Annonce
Annonce

Søren Espersen beskytter et ‘Stein Bagger ministerium’?

tekst 152 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Hvis nogen mener, at Søren Gades spindoctor - Jacob Winther - er en god en af slagsen tager de fejl. Hele pointen med en pressemand er netop, at vedkommende diskret skal sikre sin minister god opmærksomhed hos pressen. Bemeldte Winther er nu for anden gang personligt i søgelyset for lækage.

Og læg bare misseren om filmen ‘Den hemmelige krig’ oven i, som netop er grunden til, at  Winther slæbes gennem mudderet i den seneste sag, fordi han har et gammelt personligt mellemværende med filmens instruktør, Christopher Guldbrandsen. Den seneste sag, hvor nogen (vi ved ikke om det er Winther) i Forsvarsministeriet indiskutabelt har skadet jægersoldaterne for at opnÃ¥ lidt billig ‘airtime’ i en TV-avis.

Men det handler ikke om Winther. Det handler om Søren Gade. Regeringens mest populære minister. Spørgsmålet er hvornår Dansk Folkeparti bryder sammen og støtter en ordentlig advokatundersøgelse af et ministerium, som tilsyneladende opererer som Stein Bagger: høj cigar ud ad til, kaos ind ad til.

En spindoctors opgave handler om at skaffe god presse til sin minister. Give journalister smÃ¥ og store godbidder af information. Tage dem med ud pÃ¥ steder, hvor ministeren kan filmes med gode billeder. Skabe plads i damebladene til de ‘følsomme interviews’, der ogsÃ¥ viser den anden side af en hÃ¥rd politiker. Gade har haft det hele.

Som den mest pressebevidste minister i regeringen har han været en mester i at få god presse. Uden at kny er han ikke gået af vejen for gang på gang at tage os med ind helt bag i, bl.a. ved at skubbe sine døtre foran sig, når befolkningen har skullet orienteres om hvor hårdt livet i hans stol var. Og det har båret frugt, Gade er ustyrlig populær.

Men et er tydeligvis hvordan Gade har malet billedet af sig selv ud ad til. Noget andet er hvordan ministeriet reelt har fungeret ind ad til. I dag kræver de forskellige militære værn en egentlig undersøgelse af den seneste sag omkring lækagen af jægersoldaternes afgang til Irak i 2007. Det tror da pokker. I forvejen er de samme værn udskreget som tosser pÃ¥ niveau med Stein Bagger, efter den sÃ¥kaldte ‘Jægerbog-sag’, og skulle denne sag ligesÃ¥ ende pÃ¥ listen over synder udført af Forsvarskommandoen, er katastrofen til at fÃ¥ øje pÃ¥.

I modsætning til Jægerbogen, hvor mange kendte til sagen og hvor man i høj grad kunne diskutere om den var skadelig for soldaterne i Afghanistan, er sagen fra 2007 en tilståelsessag. Lækagen kom fra et af få mennesker, som kendte til sagen. Og som vidste, at den ville sætte jægernes liv i yderligere fare, hvis det kom ud. Derfor den fortrolige orientering af Udenrigspolitisk nævn dagen efter.

Dansk Folkeparti har et problem. For det er en kendsgerning, at i takt med, at sagen om lækagen kører over scenen, fremstår hele ministeriet i offentligheden som en samling pressegalninge, der vil gøre hvad som helst for at komme i Nyhederne. Intet er helligt, alt kan bruges, også jægersoldaters sikkerhed.

Man holder en pressemaske ud ad til, men gør yderst mærkelige ting ind ad til. Det handler ikke om Jacob Winther, det handler om et helt ministerium, som tilsyneladende kørte  kulturelt af sporet for år tilbage.

DF’s ordfører Søren Espersen er selv tidligere spindoctor for Pia Kjærsgaard. Lige nu sidder han i sit kontor og funderer over, hvordan man kan være sÃ¥ langt ude, at man kan sætte soldaters liv pÃ¥ spil, underløbe Udenrigspolitisk nævn og i sidste ende bringe ministerens politiske liv i fare, blot for at fÃ¥ lidt billig airtime i en nyhedsudsendelse pÃ¥ TV2?

Espersen spørger sig selv, om det virkelig kan være Søren Gade og Jacob Winther - der, måske i egen overbevisning om at ministeren kan gå på vandet, virkelig er degeneret til et så lavt niveau? Winther handler ikke alene i sådan en sag. Er det ham, som har lækket historien, ved Gade det naturligvis.

Espersens problem er nu trefold.

1) Med den aktuelle medieopmærksomhed riskerer han, at vælgerne får et nyt syn på Gades adfærd. At de bliver forargede over, hvordan han forvalter sit mandat, såvel hvis det kommer frem, at det er ham og hans spindoctor, som står bag lækagen, men også nu hvor det står klart, at nogen i Gades butik bærer ansvaret?

2) Gade kan ikke igen give en medarbejder skylden. Er det Winther, som stÃ¥r bag, ved enhver, at han ikke arbejder alene. Og i det hele taget har Gade opbrugt sin kvote for at skyde skylden pÃ¥ andre. Fyringen af forsvarschefen i sagen om ‘Jægerbogen’, var i strid med hans egen udlægning af, at han ville tage ansvaret, hvis det gik galt. Han kan ikke skubbe Winther foran sig. Ligesom han heller ikke næste gang igen kan skubbe sekretæren, eller for den sags skyld studenten ved kopimaskinen, foran sig.

3) Espersen kan se, at der samler sig et billede at et ministerium, hvor moralen er flosset og mærkelige ting er sket. Spørgsmålet er: Kommer der mere? Og hvornår siger departementschefen stop? Espersen aner reelt ikke hvor han og DF er i sagen, og derfor skælder han ud på filminstruktør Guldbrandsen og kræver offentliggørelse af den såkaldte lydfil, der efter sigende afslører Jacob Winther, som den skyldige. Usikkerheden er ulidelig for Espersen, hvis frustration er til at forstå, for han er sidste mand på skansen, som skærmer Gade fra en større langvarig advokatundersøgelse. Og så længe han gør det, står han selv i skudlinjen (undskyld udtrykket) næsten lige så meget som Gade.

Uanset om Jacob Winther står bag den famøse lækage eller ej, trækker det op til, at Pia Kjærsgaard ringer til statsministeren og beder ham gennemføre den regeringsrokade, som kan skaffe ikke bare Løkke og Gade af med et eksplosivt voksende problem. Men også Dansk Folkeparti.

Det er simpelthen ved at blive for svært at holde hånden over et ministerium, som i stadig højere grad minder om Stein Bagger.

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

›Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR

KOMMENTARER

 
 
BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på Politiken.dk
Læsernes kommentarer 152
Af Kolde Jensen 11:38 2. FEB

"Spørgsmålet er hvornår Dansk Folkeparti bryder sammen." Fed underoverskrift, slet ikke dobbelttydig; men OK - sympatien ligger jo andetsteds ;-)

Af kent hansen 11:47 2. FEB

Endelig en objektiv journalist, hvor fanden er de andre? Er Danmark egentlig et demokrati, eller ren Italien, uden en "fri" presse?

Af Jeppe Dahl 11:52 2. FEB

Er bare SÅ træt af at se Søren Gade flæbe over hvor svært det er at være minister for de danske drenge i krig og samtidig passe godt på døtrene. Fy for satan. Hvis Jacob Winther er manden bag den klamme følelsesporno fortjener han at ruske tremmer.

Af HBW 11:54 2. FEB

Du er for hurtig med din rokade ide PEM. Gade skal lave den advokat undersøgelse, han er ikke far til Winther og som sådan skal han handle professionelt
Hans image er på vej ned også blandt vælgerkorpset.
Espersens håndtering er direkte dum og slingrer af sted. Hvorfor har Løkke aflyst pressemødet i dag ?
Kunne man helt hypotetisk forestille sig at Løkke går af og så hvis han har 89 mandater bag overlader roret til Lene E eller Kristian Jensen? Pest eller kolera :)
Du taler om Gade og hans privatliv, PEM det er ikke sagen mere, mange føler det er forkert at bruge det mediemæssigt for at få sympati. Venstre har hyret Se og Hør journalister, for at blive mere folkelige, men nej, ikke hos mig virker sådanne ting. Det er for tæt på.
Pia K skal ringe til Løkke, undskyld mig Mogensen er det ikke Lene E der er vicestatsminister???

Tror du virkelig ,at en sag droppes eller glemmes hvis man rokerer rundt, det gør de ikke, hverken Irak, eller Udlevering af soldater til USA, Rigsrevisonens anklage m.m.m. glemmes, det undersøges, så snart det er muligt, imens holder vi andre gryden i kog, så det ikke sker. glemmes. Vi er mange vælgere, der vil til bunds i det gedemarked, vi udsættes for af den nuværende regering, for at få tilliden til demokratiet tilbage. Det er en skandale det vi har oplvet det sidste år især med Løkke som Foghs afløser.
DF burde vise mandsmod og få en undersøgelse som selv soldaterne egne folk nu også efterlyser. Stein Bagger
ødelagde mange menenskers liv, VKO er ved at gøre det samme.Store ord, men det er sådan de fører deres politik.

Af Miss Jensen 11:58 2. FEB

citat: "Spørgsmålet er hvornår Dansk Folkeparti bryder sammen"

Jeg venter med laengsel hen paa denne kommende haendelse som citat her oven over.....ser frem til den som en julegave, som en befrielse..optimismen genfinder sig igen ...ny fremtid i sigte

Af Bølling 11:59 2. FEB

Peter Gades gulvtæppe må jo ligne et bjerglandskab!

Af Bølling 12:12 2. FEB

Fejl, selvfølgelig Søren og ikke Peter.

Af Zim 12:12 2. FEB

Ved at udnævne Guldbrandsen til at være venstreorienteret, upålidelig og nærmest skyldig gør Søren Espersen DF til det sorteste sorte! Men interessant nok var det samme opskrift stats- og forsvarsministeriet brugte da Den hemmelige krig skulle jordes! Og er der ikke en hel del hykleri i det blandt jounalister og kommentatorer? For forskellen på i dag og for en uge siden er kun at sagen endnu ikke var fortalt offentligt!

Af Hans 12:17 2. FEB

Åhhh hvor er jeg træt af den her sag. Jeg tror, at den der kommer til at tabe på hele det her postyr er Guldbrandsen. Det bliver spændende at se, hvad der sker med den injurie-sag, og om de "klokkeklare beviser" vitterligt er klokkeklare?? Hvis ikke har Guldbrandsen med Mogensens ord "vitterligt ramt uden for skiven", hvilket meget nemt kan betyde farvel til DR-midler fremover. Ikke fordi politikerne bestemmer det, men fordi der politisk er lagt op til, at DR og TV2 fremover mere aktivt skal arbejde for mere lødig journalistik ved bl.a. at nedbringe antal af negativ afgjorte sager i pressenævnet eller lignende. Hvis det bliver vedtaget ville man ikke kunne forsvare at hyre en journalist/kunstner, som er dømt for injurier.

Af Magdalone Heede 12:18 2. FEB

Ved du hvad, Kolde Jensen, er det ikke et lidt ensporet liv at have hengivet sig til ensidig beundring af Pia og -nisterne - og fare i blækhuset så snart der antydes, at de ikke er ufarbarlige?

Af Toke Reunert 12:24 2. FEB

@Bølling

Ha, ha! Et bjerg fyldt med badmintonbolde...

Nåh, spøg til side: HVIS Winther er lækken, bør man helt klart gøre op med brugen af spindoktorer, presseansvarlige, osv.

Og så må man tænke Danmarks krigsindsats igennem forfra. Er Danmark overhovedet modent til at føre krig. Her tænker jeg naturligvis ikke på vores soldater i felten, som efter hvad jeg forstår, er dygtige til at gøre det de får besked på - men derimod på dem som fortæller dem hvad de skal gøre: Ledelsen, såvel den praktiske som den politiske. Hele krigsindsatsen vidner om en fuldstændig ufattelig amatørisme og mangel på realitetssans. Det handler om soldaters LIV, for Søren Gade da også - eller gør det... det er jo noget forsvarsledelsen påstår. Måske er det en påstand de har 'fundet' på nettet.

Jeg er ikke pacisfist, men Danmark kan simpelthen ikke føre krig med den elendige ledelse. Time out. Ud af Afghanistan indtil vi har styr på tropperne...

Af SANielsen 12:28 2. FEB

Sandheden er da nok, at DF incl. Søren Espersen næppe ved, hvor de selv står, og hvad de egentlig mener i denne sag.

At Søren Espersen har været en slags spindoctor tidligere for Pia, er vel egentlig ikke nogen anbefaling, og ej heller noget bevis for hverken viden eller erfaring. Denne sag er vist større end både Pia og Søren Espersen magter - -

Bare dog der snart ville blive anlagt den lange varslede injuriesag mod filmmanden, så de saglige og eksakte beviser, der tales om, kom frem.

Det er da i øvrigt et snart underligt ”flosset” ministerium, som Søen Gade ”har fået banket ned her” – jeg ved jo godt, at Forsvarsministeriet tidligere hed Krigsministeriet, men man troede jo, at krig var noget ud ad til, men her det åbenbart internt. Ryd dog op!

Men er det hele ikke i denne sag bare politisk, uden nogen militær betydning?

Man kan og må stille sig det store spørgsmål, om det havde nogen betydning, at det blev mere eller mindre offentliggjort, at personel fra Jægerkorpset blev sendt ud. Det ville være særdeles interessant, at vide hvad egentlig sagkyndige officerer mener om dette.

De – jægerkorpset – er jo ikke sendt ud med få timers varsel, men udsendelsen har været forberedt over flere dage. Mon dog ikke de, som har interesse i den slags viden, har kendt dertil gennem sine ”spioner” forud. Har alle i denne verden, venner og ”fjender” dog ikke plantet sine ”efterretningsfolk” på de rette steder?
Er det hele en storm i et glas vand? – for at genere Søren Gade mest muligt? - Af mange grunde så jeg, personligt, gerne, at der kom en anden forsvarsminister, med en anden partifarve - og hvis dette kan fremmes, så fortsæt endelig sagen – men så er det jo kun ren politik, og uden militær betydning.

Det hele er vel bare en slags u-tidig agurketidssnak pga. regeringen ikke magter, at sætte noge tsagligt og fornuftigt på dagsordenen.?!

Lad i øvrigt gerne DF bryde sammen, jo førjo bedre.
(@ til Kolde Jensen),

Af mikkel 12:29 2. FEB

Den dag Dansk Folkeparti bryder sammen udråber jeg en national festdag,hvor alle har fri, og hvor børnene får ekstra slik ;-)

Bortset fra det, så er det også på tide med en ny regering, så vi kan slippe af med den (krigs)forbryderbande der sidder på magten nu. Snydetampe, magtmisbrugere, løgnere og menneskefjendske taburetklæbere alle til hobe.
Og hvorfor sidder de der stadig?
Fordi de er marionetdukker (pinochio) for før nævnte DF...
Fy da...

Af Jens Rasmussen 12:30 2. FEB

Jeg kan dårligt forestille mig, Søren Espersen og Dansk Folkeparti vil gå med til at der kommer en sag mod Søren Gade der eventuelt kan være med til at fælde denne og dermed sætte Venstre og regeringen i et dårligt lys. Det vil jo være som at save den gren over de (Dansk Folkeparti) selv sidder på, og det har de absolut ingen interesse i. Det er som sædvanlig tom snak det som Søren Espersen kommer med.

Af Anders 12:31 2. FEB

Hvad skulle en advokatundersøgelse kunne afdække, som politiet ikke kan??

Politiet undersøger sagen - men de vil få svært ved at finde den skyldige, medmindre A) nogen tilstår, B) journalister med førstehåndskendskab til sagen fortæller hvem deres kilde er. Så enkelt er det.

Er Winther manden bag skal han ud - og Gade formentlig med. Men pt. er der intet andet bevis end udokumenterede beskyldninger. Hvis Guldbrandsen havde en klokkke klar tilståelse på bånd, så var den nok kommet frem - mit gæt er, at der i bedste fald er tale om andenhåndsinformation.

Og som tidligere omtalt i politiken, så er det altså ikke helt få, der kender til sådan en udsendelse - de fleste skal dog findes i forsvaret og som pårørende til disse.

Lad os få nogle fakta på bordet inden Gade & Winther dømmes. PEM kunne jo starte med at spørger sin chefredaktør, der jf. hans optræden i presselogen sad inden med stensikker viden....

vh
Anders

Af Henrik 12:33 2. FEB

Med alle de sager der efterhånden klistrer til Søren Gades ministerium i særdeleshed og regeringen Løkke i almindelighed kan det efterhånden godt minde lidt om den offentlige forvaltnings og det politiske systems svar på Stein Bagger cirkusset, der var en manege af løgn, fortielser og bedrag. I dette tilfælde er ofrene så bare de danske soldater...og ja måske hele det fundament, som det danske demokrati og retssamfund hviler på.

Af Tvivleren 12:49 2. FEB

Har Guldbrandsen gemt en optagelse fra 2007 ?? Hvorfor brugte han den ikke dengang ? Er der nogen der kan svare mig på det ?

Af Richadt Leonhardt 12:50 2. FEB

Nu må man stoppe, det er for længe siden gået op for de fleste, at Winther og Gade er dumme. Men det er endnu ikke så indlysene, at modstanderne i Iraq er ligeså dumme. Mon de på noget tidspunkt har troet, at indvationsstyrkerne var tinsoldater. Det er vel kun tåbelige lande, der ikke sender elitesoldater afsted, når man er igang med en ulovlig krig, gælder det vel om at komme hurtig ind og ud igen. Helst uden fjenden opdager, hvad der skete. Det er så beklageligt, at det ikke gik sådan. Så man er blevet nød til at sende andre afsted, så man kan fortælle, at man har situationen under kontrol. I går blev 50-60 shiamuslimmer dræbt.
Spiondoktorer, forsvarsminister FET har jo aldrig været de lyseste hoveder i Danmark. Tænk bare tilbage på Kasper Neergårdsagen, hvor FET prøvede at værge Kasper som agent i Revolutionære Socialister. Det gik ikke, men FETfolk havnede på forsiden af Ekstrabladet.
Spindoktorer som Winther glemmer, at man skal holde lav profil, når man lige har kvajet sig. Specielt når pressen ved, at publikum ikke har glemt sidste bøf.
Forsvarsministre har svært ved at gemme venner, der har kvajet sig på et mindre synlig sted.
mvh
Richardt

Af Jakob 12:50 2. FEB

Hey

En interessant debat. Har lige hørt debatten på DR1 og det var HELT tydeligt at:

Karsten Nonbo tør ikke udtale sig men har fyldt munden med uld. Han væver udenom i generelle vendinger. Det er HELT tydeligt at der er en stor usikkerhed omkring hvor sagen lander og lige nu skal han navigere så intet kan bruges mod ham/venstre hvis sagen eksploderer. Det er ret tydeligt at de ikke aner om forsvarsministeren har rene hænder.

2) Karsten Nonbo er glad for politi anmeldelsen. Det er ret tydeligt at de har tænkt sig at bruge den som lynafleder vel vidende at politiet nok efter lidt tid bliver nødt til at konkludere at det kan de ikke komme til bunds i.

Jeg finder det ærgeligt med den politi anmeldelse. Det er en gave til forsvarsministeriet. Nu kan man sige at der er en undersøgelse igang vel vidende at den er håbløs. Man kan argumentere at nu skal politiet have ro til at arbejde etc. alt mens tiden går. Den anmeldelse er en gave af de store.

Når alt det er sagt er det meget vanskeligt at forstå at en forsvarsminister nægter at undersøge den sag. Specielt da han også nægtede at undersøge jægerbogssagen.

Man skal være ret blåøjet hvis det ikke kun kan tolkes som en mand med noget at skjule, eller nogen at forsvare. I mine øjne har forsvarsministeren tabt al troværdighed, og jeg har faktisk tidligere haft pænt tiltro til ham.

Det her er utroværdigt og et demokratisk problem.

Venlig hilsen


Jakob

Af HBW 12:50 2. FEB

PEM@ spørg Gade direkte hvorfor han ikke vil lave en uvildig undersøgelse. Bed Winther stævne Guldbrandsen NU, så beviserne under vidneansvar kan komme for en dommer og så må Løkke og hans regering tage ansvaret for lang tid skalten ov valten med ledelsen i DK både økonomisk og fovaltningsmæssigt. Sagerne er mange og myterne ligeså, sandheden skal frem ikke syltes.
Hvorfor var pressemødet aflyst i dag ??

Af Johnny Nielsen 13:03 2. FEB

Søren Espersen agerer som oppustet spærreballon for al kritik mod regeringen - DF nyder den rolle de har i dag - regeringen logrer hver gang Pia siger noget. Derfor er det meget magtpåliggende for DF at denne regering fortsætter - for de vil aldrig få så meget magt igen. Mørkemændene har en dagsorden og det er uendelig morsomt i disse dage at se Søren Espersen slå knude på sig selv - på den ene side revse Guldbrandsen og Nemeth for ikke at udlevere lydbåndet og på den anden side ikke ville acceptere en uvildig advokatundersøgelse. At danskerne vil finde sig i de tåbeligheder den sorte blok gang på gang afsløres i er mig en gåde. Nu må det da få ende. Ud med den sorte blok og det kan kun gå for langsomt. Lad os få ryddet op i den magtarrogance der har mørkelagt Danmark i nu snart 10 år.

Af K Kjaer 13:04 2. FEB

Kent Hansen: Gennemtænk lige objektivitet igen.

Men jeg giver nu også Peter Mogensen ret, men det er jo ikke den første sag, hvor vi forventede , at DF stod af på VK.
Dels må vi jo erkende, at der er en perlerække af skandaler som DF har ignoreret. DF vil holde VK på magten og sælge deres farmor for 25 øre og håbe, at vælgerne enten er for dumme eller har glemt , hvordan DF holdt VK ved magten, selvom skandale på skandale dukkede op næsten daglig.
DF har tabt i propaganda på det sidste , så håbet for DF om, at få endnu flere i folketinget er gået i fløjten. DF får aldrig en så gunstig position som DF har nu.
Derfor vil DF intet kræve nu , men vil gå ned sammen med VKs 1000årsrige.

Af Mathiasen 13:05 2. FEB

"Hvis nogen mener, at Søren Gades spindoktor - Jacob Winther - er en god en af slagsen, tager de fejl" er indledning til Mogensens artikel. De efterlyste findes faktisk. En af dem er Jacob Winthers ven, Søren Pind. Den mand har en fantastisk evne til at rende sig staver i livet, og gennem sin enøjethed er han nu igang med at overbevise nogle flere vælgere om, at hans dømmekraft er mindst lige så ringe som Peter Christensens. Det ønsker jeg Pind held og lykke med.

Der er en mere, som Mogensen næppe kan have overset. Det er forsvarsministeren. I samme øjeblik han når frem til en anden konklusion om Winther, er Winther færdig som spindoktor. Problemet for den danske forsvarsminister er bare, at han må gå sammen med sin spindoktor. - Jeg anvender her den danske stavemåde for doktor, hvad der måske er forkert, eftersom ophavsmanden til dette uvæsen var Tony Blair eller Bliar, som man nemt kommer til at skrive, især hvis man ikke bruger en stavekontrol.

Jeg vil ikke anbefale nogen, at tage Mogensens opgavebeskrivelse for doktorer i opspind alvorligt. ( - Mogensen, du arbejder nu i pressen og er ikke presserådgiver for en politiker.) Enhver historiker ved at løgn, udeladelser, bagvaskelse, udbredelse af intetsigende information, sammensværgelsesteorier og meget andet hører med til den psykologiske krigsførelse. Politikken har simpelthen overtaget hele værktøjskassen.

Af KB Nielsen 13:09 2. FEB

Du mangler en brik. Hvad laver Winther i disse dage, er det fortsat ham, der styrer informationsstrømmen omkring Forsvarsministeriet? I øvrigt må der være politikere i begge sider af Folketinget, som bekymrer sig om, hvad dette kan danne af præcedens. Udenrigspolitisk Nævn skal orienteres inden vigtige initiativer, skønt regeringen er ansvarlig. Hvordan må det være for nævnets medlemmer at opleve, at de bliver underløbet og misinformeret?

Af P.Olsen 13:09 2. FEB

DF´s Søren Espersen har mange mærkelige synspunkter,
han skærmer nu af for en advokatundersøgelse,fordi
hans moral er så modbydelig, og han vil forsvare alt
der vil svække DF´s indflydelse, og flertallet sammen
med regeringen.

Af Mathias 13:12 2. FEB

Tak Peter Mogensen, for at sætte ord på det, jeg ikke selv kan.

Af Jacob 13:12 2. FEB

Jeg tror nu egentlig at Pia K tænker "YES! Det var fandme på tide. Endelig en sag der ikke udstiller os som en flok gale bønder!
Men er ellers meget enig med Peter Mogensen

Af Kim Hansen 13:15 2. FEB

Hvornår bryder Danmark sammen? Har statsministeren læst sin stillingsbeskrivelse? Er man statsminister når det passer een? Bør man holde sig i form som statsminister? Hvordan kan man brokke sig over, at andre tager deres børn ud af skolen uden for ferierne, når man selv gør det? Blir man bare sur, når man er træt? Har DK den statsminister, det fortjener? Det er dybt krænkende, det der foregår både her og der!

Af Kurt Pedersen 13:19 2. FEB

Der er intet i denne sag, som er anderledes end så mange andre sager vi har set, i al den tid denne regering har haft magten. Den eneste forskel i denne sag er, at noge manipulerende og medieliderlige mennesker, skubber nogle unge mennesker foran sig, som ofre live og lemmer for en sag, som vi nok først om lang tid ved har været værd at kæmpe.
Jeg fatter ikke at der ikke er flere jounalister, som letter rumpen og gennemgår alle de sager, hvor man i bakspejlet kan se, at denne regering har manipuleret alt og alle.
Tænk blot på den sidste sag med tidligere Beskæftigelsesminister og nuværende Finansminister.
At den mand stadig sidder på en magtfuld post, kan kun skyldes dovne og uduelige Jounalister og Chefredaktører.
Trods alt, hatten af for dig Peter Mogensen.

Af HBW 13:24 2. FEB

Hører folketingsdebat, Burkaforbud er til afstemning, men DF ordføreren har bedt om ordet og lire derud af. Det er dumt, grotesk og SÅ pinligt at høre på ham. Det er demokratiet, når det er mest træls, Nu er Khader på, ikke meget bedre, men trods alt stemmer K ikke for et forbud, selv om det var dem, der startede debatten og farcen. Farce på farce, hver dag sin nye. Ny regering jo før des bedre.
Ja jeg ved Sass(S) var ude med en kommentar, men S trak i land, da det gik op for dem hvad formålet var, ikke kønt, ingen bryder sig om burkaer, men forbyde folk det, når der er regler allerede nu i det offentlige rum i forvejen, det er en direkte hetz mod et mindretal på mellem 3 til max 100. med den muslimske religion.
Send DF ud af landet en gang for alle, giv dem en burka på og en pose penge med, og så farvel og tak.

Af Morten Sebber 13:25 2. FEB

Kære PEM. Jeg synes, du fedter for Søren Gade. Regeringens mest populære minister,skriver du. My foot! Du misser ganske pointen : Hvorfor Fanden har Søren Gade ikke selv iværksat en undersøgelse af sit ministerium ?

Af T.Sørensen 13:30 2. FEB

Mogensen har en pointe. Som borgerlig, er den svær at sluge. Ærlig talt, så gider jeg heller ikke at se og høre mere på al det følelsesporno, alt imens Gade render rundt med et gevær sammen med ingen ringere end selveste Bent Bendtsen af alle personager. Gade har ikke en skid styr på det ministerium, det viser disse sager med al ønskelig tydelighed. Han skulle have vist sig som en mand. Taget ansvaret og skredet. Nu viser han sig som et pjok, der bare hænger ved. Ud med ham.

Af Niels H 13:38 2. FEB

Det er da interessant og tankevækkende, at chefen for det hele Lars Løkke midt i VKO's største krise vælger at gemme sig i de varme lande.

Er der iøvrigt nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg, når jeg ser Lars Løkke, altid kommer til at tænke på en brugtvognsforhandler, der vil sælge mig en nylakeret skinnende blank Skoda, årgang 2001 - som er gennemtæret af rust.......

Af Jens O. Bjerre 13:39 2. FEB

Det mærkelige ved denne sag er, at Politiken v/Peter Mogensen spekulerer over om Dansk Folkeparti vil dække over regeringen. Selvfølgelig vil de det. Det gør de altid. DF ved, at hvis regeringen ryger, ryger de selv med. Og bliver uinteressante også i mediesammenhæng. Det må Mogensen da kunne regne ud. Ellers må han prøve at se lidt historisk på hvad DF har dækket over i tidens løb eller også må han søge et andet job.

Af SANielsen 13:41 2. FEB

Det er da fremragene, at foreslå en national helligdag, den dag, hvor DF bryder sammen - noget lignende befrielsen i 1945. Der bør hejses flag over alt. Skolerne bør holde fri, og alle arbejdspladser bør lukke., og kirkeklokkerne bør ringe af glæde.
Jeg glæder mig allerede!

Af MGJ 13:44 2. FEB

heh-heh-heh... Lad bare denne her sag fortsætte lidt endnu.

Hold da kæft, hvor er det underholdende og festligt.

Der er bal i den borgerlige og Forsvarsministeriets musikkorps leverer - igen - musikken til en gang "line-dance" hen imod den totale latterliggørelse.

Selv for en borgerlig kernevælger er det endog meget svært at se andet end røgen fra en personlig krig mellem en journalist og en spindoktor. Jacob Winther må UD. Han skader regeringen. Når han så har været væk fra rampelyset i en rum tid, kan han få chancen igen. Det samme virkede jo for Anders Fog, da han gik af som skatteminister og ca. 10 år senere vendte tilbage som statsminister.

Af L.B.R. 13:45 2. FEB

Man begynder at forstå hvorfor Danmark har det største antal dræbte soldater i Afganistan med den ledelse!!! Krigsministeriet er vist ikke egnet til krigsførelse, de er bedre til spinn, nåe nej det kan de heller ikke.

Af Tvivleren 13:50 2. FEB

Jeg spurgte kl 12.49
Har Guldbrandsen gemt en optagelse fra 2007 ?? Hvorfor brugte han den ikke dengang ? Er der nogen der kan svare mig på det ?

Er der virkeligt ingen bud ??

Af HBW 13:59 2. FEB

Så kom Burkaforbud afstemningen, som viser nederlag til DF. 19 for 98 imod og 0 hverken fo elelr imod. bravo for det danske folkestyre, endelig begynder politkerne at vågne op og sige fra, Pia K var både sur og angrebslysten, men uden held, hun pustede sig op, men tabte debatten.

Af HBW 14:09 2. FEB

Tvivleren@ Måske fordi han ville beskytte en kilde, han havde oplevet, hvordan alt blev drejet med hans film, til løgn, men hvor alt var korrekt og hvor dokumentationen alligevel passede. Han fremlægger den jo også når han har modtaget sin stævning.
Hvis Løkke er taget på ferie med familien ,.... det kan man ikke, som landet ligger. Men hold kammertonen alligevel K.Å. , det må være et politisk møde omend hans kone havde meldt afbud i går til byrådsmødet i Gribskov.

Af radioilluminati.com 14:11 2. FEB

Hele samfundet er pil råddent. Hvad med "climategate" der viser at global opvarmning er et kæmpe bedrag. Kig ud af dit vindue. Ligner det global opvarmning?

95% af alt CO2 kommer fra naturen. kun 5% er menneskeskabt. Hvis du ikke tror på mig. Find ud af det selv!

Af Torben Christiansen 14:18 2. FEB

AK JA...DENNE MAGTFULDKOMMENHED!

Så venter vi bare på "Næste Levende Billede":

http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2010/01/07/130506.htm

Det bliver også interessant, når resten af pressen for alvor går i kødet på "Brutalis"!

Af Lars J 14:27 2. FEB

En knivskap analyse om spin, rod, dække med danske soldateres liv som indsats. Det er sjældenet jeg roser kommentatorene, men denne gang er det grund til dette..

Af Tvivleren 14:30 2. FEB

HBW
Jeg er glad for at du skriver film og ikke dukomentarprogram.

Af Jan Grønlund 14:40 2. FEB

Peter Mogensen er en dygtig mand, som her har indlysende ret. Peter Mogensen ville være suveræn, hvis han også kunne se udenom sit blå lys for at se andre farver.

Af Leif Hermann 14:44 2. FEB

Jeg tror det er Espersen selv, der har lækket..

Af Maria Due 14:55 2. FEB

Dette forekommer mig at være et uhyre letkøbt oplæg, som giver sig ud for at være en analyse, men i virkeligheden er et partsindlæg.

Det er åbenbart, at der foreligger en timing af hele forløbet, som ikke har spor med en eventuel lækage og soldaternes sikkerhed at gøre. Guldbrandsen er efter min mening et stygt eksempel på en person med lav moral, der blæser på alt andet end sit eget. Hvis han mener, at han i det meste af to år har haft et 100 pct. sikkert bevis for, at Jacob Winther misrøgter sit hverv og har bragt andre menneskers liv i fare, er der ingen undskyldning for, at han har gået og hygget sig med sit bevis i det meste af to år.

Sagen bringes frem på nuværende tidspunkt, fordi den skal ses i en større sammenhæng, og jeg tror kun at Søren Gade er den første brik, der skal væltes.

Lydfilen skulle angiveligt involvere andre personer end Jacob Winther, man må gå ud fra, at der er flere, som taler på den. I så fald er der flere, der har kendt til dens eksistens i to år. Medmindre ingen af dem har kendt til den før nu, fordi der er tale om en hemmelig og dermed ulovlig lydoptagelse. Den slags kan en filminstruktør nemt fikse, men det er jo noget pinligt at indrømme, at man har beluret andre eller optaget dem hemmeligt.

Der foreligger også den mulighed, at Jacob Winther har orienteret personer, som han vidste ville få nyheden om jægersoldaterne kort tid efter. Endelig kan det jo være, at det ikke fremgår af lydfilen, hvornår den er optaget.

At det er utænkeligt, at Søren Gade ikke ved, hvad hans pressechef foretager sig, er noget vrøvl, og han kan da slet ikke vide noget om det, hvis kun den, der optog lydfilen vidste, at det skete.

Så alt i alt, vi ved ikke andet, end at nogen ser deres fordel ved at bringe sagen op på nuværende tidspunkt, og at Politiken og DR synes at stå samme i den sag og være langt fremme i skoene. Mens andre tænker sig mere om.

I øvrigt håber jeg, at vi snart får en ny forsvarsminister, og jeg tror ikke, at danskerne er så dumme, at de lapper Søren Gade i sig for et godt ord, fordi smarte pressefolk har manipuleret dem til det. Folk kan godt tænke selv, og de fleste stænker i denne sag mest på soldaterne.

Af Morten G 15:49 2. FEB

PM's argument bygger på en idé om, at der bag DF - eller for den sags skyld resten af VOK-regeringen - skulle ligge en eller anden form for moral i gængs forstand.

Det er der intet belæg for at antage.

Af Morten G 15:53 2. FEB

Hejsa radioilluminati.com,

Jeg tog mig tid til at se hele filmen om terrorstorm. Helt fantastisk. Hvilken fantasi.

Og nu har jeg også set det der med HAARP. Som jeg forstår det, kan amerikanerne få det yderste af atmosfæren til at løfte sig og når det falder ned igen, igangsættes et jordskælv. Og det ovenikøbet dér, hvor amerikanerne ønsker det.

Igen: Helt fantastisk. Georg Gearløs og Asterix og Vikingerne i ét.

Af HBW 15:54 2. FEB

Tvivleren @dokumentionsfilmen " Den hemmelige krig" det troede jeg, du var klar over, ellers korrigerer jeg mig selv her. Jeg tror på Guldbrandsen, Gade ville have lavet en undersøgelse selv, også i 2007, hvis der intet var at komme efter. Det er jo et venstre motto. Det holder så blot ikke vand, derfor krav om undersøgelser af mangt og meget gennem 8 år.

Af Thomas Rasmussen 16:05 2. FEB

PEM vil da også gøre alt for at komme i medierne! Han kaster en masse udokumenterede påstande op i luften og hans endnu mere medieliderlige chef, Tøger Seidenfaden, påstod lige pludseligt i "Presselogen" at han havde hørt fra en ledende TV2-medarbejder at Jakob Winther var lækken, hvilket omgående blev tilbagevist af TV2's nyhedschef! Er der ikke nogen som kan prøve at forholde sig til fakta? Her i Danmark er en mand altså uskyldig indtil andet er bevist! Lad os nu afvente den politiundersøgelse hvor politiet forhåbentlig kan tvinge Guldbrandsen til at stå til ansvar for hans udtalelser og udlevere den lydoptagelse som han påstår han har! Nu må vi så ikke håbe at optagelsen stammer fra et møde hvor der var tavshedspligt for så er det vedkommende som har lavet optagelsen som er kriminel!

Af Asger Manø 16:28 2. FEB

Sagen kan løses ganske enkelt. "Far her" har forhåbentlig så meget styr på sin organisation,at han ved hvem, der står bag lækken,eller han kan bruge en halv dag på at finde ud af det. Så kan "far her" påtage sig det ansvar, han siger, han har, fyre vedkommende og melde ham til politiet. Sværere er det såmænd ikke.

Af Ole H 16:30 2. FEB

Jeg forstår ikke dette ønske om en advokatundersøgelse - som normalt er en gennemgang af dokumenter i en sag og vel derfor uegnet til at finde en læk.
Eller en dommerundersøgelse? - hvorfor ikke bruge anklagemyndigheden der altid afhørere personer enten under vidne ansvar eller som sigtede, de er dog rimeligt vant til at afdække sager som hovedpersonen ikke ønsker frem. Så i min optik er en politiundersøgelse den bedste løsning og når de finder lækken har de anklageskriftet klart og synderen om det er Jakob Winter, general Helsø eller Holger K må tage sin straf på +4 år - og Hvis Guldbrandsen har løjet eller strammet historien journalistisk så man ophøre med at eksistere i danske medier dvs nul mere løgnagtig dokumentarpjat fra ham og en gigadonisk erstatning til Jakob Winther.

Af HBW 16:31 2. FEB

Om 2 uger har alle en uges vinterferie fra FT. Alt sejler p.t. og så tager Løkke til Tenerife med familien. Han aflyser ambassadør møde i fredags grundet sygdom( forvredet fod) med 14 års barn, og søndag rejser han på ferie,( eller fredag) med al respekt for en familiefar.
Jeg husker under Muhammedkrisen, hvor der også var vinterferie, og hvor HTS var på ski i Svejts, da den brød ud, hun blev hejlet igennem medierne, fordi hun ikke rejste hjem, men blot kommenterede via mobilen, og hun var IKKE statsminister. Nu tager LLR børn ud af skolen før ferien og rejser sydpå. Det er muligt han er slidt og det er tiltrængt, men PEM taler om at han skal genfinde sit momentum, hvad med at bruge ordet respekt for det embede han har påtaget sig.
Man kan ikke gemme sig hver gang noget er ubehageligt. Tænk hvis alle gjorde det hver gang noget var svært. Så går man i flyverskjul i venstre, Rønn gjorde jo det samme og Fogh før igen. Det er for ringe.

Af Peter Hansen 16:42 2. FEB

Ole H
Hvis ikke man har vidst det før - så har du bevist det nu. Du er helt og aldeles uden for pædagogisk rækkevide.

Nu har du flere gange forsøgt at skrive nedsættende om Guldbrandsen med henvisning til at han har løjet m.m., men du har endnu aldrig forsøgt at føre sandhedsbevis herfor.

Sådan kan man jo gøre sig selv ganske uinteressant i enhver debat.

Af Ole Mikkelsen 16:49 2. FEB

PEM, Jeg er glad for at du trækker Søren Espersen ind på banen i denne sag, Dansk Folkeparties mediegeneral nr.1 –

Du har ret i at Søren Espersen, lige nu tænker meget over hvilket træk, der nu vil være det smarteste, ikke for at opklare selve sagen, men udelukkende for at fremme Dansk Folkepartis muliglighed for at score lidt større vælger andel f. eks. fra Venstre og med lidt held også fra andre partier –

Jeg tror Hjort Frederiksen, er godt sur over denne sag -

Jeg tror at Søren Espersen er ret ligeglad med om Søren Gade tvinges til at træde tilbage, det kunne være tak for sidst da Søren Gade trak oppositionen med ind i forsvarsforliget imod Dansk Folkepartis vilje -

Dansk Folkeparti og regeringspartierne er efter min opfattelse slet ikke interesseret i at op klare denne sag, ligesom alle andre sager før denne -

Der kommer et valg –

men det er en fejl at tro, det bliver let at vælte denne alliance.

Af j.k.olsen 17:00 2. FEB

Toppen af et isbjerg. Et isbjerg bestående af spin og taktisk retorik, som regeringspolitikere har lært så dygtigt på kurser, at vi må tvivle på om de selv mere ved hvad der er op og ned, rigtig og forkert, sandhed eller løgn.Og en journaliststand, der har mistet evnen til at holde fast i såvel et spørgsmål som i en sag- og hvor flere og flere medier forekommer at ligge under for censur, hvis ikke også de er ramt så meget af spin og taktisk retorik, at de heller ikke kan finde ud af op og ned, rigtig og forkert, væsenligt og uvæsenligt.
Denne sag er blot den mest groteske, fordi den udstiller det hele lige fra spin,hykleri, ansvarforflygtelse, dobbeltmoral, afledning, og forsøg på cover up af sandsynlige kriminelle handlinger. altsammen til skade for de højt lovpriste danske soldater i dette tilfælde i Irak. En anløben, skadelig angrebskrig, hvis grundlag endnu ikke har været til debat eller undersøgt i Danmark.
Det er synd om menneskene- ikke mindst danskerne. Men tak for en god analyse af toppen af isbjerget. Det begynder trods alt at dæmre hos flere og flere. Måtte lyset snart bryde frem.

Af j.k.olsen 17:05 2. FEB

Toppen af et isbjerg. Et isbjerg bestående af spin og taktisk retorik, som regeringspolitikere har lært så dygtigt på kurser, at vi må tvivle på om de selv mere ved hvad der er op og ned, lovligt eller ulovligt, sandhed eller løgn.Og en journaliststand, der har mistet evnen til at holde fast i såvel et spørgsmål som i en sag- og hvor flere og flere medier forekommer at ligge under for censur, hvis ikke også de er ramt så meget af spin og taktisk retorik, at de heller ikke kan finde ud af op og ned, rigtig og forkert, væsenligt og uvæsenligt.
Denne sag er blot den mest groteske, fordi den udstiller det hele lige fra spin,hykleri, ansvarforflygtelse, dobbeltmoral, afledning, og forsøg på cover up af sandsynlige kriminelle handlinger. altsammen til skade for de højt lovpriste danske soldater i dette tilfælde i Irak. En meningsløs, skadelig angrebskrig, hvis tivlsomme grundlag endnu ikke har været til debat eller undersøgt i Danmark.
Det er synd om menneskene- ikke mindst danskerne. Men tak for en god analyse af toppen af isbjerget. Det begynder trods alt at dæmre hos flere og flere. Måtte lyset snart bryde frem.

Af Holger-D 17:18 2. FEB

God morgen PM - så vågnede du også op og har opdaget at Søren Espersen beskytter endnu en minister - DF og Søren Espersen har hele tiden beskyttet regeringen uanset hvad de gør - så hvad nyt er der i det ????.

Af Johan Clemmesen 17:26 2. FEB

Måske ser man spøgelser ved højlys dag - men virkeligheden synes gang på gang at overhale den vildeste konspiratoriske fiktion, når det afsløres, hvad den danske statsadministration og dens aktører foretager sig og kan slippe afsted med. Kan man have tillid til at en uvildig og saglig politiefterforskning finder sted, når det sker i dialog med forsvarsministeriets departementschef Lars Johan Findsen, der er tidligere PET chef. Kan man have tillid når politiets øverste politiske chef Brian Mikkelsen selv har vist, at han i selv små sager er villig til at fordreje. Er de seneste skandaler ikke bare et tegn på at spin kulturen simpelthen er kommet ud af kontrol? Når en højt placeret oberstløjtnant synes det er i orden at lyve, er det så ikke fordi han har set far gøre det? Ubegrundede beskyldninger. Måske? Men hvorfor søren er regeringen og DF så i mod en uvildig undersøgelse?
Fordi sagen ikke er så alvorlig endda, har det været indvendt og derfor skal man ikke lave sær undersøgelser om alt muligt. Men må bare minde om:Der var en gang, hvor selvsamme regering og støtteparti anklagede enhver, der bare udtrykte den mindste tvivl om Irak krigens legitimitet, for at være Saddam Husseins sympatisører og for diktatur. Og Grevil har siddet i fængsel og Thomas Rathsack er det gået ligeså hårdt ud over. Man spekulerer på om et af det borgerlige demokratisk grundpiller - lighed for loven - er på vej til at blive sat ud af spillet af en...ja borgerlig regering, der sammen med sit støtteparti ikke er i stand til at forvalte det ansvar, der er forbundet med at have absolut politisk flertal.

Af ruud van leeuwen 17:34 2. FEB

Det der undrer mig er, at vi i DANMARK har råd til det!! VI har råd til spinddoktorer, alle ministre har en!! Personligt vil jeg slet ikke betale skat til sådan noget svineri! Jeg vil hellere betale til uddannelser, handicappede, og så meget andet end lige spinddoktorer!! Efter min mening er enhver minister eller andet, der ansatter en spinddoktor i et samfund hvor der skal spares en kriminel!! De POLITIKERE DER GØR, har en forvrænget virkelig sans. De vurderer deres egen omdømme og karriere vigtigere end landets velvære! Er vi i DANMARK værdensrekord holder i spind, DET TROR JEG I HVERTILFÆLDE!

Af ruud van leeuwen 17:38 2. FEB

Det der undrer mig er, at vi i DANMARK har råd til det!! VI har råd til spinddoktorer, alle ministre har en!! Personligt vil jeg slet ikke betale skat til sådan noget unødvendigt! Jeg vil hellere betale til uddannelser, handicappede, og så meget andet end lige spinddoktorer!! Efter min mening er enhver minister eller andet, der ansatter en spinddoktor i et samfund hvor der skal spares en kriminel!! De POLITIKERE DER GØR, har en forvrænget virkelig sans. De vurderer deres egen omdømme og karriere vigtigere end landets velvære! Er vi i DANMARK værdensrekord holder i spind, DET TROR JEG I HVERTILFÆLDE!

Af Zim 17:43 2. FEB

Hvis man osse følger med i høringerne i GB, kan man kun konkludre at det er uanede mængder af løgne og spin, der en sendes ud her der og alle vegne i forbindelse med krigsførelse!

Af Ole H 17:59 2. FEB

@ Peter Hansen
Jeg forholder mig blot ydmygt til David trads karakteristik af "Den Hemlige Krig" hvor følgende blandt andet kunne finde på hans blog

TRADS: DR er fuld af løgn!

“Ifølge regeringen har danske tropper to gange afleveret afghanske krigsfanger til amerikansk varetægt. Det modsiger Chris Hogan, der i 2002 var amerikansk chef for forhørslederne i fanglejren i Kandahar, imidlertid med følgende citat i DR’s oversættelse:

”Det særegne flag blev set på soldater, der afleverede fanger – fem, seks gange.”

Det er et stærkt citat, som Mogens Lykketoft, Villy Søvndal og Frank Aaen har svælget i. Hvis det var rigtigt, hvad Hogan sagde, havde regeringen jo løjet for Folketinget. Der er bare et alvorligt problem, for her er, hvad Chris Hogan faktisk sagde – inden DR begyndte at klippe og fejloversætte:

”Det unikke danske flag blev – så vidt jeg husker – måske, måske set i fangelejren medbringende fanger fem, seks gange.”

Med andre ord ikke bare ét forbehold, men tre – ’så vidt jeg husker’, ’måske’ og ’måske’. Det er et groft brud på god journalistik at fjerne så afgørende forbehold – ja, det får DR til at være fuld af løgn.“

Jeg mener Trads altid har stået for god journalistisk etik, og når han fremfører en så massiv kritik af gulbrandsens metoder og etik så er det klogt at lytte - jeg ved godt at i dag er Guldbrandsen alle CV'eres ven - men i vil hade ham når sagen nu ikke holder og han igen har tvistet virkeligheden en omgang.

Men Peter forhold dig lige til hvorfor at en politi undersøgelse ikke vil være den rette?

Af A.Jensen 18:02 2. FEB

Jeg er sikker på at Michael Ulveman (AFR spindoktor)
har fortrudt mange gange, at det var ham der var idemanden bag Den Hemmelige krig.
Og det er der sikkert også mange andre borgelige politikere der er irriteret over.
Men det korte er at AFR. fra folketingets talerstol,
forsikrede at alle koalitionens parter ville overholde krigens love. (Geneve Konventionen)
Det Danske Udenrigsministerie advarede mod at USA ikke
ville behandle fanger efter Geneve-Konventionen.
Donald Romsfeld udtaler på et tidligere tidspunkt, at
USA ikke var forpligtet til at overholde de konvention som USA ikke havde vedtaget.
Og hele sagen om fangerne var det springende punkt i filmen Den Hemmelige Krig.
Og her startede så hele sagen om sandheden, som gør at
der er et spændt forhold mellem Guldbrandsen og Jacob Whinter.
Alle kan vel huske sagen om dokumenterne som man pludselig ikke kunne finde i forsvaret, disse dokumenter kunne man så pludselig godt finde da domstolen bad om dem i forbindelse med den retssag der kører ved de danske domstole, som er anlagt af en af de 31 fanger det hele handler om. Puuuha.
Endnu en grimmer sag for forsvarsministeren.

Venlig hilsen
A.Jensen

Af Ole H 18:04 2. FEB

@ AF ruud van leeuwen 17:34 2. FEB
Bemærk venligst at i Århus Kommune har man behov for 44 informationsmedarbejdere for at fortælle om alle de vidunderlige bedrifter man laver, hvis de tal kan rulles ud over alle landets kommuner så er der små 880 informationsmedarbejder ikommunerne - dertil kommer regioner og stat så ikke noget at sige til vi er så velinformerede om samfundets gøren og laden.

Af Peter Hansen 18:24 2. FEB

Ole H.
Først vælger jeg at have det privilegium at forholde mig til de ting jeg mener har et formål at forholde mig til.
Så vær venlig ikke at blande mig ind i emner jeg ikke pt. har forsøgt at blande mig i.

Dernæst er det jo sådan, at forsvarsministeriets spindoktor jo efterfølgende har "pralet" med sin indsats omkring Den hemmelige krig, hvor han er mere end tilfreds med at det lykkedes ham - ivrigt sekunderet af Nyhedsavisen med David Trads og Simon Andersen (som efterfølgende også er kendt med at han på BT løj i forbindelse med Jægerbogssagen i sit forsvar for Jacob Winther og konsortie) - at få opmærksomheden væk fra det egentlige emne som beskæftigede sig med hvorvidt ministrene havde løjet overfor folketinget, til en stribe spørgsmål om hvorvidt soldaterne havde flag på deres uniform (hvor Helge Adam Møller i sin ivrighed viste at han ikke aner hvad der foregår i forsvaret), hvorvidt kommaerne var sat rigtigt, og de engelske ord var oversat korrekt m.m.m.m.m.

Og din dokumentation for at en seriøs dokumentarist var fuld af løgn - det er at henvise til den sump af spinfortællinger. Hold da op hvor er du enten nem at narre - eller også er du blot mere end villig til at miskrediterer politiske modstandere i mangel af argumenter.

Til alle andre der har lyst til at læse om det er her et link til Information http://www.information.dk/223244

Af Zim 18:26 2. FEB

Tidligere DF´r Christian H. Hansen stemte i dag mod burkaforslaget! Tidligere MF og socialordfører for DF Pia Kristenen kommer i forbindelse med sin udmeldelse med en rammende analyse af DF (Altinget.dk)!

Af bjørn jespersen 18:28 2. FEB

Tak for analysen.

- spekulerer over hvordan linket mellem forsvarets top og ministeriet fungerer. Specielt over om der er folk i toppen af forsvaret, der har deltaget i Gade-Winthers medie-bearbejdning. Og helst specielt på hvilken form for (it-ignorant) luftstrøm, der transporterede den oversatte Jægerbog væk fra Jesper Britzes arbejdsbord og over i hænderne på Gades team.

Af Flemming Meier 18:35 2. FEB

Fin opsummering af situationen. God journalistik! Men som andre skriver: Løkkes problem løses ikke af en ministerrokade. Lige nu kan man virkelig fornemme forskellen på den strategisk tænkende Anders Fogh Rasmussen med den udviklede fornemmelse for, hvad der skal til, når de politiske mål skal nås. Og den middelmådige statsminister (men udmærkede borgmester) Lars Løkke Rasmussen.

Af Tvivleren 18:50 2. FEB

Og Guldbrandsen ville ikke bruge optagelsen i 2007 ? Selvom han kunne vælte regeringen og blive venstrefløjens store helt ?

Af Zim 19:16 2. FEB

DR tog kun til genmæle mod angrebene på Den hemmelige krig via Jacob Mollerup! Så læs venligst hans udredninger! og David Trads fremstår som manden der ville gi´ Nyhedsavisen vind i sejlene ved at lade sig fodre med regeringens spin!!
I øvrigt blev alt om fangeudlevering, og hvad der forgik med fangerne, jo slet ikke sagt i Den hemmelige krig! Siden er "forsvundne" papirer dukket op! og jeg gætter på mere vil komme, om ikke andet så fra amerikanske arkiver!

Af Peter Hansen 19:23 2. FEB

Tvivleren
Hvorfra ved du at Guldbrandsen havde sin optagelse i 2007?
Er sagen virkelig så svær at holde rede i? Eller havde du bare behov for at kaste smuds på Guldbrandsen?

Af Tvivleren 20:22 2. FEB

Peter Hansen
Uddrag fra Information igår : at Néhmet og Guldbrandsen med det samme fremlægger den optagelse, som, de siger, kan bevise, at det var Jacob Winther, der i 2007 lækkede informationer om udsendelse af jægerkorpset til Irak.
Men nu er Information måske heller ikke til at stole på ??

Af Erik Bendtsen 21:40 2. FEB

Når nu Stein Bagger er blevet draget ind, vil jeg til hans"forsvar" erindre om at de fleste han har skadet 1). Kun blev skadet økonomisk. 2). Selv søgte stillingen. 3). Gjore det af ren, uforfalsket grådighed. Når vi taler om utidig offentliggørelse af, idet foreliggende tilfælde, oplysninger om militære operationer, er det noget som 1). Kunne koste mennesker deres liv eller førlighed. 2) Er noget som berører alle danskere. 3). Er udført af mennesker som er i statens tjeneste som folkevagte forvaltere af demokratiet eller ansatte til forvaltningen af demokratiet.
At det første skridt der blev foretaget , var at søge at gøre et politisk nævn til kilden, ovenikøbet med klare hentydninger til oppositionen, gør at det er politisk umoralsk af den ansvarlige minister ikke omgående. af egen drift, at KRÆVE EN UVILDIG, TILBUNDSGÅENDE UNDERSØGELSE, som skal blive ved, til hver en sten er vendt. Det tilkommer ministeren ( og i modsat fald statsministeren) at sætte en sådan undersøgelse i gang. Der er ikke brug for hverken DF eller andre. Det er statsministerens ansvar at den blive iværksat, med eller uden forsvarsministerens medvirken. Alt andet er uakceptabelt, uanstændigt, umoralsk og udemokratisk. Hvis det ikke allerede fremgår af forvaltningsloven at en sådan undersøgelse SKAL finde sted, er det på tide at at det bliver indføjet. Det der foregår er direkte undergravning af den offentlighed i forvaltningen, som er grundstenen i et folkestyret demokrati. Det hedder landsforræderi på lægmandssprog, Jeg ved ikke hvad det hedder på juristlatin, men det er helt klart uakceptabelt for enhver sand demokrat.

Af Ole Mikkelsen 21:51 2. FEB

www.information.dk/223244

Peter Hansen@
Jeg tror Jacob Winther synes der er lidt varmt på stolen for tiden, men han er en meget dygtig mand, der tilsyneladende kan se ind i fremtiden, dem der ikke kan lide ham vil måske kalde ham ret snu -

mere snu end Søren Espersen -

Hvad nu hvis det var Jacob Winther der rådede Søren Gade til at invitere oppositionen incl. SF med i forsvarsforliget -

Så behøvede han kun at vente på at en tilfældig politisk kommentator helt tilfældig tog det varme emne op i en tilfældig blok og at en tilfældig ikke særlig snu blokker skriver at Holger K har lækket det varme emne, hvis han ønskede maximal forvirring om hvem der havde lækket det varme emne.

Af Peter Hansen 21:59 2. FEB

Tvivleren
Hvis du prøver at læse dit citat igen, vil du - måske med nogen hjælp - at lækken skete i 2007.
Men det er jo trods alt ikke det samme som at Guldbrandsen var i besiddelse af lydindspilningen i 2007.
Håber da ikke at du er ansat som analytiker i forsvaret.
Så hvem vil du nu anklage for et eller andet for at bortlede opmærksomheden fra at det var forsvarsministeriet som begik lovbrud i 2007?

Af Pedersen 22:23 2. FEB

Søren Espersen kender ikke til moral eller etik.
Han er udelukkende forretningsmand. Men jeg har samtidig en klar fornemmelse af, at Søren Espersen er betalt fra Israel for at bekæmpe muslimer i Danmark. Således går Søren Espersen på kompromis med hvad som helst for at forsætte sin dobbeltrolle.

Af Ole H 22:26 2. FEB

@AF Erik Bendtsen 21:40 2. FEB

Er politiet ikke i stand til at give en UVILDIG og TILBUNDSGÅENDE UNDERSØGELSE ?

Hvem er bedre til at efterforske en straffe sag ?

Sagen kører hos politiet og den vil afdække hvad der er beviser for og havd der er spekulationer - især bliver det spændende og se Gulbrandsens beviser - ellers er det jo gemen bagvaskelse.

Af Søren S 22:30 2. FEB

@boss

Damn good call boss, make it a show me game he he also make the security safer...lol BTW they deserve it after folding on the copenhagen tvice...damn do you know the kind off work that took.... anyway we got a job to do as in momentum.so it can translate in to hope and jobs jobs jobs... .-) BTW good call on ol' yardarm and gates.....don't ask don't tell...now do you mind getting my ass out off this local FU...cuz im no good sitting around here anymore am i?
i think my job here is done
t004r

Af Pedersen 22:32 2. FEB

Hvor længe kan Lars fra Græsted fortsætte med at overleve. Han har det problem, at han ikke kan rydde op på grund af uregelmæssigheder, da han selv står i dem til hagen.

Af Zim 22:34 2. FEB

Statsministeren sidder da rigtig nok! i flyverskjul på Tenerife! Det er vist ikke klogt! Måske han så på mandag dukker op i ét af regeringskanalens bløde programmer for at fortælle at han efter alle de dålige sager og de seneste Megafonmålinger havde brug for at --- tænke! men nu er hos os igen !!

Af Peter Hansen 22:35 2. FEB

Ole H
Igen har du et indlæg hvor du meget gerne vil fantasere om Guldbrandsens evt. manglende dokumentation.

Hvornår vil du heller forholde dig til selve sagen.

At det rent faktisk er bevist, at TV2 fik oplysningen om udsendelsen af jægersoldaterne på et tidspunkt hvor det kun var forsvarsministeriets folk der havde viden om beslutningen.

Altså ikke oppositionens politikere i udenrigspolitisk nævn som regeringen ellers forsøgte at tørre den af på.

Mener du at det er ok, at vi har en forsvarsminister der står i spidsen for et forsvar, der udleverer fanger til tortur? som påtager sig ansvaret for at det er forsvaret selv som har fabrikeret en arabisk oversættelse af en bog som man mener skader soldaterne som er udsendt og derfor fyrer forsvarschefen? og som nu har en medarbejder i forsvarsministeriet som har lækket oplysninger som kan være livsfarlige for jægersoldaterne uden at han vil undersøge hvem af "drengene" der er skyldig?

Det er jo faktisk viden som vi ikke behøver at afvente en undersøgelse af. Men naturligvis synes du det er sjovere at skyde på budbringeren ved at smide mudder rundt om dig for at se om du kan ramme nogen. Desværre sidder det meste tilbage på dig selv.

Af peter v 22:49 2. FEB

Lars Løkke kan roligt tage på ferie. Alliancen mellem regering og DF kan ikke væltes. Trods der er flertal til rødt hold i flere meningsmålinger. Men den rigtig måling bliver på valgdagen. Jeg tror danskerne godt er klar over at regering har mange dårlig sager i p.t. Men når valget kommer, så vil alle huske hvem der kan holde muslimerne ud af landet, nemlig: VK og ikke mindst DF. For lade os indrømme det som det er! de sidste 3 valg har mest handlet om indvandrere, og dem har VKO vundet på.
Jeg tror ikke danskerne er klar til at åbne porterne igen for alle mulig indvandrerer..for ikke at tale om alle de somaliere der er i landet, og som ikke kan og ikke vil integreres.
Regering kan have så mange dårlig sager...men jeg tror altså ikke Thorning vinder. Det har jeg sagt mange gange her op bloggen, og jeg får ret, når næste valg kommer. Jeg har nemlig aldrig taget fejl.
Selv en clairvoyant jeg læste om i en lokal avis, skrev at hun kunne se at det igen bliver VK. Så vi har både danskerne og de okkulte med på alliancen..hehe peter v.

Af radio illumanti nr. 2 22:51 2. FEB

5.feb skal Helle T. igen deltage i bilderbergmødet...hvad mon hun skal det for igen? og hvorfor er en leder for socialdemokratiet interessant for bilderberger. skal hun køres i stilling som statsminister..?

Af Tvivleren 22:52 2. FEB

Peter Hansen
Fra EKKO
”Den 26. april flyver TV 2’s Rasmus Tantholdt hjem fra Irak sammen med Søren Gade,” siger Christoffer Guldbrandsen.

”Få timer efter de er landet, ringer Gades rådgiver, Jacob Winther, til Tantholdt. Han har nogle stærkt fortrolige oplysninger, som han gerne vil dele med TV 2. Winther fortæller, at Søren Gade har besluttet, at der skal sendes jægersoldater til den danske lejr.”

Hvis det ikke er den samtale Guldbrandsen har på bånd, hvornår skulle det så være optaget ?

Af Zim 23:18 2. FEB

Regeringspartierne og deres støtte synes det er fint med politianmeldelse, men regner ikke med den fører til noget, da måske 400 mennesker kendte til udsendelsen!
Og man er igen i en debat gået rundt om katten som den varme grød - eller omvendt! - nu i Deadline!
Fortæl mig lige hvorfor Jacob Winther ikke har gjort alvor af at sagsøge Guldbrandsen?

Af Mathiasen 23:23 2. FEB

@Kylle
Eksperter har sagt, at politiundersøgelsen kan føres videre ved en domstol, og dermed er der vidneansvar. Dyrbye mener alligevel, at en dommerundersøgelse kan bringe mere, og så skal man længere ind i konstruktionen for at se en evt. forskel.

Af Ole Mikkelsen 00:02 3. FEB

peter v 22:49 2. FEB

Jeg tror at næste folketingsvalg bliver vanskeligt for vælgerne, på grund af, du og dine venner vil køre frem med usande skræmme kampagner om hvad som helst -

Jeg har i øvrigt altid undret mig over, hvorfor du og dine venner er imod de fremmede og i særdeleshed muslimerne, der er faktisk mange gode borgerlige stemmer i dem, når man kender lidt til dem og det gør jeg, langt over halvdelen af mine venner er fra andre lande og mange af dem er muslimer, de er ofte lidt gammeldags i deres væremåde, ligesom i Morten Kocks historier -

men det er åbenbart ikke gammeldags nok til Kjærsgaard, Espersen, Krarup og Langballe -

Men pas nu alligevel på at du ikke tager dig munden for fuld –

nu kan du se hvordan det gik med burka afstemningen -

19 stemmer for
95 stemmer imod
Sådan kan det gå.

Af t. Petersen 00:03 3. FEB

Søren Espersen har mere lort på styret end styr på lortet, og han vil næppe kræve en undersøgelse. Det vil være at grave VKO's egen massegrav, og en undersøgelse vil sende et helt forkert signal. Er man for Danmark må man nødvendigvis også være for Forsvaret, at være imod Forsvaret er det samme som at være imod Danmark - og det kan man ikke være i Dansk Forkeparti.

Af A.Jensen 00:15 3. FEB

Peter V.@
Lars Løkke kan roligt tage på ferie.

Er du nu også sikker på det, i sidste uge var det Chr.H.Hansen der forlod DF, i denne uge er det så Pia Kristensen.
Jeg kan så berolige dig med at hun bliver i politik hun har nemlig meldt sig ind i SF.
Så hvis Pia Kjærsgaard ikke passer godt på de tilbageværende, så ender DF snart under spæregrænsen.

Venlig hilsen
A.Jensen

Af Ole Mikkelsen 00:26 3. FEB

t. Petersen 00:03 3. FEB
Jeg er sikker på at Søren Espersen kan se en sag fra flere sider –

Han har for ikke så mange dage siden, i TV udtalt at en forhandling og en fredsaftale med Taliban i Afganistan, kunne blive nødvendig -

Et sådan standpunkt fra Søren Espersen er der sikkert ikke mange af dem, der har stemt Dansk Folkepart, der havde regnet med.

Af Erik Bendtsen 00:37 3. FEB

@AF Ole H 22:26 2. FEB
Forsvarsministeren burde, omgående og af egen drift have foranstaltet en undersøgelse. Når Forsvarsministeren ikke gør det, bør statsministeren gribe ind. Med en undersøgelse mener jeg ikke en politiafhøring men en advokatundersøgelse.

Det burde de efter min overbevisning altid være forpligtet til, i den slags sager.

Af Martin Salo 01:22 3. FEB

Hvorfor er Pia så tavs? Er Pia gået i burka-skjul?

Rettere sagt. Hvorfor er Pia sat i medie(burka)skygge af journalisterne?

Kunne være lidt sjovt, hvis journalisterne grillede fürerinden. Bare lidt.

Af Peter Hansen 07:23 3. FEB

Tvivleren
Godt gået. Du har fat i en pointe. Lækken skete i 2007. Det er vist ikke nogen overraskelse for mange der har fulgt med sagen.

Fantastisk at du kan finde citater der beviser det.

Men det beviser jo ikke at Guldbrandsen var i besiddelse af indspilningen i 2007. Og det var faktisk det din påstand gik på.

Så måske skulle du bare forholde dig til at vi har et forsvarsministerium der har bragt danske jægersoldaters liv i fare?

Af Mathiasen 08:03 3. FEB

VKO er nu startet på melodien "rigtig mange vidste besked om jægerkorpsets udsendelse".
I så fald havde den konservative udenrigsminister ikke gnist af et grundlag for at sige, at det udenrigspolitiske nævn ikke kan holde på en hemmelighed. Derimod indebærer det, at det militære system har problemer med den slags, og det kan man vist ikke bruge i en krig.

Det bryder militærets organisationer sig ikke om at høre. Nu kan det hele selvfølgelig også være en sang til lejligheden, men så kortsynet kan VKO vel ikke være?

Af Peter Hansen 08:33 3. FEB

Mathiasen
I det sædvanlige spin er der skam ingen der prøver at tænke på anden end almindelig vildledning.
Det første drejer sig om at få fokus flyttet over på noget andet end det uheldige fokus der er på regeringen. Derefter kan man så altid prøve at rydde op efter sig igen.

Vi ser jo også bare på denne blog, hvordan der findes "nyttige idioter" der er parat til at afspore debatten ved at skyde rundt på alt andet end regeringens fejltagelser.

Men naturligvis er det da interessant at oppositionen får afklaret med forsvarsministeren om han selv mener at det er fornuftigt, at der få timer efter at en så vigtig beslutning er taget, kan være så mange personer der er vidende om en beslutning som først skal drøftes med udenrigspolitisk nævn dagen efter. Men det er stadig kun en detalje i sagen.

Af Mathiasen 08:44 3. FEB

@Peter Hansen
Hvis der overhovedet er gnist af sandhed i VKOs sang, så er der grund til at kigge systemet efter. En krigsførende nation, som ikke kan holde på en hemmelighed? Og folk, som plaprer løs for at få TV2 til at sende den militære hemmelighed ud til alle?

Jo længere VKO fortsætter med den tekst, nemlig at bilde folk ind, at lækken er i det militære system og ikke i det politiske, desto større problemer vil de få. Spørgsmålene står i kø, men lad os lige se, om de fortsætter.

Af HBW 09:21 3. FEB

Ja Mogensen, du havde jo ændret din analyse i avisen til morgen til noget mere moderat i overskriften. I tirsdagsanalysen kom du og MK ind på sagen sagerne de sorte sager, I fredede begge Løkkes dårlige timing for ferie til Tenerife, hvor det øsregner i øvrigt, havde det været HTS så havde der vist lydt andre toner.
Mogensen man skal altid se på den man henvender sig til også i reklamer af politisk art, HTS var ikke VS modtager, det var os vælgere, derfor kigger de ligeud.
Dansk folkeparti var med til at mistænkeliggøre S og SF som lækagen i udenrigspolitisk nævn, og nægtede med V og K en undersøgelse af sagen, Lykketoft pressede på, men forgæves. Nu er der nye oplysninger, som er meget betændte, da det er fra forsvarsministeriets egne ( en spindoktor) det skulle stamme. Det må da undersøges til bunds af en advokat/dommer. Så helt klart at oppositionens ledere kræver dette. De kan da ikke leve med den mistanke, forsvarsministeriets ansatte og ministeren heller ikke. Espersen i DF freder Gade, ryger han, ryger regeringen måske og dermed DF `s magt. Men det er da dybt utroværdigt, det DF har gang i. Og Gade er ikke så pokkers populær mere, som Mogensen påstår, det er spin, man kan lave nok så meget følelseporno om hans privatliv på TV 2, det virker modsat. Som klynk og det er faktisk for dumt gjort af hans spindoktor her.
I næste uge skulle regeringen fremlægge et konvergenspapir om hvad EU kræver af DK m.m., det siges det er udsat en uge mere ??, samtidig er der gået hårdknude i regioner og private sygehuses økonomi forhandlinger, det skal i voldgift, Gadegate sagen presses mere og mere, regeringen selv er rygende uenige på flere punkter. Lene E taler om nulvækst, ved vist ikke hvad det vil sige, da hun samtidig sender modsatte signaler i sin retorik om de svage osv. Summasumarum, møgsagerne hober sig op for regeringen. Mogensens råd er rokade, men helt ærligt, shit forsvinder da ikke, fordi det fejes ind under gulvtæppet( spørg blot Schlüter) eller man køber en ny kost at feje med. Der er intet politisk projekt på bordet, der er intet bud på noget. Så i går Jakob Fuglsang i debat med Malou Åmund, om KU og de fyringer der sker samt økonomien, jeg ville vælge Fuglsang som minister frem for MÅ. hans viden var større.
Og så til DF igen, men anden sag Burka sagen. Pia K angreb meget skingert K og S for at skifte standpunkt, K nok betydelig mere end S, men nevermind, Er der nogen der har buldret og tordnet mod ting og sager og haft en populistisk her og nu holdning til mange ting og sager for så at vende 180 gr. og stemme med og frede alt ( incl shit) med regeringen, så er det da DF. Derfor virker både Espersens hulahuladans og Pia K ditto lidt grotesk næsten komisk.

Af HBW 09:39 3. FEB

Mogensen du sagde i går " for at få bllig air time på TV 2 " og du skrev det i dag i avisens analyse. Lotte M. forsøgte at bortviske det udsagn, men det kom frem. Godt. Måske kunne du forklare her på bloggen, nøjagtig, hvad der menes hermed, du mener jo "noget for noget", altså lækagen for billig airtime på TV 2 eller hvad. I så fald trækker det da TV 2 med ned i sølet.

Af Søren S 11:35 3. FEB

@Blokken

Lad os lige resumere her:
LæK skete i 2007

Jesper Helsø siger tilbage i 2007 at listen er lang

Skou peger på området ikke?
Nemeth bekræfter esksistens ikke?
Der er indgivet politianmeldelse på skrift ikke?
Ville FE være inhabil hvis det er dem der har "lækket" båndet...det er jo deres arbejdsområde.
Er det derfor ministeriet nu insisterer på samarbejde med KBH's politi?
Det her er FE arbejdsområde ikke?
ville de lave track and trace med det samme?
evtuelt have en overvågning af den pågældendes tlf allerede?
husk på det er FM almindelige regler er lidt anderledes her,
i fald de finder spor af samtaler i logs?
HUSK BALLADEN OM FORSVARSLOVENS §17?
hvis ikke de havde det selv ville de kunne skaffe det fra en samarbejdspartner i NATO på SIG INT?
ville de derefter aflevere det hos enten ministeren eller Forsvarschefen?
Lå båndet i Bartels pengeskab?
var det begrundelsen for at BISSERUP skulle køres i stilling som forsvarschef, fra ministeriets side? (jeg indrømmer at her er jeg ude på dybt vand da jeg ikke ige har de exate datoer)men han var klart et politisk dyr...(nogen kalder det en skrivebordgeneral, men noget geni i den skarpe ende har han aldrig været mig bekendt)
Er det direktionlokalet i FKO der simpelthen nu siger til DK og FT ryd op ellers bliver det beskidt?
fordi de er trætte af at tage skraldet for håbløse idioter i ministeriet?...
Husk Hvidt og Tim sloth

Uanset hvordan man fremlægger det her har Jacob winter ikke en chance, og jo længere tid der går bliver chanceren for at redde gade ud af gabestokken(hvis det ikke er ham selv der har smidt båndet over til nemeth)incl..regering og pianisterne..så var jeg rød blok satte jeg mig på tilskuerbænkene og heppede, sad jeg i blå ville jeg nok hurtigt begynde og tænke mig rigtigt godt og grundigt om LOOOOOL and i don't see the chessplayers here

Min fornemmelse siger mig at det ikke er gade de er ude efter men alene de folk omkring ham...og med den slags folk på krigsstien har DJØF'erne ikke en chance...husk de er strategiske og taktiske experter, nu fører de blot "krigen" med andre midler

Frem med popcornene drenge og piger glem alt om AVATAR og Hurtlocker....det får Kongekabale til at ligne en pixiebog for søndagsskolebørn.....det bliver det stockholmske blodbad på de chefgange he he Hells kitchen slå heller ikke til...JUHUUU Det her er politisk højdrama når det er størst.

Niks de pressevindlere er oppe imod experter her i noget de ikke engang ved hvad er for en størelse...det matchup er direkte og totalt unfair, but hey that how they fight...this battle is over..all that remains now is the shooting part og tælle de døde..."Generalerne" har fundet slagmarken hærene er sat over for hinanden...og tro mig det er ikke blå blok der sidder på HIGHGROUND her...ROTFL

Men det ved vi når jens peter betjent laver sin politiundersøgelse af båndet ikke?

yellow stiky note: in your eyes i find a thousand roses and endefinete calm...and i do the dishes

Af L.B.R. 13:08 3. FEB

Hvem var det der kaldte oppositionen for LANDSFORRÆDDERE? Men er det ikke krigsministeriet og DF der sætter danske soldaters liv i fare for at komme på TV-Fox-2? Så det er vel VKO der er de virkelige LANDSFORRÆDDERE!!!

Af Zim 13:08 3. FEB

HBW@
Rigtigt! Historien handler om magten og medierne! (Det er osse den historie Guldbrandsen fortæller i EKKO!)
Og der er jo ingen grund til at tro at tilstandende har ændret sig på de knap 3 år der er gået!
Men noget tyder på at flere mediebestyrere og journalister trods alt kan se denne sagens kerne! og er klar over at vi måske osse kan! og derfor i det mindste padler!
I al fald er det interessant at iagttage mudder, kat og grød!

Af A.Jensen 13:52 3. FEB

De der støtter den borgelige fløj, har travlt med at udsende røgsignaler der kan sløre sporene, og udtrykke mistro til at sagen kan opklares og lækken findes.

Hvorfor stå Helge Adam møller nu frem og fortæller at han kendte til udsendelsen af Jægerkorpset inden mødet i udenrigspolitisk nævn, det er et fuldstændig
gratis udsagn.
Hvorfor siger samme Helge Adam at omkring 400 personer havde denne viden, inden mødet i udenrigspolitisk nævn, og ingen journalister spørgen ind til hans udtalelser.
Så vidt jeg ved skal en person der får indsigt i denne viden, være det man kalder "sikkerhedsgodkendt".
Så må det da også være noget forfærdelig sludder som Helge Adam fyrer af, at 400 personer var vidende om
udsendelsen inden mødet i udenrigspolitisk nævn.

Jarl Cordua i Deadline var ude i samme ærinde, at prøve at så mistro til at sagen kunne opklares.

Hvorfor kan man ikke fra forsvarsministeriet, belyse
hvor stor en gruppe personer, der har haft kendskab til udsendelsen af Jægerkorpset, før mødet i udenrigspolirisk nævn.

Hvorfor er udenrigsministeren tavs i sagen, det var blandt andet ham der kastede mistanken for lækken på udenrigapolitisk nævn.

Hvis det er korekt at Helge Adam havde denne viden før mødet i UN, hvor mange personer fra oppositionen kan have denne viden, for det er nok der man har sigtet med beskyldningen.

Venlig hilsen
A.Jensen

Af Ib Christensen 14:15 3. FEB

Som tidligere medlem af udenrigspolitisk nævn ved jeg, at "fortroligheden" er hullet som en si. Er en "fortrolig" sag først forelagt nævnet, er den ude i medierne straks efter nævnsmødet. Det ved alle medier, og hvis Gades spindoktor lækkede sagen dagen før nævnsmødet, så var det for at belønne en trofast mikronfonholder fra regeringsorganet TV2

Af HBW 14:17 3. FEB

A.J. hvis Helge A. Møller skulle have den viden FØR udenrigspolitisk nævn, så er der sandelig også der et kæmpeproblem for Gade. Og den med 400... VKO,de spinner og lyver så de snart får sorte streger i panden. Hvis der er nogensomhelst anstændighed i Gade tilbage, så foranstalter han den undersøgelse oppositionen beder om, eller får lavet den stævning til Guldbrandsen, så luften renses,og synderen fundet, er han med på skyldige holdet må han gå af.
Tænk at VKO anklagede S og SF fra udenrigspolitisk nævn, kaldte dem landsforræddere osv., og så er lækagen fra eget hold, man nægtede undersøgelsen dengang. Ja jeg mangler ord for min foragelse. Lige nu skal han, Gade, i åbent samråd i FT spørgetid herom. Jeg mener det er fredag eller onsdag, alt kan følges på nettet.
Et gammel ord siger at nissen flytter med. Bilagsrod og underskud i amtet som amtsborgmester, nu diverse ditto som tidligere sundheds og finansminister. Men Løkke vil ikke mere svare på spørgsmål herom i FT. Arrogant.JA!! Løkke er brændt ud skriver Helle IB i B.T. og fortæller hvordan Hans Engell kaldte Thorning for dumpet som leder og amatør, fordi hun i en ferie, en obl. ferieuge i FT., tog over og besøgte sin mand i Rusland med sine to piger og Løkke kaldte hende hånligt hindbær helle. Hun er vokset sejt og står stærkt i dag, mens Løkke flygter fra sit ansvar, måske tiltrængt, men klædeligt er det ikke. Landet har faktisk ikke haft en leder siden 2007 måske af navn, men ikke af gavn. Fogh gjorde det samme, men det gør jo ikke sagen bedre.

Af Niels S. Nielsen 14:18 3. FEB

Og det gør Espersen & co. så stadig. Nu har regeringen Bagger (selvfølgelig incl. hovedpartiet O) så forhindret at der idag (03.02.10) kommer medspørgere, når Gade skal gøre rede for Guderne Må Vide Hvad. Smukt er det absolut ikke.

Af Tvivleren 14:22 3. FEB

Peter Hansen
Jeg vil give dig helt ret, der er mange "nyttige idioter" på denne blog.

Af Søren S 14:27 3. FEB

@boss

give ol'yardarm and gates the thumps up and make sure they had a Great day at the office, so hand them some mojo will you LOOOOL thats a "gamechanger" if i ever saw one he he

Too4r

Af HBW 16:01 3. FEB

Nu er det da NOK. Kåre R Schou sendes hjem af TV 2. Hvad er Dyrby for en chef???
Og Thor P. laver rav, og bruger en særregel så Gade ikke skal svare på mere end to spørgsmål i dag og uden medspørger, fordi " der er så mange spørgsmål " Hvad fanden rent ud sagt, er det der foregår, NU må også borgerlige vælgere altså sige fra, det der foregår er under al kritik i et demokrati. Man kan ikke med anstændigheden i behold acceptere det der sker i vort folkevalget ting, er de venstre politikere bindegale, godt fulgt op af DF Espersen. Jeg er rasende.
Mogensen kom på banen, det her er for meget.

Af Zim 16:49 3. FEB

Tvivleren@
Hvad er det du tvivler på?

Af Martin Salo 17:06 3. FEB

VKO holder danskerne for nar. De kan bruge et halvt år og mange mio. kroner på noget så presserende og vigtigt som at tælle burkaer og ævle om det i FT dag ud og dag ind! Men en simpel unersøgelse af forsvarsministeriet?? Nøøh, naaaj, det er der ingen grund til!

Fy for pokker.

Af hansen 17:40 3. FEB

Og når der er optræk til ballade i regeringen, stryger vores statsminister gudhjælpemig på ferie!!! Hold k... hvor svagt!!
TV2 holder hånden over ministeren ellers vanker der ingen godbidder i fremtiden...vor herre bevar os vel en gang dilettanteri og ikke en dansk regering værdig!! De kan komme med deres regeringsrokade alt det, de vil. jeg er stensikker på, at vi skal højre på den samme glatte, intetsigende oneupmanship bullshit af de nye ministre. Vi trænger til et valg!!

Af hansen 17:42 3. FEB

Desuden tror jeg ikke på, at Gade er så populær, som du vil gøre ham til!! Den gang "åh det er synd for mig og mine piger" hører ikke hjemme i et så alvorligt ministerium som militærministeriet!!

Af hansen 19:10 3. FEB

Lattterligt..nu bliver Frank Jensen kulegravet....for at have ansat vennerne....hvad f.... det gør den siddende regering jo rask væk!! En inferiør sag bliver kulegravet...de store sager bliver lagt død. Hvad f... er det her for et demokratidiktatur!!

Af HBW 19:30 3. FEB

Har lige hørt Søren Gade snakke udenom i FT. Hvad er han for en forsvarsminister, der nu påstår, at 400 mennesker kendte til fortroligt stof, der, hvis det kom ud kunne blive katastrofalt for danske soldaters liv. Som soldat ville ejg blvie rasende.
Ved sin forsvarstale for at redde eget skind samt sin spindoktors, fremstår han i stedet som totalt uegnet til sit job. En hemmelig mission fortælles sgu da ikke til 400 mennesker i forvejen hvis det er til fare. og samtidig snakker han udenrigspolitisk nævn og læk der i fortiden, det har overhovedet intet at gøre med læk fra forsvarsministeriet. Det er ligesom da han var på jagt med Bendt B. men sagde han var på ferie med sine døtre. jeg har tabt alt for Søren Gade, Alt og skylden er hans egen, sikke en vatnisse.
Gid Guldbrandsen snart får den stævning så svaret kan komme frem. hvorfor kommer den ikke NU.

Af HBW 19:37 3. FEB

Hansen@ Frank Jensen har ansat efter bogen, fejlen er, at der er kommet en ny bekendtgørelse fornylig som hans dirketorat ikke kendte, og han heller IKKE kendte til, der kan stille ham i " gabestok" fra især V og DF, men ser man bort fra det, er der intet forkert sket. Og som du selv siger, hvad er det lige VK elv gør hele tiden senest i DR, alle tre direktører er venstrefolk i ledelsen. Så vidt jeg er orienteret.
Men alle regler skal jo overholdes og det gør FJ også fremover er der meldt ud, de ahr beklaget det fra administrationen.

Af Per F 20:01 3. FEB

@HBW spot on

FRANK JENSEN ANSATTE EFTER BOGEN - PARTIBOGEN
4 stillinger fire ansøgninger, og pudsigt alle er gamle kamaerater fra partiet eller deres koner, det er det vi får med socialdemokratiet - lækkert jeg kan ikke vente med at få lov til at betale.

Lad nu politiet få undersøgt den læk og lagt de skyldige i jern, det vil jo være sjovt hvis det er VKO som tipper pressen.

Af Peter Hansen 20:28 3. FEB

Tvivleren
Undskyld. Må indrømme at jeg aldrig havde troede at du ville indrømme det.
Men måske er din anonyme rolle medvirkende til, at det er så nemt at erkende sin rolle.
Men alligevel - stor ros for din selverkendelse.

Af Peter Hansen 20:37 3. FEB

HBW
Helt fantastisk at regeringens TV-kanal nr. 1 har valgt at gribe ind for en medarbejder på denne måde - nærmest efter ordre fra Venstre - Danmarks liberale parti.

Helt i tråd med hvad Fogh gjorde medens han var skatteminister og fra dag 1 da han blev statsminister reagerer man ved at skabe frygt og intimidere folk ved hjælp af trusler på deres daglige brød.

Hvis man virkelig var optaget af stationens ry, så burde man da så sandelig også have sendt Tantholm hjem. Ingen er jo i tvivl om, at det er ham der har modtaget lækket. Tilbage står jo bare at finde ud af hvad vedkommende (som jo enten er fra forsvarsministeriet eller fra de borgerlige ordfører) har fået til gengæld. Har ministeriet eller ordførerne fået en god omtale til gengæld. Eller var det en tak for indslaget med ministeren liggende i skjul under bordet?

Er der nogen der pt. sætter TV2 ry på spil så er det da især deres krigskorrespondent.

Af peter v 21:16 3. FEB

Hr. Jensen.

DF kommer sgu aldrig under spærregrænsen. Tjek seneste meningsmåling vi er tæt på valgresulatet. At Pia Kristensen har valgt at gå, er hendes sag. Og i DF er man nok rimelig tilfreds med at personer der brokker sig, og ikke gider at være i partiet, siger good-bye før de begynder at lave ballade. Så slap hun for at blive ekskluderet. Men at hun melder sig ind i SF er mig en gåde. DF vælgere går bare ikke over til SF. Men held og lykke over i venstrefløjen. Og hvis der skulle være flere der vil den vej, er de velkomne. DF er et meget stolt parti. Og tager ikke hvem som helst som medlem. Og som dagt før, så overlever vi altid, og få fremgang ved hvert valg, selvom tidligere medlemmer har svinet os til i pressen og har klaget over topstyring. Det har ikke skræmt vælgere væk, tværtimod. Det har været medvirkede endnu mere fremgang ved de sidste 3 folketingsvalg. At Pia banker i bordet, når det bliver nødvendigt. Noget må DF gøre godt, siden de får fremgang, og noget dårligt må venstrefløjen gøre, siden de taber. Jeg har sagt det før, danskerne er ikke klar til at sige farvel og tak til Pia. Hun kan blive ved til hun er 80 år, hvis hun har lyst.

H. Peter v.

Af frank 23:14 3. FEB

Hvis statsministeren er udbrændt, skal han ha´lykkepiller...sådan ordner vko nemlig den sygdom hos alm. underdanskere! De har bare ikke råd til at tage på ferie ..til pillerne virker.

Af jan erik sørensen 07:49 4. FEB

Helt utroligt at man kan bruge så mange linier på så lidt.
Der er INGEN som stille forsvaret det eneste rigtige ?
KOM SOLDATERNE,s LIV I STØRRE FARE,eller er det bare noget man slynger ud fordi man tror det kunne blive sådan,helt ærlig,hvad snakker man om,det skete for flere år siden,kom nu videre....

Af HBW 10:33 4. FEB

Per F @Spot selv on. Jeg er helt tryg ved at Gammeltoft Hansen kulegraver sagen, som er rejst af en V byrådspolitiker, fint nok. Så kan man da få klarhed og Duelund eller holm, æde sit angreb til eftermidagskaffen igen. Borgmestrene på Rådhuset er alle glade for Frank Jensen og hans samarbejdende arbejdsform. De går slet ikke med i det.

Af Poul 10:53 4. FEB

Per. V.@ Det er lige før man tænker omlidt siger han siger Heil.!!
Hvor indoktrineret kan man mon blive ?? Det er ikke forbudt i et demokrati at tænke selv. Prøv.

Af Lasse R-vælger 12:39 4. FEB

@Toke Reunert m.fl.
At afskaffe offentlig brug af spindoktorer (særlige rådgivere og pressechefer) vil være en dårlig idé i en medieverden, hvor det oftest er lødigheden i dækningen, der er problemet. Ingen af os ønsker uærlige (og i dette tilfælde farlige) metoder taget i brug i det offentlige - men hvorfor så ikke stramme lovgivningen i stedet for at forbyde spin (som i øvrigt altid har fundet sted så længe der har eksisteret politik)? Hvis vi fjerner pressefolk i ministerierne, vil det ikke blot skabe et urimeligt arbedjspres på minister og embedsværk, det vil også være en sikker vej til en endnu mere ensidig og skandalefokuseret dækning i pressen.

Spindoktorer er et nødvendigt onde.

Og lad os så få nogle klarere regler for, hvad de må og ikke må i den danske forvaltning.

Af S. Thuesen 13:09 4. FEB

Søren Gade er ophavsmanden for både den arbiske oversættelse og i presselækken. Det er jo de metoder denne regering benytter ligesom da de løj os i krig.

Regeringen er simple kriminelle, desværre er den danske presse tavse og medløbere anført af regeringens private tvstation TV2.

Af Klaus Bakdal 09:44 5. FEB

Det er interessant som ordet "tillid" kommer i anvendelse i denne debat. Flere gange har Søren Espersen anført, at det vigtigste overhovedet er, at han og DF har tillid til Søren Gade og til regereringen. Tillid som en art oplevet størrelse (og derfor ikke til at diskutere) er væsentligst. Når DJØF så i dag taler om, at deres medlemmer ikke længere har den samme tillid til ministeren, får de at vide det er klynk og jammer. Af Søren Espersen. Vi lader den stå et øjeblik

Af Kasper Thomassen 13:35 5. FEB

Hvordan kan Gade sige at han har tillid til Jacob Winther, men at han ikke vil garantere at Winther ikke er manden bag lækken? Enten har du tillid til din spindoktor og står dermed også inde for at han ikke lækker fortrolige oplysninger. Eller også har du ikke tillid til ham og drager den naturlige konsekvens og afskediger ham. Ynkeligt!!
Ligeså ynkeligt var det at se Espersen beskylde først John Dyrby Paulsen i debat hos Jersild og dernæst Frank Aaen hos Clement Kjersgaard for at forlange milliondyre kommissionsundersøgelser af dette og hint. Man kan ikke affeje alle politiske modstandere med samme argument - må jeg bede Espersen om lidt variation tak.

Af Helge Nørager 19:49 5. FEB

Uanset hvordan vi ses på det.
Lever vi i et demokrati.
Jeg personligt ønskede ikke en invasion af Irak, og følte at krigen i Afghanistan pga. historiske fakta, var en illusion.
Men som borger må jeg erkende at det er sket.
Danske soldater, uanset om de er frivillige eller ej, handler på et flertal i folketingets vegne.
Og derfor min støtte og sympati. Som borger i Danmark.
Mine personlige meninger er i den sammenhæng ikke relavante.
Netop derfor er det meget betænkeligt at forsvars ministeriet, gang på gang pga. politiske problemer, ikke er i stand til at støtte de stakler som lemlæstes og dør, pga. Hr. Anders Fogh Rasmussens, ambitioner.
Men langsomt oplever Dk´s befolkning at løgnene bliver skrællet af.
Desværre kan få af de borgerlige politikker i deres iver efter at klistre til en taburat se problem.
Resultat er stensikkert, et systemskifte.
Om de kan gøre det bedre. ?
Hvem kan gøre det værrer. ?
Historien vil dømme de politikere hårdt.
Regeringensperioden hvor alt borgerlig redelighed blev pantsat til en kvindedyrkende personkult.

Af Sonni Saxenberge 04:57 6. FEB

Jeg ved der er nogen der vil sige nu at min kommentar er at gå alt for langt,men jeg mener oprigtigt at Søren Gade har udvist de samme karaktertræk som man ser hos folk man betegner som (sociopatisk / Psykopatisk ). Søren Gade har gang på gang formået at finde lige nøjagtigt den maske frem, som har givet ham det resultat han ønskede. Søren Gade har INGEN skrupler eller følelser over de handlinger han foretager, han gør hvad han mener der kan bringe ham i en bedre og mere populær position som minister.
At folk har haft så svært ved at se ham sætte maske til spillet, beviser jo blot hvor dygtig / syg manden er. At der stadigvæk stilles spørgsmålstegn ved om han nu er troværdig eller ej, det skriger jo til himmelen,men behøver jo blot at gå baglæns i hans fodspor for at danne sig et indtryk af manden. Hans vilje til at sætter alle sejl ind på egen vindings skyld er så skræmmende,at nogen vil gå så langt i sine bestræbelser på at opnå magt og position, ser man kun hos de som jeg tidligere nævnte(sociopater/psykopater).
For de fleste er denne tanke skræmmende og meget fjern, men glem nu ikke hvad disse ovennævntes mål er og se så efterfølgende på Søren gade. Det virke utænkeligt at en Dansk minister kan være så langt ude,men er det umuligt NEJ. Så længe vi ikke tør at se hans reelle handlinger i øjnene så vil vi hellere ikke se ham som han virkelig er. Kort sagt Søren Gades høje popularitet hænger sammen med hans utrolige evne,til at tolke menneskers feedback på en given optræden(netop som (sociopater/psykopater) de lever af at tolke folk konstant, da det er deres vej til målet,dette gør de uden nogen tanke for dem de bruger og ofre på vejen op.
Se på hans ministerium og hvilke metoder der er blevet brugt,se på Søren gades reaktioner og masker som han evner at sætter op til enhver situation,det overgår enhver hollywood film og er faktisk skide skræmmende.
Lad nu være med at tro jeg blot er en politiskmodstander af den siddende regering, for det er jeg under ingen omstændigheder, jeg har blot konstateret der er nogle meget sygelige træk ved Søren gade agerende. Du kan bedømme en mand på hans handlinger og det er netop det jeg gør her.

Af Nicolai Pontoppidan 05:08 6. FEB

Det er er faktisk skræmmende rigtigt det du beskriver her Sonni,manden bærer alle de karaktertræk som enPsykopat er kendetegnende ved.

Af peter g 13:46 6. FEB

De jeg så overskriften i oversigen på debatsiden, så var den første tanke: Hvilket af ministerierne mener forfatteren mon, for der er jo adskillige kandidater. Det er jo dette, som er den egentlige og endnu større skandale.

Af Zim 15:17 6. FEB

Sonni Saxenberges beskrivelse af Søren Gades ageren er muligvis ikke helt ved siden af! Men jeg ville nu afstå fra at sætte etiket på! Måske er der bare så meget, ja undskyld udtrykket, lort! forbundet med krigsførelse at grænsen mellem hemmeligheder og løgne vil skride, hvis den kan kommer til det, som det er tilfældet med det nuværende flertal!

Af HBW 15:44 6. FEB

Zim m.fl.@ Ja man undres. Jeg mener ikke S.G. er psykopat, men han kører på kanten af utroværdighed og er meget belastet. Jeg mener lige så at overskriften godt kunne være synonymt med flere ministerier, statsministeriet, Justitsministeriet,integration s-, videnskab, økonomi og erhvervs- og økonomi, finansministriet og beskæftigelsesministeriet samt deres nuværende minstre. Med andre ord der trænger til en grundig udluftning.Rengøring og oprydning.
Pia K kan ringe og råbe og skrige og lave udlændingefarcer i stor målestok, intet ændres i VKO.
Blot et eksempel. Løkke er på knæ i meningsmålinger, hvad gør DF presser ham helt ned i retorikken, hvad gør K skændes med DF. hvorfor skulle nogen dog få det indtryk at de kan lede landet gennem krisen på fornuftig vis, når de opfører sig som pattebørn. Hør på Khader f. eks. han alene kan trække K flere points ned.
Måske anlægger Stein Bagger injuriesag mod PEMS overskrift :))

Af Zim 16:50 6. FEB

Til gengæld trækker det tilsyneladende ud med Jacob Winthers! Måske forsvarsministeriet skulle hjælpe ham med at finde en advokat! Eller han arbejder måske bare på "at lukke en dårlig sag!"?

Af HBW 19:46 6. FEB

Zim2 Den sag er ikke kun dårlig, den er betændt, den kan IKKE lukkes, gade har dummet sig enormt i sin argumentation for at klare frisag, han gør det pludselig til allemandsviden. Læs i dag pens. forsvarschef i Berl. T. der beretter at max 5 personer kan have haft kendskab, da forsvaret sikkerheds-clearer alle selv. Og hvis der er et læk, kommer auditørerne på banen straks. og den skyldige fyres uanset rang. Derfor skal der laves den undersøgelse opposition og organisationer kræver og de 5 mulige i toppen afhøres under vidneansvar inkl. pressechef Winthers.

Af Ricky 20:11 6. FEB

Kunne vi ikke bare ignorere Søren Espersen og resten af DF, indtil de går væk? Hvorfor skal vi høre så meget om, hvad de synes om dit og dat? De har ingen ministerposter og de kommer gang på gang med tåbelige udmeldinger. Hold dog op med at tage dem så seriøst. "Det er bare DF - hvad kan man forvente" er et passende svar på det meste fra den kant.

Af Niels Jørgen Nielsen 00:20 7. FEB

Da jeg først læste Sonni Saxenberge´s læserbrev fandt jeg det lidt for langt ude, men efter at have gennemtænkt det begyndter der at tegne sig et billedet af,det rent faktisk godt kunne være sådan at Søren Gade rent faktisk er en Psykopat.

Psykopaten er somregel den mest vellidte i selskabet,da han er charmerende og tillidsskabende,når man går Psykopaten efter i sømmene finder man udaf han lyver og manipulerer,for at opnå magt og position.

Søren Gade har bevist at han gang på gang har gjort dette,tillige med evner han som Sonni Saxenberge beskriver altid at sætte det rette ansigt til situationen på en sådan måde at han opnår medfølelse og sympati.

Ingen normal person rummer alle de masker som Søren Gade præsterer, det er jo sygeligt som han formår at transformere sig til en given situation.

Så ja jeg tror du har ret når du påpeger Psykopaten i ham

Af thomas jensen 13:17 7. FEB

Det er virkelig usselt af de danske medier, at der ikke er nogen, der er gået kritisk til J-P og TV2. Hvis historien kommer fra Winther er der jo ikke tale om en konventionel nyhedshistorie, men om en koordineret mediestrategi fra regeringens side. Alt tyder på at de to medier med fuldt overlæg har ageret mikrofonholdere for en skjult regeringsdagsorden om at miskreditere oppositionen og begrænse forsvarsudvalgets adgang til oplysninger. Det er altså ikke bare et angreb på politiske modstandere, men på demokratiet, og JP og TV2 har været yderst villige medvirkende.

Det er med andre ord luderjournalistik af allerværste skuffe, men alligevel har der ikke været et pip i Politiken om det incestuøse forhold mellem Venstre og TV2, som sagen vidner om. Så ta’ lige og stram op!

Af HB 14:24 7. FEB

thomas jensen@ hør presselogen i dag, hvor ltm fra Politiken udtaler sig, man tror han er på løkkepiller, hans ord giver forklaring af sig selv.
Når det er sagt, så ja hvorfor er der ingen, der går på JP og TV 2 NEWS Dyrby, kollegiale hensyn ??? Man tav da udenrigspolitiks nævn S og SF blev kaldt landsforræddere, og så er det forsvarsministeriet selv der erlækagen. Det er så langt ude, det de to medier er skyld og med i, at de burde have frataget deres journalistjob. Når andre faggrupper laver graverende fejl mister de deres bestalling som advokater, læger deres autorisation osv. Men pressen den kører videre såvel som den siddende regering uanset hvor mange rævestreger og lovbrud der sker Kr. J. og Hjort og Løkke. Man græmmes.

Af Jakob W 16:48 7. FEB

Come on, du vil fremstille dig selv som alvorlig journalist, men skriver som en fra eb.dk. "Misseren"????????+

Det kaldes en misere, miseren. Jeg er sikker på, du har noget på hjerte, men jeg stoppede med at læse efter den der.

Af arno 22:53 10. FEB

Det er sku da ikke nogen skandale . den virkelige skandale er det at Danmark er en angrebs nation.
Vi er i krig for satan da , hvor vi er en lille hund for en stat der godkender tortur og overgreb. Se det er en skandale .
Det eneste skandaløse ved jægerbogen er at den som så mange andre ligegyldige ting bliver brugt som aflednings manøvre for vigtigere emner .

Af portable band saw 02:49 7. JAN

This idea, if we only understand a bit of tough upper floor of the healed not just lovers.

Af regrow receding hairline 15:55 7. JAN

There are other folks, you do want to be sure a excellent reception to call lately?

Af stimulate hair growth 19:40 7. JAN

Requires effort and commitment to boost and handle friendships. Our lives are a large number of people are nonetheless busy with different commitments paintings and so we shouldn't have the redevelopment of leisure time as a comprehensive plan, already has pals of friends and relatives of our The.

Af baby quilt 07:06 11. JAN

However, you'll see, you need to disappear. No matter how desperately you need somebody to come back and be your friend if you are clumsy or now not inside the language of hobby to different nations is more likely to have change into much less a lot of, and we're looking to start a talk with you.

Af Vikki Spiroff 15:42 15. JAN

Hi I found your site by mistake when i was searching Google for this issue, I have to say your site is really helpful I also love the theme, its amazing!. I dont have that much time to read all your post at the moment but I have bookmarked it and also add your RSS feeds. I will be back in a day or two. thanks for a great site.

Af cordless right angle drill 23:10 16. JAN

Although you're keen on anyone, it does now not imply you have to cast off the blind, they agree with each and every of their emotions or decisions.

Af Holley Demichelis 15:41 17. JAN

Thanks for taking the time to share this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you gain knowledge, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.

Af mexico all inclusive 17:43 3. MAR

Many thanks for creating the effort to discuss this, I feel strongly about this and like studying a great deal more on this topic. If possible, as you gain knowledge, would you mind updating your weblog with a great deal more details? It's really helpful for me.

Af Check Inteligator out here 21:22 30. MAJ

Certain, it's easy to investigate somebody On line in case you have the right tools. Reverse email and phone lookups are just as straightforward. It's just in regards to the application you employ.

Annoncer
 
 
 
 
 

Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.

Mogensens analyse

Peter Mogensen kaster lys over dansk og international politik

Læs mere

Modtag en mail, når der er nyt på bloggen

RSS

Seneste indlæg

25. aug 2011 kl. 10.59

Farvel til Politiken-uniformen

9. aug 2011 kl. 15.39

Kraka er i luften – nu venter det hårde arbejde

5. jul 2011 kl. 12.38

Hede sommerdrømme

Se alle indlæg

 

Støttekalender 2011: "Familier med kræftramte børn"

Køb kalenderen her og læs mere ved at trykke på billedet.
Her kan du læse mere om "Familier med kræftramte børn": http://www.fmkb.dk/

 
 

Følg Mogensen på Facebook

facebook

 
 

Mogensen på tv

Se Mogensen på Politiken.tv HER


Se den nyeste Mogensen og Kristiansen


Se den nyeste Tirsdagsanalyse

 
 

Interview med Peter Mogensen

Læs her et interview med Peter Mogensen, bragt i Kristeligt Dagblad 24. september 2010.


 
 

Mogensen med guitar

Se Peter Mogensen underholde en fyldt rådhusplads til fordel for Kirkeasyl HER

 
 

Dødvande

Peter Mogensen har ført en politisk dagbog i 2007-2008, hvor landet fik et nyt parti og et valg. Læs hans analyse af hvordan det er kommet dertil, at dansk politik står stille.

Læs mere på nedenstående links.

Uddrag

Debat

Anmeldelser