge meget tid på at
holde liv i den ild, som den amerikanske sag fra Chicago har tændt. Det er en meget alvorlig sag.
Hvis de for samfundet alvorlige sager fik samme fremme i medierne, her tænker jeg på de sager af økonomisk art.
Ville opositionen måske stå mere klar med deres politik.
Feks. Sp-pengene som kom til udbetaling, hvor finansministeren har sagt bare vent til i ser efekten.
Til ham vil jeg bare sige om du så venter og venter til du falder for aldersgrænsen, vil du aldrig få en synlig efekt på Dansk økonomi, med frigivelsen af SP-midlerne.
Overtagelsen af Roskilde bank bliver en så stor fiasko, at det ville få en S ledet regering til at træde tilbage.
Skattestoppet gør ifølge eksperter, at de ældre nu må betale det dobbelte for at få leveret mad fra kommunen.
Det skattestop som gør at kommunerne må ty til forhøjet brugerbetaling for denne service.
Når regeringen begår forligsbrud, kan det næsten ikke registreres i medierne.
Når skatteministeren begår grundlovsbrud kan det læses på side 12 i dagens aviser.
Når regeringen har så meget mediemedvind, er det medierne som bestemmer hvad der skal være temaet, ikke
virkeligheden for den danske borger.
Venlig hilsen.
A.Jensen
Landsbytosser , nej de trives i bedste velgående i DF, det ses da tydeligt. Men Søren E. er hjernen bag DF strategi, Thuesen D. og hans gule sedler, Peter S. med hans stramninger og PK retorik, alt det er kun muligt som A. Jensen siger, fordi medierne tillader det. Det fornuftige, det vi har brug for, seriøs oplysning om, det komme på to linier, for avisen skal jo sælges.
Hvis medierne ikke sætter fokus på de ting der sejler f.eks Roskilde bank nu senest som koster hver dansker 2000 kr. At regeringen er belvet snydt af den danske bank lobby så vandet driver sagde Østrup fra CBS i dag. Hertil kom en sludder for en sladder fra Lene E.
Og ellers må jeg som Eibye og Iben sige, at S og SF skal sætte alle sejl til og få deres politik den fælles og hver for sig ud over rampen og holde fast.
Men de når ofte ikke at trække vejret og få tænkt deres strategi på ny, før så er der en kommentator som tænker for dem og fremlægger det som den skinbarlige sandhed.
Hvis HTS er lige så skarp mod DF nu og fremover som hun var på kongressen, og Villy på samme vis og Vestager, når hun er bedst, så står de hverken lammet eller andet. Så står de stærkt. Jeg synes faktisk det er utroligt så meget shit der er lavet af VKo på det sidste og p.t tælles burkaer og der skal forskes i hvorfor de har dem på, i Løkkes burkaudvalg.......
Bytosser, ja, de trives i bedste velgående her på Politikens debatsider, det ses da tydeligt.
Hr. Claus Klemsen! Ja! nu du siger det.
Hr. A. Jensen og H. Walther jeg er så enig, så enig. Tænk, at nogen Regering vil sætte folk til at tælle burkaer. Der er da underskud nok på finanserne. Nu kommer Roskilde Bank med en regning til skatteyderne på 2000 kr., som skal lægges oveni de årlige 16.ooo kr pr. borger. Deet er da en uhyggelig regning vi skatteydere skal betale, fordi Ministerne Lene E. og Hjort F. er blevet snydt. De har simpelthen været for dumme og snæversynet. Hvem siger så, at Finansrådet ikke får noget for sine støttepenge på over en million OM ÅRET til partierne venstre og konservative? De piver over, at S og SF modtager sølle 100.000 kr. og at LO køber sig til indflydelse. Finansrådet køber sig til, at få Regeringen til at sende skatteyderne en regning på 10 milliarder. Så de får dælme noget for deres penge.
Det gør hverken du eller jeg, som de "landsbytosser", du siger vi er, Claus klemsen!
Roskilde Bank koster hver borger små 2000 dask, har nogen beregnet sig frem til. Så kan vi lige trække alle ikke-skattebetalende borgere fra, så bliver beløbet nok en del højere pro persona.
Det ville da være langt mere interessant at få en udregning af hvad prislappen på alskens ineffektivitet i det offentlige system lyder på til Hr. og Fru Jensen. Det drejer sig sikkert ikke om håndører når det kommer til stykket, men man betaler gladeligt da der i det store og hele er tale om en "usynlig" omkostning, der påløber år ud og år ind. Her er der virkelig noget at tage fat på. Men det bliver nok ikke Villy-boy og hans proselytter, der tager fat på denne problemstilling.
Det, den lækre steg hr. Morgensen (ja, du er en skide lækker mand!) mener, er, at DF vil sikkert lukre på både terrorfrygt, og ballade fra anden g. indvandrerne. Vi så det senest i sommeres, hvordan det gik DF, og ikke mindst Morten Messerschmidt. Manden sang nazisange, og hejlet, vandt godt nok en retssag, og ender alligevel med at være den største stemmesluger! Det er sgu da noget der er galt!
Samme skæbne vil DF komme til at opleve til kommunevalget. De bliver undervurderet, og ender med at være de største vinder! Og så vil alle sidde og sige..hvordan, er det gået til..og hvad sker der lige med danskerne---alt det kan jo være ligemeget, når stemmerne er talt op! Endnu en gang kan mor Pia, grine højt, og danse på valgaftenen.
Udover at jeg er enig i at "vi alle er imod terror" mine tanker går i denne forbindelse til JP og dens medarbejdere.
Har du overvejet at PET har aktier i et " vi er bange" scenarie...Her tænker jeg ikke kun på penge og nye lovtiltag, men henviser til PET's angivelige medvirken til tortur.
Vi får blot en ny tur i "FEAR karrusellen"... Er der en speciel årsag til at FBI offentliggør denne sag lige nu? Har PET lavet et "politisk spin" barn på FBI? Har Jacob Scharf har brug for at bibeholde VKO fordi han så ikke vil få minimeret sine embedsbeføjelser? ville minimeringen af embedsbeføjelser bringe lig ud af skabet?
Glem ikke han er af den "politiske embedsmands skole" der skabte tamilsagen, Videosagen fra brorsonskirken og ikke mindst "jægerbogssagen" fra Forsvarsministeriet. Eller er offentliggørelsen af denne trussel blot tale om US indenrigspolitik? her henvises til lovforslag vedrørende Aflegaliseringen af Data mining m.v (moderne version af echelon)? For slet ikke at tale om sidste fredags megadump af FOIA doks fra DOJ som en udløber(oxo kaldet smokescreen)?
Lad os konstatere at terror er kommet for at blive, det eneste vi kan gøre er at opføre os som de gjorde i LONDON's undergrundsbane. Hvilket en meningsmåling indikerer at vælgerkorpset godt ved er den eneste farbare vej,vi er simpelthen nødsaget til at generobre "the moral highground"
WE CHOOSE NOT TO BE AFRAID!
"Selv om løbet er tæt, så ville socialdemokraternes leder Helle Thorning-Schmidt blive statsminister, hvis der var valg i dag.
Det viser en meningsmåling fra Megafon foretaget for Politiken og TV 2."
Hvem tror på en meningsmåling bestilt af Politiken?
Det er det da kun verdensfjerne drømmere som bloggens lyse- og mørkerøde vinkelskrivere, der gør.
Al deres fabuleren om, at S, SF og R skulle være i stand til at fremlægge en politik, der ville løse noget som helst problem i DK, er jo ikke andet end ren ønsketænkning og drømmerier om Shangri-La. Læs blot Helles og Børge Eibys skriblerier ovenfor. Det er ren Hosianna Lovprisning af Luftkastel- og Fata Morgana-politik, der ikke vil have nogen gang på jorden - i hvert fald ikke i DK. Men måske i DDR? - Men det eksisterer jo ikke længere andre steder i end i tåbelige menneskers hjerner og hjerter.
Halløj Peter Plys!
Tak for din usaglige kommentar, som jo vidner om, at de borgerlige er ret så mundlamme, når det gælder om at diskutere politisk substans, medens påstande og fordrejninger er deres eneste mulighed i al deres magtesløshed. Panikken breder sig, og godt for det!
Du kommer med en række udokumenetrede postulater, akkurat som dine meneingsfæller, medens den ene skandalesag vedr. dårlig regeringsførelse bliver oprullet efter den anden. Senest kan vi læse om, at flere ministre, herunder LLR og hans ,læremester Hjort F. har kørt rundt i ulovlige ministerbiler, fordi der ikke var betalt moms. Det var på det tidspunkt, hvor LLR var Finansminister. At en finansminister ikke kender momsloven er direkte dårligt, og at samme minister ender som statsminister er direkte bekymrende.
Såh! Peter Plys, hvis du mener, at vi p.t. har en Regering, der er indbegrebet af Fred og fordragelighed, tryghed og ligeret til alle, så gå ud på gader og stræder, hvis du tør. Gå ud i boligområderne og se at flere og flere bliver sat ud, fordi de ikke magter at betale deres huslejer. Gå ud i samfundet, tag venligst dine skyklapper af, se og oplev. Så vil du, på trods af flere bankpakker, bl.a. kunne se, at sunde virksomheder ikke kan låne penge til at øge deres produktion og dermed skabe arbejdspladser, fordi dine borgerlige venner ikke evner at gøre det der skal til, og når de så endelig får taget sig sammen, er det for sent og for lidt. Vi har et underskud på statfinanserne på 90 milliarder, og nu kommer der yderligere 4 milliarder til, altsammen penge som du, hvis du ellers betaler skat, som vi andre, der ikke har fradrag i stakkevis, og jeg skal bøde ca. små 20.000 kr. pr. år i EKSTRA SKAT.
Peter Plys! Kom op med noget andet og mere seriøst, og hold op med det der flæberi.
Peter Plys og hans venner er egentlig sådan en snusfornuftig lille bjørn, man holder af, med kloge tanker. Så hvad med at bruge dit eget navn på bloggen her " Peter Plys" og ikke misbruge en eventyrfigurs, men det tør du måske ikke. Angriber man andre, bør man gøre det med åben pande og ikke i det skjulte under mrk. navn. Det er kun uslinge der gør dette.
Men da du ikke bidrage med noget konstruktivt, er det jo egentlig lige meget.
Eibye. ja den med ministerbilerne er grum og meget pinlig for de 4 syndere. Andre kan komme 1,5 år bag tremmer for samme fejl.
Dernæst nu har LLR svaret HTS og Vestager. og "det kloge og konstruktive svar" er nul og niks, nemlig, gå tilbage til forhandlingsbordet, men alt er status kvo. Både HJort og LLR ved at den check IKKE høre hjemme der overhovedet og ALDRIG burde være lagt på bordet i ungepakken. Den burde være lagt fra starten i finansloven.
Hørte også Hjort i går forsvare regeringens forfejlede kriseløsning over for TV 2 kl. 22, studieværten sagde, jamen det virker jo ikke, jo lød svaret, det kommer. Imens stiger ledigheden. Alle andre lande har lavet offt. investeringer kun ikke DK, der tror øget forbrug kan løse krisen. Det kan det ikke. Fordi de der får de største skattelettelser i forvejen har tjent styrtende med penge tidligere og købt og købt. De der kunne forbruge mere er de, der får mindst og har mindst, de kunne købe, de har ikke alle de forbrugsgoder.@ Mette M. hvor er du sjov. Læs Politiken i dag. DF er på retur, som to debat indlæg siger, vi ved DF skaber frygt og angst, det er deres mission, men hvad vil de politisk. Og Søren E. savner PH, PH vender sig i sin grav. DF er alt det, PH var imod. Og M.M det er jo dig og mig og alle de andre, som ikke bryder os om DF holdninger, der skal kæmpe mod dem og bevise de tager fejl.
Om PET medvirker til at skabe frygt, ja det gør de og
når man så vil spørge mere ind til sager, så lukker de af. f.ek. trussel mod forsvaret lyder det. Hvilken trussel, hvad, hvorfra osv. men så cutter man.
Sikke da en statsmand.
Ja, og Enhedslisten støtter og samler via deres hjemmeside ind til 2 terrororganisationer! Og dem vil De Radikale, S og SF samarbejde med! Vi har fået nok af venstrefløjens naive indvandrerpolitik hvor det efterhånden er intolerante mennesker fra den totalitære ideologi, Islam, som sætter dagsordenen. Islam er ligeså grusom som nazismen og derfor er det ufatteligt at folk vil stemme på de naive og uansvarlige mennesker fra venstrefløjen som åbenbart ikke værdsætter deres fædreland ret meget! Problemet herhjemme er jo imidlertid at indvandrerne sammen med de øvrige samfundsnassere på venstrefløjen er ved at få flertallet! Gud bevare Danmark!
Det er da lidt sjovt at mange "røde" herinde har så meget imod DF. Nu går man jo flere steder i valgforbund sammen med dem til kommunalvalget.. Er der noget om det gamle ordsprog: "Den man tugter, elsker man...??"
Som en hæderlig Konservativ skal jeg her prøve at være proff. og lægge kortene hvis jeg sad på den anden side, lige så meget fordi jeg mener at prisen for et samarbejde med DF er ved at være for høj, så rød stue fortjener en "hjælpende hånd".
Lad mig først konstatere at PEM's analyse er set fra min stol Right on the money, så lad os rende med den bold.
Det rød stue trænger til er en "hæderlig" retspolitik, noget af det der efter min mening kan få de sidste "vippet" over er som i mit foregående indlæg en strategi der hedder WE CHOOSE NOT TO BE AFRAID. Hvordan gør vi så det?
Basalt skal man erobre den bogerlige hjemmebane.
Til at starte med så bliver alt hvad der hedder "terrorlove" rullet tilbage til Pre. 9/11 Det indbefatter Tuneserlov, overvågning, udlevering mv. Så skal vi have en forfatningsbekyttelse af cheferne i PET/FET, hvorfor? ikke fordi dommere er bedre spionchefer er bedre end admiraler og politifolk, men fordi du ikke vil kunne "presse" dem (ups no war in IRAK, no grevilsag) ligeledes skal det være enden af karrierer stol, udnævnt af dommerforeningen, FT styrer budget, og resultater leveres til ministeren. alle 3 statsmagter har indflydelse men ikke ene og derfor uafhængighed, dermed sikkerhed for professionalitet.
Man vil ikke spille med på ord som rendition men kalder det "kidnapning med tortur og inhuman tilbageholdelse udenfor retssamfundet for øje". Hvis man er i tvivl om hvad og hvordan den skal skæres så fremlægger man hele planen på en pressekonference med billederne fra ABU GRAIB som baggrund.
I mange år spurgte jeg mig selv hvordan tyskland og dens borgere pludselig stod i en situation hvor de myrdede 6 mill. Jøder, det spørgsmål har jeg fået svar på.
Kig herefter nøje på SF's retspolitiske ordføre (Bådstrup), hun næsten promoverer klassiske borgerlige dyder.
Husk på at klassiske eks. efterretningschefer både herhjemme og i udlandet peger på at den lovgivning og dens følgeresultater er terrorens grobund. Nægt dem det våben.
Hvad angår burka debat, Brian, Khader m.v leflen for frygten så nævnte min partiformand at kan du ikke sige noget godt om dem så hold kæft.
Hermed eksekverer jeg min ret til at holde min kæft, så ved alle vel hvad jeg måtte mene om den sag og dens indvoldverede.
Søren S @ En fair konklusion og et fair indlæg. Før DF tid og før 2001 var K et borgerligt, men agværdigt parti, man havde respekt for. Sådan er det ikke mere, ikke for mig i alt fald. de har ædt for meget DF politik.
Har lige overværet LLR pressemødet. LLR talte meget og meget længe og kun 3 spørgsmål blev der stillet, og ingen mulighed for at gå i dybden. Men en ting, den manipulation og fordrejning af fakta, som LLR kom med om forløbet af globaliserings aftalen, at den ungecheck aldrig havde været en del af forhandlingsoplægget,det er jo direkte løgn. Bertel H har jfr. PEM forrige analyse krævet, at det var med i en samlet ungepakke, og man kan ikke først lægge noget frem til forhandling og så når man ikke får sin vilje, så nægte at forhandle mere og bare droppe folk ud af en aftale pr. brev. og siden tog Hjort det så ud og ville forhandle det alene med DF, det er en gal procedure. Og Selv om LLR forsøgte at snakke sig uden om og var meget polemisk, så talte han da direkte usandt. Det ene øjeblik sagde han, at han jo ikke havde været der ved forhandlingsbordet så.... og derpå bagfter, at det blev gjort krystalklart for S og R at unge checken ikke hørte med osv., men den lå på bordet på papiret, sådan kan man da ikke dreje tingene. Det er Fogh om igen som i skattereformen. Og endvidere synes jeg, det er malplaceret af NEWS at have HQ til at udtale sig om før pressemødet, hvad LLR vil sige og svare, og ligeså var hans fremlæggelse af forhandlingsbruddet af forløbet ikke sand. Jeg synes godt man efterhånden kan undvære kommentatorer der ikke er objektive, men præget af deres fortid som spindoktor.
Connie H og Obama, undveg LLR, og ministerrokade, næ næ Løkke havde fremragende ministre, NÅ !!! ja det sete afhænger jo af øjnene der ser.
Det sidste spørgsmål om EU og vore forbehold, her undlod han også konkret at forholde sig. Det Løkke er bedst til er at snakke uden om, men her er han såoppe på et 10 tal.
Krisen intet, arbejsledigheden intet, kommunevalget 0,
Intet om vores hjemlige andegård og dens problemer.
Jeg tror jeg vil sætte min lid til Forbrydelsen 2!
Det ser ud til den rene fiktion giver mere stof til eftertanke end den evigt flydende realiti showslignende nyhedsstrøm!
Og nu vi er ved fiktionen: Peter Plys er vist både naiv, selvoptaget og smådum!
Til Helle@
Tak for de rosende ord, men jeg mener det faktisk at her er rød stues svar på "frygt debatten" hæng dem ud for det de virkelig er nemlig små skræmte skoleunger der pisser i bukserne, fordi det tjener de på... Ikke særligt statsmands agtigt set fra min stol, den plads er mig bekendt stadig ledig, hvis HTS vil have den. Det smukke ved den løsning er at ikke alene koster den ikke penge, man tjener på det.
Hvad angår den hjemlige debat og dens maglende effekt er nok et udslag af at den foregår i et politisk mærkeligt efterår her tænker jeg på COP 15.
Jeg tror vi skal over på den anden side før vi får almindelige tilstande igen.
Sidder her og overvejer om Søren Gade ville have optrådt på samme måde som CHF i finansministeriet, Kender ikke en nuværende eller tidligere soldat der vil afgive SG til regnedrengene, men her må jeg jo kigge på det store billede, hvad der er godt for landet plejer jo som regel at være godt for små soldater
Jeg tror ikke rød stue skal være specielt "bange" for at der ikke kommer et svar på de store hjemlige problemer fra LLR, men vedblive at komme med deres svar på løsninger fra maskinrummet, så kan Villy og HTS boltre sig som statsmænd på den anden dagsorden.
Derved opnår man jo at fremstå som det eneste troværdige og med nye løsninger blot de ikke tager det lette Blok politik fix som samarbejdet med DF
jo viser hvad fører med sig, her må jeg jo som borgerlig påtage mig min del af skylden og bede om syndernes forladelse.
Nå den hjemlige andegård har nu heller aldrig været min hjemmebane, hvorimod terror, tortur, atomvåben tilbageholdelse af fanger, forsvarspolitik, retspolitik, hemmeligetjenester, konfligtløsning er mere min boldgade.
BTW når rød stue får tjansen så ring jeg har fundet de vise sten vedrørende pirater i ardenbugten og dilemaet med udlevering til fremmede magter (copenhagen initiative)indenfor GK
PS den eneste måde at bekæmpe DF på er at holde dem totalt på sidelinjen det gøres kun ved samarbejde hen over midten efter et valg det vil DF ikke kunne tåle i 10 år.
Søren S.
Jeg er, ligesom Walther enig med dig i, det du skriver, specielt i det sidste indlæg, med dine ønsker for Willy S. og Helle T.`s aktiviteter i maskinrummet. De skal blot klø på, som de gør, hver på sin facon. Har lige været til borgermøde med Helle T. som boltre sig, medens LLR skal forsøge at fuldføre Fog R.`s drøm om statsmandship. Det har han, som det tydelig kan ses, ikke formatet til. Det er meget bemærkelsesværdigt at mærke det store engagement den dygtighed og jernvilje, denne meget smukke dame udstråler. Det må man beundre! Hun bliver en aldeles strålende statsminister, hvad man kan se ved selvsyn. HTS tager nemlig rundt i landet. I dag i Nyk.F., i morgen på Langeland. Hun har været hele Sjælland rundt og mødt rigtig mange mennesker, hørt på deres spørgsmål og bekymringer. Hvad har LLR gjort?
Jeg er overbevist om, at han gerne ville gøre det samme som HTS, men HAN MAGTER DET IKKE! V magter det ikke, og Regeringen fjolre rundt som sædvanligt, støttet af Henrik Q, der, ligesom de andre gange han har kommenteret, ikke har hverken hørt eller set noget fra det samme pressemøde, som vi andre så og hørte. Jeg troede, at han var stoppet som spindoktor for V. De borgerlige har sandelig pressen med sig, oven i købet usaglig som HQ.
Søren S. Det er dejligt endelig at møde en konservativ af den "gode, gamle og hæderlige" slags. Du taler meget om, at der skulle kunne finde et samarbejde sted hen over midten. Det ville være helt i takt med min kongstanke, og det ville betyde, at KF ville få et meget mere troværdigt skær, så man kunne bevæge sig op over 9% tilslutning i meningsmålingerne. Desværre for dig og KF sidder Lene E. fast limet til ministertaburetten, så hun er nok ikke interesseret. Det ville ellers være en fin "tilbagebetaling" til DF, som jo gang på gang har jokket godt og grundigt på KF.
I øvrigt hørte jeg ikke, at HTS var specielt bange for hverken kommune - regions- og folketindsvalg, men derimod meget fortrøstningsfuld. For så længe DF kommer med så mange uigennemtænkte forslag som betingelse for at stemme for finansforliget, skriger det jo til himlen, hvor useriøs og polulistisk DF er. Nu skal Regeringen til at tælle burkaer Hvad med de 90 milliarder i statsunderskud + 4 milliarder til Lene E. `s overtagelse af Roskilde Bank? Bare for at tage nogel "småting"!
S.S endnu et godt indlæg såvel som B.E.
HTS har sagt med SF og R at det brede samarbejde vil være etmust, blokpolitikken skal væk OG mindretallet skal høres.
Og det gør intet, man har forskellige holdninger, blot man respekterer andres synspunkter også. Jeg er så træt af det " had" mod " de røde".... og så er der ikke nogen substans ellers. Og dumme tomme postulater, men ikke nogen løsninger.
Derfor er det glædeligt med en borgerlig vælger som kommer med konstruktive ideer.
Godt gået.
Men der er nye problemer. Rusland og Løkke og gasledning uha!! og Spanien.. Afrika er ved at rejse hjem, vrede på Løkke.
PEM har et fair indlæg på TV pol. Betydelig mere sandt end det vrøvl HQ kom med før og efter Løkkes pressemøde, mon han få bonus for sine udsagn.
Citat: "herunder LLR og hans ,læremester Hjort F. har kørt rundt i ulovlige ministerbiler, fordi der ikke var betalt moms. Det var på det tidspunkt, hvor LLR var Finansminister."
Det er totalt i små-tingsafdelingen at bruge sine vågne timer til at beskæftige sig med diverse køren rundt i minister-biler, frem for at kigge på reelle problemer. Hvad er egentlig den samfundsøkonomiske skade ved at en minister kører lidt ulovligt rundt i en minster-bil, eller hvad det nu er der er sket ? Det er at foretrække frem for landets økonomiske deroute for good, hvis Rød Blok ellers kommer til minister-bilerne. Rød Blok har bestemt ikke et seriøst politisk bud på hvordan man får trukket en synkende skude i det globale hav flot igen. Det kan højest blive til nogle tomme paroler, der lires af i en fart (samtidig med at det røde flag smælder). Eller også har de nogle "top-hemmelige" visioner, der er låst langt inde i et skab, og som de derfor af en eller anden grund undlader at informere vælgerne om. Dette sidste er dog ret tvivlsomt.
Til Børge Eibye@
Sad lige og fulgte Bundeskansler Merkels tale til kongressens begge kamre i USA, den var interessant set med danske øjne på flere måder.
Så jeg skal lige slippe storpolitikken og spole ned til andedammen.
Lad os et øjeblik lege med tanken om en S/SF Regering med et parlamentarisk grundlag bestående af Enhedsliste og de radikale, hvis alt politik skal den vej igennem så får vi blot blokpolitik endnu engang dog her med rød stue for bordenden og VKO sidder på sidelinjen og lægger planer for når de overtager næste gang, ikke et ønske scenarie andet end på den korte bane.
Er det i S/SF interesse at forblive i zenit af dansk politik? Så er taktikken at drive en kile ind blandt VKO og isolere O på yderfløjen, dette vil forholdsvis nemt kunne gøres ved skat, erhvervs, forsvar og retspolitik, hvis ellers willys udsagn skal tages for pålydende.
Er det i enhedslistens interesse ikke at skulle tage ansvar for de tunge sager men kan forblive protestparti på rød side? og kun tage ansvar i velfærd miljø og andre af deres mærkesager? det samme gælder for de radikale? slipper de så for at skulle ud engang til i kulden men kan forblive en central spiller på banen? Jo mere man kigger på en mindretals S/SF der samarbejder både til højre og med radikal og enhedsliste alt efter sag, så finder man ud af at her vil S/SF virkelig kunne få ting igennem. Når talen falder på ting hvor de borgerlige er fodslæbende kigger man på de radikale og enhedslisten...og sjovt nok spiller det lige ind i deres agenda og omvendt.
Tror jeg oxo det vil være sundt for landet, så absolut.
Hvad angår Lene og co. Så er de jo også realpolitikere og stillet overfor et tilbud de ikke kan afslå nemlig at lene har mulighed for at komme ud over rampen på de 10% forslet ikke at tale om at hun for alvor vil kunne tale til mit segment igen så vil FT gruppen tage den (hvilket ingen konservativ leder for nuværende kunne drømme om at sige højt) Ligeledes tror jeg det her efterår har "lært" dem at politik laves af FT gruppen (når vi andre er enige i at det forholder sig sådan) Ellers kaster vi os jo frådende ud i kongemord og det der er værre med vilde glædeshyl hehe Det er såmænd ikke mange opstillingsvalg der skal kuppes før den magtbalance for alvor kipper i FT gruppen.
There are king makers and king breakers
Hr. Torben Larsen! Du har ret i, at vi nu er i småtingsafdelingen, for Regeringen magter jo ikke at gøre noget ved de store ting, såsom et galloperende statsunderskud på 90 milliarder, en gældsovertagelse til skatteyderbetaling for Roskilde Bank på 4 milliarder og sansynligvis også skatteyder overtagelse af Himmerlands Bank. Fattigdommen er stigende, og vi får at vide fra Regeringen selv, at der aldrig har været så mange tvangsudflytninger p.g.a., at folk ikke kan betale deres huslejer. Arbejdsløsheden stiger og stiger, og Regeringens fantastiske tiltag om frigivelsen af SP midlerne, samt en skattereform, der letter skatten for de rigeste, så der kan komme gang i forbruget, virker heller ikke. Der spares op som aldrig før, fordi man er usikker på Regeringens økonomiske evner for en tryg fremtid. Jeg kunne blive ved med bandekrigen, høje priser på ældremad o.s.v. Men Regeringen har ikke det overblik, der skal til, hvorfor man fedter rundt med at få et smalt forlig igennem med DF, som sædvanligt, ellers vil de ikke stemme for finansloven. Det er globaliseringsaftalen jeg sigter til. Aftalt spil og spin, i stedet for at tage fat om de rigtige problemer.
Derfor skrev jeg om de små, som ville give mig op til 1.5 år fængsel, hvis jeg svindlede med momsen. men næh-nej! Det er Regeringen, så det er småting, selvom det er ministrene som burde kende landets love.
Det er rigtigt. Det er småting, men hvornår tager de fat på de store ting? Nu får LLR oven i købet tæsk af de afrikanske lande for urent trav i forhold til klimatopmødet.
Til Helle@
Den med spanien og afrika der formoder jeg du taler om Klima den er ikke lige dukket op min radar endnu, så den venter vi lidt med.
Hvad angår gassen og rusland, hvis du kigger nøje efter vil du opdage at "mange ting" på den store scene bliver lagt til rette i forhold til KBH.
Du behøver ikke være så nervøs angående gassen, den har lige så meget med nato, afghanistan, iran, og nordkorea problemerne eller skulle jeg sige løsningerne som igen lægger mulighedder til rette for Mermaid og happy for slet ikke at tale om den store gevinst nemlig mellemøsten.
Når det så er sagt så bliver der et udestående med nogle repuplikker der skal kompenseres på en eller anden måde.
Den er såmænd et tegn på den nye måde at gøre tingene på internationalt, som lille DK har haft en lille andel i at skrue sammen. In more ways than you think lol.
Merkel var faktisk inde på noget af det i hendes tale til kongressen hvis man ved hvad man skulle lytte efter, selvom de missede lidt i den engelske oversættelse.
Selv er jeg lidt stolt af den "presselækage" vedrørende et "Kidnapning fly" og 22 den var et mesterstykke fra vores engelske toilet venner (der skyder jeg dog blot) den kunne jeg sq selv have fundet på, men det beviser blot at man ikke har kastet sin sæd blandt torne og tidsler.
@ Børge Eiby:
"Såh! Peter Plys, hvis du mener, at vi p.t. har en Regering, der er indbegrebet af Fred og fordragelighed, tryghed og ligeret til alle, så gå ud på gader og stræder, hvis du tør. Gå ud i boligområderne og se at flere og flere bliver sat ud, fordi de ikke magter at betale deres huslejer. Gå ud i samfundet, tag venligst dine skyklapper af, se og oplev."
Jeg – Peter Plys – er så gammel, at jeg kan huske socialdemokraternes regering under Anker Jørgensen i 1970’erne, hvor arbejdsløsheden var tårnhøj – mere end 300.000 (og jeg var selv én af dem og kunne på kontanthjælp få til min husleje (175 kr. + fyringspetroleum om måneden) og 300 kr. om måneden TIL ALT ANDET) - hvor renten var tårnhøj (18 til 20 %) og Statens underskud og betalingsbalancen år efter år lå på 50 – 100 MILLIARDER, og der var ikke udsigt til nogen som helst ændring til det bedre – TVÆRTIMOD. Jo det var tider dengang, og det eneste den SOCIALISKE regering kunne foreslå var endnu flere tilskud til private og offentlige arbejdsopgaver, endnu flere offentligt ansatte og – for KOSMETISK - at formindske arbejdsløsheden indførelse af EFTERLØNNEN, således at alle over 60 år kunne tages ud af arbejdsløshedskøen og – statistikken. Og for at arbejdsløse i 50’erne og yngre ikke skulle falde for tidsbegrænsningen i understøttelsesperioden (og dermed havne på kontanthjælp) blev understøttelsesperioden konstant forlænget, således at den kom helt op på 8 – 10 år. Det pyntede lidt på tallene, men det forværrede konstant Statens underskud og betalingsbalancen, ja til sidst så meget, at Knud Heinesen OFFENTLIGT måtte erkende, at vi – DANMARK – stod på afgrundens rand, og det vel at mærke uden at kunne fremsætte noget som helst forslag om, hvordan vi skulle kunne komme væk fra denne afgrund eller nogen udsigt dertil. Til sidst måtte den SOCIALISTISKE regering da også give op, kaste håndklædet i ringen og bede den borgerlige opposition om at tage over. - Og det gjorde den så, og bortset fra en mellemliggende socialistperiode på 8 år (1993 – 2001), hvori landet var ved at blive besat af udenlandske neokolonialistiske nasseprinser og -prinsesser, er det partier med BORGERLIG observans og sund fornuft, der har regeret landet med et rimeligt resultat til følge – en arbejdsløshed på 1-2 %, en rente på 2 % (i realkreditlån) og bortset fra i år og måske næste år et ikke acceptabelt statsunderskud.
@ Børge Eiby:
”Så vil du, på trods af flere bankpakker, bl.a. kunne se, at sunde virksomheder ikke kan låne penge til at øge deres produktion og dermed skabe arbejdspladser, fordi dine borgerlige venner ikke evner at gøre det der skal til, og når de så endelig får taget sig sammen, er det for sent og for lidt.”
SUNDE virksomheder har ikke brug for at låne penge til at øge produktionen. De tjener selv de penge, de skal bruge til at ØGE produktionen. Og i øvrigt kan de godt låne til INVESTERINGER til forøgelse af deres produktionskapacitet og det til en fornuftig og rimelig rente, hvis de kan sandsynliggøre rentabiliteten herved. – Det andet passer simpelthen ikke.
@ Børge Eiby:
”Vi har et underskud på statsfinanserne på 90 milliarder, og nu kommer der yderligere 4 milliarder til, alt sammen penge ……”
Og hvad vil de SOCIALISTISKE partier så gøre herved??? – Jo, de vil forøge underskuddet endnu mere ved at poste endnu flere penge ud til offentlige anlægsopgaver, til offentligt forbrug, flere offentligt ansatte, flere på overførselsindkomst og endnu højere ydelser til ALT og ALLE, der ikke bidrager til samfundet med noget som helst produktivt – kun beklagelser og selvynk, ballade og skyderier i gaderne og krav om at blive vartet op i hoved r... – Jo, den slags tiltag skal nok nedbringe underskuddet på statsfinanserne? – Tror du virkelig selv på det, Børge Eiby ???
@ Børge Eiby:
”… som du, hvis du ellers betaler skat, som vi andre, der ikke har fradrag i stakkevis, og jeg skal bøde ca. små 20.000 kr. pr. år i EKSTRA SKAT."
Jo, jeg - Peter Plys – betaler skat, og jeg betaler i år en EKSTRA skat på kr. 30.000, men det beklager jeg mig ikke over. Regeringen og Landet fungerer under de givne vilkår (en finanskrise, der ikke er set værre siden depressionen i 30’er) rimeligt godt, og når den GLOBALE økonomiske krise letter i løbet af et par år letter, skal der med den NUVÆRENDE Regering såmænd nok komme overskud på statsfinanserne igen. – Derom er jeg ikke i tvivl.
Men kommer socialisterne til magten nu, så ender det, som det gjorde under Anker Jørgensen. – Derom er jeg heller ikke det mindste i tvivl. - Den politik Helle og Villy foreslår nu, er en tro kopi af den, som Anker og Heinesen stod for i 70’erne, og resultatet er KENDT i alle detaljer. – Kun drømmere og fantaster med dårlig eller manglende hukommelse og viden er ikke i stand til se det, herunder overklassegøjsere som Helle, der trods landets PÅSTÅEDE elendige økonomiske tilstand har råd og tid til at begive sig på fritids- og fornøjelsesrejse til den franske riviera (som hun bekendtgjorde det i en anden blog). – Nå, de skal være hende vel undt, for Landets tilstand er slet ikke så ringe endda. Det er kun hendes evindelige beklagelser over land og rige og regeringen, der er ganske uudholdelige!
Peter plys hold dig til eventyr, det er du bedst til synes det.
Peter Plys!
Du er sørme helt eventyrlig, ligesom din alias. Til alle mine argumenter drager du en regeringsperiode frem fra 70`ne, hvor alting , som du selv beskriver så glimrende, var helt anderledes.
Så tak for din dejlige fortælling fra fortiden. Prøv at komme på omgangshøjde med os andre. Det er nogle gode historiefortællinger du kan. Som Walther skrive! Bliv endelig ved med den politiske historie.
Vi andre kommenterer så på nutidens problemer!
Peter Plys. Din historie fortælling er fuld af fejl,
jeg vil gå så langt til at sige, der er ikke meget af det du skriver som hår rod i den virkelige verden.
Da Schlüter overtog regeringsmagten var arbejdsløsheden 140,000 og folk på førtidspension var 12,000.
Da Nyrup overtog regeringsmagten var der 360,000 ledige og der var 140,000 på førtidspension.
Grunden til at Anker gav Schlüter magten var uenighed om økonomien. Anker ville indføre noget som hed "Realrenteafgift" de borgelige partier sagde "tyveri" og "socialisme af værste skuffe".
Inden der var gået et år havde Schlüter indført realrenteafgiften.
Da Nyrup tabte valget var der igen 140,000 ledige.
I skrivende stund er ledigheden 110,000 registrerede
og 60,000 som ikke er registreret dvs. 170,000 ledige.
Den største tilstrømning af flygtninge er sket under regeringen Schlüter, hvor der blev opført et hav af nye asylcentre.
Historieforfalskning er set før i dette land, men det
er ikke så ofte at der slet ikke er noget der passer med det der er sket i den virkelige verden.
http://www.dst.dk/upload/beskaeftigelse_og_arbejdsloeshed93.pdf
Linket fungerer vist ikke direkte, men det kan pastes ind i browserens adresselinje, og så virker det formentlig.
Jeg tror, at PEM overdriver betydningen af, at et par amerikanere er blevet anholdt for at planlægge at myrde Jyllandspostens kulturredaktør.
Så vidt jeg kan se, har flertallet af danskerne ikke haft meget andet end et skuldertræk tilovers for denne sag, det er kun visse af politikerne på Christiansborg, der har forsøgt at køre den op til det helt store.
Hr. Lars Hansen!
Jeg er enig med dig i, at danskerne tager situationen roligt, i tillid til at PET kan beskytte os, hvad de hidtil har vist.
DF`s retorik spreder kun uro og angst, akkurat som det, terroristerne ønsker at opnå. Ergo; støtter DF, med deres konfrontatoriske retorik de folks formål, som de vil bekæmpe.
De gør mindre skade ved at forlange deres tåbelige forslag gennemført, som betingelser for at stemme for forskellige finanslove. Hellere det!
Lars Hansen@
Lad mig sige med det samme at jeg er enig i din konklusion vedrørende danskerne i alt almindelighed. Den berømte Vikinge Genepool fornægter sig ikke.
"Uden for Det britiske Statssamfund er Danmark det land der flest gange er blevet tildelt den højeste dekoration for tapperhed overfor fjenden - det britiske Victoriakors." Kilde: millhist.dk
Det er dog ikke det samme som at sige at PEM ikke har ret i at den "frygt dagsorden" ikke kan og vil blive udnyttet til sidste blodsdråbe af VKO, her tænker jeg selvfølgelig på DF. Vi husker vel alle en finanslovsforhandling der udmøntede i en "tuneserlov" Jeg sidder her som Konservativ og har endnu ikke holdt op med at krumme tæer over den lille episode, og når tiden og sagen er til det så kommer rygstikker knivene også op af skuffen, så skal der uddeles "undervisningslektioner" for den lille historie.
Det var en sort dag for en hæderlig konservativ da den lov blev vedtaget. Den måde vi behandler folk vi har i vores varetægt, definerer os som mennesker.
Jeg har stadig svært ved at se hvad problemet er i at give folk en ordentlig og fair retssag også smide dem på porten eller i boksen. Det er sådan systemet er tiltænkt, det er blot gået tabt inde på borgen.
Flere ting. S.S @ Læs lederen i dag i Pol. og forstå så min uro. LLR har sagt ja uden at konsultere EU m.m. Kofoed har i allerhøjeste grad ret i sin holdning, læs hans indlæg. LLR ved det vist godt selv også, at det er sket for hurtigt medd et ja.
Vedr. Spanien og klima, ja Afrika truede med at rejse og var vred på Løkke og Obama, og Connie s irettesættelse af USA leder, var nok ikke det klogeste udsagn. Men jeg kan slet ikke finde hoved eller hale mere i de klimamøder. Merkel var fin, så jeg håber som hun på en juridisk bindende aftale MEN...
Så kom globaliseringspuljen på plads, med alle som vindere. 429 millioner mere til de unge, dejligt, så kan erhvervsskolerne få det løft de sukker efter, så de svage unge kan få de kompetancer de mangler for at kunne tage en ungdomsuddannelse, de kan opgraderes og derved undgår de regeringens tåbelige nedskæingscheck.
Herudover blvier det spændende at se LLR nye undskyldninger for at undgå en folkeafstemning om EU forbeholdene, nu SF og R har accepteret at udlændinge og flygtninge her går DK selv. mens vi samarbejder osv. vi må og skal have den indflydelse på lige fod med det øvrige EU, men LLR tør ikke, den hare.
Og Peter Plys, jeg runder de 67 i morgen og husker fuldt ud alt fra den tid du beskriver, men må som A. Jensen sige, du beskriver det med meget farvede briller, dine egne, og så er det svært at forholde sig til.
Flot indlæg fra B.E. A.J og S.S. Man bliver klogere for hver gang
hahahah Per F.?? alias peter plys, jeg havde slet ikke læst din perfide slutkommentar, og jeg må grine højt. overklassemokke, mig, der har arbejdet siden jeg var 14 år. Jamen kære mand, du er da helt ude i hampen.
Der er nogle meget sjove modsætninger her på bloggen.
Eiby m.fl. synes DF er noget af det værste overhovedet. Alligevel går man (S) i valgforbund med DF op til kommunevalget i mange kommuner. Som tidligere nævnt: "Den man tugter elsker man..."
Dernæst brokker de sig over et statsunderskud på 90 mia. kr. Fair nok, det gør jeg også. Men hvad er løsningsforslaget? Vækstpakke til 36 mia., billigere mad til ældre, tilbageførsel af fuldt finansierede skattelettelser, en ekstra misundelsesskat på de dygtigste og mest arbejdsomme. Alt sammen noget der i bedste fald kun ville få statsunderskuddet op på 120 mia.
Det nyeste er nu at det "tætte" samarbejde S-SF imellem ikke kommer til at holde lang tid. Villy har rykket SF så meget at 95% af lokalformændende ikke går ind for et skattestop. Deres sædvanlige svar er: hæv skatten.
Så sent som i går blev skrev Berlingske at det offentlige forbrug var steget næsten dobbelt så meget som inflationen, så argumentet om at den offentlige sektor er blevet udhulet, klinger rigtig hult. Man skulle måske hellere kigge på hvordan man forvaltede alle de mange milliarder.
Pressen har en stor del af skylden i, at terrortrusler for mange ser ud til at være reelle.
Indtil videre har de bevægelser, der vil vort vestlige frihedssamfund til livs, haft held dermed.
Friheden i det danske samfund bliver til stadighed reduceret. Vore politikere benytter enhver lejlighed til at stramme lovgivningen - af nervøsitet eller interesse?
Jeg synes, at det er utrolig usmageligt, at DF/Pia Kjæragaard benytter enhver ljelighed til at vise sig som dem der vil terroren til livs med stramninger. DF vil samtidig gøre alt, der er i deres magt for at få pressen til at skrive endnu mere - og den gør det sgu!
Efter min opfattelse har vi været så uheldige at få nogle politikere ind i Folketinget. Politikere, der ikke har mod til at modgå disse tendenser.
I politik er der er væsentlig problem. Når en person står i Randers og bliver valgt til Folketinget, så er hun stedets garant. Når hun kommer i Folketinget, så er hun i løbet af kort tid Folketingets garant mod Randers. Mennesker valgt til Folketinget skulle være voksne nok til ikke hele tiden at blive overvældet af sagen og de andre. Er der ikke en eneste person i Folketinget, der har mandsmod/kvindemod nok til at afvise alle disse bevægelser. Alle er rystende bange for at sige: "Den terror, der bliver skrevet så meget om i pressen, den skal vi tage med et gran salt. Det kan jo ikke være rigtigt, at en håndfuld mennesker skal ændre hele den vestlige verdens lovgivning. Vi har til alle tider haf terror i vort eget land. Så lad os falde ned og bygge Danmark op i stedet."
Jeg kender nogle få politikere, der vil og ville have sagt sådan. Så lyt da dertil.
Til pressen: "Hold op med det ræs. Hvis der er indicier på et eller andet, så er det ikke kun indicier men realiteter. Der er andet, der sælger aviser end terrorhistorier og VIP-historier!"
Vi skal jo også tænke på, at PET, CIA etc. får deres bevillinger gennem resultater. Personlig interesse? Næh!
Til Helle
Vedrørende Jeppe
Totally of the mark, men det kommer såmænd ikke som en total overraskelse, det er ikke første gang at man misser den slags i den hjemlige politiske pladderballe hald. jeg formoder heller ikke at der er mange i hverken VKO eller langt ind i regeringskontorene der ikke missede den lille genistreg.
GASSEN var og er en af nøglerne til:
THE TOTAL MOTHERFUCKING BIG LEAGUES.
Jeg tror det var politikens egen Pundik der nævnte 25.000 døde i tel aviv, Gassen skaber nogle muligheder i IRAN og Nordkorea. Lad mig lige pointere fredlige, hvilket igen skaber nogle muligheder i mellemøsten for fremdrift i forhandlingerne.
For slet ikke at tale om de gennembrud en hvis nobelprismodtager mangler, for at han kan lave muligheder på den hjemlige front og COP 15 (læs henvisningen til connie)
Hvad angår balkan er der tale om at vi nu trækker veksler på den konto vi fik da vi gik enegang og lempede de baltiske lande med ind i varmen, mon ikke de har tiltro til at det gøres uden en selvisk bagtanke
Hvad angår polen så må de jo oxo betale lidt for medlemskab af de fine klubber, det har jo skortet lidt på den slags under brødrene, Husk på at de er medlem af NATO og EU.
Så pas lidt på med hvad i gør og siger i det spil her, for det er sq reelle menneskeliv og klodens fremtid der spilles om.
M.T. Du hører jo til de bloggere man er uenig med, men du kommer da med modspil, så fair nok.
For at se er kommunalpolitk og landspolitk forskellig, hvad du også kan se af at S og SF nok vinder dette valg 17.11, mens VKO jo fortsat endnu har magten. ( sidespring, runger det ikke hult hos dig at Fogh fra day one i 2007, bad embedsmænd sørger for topjob, alt mens han fyldte vælgerne med løgn på løgn).
Nu er det jo ikke oppositionen som er skyld i det store underskud, det er krisen OG regeringens økonomisk førte politik de sidste 5 år. De kunne lave reformer, hvis de ville, de har flertallet, så ret kritikken mod dem.
MHT skattestoppet, det er en hæmsko for mange ting, det burde ophæves, det ville give flere arbejdspladser m.m.
Og vær ikke bekymret for samarbejdet mellem S og SF, de ahr debatter også med R, det skal man ahve i politik, ellers rykker man ikke, men alliancen er intakt, sådan er det.
Og så er jeg iøvrigt meget enig med @ Jens Jørn P. indlæg om terror og PET osv. Balance ville være rart.
Modifikation her.
Terro på Christiansborg,??
Michael Kristiansen indrømmede at hans side i folketinget havde dummet sig angående globaliseringspuljen. Hvad sker der!! en fejl på den sort/blå side af folketinget, indrømmet af deres talsmand på NEWS, MK.
Samtidig indrømmer han at regeringen har udpeget S-R
som forligsbryder for ikke at tabe ansigt.
PEM siger mellem linierne "hvor dum skal man være for at være finansminister".
CHF. overspillede rollen som forhandlingsleder fordi han havde et flertal med DF. til at fordele globaliserings puljen.
Det er ikke nogen svær øvelse.
Jeg kunne godt tænke mig at læse brevet fra LLR til S - R, jeg er sikker på at brevet er skrevet på en uforskammet måde, derfor er S-R er blevet rent ud sagt pisse sure.
Derfor udeblev de fra mødet tirsdag kl.17.
Når man så hører Kristian Thulesen Dahl udtale at man havde opnået det samme resultat uden S-R. Populisme.!!
DF havde ingen kendt strategi for fordelingen af pengene, og læg mærke til en anden ting, Margrethe Vestager kunne ikke dy sig for at sige, at efter et nyt valg kunne det være et flertal for at ændre det
lovforslag fra regeringen om ungeydelsen.
Jeg tror at både DI og LO har haft stor indflydelse på
at parterne har sat sig til forhandlingsbordet igen.
Venlig hilsen.
A.Jensen.
P.S. Advarsel ! Ifølge Ritzau er der falske kopier af
Peter Plys i omløb i DK. Set omkring Horsens.
Ja, og derfor sidder man desværre også med en fornemmelse af, at der er sammenfald mellem tidspunktet for offentliggørelse af planen og tidspunkt for kommunevalg.
Efter valget vil vi så se, at det var varme luftkasteller. Problemet er, at det kan jeg sige, det kan oppositionspolitikere ikke.
PEM nævner også, at pressens fremstilling lige sætter ekstra streg under terror-trusselsbilledet. Nej, det er ikke hr. Westergaard, eller hr. Rose fra Jyllandsposten der er i fare, det er skam os alle sammen. Det er Danmark, der skal rammes. Og så får den ikke for lidt på tangenterne fra pressens side.
Pressen spiller med. Hvorfor?
Den skrevne presse politiske ståsted ligger tæt op af VK, hvorfor de selvfølgelig ser en fordel i, at blæse til skandalehistorien.
Men hvorfor også DR? Er det fordi hr. Hyltoft sidder på næstformandsposten i DRs bestyrelse og følger nøjsomt med i nyhedsformidlen, om de nu lægger tilstrækkeligt tryk på DANMARK og på TERROR.
Den eneste terror de fleste af os borgere har oplevet, og udlændingene i særdeleshed, er den terroriserende ødelæggelse af dansk mentalitet, velfærd, omsorg, ja dette dejlige åbne og omfavnende land, som Danmark var engang. Den gang hvor bogstaverne D og F ikke var sammensat til DF.
MEN den form for terror fortier DR. Uhadada, hvor ville de også få på næven af hr. Hyltoft og hr. Espersen. Så langt rækker de to herres demokratifornemmelse ikke.
Til HC.
Du glemmer at en af DF's sorte fætre Hr. Søren Krarup har fået placeret sin datter i DR's bestyrelse
Katrine Winkel Holm.
Hun sidder endvidere i bestyrelsen for Trykkefrihedsselskabet. Forlaget der har inviteret den
Hollandske islamkritiker Gert Wilders til Danmark.
Det var ham som AFR ikke ville mødes med.
Venlig hilsen
A.Jensen
AF Helle 08:51 4. NOV
Til lykke med fødselsdagen -
Jeg blev 67 for 6 dage siden og husker heller ikke historien sådan som Peter Plys gør.
God dag til dig og andre gode folk.
Ole M, det samme til dig.
Her til morgen meldes om negativ lømmelpakke negativ børnecheckydelse, negativ Afghanistans retorik fra VKO side osv.
Og nu går DF til forhandling o finanslov med nye stramninger, en vækstpakke på 10 milliarden, som oppositionen har ønsket det sidste år, en fået nej til, nu spiller DF så på dens ag, men tror VKO virkelig at vælgerne er både dumme blinde og døve.?
Og hvordan vil Hjort tackle en ting han ahr sagt nej til i et år, kan det pludselig komme på tale nu ??
Der er vækstpakke igen på vej til erhvervslivet, banker og erhverv. Hvorfor er de tkun VK egne kærnevælgered er skal støttes med skatteyderkroner som kommer fra lle dele af samfundet rig som fattig, efter evne og mulighed ( indkomst). Jeg forstår det ikke.
Havde Iran dengang frigivet de amerikanske ambassade - gidsler mens Carter var US - president så havde verden fået et mere samarbejds - orienteret USA. Istedet fik man en hardliner i Reagan. Så snart HAN var valgt så frigavs gidslerne. Høgene snakker helst med hinanden, de taler samme sprog og anser "demokrater" før at være broget og naive og ikke til at stole på. Reagan`s sprog blev jo også forstået i Sovjetunionen og Kina med kendt resultat. Kan man lære noget af det i dansk politik??
Her til morgen hører vi at en muslim har dræbt 12 mennesker og såret over 30 mennesker på en kaserne i Texas! Vi har også læst at Enhedslisten lægger hjemmeside til indsamling af penge til terrororganisationer! Og dem vil De Radikale, S og SF samarbejde med!
Thomas Rasmussen skriver indlægget for at påvirke os andre til at stemme på VKO, ved at skræmme og hidse os op!
jeg kunne også skrive, at der på Fyn er et stærkt samarbejde mellem DF og Frit Danmark! Plat!
Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.
Modtag en mail, når der er nyt på bloggen
Seneste indlæg
25. aug 2011 kl. 10.59
Farvel til Politiken-uniformen
9. aug 2011 kl. 15.39
Kraka er i luften – nu venter det hårde arbejde
5. jul 2011 kl. 12.38
Hede sommerdrømme
Seneste kommentarer
25. aug 2011 kl. 09.52
"I love it - mÃ¥ske fordi ogsÃ¥ jeg er ræverÃ..."
22. aug 2011 kl. 12.02
"Her under Mogensens Magasin er der i sommeren..."
16. aug 2011 kl. 14.37
Støttekalender 2011: "Familier med kræftramte børn"
Køb kalenderen her og læs mere ved at trykke på billedet.
Her kan du læse mere om "Familier med kræftramte børn": http://www.fmkb.dk/

Mogensen på tv
Se Mogensen på Politiken.tv HER
Se den nyeste Mogensen og Kristiansen
Se den nyeste Tirsdagsanalyse
Interview med Peter Mogensen
Læs her et interview med Peter Mogensen, bragt i Kristeligt Dagblad 24. september 2010.
Dødvande

Peter Mogensen har ført en politisk dagbog i 2007-2008, hvor landet fik et nyt parti og et valg. Læs hans analyse af hvordan det er kommet dertil, at dansk politik står stille.
Læs mere på nedenstående links.
Hele Danmarks Dirch...
Se eller gense de bedste klip med Dirch, oplev Nikolaj Lie Kaas fortolkning af den folkekære skuespiller, eller få den store boks med de 10 bedste Dirch Passer-film. Alt sammen til Pluspris.
Pluspriser fra 80 kr.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 80 kr.
Alm. pris 100 kr
|
|
Pluspris 59 kr.
Alm. pris 69 kr
|
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1749 kr.
Alm. pris 2130 kr
|

Loading ...









God tone i debatten
Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.
›Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR