|
|
|
Mest kommenterede
Derfor skal burkaen forbydes i det danske samfund
322 Kommentarer
Blog Peter Skaarup
Næstformand for Dansk Folkeparti
Seneste debat
- 21. nov 2009 KL. 11.01 Netaviser er fumlende teenagere
- 21. nov 2009 KL. 10.47 Tyrkiet oplever et politisk mirakel
- 21. nov 2009 KL. 08.00 Melchiors mærkelige dagsorden svækker respekten
- 21. nov 2009 KL. 08.00 »Lykketoft hykler i udlændingedebat«
- 21. nov 2009 KL. 00.02 EU ligner sig selv
- 21. nov 2009 KL. 00.01 Der sker hovedrystende besparelser i kriminalforsorgen
- 20. nov 2009 KL. 10.45 Skriv et Haiku-digt til EU's nye præsident
- 20. nov 2009 KL. 09.39 Manu Sareen hykler ved håndvasken
- 20. nov 2009 KL. 09.37 Palins Pussy Power
- 20. nov 2009 KL. 08.27 Ørskov: Stol ikke på de asiatiske forbrugere
Seneste tv-analyse
Mest læste Debat
- 21. nov 2009 KL. 08.00 »Lykketoft hykler i udlændingedebat«
- 21. nov 2009 KL. 08.00 Melchiors mærkelige dagsorden svækker respekten
- 11. sep 2009 KL. 16.48 Tvivlere kræver undersøgelse af 11. september
- 18. nov 2009 KL. 17.12 »Vi savner en helt almindelig skoledag«
- 14. nov 2009 KL. 11.29 Topkok: Vi har glemt alt om god mad
- 15. nov 2009 KL. 11.19 »Ønsk dig et massageapparat og bliv frigjort«
- 16. nov 2009 KL. 13.01 »Liv på Mars er også Guds værk«
- 06. nov 2009 KL. 15.23 DF'er: Hver femte ret skal være med svin
- 12. sep 2009 KL. 10.32 Hausgaard: Hvilke værdier kæmper vi for?
- 12. nov 2009 KL. 13.46 Download er tyveri – så simpelt er det
Om at tæske sin datters lærer, når han giver hånd
| tekst | del |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Sidste uges store samtaleemne var endnu en prekær voldsepisode, som helt sikkert vil gå over i den nyere danmarkshistorie, fordi den på en og samme tid er så grænseoverskridende og vanvittig. Jeg tænker her på den palæstinensiske fader i Vollsmose, der i forbindelse med en harmløs skole-hjemsamtale med læreren til hans datter i tredje klasse, gik fuldstændig amok og gennemtævede datterens lærer. Årsagen til palæstinenserens voldelige adfærd var ifølge medierne, at læreren ”tillod sig” at give hånd til den pige, som går i den tredjeklasse, han underviser.
Som det er de fleste bekendt har det palæstinensiske folk valgt terroren og islamismens vej, frem for dialogens. Det betyder, at palæstinenserne i Gaza har valgt at lade sig regere af den islamistiske Hamas bevægelse, som blandt andet dikterer, at mænd og kvinder skal leve skarpt adskilt og at kvinder skal pakkes ind i tunge islamistiske gevandter og gemmes af vejen i et samfund domineret af køns-apartheid.
Det er ikke til at sige med sikkerhed, om faderen der tæskede sin datters lærer på Abildgårdskolen i Odense, er erklæret islamist, måske inspireret af Hamas-bevægelsens terrorregime i Gaza. Det kan vi ikke vide med sikkerhed. Det vi derimod kan konstatere med en høj grad af sandsynlighed er, at det fuldstændige vanvittige overfald på læreren er endnu et trist eksempel på, hvor forfejlet flygtninge- og indvandringspolitikken har været og til dels stadig er. Der findes ganske enkelt mennesker, som ikke kan eller vil lade sig integrere i det danske samfund.
Det er nærmest uforståeligt med en dansk opdragelse og normsæt i bagagen at leve sig ind i et primitivt afstumpet menneskesyn, der må ligge bag en faders voldelig adfærd, overfor en venlig skolelærer, der blot giver en elev et høfligt håndtryk. Det er decideret uforståeligt, men implikationerne af den handling er omfattende, og de kan være med til at forklare andre handlinger, som det også kniber med at forstå fra dansk side.
Jeg tænker her på de fuldstændigt vanvittige angreb på politiet, når de passer deres arbejde i indvandrerghettoerne og ikke mindst på de helt uforståelige og uforklarlige angreb på redningsfolk i de indvandrertunge områder på Nørrebro, i Gellerup ved Århus og Vollsmose ved Odense. Hvis man indtænker angrebet på læreren ind i en sådan sammenhæng, kan det måske bedre forklares og forstås, som et generelt angreb på vestlige og danske frihedsidealer og grundlæggende normer og værdier for social acceptabel adfærd.
For jeg må efterhånden konstatere, at jeg ikke mener, at der er meget forklaringsværdi i de klassiske ”sociale” udlægninger af en ikke uvæsentlig gruppe muslimske indvandreres alt for ofte aparte adfærd. At tæske en lærer sønder og sammen, fordi han giver datteren hånd, har jo ikke noget at gøre med økonomiske eller sociale forhold, tværtimod. En sådan handling må læses som et udslag af afgrundsdyb foragt for danske normer for god adfærd. Endvidere har jeg aldrig hørt om socialt svært stillede mennesker, som ikke er muslimer, der angriber redningsfolk, der er kommet for at hjælpe dem med at slukke brande og redde sårede mennesker. Det sidste er hverdagen i de muslimskdominerede ghettoer i Danmark og mange andre steder i Europa.
Den dybt ulykkelige sag, hvor en tilfældig skolelærer bliver tæsket af en palæstinensisk far, som har bedt danskerne om at få lov til at komme hertil, er det sidste bevis i en lang tragisk række af beviser på, at indvandringen til Danmark skal reguleres benhårdt efter kriterier, der sorterer mennesker fra, som helt åbenlyst aldrig vil kunne tilpasse sig det danske samfund anno 2009.
Med venlig hilsen
Peter Skaarup
Mest kommenterede blogs
-
Idealisten Sareen kontra Kynikeren Bondam?
Rune Engelbreth Larsen
-
Manu Sareen hykler ved håndvasken
Kristian Madsen
-
Kolde pointer efter kommunalvalget
Peter Mogensen
-
Ida Jeng
-
DF fik sit kommunalpolitiske gennembrud
Peter Skaarup
Alle Politikens bloggere
-
21. nov
Hvorfor ikke en dansk forskningskommissær i EU
Morten Garly Andersen
-
21. nov
Sådan mødte provokatøren Michael Moore sin overmand
moderator
-
20. nov
DF fik sit kommunalpolitiske gennembrud
Peter Skaarup
-
20. nov
Kristian Madsen
-
20. nov
Fredagsspillet: Gretel & Hansel
Thomas Vigild
-
20. nov
Ida Jeng
-
20. nov
Liv Ajse
-
19. nov
Simon Lund
-
19. nov
Klimakrisen kan være en historisk mulighed, vær med til at gribe den!
Kristine Holten-Andersen
-
19. nov
Asbjørn Sennels
-
19. nov
Camilla Lærke Mors
-
19. nov
Kolde pointer efter kommunalvalget
Peter Mogensen
-
19. nov
Idealisten Sareen kontra Kynikeren Bondam?
Rune Engelbreth Larsen
-
18. nov
Regionsvalg skaber international opmærksomhed
Milos Vendettas
-
18. nov
Fra valgflæsk til Wozniacki til valgsejr
Lene Espersen
-
18. nov
Efter valget - krydspres på folkeskolen
Jacob Fuglsang
-
18. nov
Kan man definere det kreative udtryk?
Søren Møller
-
18. nov
Jeg skulle også have bygget børnehjem i Afrika...
Admin
-
18. nov
dagens verdensblogger
-
17. nov
Dan Jørgensen
-
17. nov
Hvordan går det med ytringsfriheden?
Klemens Kappel
-
17. nov
Villy Søvndal
-
16. nov
Nogen skal holde Frank i ørerne
Simon Emil
-
16. nov
Sune Berg Hansen
-
16. nov
Michael Stoltze
-
15. nov
Afsnit 32: Kan man så stemme på Nicolas Bro til kommunalvalget?
Nynne
-
14. nov
Nyhederne står skam stadig i aviserne
Henrik Kaufholz
-
13. nov
Navnløs
-
13. nov
Lømmel-pakke er falsk varebetegnelse
Johanne Schmidt-Nielsen
-
11. nov
Ny bog giver Afrika en stemme i klimadebatten
Malene Haakansson
-
10. nov
Lea Wind-Friis

















































"sin lærers datter"?! Fed overskrift, Skaarup!
Tja, her kan man begynde at gøre sig tanker om genitiv på dansk, Hr. Skaarup. Mig bekendt er dit parti meget optaget af skolebørns evne til at skrive og tale dansk:
Det var nok "sin datters lærer" det gik ud over og ikke sin "sin lærers datter". Vor herre bevares! - Og jeg som troede at i havde spindoktorer til at hjælpe med den slags!
Om at tæske sin lærers datter når hun gir et hand-job?
"Det vi derimod kan konstatere med en høj grad af sandsynlighed er, at det fuldstændige vanvittige overfald på læreren er endnu et trist eksempel på, hvor forfejlet flygtninge- og indvandringspolitikken har været og til dels stadig er."
Ha, Ha - hvor h.... kommer den høje grad af sandsynlighed fra? Dit indlæg er en lang samling "sandsynligheder", "antagelser" og "sådan må det være". Kunne man forestille sig at den omtalte far simpelthen er splittergal? Men nej, ingen sag er for lille, eller for lidt til belyst, til at Peter ikke lige kan tørre en omgang fed og klistret manipulation af på den.
"Danmark skal reguleres benhårdt efter kriterier, der sorterer mennesker fra, som helt åbenlyst aldrig vil kunne tilpasse sig det danske samfund anno 2009"
God rejse til dig og dit slæng, Peter.
Lad os antage, at det havde været en dansk lærer, der havde tæsket en indvandrerfar. Sikke en ballade der havde været. Så var læreren racist og fremmedfjendsk.
Så var han blevet fængslet og IKKE sat på fri fod som denne far blev.Så havde Rune E. skrevet en rigtig flabet kronik. De der ikke VIL integreres skal ikke være her i landet.Vi har hørt om mange voldelige eksempler på uintegrerbare indvandrere.
skaarup
"Som det er de fleste bekendt har det palæstinensiske folk valgt terroren og islamismens vej, frem for dialogens."
Må jeg gøre opmørksom på at det ikke er Palæstina, men apartheits- og annektionsstaten Israel ,der nu i 60 år har valgt terror og systematiske krigsforbrydelser,fremfor dialogen.
En FN- undersøgelseshold med en jøde i spidsen har i en 400 sider lang rapport lige givet utallige beviser på Israles bestiaske krigsforbrydelser imod civile i Gaza.
Typisk DF- demagogisk er Skårups groteske sammenkædning af en tilfældig sindsyg palæstinensers overfald på en lærer, med hele situation i Gaza, som udelukkende er slyngelstaten Israels ansvar.
Nu viser det sig så at der ifølge faderen var en helt anden forklaring, som ikke har noget som helst med Islam at gøre (http://www.berlingske.dk/danmark/voldssigtet-far-det-handlede-ikke-om-haandtryk).
Men det var da godt, at vi lige nåede at fodre svinehunden før den sande baggrund kom på banen.
Pas på med at tro på alt hvad du læser, Peter. Specielt hvis det passer ind i dit perfide univers.
Hvis det kunne hjælpe Peter og DF's racistiske agenda så ville de sige at blå var rød!
Skårup
"Det er ikke til at sige med sikkerhed, om faderen der tæskede sin datters lærer på Abildgårdskolen i Odense, er erklæret islamist, måske inspireret af Hamas-bevægelsens terrorregime i Gaza."
Men til gengæld afslører Skårup sin skingre og groteske Df- demagogi klart og tydeligt.
Hænger Df- politikeren Finn Rudaizkys nyligt afslørede misbrug af kommunale midler også sammen med den jødiske storsvindel Bernie Madoff?
Her er den sande historie Peter Skårups islamistiske terrorist!!
Berlingske i dag:
Det handlede ikke om et håndtryk eller om religiøsitet overhovedet, da Rabih Khamis i sidste uge slog sin ni-årige datters matematiklærer til blods - for øjnene af den grædende pige.
Den nu voldssigtede Rabih Khamis kan ikke forstå mediernes udlægning af sagen og træder derfor frem og giver sin egen forklaring.
Ifølge Khamis selv var han i glimrende humør, da han onsdag eftermiddag gjorde sig klar til at gå til skole-hjem-samtale på Abildgårdskolen sammen med sin datter, som er glad for at gå på skolen. Kun har hun et problem med sin matematik-lærer, som hendes far ønsker at tale om.
Khamis har hørt datteren beklage sig derhjemme over, at matematik-læreren griber hårdt fat i skulderen på børnene i timerne.
Da Khamis kommer til skolen, giver han hånd til den mandlige matematiklærer og mens han giver hånd til den kvindelige klasselærer, opdager han bag sig, at matematiklæreren har grebet fat i datterens skulder, og at datteren skubber hans hænder væk.
- Han holder hende igen, forklarer Rabih Khamis til Fyens Stiftstidende. Khamis spørger matematiklæreren, om han ikke kan se, at datteren ikke kan lide det. Spørgsmålet falder på arabisk, som matematiklæreren af marokkansk oprindelse også taler.
Læreren vælger dog at slå over på dansk, forklarer Khamis, der har boen i Danmark i ti år, men stadig har problemer med sproget. Han oplever at læreren går frem mod ham på en aggressiv måde, mens der bliver spurgt flere gange på dansk: "Hvad siger du?".
Situationen eskalerer derefter med at Khamis spytter matematiklæreren i ansigtet, efter at læreren har kaldt ham ved et kraftigt nedsættende arabisk udtryk. Den kvindelige lærer iler ud af lokalet, og Khamis husker ikke ret meget mere derefter.
- Jeg kan høre min datter græde i baggrunden og råbe "far, far". Og det er der, at det hele går sort, fortæller Rabih Khamis til Fyens Stiftstidende.
- Jeg bliver panisk. Jeg har aldrig nogensinde forvoldt nogen skade. Lige pludselig kommer der flere personer ind i lokalet. Jeg bliver endnu mere bange og griber om det, som jeg kan finde i lokalet: En flagstang. Jeg ved ikke, hvorfor jeg gjorde det. Det var vel bare et beskytter-instinkt, siger han.
Da politiet ankommer har den mandlige lærer kvæstelser i ansigtet og Khamis har beskadiget sin hånd. Han pågribes foran sin grædende datter og føres væk. Læreren køres på skadestuen.
Khamis er nu sigtet for vold. Hverken skoleledelsen eller matematiklæreren ønsker at kommentere Khamis udlægning af hændelsen.
Læs hele interviewet med Rabir Khamis på Fyens DK.
Det handlede ikke om et håndtryk eller om religiøsitet overhovedet, da Rabih Khamis i sidste uge slog sin ni-årige datters matematiklærer til blods - for øjnene af den grædende pige.
Den nu voldssigtede Rabih Khamis kan ikke forstå mediernes udlægning af sagen og træder derfor frem og giver sin egen forklaring.
Ifølge Khamis selv var han i glimrende humør, da han onsdag eftermiddag gjorde sig klar til at gå til skole-hjem-samtale på Abildgårdskolen sammen med sin datter, som er glad for at gå på skolen. Kun har hun et problem med sin matematik-lærer, som hendes far ønsker at tale om.
Khamis har hørt datteren beklage sig derhjemme over, at matematik-læreren griber hårdt fat i skulderen på børnene i timerne.
Da Khamis kommer til skolen, giver han hånd til den mandlige matematiklærer og mens han giver hånd til den kvindelige klasselærer, opdager han bag sig, at matematiklæreren har grebet fat i datterens skulder, og at datteren skubber hans hænder væk.
- Han holder hende igen, forklarer Rabih Khamis til Fyens Stiftstidende. Khamis spørger matematiklæreren, om han ikke kan se, at datteren ikke kan lide det. Spørgsmålet falder på arabisk, som matematiklæreren af marokkansk oprindelse også taler.
Læreren vælger dog at slå over på dansk, forklarer Khamis, der har boen i Danmark i ti år, men stadig har problemer med sproget. Han oplever at læreren går frem mod ham på en aggressiv måde, mens der bliver spurgt flere gange på dansk: "Hvad siger du?".
Situationen eskalerer derefter med at Khamis spytter matematiklæreren i ansigtet, efter at læreren har kaldt ham ved et kraftigt nedsættende arabisk udtryk. Den kvindelige lærer iler ud af lokalet, og Khamis husker ikke ret meget mere derefter.
- Jeg kan høre min datter græde i baggrunden og råbe "far, far". Og det er der, at det hele går sort, fortæller Rabih Khamis til Fyens Stiftstidende.
- Jeg bliver panisk. Jeg har aldrig nogensinde forvoldt nogen skade. Lige pludselig kommer der flere personer ind i lokalet. Jeg bliver endnu mere bange og griber om det, som jeg kan finde i lokalet: En flagstang. Jeg ved ikke, hvorfor jeg gjorde det. Det var vel bare et beskytter-instinkt, siger han.
Da politiet ankommer har den mandlige lærer kvæstelser i ansigtet og Khamis har beskadiget sin hånd. Han pågribes foran sin grædende datter og føres væk. Læreren køres på skadestuen.
Khamis er nu sigtet for vold. Hverken skoleledelsen eller matematiklæreren ønsker at kommentere Khamis udlægning af hændelsen.
Læs hele interviewet med Rabir Khamis på Fyens.dk
Hvad er det lige der gør adskillige debattører så overbevist om at voldsforbryderen udlægger sagen korrekt?
Det er det utilgiveligt og kriminelt at være voldelig på nogen måde overfor sit barns lærer (eller andre for den sags skyld). Istedet for at så voldsomt og krigerisk at POLITISERE denne meget grimme handling kunne man spørge sig selv hvorfor en lærer giver hånden til en lille pige? Alle danskere kender efterhånden den arabiske tration hvor man IKKE tlbyder håndtryk til kvinder.
Jeg hæfter mig ved det sidste i oplægget og det bør være basalt: "..sorterer mennesker fra, som helt åbenlyst aldrig vil kunne tilpasse sig det danske samfund..."
Det er logik.
AF William Jansen 12:33 27. OKT. Sådan er der nogen, der er. Du ser "slagsen" dække op om forbryderne i pædofil- og voldtægtssager - fuldstændig samme recept: forbryderen er offer. Offeret er skyld i det hele.
Læs om psykopati.
Åh jammer.
Et ensidigt blogindlæg der lever på følelsesladede ord og intet andet.
Peter Skaarup har hørt EN side af historien, og det er rigeligt for Peter Skaarup og resten af DF.
Manden må nødvendigvis være religiøs fanatiker, og voldspsykopat. For det er utænkeligt at han på nogen måde kunne føle sig provokeret af en lærer som datteren angiveligt gentagne gange har fortalt har svært ved at respektere at man i Danmark IKKE lægger hånd på eleverne.
Nej. Det er religion. Fanatisme. Terror. Mere religion. Og så det faktum at faderen ikke er etnisk dansk i 17ende slægtsled.
AF Navn* 12:22 27. OKTKlag
Her er den sande historie Peter Skårups islamistiske terrorist!!"
Den SANDE historie????
Hvem er DU til at vide det?
"Peter Skaarups islamistiske terrotist", skriver DU minsanten.
Det har JEG ikke set noget sted.
Gosh, hvor er DU utroværdig.
Begge de to kamphaner har iflg. Koranen lov til at fylde de vantro med løgn for at behage Allah, men den virkelige sandhed kommer vel frem i retten, hvis den ikke, sf politiet, bliver overført til den lokale shariadomstol.
Nok et uunderbygget, spekulativt og angstprovokerende udspil fra en DF`er, der tager sigte på at grave endnu dybere grøfter end dem vi har i forvejen. Skaarup har end ikke gjort sig den ulejlighed at undersøge sagens sammenhæng inden han går ud med bål og brand.
@ Sonja Andersen, du skriver: Alle danskere kender efterhånden den arabiske tration hvor man IKKE tlbyder håndtryk til kvinder.
WJ: Det er ikke en kvinde, men en 9-årig pige.
Alle arabere kender den danske tradition med at give hånd, og langt de fleste arabere respekterer den, og mange vælger tilmed at praktisere den.
Det er ligeværdigt og respektfuldt at tilbyde arabere hånden, når man mødes.
@ jenni c:
Jeg har aldrig kaldt denne forbryder et offer. Jeg stiller et spørgsmål, som du så vælger at omformulere og derefter gentage i din seneste kommentar.
"Sidste uges store samtaleemne..." indledes bloggen.
Tjaaahh, nok i dine cirkler, Peter, men jeg synes helt andre sager presser sig på, når jeg tænker tilbage på uge 43; Hedegaards og Løkkes manglende takt i klimaspørgsmålet, skyderierne på Nørrebro (der blot bliver ved og ved, DF og regeringens lovstramninger til trods!) og hvem, der mon ville vinde i X-faktor.
Sagen er ulykkelig, men én ting er sikkert: kun DF har gavn af jeres usmagelige kogen-suppe på den. Du og dine er nogle klamme karle, der desværre aldrig nogen sinde bliver tilfredse, så længe der er indvandrere og flygtninge her i landet!
@ Jenni C
Du stiller et spørgsmål, men det er ikke det rigtige. Det rigtige spørgsmål er nemlig ikke, hvordan tilfælde debattører kan tillade sig at påstå det ene eller andet om en voldssag i Odense. Det rigtige spørgsmål er derimod, hvordan en mf'er og formand for retsudvalget kan tillade sig at slå politisk plat på en sag, han helt åbenlyst ikke kender nærmere. Se det er bekymrende... (om end ikke overraskende)
Ih ja. Lad os da lave en masse lovgivning på baggrund af en enkeltstående episode igen. Det er en smadder god ide. Det fører slet ikke til en masse jura-makværk (knivloven f.eks var TOP NOTCH!!).
Hvorfor trutter du ikke bare rent ud, du hjemmehjælperens højre hånd, og siger det som det er: Alle mellem 12 og 65 år skal i fængsel, specielt hvis de ikke er danske nok.
Flot arbejde med at rette overskriften iøvrigt.
Om det er en arabisk tradition ikke at tilbyde en kvinde håndtryk er for såvidt ligegyldigt, eftersom vi befinder os Danmark. Medmindre man altså anser Vollsmose for et muslimsk okkuperet område.
Inspireret af Dr.Goebbels propagandistiske og statsterroristiske fabuleringer om uønskede elementer i datidens nazityskland udfolder PS i denne artikel selvsamme formsprog dvs. pogromer udelukkende til hensigt at forarge folket og udstille minioriteter som værende på linie med kræftceller. Det er så ensidigt og unuanceret at indholdet er pinligt i sin foragt overfor vederhæftighed. Bemærk hvordan Pittelkovs seneste formuleringer nydeligt og tilpasset smelter sammen med PS skriblerier. I PS optik er de danske normer lige statiske som Holger Danske der endnu ikke har lettet røven og smidt alle feljfarverne ud, og hvordan kan det egentlig være? Sidder de danske normer i generne, eller gives det hemligt til alle nyfødte danskere lige efter fødslen i form af hormoninsprøjtninger? Rødgrød med humus tak!
Hvad skal der til for at stoppe Dansk Flokparti? Hvor langt er Du villig til at lade dem gå? Forestil Jer at Peter Skårup blev minister ville ovenstående fabuleringer og feberfantasier da være helt okay? Mig bekendt er PS hverken psykolog eller sociolog så i stedet for, at analysere menneskers handlinger udfra laveste fællesnævner, der allerede på forhånd unødvendiggør en egentlig analyse, skulle PS tage de andre Flokpartister med på en dannelsesrejse til Langbortistan, og give Jer selv rigtig god dansk normal tid.
@Peter Skårup:
"et generelt angreb på vestlige og danske frihedsidealer og grundlæggende normer og værdier"
Hvordan hænger det sammen med at læren har arabisk baggrund?
Naar der skal doemmes i en sag, saa skal man hoere begge parter.
Det har jeg ikke faaet mulighed for.
~~
Ja, hvad siger modparten?
Hvor har Peter Skaarup nu laest det her?
@WilliamJansen; Som jeg tolker dit spørgsmål, så spørger du til hvad det er, der gør at faderens fremstilling af sagen forekommer mere troværdig end Skaarups. Vel, faderen var tilstede. Det var Skaarup ikke. Og jeg tror faktisk at faderen kender sine egne motiver bedre end hvad Skaarup gør.
Jeg synes, at det er synd for en masse mennesker der er tvunget til at leve i Danmark når de hellere vil leve som f.eks. man gør i Palæstina og andre steder. Per Stig Møller burde forhandle med Israels regering om at købe en eller flere af bosættelserne på Vestbredden og tilbyde herboende palæstinensere, at flytte tilbage hvorfra Arafat og andre sendte dem bort da Israel stormede flygtningelejrene i Israel og i Libanon.
John, Roskilde
At denne arabiske voldspsykopat ikke kan tale dansk efter 10 år i landet tyder på, at vi her har at gøre med en personage uden noget videre integrationspotentiale.
@Alfred B. Andersen; Nu var jeg ikke klar over at du er psykiater? Men det må du naturligvis være, siden du tillader dig at diagnostisere en person som voldspsykopat - og jeg går også ud fra at du har et nærmere kendskab til både personen og situationen, siden du kommer med så bombastisk en udmelding?
Dette er tydeligvis en enkeltstående tilsyneladende psykopatisk handling, og du får drejet det til at handle om religion og race. Det er en tarvelig taktik, som kun Johhny Hansen kunne finde på at bruge. Hvis du vil være racist i medierne må du øve dig lidt.
Bah. Dette minder bare så meget om propaganda fra det nationsocialistiske parti der tog tyskland med storm i trediverne.
Muslimer er de nye jøder...
Tag dig sammen, Peter, din racist.
@ Heidi, du skriver: Som jeg tolker dit spørgsmål, så spørger du til hvad det er, der gør at faderens fremstilling af sagen forekommer mere troværdig end Skaarups.
WJ: Mit spørgsmål var: Hvad er det lige der gør adskillige debattører så overbevist om at voldsforbryderen udlægger sagen korrekt?
Mit spørgsmål tager ikke stilling til Peter Skaarups udlægning af sagen. Det er ren associationstrick at forbinde min skepsis overfor en voldsforbryders udsagn med en for sagen irrelevant politiker. Jeg synes at dit indlæg nærmer sig flamebait.
Sagen er i medierne blevet præsenteret igennem udsagn fra folk som har været til stede, eller har snakket med de tilstedeværende. Denne version modsiger voldsforbryderen nu, hvilket får en debattør til at udråbe voldsforbryderens beretning til at være "den sande historie". Du gør det til et spørgsmål om at "kende sine egne motiver", hvilket kun er interessant, hvis vi formoder ærlighed. Hvorfor formoder du at en voldsforbryder er ærlig omkring hans motiver?
I en integrationsprocess må BEGGE PARTER ændre deres levevis til en ny enighed om samfundet opstår. Ellers taler vi om assimilation, hvor EN AF PARTERNE ændrer sig og tilpasser sig det i forvejen eksisterende samfund.
Dansk Folkeparti har forstået forskellen men bruger stadig ordet integration når de faktisk mener assimilation. Dette gør de med vilje for at forvirre mennesker som Alfred B Andersen, og derved afspore debatten om integration.
Så Alfred, det er DIG selv der ikke har det store integrationspotentiale og den 'arabiske voldspsykopat' der mangler ASSIMILATIONSPOTENTIALE.
som om det, du nævner her ikke var nok, så er der nu også en cyklist, der har tævet en buschauffør. Det er jo en kendt sag, at folk i Studstrup har afvist dialog, og i stedet bekender sig til en radikal form for cyklisme.
Vi kan naturligvis ikke sige helt klart om den pågældende er cyklisist, men det er jo klart at vi må have gjort noget ved cyklisterne nu. De nægter jo at lade sig integrere. De skal ud af ghettoerne og lære at køre bil og tage bussen som normale mennesker.
@Andreas L
Du har nok ret. Jeg har ikke den store lyst til, at blive integreret i den arabiske voldskultur.
William Jansen, der er en særdeles kendt debattør på Uriasposten, forsøger at inkrimimere voldsmandens beretning i forhold til de udsagn, der hidtil er kommet fra forskellige sider, uden at tage hensyn til, at de fleste mennesker, der har udtalt sig er underlagt en vis tavspligt i forhold til sagen.
Selvfølgelig skal voldmanden dømmes for den vold, han har udøvet, men motivet bag volden, skal højrefløjens ekstremister, incl. William Jansen (der ellers reklamerer for at tilhøre venstrefløjen), og Peter Skaarup, ikke nødvendigvis have lov til at tage patent på i deres muslimfjendske kampagne.
Helt enig. Denne mand og alle hans ligesindede burde sendes tilbage til hvor de kom fra - uanset hvor længe de har befundet sig i DK. Har de opnået dansk statsborgerskab skal dette fratages dem. De har absolut intet at gøre i DK - eller i resten af den vestlige verden. Man kunne evt sende de tåbelige politikere med der lukkede dem ind i DK.
Så fandt du endnu en historie der kan bekræfte dig i dit allerede fasttømrede verdensbillede. Jeg gør mig ingen illusioner om det kan ændres og gider heller ikke forsøge. Jeg vil hellere bruge mine positive tanker omkring alle de gode hverdagshistorier om samspillet mellem danskere og indvandrere, som jeg selv hører om og oplever. Som ikke kan gøres til kioskbaskere og ikke er velegnede til at rage magten til sig med. Og ikke duer til at rykke ved folks indgroede fordomme.
@Karsten Hansen; Nu du mener at faren i historien her + alle hans "ligesindede" skal smides tilbage til hvor de kommer fra, så vil jeg da gerne vide hvad det "ligesindede" går ud på? Eller er det sådan at enhver, der ikke kan dokumentere dansk statsborgerskab i indtil mange slægtsled skal kunne deporteres ved enhver form for lovovertrædelse?
@ Michael 15:41 27. OKT
Tusind tak for udløseren af dagens hjerteligste latter.
At Peter Skaarup, med DF i ryggen, dømmer i en sag der ikke engang er nået længere end til dommervagten er vel i sig selv ikke usædvanligt. Slet ikke når det drejer sig om en ikke-etnisk dansker.
Men at det sker med så et bombastisk og rendyrket racistisk sprogbrug er mere end bekymrende.
Er den form for nær-nazistisk propaganda virkeligt acceptabelt på Christiansborg?
"Det er nærmest uforståeligt med en dansk opdragelse og normsæt i bagagen at leve sig ind i et primitivt afstumpet menneskesyn" som med en sådan iver kaster sig ud i en tilsvining af folk med anden baggrund.
"Det er decideret uforståeligt, men implikationerne af den handling er omfattende, og de kan være med til at forklare andre handlinger, som det også kniber med at forstå fra dansk side."
"En sådan handling må læses som et udslag af afgrundsdyb foragt for danske normer for god adfærd."
@ Michael: Fed parallel til cykel-bøllen
Til Andy "analfabet" og Jørgen Mathiasen!
Der står "SIN DATTERS LÆRER"
Ingen spindoktor kan redde jer to fjolser!!!!
@Marianne Mondoe
"Er den form for nær-nazistisk propaganda virkeligt acceptabelt på Christiansborg?"
Hvordan kan du spørge så naivt?
I otte år har vi oplevet DF's regimente og eskalering af neonazistisk sprogbrug, så intet kan vel overraske mere?
"Som det er de fleste bekendt har det palæstinensiske folk valgt terroren og islamismens vej, frem for dialogens". Yes, I agree, let's denigrate an entire people and their political struggle because of the actions of one man. Using the same logic, one can only assume "As everyone knows, the Danish people have chosen bigotry and racism, instead of tolerance" holds too.
Sjovt nok har jeg ikke set NOGEN DF politikere gå ud og støtte andre lærere, der er blevet forulempet af DANSKE forældrer!
Peter Skaarup Kan du slet ikke se,at det er meget meget lidt klogt at blive ved med at bringe muslimkortet på banen? Det kunne jo være, det var klogere at holde lavere profil. Du er jo i den grad med til at fodre den indre svinehund hos mange danskere..en svinehund, er kun er med til at polarisere og skabe uro. Man kunne jo gribe problemet klogere an til gavn for os alle!!! Med andre ord..jeg er hamrende træt af populistiske politikere, der kun er ude på magten for magtens skyld og ikke at gavne hele Danmark med de Klogeste beslutninger!!!
@rune petersen 16:28 27. OKT
Hvis du læser indlæggets adresselinje i browseren, så vil du opdage dets oprindelige titel. Det er vigtigt ikke kun at bestemme virkeligheden ud fra nuet.
Havde ikke troet, at Big Brother ville have det så nemt i dagens Danmark.
If any of you duchebags, would care, to wait for anymore informations, instead of yelling in the bliss of ignorance, you would know that the father and the teacher know each other very well, and that the police are suspecting that there were much more at stake, than mere handshake, when the father attacked the teacher.
Even in the most islamistic society a handshake from a teacher, would at maximum result in a push, some swearing and a complaint that would remove teacher from his/hers position.
So in conclusion, there must have been some more motivations than the breaking of a chastity rule and a invasion of honour.
It could be that the daughter just told the father, that the teacher touched her ass, or it looked like the teacher were reaching for the chest, or the father had just done drugs, or an traumatic event had put the father on the edge of sanity etc.
by the way mr. skaarup/langballe your party have dictated the integration policy of Denamrk, for more than 8 years, maybe its just a little bit too late to blame others for the failure of the integration policy.
Egentlig kan ovenstående blogindlæg bedst karakteriseres som "sladder". Tænk blot på "Det er ganske vist"..den om fjeren og de 5 høns.
Lige en kommentar til Mads Alsteds link. Jeg har læst faderens udlægning af hændelsen og den lyder sku da totalt usandsynlig.
Det her handler nok mere om en belastet famillie end religion. Faderens udlægning køber jeg ikke. Skaarups eksempler om brandmænd som ikke kan få lov til at passe deres arbejde er jo sandheden men han er jo som det er DF for vane hurtig på aftrækkeren til at brændemærke en hel befolkningsgruppe hvilket er forudsigeligt men dybt urimligt.
Hej Peter Skaarup.
Hvad skal din blog handle om næste gang, kære Peter? Mon du har tænkt dig at give lidt spalteplads til ham den kugleskøre cykelrytter, som slog en stakkels buschauffør i 60'erne i hovedet op til flere gange? Galningen var i øvrigt pæredansk...Hold da op hvor er vi danskere dog pokkers uciviliserede. Eller hvad synes du?
Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg ville vælge, hvis valget var mellem at have diktatur og præstestyre i Iran eller en snæversynet og ignorant Peter Skaarup som statsminister. I min verden er det som at vælge mellem pest eller kolera. Peter, du er ligeså rabiat og en trussel for omverdenen som Mahmoud Ahmadinejad.
Og tænk engang at du slet ikke ville give spalteplads til de stakkels iranere som demonstrerede mod præstestyret i Iran...dem ville du jo ikke engang give asyl, vel Peter?
Hej Peter. Jeg ville lige melde om sagen hvor politiet skulle "slukke en brand" i overført betydning, tvangsfjerne en psykisk syg og krigs traumatiseret mand på Nørrebro, sommeren 2009. Manden var uden tvivl socialt belastet og derudover pæredansk og langt fra muslismsk. Vedkommende angreb politiet.
Et sådan udsagn om "...Endvidere har jeg aldrig hørt om socialt svært stillede mennesker, som ikke er muslimer, der angriber redningsfolk,..." er for lavt. Ja manden var psykisk syg og krigs traumatiseret, lige så er mange af vores flygtninge/indvandrere, vidner til tortur og krig - fylder hovedet med skrig.
Derudover er jeg ret så enig i Simons udsagn
"your party have dictated the integration policy of Denamrk, for more than 8 years, maybe its just a little bit too late to blame others for the failure of the integration policy".
Ny regering og færre bander, tak.
@ Eskild Morten
Du skriver: "Ny regering og færrer bander."
En ny regering ville automatiske resultere i et mindst EN af de bander der hærger Danmark for tiden ville blive sat uden for reel indflydelse.
Peder skaarup
"Det er ikke til at sige med sikkerhed, om faderen der tæskede sin datters lærer på Abildgårdskolen i Odense, er erklæret islamist, måske inspireret af Hamas-bevægelsens terrorregime i Gaza. Det kan vi ikke vide med sikkerhed. Det vi derimod kan konstatere med en høj grad af sandsynlighed er, at det fuldstændige vanvittige overfald på læreren er endnu et trist eksempel på, hvor forfejlet flygtninge- og indvandringspolitikken har været og til dels stadig er. Der findes ganske enkelt mennesker, som ikke kan eller vil lade sig integrere i det danske samfund."
Det er ikke til at sige med sikkerhed, om cyklisten der tæskede en ældre buschauffør i Århus er en erklæret DF- tilhænger, måske inspireret af Israels
terrorregime mod Gaza. Det kan vi ikke vide med sikkerhed. Det vi derimod kan konstatere med en høj grad af sandsynlighed er, at det fuldstændige vanvittige overfald på chaufføren er endnu et trist eksempel på, hvor forfejlet regeringens og DF's trafikpolitik har været og til dels stadig er. Der findes ganske enkelt mennesker, som ikke kan eller vil lade sig integrere i det danske samfund.
Hvis en lærer overbegræmsede min Datter, og efterfølgende kalde mig for diverse svinske ting når han blev kronfronteret med sin græmsen, ville jeg også hamre ham en på bæret. OG JEG ER PÆRE DANSK!!!
Den dag hvor DF og hr Skaarup forsvinder ud af dansk politik bliver glædens dag i Danmark.
Jeg kan indtil da udtrykke min kvalme og ubehag ved dem hr Skaarup og deres rasistiske fasistparti !
Artiklen bliver lidt pudsig når man læser faderens forklaring.....måske at hr. Skaarup ikke skulle være så hurtig til at reagere på udsagn fra den ene part...
Til alle jer der er enig med Peter Skaarup så er her lige en ekstra godbid; Læreren var af marokkansk oprindelse. Så det er vel ok at slå løs på sådan en ikke? Han er med sikkerhed muslim og formentlig allerede i gang med at planlægge terror så der var vi heldige at den ene fik ram på den anden. Og til os andre som kan opfatte og forstå komplicerede ting. Det har altid været nytteløst at kravle ned på tumpernes niveau og dermed deres hjemmebane for at diskutere om jorden er rund eller flad.
Til Peter Saarupæ
Hvorfor ikke sortere ALLE.
"ifølge medierne" skriver Peter Skaarup...(og fralægger sig derfor ethvert ansvar for selv at tage stilling til sandhedsværdien).. et par dage efter hændelsen fremgik af de samme medier (på lidt mindre fremtrædende plads naturligvis) at skolens ledelse ikke regnede med at det var håndtrykket der gav anledning til volden.. og egentlig tror jeg også Peter Skaarup er ligeglad. Skaarup har naturligvis ret i at vold til enhver tid er uacceptabel, men man må også se i øjnene at Skaarup og meningsfæller til enhver tid vil bruge sådanne eksempler til at lufte sine meninger om generelt at kritisere muslimer over een kam, og agitere for stramninger i lovgivningen... Graden af stramning i forslagene og konsekvensen for hele befolkningsgrupper over een kam er alene bestemt af hvilken stemning DF vejrer i offentligheden.. og grænserne for hvad man foreslår at gøre mod disse befolkningsgrupper er alene bestemt heraf, og grænserne flyttes bestandigt... Det er ikke til at vide hvor langt man i virkeligheden ønsker at gå i DF.
Tænk sig at der er danskere som absolut vil have alle disse voldelige møg muslimer i Danmark. I burde skamme jer over hvad i har gjort ved landet.
De danske fængsler drukner i muslimske voldsforbrydere, og alligevel bliver alle tosserne herinde ved med at hyle op. I skulle i fængsel med alle muslimerne som terroriser danskerne med al deres vold og ballade. Uden jeres medvirken kunne de jo ikke have begået al deres vold. I er medskyldige i al den muslimske vold som danskerne bliver udsat for.
bedre sent end aldrig at faa ryddet op,og saa klart skal gaester der ikke formaar at bidrage eller deltage paa nogle maader returneres ,for alles bedste ,og specielt deres egen
men det kraever handling ,og det er jo ikke hvad danmarks politikere er kendt for,saa det ender vel som endnu en gang hat og briller
Dette er typiske kommentarer fra en der vil skabe religions racisme. Der findes ikke noget i disse argumenter som danskere ikke har gjordt, altså har det hverken med religion eller etnisk baggrund at gøre. Det er kun for at skabe splid og fraktion. Hvad tror i Skaarups egentlige motiver er ? tænk.
Infame Racister som Carsten Munk er ikke velkomne i Danmark. Ligeledes hverken Jøder, Katolikker, Muslimer og Kristne.
AF Carsten Munk 21:14 27. OKT
Klag
"Tænk sig at der er danskere som absolut vil have alle disse voldelige møg muslimer i Danmark. I burde skamme jer over hvad i har gjort ved landet."
HAHA I alle de andre lande i hele verden, anser den til enhver tid siddende regering den i landet begåede kriminalitet som sit problem.
Alle andre lande undtagen Danmark, hvor regeringen og Df hyler om at problemet skyldes nogen, der regerede for 9 år siden!!!
nej ,den nuværende kriminalitet er UDELUKKENDE sådanne klaphatte som MUNKS skyld,der villigt agerer stupid stemme kvæg for partier, som gang på gang har iværksat idiotiske love, der med 100% sikkerhed FORØGER kriminaliteten!
"I skulle i fængsel med alle muslimerne som terroriser danskerne med al deres vold og ballade. Uden jeres medvirken kunne de jo ikke have begået al deres vold. I er medskyldige i al den muslimske vold som danskerne bliver udsat for."
Det var DIG der skulle i fængsel. Ansvaret
for AL VOLD ligger udelukkende på fjolser som dig!Du og dine har i årevis FREMELSKET al den vold der er, både hos danskere og ,den langt uendeligt langt mindre hos indvandrerne, og hvor sidstnævnte vold kun er en symptom på din og VOK's systematiske racisme.
Fedt, som tvangsindrullerede islazistiske stormtropper igen og igen bærer ved til bålene. Den proklamerede og statsvelsignede godkendelse til trossamfund med islazistisk forankring, kender ingen det ingen grænser. Men det burde dog være indlysende, at rigtige islazistisk underkastede, aldrig geråder sig ud i tvivlsopfattelser om, hvordan det koranproklamerede apartheidmanifest skal efterleves i daglig praksis. Her må straffen for udfald altså falde promte: Lussinger til statstjenestemanden der godmodigt og nærmest assimilationsvilligt gi'r hånd! Føj for Allah da! Måske vi skulle lære den hidsige koransoldat, her i rollen som fader, at hverken piger eller kvinders kønsorganer sidder i håndfladen? Ej heller ser man ofte mænds tilsvarende organer placeret dér. Ej heller sidder den kvindelige prævention nedkrænget over egne kvindehoveder - men over deres familieoverhoveders pik-hoveder. Ak dog...der synes at være ubegrielig lang vej endnu...
Hej Peter,
Er det ikke dejligt, at man kan fise op af skyttegraven og fyre et frontalt angreb af og derefter fise tilbage i skyttegraven eller et andet sted, som bedre egner sig til en snigskytte, og gemme sig der.
Der har været 67 indlæg på blokken men kun én gang har du sat dit frontal angreb ind, og derefter gemt dig. Der er ingen dialog med dig - men kun mellem alle de andre, som har tid og interesse i at diskuttere problemet. Men det er måske formålet med at lave en log - du kunne måske reflektere på de forskellige synspunkter, som på mange punkter lyder rimelige.
Undskyld min naivitet, men det er første gang jeg har læst en blog i sin helhed!
Peter, kom frem fra dit flyverskjul og svar på nogle af indlæggene.
@Carsten Munk; Muslimsk vold??? Personlig er jeg modstander af enhver form for vold - men jeg kender ikke til en specifik muslimsk her i landet? At en far banker løs på sin datters klasselærer kan ikke sættes synonymt med en religiøs handling - ej heller kan alle andre indvandreres og deres efterkommeres evt lovbrud begrundes i deres fjerne hjemlands religiøse og/eller kulturelle forhold. Eller mener du, at de østeuropæiske kriminelle vi har stiftet bekendtskab med her i landet er kriminelle fordi de er katolikker eller græsk/russisk ortodokse?
Hey Peter, der findes kun få mennesker der kan fortolke en episode så kreativt som du kan. Hvad ryger du og har du evt. mere tilbage?
@ Heidi Aune
Vold begået af muslimer er muslimernes vold. Og når vold begået af muslimer ligger 500-1000 % over volden begået af danskerne, så er det aldeles patetisk at høre på at der ikke findes nogen speciel muslimsk vold. Hallooooooooo hvilken del af virkeligheden i hele verden er det du ikke forstår?
Muslimerne har en volds kultur uden mage og lige, som de udstiller hver evig eneste dag i alle lande i hele verden.
Jeg gentager gerne. Alle i radikale stormtropper herinde, som kæmper for at åbne grænserne for disse voldspsykopater skulle i fængsel sammen med dem. Det er jo jer som har lukket dem ind i landet og dermed givet dem muligheden for at udøve al deres vold.
Der er alt for mange usikre elementer i den historie til at udlede noget som helst generelt eller faktuelt. Derimod er der utallige direkte sammenhænge mellem facisters og nazisters agrumentation med eksempler på jødisk "adfærd" og så den slutning, der gøres i denne tekst. Det siger ikke så lidt. Det er dybt betænkeligt, at det er lovligt at ytre sig mod bestemte folkegrupper på den måde og med den baggrund. Er der nogen samfundsvidenskabelige forskere, der har talt hvor mange af DF's indlæg i medierne, der handler om fremmede - modsat alle andre emner? Det må da være noget nær 90%. Partiprogrammet kunne vel erstattes med en enkelt paragraf: "Vi er imod alle andre end danskere, der er 'hvide' og har boet her i 10 generationer".
Man kan undre sig over, at df de sidste mange år har fået flere og flere mandater i ft. Så ensidig indsigt i folkevalgte politikere. Jeg er helt skræmt.
Desuden kunne det være spændende at spørge PS om, hvilket ansvar df tager for en forfejlet integrationspolitik, i forhold til at de er en del af regeringens parlementariske grundlag???
Kuk-kuuuuk, PS ... kigger du ikke ind i debatten, og følger op?
Hvis du kunne skrive lidt mere af ovenstående, kunne det jo være at du gjorde jobbet færdig selv? Ku være så dejligt
Venlige hilsener fra Århus.
Peter Skaarup. Din stil er simpelthen for dårlig. Den bærer tydeligt præg af at vare en direkte afskrift af mange tidligere stille, skrevet af den gruppe kammerater du normalt omgås. Du får derfor 0 - samtidig idømmes du 4 eftersidninger for plagiat. I løbet af disse skal du skriver ordet "nuance" 100 gange i på tavlen.
@Claus Hansen; DF tager tilsyneladende ikke ansvar for noget som helst. De tiltager sig retten til at definere nær sagt enhver af de "danske værdier" - som betaling for at stemme for andre partiers dagsorden. Jeg mangler ihverfald fortsat en udmelding fra DF om hvordan de vil håndtere finanskrise, stigende arbejdsløshed, tvangsauktioner og konkurser - dvs helt konkrete hverdagsproblemer, som den almindelige dansker står over for p.t. Men det er åbenbart uden interesse i DF`s optik...
Udfra beskrivelsen af den forfærdentlige hændelse får jeg et billede, der mere ligner en psykisk syg og nedbrudt mand der "klikker", end en religiøs fanatiker, som bevidst vælger at tage kampen netop dér.
Overfaldet er selvfølgelig totalt uacceptabelt, men i mine øjne ligner det mere en situation, hvor en stakkels, palæstinensisk mand, med åbne sår på sjælen, ikke har fået den fornødne hjælp i tide.
Jeg har netop afsluttet skole-hjemsamtaler med 25 familier (i en folkeskoleklasse med 100% nydanskere) hvor jeg gav hånd til samtlige fædre, døtre og mødre (enkelte af ovennævnte fik også et knus), uden optakt til dårlig stemning.
Har i det hele taget ikke oplevet problemer med at give hånd til elever, i mine otte år som lærer på en skole med multietnisk elevsammensætning.
Ville lige nævne det, så folk ikke tror, at den slags vanvid er standart.
I gaar blev en fanatisk voldscyklist anholdt for vold mod en sagesloes buschauffoer. Det er blot det seneste eksempel paa, at cyklister ikke passer ind i vores samfund. Men alligevel tillader regeringen og de venstreorienterede at der bliver flere og flere cyklister i Danmark. Den extremistiske cyklist forklarede at bussen var koert 'for taet' paa ham! Skal vi danskere som koerer i bus nu ogsaa ligge paa knae for disse lurvede og kriminelle cyklister? Det er paa tide at vi faar sorteret disse cykelterrorister ud af vores samfund naar de helt aabenlyst ikke kan integreres i det Danske samfund anno 2009.
Med venlig hilsen
Peter Jacobsen
Heidi Aune
Modsat venstrefløjen med det ekstremistiske radikale venstre i spidsen vil DF da i det mindste ikke have endnu mere forsørgerbyrde på flygtninge/indvandrere som begår tonsvis af vold, og som undergraver finansieringen af velfærdssamfundet, og tager de få ufaglærte job, der stadig er tilbage til folk uden uddannelse. Venstrefløjen er det mest usolidariske over for de svage danskere, som nogensinde er hændt for Danmark.
Og inden du kommer for godt i gang, med hvad DF vil gøre for at imøde gå den verdensomspændene krise, så tænk lige over hvad venstrefløjen har gjort for at vi er kommet i krisen med sin uhæmmede indvandring af folk som er umulige at integrere, og som passer til arbejdsmarkedet som en kebab på en gourmetrestaurant. Indvandringen er og bliver en helt igennem katastrofe for Danmark med al indvandrernes vold og ballade, og den enorme forsørgerbyrde og pres på velfærdssamfundet som den fører med sig.
"Nuance" er et fremmedord, og den slags udanske stads bryder DF sig slet ikke om, hvorfor man selvfølgelig ikke kan forvente noget sådant i indlæg og tankegang hos hr. Skaarup.
Peter S, hvorfor nævner du ikke i samme moment den voldsepisode der udfoldede sig forleden da en dansk cykelrytter slog en dansk buschauffør (ligeledes på arbejde) i hovedet med en knytnæve? Er det fordi du er udpræget og gennemsyret racistisk?
Hej Carsten Munk,
Okay, selv hvis vi så accepterer at indvandringen er det største problem i Danmark (og åbenbart har været direkte medvirkende til den verdensomspændende finanskrise - det vidste jeg faktisk ikke), så fortæl mig lige hvordan det går for DF og regeringen med at løse problemet?
Der har været politireform, bandepakker, 24-års regel, etc. etc. men udover at tilfredsstille nogle vælgeres "retsfølelse" så er resultaterne sgu da ikke overbevisende?
Men hvis jeg læser dit indlæg korrekt så er løsningen en ny pakke: Medløber-pakken, som kriminaliserer alle der udtrykker støtte for indvandrere eller indvandring.
Fed ide, der i den grad harmonerer med de danske frihedsværdier...
Uanset hud, hår, øjenfarve og tro,så er det ikke i orden at slå på et andet menneske.Nu er det ikke Peter S.der hverken har slået eller blevet slået,men modstandere af det demokratisk folkeparti Df står på spring for at overfalde partiet hver gang de har en mening.Gad vide hvilket parti de ville have til at lede landet enerådigt.Lad os høre de andre partiers mening om den sag.Nu er DF ikke ene om de meninger.men lad det være i denne debat her hvor det drejer sig om 2 voksne mænd der slås lige for øjnene af en lille pige.Den far kan da ikke holde meget af hende.Vi andre har ikke været der, så det er kun de 2 der kender årsagen,men det er ALDRIG ok at slå.Og jeg personligt tror på læreren,når der ikke før har været klager mod ham,så selvfølgelig gør han ikke overgreb på børn.her i danmark hilser vi på hinanden med hånd.Tænk hvis Peter engang ville nægte at give hånd til en indvandrerkvinde som gerne ville hilse med hånd,ja så ville han også blive kaldt racist.Nu er der mange som er imod DF.ligegyldigt hvad de siger og mener,det er mennesker som aldrig sætter sig ind i hvad det er de står for.Der er godt og skidt i alle partier, i alle mennesker,så find dog det gode og som før sagt,ALLE de, som ikke kan lide at bo,leve og holde af danmark,rejs dog væk herfra,vi har ikke brug for jer.Indvandrerne er mere hadske og voldelige,utilpassede,og til sidst der er INGEN undskyldning for at slå,og nu vil faderen til pigen så prøve at lægge skylden fra sig og over på læreren,jeg mener det er et typisk eks. på at de aldrig vil påtage sig egen skyld,ser det desværre mange gange,det er altid den andens skyld,det er altid "fordi at".
@ Lillian:
"Nu er der mange som er imod DF.ligegyldigt hvad de siger og mener,det er mennesker som aldrig sætter sig ind i hvad det er de står for."
Okay, så bider jeg på: Hvad står DF for?
Jeg synes nu det går udmærket for Peter Skaarup med at "leve sig ind i et primitivt afstumpet menneskesyn".
Gud hvor jeg håber at vi kommer dertil en dag!!! De er simpelthen så håbløse at de skal stillet et simpelt valg assimilation eller hjem igen
Jamen læreren var jo marokansk. Det må da fryde dig i stedet, Skaarup at de'islamistiske muhamedanske terrorister' slår hinanaden i stedet for os uskyldige danskere?
Ud af vores land, når i ikke kan opføre jer ordenligt!
@ Peter Jacobsen; hehe... meget fantasifuldt indlæg med cyklisten. Griner stadig. Jeg er klar til at erkende at vi også dér har en samfundsmæssig opgave hvis du tilgengæld leverer det statistiske materiale der dokumenterer sammenhængen. Mens du gør det vil jeg smide et par ord fra samfundsvidenskaben som du kan tygge lidt på:
assimilation vs. bipolariseret samfund, samfundsmæssig sammenhængskraft vs. løsrivelse fra dominerende værdier.
Jeg er sikker på at du efter lidt reflektion godt kan se hvorfor læren fik tæv???
At du vælger at latteliggøre det med en cykelhistorie er lige så skamfuldt for læren, som det er for det samfund, der skal døje med at bearbejde den slags problematikker i fremtiden... Der er brug for dig også - brug for at du vågner op og erkender at de enkeltsager vi ser er betinget af noget andet nemlig værdier. Måske kender du sætningen "værdier-holdning-adfærd" Altså at ens værdisæt kommer til udtryk i holdninger som igen kommer til udtryk i adfærd.
Vil du erkender at der er problemer?
mvh,
Daniel
Mage til spekulativt ævl skal man heldigvis lede længe efter.
På trods af forbehold, som "ifølge medierne", "det er ikke til at sige med sikkerhed" osv, så holder Skaarup sig ikke for god til at dømme i sagen "udslag af afgrundsdyb foragt", "tilfældig skolelærer bliver gennemtæsket", "vil gå over danmarkshistorien".
Sådan skaber men en lynch-stemning.
Jævnfør nedennævnte;
"Som det er de fleste bekendt har det palæstinensiske folk valgt terroren og islamismens vej, frem for dialogens."
"Det er ikke til at sige med sikkerhed, om faderen der tæskede sin datters lærer på Abildgårdskolen i Odense, er erklæret islamist, måske inspireret af Hamas-bevægelsens terrorregime i Gaza."
"Endvidere har jeg aldrig hørt om socialt svært stillede mennesker, som ikke er muslimer, der angriber redningsfolk, der er kommet for at hjælpe dem med at slukke brande og redde sårede mennesker. Det sidste er hverdagen i de muslimskdominerede ghettoer i Danmark og mange andre steder i Europa."
Faldt lige over denne artikel helt tilfældigt, som sårer mig dybt at læse, som endnu et eksempel på hvor fordrejet og forskruet man kan se på tingene, ubevidst som bevidst, hvor man skærer alle over en kam. Fx i første ovennævnte citat, hvor påstanden om, at alle palæstinensere har "valgt terroren og islamismens vej", udlægges. Her, som så med så mange andre ting, savnes der belæg, belæg som altid efterfølger påstande. For det er da helt henne i hampen, at man uden beviser og belæg uden videre "dømmer" nogen som noget fx som "islamister", som det ses i andet citat foroven.
Ligesom igennem hele artiklen generelt, lægges der op til påstanden om, at alle palæstinensere og muslimer er "islamister" og har en fuldstændig fordrejet tilgang til tingenes gang med hensyn til "integrationen i samfundet", rundes der i artiklen af med fokus på synet og generaliseringen om palæstinensere og muslimer, som alle skæres over en kam.
Det er alt sammen dybt ulykkeligt at læse og erfare på egen krop, at politkere, som skal repræsentere befolkningens holdninger og komme med saglige argumenter for sin politik, kommer med denne udmelding. For det er nok op til os borgere selv, at tage stilling til konkrete problemstillinger og ej nærmest blive pålagt med det, da det ej ligefrem er fremmende for samhørigheden mennesker imellem. Håber jeg forstås ret, for kan godt følge andre fakta i artiklen, som der argumenteres med.
Det er altså ikke Peter Skaarup, som har banket en lærer, men derimod endnu en hadefuld utilpasset indvandrer.Og som så ofte før har den pågældende jo en helt naturlig forklaring på sin gerning. Så det ender vel med, at læreren kommer i fængsel, og gerningsmanden får erstatning og gratis psykologhjælp.
Citat, Carsten Munk: "Tænk sig at der er danskere som absolut vil have alle disse voldelige møg muslimer i Danmark."
Nu er der heller ingen, der har sagt, at muslimer behøver at være voldige, vel?
Tænk, før du skriver.
"invandrer", "terrorregime i Gaza","islam"
Manipulation...Had... Racisme...Nazisme..
Optakt til etnisk udrensning...Desværre mange krige m.v. er startet af uintelligente individer.. og Skaarup kan blive en af dem.
"Kære" Peter Skaarup. Du benytter enhver lejlighed til at fremture med dine synspunkter. Begrundelsen for at vælge dig som næstformand i DF må være, at du er emun overfor realiteter og sandheder.
Jeg tror ikke du er indenfor pædagogisk rækkevidde. Vort problem er, at aviserne og nyhedsmedier tager det du siger/skriver med uanset hvor dumt det er.
Jeg er grundlæggende enig med dig i det forkastelige aspekt ved denne hændelse, men bryder mig ikke om den måde hvorpå du tager en afstikker til situationen i Gaza. Det er et alment kendt faktum, at islamismen har den bedste grobund, hvor desperationen og fattigdommen er størst. På den måde, kan du jo sende bebrejdelserne videre til Israel, der jo bærer en stor del af skylden for situationen i Gaza...
Sikke en gang antagelser. Den var sjov den med Hamas, MEGET relevant.
Det er ærgerligt at den voldelige cykelrytter ikke kunne bruges Peter. Men vi kunne jo antage at han var en hvid islamist-sympatitør? Bare et foreslag, glæder til næste blog.
Jeg kan ikke forstå, hvorledes sådan noget uvederhæftigt ævl, som Peter Skaarup skriver, kan få adgang til Politiken.
Dernæst kan jeg ikke forstå, at fornuftige borgere i Danmark vil spilde en stemme på en som Peter Skaarup.
Peter Skaarup har intet konstruktivt, men er mere konfliktsøgende end de værste terrorister.
Groft manipulerende sludder!
Helt enig i artiklen. Også jeg er træt af at skulle tilpasse mig muslimske dagsordener i alm. hverdagsting, og når deres kultur/religion/ideer konstant skal forsvares med vold, står jeg af.
Dialog, ja - men der er for meget vold, alt for meget.
Nu husker du at skolelæreren også er muslin og er af marokkansk afstamning, samt kendte elevens far udemærket. Det sætter unægtelig historien i et andet lys da ingen af os ved hvad der er mellem de 2 mænd. Ifølge artikel på Fyens.dk har de 2 mænd kendt hinanden i en del år....
Prøv at få hele historien med!
Det kan ikke beklades nok; men hvor ligger forklaringen på den vold der til daglig foregår, her kan nævnes et stor antal rigtige dansker, som ikke er har en baggrund som Peter Skårup ikke kan forlige sig med?
Peter skriver:
"Det er nærmest uforståeligt med en dansk opdragelse og normsæt i bagagen at leve sig ind i et primitivt afstumpet menneskesyn, der må ligge bag en faders voldelig adfærd, overfor en venlig skolelærer, der blot giver en elev et høfligt håndtryk. Det er decideret uforståeligt, men implikationerne af den handling er omfattende, og de kan være med til at forklare andre handlinger, som det også kniber med at forstå fra dansk side."
Tænk at tage patent på, hvad man kan "forstå" med dansk opdragelse og "normsæt" i bagagen.
Jeg har - på den anden side - meget, meget, meget svært ved at forstå at 11-12-13% af den danske befolkning med dansk opdragelse og "normsæt" i bagagen kan sætte et kryds ved "Dunkelt" Folkeparti.
Og at partiet i det hele taget nogensinde har fået lov til at kalde sig "Dansk" Folkeparti. For hvis der er noget, som det absolut ikke er, så er det en repræsentant for danske forståelse, tolerance og medmenneskelig kærlighed!
Men jeg kan dog godt forstå (med min danske opdragelse og normværdier i bagagen) at nogle mennesker har behov for at stigmatisere andre for på den måde, at sætte sig selv "højere" og "bedre" end dem. Og jeg har ondt af de mennesker som har et sådan behov. Og jeg synes, at det danske samfund skal prøve at tage sig bedre af dem. For det er synd for dem, at de skal have det sådan i vores trygge verden!
Mads Alsted
Man kan ikke løse uløselige problemer. Mellemøstens fødselsoverskud kan ikke tilpasse sig livet nogen steder i verden.
Hvis man lukker dem ind i landet så har man volden og truslerne uanset, hvad man gør. Der er ihvertfald ikke nogen steder, hvor man har kunnet dæmme op overfor de voldelige muslimer. Ikke som jeg har hørt om ihvertfald.
Problemet er at det eneste de mellemøstlige flygtninge indvandrere forstår er udvisning, og i takt med at man har haft så travlt med at give dem statsborgerskab(license to kill), så har man frataget det eneste redskab som de havde bare en smule respekt for.
Jeg siger skam ikke at muslimerne er skyld i finanskrisen. kriser kommer og går, men havde venstrefløjen med det ekstremistiske radikale venstre i spidsen ikke haft så travlt med at påføre landet så helt ekstrem en forsørgerbyrde havde krisen da været ikke så lidt nemmere at komme igennem.
Man bør jo stå til ansvar for sine handlinger, og konsekvensen af indvandring fra Libanon, Somalia, Irak og Iran m.v. er tonsvis af vold, voldtægt, skyderi i gaderne, afbrændinger og trusler. Det er ikke noget som kan komme bag på nogen, og derfor bør dem som ønsker indvandringen selvfølgelig dømmes for medvirken til alle muslimernes uhyrligheder. Det at tillade indvandringen er jo forudsætningen for deres forbryderiske virke her.
Venstrefløjens vælgere skulle selvfølgelig også dække forsørgelsen af alle disse negative mennesker.
Meget passende "glemmer" Skaarup at fortaelle hvorledes samme laerer har fortalt at de paa skolen har masser af indvandrerboern, ogsaa muslimer, samt at dette stort set aldrig giver problemer og at han ALDRIG har oplevet noget lignende (hvilket er underligt hvis det er en del af muslimers "kultur" at overfalde laerere).
Den tiltalte far har i oevrigt efterfoelgende KLART sagt at epissoden INTET har med haandtryk eller religion at goere. Formentlig er manden psykisk ustabil, muligvis som foelge af krigstrauma. Det er i hvert fald en mere realistisk forklarig paa haendelsen.
Den tendentioest spekulerende paastaaede sammenhaeng mellem den ulykkelige enkeltsag og det politiske system i Gaza, samt bandekriminalitet, er helt hen i vejret og uden antydning af dokumentation.
Det er simpelthen for billigt at skrive en propagandistisk (islamofobisk) kronik fyldt med udokumenterede paastande og vanvittige beskyldninger mod en gruppe der er udefineret nok til IKKE at kunne forsvare sig.
Kære P. S
Hvorfor starter du egentlig dit indlæg med at lave en grov generalisering om at det palæstinsiske folk har valgt terroren.
Det er jo i Gaza, at folk har valgt Hamas og ikke Vestbredden eller nogle af de omkringliggende lande, hvor der også bor mange palæstinensere.
Hvorfor skriver du så efterfølgende at man ikke kan vide med sikkerhed om faderen har valgt terroren?
Du kan jo ikke sammenligne de to ting
Vil det sige, at hvis en palæstinenser har valgt Hamas, er det ensbetydende med at han har valgt terrorismen
Hvad så hvis han har stemt på Hamas, for at gøre op med den massive korruption?
Nu skal jeg ikke sige om de autonome er socialt stillede. Jeg lader det op til dig, at lave de grove generaliseringer
Men som bosat på nørrebro, har jeg flere gange set en flok sortklædte unge, som i frustration har angrebet redningsfolk og politi i forbindelse med deres arbejde,
fra foerste til anden paragraf gaar Peter Skaarup fra at tale om en familie bosiddende i Danmark til at tale om terror og islam som han postulerer er hverdag i et land ovre paa den anden side af kloden. Manden, som har slaaet sin datters laerer, er "maaske inspireret af Hamas-bevægelsens terrorregime i Gaza". Jeg bor i udlandet og er paa ingen maade inspireret af Dansk Folkepartis hetz mod indvandrere.
Dette indlaeg er fuld af postulater og antagelser, med brug af et sprog som er med til at konstruere en verden med de "onde" ("Jeg tænker her på de fuldstændigt vanvittige angreb på politiet, når de passer deres arbejde i indvandrerghettoerne og ikke mindst på de helt uforståelige og uforklarlige angreb på redningsfolk i de indvandrertunge områder på Nørrebro, i Gellerup ved Århus og Vollsmose ved Odense"), mod de "gode" ("en venlig skolelærer, der blot giver en elev et høfligt håndtryk"). Har du moedt laereren? Er han venlig bare i kraft af at vaere dansker? Og laerer?
Jeg synes at du har et ligesaa afstumpet menneskesyn som du anklager "islamisterne", som alle palaestinensere selvfoelgelig er i din verden, for.
"Kære" Carsten Munk. Det er efterhånden ikke muligt i Danmark at have en selvstændig analyserende holdning uden at man er dyr og venstreorienteret. Hvis man er højreorienteret, så er man rigtig.
Jeg har nu forsøgt gennem en årrække at finde ud af, hvad DF står for, men der er vist ikke en samlet ide? Det er vist nærmest en mod-ide? DF er vist nærmest imod og ønsker hele tiden at skabe konflikt enten her eller andre steder. Søren Espersen bringer konflikten mellem Israel og Palæstina til Danmark. Vi skal anvende Danmark til at løse Sørens konflikter i Mellemøsten. Søren Krarup har altid ønsket konflikter – en intelligent mand – hvilket er ensbetydende med at være klog. Pia Kjærsgaard har forladt gulvkluden for at rense Danmark. I den sammenhæng har hun forsøgt at tage patent på det danske. Desværre har ingen af dem forstået, hvad der er dansk. Søren Krarup misbruger kristendommen i sit projekt. Peter Skaarup ser muslimer alle steder. Jeg har kendt nogle mennesker, der så hvide mus alle steder. Jeg ved ikke, hvad Peter Skaarup er påvirket af, men hans realitetssyn er gået fløjten. For megen alkohol, hash, euforiserende stoffer eller lignende kan forårsage sådanne tilstande.
Desværre har jeg intet konstruktivt set fra DF. Danmark er i krise, hvilket af DF også anvendes – uden hensyn til Danmark og danskere – til at fremme hadet i Danmark. Det må være utrolig opslidende at leve af had og blive drevet af had. Enhver lejlighed anvendes til at fremme dette had. Skal vi være en nation af hadere?
Kom nu til sagens kerne istedet for alt de racistiske sludder.
Skolelærern AF MAROKANSK afstamning har gentagne gange begræmset hans datter for derefter at svine faren til på arabisk da faren konfronterede Skolelæren på et møde (After at læren igen på mødet tog datteren på skuldrene). Jeg ville også smaske sådan en lærer en på skrinet hvis det var min datte der blev begræmset af sådan en slesk lærer!
Dette har INTET at gøre med religion, håndtryk, Gaza, terrorisme osv. Fuldstændigr latterligt postulat, der for jeg ved ikke mange gange, igen visere PS's racistiske svinehund i fuld flor!
Censur test
Nå så kommer der nok meget snart en svada fra Mettstein i ISRAEL der intet har at gøre med Danmark eller den aktuelle sag som PS så fanatsisk har kørt ud på et løgnagtigt sidespor. Jeg glæder mig til lidt propaganda igen!
@ Jens Jørgen Pedersen:
Jeg har ALDRIG hørt nogle der er så ureflekterende, sort/hvis, uvidende og i det hele taget ude af stand til at bruge sin dømmekraft. Jeg hulker - det ene øje fordi jeg føler for dig, det andet af grin. Mere enkelt kan jeg ikke sige det!
Jeg håber at du via medier som disse på en eller anden måde får givet dig selv lov til at se tingene i større sammenhænge.
mvh,
Daniel
AF Daniel 12:24 28. OKT
Klag
@ Jens Jørgen Pedersen:
Jeg har ALDRIG hørt nogle der er så ureflekterende, sort/hvis, uvidende og i det hele taget ude af stand til at bruge sin dømmekraft. Jeg hulker - det ene øje fordi jeg føler for dig, det andet af grin. Mere enkelt kan jeg ikke sige det!
Jeg håber at du via medier som disse på en eller anden måde får givet dig selv lov til at se tingene i større sammenhænge.
mvh,
Daniel
--
Ih ja Medierne er helt sikkert de rette til, at sætte tingene på plads for mennesker som os der ikke mener at DF er et gram stuerene eller for den sags skyld vel i hovedet!
Specielt når man tænker på, at 95% af spalteplads er forudbestilt af DF og V/K til spin
For 1 års tid siden havde jeg i en stille vagt på mit arbejde, en samtale med en af mine kollegaer som er født i DK af tyrkiske forældre. Hun har 3 piger.
Til min store forfærdelse og forbavselse fandt jeg ud af inde i samtalen, som endte med en diskussion, med at der i hos hende og i hendes omgangskreds eksisterer en forfærdelig racisme. Og den er rettet mod "gammeldanskere" for bare at bruge et af de mange udtryk !! Min kollega er født og vokset op i Dk, taler flydende dansk og har en god uddannelse, men på trods af dette er hun når hun selv skal sige det, ikke dansker, men tyrker, selvom hun er dansk statsborger. Hendes døtre er ifølge hende også tyrkere og ikke danskere, og dem ser hun helst gifter sig med nogle "af deres egne". Hun er selv gift med en fætter, arrangeret af hendes forældre. Et af børnene er pga. fætter/kusine relationen, sygt. Børnene lærer, ligesom hun selv er opdraget,til at skelne mellem "os og dem". Hun fortæller selv hvordan hun i løbet af skolen trak sig længere og længere væk fra fællesskabet med de andre piger i klassen for at hellige sig venskaberne med nogle tyrkere/muslimer.
Den vellykkede overlevering af hendes egne forældres opdragelse af hende, til hendes egne døtre bekræftiges af, at en af hendes døtre engang kom hjem og fortalte hende at hun havde set en dansker komme gående med en tyrkik pige i hånden og at "det så mærkeligt ud".
Min kollega var meget ærlig og åben, men jeg kunne ikke lade være med at tænke på hvis rollerne var vendt på hovedet.
Og det siger bare lidt om at job og uddannelse alene ikke gør det alene når det drejer sig om integration.
Efter den samtale fandt jeg ud af at hun bestemt ikke er den eneste. Min nabo - lyshårede Pernille har måtte konverterer til muslim for at blive "godkendt" af hende kærestes forældre som er pakistanere. Jeg har fulgt "kampen" på tæt hold. Og det er ikke for barnesjæle. Den her pakstanske familie er noget så indædt modstandere af at blande deres døtre og sønner med andre som ikke har rødder i Pakistan.
Men heldigvis strittede Pernillles kæreste så meget imod at der blev indgået et kompromis. Ergo Pernille måtte konvertere og står nu som de andre kvinder til rådighed for de her forældre som bruger kvinderne som et slags uselvstændige tyende. Mændende går sjovt nok hovedsagligt fri.
Alle de andre børn er giftet "korrekt" og de ægteskaber er bestemt ikke nogen dans på roser. Alle klager i stilhed deres nødhed. Kvinderne tager læsset derhjemme med hus, børn og sviger/forældre, mens mændende pumper jern og kører taxa.
En 3. eksempel er om en af mine tidligere studiekammarater, en muslimsk pige, som altid har klaret sig godt i skolen og er derfor fløjet ind på hendes drømmestudie pga. hendes høje karakterer.
Fint nok, men så stopper kønsligestillingen og forældrenens velvilje også. Efter endt studiet står den altså på "arrangeret" ægteskab, hus og børn. Og at bruge den gode uddannelse til noget er utænkeligt, for nu skal hun stå til rådighed for familien. I øjeblikket har vi en anden muslimsk pige/studerende som har et døje uden lige med hendes familie og mand (tvangsægteskab), som ikke respekterer at hun også har et studie at passe, fordi det forventes at hun møder op til diverse familikomster. Dette resulterer nu i at hun et par timer inden hun skal i vagt aflyser, fordi mor, far eller mand skal tilfredstilles. Ramadaen var også en hindring for hende, hun fungerede simpelthen ikke når hun mødte på arbejdet. Det var fuldstændigt uforsvarligt.
og fordi der er det her enorme socilt pres på de her piger så bliver det familien der "vinder" på bekostning af hendes egne behov og drømme.
Ja der er godt nok langt igen, selvom det langsomt går fremad for nogle af disse indvandregrupper.
Og så lige en opfordring til nogle herinde på bloggen ; kunne I ikke adskille flygtninge og indvandrere fra hindanden. Indvandrere er i modsætning til flygtninge, kommet frivilligt til DK og behøver altså ikke at være traumatiseret af krig.
:: Kris Hansen :: hahaha ja for det lort du lukker ud er da ikke propaganda vel?? du er sponsoret af dit lokale pizzaria
du er vel træt af alle de sager der er om jødiske fædre der tæver skolelærer, alle de jødiske drengebander der truer præster og tilfældige folk på gaden, de jødiske drenge der gang på gang skyder og voldtager vores samfund
nårhh nej det var jo muslimere...shit, jøderne ud af gaza, muslimerne ud af danmark
Det er altid en oplevelse at opleve racistiske skribenter og debattører indlæse deres egen dagsorden i alverdens nyheder.
Nu kommer så farens historie som ikke er i overenstemmelse med fordommen om den "grimme sharia - du må ikke hilse på min datter" muslim.
Og endnu mere morsomt er det at læreren faktisk er muslim af den type som fremmedhaderne ikke kan lide - religiøs far med døtre der bærer Hijab osv osv.
Men nuancer og andre historier end dem der fodrer DF's svinehund og frygten hos fremmedhaderene - er ikke velkomne.
Fik lige lyst til af på noget relevant ind i debatten!
DFP. er ikke interasante eller konstrujtive nok.
Årsagen er nok her!
DFP hvis vælgere jf Capapents undersøgelse (offentliggjort i Politiken d. 17. maj 09) rummer følgende holdninger; 42% mener, at det er ok at slå sine børn, 41% accepterer sort arbejde, 23% går ind for dødsstraf.
Den indre svinehund har frit slag - og også et parti, der passer og plejer den.
Radikale Venstre vil slukke for glødepærerne. Derfor foreslår Radikale Venstre, at kommunens institutioner går foran i brugen af elsparepærer via fælles indkøbsaftaler.
Vi kan spare store mængder CO2 ved at sørge for, at man køber energi rigtigt ind i det offentlige. Og hvis vi samtidig laver en frivillig aftale med lysindustrien om udfasning af glødepærer og indfasning af lysdioder i Danmark, vil vi kunne spare to-tre millioner ton CO2 om året - og oven i købet tjene rigtigt mange penge på
det.
Radikale Venstre foreslår at hæve punktafgiften på glødepærer og halogen fra 3,75 kr. til 7,5 kr., indtil der opnås en aftale med lysindustrien.
Samtidig bør der investeres i udvikling af lysdioder, der bruger betydeligt mindre energi og giver mindst ligeså godt lys som glødepærer.
Hver gang en dansker vælger en sparepære frem for en glødepære, sparer man mindst 20 kg CO2 om året og 500 kroner i hele pærens levetid.
DFP mangler lys i pæren
:: Sophie :: sagligt indlæg men du snakker for døve øre, folk herinde er gammelkommunister af værste skuffe, deres hang til totalitære regimer stikker så dybt, at de med deres PK skyklapper kun har øje for den næste totalitære taber ideologi og den har de fundet i islam og dens ignorante tilhængere. og dine veninders og "gameldanskeres" kamp er i dhimmiernes øjne = racisme, også selvom islam ikke er en race og derfor ikke kan gemme sig under den paraply, islam er en ideologi på højde med kommunisme og nazisme.
Når jeg læser Peter Skarups indlæg kan jeg spørge mig selv helt i Skaarups ånd:
Det er ikke til at sige om Peter Skaarup er erklæret nazist, måske inspireret af Hitlers terrorregimne i 30'er og 40'erne. det kan vi ikke vide med sikkerhed. Det vi derimod kan konstatere med en høj grad af sandsynlighed er, at det fuldstændige vanvittige retoriske angreb på faren er endnu et trist eksempel på, hvor sygt DF's menneskesyn er har været og til dels stadig er. Der findes ganske enkelt mennesker, som ikke kan eller vil lade sig integrere i det danske samfund.
Ps Jens Jørn Pedersen
SAID er DFP stormtroper den organisation som DFP lejede ridersalen på Christiansborg til. (ytringsfriheds konference), med formand Gravers.
"Det er ikke til at sige med sikkerhed, om faderen er erklæret islamist, måske inspireret af Hamas-bevægelsens terrorregime." Det er heller ikke til at sige med sikkerhed, hvad Peter Skaarups måde at argumentere på er inspireret af, men køn er den ikke.
Til gengæld skal Peter Skaarup da have ros denne ene gang for at fordømme et brutalt overfald på en muslimsk indvandrer - den ramte lærer er af marokkansk oprindelse.
Det brutale overfald havde for øvrigt i følge faderen en længere forhistorie, og drejede sig ikke om et håndtryk.
Endu engang fremstiller DFs integrationsordfører sig selv som fuldstændig magtesløs og ligegyldig i integrationsspørgsmål. Hvad vil DF gøre på dette område, er det ikke meningen at vore politikere skal løse Danmarks problemer? Så er det da i hvert fald ikke DF man skal stemme på.
Udfra beskrivelsen af den forfærdentlige hændelse får jeg et billede, der mere ligner en psykisk syg og nedbrudt mand der "klikker", end en religiøs fanatiker, som bevidst vælger at tage kampen netop dér.
Overfaldet er selvfølgelig totalt uacceptabelt, men i mine øjne ligner det mere en situation, hvor en stakkels, palæstinensisk mand, med åbne sår på sjælen, ikke har fået den fornødne hjælp i tide.
Jeg har netop afsluttet skole-hjemsamtaler med 25 familier (i en folkeskoleklasse med 100% nydanskere) hvor jeg gav hånd til samtlige fædre, sønner, døtre og mødre (enkelte af sidstnævnte fik også et knus), uden optakt til dårlig stemning.
Har i det hele taget ikke oplevet problemer med at give hånd til elever, i mine otte år som lærer på en skole med multietnisk elevsammensætning.
Ville lige nævne det, så folk ikke tror, at den slags vanvid er standart.
. hansen
Man kunne jo gribe problemet klogere an til gavn for os alle!!! Med andre ord..jeg er hamrende træt af populistiske politikere, der kun er ude på magten for magtens skyld og ikke at gavne hele Danmark med de Klogeste beslutninger!!!
HS
Hvis de klogeste beslutninger er et knæfald for Islam, så glem det.
Der er ingen grund til at udsætte problemet til vores børnebørn.
Det største problem er at der er utroligt mange danskere der teer sig som Hipomændene under 2. verdenskrig. Hippomændene troede også at træerne voksede ind i himlen, men der kom en opgørelsens dag, der er ingen grund til at tro at de der freder muslimerne ikke kan blive stillet for en dommer når tiden kommer.I mellemtiden har DK m[ske v;ret gennem en blodig borgerkrig.
AF Bennedsen 15:50 27. OKT
Klag
William Jansen, der er en særdeles kendt debattør på Uriasposten, forsøger at inkrimimere voldsmandens beretning i forhold til de udsagn, der hidtil er kommet fra forskellige sider, uden at tage hensyn til, at de fleste mennesker, der har udtalt sig er underlagt en vis tavspligt i forhold til sagen.
HS
Du udtaler dig som om du har kendskab til den arabiske diskution der har været mellem de to slagsbrødre, hvis ja, så frem med sproget, du har vel ikke tavshedpligt.
Det er utroligt at de mange læsere ikke kan betragte sagen som det den er - en såkaldt palæstinensisk far overfalder en skolelære. Det er ligegyldigt om skolelæreren er dansk, tuneser eller svensker - det er fuldstændig uacceptabelt. Vi skal dagligt finde os i drenge, knægte og voksne mænd fra Mellemøsten påtvinge os deres syge holdninger om respekt og ære. Hvorfor og hvordan kan vi respektere folk der lever af plat og bistand jvnf antallet af sociale klienter i den befolkningsgruppe. Luddovne og nassere alle til hobe - desværre er den ikke længere - send dem hjem til "Palæstina" - så kan de bruge energi til at få respekt for egen regning i deres såkaldte hjemlande. Og så ikke flere syge undskyldninger baseret på faderens ammestuehistorier - udvis ham straks til røverstaten han kommer fra. Og bland så Israel udenfor - hvorfor skal araberne altid indtage en offerrolle. Tag dog ansvaret for jeres eget liv og få et liv uden støtte fra de offentlige kasser, hvad enten det er danske socialpenge eller bidrag fra EU og USA eller fra de rige arabiske olielande. Men dem har de jo hugget til deres korrupte folkevalgte.
Det er det værste vås som Peter Skaarup her leverer.
Skaarup er dygtig til at udtale sig nedsættende om folk fra Mellemøsten, og samtidig undgå at blive erklæret direkte racist. Det er mandens eneste virkelige evne.
Metstein
Jeg ved nu ikke om din påstand om folk som ikke lige deler dine holdninger er gammelkommunister. Jeg har nu mere den oplevelse at disse mennesker muligvis befinder sig langt væk fra indvandrer/flygtningefamilier at de faktisk ikke kender til realiteterne (og det gælder begge lejre). Vi bor ofte ikke i samme boligområder, og vores børn går ikke i samme skoler.
Og jeg tror næsten også at den lærer som herinde på bloggen fortæller om sine 25 veloverståede skole- hjemsamtaler på en skole med 100% tosprogede også kender til de her kulturelle problematiker. Jeg kan simpelthen ikke tro andet. Dermed ikke sagt at der ikke er familier som "kan og vil Danmark", men der hvor det virkelig gør ondt, er når der skal giftes på kryds og tværs af race/religion.
Så er det den "sande" holdning til "den anden", kommer frem i lyset.
AF Morten Gottschalck 15:32 28. OKTKlag
Skaarup er dygtig til at udtale sig nedsættende om folk fra Mellemøsten,
HS Det er vel det eneste man ikke behøver dygtighed for. Muslimer fra mellemøsten næsten tigger om at blive svinet til.
AF Morten Gottschalck 15:32 28. OKT
Klag
Skaarup er dygtig til at udtale sig nedsættende om folk fra Mellemøsten
HS
Folk fra mellemøsten s fornemmeste opgave er at være martyrer, så når der tales nedsættende om herrefolket, har de faktisk tigget om det
Politikere bør gå forrest med et godt eksempel. Peter Skårups eksempel er beskyldninger uden grundlag: "Det er ikke til at sige med sikkerhed, om faderen ... er erklæret islamist, måske inspireret af Hamas-bevægelsens terrorregime i Gaza. " Man kan altså ikke være bekendt at udslynge beskyldninger på den måde, heller ikke selvom manden er palæstinenser. Peter Skårup skulle skamme sig!
Mettstein.
Hvorfor blander du dig i en DANSK dabat der INTET har at gøre med dine Apartheid regering i Israel?
Forhold du dig hellere til hvorfor din regering og bosættere stjæler vandet fra Palæstinenserne til Swimmingpools og frodige Haver på stjålent land!
skaarup
når du påstår følgende
"Som det er de fleste bekendt har det palæstinensiske folk valgt terroren og islamismens vej, frem for dialogens ........."
så det er bevis på,du er den dummeste person i kolden
hilsen / Abraham
Sjovt at man kan se sammenhænge mellem så komplekse størrelser på et så spinkelt grundlag. Sjovt er det også at Israel startede med at støtte Hamas. Hvoffor mon...
"Kære" Daniel!
"AF Daniel 12:24 28. OKTKlag
@ Jens Jørgen Pedersen:
Jeg har ALDRIG hørt nogle der er så ureflekterende, sort/hvis, uvidende og i det hele taget ude af stand til at bruge sin dømmekraft. Jeg hulker - det ene øje fordi jeg føler for dig, det andet af grin. Mere enkelt kan jeg ikke sige det!
Jeg håber at du via medier som disse på en eller anden måde får givet dig selv lov til at se tingene i større sammenhænge.
mvh,
Daniel"
Jeg er dybt beæret over, at du kan læse så meget ud af mine skriverier. Der er blot det problem, at jeg ikke forstår, hvorfra du har dine udfald. Der er intet argument overhovedet. Ved du overhovedet hvad det betyder at reflektere?
Jeg undrer mig meget over debatniveauet i disse blogs. Det kan meget vel opfattes som en skraldespand. Desværre er det således at jeg har bevæget mig temmelig meget rundt i Verden og har på den måde fået øjnene op for, hvorledes danskere gebærder sig også ude i Verden. Det er ikke altid et kønt syn.
Det er trist, at der er så store kulturforskelle, at en gensidig forståelse ikke er mulig - ikke engang blandt danskere. Jeg er ikke rystet, men ser klarere, hvorfor vi har alle vore problemer.
God vind!
Om at skrive om noget som man ikke ved noget om. Historien er nemlig mere speget end som så. Det svarer lidt til racismens ignorante fordømmelser af mennesker og begivenheder man ikke har sat sig ordentligt ind i. Så det var vel et forudsigeligt opstød i en ellers udemærket avis.
Så har NAZI-Peter talt!
Til alle gamle kommunister, og andre støtter af totalitære systemer som elsker at kritisere DF og Peter Skaarup:
Det er ærgerligt at I overhoved ikke kan se hvor relevant og vigtig Skaarups reflektion er, og hvor stor en skade I laver på det almene diskussionsniveau og samfundet med jeres hetz og snak om nazi-metoder. Venstrefløjen bliver forhåbentlig snart så marginaliseret, og uintelligent at den helt ophører med at eksistere. Det er efterhånden blevet til en helt ligegyldig samling mennesker ved at have mistet enhver forbindelse til det empiriske grundlag som er nødvendigt for at kunne føre en samtale.
ja ja,
Visse mennesker i dette land er folk der ville med glæde have taget armbind på hvis dette havde været 1940!
@ Malkovich (er det dig, Peter S?)
"Det er ærgerligt at I overhoved ikke kan se hvor relevant og vigtig Skaarups reflektion er"
Ja, vi er stadig nogle stykker som stiller helt urimelige krav til politikere om argumenter frem for løse påstande og manipulation. Det forhindrer os tilsyneladende i at se lyset i Peters geniale indlæg om en sag, han ikke ved noget om. Hav tålmodighed med os.
"...og hvor stor en skade I laver på det almene diskussionsniveau og samfundet med jeres hetz og snak om nazi-metoder."
Jeg er ikke fan af nazipåstande. Men vores ven Peter kunne måske undgå sådanne påstande ved at holde lidt igen med sine egne fantasifulde spekulationer om, hvorfor en fyr fra Odense pander en anden ned af religiøse grunde. Apropos hetz, begyndte du så ikke dit eget indlæg med at tiltale gammelkommunister osv.?
"Venstrefløjen bliver forhåbentlig snart så marginaliseret, og uintelligent at den helt ophører med at eksistere."
Tjaa, man ved aldrig. Måske lader vi os en dag allesammen æde op indefra af vores berygtede svinehund. Det ville være et smukt, at vi alle kunne være fælles om at fejre campinglivet med Pia og skrive lange bitre blogindlæg om muslimer og gammelkommunister. Sikke en fest...
"Det er efterhånden blevet til en helt ligegyldig samling mennesker ved at have mistet enhver forbindelse til det empiriske grundlag som er nødvendigt for at kunne føre en samtale."
Åh, så du er igang med at føre en samtale?! Ja, os uden jordforbindelse har jo ikke begreb om den slags, så den havde jeg ikke lige set. Hvad for nogle grimme ting om muslimer og anderledes politisk tænkende skal jeg starte et indlæg med før jeg samtaler? Kan du give mig et par tips?
@Malkovich;
Mener du virkelig, at hvis man tillader sig at kritisere DF og Peter Skaarup, så er man pr. definition tilhænger af totalitære systemer?
Det må være noget helt særligt at tilhøre den DF, og andre, der befinder sig endnu længere ude på højrefløjen. Tænk, at denne marginale minioritet, hader det halve af verdens befolkning: Kommunister og muslimer, der hver for sig udgør 1/4 af jordens befolkning. Det må da siges at være fjendebilleder, der vil noget!
Haha, dette indlæg er absolut noget af det sjoveste jeg har læst i lang lang tid. Det starter med en hudløs fremstilling af Hr. Skaarups indskrumpede menneskesyn, der næsten kun kan begrundes med en noget trist barndom/ungdom. Derefter har man fornøjelsen af at læse danskernes holdninger til selv samme artikel, der til tider bliver beskrevet ganske elegant
- fx. "som om det, du nævner her ikke var nok, så er der nu også en cyklist, der har tævet en buschauffør. Det er jo en kendt sag, at folk i Studstrup har afvist dialog, og i stedet bekender sig til en radikal form for cyklisme.
Vi kan naturligvis ikke sige helt klart om den pågældende er cyklisist, men det er jo klart at vi må have gjort noget ved cyklisterne nu. De nægter jo at lade sig integrere. De skal ud af ghettoerne og lære at køre bil og tage bussen som normale mennesker."
Kom nu Danmark.... Idiotiske danskere tæver hinanden hver eneste dag for grunde der er mere åndsvage end denne episode. Det har intet at gøre med religion, nok nærmere vores menneskelige natur.
Hvis vi tænker på lus, så klør det i hovedbunden!!!!
Lemminger.
Mit spørgsmål er, hvorfor er en mand med en så fjentlig indstilling til dansk kultur i dette land?
Selvfølgelig skal der strammes op mod desse typer.
Problemet er bare at mange af de danske der er for at vi skal have flere at disse mennesker til vores land, er politisk korrekte individer, ofte velbjærgede, hvis børn aldrig vil nærme sig disse skoler hvor indvandrene har overtallet - men stadig holder den politiske korrekte fane højt.
Politisk korrekthed er manglende evne - eller vilje til at se realiteterne i øjenene.
Mvh Henrik Andersen
Kære Henrik Andersen
"Mit spørgsmål er, hvorfor er en mand med en så fjentlig indstilling til dansk kultur i dette land?"
Et rigtigt godt spørgsmål, og jeg giver dig meget ret. Skaarup viser igen og igen sin foragt for for den demokratiske danske kultur, han som mf'er burde bakke op om. Måske har det arme menneske ikke fundet det sted, hvor han med rette hører hjemme i denne verden?
"Selvfølgelig skal der strammes op mod desse typer."
Amen, min ven. Men hvad gør vi? På trods af sin åbenlyse modstand mod demokratisk kultur, er han jo paradoksalt nok demokratisk valgt. Måske er det hans vælgere, vi skal have fat i? Altså dem, der tilsyneladende mener, det er helt i vinkel at formanden for folketingets retsudvalg kan udtale sig om (og slå plat på) en voldssag, som han umuligt kan have noget dybere kendskab til.
"Politisk korrekthed er manglende evne - eller vilje til at se realiteterne i øjenene."
Ja, eftersom Skaarup som sagt ikke kan have viden om realiteterne i voldssagen fra Odense, må det jo gøre ham til politisk korrekt. Hvem skulle dog have troet at han nogensinde ville opnå sådan en titel!
Ud med den palæstinensiske far
Danskerne er uvidende om hvilke slags terror der foregår i deres eget land. For eksempel, hyrer Politiken specialister for at kranke personlige oplysningerne på internettet. Det gør avisen uden at den danske stat reagerer eller forsøger at kontrollere den moralske nedbrydning, som hersker danske medier siden 2001. Resultatet er tydeligt, argumenter fra psykopater under terrortrussel. I skal vide at vise kriminelle hændelser kan kræve blod.
:: Kris hansen :: din gamle nazist, jøderne har ligsåmeget ret til palæstina som muslimer har ret til danmark.
David Mettstein 11:18 29. OKT
:: Kris hansen :: din gamle nazist, jøderne har ligsåmeget ret til palæstina som muslimer har ret til danmark.
---
Du afsporer debatten der intet har med din apartheid regering at gøre!
Og så trækker du nazi kortet igen igen. Ja ja det har man jo set rabiate jøder gøre mange gange!
Igen må jeg oplyse dig om, at en Nazist næppe ville gifte sig med en Jøde som jeg skal i næste måned.
I am Cornholio !!
tak de vensteradikale og andre roede sosialister for hvad vi oplever med disse arabere ( kald dem palestinere - et 'non excisting' folk eller hvad du vil) for de problemer vi har med dem idag. stop al invandring av muslimer .behoever vi arbejdskraft kan vi hente europaeiske folk hertil - men ikke flere arabere og muslimer.ikke stem roedt mere.
"Som det er de fleste bekendt har det palæstinensiske folk valgt terroren og islamismens vej, frem for dialogens."
Typisk fordomsfuldt og generaliserende hate-speak fra hr. Skaarup, som jo udemærket ved at der bor flere palæstinensere på Vestbredden end i Gaza og at det er et mindretal af palæstinensere som støtter Hamas og voldelige ekstremister.
Du kan muligvis overbevise dine egne uktitiske vælgere, hr. Skaarup, men ikke os andre.
Manden der bankede læreren er endnu et eksempel på at de ikke ønsker at blive en del af den danske kultur hvor man kan leve sammen uden af frygte hinanden. Den forklaring overfaldsmanden kommer med er igen fra denne type mennesker bare et forsøg på at vaske sine hænder. Uanset hvad lærerer har gjort, er det forkert (danske øjne) at smadder en fordi han syntes at han havde en god dag og var i godt humør. Tænk vis manden havde været i dårlig humør ??? hvad ville der ikke været sket ??? en tur i bokse og udvisning for foragt for det danske samfunds normer
Anders kommer med den mest interesante kommentar, som Skaarup vælger at udelade, nemlig at læreren også stammer fra et muslimsk land, Marokko. Han får det nærmest til at lyde som var den en hyggelig ung lærer med fuldskæg, fløjlsbukser og guitar i hånden som friskt langede labben ud for at hilse på sin elev.
Hvis der er nogen der er værre end "rigtige" danskere til at håne dem som vedligeholder deres traditioner så er det de "rigtigt integrerede". Det virker dog som om at denne lærer stadig mangler at få lidt styr på sit macho-dyr inden han rigtigt kan kalde sig moderne dansk mand; blød, tilgivende og forstående .
Der er "ikke...forklaringsværdi i de klassiske ”sociale” udlægninger", ja hvis man har boet i et arabisk land, vil man være enig i det. Osama bin Laden er vel et godt eksempel, han er veluddannet og stenrig men mener ikke kvinder skal uddannes eller kunne kørere bil. Jeg har boet 5 år i Egypten, Malaysia og Niger. Jo bedre stillet folk er, desto mere 'køns-apartheid' (rammende udtryk) påtvinger de andre. Piger/kvinde må ikke rejse eller have en kæreste. Hvordan skal de udvikle sig?
Der findes også politikere der aldrig vil kunne tilpasse sig et moderne Danmark anno 2009. Hvad skal vi gøre med dem????????
Sjovt hvordan Skaarup i sin blog "glemmer" at oplyse, at lærenen rent faktisk også er af anden etnisk baggrund, nemlig marokkansk.
På den anden side ville dette have ødelagt hans pointe... Nemlig at handlingen var bundet til overfaldsmandens nationalitet!!!
Retorikken er pinlig...
Du lyder sgu saa hellig i alt du fortager dig og skriver. Hvad var det nu du faar i loen for al den PR du faar fyret af? Og paa den anden side saa ligger gamle mennesker i sit eget tis og lort og faar ikke bad i dagevis, og kulturen bliver smidt paa gaden. Jeg giver sgu ikke meget for dine (og DF&CO partipolitik) tomme ord..
Jeg læste dit indlæg omkring "Om at tæske sin datters lærer, når han giver hånd" og det er noget usmageligt, manipulerende og en gang skræmmende propaganda. Jeg læste, i medierne, faderens version af hændelsen og der er så mange nuancer og en anden forståelse i den historie, at det virkelig er lavt af dig at nedfælde sådan engang politisk og neo-relegiøst propaganda. Datteren havde åbenbart klaget til faderen over hendes klasselærers konstante berøringer før skole/hjem samtalen og havde selv sagt fra overfor læren flere gange. Der er ingen undskyldninger for at faderen går amok på læren, det er helt uacceptabelt og skal straffes efter lovgivningen, men der blev også sagt nedsættende arabiske skældsord fra læren side, henvendt mod faderen til pigen. De sammenkoblinger du laver gennem dit indlæg er sygelige og viser DF's farlighed for danske statsborgere og Danmark især. Du griber pennen i bedste Goebbels stil, og forfatter så en gang propaganda. Jeg har før skrevet og udtalt, at DF (læs: Danmarks fjendtligt) er den farligste fraktion i DK siden 1945 og din forfattede propaganda bekræfter det så fuldt ud.
Hvem siger at farens version er den sande og ikke er manipulation for at sætte sig i bedre lys. Folk der skriver comments herinde manipulere med historier ligeså meget som skaarup selv, for at få deres pointe igennem.. Når alt kommer til alt er det jo en pointe om at belyse vores integrationsproblemer. Er her virkelig nogen som mener vi ikke har et integrationsproblem??
Må vi hører nogle løsninger på problemet, for som jeg ser det er det næsten kun DF der har ambitioner om at løse problemet.. Selvom det er moderne at hade DF, er det tilladt at tænke selv.
Peace!
Vel skrevet Peter Skaarup.
Det værste er ikke flygtninge/indvandrerne. Nej det værste er alle de "velmenende" danske mænd og kvinder, som vender det døve øre og øje til al den vold, ballade, hærværk, socialt snyderi og bedrag, som samfundet skal lægge ryg til. Vi er opdelt i nydere og ydere her til lands, med ca. halvdelen til hver. Det er i realiteten kun tomme pengekasser der kan rette op på problemerne. "Gæsterne" kan fortsat forsyne sig ved et veldækket tagselvbord. Man græmmes.
"Hvis man indtænker angrebet på læreren ind i en sådan sammenhæng, kan det måske bedre forklares og forstås, som et generelt angreb på vestlige og danske frihedsidealer og grundlæggende normer og værdier for social acceptabel adfærd."
PRÆCIST og velskrevet.