Annonce

Kom ud af busken, Pia

tekst 148 Kommentarer del

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Dansk Folkepartis formand, Pia Kjærsgaard, gemmer sig. Hun vil ikke tage ministeransvar, for så slipper hun for at skulle stå til ansvar for sin politik i folketingssalen – hun gemmer sig bag ministrene.

 

Pia Kjærsgaard gemmer sig også bag kommuner og regioner: Hun overlader til kommunerne og regionerne at stå til ansvar overfor borgerne, når kommuner og regioner skal udmønte regeringens og Dansk Folkepartis såkaldte nulvækst (Oversættelse: nulvækst betyder reelt velfærdsforringelser på grund af flere ældre osv.)

 

Og Pia Kjærsgaard gemmer sig også bag Kristian Thulesen Dahl, hver gang der er optræk til kritik af DF’s politik. Det så vi senest, da TV2 på udmærket vis afdækkede, hvordan DF’s krav om, at de ældre ikke må berøres af nulvæksten (læs: velfærds- og serviceforringelser) i kommunerne, betyder at nedskæringerne bliver endnu voldsommere for andre grupper.

 

Jeg er helt enig med Pia Kjærsgaard i, at vi skal tage os ordentligt af de ældre. Men så hører vores enighed også op.

 

Jeg synes ikke, at hverken vores ældre eller de ansatte i ældreplejen skal betale prisen for Dansk Folkepartis og regeringens skattelettelser til de rigeste.

 

Og jeg synes, at Pia Kjærsgaard skylder danskerne nogle klare svar på, hvem der så skal mærke VKOs sparekniv?

 

Skal regningen betales af vores børn i daginstitutionerne? Skal der så skæres yderligere på handicap-området? Skal der skæres i genoptræningen af danskere, som har slidt og slæbt et helt liv, men som er blevet ramt af en bilulykke eller en hjerneblødning og som kæmper for at komme tilbage til livet og arbejdsmarkedet?

 

Kom nu frit frem, Pia! Hvad er Dansk Folkepartis kriseplan for Danmark?

 

S og SF vil snart fremlægge en samlet plan for genopretningen af dansk økonomi. En plan som vil sikre, at vi får dansk økonomi rettet op efter VKO, og som samtidig vil sikre velfærden og ikke skubbe yderligere titusindvis af danskere over i arbejdsløshedskøen.

 

Vi allerede foreslået, at man udskyder statens indkøb af nye kampfly og opfordret Dansk Folkeparti og regeringen til at vente med at give nye lettelser i topskatten indtil der er råd.

 

Dansk Folkeparti er tavse. Foreslår ingenting.

 

Så derfor Pia Kjærsgaard: Er du parat til at udskyde kampflyene og de ufinansierede skattelettelser til de mest velhavende – eller vil du sende regningen for Jeres kuldsejling af dansk økonomi til de handicappede, de syge og børnene?

 

Kommer vi til at se en økonomisk kriseplan fra Pia Kjærsgaard og Dansk Folkeparti, som både er økonomisk ansvarlig og samtidig styrker velfærden i Danmark?

 

Eller bliver det, som det plejer: Pia gemmer sig bag regeringen, kommunerne og Thulesen-Dahl?

God tone i debatten

Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter, og brug klagefunktionen, hvis du støder på bandeord, krænkelser eller personangreb.

Læs reglerne for kommentarer LUK OG SKRIV KOMMENTAR

KOMMENTARER

 
 
BEMÆRK Din email bliver ikke offentliggjort på Politiken.dk
Læsernes kommentarer 148
Af Rasm. 14:52 12. MAR

Jeg giver dig ret Villy, hvor er DF`s politik? Har de overhovedet nogen politik? Eller er det kun Burkaer? Eller er de i virkeligheden forklædte Cepostilhængere?

Af Peer Aagaard 15:05 12. MAR

Fremragende, Villy. Det er så utroligt vigtigt, at DF's pensionist-vælgere og andre tilhængere i den lave ende af indkomstskalaen kommer til at forstå, at de graver deres egen grav ved at stemme på DF.

Af Alfred B. Andersen 15:35 12. MAR

Personlig synes jeg, at skattelettelser er en glimrende opfindelse.

Af per 15:38 12. MAR

Ja her ser man igen et eksempel på hvordan folkeforføreren Willy Søvnløs tér sig, men jeg er da glad for at man et andetsteds kan læse at han er ved at falde af i svinget. HURRA for det for magent til en pose varm luft skal man da lede længe efter.

Af Carsten Munk 15:38 12. MAR

Danmark har et kæmpe offenligt underskud, primært pga svigtende indtægter her under krisen. Ingen ansvarlige politikere kan vælge at sidde et sådant underskud overhørigt. Villy Søvndal ser ikke underfinansieringen af velfærdssamfundet som noget problem. I Villys logik er problemet at der er nogen, som ønsker at sætte tæring efter næring.

Af per 15:41 12. MAR

Når han nu er skredet i svinget den gode willy Søvnløs, kan han passende sætte sig ved siden af Bingo Frank og undersøge Makrelsalatpriser, det kan han helt sikkert klare.

Af Bjørn Sørensen 16:07 12. MAR

Hvem var det som åbnede grænserne for uhæmmet indvandring af tilbagestående folk som for 2/3 dels vedkommende ikke kan beskæftiges og som koster staten 60 milliarder kroner om året. Du kunne passende erlægge halvdelen af din løn efter skat resten af dit liv for at bøde på den skade du og dine ligesindede har påført det danske samfund. Pga jeres naivitet forfalder infrastrukturen stille og roligt for den har vi ikke råd til at vedligeholde. Tusindvis af danskere lever i skattely i udlandet. Ville det ikke være bedre at de boede og betalte skat her og investerede i arbejdspladser her.

Af Ole H 16:14 12. MAR

Villy lige et par spørgsmål til S-SF plan:

Hvordan får i folk i arbejde når vores konkurrence evne ligger i grus? - skal alle ansættes i det offentlige fordi dansk erhvervsliv ikke kan betale de astronomiske skatter i vil pålægge virksomheder og lægge på vidensarbejdere - eller vil I låne pengene og lade de nuværende studerende betale regningen få 68 generationens store afslutningsfest.

Hvordan får i balance i statens regnskab? der er en strukturel ubalance på nu 20 mia hvis i bruger 50 mia mere på en vækstpakke så er ubalancen oppe på 25 mia.

Hvordan vil i bemande velfærdsmaskinen når 68 generationen holder op der kommer til at mangle 200.000 ansatte i den offentlige sektor?

Vi venter alle spændt på planen fra S-SF, det lyder tyndt ved at tale besparelser på et fly som endnu ikke er besluttet, bestilt eller købt - ligesom vi alle ved at planen fra VK ikke holder og at liste O aldrig vil bidrage med andet end udgifter til den økonomiske politik. Faktisk er der kun kommet svar fra reformpartierne nemlig de radikale og liberal alliance - deres svar ligger oven i købet i tråd med anbefalinger fra vismænd, kommisioner, eksperter, tænketanke og OECD og burde være der du og helle hentede inspiration, men så heldige er vi nok ikke.

Af Jakse Jensen 16:21 12. MAR

Det er dejligt at se DF i modvind, nu vi ser resultatet af deres og regeringens årlange populistiske politik, uden nogen form for rød tråd. Når virkeligheden går op for folk er VK og DF færdige, så kan de ikke længe gemme sig bag deres udlændinge politik.

Af Jan Bager 16:54 12. MAR

DF er jo rendyrkede CEPOS folk, det er lysende klart. Dog forsøger de med pressens store hjælp at overbevise vælgerne om, at de er et socialt rettet parti! Hvilken jammerdal, må håbe at danskerne snart får øjene op. Dog har Pia og Fogh lært danskerne de sidste 8 år, at de kan få alt. Dog har man ikke sparet noget op i gode tider, det betaler vi for idag og lang tid fremover. Folk vil narres :-) Desværre

Af Erik 16:58 12. MAR

Det er en skam for de svage i samfundet at Pia K hader muslimer mere end hun holder af velfærdssamfundet.

Af B 17:02 12. MAR

Pas nu på Villy, økonomisk ansvarlighed er ikke det du selv er blevet millionær på.

Af Petrovicz Lomonark 17:02 12. MAR

Hej Villy,

Tak for at beskrive Pia Krig's rolle i dansk politik saa fortraeffeligt.

Jeg er usikker paa, om nogen anden person (hvis vi altsaa vil kalde Pia K. dette) i dansk politik kan prale af lige saa hoej en frekvens af forargelse. Magen til opportunisme er vel aldrig set siden NSdAP's virke i 1930erne. Medierne sluger alt for gerne DF's udskejelser raadt og saelger givet vis masser aviser baseret paa at give spalteplads til saadanne ureflekterede mennesker.
Det er af afgoerende betydning igen og igen at goere opmaerksom paa denne ulighed mellem egen politisk dagsorden og tomme slagord/tom hetz.
Vi kan kun haabe paa i fremtiden at faa valgt en regering, der uden stoettepartier toer staa inde for egne handlinger, toer komme med gennemtaenkte politiske planer og toer tage beslutninger, som maaske ikke skaber ravage paa billed bladets forside.

For at komme tilbage paa Dit spoergsmaal, saa kommer vi ikke til at se nogen som helst aendring i Pia Krig's optraeden, saa laenge hun kan vaere saa succesri, understoettet af samfundets taaber, der lader sig rive med af stigmatiseringer og forenklede verdensbilleder.

Mvh Petrovicz Lomonark

Af Mark T. 17:06 12. MAR

Hvor kan jeg dog blive overrasket gang på gang, når jeg læser kommentaren til Villy's udemærket blog.
Alt hvad der er galt med Danmark er indvandrernes skyld. Dansker der lever i skattely i udlandet, kriminaliteten, underskud i statsfinanserne, arbejdsgivere der løndumper, dårlig integration osv osv.
Kære sortsynet højredrejet vælgere. Hold om med at pege fingre og drop frygten for det fremmede. Det danske velfærd er presset i knæ, ikke at indvandre, men af Pia K. og regeringen. Fyringer på skoler, hospitaler og et politi der ikke kan passe på sine borgere pga. manglende ressourcer. Skal dette lands velfærd reddes, så det ved at være sidste udkald!

Af Kim Østerberg 17:08 12. MAR

Godt at se, at SF's leder nu kritiserer Dansk Folkeparti, meeeeeen jeg oplever også den nye linje som et velovervejet forsøg på at undslippe den rigtige kritik af SF for at være et halehæng til DF, når det f.eks. handler om integration og kriminalitet.
Fint for mig og sandsyndligvis for mange andre, at SF (presset) nu synes at ændre linje, men det efterlader mig stadig med en enorm skepsis og mistet troværdighed over for SF og partiets leder.
Hvorfor gik SF f.eks. med i et forsvarsforlig, hvor der var indbygget et køb af nye kampfly til milliarder af kroner?
Hvorfor indgik SF et trafikforlig, hvor der var indbygget opførelse af en Femern-bro til over 50 milliarder kroner?
Den fælles plan Fair Forandring (A+SF) sikrer for mig at se ikke velfærden i forhold til kommunernes mere og mere pressede økonomi, og så kan SF's leder kritisere DF og andre nok så meget.
Hvorfor vil SF stadig være med til at frede ejendomsbeskatningen? Hvorfor vil SF stadig være med til ikke at beskatte de private pensionsopsparinger noget mere?
Jeg medgiver, at det er en stor udfordring at opbygge en platform, der kan opnå et flertal for en anden regering. Men det handler jo ikke kun om at få skiftet den nuværende elendige regering ud. Det handler for mig også om at få sikret en ny og indholdsmæssigt klart anderledes politik (og ikke bare med en +5% anderledes økonomisk politik), der er offensiv over for beskæftigelsen, velfærden, miljøet og en solidarisk udvikling af samfundet.

Af Niels B. Larsen 17:10 12. MAR

Så vidt vides er der ingen, der har tilbudt Pia en ministerpost - så kritikken er forfejlet. Men hvad... den kommer jo også fra det virkelighedsfjerne hjørne af spektret.

Af erik voldby 17:14 12. MAR

Jamen du gør Pia uret, hvordan i alverden skulle hun komme med fornuftig politik når hun ikke kan, DF har ingen politik, jo de har en, men hvis man sorterer det fra der er makulatur såsom Dæmninger om alle vores øer som værn imod det højvande der kommer ifølge af klimaændringen eller Airbag ud af bilerne fordi de bliver udløst af en lille sprængkapsel,der kan bruges til terror, det er et meget lille udsnit af deres politik og for sådan en "politik" kan man da ikke tage alvorligt, men een ting er lykkedes for dem, nemlig at lægge et tæppe af had og angst over Danmark, og det er svært at forstå at politiker fra de regerende partier lader sig støtte af Pia og Co.
Jeg håber at alle får øjnen op for deres katastrofale indflydelse på os alle sammen.
Men at vente noget konstruktivt fra den kant er naivt, for den eneste politik de bringer, er i det civile liv afpresning, og derfor kriminelt!

Af Ole Petersen 18:07 12. MAR

Villy har fuld stændig ret, DF er en pestilens for Danmark, populisme og social forræderi er deres varemærke, så det er iorden at give Pia en over nakken, nu mangler jeg blot endelig at hører den fulde genopretningsplan fra S og SF de småbider i stadig kommer med mangler et sammehæng som middel til at vinde befolkningen for at stemme anderledes nåri nu får tvunget Lars Løkke til at udskrive valg, ham og regeringen med støtte fra Pia har for let spil

Af HBW 18:23 12. MAR

DF har udtalt, de ikke kommer med noget udspil de indretter sig til regeringens. De vil kræve rascismeparagraffen afskaffet. og lignende ting som vanlig nder finansloven. Så pres dem blot Villy S. Pia K.vil fortsat tie og angribe dig på laveste niveau. Pas på hun ikke igen får dig fælden, tænk før du taler næste gang. DF er en lumsk fidus og danse med, Fogh valgte dem, så VK må selv hænge på dem
Løkke gør og Hjort gør især med glæde. Oppositionen sætter kant til DF. Men giftslanger er farlige så sørg for at have modgiften i lommen altid.

Af Martin Salo 18:40 12. MAR

Åh, ja. Det er indvandrernes skyld, at Pia i år har fået 41.000 i skattelettelser!

Af Peter 19:08 12. MAR

Hvad er Villy Søvndal's økonomiske kriseplan for Danmark?

Af Katrine Voss 19:37 12. MAR

Pia og DF gør det beskidte arbejde for os allesammen: begrænsning af indvandring.

Af Karsten Hansen 19:42 12. MAR

Hun,Pia, er som resten af forestillingen på Cristiansborg,utroværdige,der er intet nyt under solen i det.De gamles beskytter,bla bla bla,det totalt gratis at sig det,da Danskerne åbenbart er faldet i søvn og ikke høre,hvad politikerne siger,eller deres spinddoktorer
Du siger dig,SF og Helle,soc,vil fremlægge en plan,er du nu sikker på, at du i virkeligheden indgår i hendes planer,har du fået et referat af hendes møde nede fra Athen med resten af den globale regering(foretningsfolk,chefredaktører,bankfolk,Eu eliten),alle supermændende samlet på et sted??
Og, hvordan ialverden kan du som socialist,overhovedet samarbejde med en der deltager i sådan en gruppe,frimurer???
Og hvad med Traktaten,Villy,har den udfaset Danske riges grundlov,eller har vi fået mere selvstændighed?
Jeg ved godt hvem Pia Kjærsgård er og hvad hun ikke står for,hun for nem at gennemskue,men dig har mere end tvivl om.
Karsten og jeg diskuterer også politik!!!!

Af Holger D. 19:51 12. MAR

"Der er dem, der siger, at tonen i den danske debat er så slem, at vi ikke længere kan være os selv bekendt, og forfattere skammer sig over deres herkomst og skuespillere vrider hænder i tolerante, udenlandske kollegers selskab. Lad dem rejse til Iran!" (Pia Kjærsgaards tale ved Dansk Folkepartis årsmøde i Odense Kongresscenter 15. - 16. september 2007)

Af Holger D. 19:55 12. MAR

Joseph Goebbels: "Hvis vi tyskere har en skæbnesvanger brist i vores nationale karakter, er det vores glemsomhed. Denne skavank taler godt for vores menneskelige anstændighed og gavmildhed, men ikke altid for vores politiske visdom eller intelligens. Vi tror, at alle andre har lige så god en natur som os selv." (Essay: "Die Juden sind schuld!", Das Reich, 16.11.1941).

Pia Kjærsgaard (formand for Dansk Folkeparti): "'Den offentlige orden' [jf. Grundlovens § 67] er nemlig en bred formulering for den måde, hvorpå vi i vort kristne land har indrettet os. Det er den måde, vi omgås hinanden på i tolerance, dannelse, venlighed, omsorg og indbyrdes forståelse og respekt. Det er kort sagt den måde, hvorpå vi behandler hinanden. Og i denne væremåde passer den muslimske levevis ikke ind." (B.T., 24.11.98).

Af Holger D. 20:01 12. MAR

Adolf Hitler: "Hvor jeg gik og stod, så jeg nu jøder, og jo mere jeg så, des skarpere afsondrede de sig i mine øjne fra andre mennesker. Særlig i den indre by og kvartererne nord for Donaukanalen vrimlede det med folk, der ikke havde nogen som helst lighed med det tyske folk." (Mein Kampf, 1925; overs. af C. Hammerich, 1966, s. 49).

Mogens Camre: "Jeg blev i sommer slået af den meget store synlighed, som muslimer, afrikanere og asiater har i det københavnske gadebillede, men sandelig også mange steder i Jylland." (Politiken, 30.9.1997).

Af Holger D. 20:03 12. MAR

@Katrine Voss

Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei: "De nationalsocialistiske medlemmer af den preussiske landdag forlanger i et andragende 'Foranstaltning imod indvandrede medlemmer af den semitiske race'. Alle jøder, der er indvandret i Preussen siden 1. august 1914, skal udvises som landets besværlige udlændinge." (Der Stürmer nr. 14/1925).

Dansk Folkeparti: "Årtusindskiftet bliver en afgørende skæringsdato for Dansk Folkeparti. Fra og med denne dag vil vi ikke længere anerkende nye danske statsborgerskaber. Eller rettere: Efter denne dag vil vi tage forbehold for alle fremtidige indfødsretslove. Dansk Folkeparti forbeholder sig altså ret til senere ved en ny lov eventuelt at fratage en person sit danske statsborgerskab." (Annoncekampagne fra Dansk Folkeparti, 7.3.1999).

Af Holger D. 20:17 12. MAR

DNSAP

Et frisk pust over landet giver vind til sejlet.
LANDSSTÆVNET
SLAGELSE 11-12 JUNI 1938

Af Holger D. 20:21 12. MAR

"Frisk pust over landet", 2004-2005
Dansk Folkepartis landdækkende kampagne
"Frisk pust over landet"
startede i december 2004. Pia Kjærsgaard, Peter Skaarup og Kristian Thulesen Dahl var i hele december måned at finde på plakater på landets banegårde. I januar 2005 flyttede de tre over på busserne og dukkede op i aviser og ugeblade. Frisk pust over landet var også det gennemgående tema i Dansk Folkepartis valgkampagne i forbindelse med folketingsvalget den 8. februar 2005.

Af H.Mikkelsen 20:31 12. MAR

Ja med så dårlige meningsmålinger , så er Søvndals undskyldning , hvor er Pia Kjærsgård.
Prøv dog at forholde dig til din egen politik , istedet for når det går dårligt , så spiller du et offerkort.
Er det en opposition værdigt ? Hvordan kan danskerne tro på at venstrefløjen kan styre og lede Danmark ?

Af Ali 20:43 12. MAR

Glimrende Artikel..
Pia K. har terroriseret Dansk politik og har forpestet det danske samfunds hjerne med hendes hadfulde/fordomsfulde formål. Det må snart vaere på tide at danskerne snart vågner op af det dybe sØvn, som de nu er i.

Så luk dog Øjnene op!

Af T. Petersen 20:53 12. MAR

Pia Skylder os ikke noget andet end at blive væk.

Af Simone de Beauvoir 22:15 12. MAR

Er det Søvndals partikammerater, der kommer med sammenligninger med nazistpartiet? Det niveau hører ikke hjemme i dansk politik! SF må virkelig være desperat, når man bruger de midler. Aftalt på forhånd, ser det ud til. Taler for sig selv.

Af J J P 22:27 12. MAR

Kære Villy!
Det er glædeligt, at du endelig går i front og infight med Pia.
Vi savner, at andre end DF er i offensiven - tak!

Af Tina 22:36 12. MAR

Skattelettelser redder Danmark!!! Det her længe været VKO's slagssang og her efter de mange år VKO har haft regeringsmagten kan vi se hvor det har bragt landet hen. Danskerne er tvunget i knæ ... eller rettere de fleste Danskere er, de der har de høje indkomster synes det går fantastisk og det hele kan ikke overføres til finanskrise. Jeg er helt enig med Villy, tiden er absolut moden til forandring og det har den i øvrigt været længe og så kan Pia for min skyld blive ved med at gemme sig i busken eller rejse derhen hvor peberet gror eller hvad hun nu kan finde på og i øvrigt tage resten af regeringen med!

Af Kirsten 23:29 12. MAR

Bladene på busken visner hurtigt i disse dage. Snart kan alle se hende for hvad hun er. Det vil næste valg forhåbentlig vise.

Af Jens Nielsen 23:29 12. MAR

@ Jan Bager 16:54 12. MAR,
"DF er jo rendyrkede CEPOS folk", hvad i al verden er det for noget forfærdeligt vrøvl!!!
CEPOS er liberale, det er DF ingenlunde!
Det ville klæde alle ikke at påstå usande ting. At du eventuelt ikke kan lide liberale mennesker og DF'ere er din sag. Men det gør det ikke ok at påstå de er af samme holdning.

Af L.B.R. 23:31 12. MAR

Et andet sted i Politiken vises en undersøgelse fra AE-rådet der fortæller at antallet af fattige børn stort set er fordoblet fra 2001 til 2007, hvordan ser det mon så ud i dag i 2010? Det viser helt tydeligt hvad det er V, K og DF arbejder hen imod, MINIMALSTATEN!!! Pia Kjersgaard tager sine vælgere ved næsen.

Af Hønsefødder og Gulerødder 23:53 12. MAR

DF er et enkeltsagsparti. Det giver ikke mening for et enkeltsagsparti at have nogen konsekvent holdning om andre ting. S-SF prøver på at tælle til 90, men det eneste måde de kan få DFs støtte i folketinget er ved at være mere fremmedfjendske end VK. Er danskerne så langt ude at de vil have det? ... sikkert...

Af Stig Marker Hansen 03:35 13. MAR

Økonomisk kriseplan fra DF? Den har ikke været der og kommer sikkert heller aldrig. DF har fortrinsvis virket ved at de to næstformænd negativt har kommenteret andre som forsøger at formulere politik, mens formandinden udstikker rammerne for det "tilladelige" i de få enkeltsager, som partiet interesserer sig for. Var der nogen der sagde Muppet Show?

Af peter jensen 04:02 13. MAR

Morsom overskrift af Villy ! Når man tænker på at Villy selv har opholdt sig i "busken" , siden han blev undsagt af sine egne partikammerater.

Af Morten Sebber 05:20 13. MAR

Pia gemmer sig aldeles ikke, men fører an i åbenlys racisme. Uhæmmet og skamløs. Kun overgået af dig, Villy. Skam dig !

Af Johnny Nielsen 08:29 13. MAR

Tak for ordene Villy - DF er og bliver et kujon parti, som kun har populistisk skinger retorik og ingen planer. At Carsten Fjols fra Ålborg og andre idoter fra det yderste højre skal forplumre enhver debat med deres fremmedhad og meeneskeafsky fuldender jo blot blledet af et parti der kun taler til den indre svinehund. Disse fjolser som kun har til formål i enhver tråd at forplumre debatten med deres mørkemands agitation er sandsynligvis købt og betalt af DF netop med dette formål kun at forplumre enhver debat. Sølle stakler er de, som ikke ejer empati og som ikke er i stand til at tænke en selvstændig tanke selv - men udelukkende propaganderer hvad DF har sagt.

Af erik voldby 08:57 13. MAR

God morgen C.Munk!
Ja det må jeg sige det er tungt skyts du kører frem så tidligt på dagen, det kan jo blive sjovt i løbet af dagen, og du må meget gerne fortsætte i samme stil, for jeg lader mig kun fornærme af intellegente mennesker, så du behøver ikke at være bange for konsekvenser!
Jeg har aldrig lukket "Folk" ind, jeg har haft mange udenlandske besøgende, men de er alle rejst igen, og for at sætte "Skyldsspørgsmålet" på Plads er det vist de borgerlige der holder rekorden, men det her handler da vist slet ikke om emigranter? Det handler om et parti der ikke tør melde ud fordi de ved at det vil koste stemmer, så hellere lege børnehave med Burkaer og alt det vrøvl, (Det er lige det vi har brug for nu da der er krise)!
Lige en ting jeg læste om i går:
Den farvede befolkning vil være i overtal 2031!
Så nu har du noget at hidse dig op over i dag og fremover!
God fornøjelse

Af Morten Sebber 09:57 13. MAR

Hej Villy! Hvorfor beder du ikke Pia om at skrubbe ad Helvede til ?

Af T. Frederiksen 10:57 13. MAR

Det er naturligvis interessant, om Dansk Folkeparti i fordelingspolitisk henseende i sidste ende vil agere som Det Nye Socialdemokrati eller Det Nye Fremskridtsparti.

Lige så interessant er det, om Socialistisk Folkeparti udlændingepolitisk i sidste ende vil agere som Det Nye Dansk Folkeparti eller Det Gamle Radikale Venstre.

Måske er der i virkeligheden brug for et nyt parti:

Et med Socialistisk Folkepartis fordelingspolitik og Dansk Folkepartis udlændingepolitik.

Af Ole H 11:06 13. MAR

Holger D uden på nogen måde at sympatisere med DF - hverken fordelingspolitisk eller værdipolitisk. Så er din argumentation om Nazisme og at DF er det samme, skadelig for den helt rimelige kritik af DF. Får SF støtter til at fremstå platte.

Af Simone de Beauvoir 11:17 13. MAR

"Kom ud af busken, Villy". Nej det behøver vi ikke sige. Vi ved godt, hvad Søvndal vil. Her på bloggen har han organiseret et heppekor, der gør hans politik endnu mere utroværdig.

Det Søvndal vil... er at dele ud af penge, vi ikke har.

Så er det sagt. Resultatet vil blive endnu endnu mere økonomisk ruin. Dygtige danskere vil forlade landet, for ingen vil finde sig i større skattetryk.

Når man dertil føjer, at Søvndal finder på alvedens narrestreger i populismens navn, og han har med sig gamle DKP-er som Sohn, der hentede penge i østblokken for at destabilisere vores eget land - ja, hvad kalder man det. Landsforrædderi? Desuden Anne Grethe Holmsgaard med støtte til terrorgrupper. Og hvad med støttepartiet Enhedslisten, der også støtter terrorgrupper, uro i København, ungdomshuset og andre kostbare ødelæggelser for skatteborgerne og de mennesker, der passer deres arbejde, gør deres pligt og betaler enhver sit. NEJ TIL SF.

Der kan også åbne sig en anden konstellation, nemlig S+DF, ikke ideelt, men bedre end med SF.

Af Jens Jensen 11:18 13. MAR

S, SF og Det Radikale Venstre stod sammen om indvander og flygtningepolitikken i 90'erne. Det ved Villy Søvndal. Det er det vi betaler prisen for nu. Et meget stort antal flygtninge og indvandere forsørges offentligt, og gruppen bidrager ikke væsentligt til skatten.

Derfor, når der nu skal findes penge til disse grupper, er det for nemt at sige at det er skattelettelser til de rigeste der er årsagen. Skattelettelserne udgør kun en børkdel af udgiften til de nævnte grupper.

Jeg ser det sådan, at der skal spares nu, bl.a. på mine børns institutioner og skoler, fordi den seneste røde regering var voldsomt uansvarlig dengang. DF har været med til at sætte en prop i strømmen ind i landet, men vi hænger på udgifterne fra dengang mange år frem.

Ovenstående sammenhæng høres ikke meget i den politiske debat, og det er fordi man altid arbejder med kort sigt i medierne. Folk huske stadig de nyelige sakttelettelser, og derfor trækkes de hele tiden frem. Men som sagt er årsagen at finde længere tilbage.

Af JFK 11:40 13. MAR

Godt talt Villy. Du siger ganske klart hvad vi andre tænker. Godt at få ord på.

Af Michael 12:07 13. MAR

Utrolige smukt sagt.

Af Niklas Milthers 12:14 13. MAR

Jeg kan absolut ikke se, hvordan en forhøjelse af skatter over hele linjen! formynderisk politik m.m. skal skabe nye arbejdspladser og i sidste ende give øget velfærd. Tanken er vel, at der skal gives et øget incitament til at skabe vækst, det gør man ikke ved at kvæle den med højere skatter....

Af Olav Nielsen 12:25 13. MAR

Utroligt, så få der kan læse Villys tekst! Der er en enkelt debattør, der spørger: Hvorfor beder du ikke bare Pia om at gå ad helvede til? Det gør Villy netop ikke. Dette er et frieri! Villy er blevet nervøs for, at næste valg ikke giver flertal til Venstrefløjen, og hvis flertallet skulle vise sig, så er Villy bange for at de Radikale ikke vil være med til noget. Men S-SF er nu så desperate, så der SKAL komme et regeringsskifte. Derfor må de i nødsfald forberede sig på et flertal med DF. Og jeres økonomiske plan er jo oplagt Villy! Den serverede økonomen Henrik Herløv Lund i Poul Friis på P1 for nylig. Slå selv op på P1s hjemmeside - Politike kan ikke lide links).Meget højere indkomstskatter og "velfærd" til alle! Det vil i faktisk kunne få flertal med sammen med DF! Og i vil i løbet af kort tid kunne køre landet fuldstændigt på røven! Men på langt sigt er det nok ikke så dårligt endda. Der skal en alvorlig krise til før de tre kommissioners og OECDs helt nødvendige reformforslag kan gennemføres, og landet dermed fremtidssikres.

Af JM 12:47 13. MAR

Pia tænker ikke på bunden eller førtidspensionister, og det kan dokumenteres ved at hun med DF støttede en ændring af førtidspensionen i 2002 som trådte i kraft 1/1-2003, det betød en ny og gammel ordning, og dem på Gl. ordning får ca 2500 mere udbetalt pr md, og kan få hjælp til hjælpemidler, tandlæge mm, mens dem på ny ordning intet kan få samtidig med at pensionen er de ca kr. 2500 pr md mindre, men det er Pia måde at drive politik på, yderligere støtter Pia skattelettelser til dem med topskat, hvor er vi henne med Pia ? hvem stemmer hende og DF ind, ja det er de små, for hun fylder folk med lægn op til og i valgkamp.

Af Carsten Holbeck 13:05 13. MAR

DF har jo ingen økonomisk politik, - de venter på VK og oppositionens forskellige udspil, og så går de ind og plukker ud af de forslag, der kan give stemmer. Hvornår har vi set et sammenhængende økonomisk udspil fra Dansk Folkeparti??? Pia har jo da klart givet udtryk for, at hun ikke fatter en hujende prut af nationaløkonomi, da hun udtalte: "Skattepolitik er svært." - og glem så hendes "hjemmehjælperimmage", - hun har sgu' været levebrødspolitiker siden 70-erne.

Af grete 13:44 13. MAR

Villy snakker og snakker. Skattelettelserne er IKKE underfinansieret! Læs dog regeringens skattereform.
Takket være venstrefløjens og Radikales indvandringspolitik, ligger vi som DE har redt. Hvad med at skære i u-landsbistanden? Vi ved jo, at korrupte regimer vælter sig i vores penge.
Nu kan regeringen altså ikke klandres for den internationale finanskrise. Og de få milliarder, der er brugt på skattelettelser har heller ikke skylden.
Vågn dog op, VILLY.
Skattelettelser er folks egen penge, som de får lov at beholde flere af.
Villy tror, at det er penge man giver.!?!
Det viser sig jo også nu, at kommunerne overbetaler for maden i børneinstitutionerne. En agurk til 15 kr.!! 1 ltr. økomælk til 11 kr.!! Hvor er vi henne?

Af grete 13:53 13. MAR

Mark T. Jo, indvandringen har kostet milliarder. De penge kunne være brugt på velfærd, sygehuse osv. osv.
Så, jo. indvandringen har så sandelig også skylden.

Af M Poul 14:53 13. MAR

Dette har intet med bloggen at gøre, men jeg forsøger alligevel:
Er der andre end jeg, som bliver ganske facineret af Pia K´s næse når hun er i TV? Det er som at blive hypnoticeret af en kobra......

Af Emil Jensen 16:44 13. MAR

Det er på mode at kritiksere andre partier og deres politikker eller mangel på samme. Hvad med at fortælle hvad DIT parti står for, i stedet for at kritiksere andre!

Af Carsten Munk 18:29 13. MAR

@ Johnny Nielsen: Det passer ikke helt, når du siger at jeg ikke ejer empati. Eksempelvis har jeg da ret ondt af dine forældre ;-)

@Erik Voldby: Sørme godt at du kun lader dig fornærme af "intellegente" mennesker. Hehehehe.

Glem nu den gamle traver om at Izlamisterne blev lukket ind under Schlüter. Politik handler om at kunne tælle til 90, og det er først efter systemskiftet i 2001, at der er kommet et ansvarligt flertal i folketinget, der ikke helt virkelighedsfjernt og uden at tænke på omkostningerne for samfundet hentede så mange intolerante og formørkede til landet som muligt.
Synes i øvrigt at det bliver spændene at følge efter næste folketingsvalg om Villy og Helle Thorning vitterligt er blevet klogere eller om det bare er ordskvalder for at blive valgt.
Og Erik Voldby, nu er jeg fængselsbetjent, så farvede i flertal er såmænd ikke så usædvanligt for mig, som du måske tror.

Af Kurt Johansen 20:03 13. MAR

Det er da morsomt at hr. Villy Søvndal kommer med netop disse beskyldninger !

Måske det er for at dække over det faktum, at det netop er problemet med SF´s egen "politik" under bemeldte persons ledelse.

Kun kritik, men ingen visioner !!!

Næh Hr. Villy Varm Luft kom nu med argumenterne, eller er de som vanligt gemt bag gennemskueligt populistisk ævl.

Af ´Martin Salo 20:07 13. MAR

Midt i alt dette, så er det interessant at se Pia. I ny og næ så sidder hun på TV med et kristent kors dinglende om halsen. Hun har for øvrigt som vane at sige at Danmark sandelig er et kristent land bygget på kristne værdier.

Men hvordan er det nu? Holder Pia sig selv til de kristne værdier hun proklamerer? Eller har hun bare hi-jacket kristendommen?

Vi starter med nogle dødssynder: Griskhed, nydelsessyge, misundelse, og ladhed.

Pia har scoret 41.000 kr. i skattelettelser i år. For ikke at tale om hvad hun har sparet i forbindelse med sin skattestoppede villa i Gentofte. Hvordan hænger det sammen med de 4 dødssynder? Jeg tror næppe, at Pia vil arbejde mere, selvom hun har brugt som argument, at højtlønnede vil arbejde mere bare de får skattelettelser. For har Pia taget en ekstra tjans som f. eks. hjemmehjælper? Arbejder hun nu mere? Næh. Der har vi ladheden på plads. De 3 andre dødssynder følger automatisk med i og med hendes rageri til sig selv: griskhed, nydelssessyge og misundelse.

Hovmod og vrede er 2 andre dødssynder. Hun bliver tit meget vred når hun med saglige argumenter bliver sagt imod. Og med det, så følger hovmod af sig selv.

Jeg tør slet ikke gå ind på Lukas Evangeliet, kap 10 v 25 - 37. Lignelsen om den barmhjertige samaritaner...

Gad vide, hvordan de 41.000 kr. Pia har raget til sig i år vil gavne dansk økonomi.

Af erik voldby 20:23 13. MAR

C Munk!
Det glæder mig at du har humor, det er noget af det mest værdifulde der findes, og da du er fængselsbetjent, er du jo vant til lidt af hvert!
Ja det bliver spændende om den næste regering(Røde) Kan klare det, for det bliver grusomt, og jeg er af den mening at kun en stor koalition med Venstre og socialdemokraterne kan klare de reformer, for det der skal laves bliver straffet af vælgerne.
Man kan jo se hvad for problemer socialdemokraterne har i Grækenland efter mange års borgerlig styre, ved næste valg kommer socialdemokraterne under 10 %, men de har ikke anden vej, men lad os nu se hvad der sker,
Jeg vædder en del på at der ikke bliver reformer inden valget, og S-SF skal holde sig tilbage med forslag, for gode forslag bliver "stjålet",
Og fra DF kan man overhovedet ikke forvente noget, men så bliver man da heller ikke skuffet!

Af Enzo 20:45 13. MAR

Eliten er stukket af med kassen - Men de bliver gennemskuet - Vær sikre på det.

Af Jesper Jakobsen 22:13 13. MAR

Der er én årsag til jeg aldrig vil se SF med magten i Danmark

Prøv at tage hende her. Heidi Astrup. POlitiken har doneret dusinvis af spalteplads til hende:
politiken.dk/indland/article919974.ece

Ifølge SF er _hun_ fattig????? I TVavisen fortælller SFpolitiker at fattige skal have kurv med cykler og andet klientliggørelse. Heidi bruges som eksempel på en fattig???

Damen får næsten 16.000 af staten UDBETALT. Det er galematias. Og hun taler om, eller klynker, hvor fattig hun er. Flertallet af arbejdende danskere har IKKE 16.000 efter skat, det kan jeg love dig Villy.

HVad fanden ligner det at vi fråser sådan med pengene. Hvem pokker gider arbejde i føtex når man kan lege Heidi Astrup og grine hele vejen til Banken og få meget mere udbetalt.

Skam jer SF. I vil gøre det ENDNU mere fordelagtigt ikke at arbejde. I kommer til at smadre det her land - fremtiden fortæller at der kun er 1/4 der skal forsørge 3/4 dele om 10 år og så taler I i ramme alvor om at øge beløbet til sådan en dame her.

Økonomisk ansvarlige - det bliver I ...ALDRIG

Af Thomsen 22:51 13. MAR

Folk Flygter ikke fra et af verdens mest velordnede lande pga en ændring af skattetrykket.
Kun folk med en særdeles selektiv hukommelse,vil påstå de rigeste ikke længe har profiteret voldsomt på de ekstremt skævt fordelte skattelettelser.
Derfor mere end rimeligt vi får ændret disse til mere demokratiske tilstande,efter års udbytning af middelklassen.
Hvor i alverden vil disse stakkels hårdt beskattede rigmænd flytte hen?
Ingen af dem ville kunne holde andre af samme manglende moral ud alligevel,og det er sikkert ikke sjovt at skulle betale private vagtværn (flere penge end skattebesparelsen) for at holde øje med værdierne og familien (i nævnt prioritering) i et land med endnu værre forfordeling,og deraf følgende højere kriminalitetsrate!
SF`s største problem,er ryggraden i partiprogrammet,som låser enhver ændring i retning af tilpasning til nyere tider.
Jeg mener ikke DF behøver kommentarer fra min side,da de selv så glimrende klarer at underminere egen validitet.
Til sidst for de der ikke klarer at memorere dansk politik`s historie : Samtlige VK regeringer gennem tiden har gældsat DK på bekostning af profit til de bedst stillede - hvorefter en socialdemokratisk ledet regering har måttet rydde op,med upopulære tiltag til følge.
Når visse højrefløjstilhængere gang på gang beskylder Anker Jørgensen for at efterlade landet gældssat,glemmer de helt hvilke vilkår manden havde - nemlig en verdensøkonomi stærkt belastet af 2 på hinanden følgende oliekriser.
At M.Møller ventede med at investere i Dansk undergrund,til Schluter overtog roret,var en nøje planlagt strategi,som satte Anker i et dårligt lys - og iøvrigt var en halvkriminel handling,al den stund M.Møller 17 år tidligere havde forpligtet sig til at påbegynde udforskning og udvinding af dansk undergrund jvf kongebrevet der gav ham rettighederne formedelst 65kr.
Disse 65kr har til dato skaffet M.Møller i omegnen af 1000 miliarder,mens fædrelandet har måttet nøjes med knapt 2%.
Patriot?
En ting står klart idag - samtlige regeringer har krøbet for denne mandsling på alt andet end demokratisk vis,og derfor aldrig været stemmerne værd!

Af Rune Kirchhof 22:56 13. MAR

Analyser de sidste ni år. Fakta er at der kun er ét håb. Ét håb om et bedre velfærdssamfund. Det har været svært at bevare håbet i disse år, men jeg har troen på, at den røde blok igen får samlet samfundet! Det kommer til at tage tid efter den massive ødelæggelses strategi VK har ført. Solidaritet er vejen for alle!

Af Martin Salo 23:02 13. MAR

Barfly:

Det siger sig selv. Hvis man den ene dag har 100 kr. til det hele, og den næste dag 90 kr., så er man en tåbe hvis man af de 90 kr. også skal spendere penge på kampfly. Med mindre man skærer ned på noget andet!

I øvrigt så får man ørene tudet fulde med mantraet 'fuldt finanseret'. Af hvem? Det er i hvert fald ikke Pia der kommer at være den der fuldt finansierer sin skattelettelse på 41.000 kr. Eller er der nogen der har et regnstykke, hvor Pia spytter det hele tilbage igen? Kunne også være spændende at se et regnstykke, hvor Danske Banks direktørs skattelettelse bliver fuldt finansieret.

Sagen er, der er nogle ANDRE der skal til at finansiere foretagendet. Med mindre personager som Pia trækker i arbejdstøjet og arbejder mere, som hun har proklameret at skattelettelse til de rigeste vil medføre. MEN GØR HUN DET?

Hvis der er nogle der griner hele vejen til banken, så er det sgu dem.

Af Jakob Jenkov 00:21 14. MAR

Man kan kun sukke over den slags udtalelser, Villy. Det er tydeligt, at du har aldrig har gidet åbne en bog om økonomi. Tænk at du ikke engang selv kan se, at din politik ville køre landet i sænk. Tænk, at man i godhedens iver kan opføre sig så naivt, og være så uselvransagende.

Det er mængden af værdiskabende arbejde som udføres, der gør et land rigt. Ikke mængden af penge i samfundet. Dvs. jo hurtigere penge skifter hænder, jo mere arbejde udføres der. Jo højere skatter, jo mindre gange kan pengene skifte hænder, før de går til spilde i stats-administrationen. Og jo fattigere bliver landet. VÅGN OP!

Af Lykke Johansen 01:36 14. MAR

HEJ vILLY! Lige et godt råd til dig og Helle:

Skær ud i pap over for os folkepensionister, at I IKKE - som regeringsansvarlige - agter at fjerne ældrechecken.
Lige præcis denne ældrecheck, der udbetales én gang om året, er en overvejende grund til, at mange fattige folkepensionister, der ikke har indtægter udover folkepensionens grundbeløb, vælger at stemme på Pia K., fordi de tror, at det er DF, der er den eneste garant for at få dette tilskud, som opfattes som en uundsværlig hjælp til at "holde skindet på næsen rent økonomisk.

Af Martin Salo 01:57 14. MAR

Lykke Johansen:

Jeg vil personlig uden at tøve sige OK for en ældrecheck. Men hvis man har 60.000 på bankkontoen, og/eller 1 mio. kr i mursten, så er man i mine øjne ikke fattig. Ældrechecks skal uddeles til dem der ikke har andet end folkepension. Jeg kan ved gud ikke se, hvorfor samfundet skal forsørge mennesker der vitterligt kan forsørge sig selv.

Af G.Berg 04:58 14. MAR

HVIS!!! det nu er sådan at DF`s hårdere linje i asylpolitiken har sparet nogle milliarder af statens udgifter, så har de 12% som stemmede på DF jo også fået den største del av skattelettelserne, ikke...??
Eller har de blivet snydt???

Af Kurt Jensen 07:43 14. MAR

Det burde vel efterhånden være klart for enhver, at DF (læs Pia K) er et rent populist parti.
Der har altid været en angst for det der er anderledes, og det er altid let at samle mange stemmer, om at skabe frygt, i Pia's tilfælde en frygt for de anderledes, Når Danmarks statistik offenligør antallet af udlændinge i DK, så er det lige vand på Pia's mølle der er rigtig mange, men de glemmer lige at sige at der er så og så mange fra vestlige lande ( EU, Norden, USA) Dette bliver brugt på at profilere hendes fremmedhads politik.
Der er en grund til at man har placeret DF yderst til højre i folketingssalen, det er et meget yderligtgåene højreorienteret parti, der bare forsøger at markere sig med nogle enkelte budskaber, der skal få dem til at fremstå socialt ansvarlige.

Af Uffe Clausen 08:49 14. MAR

Forskellen på Pia og Villy er, at Pia har været klog nok til at opnå stor politisk indflydelse ved at være loyal overfor regeringen.
Kun en tåbe tror på dig, Villy. Dine og Ole Sonhs gammelkommunistiske drømme om et socialistisk samfund har ikke gang på jorden i virkelighedens verden. Fri os for, at nogen af jer nogensinde får en ministerpost. Og så vil jeg tilråde dig, Villy, at tage et kursus i nationaløkonomi, for du tror, at penge, det er bare noget man tager fra folk via skatter, men for at der skal være penge, skal der være en produktion bagved - en eksport (ikke bare af vindmøller).

Af Jørgen Olsen 09:38 14. MAR

Og Villy Vendekåbe gentager sit populistiske vrøvl som måske kan overbevise nogle naive vælgere, men som er komplet uansvarligt! Alle borgere har fået skattelettelser og selvfølgelig får dem som tjener mest relativt flere kroner til rådighed, men de mest vellønnede betaler i både absolut og relativ forstand da klart mere i skat end de mindre vellønnede! Og Villy Vendekåbe ved jo udmærket godt at selv om de mest vellønnede fik annulleret deres skattelettelser så ville dette ikke hjælpe noget som helst på nationaløkonomien! Problemet er at vi har verdens højeste skattetryk, verdens dyreste offentlige sektor og at der nu er flere som lever af statskassen end som bidrager til den - ikke mindst takket være alle disse fattigdomsflygtninge som venstrefløjen har importeret til vores land! Villy Vendekåbe lefler for de alt for dovne offentligt ansatte og bistandsklienterne selv om han udmærket ved at man er nødt til at gøre noget ved dette problem - som socialisterne i Grækenland nu er blevet tvunget til at gøre! Gucci-Helle og Villy Vendekåbe har traditionen tro foreslået nye skatter på mad, øl,biler, veje m.m. - tiltag som i den grad vender den tunge ende nedad og gør livet mere surt for den jævne dansker! Og hvad foreslår Villy at gøre for de ledige? Den inkompetente Inger Støjberg sender ledige med mange års arbejdserfaring på dyre, tåbelige og indholdsløse "dum-i-aktivering" kurser uden fagligt indhold hos private aktører - i en tid hvor jobudbuddet er faldende og ledigheden stigende! Disse kurser koster samfundet 6-7 mia. kr. om året - uden at man får noget som helst ud af det! Brug dog istedet pengene på uddannelse/efteruddannelse eller spar dem!

Af D.Nielsen 10:28 14. MAR

Jeg læser at Pianisterne kommer med indlæg
på denne blog
Det jeg læser er ikke særligt smart
da indholdet kun er personlige angreb
men det var jo hvad man kunne forvente
fra dennne kant
Fortsæt bare Villy du har da i det mindste format
til offenligt at erkende at du kan tage fejl.


format til offenligt at

Af Jan 10:53 14. MAR

Nu må i holde op med at gøre enhver debat, til en debat for eller imod indvandrere. Begge lejre er bare for dumme at høre på. Begge lejre er smækfyldte med fordomme, om ikke andet, så om hinanden. I burde bare tie stille... og lade almindelige mennesker drøfte almindelige ting....

Af V. Nykjær 11:08 14. MAR

Rigtigt Villy, men jeg tror du og vi andre må vente længe på noget fra Pia Kjærsgaard. Når noget skal siges, har hun jo Krarup og Langballe hvis det ikke er stuerent. Andre ting tager Skårup og Thulesen Dahl sig af. Pia K. slipper dermed for at udtale sig om ting, der ikke er så populære, men snakker f..... et øre af om pensionisternes vilkår.
Hun er hykler af værste skuffe.

Af Jonas Jensen 12:31 14. MAR

Kære Villy Søvndal

Stram op, Villy, jeg vil ikke lægge stemme til SF på denne måde. Rådfør dig med akademikere.

Ret beset er dette ikke andet en række postulater, idet at der mangles kilde.

Endvidere er jeg er meget skuffet over at dit link til: 'skattelettelser til de rigeste', al den stund at dette viser hen til underlødig materiale, her det altså ubestridelig nødvendig med reference til videnskabelig publikation/rapport/speciale.

Af Enzo 12:41 14. MAR

Jeg forstår egentlig heller ikke kritikken.

Jeg er bestemt ikke tilfreds med hverken V, K eller O's hærgen i Danmark de sidste mange år - Faktum er jo også, at vi er faretruende tæt på bankerot.
Men når det er sagt, så må jeg jo også konstaterer, at regeringen ikke har gjort andet end det de har lovet. VKO regeringen har aldrig lagt skjul på, at de svageste rager dem en papand, og at personlig rigdom og ulighed er vejen frem for dem.

Oppositionen påstår de står for noget andet, men handler og agerer jo nøjagtig på samme måde som regeringen - Så hvem er egentlig de største hyklere?

Af Mette Johansen 13:07 14. MAR

SF har aldrig haft ansvar. De har kun stået i kulissen og talt bedrevidende og nedladende, som umodne teenagere. Hvordan skulle vi tro på, at de er voksne nok til at tage et ansvar? Hvem er de sammen med? EHL! Et protestvrøvl, der støtter oprør og terror. Skal Sohn og Annegrethe er med i "vores nye regering"? Aldrig med deres baggrunde.

Af Peter 13:30 14. MAR

He he - eneste forskel er at Pia ikke vil være minister og derfor ikke bliver det.
Villy vil til gengæld rigtigt gerne men bliver det ikke. Hvem kommer bedst ud her Villy ??

Af lars hansen 13:35 14. MAR

Pas nu på, kære Villy. Du skal ud og undskylde det hele over for dit bagland i morgen. Så det ser ikke alt for godt ud, hvis du har en holdning. Det gik jo helt galt, da du sagde: "....skride ad helvede til....". Og Holbergskolen, uha uha. En ting er Ole Sohn, som i den grad gemmer sig i busken omkring sin fortid. Men hvad med ôzlem, som åbenbart kæmper kurdernes sag. Hvad er SFs "officielle" politik over for Tyrkiet. Ud af busken, Villy. Din økonomiske politik skal vi ikke bruge tid på, da det alligevel er rene luftkasteller.

Af Nina 15:51 14. MAR

Nævn bare tre markante punkter, hvor SF har en anden holdning end DF, Enhedslisten og Socialdemokratiet, Villy!

Af Michael Andersen, Ishøj 16:00 14. MAR

Kære Willy; Enhver der har læst elementær retorik kan se, at du konstant klamrer dig til det retoriske trick : "Himmel eller helvede". I din artikel er din "himmel" velfærd og dit "helvede" skattelettelser til de allerrigeste krydret med lidt Dansk Folkepart. Alle ved jo, at jeres såkaldte millionærskat vil indbringe så lidt, at det ikke løfter velfærden for de brede masser en døjt. Ligeledes viser undersøgerlser jo, at vort land allerede det mest lige i verden, og at vi allerede har verdens højeste indkomstskattetryk. Hvordan forholder du dig til OECDs netop annoncerede anbefalinger, hvor de jo bla siger at vores velfærd er truet netop pga de høje skatter ? Dit problem Willy er, at du taler ned til folk, at de fleste godt kan gennemskue din retorik - og du derfor drøner ned i meningsmålinger. Derfor - forklar os hvad DU vil gøre, og hvordan DU vil skaffe finansieringen, i stedet for hele tiden at afkræve svar fra andre. Hvis du ellers evner at lægge retorikken på hylden og komme med et realistisk bud - hvor du ikke taler ned til folk - så er det måske netop det der skal vende din nedtur i meningsmålingerne.

Af Michael Andersen, Ishøj 17:04 14. MAR

Kære Willy

Du har egentlig en god pointe i det der med at komme ud af busken. Jeg tror der er en del rigtigt i det du siger om at Pia Kjærsgaard nogle gange gemmer sig bag ministre.

Og så var det jeg kom til at tænke på en vis anden politiker, der tilsyneladende også gemmer sine reele holdninger og værdier bag en mur af designde poliske indlæg, hvis eneste formål må være at tiltrække så mange vælgere som muligt Hvis det er svært at gætte hvem jeg tænker på, så kan ordet "Holbergskolen" måske lede lidt på vej ??

Af Jens Jensen 17:43 14. MAR

To ting jeg lige føler trang til at tilføje til tråden:

(1) Det er meget underligt at DF kaldes et populistparti. Det er et udtryk skabt af de kulturradikale som jo heldigvis lægges for et vist had i disse år. Hvad er det præcis der er populistisk ved DF? Jeg mener da Villys tale om 'skattelettelser til de rigeste' er populistisk. Dels er der ikke noget provenu af betydning i lettelserne, og dels er skatten jo meget høj i forvejen, de rigeste udgør jo jf. opgørelsen over halvdelen af danskerne.

(2) Al den tale om flere fattige er forplumret. Isoleret set er tallet stigende fra 2001-2009, men en stor del af de fattige er jo udlændinge, som jo ofte har indkomst udenom skattevæsnet. Hver gang der er razzia i et pizzaria eller lignende er der jo gevinst, og det må tilsvarende kunne ses i statistikkerne over antallet af fattige. Så de er jo ikke reelt fattige.

(2)

Af Thomas S. Mørch 18:05 14. MAR

Ud med kampfly og ind med renovation af landet folkeskoler!

Af Carsten Munk 18:58 14. MAR

"""AF Thomas S. Mørch 18:05 14. MARKlag
Ud med kampfly og ind med renovation af landet folkeskoler!"""

Yep der er brug for det! ;-)

Af letni 20:19 14. MAR

det bliver som det plejer.

Af Martin Salo 21:25 14. MAR

Birger Mogensen:

"Martin Salo blander sig i alting i Danmark. Han udspyer injurier til alle, han ikke er enig med.

Hvorfor blander han sig i dansk politik. Han er ikke engang dansk statsborger. Han har ikke stemmeret."

Injurier? Hvilke injurier taler du om? Er det injurier at tale magthaverne imod?

Ja, klart jeg blander mig i dansk politik! Jeg er borger i dette land med rettigheder og forpligtigelser, som alle andre! Det er f.eks. mine skattepenge magthaverne jongler med, og det skal jeg da have lov til at kommentere.

Ikke dansk statsborger. Ja, undskyld 1.000 mange gange Hr. Herrefolksmentalitetsdansker. Jeg skal holde kæft synes du, men mine skattepenge vil du gerne have fingrene i?

Og jo. Jeg har stemmeret i DK. Teoretisk set så kan jeg blive overborgmester i Københavns kommune hvis det var.

Nøgleord: Borger, delagtighed, ytringsfrihed, demokrati. Sidst men ikke mindst: SURE GAMLE MÆND.

Af arno van den broek 21:49 14. MAR

godt sagt Villy.
Mangler bare noget om at hvis Pia seer sig som Danmarks store beskytter, hvorfor hun så har støttet en regering som ihærdig arbejder for en markedsgørelse og Amerikanisering af Danmark med der til hørende suverænitets afgivelse til følge. LANDSSKADELIG VIRKSOMHED!!!!

Af Birger Mogensen 22:00 14. MAR

Salo: Sludder, du har ikke stemmeret i Danmark, når du ikke har statsborgerskab, hva´? Det er måske en særordning for støtterne af Enhedslistens Internationale Terrorkorps?

Vi er mange, der meget ville undvære dine skattekroner, hvis vi bare kunne blive fri for dig. Du har hørt den ene blog ned efter den anden gennem tiden. Du og din navnebror "Martin".

Af hansen 22:20 14. MAR

per : forhold dig til, hvad Villy skriver og ikke til meningsmålinger. Hvor er du plat!!
Vi er mange, der er røvtrætte af Hele bundtet af borgerlige politikere, der på uetisk vis fører befolkningen bag lyset med plat ordflom uden indhold!
Mærkelige typer, der påstår, at ulighed er sundt...Det er en HÅN mod min sunde fornuft!
Ud med dem og ind med politikere med ordentlig sund moral og fornuft!

Af Mormor 23:02 14. MAR

@Arno og Hansen: Hvad klager I over? Intet andet land har så stor udjævning, økonomisk osv som Danmark. Hvis der ikke er nogen til at være lokomotiv, går vi i stå, og dem der trækker læsset skal aflønnes ordentligt, ellers rejser flere og flere fra DK.
Søvndal og hans kompaner, Sohn, Holmsgaard... har aldrig udvist nogen form for forståelse af økonomi eller for lederskab. Det er nemt nok bare at stå i kulissen og kritisere.

Af louise hylgaard nielsen 03:15 15. MAR

Man kan godt læse at dfu'erne er på spil. Har kendt mange af dem, og ved at de går på nettet, og skriver indlæg om muslimere for at påvirke den generale meningsdannelse. I er afsløret for hvad i virkeligheden er, nemlig fupmager! spild ikke tid på df'erne. De er nu nede på 11 % i meningsmålingerne, og nedturen fortsætter..bare vent.

Godt gået Villy!

Af Johan Gardenkrans 08:53 15. MAR

Vi har ventet længe på SFs "plan for genopretningen af Dansk økonomi". Måske er grunden at SF, langt om længe, har fundet ud af at penge ikke vokser på træer og at en massiv gæld ikke hjælper økonomien. Det tager lidt tid at komme med et udspil hvor der også ligger lidt ansvar. Hvordan bruger man ventetiden? Villy bruger den på at kritisere at andre ikke kommer med udspil.

Man kan heller ikke have meget til overs for Villys kritik af Pia K som populist. Der skal ikke råde tvivl om at Pia K er populist, men er Villy ikke ude i samme retorik? Snakken om 'skæve skattelettelser' er jo ikke andet end ren populisme som falder plat hvis man bare har en lille smule forståelse for økonomi. DF er ikke det eneste populistiske parti på borgen.

I stedet for at bruge en masse tid på at kritisere DF for at ikke gøre noget, så gør noget selv. Kom nu Villy. Meld nu klart ud hvordan du vil redde dansk økonomi.

Af Silly Vågenbakke 08:59 15. MAR

Villy, den falske arbejder!

Af grete 11:13 15. MAR

Martin Salo: ældrechecken BLIVER KUN udbetalt til de, der kun har folkepensionen.
Det der med, at de der har hus (mursten) skulle betale selv er noget misundeligt vrøvl!
En pensionist, der købte et hus for 30 år siden og hvor huset er steget i værdi, kan jo IKKE æde murstenene. Det er simpelthen det værste vrøvl, Marin Salo. Desuden betaler pensionisten jo også skat af værdien af huset samt grundskat.

Af Stine 11:54 15. MAR

Holger D har en pointe! Hvis man læser om begyndelsen til Anden Verdenskrig er lighederne slående! DF og dets vælgere er igang med en dehumanisering af de muslimske indvandrere. Nøjagtigt som man så nazisterne gøre det.
Lad os nu lære af historien og ikke gentage den!

Af Martin Salo 12:00 15. MAR

Birger Mogensen:

Du bedes læse om danske samfundsforhold før du udtaler dig om stemmeret.

Og jeg smutter mere end gerne, hvis du og ligesindede hoster op med de 1,5 mio. kr. jeg har indbetalt i skat i årenes løb.

Var der andet? Eller kunne du evt. forholde dig til bloggens emne, i stedet for at komme med personlige angreb?

Hvis du fortsat føler trang til at diskutere min person, så skriv venligst til: klag@salo.dk

Jeg venter på din mail.

Af Martin Salo 12:05 15. MAR

grete:

En folkepensionist kan have op til 60.000 kroner på banken, og stadig få udbetalt ældrecheck! Læs nu betingelserne for at få den!

Mursten kan ikke ædes. Helt korrekt. Men de der mursten kan heller ikke tages med op til himlen når man stiller skoene. Det er bare at komme igang med et nedsparingslån!

Jeg kan ikke se, hvorfor man skal brødføde mennesker, der har en formue. Om det så er aktiebreve, diamanter eller mursten, er et fedt!

Af Martin Salo 12:10 15. MAR

gtete:

Skal lige tilføje. Hvis jeg kommer i den situation, at jeg kommer i behov af kontanthjælp, så ville jeg få denne besked:

"Jamen er du da skør? Du har en lejlighed du kan sælge! Sælg den! Du skal da ikke komme her og be om at midlertidigt blive forsørget?!"

Så hvorfor f***** skal en så kaldt fattigpensionist med 60.000 kr. på lommen og et uanet beløb i friværdi komme slæbendes på sin tiggerstav?

Af Navn* 12:45 15. MAR

det bliver som det plejer pia gemmer sig, og spiller og kaster focus på anderledes tænkende.

Af Kris Hansen 13:17 15. MAR

Ja, det er et ringe land, du er blevet påtvunget mod din vilje, MS.

Af grete 14:13 15. MAR

Martin Salo: Hvis en pensionist har sparet 60.000 kr. op, mener du så virkelig, at de skal bruges FØR han kan få ældrechecken? De penge er vel som sikkerhed, hvis f.eks. fryseren, TV-et, tørretumbleren, vaskemaskinen osv. skulle ryge.
Pensionisten har KUN folkepensionen at leve af. At han har spinket og sparet og ikke ædt og drukket og rejst det hele op, så mener du, han skal straffes.
Så skriver du, at du ikke kan se, hvorfor man skal brødføde mennesker, der har formue.Desuden har pensionisten betalt skat hele sit liv .Modsat kan ikke se, hvorfor man skal brødføde fremmede, der kommer fra den anden ende af jordkloden for at blive forsørget.De har IKKE været med til at betale en krone til forsørgelsen.
Uha-uha. Nu kommer "humanisterne" og råber "racist".

Af Anders N. Jensen 14:43 15. MAR

Det er måske lidt rigeligt karikeret :)

Der er flere veje og løsninger. Børnetallet falder. De ventede synergi effekter i kommunerne er ikke hentet hjem endnu. Arbejdsløsheden falder med garanti de kommende måneder. Inden længe koger og bobler det hele igen. Ude i virksomhederne knokles der i øjeblikket som aldrig før. Ordrerne er inde, men arbejdsgiverne holder igen med at ansætte - indtil de ved at vi er over toppen.

Af L.B.R. 15:41 15. MAR

Pia og DF er fuldstændig ligeglade med Danmark og danskerne. I morgen vedtager DF sammen med V og K at bla. udenlandske kapitalfonde kan købe dansk landbrugsjord!!! Så meget for det åååh så "danske" parti, det er rent CEPOS!!! Tænk jer dog om Pianister og se hvad det er der sker!

Af Martin Salo 16:13 15. MAR

grete:

Det er korrekt opfattet. Hvis man har 60.000 på banken, så er man ikke fattig. Brug dem før du kan få ældrecheck. For det er den besked en der havner på kontanthjælp får. Brug de penge du har sparet op! Sælg hus og hjem! Det er den besked man får. Hvorfor skal så kaldte fattigpensionister være undtaget?

Jeg kan ved gud ikke se, hvorfor mine skattepenge skal gå til at brødføde mennesker der har en formue. Ynk om spinket og sparet kan jeg ikke bruge til noget. Penge skal udbetales efter behov, og ikke efter graden af ynk.

"Han har betalt skat i hele sit liv" Korrekt. Men de penge er brugt op! Skattemidler går til løbende udgifter. Staten skal ikke opfattes som en bank, hvor man tænker: "Nu er det min tur at få noget". Du kan kun få noget, hvis der er noget. Og som det ser ud nu, så bliver der udbetalt en helvedes masse penge selvom der er minus på kontoen. Lad de unge betale gildet!

De fremmede bla, bla, bla...siger du for at retfærdigøre at folk med røven fuld af penge bare skal have. En person med 60.000 på kontoen og 2 mio. i mursten er ikke fattig! Begrib det dog!

Af Birger Mogensen 16:17 15. MAR

Salo: Hvad kommer vores land dig ved?

Af grete 17:21 15. MAR

Martin Salo. I dit raseri over dette land, behøver du jo ikke at komme med usandheder.
Der er ingen, der havner på kontanthjælp, der skal sælge hus og hjem. Hvis de har en meget høj husleje, kan de søge om ekstra støtte.
Nogle kan måske sidde så hårdt i det, at de er nødt til at sælge.
De der har hus betaler en høj skat af værdien samt grundskat. Det vil sige, man betaler skat af noget man overhovedet ikke har tjent! Så du behøver ikke rase over det.
Har man knoklet og sat lidt til side og ikke ædt og drukket og røget og rejst det hele op, hvorfor skulle man så straffes som pensionist? Det fatter jeg ikke.
Jeg forstår heller ikke, hvorfor du bliver her i landet med det had, du udgyder over landet.

Af anna 17:27 15. MAR

Åh hvor er det bare plat, specielt til Grete og MS hvad i al verden er det dog for et menneskesyn at rende rundt med. Milimeterdemokrati og sådan et par numser der gør evig ondt for tænk hvis nogen fik lidt mere af noget end jer. Hvorfor skal vi ikke allesammen være millionære inden vi gider betale u landshjælp hvorfor dit og hvorfor dat. Vi er alle mennesker vi har et samfund der mefører pligt til at tage os af hindanden, der er andre steder at spare, der er andre projekter at lukke ned. Måske er det jer der er politisk uvidende om alle de stats penge som går til sekundære ting. Vi ser nyheder fra Jerusalem og tænker: "Hvordan kan folk hade hinanden sådan?" Sådan som i to gør, sådan er det startet, med nogen mennesker med alt for ondt i røven. Vær fleksible og hjælpsomme overfor andre hvis i forventer det samme og ti stille når i ikke selv sulter eller kommer fra et land i krig, men sidder her i Danmark og har det egentlig meget godt. Hvor er taknemmeligheden henne???? PS. Villy godt gået

Af MB 18:23 15. MAR

Jeg vil give Villy ret i en del af det han skriver.
DF er en omgang opblæstet klaphatte der siger de går ind for danske værdier osv osv osv.
Men sandheden er at de ikk er de værste,hele vores regering har slået fejl,de laver love og regler hele tiden om ALT muligt underligt.
Men gøre noget ved de virkelige problemer det magter de ikke.
Det er dog ikke så underligt det er gået som det er,når vi her i Danmark sidder tilbage med en statminister som ikke hverken magter sit job eller har lyst til at gøre den indsats som det jo rent faktisk kræves når man er chef i danmark.
Og en ting er sikkert jeg kan ikke fatte hvordan en mand der ikke engang kan holde styr på sine taxa-bonger kan være statsminister i dansmark.
Der har aldrig nogensinde været så MANGE korupte politikere i en regerings periode som VKO her i danmark!!!
Og dansk folkeparti er nogen der råber op HELE TIDEN, men det er vist også det eneste man kan sige om dem....

Af erik voldby 19:11 15. MAR

Ja nu bliver det virkelig sjovt, for med den lov regeringen har i posen er en test til DF.
Jeg er spændt på om Nationalsocialisterne give deres stemme til planerne om at sælge Danmark til udenlandske firmen, det er hvad der er sket i Afrika, kineserne har købt agrarland og afgrøderne går direkte til Kina!
Hvis den lov kommer igennem så god nat Danmark!

Af Holger D. 21:20 15. MAR

Ytringsfriheden er truet igen:

Unge DF'ere forbyder journalister adgang til årsmøde
Pressen kan nemt fremstille os lidt uheldigt, lyder forklaringen fra DFU.

Af Holger D. 21:22 15. MAR

Ytringsfriheden er truet igen i Danmark!!

Unge DF'ere forbyder journalister adgang til årsmøde
Pressen kan nemt fremstille os lidt uheldigt, lyder forklaringen fra DFU.

Af Holger K. 21:34 15. MAR

DFs ytringsfrihed bliver truet:

»Årsmøderne er et møde, hvor alle vore medlemmer skal kunne komme og udtrykke sig frit«, siger Allan Steen Hansen.

Han har i en mail afvist politken.dk's ønske om at dække begivenheden.

Af Holger D. 21:39 15. MAR

Dansk Flokparti kæmper for ytringsfrihed:

Når ungdomsafdelingen i regeringens støtteparti, Dansk Folkeparti, i weekenden holder årsmøde, vil de politiske pointer ikke nå til offentlighedens kendskab.

I modsætning til alle øvrige ungdomspartier har DFU forment journalister at deltage i den årlige sammenkomst, hvor nye politiske tanker og idéer udvikles.

Landsformand Allan Steen Hansen betragter mødet som »et lukket møde kun for medlemmer« og ønsker derfor ikke, at pressen afdækker den politiske debat.

»Årsmøderne er et møde, hvor alle vore medlemmer skal kunne komme og udtrykke sig frit«, siger Allan Steen Hansen.

Han har i en mail afvist politken.dk's ønske om at dække begivenheden.

Har før vakt opsigt
Landsformanden henviser til, at uro i ungdomspartiet vil sende de forkerte signaler, hvis ikke de behandles 'rigtigt'.

»Uenighederne holder vi internt i partiet, og vi er nok lidt forsigtige med, hvad journalister skriver. De kan nemt fremstille os lidt uheldigt«, siger Allan Steen Hansen.

DFU's årsmøde har tidligere vakt opsigt.

I 2006 kom det frem, at flere ungdomspolitikere i DFU i fuldskab havde deltaget i en konkurrence om at tegne profeten Muhammed på en nedværdigende måde - blandt andet som fuld terrorist og øldrikkende kamel.

LÆS ARTIKELUnge DF'ere håner Muhammed

Sekvensen blev afsløret af Martin Rosengaard Knudsen fra kunstnergruppen 'Defending Denmark'. Knudsen havde i 18 måneder været medlem af Dansk Folkepartis Ungdom for at afdække gruppens holdninger.

Allan Steen Hansen afviser, at lukketheden skyldes tegneoptrinnet. Han henviser i stedet til sine medlemmers tryghed.

»Vi ønsker at varetage vores medlemmers interesser, og det er ikke altid, at man ønsker at blive refereret i avisen«, siger han.

VU: DFU er topstyret
Dansk Folkepartis Ungdoms holdning til pressen vækker undren hos kollegerne i Venstres Ungdom.

»Det bekræfter bare min opfattelse af, at DFU er et topstyret parti ligesom deres moderparti«, siger landsformand Jakob Engel Schmidt.

Han mener, at man som ungdomsparti netop bør bruge medierne aktivt for at trænge igennem med sine budskaber.

»Man må som ungdomspartiorganisation have en naturlig interesse i at sælge sine budskaber til sin målgruppe - og det gør man bedst gennem medierne. Men når de nægter at gøre det, må det jo have noget at gøre med topstyringen«, lyder det fra Jakob Engel Schmidt.

»Ikke særlig velgennemtænkt«
Politisk kommentator Hans Engell er også forundret over, at DFU ikke inviterer pressen med til deres årsmøde.

»Der har altid været en tradition for, at landsmøder - uanset om det er moderpartiernes eller ungdomspartiernes - er åbne for medierne. Det virker ikke særlig velgennemtænkt, og jeg må sige, at det forekommer mig lidt mærkeligt«, siger Hans Engell.

DFU skyder sig selv i foden ved ikke at få medieomtale, mener han.

»Jo mere politisk virksomhed, der kan foregå i åbenhed, jo bedre - både for befolkningen og for partiorganisationen selv«.

Af Eva johannsen 22:26 15. MAR

pas på allesammen grethe er medlem af DF. Hun skriver bla. indlæg, og kommentarer rundt omkring i de forskellige blogs på nettet. Det handler allesammen selvfølgelig om muslimers gøren og laden. Grethe har jeg kendskab til. Hun er bla. chikaneret en del mennesker der hvor hun på. Flere forretninger har nedt hende ikke om at komme mere. Da hun flere gange har kaldte de udlandske kassemedarbejdere for perker, og i raseri råbte: skrid hjem til jeres eget land, jeg sørger for pia K. sender jer hjem.
Så pas på med hendes indlæg, hun er en syg udlændinge besat person. Ingen kan lide hende, ingen gider snakke med hende! Selv hendes børn skammer sig over hende. Hun har endda prøvet at stille op som folketingskandidat for DF, men de har gentagene gange afvist hende, da de godt kan mærke at hun er en gammel ustabil kvinde, der vil skade partiet med hendes udtaleser. Grunden til jeg har fundet af det er hende, er pga. hendes kommentarer som ligner dem hun skriver andre steder. Også i Ekstra Bladet skriver hun de samme indlæg og kommentarer.

Håber du snart bliver ekskluderet, ellers sørger jeg for det sker. H. Eva Johannsen

Af Martin Salo 23:05 15. MAR

Birger Mogensen:

Hvad kommer mine skatteindbetalinger DIG ved?

Kan du ikke klare en diskussion eller hvad?

Læs i øvrigt grundloven. Læg især mærke til kapitlet hvor ytringsfrihed bliver behandlet.

Af Martin Salo 23:11 15. MAR

grete:

Du er så himmelråbende uvidende, at det ikke nytter at diskutere med dig overhovedet. Læs nu regelværket for at modtage kontanthjælp! Du er så naiv og godtroende, at du ikke aner en pind om de regler der er her til lands. Du ved ganske enkelt ikke hvad du snakker om. Du plaprer derudad med en overbevisning, der ikke passer med virkeligheden. Læs nu for pokker om det du udtaler dig om!

Det er hverken raseri eller løgn at konstatere fakta!

Af Martin Salo 23:15 15. MAR

anna:

Hvis du nu læste hvad jeg skriver: Jeg synes at det er besynderligt at smide penge efter folk der udmærket godt kan klare sig selv. Er det en meget odiøs holdning at have eller hvad?

Du er da frit stillet til at mene, at det er OK at klatte penge væk, mens kontoen står på minus.

Af Jørgen Jarups 06:43 16. MAR

Hvem fanden er Pia Kjærsgård. En kvinde man kan være foruden;;;;;;;;;;;;;;;;

Jørgen Jarups

Af Aida Pehadzic 09:03 16. MAR

bedre sagt kom ud Villi og alle andre. De give lov til DF at gøre hvad de vil. at krænke gang på gang menneskes rettigheder.

Af Aida Pehadzic 09:06 16. MAR

Og Villy du skal også skame sig over at du har tiladt en sådan umenneskelig aftale mellem Brit og Pia.SKAM DIG VILLY. Vi stolede på dig!!!At de vil bægranse frihed at rejser i 2010.Tænk dig om Villy!!! Du er den eneste som kan stoppe en sådan umeneskelig behandling og det skal du Villy.

Af ivanf 12:08 16. MAR

Hej Villy.
Jeg syntes at det er helt fin du mener,
at Pia Kjærsgaard gemmer sig og ikke vil værre minister..jaa måske men hun siger dog hved hun selv mener. Jeg har forsøgt at huske hvornår netto SF har forlangt en minister taburet for at gå i regering med Helle Thorning Schmidt men jeg må desværre give op. Jeg kan ikke mindes at du nogen sinde har har sagt du vil have nogle minister taburetter i en sådan regering.

Så villy hvem gemmer sig lige bag hvem??
jeg mindes at du og Helle TH. S. kom ud fra et møde med regeringen.Hvor Helle sagde .
"Vi kan ikke gå med til det regeringen ligger på bordet.og så kom det..
Og det mener villy også..
Og da lignede du en dreng på 12 år som moderen lige havde sadt på plads..
nej Villy kom nu selv med din mening, hvis du da har en.
mvh
ivanf

Af grete 14:54 16. MAR

Eva Johannsen: Hvad fanden bilder du dig ind. Hvad er det for en gang l... at skrive. Jeg har aldrig være medlem af DF. REsten du skriver er simpelthen uhørt!
Ja, jeg skriver på flere blogs og det er der mange andre, der også gør. Det er heldigvis et frit land vi lever i, så jeg har lov til at skrive MIN mening.
Du er simpelthen for flabet, men det er jo typisk venstrefløjs retorik. Har man ingen argumenter, jamen så kan man bare svine andre til.

Af grete 15:12 16. MAR

Martin Salo: DU er himmelråbende uvidende. Google
kontanthjælp samt indtægt og formue.

Af Hanne 16:37 16. MAR

Grete@ Gå ind på skats hjemmeside, der står det sort på hvidt, med tal for hvert år, de er underfinansierede frem til 2015, derpå indfases de frem til 2019 , hvis de dynamiske effekter holder, men det ved ingen. Skats egne tal vil du vel ikke benægte eller hvad?

Af mette model 00:23 17. MAR

de stuerene er på vælgere jagt igen, og igen.
Og når andre siger deres mening om dem, ja, så er der pludeslig ikke noget der hedder ytringsfrihed.

Af hh 20:00 17. MAR

Unge DF'ere forbyder journalister adgang til årsmøde
Pressen kan nemt fremstille os lidt uheldigt, lyder forklaringen fra DFU.

Af søren Toft 20:58 17. MAR

Selvfølgelig elsker DF regeringens besparelser i den offentlige sektor. Alle de ledende figurer er jo tidligere medlemmer af fremskridtspartiet, dybt liberalt og fremmedhadsk parti. Det eneste der er ægte ved DF's politik er fremmedhadet.

Af Thorbjørn Thiesen 10:17 18. MAR

Det er noget sent I politikere kommer igang, med at afsløre DF's narrespil, der alt for længe har ført danske vælgere bag lyset. DF har altid påstået at partiet har været værnet mod asocial politik.Det er årtusinders største løgn. Så lad partiets inflydelse blive minimeret.

Af peter jensen 15:29 18. MAR

ja Villy må jo vide om PiaK er i busken !
Villy har jo levet i busken siden han blev sat på plads af sine egne partifæller.
Nu ser det ud til der er et lille oprør mod dig, Villy, på vej i SF.

Det bliver en meget spændende valgkamp

Af Martin Salo 15:51 18. MAR

DK:

Ja uha! DF-spektaklets bedrag er gennemskuet. Pia stikker 41.000 til sig selv i årlige skattelettelser + det løse hun har raget til sig ved hjælp af skattestop udi VillaOfferstrup. Lad andre betale. Men det er åbenbart had at konstatere at konen er asocial, og at hun i grunden ikke giver 5 flade øre for dem hun påstår at være talskvinde for.

Af Tonny 09:59 19. MAR

Nu hvor vi ikke skal være bange for russerne skulle vi kunne nedruste og spare milliarder på krigsbudgettet.
Kan du Willy sammenligne budgetter på krigsministeriet og socialministeriet?

Af Merete Berg 10:55 19. MAR

Ufint. Det var et ord, man brugte engang. Jeg synes, det er ufint, når så mange på denne blog taler ned til de svage i samfundet. F.ex. Salo. En mærkbar og sørgelig tendens, at vi ikke har forståelse med de svage i vores eget land, mens man blindt og naivt lader sig udnytte af mere eller mindre falske "flytninge". Hvad med at se på, økonomien og personerne bag "flygtningeindustrien", menneskesmuglere m.m.
Hvad er det, venstrefløjen vil bruge indvandrerne til? Til at få magten ved brug af deres stemmer!

Af Martin Salo 13:11 19. MAR

Merete Berg:

Hold nu kæft. Jeg taler ikke ned til de svage i samfundet. Find 1 eksempel på hvor jeg taler ned til de svage i samfundet.

Bare ET eksempel.

Af Merete Berg 13:24 19. MAR

Salo: Alle dine indlæg er fyldt med nedgøren af svage grupper i det danske samfund, mens du forsvarer indvandrere. Hvorfor?

Af anne-mette P 17:26 19. MAR

Kan vi ikke snar blive frie for Grete Lund. Hun er den værste landsbytosse DF har!

Ud med hende, og sende hende til Grønland, så kun kan køle af.

Af Linnette Jensen 17:43 19. MAR

DF er en skamplet for landet. Det er et rendyrket racist parti. Alt deres ævl om at de vil varetage de svages interesser er løgn fra ende til anden.

Det eneste de går op i er racistisk forfølgelse af muslimer.

Af Hans H. 19:38 19. MAR

DF anklages for homofobi og hadefuld tale'De homoseksuelle render myndighederne på dørene for at blive erklæret normale,' lyder det fra Dansk Folkepartis Jesper Langballe i ny bog. Rendyrket homofobi og krænkende hate speech, lyder reaktionerne fra både flere politikere og de homoseksuelles egne rækker.

Mange homoseksuelles seksualitet er udtryk for en epidemisk ideologi, som blot udspringer af deres egen livslede.

Sådan lyder det fra Dansk Folkepartis Jesper Langballe, der - som et indspark i den verserende debat om homoseksuelles ret til adoption og kirkelige vielser - har fået genoptrykt et essay, han skrev i 1995.

Men DF’eren går med sine udfald langt over stregen, mener formanden for Sex og Samfund, Christian Graugaard, der påpeger, at mangfoldigheden i dagens seksualitetskultur må være gået henover hovedet på Langballe:

»Det er homofobisk og grænser til det, man må kalde hate speech, fordi det opildner til dæmonisering og mistænkeliggørelse af homoseksuelle,« siger han og frygter, at Langballes synspunkter kan være en glidebane:

»I bedste fald er det dumt, i værste fald kan det føre til, at homofobiske standpunkter breder sig i den danske seksualdebat, når folkevalgte politikere fra regeringsbærende partier kan slippe afsted med at sige sådan noget.«

Af Hans H. 19:42 19. MAR

--------------------------------------------------------------------------------

Information.dk

Abonnement Annoncering Om os
Forsiden Politik & International Opinion & Kommentar Klima Moderne Tider Kunst & Kultur Film & Fjernsyn Litteratur Information.dk - Årets webavis Den trykte udgave
RSS


Langballe anklages for homofobi og hadefuld tale'De homoseksuelle render myndighederne på dørene for at blive erklæret normale,' lyder det fra Dansk Folkepartis Jesper Langballe i ny bog. Rendyrket homofobi og krænkende hate speech, lyder reaktionerne fra både flere politikere og de homoseksuelles egne rækker

Jesper Langballe skælder og smælder mod de 'epidemiske' homoseksuelle og ikke mindst mod deres debat og spørgsmål om, hvornår de blive ligestillet med andre (skatte) borgere i et demokratisk lands statskirke og blive kirkelig viet. Han deler også homoer op i de 'normale', der er disponeret for det tidligt i livet og dem, der af livslede vælger den homoseksuelle livsstil, gør sig til og er besværlige. Foto: jens Nørgaard Larsen /scanpixAf: Marchen Neel Gjertsen
18. marts 2010 | Historik
Lagt på information.dk 18. marts 2010 kl. 22:40. Bragt i den trykte udgave 19. marts 2010 på side 4 i 1. sektion. Senest opdateret 19. marts 2010 kl. 10:19.
Mange homoseksuelles seksualitet er udtryk for en epidemisk ideologi, som blot udspringer af deres egen livslede.

Sådan lyder det fra Dansk Folkepartis Jesper Langballe, der - som et indspark i den verserende debat om homoseksuelles ret til adoption og kirkelige vielser - har fået genoptrykt et essay, han skrev i 1995.

Men DF’eren går med sine udfald langt over stregen, mener formanden for Sex og Samfund, Christian Graugaard, der påpeger, at mangfoldigheden i dagens seksualitetskultur må være gået henover hovedet på Langballe:

»Det er homofobisk og grænser til det, man må kalde hate speech, fordi det opildner til dæmonisering og mistænkeliggørelse af homoseksuelle,« siger han og frygter, at Langballes synspunkter kan være en glidebane:

»I bedste fald er det dumt, i værste fald kan det føre til, at homofobiske standpunkter breder sig i den danske seksualdebat, når folkevalgte politikere fra regeringsbærende partier kan slippe afsted med at sige sådan noget.«

Også næstformanden i Landsforeningen for Bøsser og Lesbiske, Lone Hvidegaard, mener, at Jesper Langballes ytringer er krænkende:

»Det er noget forvrøvlet ulogisk sludder, som intet har med saglige argumenter at gøre, når man på en så arbitrær måde forsøger at opdele mennesker, og nogle af udtalelserne kan nok kategoriseres som decideret hate speech,« siger hun og tilføjer:

»Jeg har svært ved at skjule min hovedrysten.«

To slags homoer
Langballe skelner i sin tekst mellem to forskellige former for homoseksuelle: På den ene side dem, der er født med ‘anlæggene’, og på den anden side dem, der er ofre for en modebølge eller »almindelig livslede og en deraf følgende jagt på nye livseksperimenter.« Lone Hvidegaard afviser tesen som infam og ulogisk:

»Alle homoseksuelle er naturligvis ikke ens, ligesom heteroseksuelle ikke er det. Derfor findes der lige så mange slags homoseksualitet, som der findes homoseksuelle,« siger hun.

Langballe fremhæver ‘modehomoerne’ som dem, der fører an i kampen for de nye rettigheder, hvilket er eskaleret og blevet ‘åndløst’. De andre - ‘de rigtige’ - »har normalt ikke påkaldt sig så meget opmærksomhed«, påpeger han og uddyber:

»De organiserede homoseksuelle render myndigheder og biskopper på dørene for at blive erklæret normale og få status og selvværd gennem formaliserede ordninger og ritualer.«

Men Langballes udlægning »er udtryk for en klassisk form for homofobi, der er forklædt halvvejs som pseudovidenskab og halvvejs som civilisationskritik. Hvis den slags synspunkter vinder indpas, kan det bære ved til bålet af homofobi, fordi det udnævner sex mellem mennesker af samme køn som noget forkert, en slags eksistentiel og moralsk blindgyde,« siger Christian Graugaard.

Pervertering
Langballe tager udgangspunkt i, at »frekvensen af homoseksualitet« er steget og ikke kan forklares ved, at det er blevet lettere at springe ud. Det er simpelthen udtryk for en ‘homoseksuel ideologi’ og den ‘nuværende vesterlandske forfaldsperiode’,:

»Homoseksualitet sammen med andre perverteringer beror på en almindelig modepræget oplevelseshunger, som bestandigt kræver nye pirringer og dermed accelererer epidemisk,« hedder det i Langballes essay.

Hele retorikken lyder som noget fra 1800-tallet, vurderer Graugaard, der kalder Langballes ytringer for ‘et skingert ekko af fortiden’:

»Det minder påfaldende meget om den seksualitetsdebat, man havde for 100 år siden, for det var stort set samme argumenter og stort set samme ordlyd.«

I det senmoderne Danmark anno 2010 hører det ingen steder hjemme, mener han:

»Det er lige præcis den form for argumentation, som vi bekæmper. Det hører til i lande, vi helst ikke vil sammenligne os med, og det er meget trist.«

Simon Emil Ammitzbøl fra Borgerligt Centrum er selv homoseksuel, men føler sig ikke præget af livslede. Dog opfatter han Langballes udtalelser som noget nedslående:

»Det er simpelthen så langt fra virkeligheden og lyder som noget, man vil forbinde med fundamentalisme,« siger han og opfordrer Dansk Folkepartis top til at sætte Langballe på plads, som de for nylig gjorde, da han ytrede sig om, at muslimske fædre slog deres døtre ihjel.

Også SF’s ligestillingsordfører, Kamal Qureshi, tager kraftigt afstand fra Langballes pointer, men mener, at de er udtryk for hele Dansk Folkepartis politik:

»Det er en ekstremt destruktiv og grøftegravende adfærd, som jeg synes er både udemokratisk, udansk og usympatisk, men det ligger desværre meget godt i tråd med Dansk Folkepartis holdning på området. Det hænder også, at Langballe er deres ordfører i folketingssalen i disse sager,« siger han.

Det var desværre ikke muligt for Dagbladet Information trods adskillige henvendelser at få en kommentar fra Jesper Langballe selv.

Af Hans H. 19:50 19. MAR

Først kom de for at tage kommunisterne men jeg protesterede ikke, jeg var jo ikke kommunist.
Da de kom for at arrestere fagforeningsmændene protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke fagforeningsmand.
Da de spærrede socialisterne inde protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke socialist.
Da de spærrede jøderne inde protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke jøde.
Da de kom efter mig, var der ikke flere tilbage til at protestere.
Martin Niemöller (1892-1984)

Af Kiki Huus 12:38 20. MAR

Hans H: Sikke en gang selvsmagende bavl. Hold dig til virkeligheden.

Af Martin Salo 13:20 20. MAR

Merete Berg:

"Salo: Alle dine indlæg er fyldt med nedgøren af svage grupper i det danske samfund, mens du forsvarer indvandrere. Hvorfor?"

Dokumenter din påstand eller hold kæft. Jeg hverken gider eller orker at høre på dine fantasier. Ganske enkelt.

Af Martin Salo 13:22 20. MAR

Kiki Huus:

Jamen Hans H´s artikkel er da hentet fra virkeligheden? Udtalelserne fra Jesper Langballe er virkelige. Eller er det noget du benægter?

Af Karsten Larsen 17:17 21. MAR

Villy - du bliver ved at love en samlet plan. Den kommer jo aldrig. De slatne radikale kan i socialister ikke få hevet op på vognen. I kommer ingen vegne - slet ikke med at skælde ud på andre.
Det ku' være så yndigt, men rottefængeriet virker ikke.

Annoncer
 
 
 
 
 

Indlæg i bloguniverset er udelukkende udtryk for skribenternes egne holdninger.

Villy Søvndal

Villy Søvndal er udenrigsminister og formand for SF.

Læs mere

Modtag en mail, når der er nyt på bloggen

RSS

Seneste indlæg

6. okt 2011 kl. 14.16

Solide resultater for SF

14. sep 2011 kl. 14.54

Stem en ny regering til venstre

11. sep 2011 kl. 13.22

11. september

Se alle indlæg

 

Over 85.000 følger Søvndal

facebook